Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. " Onhan uskovaisia vankeja suhteutettuna yli 40x enemmän kuin ateisti vankeja.

Uskovainen joutuu todennäköisemmin vankilaan kuin ateisti. "

Näkisin mielelläni linkin kyseiseen tutkimukseen. Jos viittaat tutkimukseen jossa tutkittiin vankien kuulumista tai kuulumattomuutta kirkkokuntiin, niin ei pidä puhua uskovaisista. Meilläkin on suomessa 9% uskovaisia, kuitenkin "vuoden 2010 lopussa 78,2 prosenttia suomalaisista kuului evankelis-luterilaiseen kirkkoon"(lähde:http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/1404-kirkkoon-kuuluu-782-prosenttia-suomalaisista-).
    Eli kirkkoon kuuluminen ei tee kenestäkään uskovaa. Tuon yli 40X-väitteesi mukaan suomesta loppus uskovaiset suhteessa tehtyihin rikoksiin kesken.
  2. Lissee 2 jatkua...

"” Kristinuskon ydin on usko Jeesukseen, ei siinä ole kyse miellyttämisestä”

Kyllä vaan on kyse miellyttämisestä. Jeesukseen uskominen miellyttää Jumalaa ja vain sillä pelastuu. Aivan kuin tuossa laivanuppoamisesimerkissä. Se, joka huutaa apua vaikka väärällä kielellä tai väärin sanoin, (on hindu, buddhalainen, tms.) ei pelastu."

Ehkäpä siinä on se että sana "mielyttää" voi herättää negatiivisiä tuntemuksia. Itse en koe uskossani Jeesukseen olevan mitään negatiivistä. Toisaalta vaikka en aina "miellyttäkään" Jumalaa teoillani niin silti Jumala ei hylkää vaan rakastaa ja välittää. Lähetyskäsky tarkoitus on myös se että ei turvattauduttaisi " vääriin kieliin tai sanoihin"=(epäjumaliin).

"Tuosta kristittyjen suuresta yksimielisyydestä vielä, niin jos sinä vaikkapa uskot muissakin uskonnoissa pelastuvan, niin siinä on jo perustavaa laatua oleva opillinen erimielisyys monen kanssa. Kasteen merkityksestä ollaan myös eri mieltä ja Helvetin olemassaolosta sekä monista muista."

En tunne yhtään kristittyä joka uskoisi että "muissakin uskonnoissa pelastutaan". Raamattu on tässä kohdin yksiselitteinen, ei ole annettu mitään muuta nimeä kuin Jeesus pelastukseen (Esim.Apt.4:12). Vaikka kastekysymyksessä on erillaisia käsityksi, sen merkitys on aika selvä, samoin se että on kastettava. Missä iässä ja milloin on kastettava? aiheuttaa puolestaan keskustelua. Jeesus itse puhui Raamatussa eniten Helvetin olemassaolosta, joten sekin on aika yksiselitteinen asia. Keskustelua aiheuttaa se mitä helvetti on, siitä Raamattu ei anna kovin paljua tietua.