Miksei Raamattu

Kerro??

Täällä monet kirjoittajat sanovat että Raamatusta löytyy kaikki tarvittava. Miksei sieltä sitten löydy mainintaa asiasta jonka sanotte olevan keskeinen Kristinopille?? Kolminaisuus oppi puuttuu kokonaan tuosta täydellisestä teoksesta!
Jos siinä olisi mitään perää, ei kai sitä olisi jätetty pois kirjasta, ja annettu tuoda ihmisoppeja tilalle.
Ps.Ei helluntalaisetkaan ole enää yhtämieltä koko asiasta, osa ajattelee ihan itsekin.

75

369

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helluntalainen

missään tai koskaan ,ei kiistä kolminaisuusoppia. Se kuuluu kristillisyyteen.

• Isä, Poika ja Pyhä Henki

Kolminaisuusoppi nimenomaan on Raamatussa.Jehovalaisilla ,muuten on oma palstansa.

• Iso Lapis

Kolminaisuusoppi ei kuulu kristillisyyteen, se on lähtöisin katolilaisuudesta.
        Sitä ei ole Isä Jumala sanonut eikä Poika Jeesus Kristus.
        Kolminaisuusoppi on perkeleestä jolla sekoitetaan "uskovien" päät lopullisesti.

Helluntaiseurakunnissa ei Pyhä Henki toimi koska ihmisopit siellä vallitsee.

• Helluntalaiset

Jotka kieltävät kolminaisuuden kokonaan??
        Mistä lähtien ihmisopit ovat kuuluneet kristillisyyteen??

• veli.vapaa
        Isä, Poika ja Pyhä Henki kirjoitti:

Kolminaisuusoppi nimenomaan on Raamatussa.Jehovalaisilla ,muuten on oma palstansa.

on pidettävä aina mielessä Jumalan sana, eikä hölmöillä eksyksissä ihmisten keksimien harhojen perässä. Kolminaisuus on eräs niistä.

• benedi= siunattu
        Iso Lapis kirjoitti:

Jos Jumala on yksi, niin missäs Jumala oli kun se oli kalliohaudassaan, ristin jälkeen!

Ajattele ! Koko maailmankaikkeus oli 3 päivää ilman Jumalaa!

Ja kuinka kuollut voi herättää itse itsensä, Jeesuksen Isä, Jumala hänet herätti!

• joka oli
        benedi= siunattu kirjoitti:

Jos Jumala on yksi, niin missäs Jumala oli kun se oli kalliohaudassaan, ristin jälkeen!

Ajattele ! Koko maailmankaikkeus oli 3 päivää ilman Jumalaa!

Ja kuinka kuollut voi herättää itse itsensä, Jeesuksen Isä, Jumala hänet herätti!

kalliohaudassa? Eikös se ollutkaan Jeesus kun ristiinnaulittiin, ketä Jeesus huusi avukseen ristillä? Itseäänkö? Heiveröinen on pohja koko kolminaisuus opilla...

• oneness,,
        Helluntalaiset kirjoitti:

Jotka kieltävät kolminaisuuden kokonaan??
        Mistä lähtien ihmisopit ovat kuuluneet kristillisyyteen??

on helluntalaisissa myös omilla aivoilla ajattelevia yksilöitä.
        Ihmisopit ovat kuuluneet kristillisyyteen ainakin niin pitkään kun on ollut helluntalaisuus.

• benedi= siunattu
        joka oli kirjoitti:

kalliohaudassa? Eikös se ollutkaan Jeesus kun ristiinnaulittiin, ketä Jeesus huusi avukseen ristillä? Itseäänkö? Heiveröinen on pohja koko kolminaisuus opilla...

pohja, sillä et kait syytä Jeesusta valehtelijaksi: " Isä, sinun käsiisi minä annan Henkeni"

Jeesus han , Jumala tuli lihaksi, ja uitse Jeesushan teroitti " : " Jumala on Henki, ..eihän Hengellä ole lihaa eikä luita niinkuin näette minulla olevan"

Jeesus oli Jumala Joh 1: 1,...mutta hän luopui olemasta Henki, ja tuli lihaksi!

• on heiveröinen
        benedi= siunattu kirjoitti:

pohja, sillä et kait syytä Jeesusta valehtelijaksi: " Isä, sinun käsiisi minä annan Henkeni"

Jeesus han , Jumala tuli lihaksi, ja uitse Jeesushan teroitti " : " Jumala on Henki, ..eihän Hengellä ole lihaa eikä luita niinkuin näette minulla olevan"

Jeesus oli Jumala Joh 1: 1,...mutta hän luopui olemasta Henki, ja tuli lihaksi!

pohja, verrattuna Raamatun pohjaan. Harhaoppia uskot ja levität sinäkin!

