Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. Uskon, että kyseisen Jesajan kohdan ennustus on ns.kaksoisennustus. Se oli sekä siihen aikaan tarkoitettu että myös tulevaan. Ja kohta Jes.7:14 toteutui Jeesuksessa, kuten Herran enkeli asian ilmaisi Joosefille,Matt.1:20-23.
  2. "Eli mielestäsi olisi ihan OK ettei tuollaisesta taikauskoon liittyvästä, täysin tarpeettomasta kuolemasta pitäisi sitten olla ihan hiljaa!!? Jos tuon lapsen vanhemmat eivät olleet läpikotaisin mädän uskonsa sokaistamia, olisisvat he toimittaneet kuolemankieleissä olleen lapsensa lääkäriin ja saaneet viettää hänen seurassaan vielä vuosikymmeniä."

En ole sanonut sellaista. Huudankin tasapuolisuuden perään, miksi ei loogisesti ja tasapuolisesta kerrota ateismin aiheuttamista haitoista ja pahuudesta? Ja tuon lapsen kuolema liittyi vanhempien typeryyteen ja pahuuteen. Miljardit kristinuskoiset ihmiset toimittavat lapsensa lääkäriin päivittäin.

"Minusta ei ole mitään syytä, miksei kristillistä uskontoa pilkattaisi, halvennettaisi tai nöyryytettäisi täydellä voimalla kun se voi johtaa tuollaisiin tulkintoihin. Kristityiksi itseään väittävät ovat ne, jotka voivat eniten vaikuttaa siihen ettei tuollaista enää ikinä tapahdu mutta kuten tässäkin ketjussa ollaan nähty, ei siihen löydy rohkeutta. Jumala haluaa vain hyvää ja ihmeitä taphtuu ja kaikki muut tulkitsevat väärin ja... Ei per**na ettei selkärankaa löydy."

Tapauksella ei vain ole mitään tekemistä kristillisen uskon kanssa. Kristillinen usko ja Raamatun väärä ja valhellinen tulkinta ovat kaksi täysin eri asiaa. Raamatusta ei nimittäin löydy ainuttakaan kohtaa joka oikeuttaisi tälläiseen. Eikä Raamatusta löydy myöskään yhtään kohtaa joka kieltää menemästä hakemaan lääkäriltä apua.
  3. "En ole huomannut että olisit valittanut uskovaisen "vikoilusta ja tonkimisesta"."

No, en ole lukenut yhtään "tongittua uutista tai juttua",jossa olisi ollut osallisena ateisti. Ja kyllä niitäkin on, tuskinpa kukaan väittää vastaan.

"Niin, miksi olet hiljaa kun ateisteja syytetään esm kouluampumisista, tai kuten itse teet, naapurimaan "suvaitevaisuudesta"?"

Ahaa, eli kun ateisti vikoilee se on oikein,mutta jos uskovainen tuo ateismin kyseenalaisia puoli esiin se onkin väärin? Miksi täällä ei lueta "naapurimaan suvaitsevaisuudesta"?

"Voisit aloittaa maailmanparannuksen itsestäsi"

Teen sitä päivittäin. Kuinkas sinä?

"Edes iltapäivälehdet eivät uutisoi mitä tahansa satuja."

Niin, kyse ei olekkaan saduista, olen itse elävä esimerkki siitä.