• Iso Lapis kirjoitti:

koska siellä tunnustetaan kolmiyhteinen Jumala, Isä Poika ja Pyhä Henki. Juuri siksi siellä pääsee toimimaan Jumala kokonaisuudessaan, koska emme halveksi Poika emmekä Pyhää Henkeä, latistamlla heitä toisarvoisiksi Jumalan "apulaisiksi"!

* Miten muuten voit sanoa, ettei kolminaisuutta löydy Raamatusta, vaikka tuota sanaa ei siellä ole käyettykään? Siellä on selvään ilmoitus Isästä Pojasta ja Pyhästä Hengestä. Ja niinkuin Jeesus kastekäskyssä asian ilmoittaa; "Isän Pojan ja Pyhän Hengen NIMESSÄ!" Miksi Jeesus puhu ainoastaan yhdestä, NIMESSÄ, vaikka selvään mainitsee kaikki kolme? Isä Poika ja Pyhä Henki!

• Pois uskonnollisuudesta
        Mohikaani_27 kirjoitti:

koska siellä tunnustetaan kolmiyhteinen Jumala, Isä Poika ja Pyhä Henki. Juuri siksi siellä pääsee toimimaan Jumala kokonaisuudessaan, koska emme halveksi Poika emmekä Pyhää Henkeä, latistamlla heitä toisarvoisiksi Jumalan "apulaisiksi"!

* Miten muuten voit sanoa, ettei kolminaisuutta löydy Raamatusta, vaikka tuota sanaa ei siellä ole käyettykään? Siellä on selvään ilmoitus Isästä Pojasta ja Pyhästä Hengestä. Ja niinkuin Jeesus kastekäskyssä asian ilmoittaa; "Isän Pojan ja Pyhän Hengen NIMESSÄ!" Miksi Jeesus puhu ainoastaan yhdestä, NIMESSÄ, vaikka selvään mainitsee kaikki kolme? Isä Poika ja Pyhä Henki!

Juuri siksi siellä pääsee toimimaan Jumala kokonaisuudessaan, koska emme halveksi Poika emmekä Pyhää Henkeä, latistamlla heitä toisarvoisiksi Jumalan "apulaisiksi"!

Tässäpä Jumalan apulainen Pyhä Henki!! Johon mohikaani ei usko ilmoituksesta huolimatta.

"Ja minä olen rukoileva Isää ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, totuuden Hengen, jota maailma ei olta vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä, mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva." Joh 14:16...17
        " Mutta, Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut". Joh 14:26

• Mohikaani_27 kirjoitti:

ja Pyhä Henki eivät ole Isä Jumala, vaan Jumalan sana ja Pyhä henki ovat Jumalan työkaluja, joita Jumala voi muovailla mieleisekseen niin kuin ihminen muovailee sanojaan ja sinettivahaa. Pyhä henki on Jumalan muovailema sinetti, [Ef. 4:30] ja Jumalan sana on "Jumalan kuva" ja "Korkeimman varjo", ei itse Jumala!

• minäkin,,
        ekivaari kirjoitti:

ja Pyhä Henki eivät ole Isä Jumala, vaan Jumalan sana ja Pyhä henki ovat Jumalan työkaluja, joita Jumala voi muovailla mieleisekseen niin kuin ihminen muovailee sanojaan ja sinettivahaa. Pyhä henki on Jumalan muovailema sinetti, [Ef. 4:30] ja Jumalan sana on "Jumalan kuva" ja "Korkeimman varjo", ei itse Jumala!

sen ymmärrän. On hyvä että edes joku tajuaa keskeisen, kaiken ihmisopin keskellä.

• tähtipöllö,

Raamatun Jumala on kolminaisuuden Jumala: Isä, Poika ja Pyhä Henki.

Jeesuksen kasteessa Jumalan kolme persoonaa oli konkreettisesti läsnä:

Matt. 3:16-17

"16 Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.
      17 Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt"."

1.) Jeesus Kristus, Jumalan ainokainen Poika oli kastettuna Jordanilla.

2.) Jumalan Henki, Pyhä Henki laskeutui taivaasta Jeesuksen päälle.

3.) Isä, sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt."

Kastekaavassa tämä on selkeästi. Sillä kastetaan yhteen nimeen eli yksi Jumala = kolme eri persoonaa:

Matt. 28:19

"19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"

Näitä esimerkkejä Jumalan kolminaisuudesta löytyy joka Raamatun sivulta.

Vain harhaoppiset kiistävät selkeät Jumalan sanan totuudet.

• kertoo

tarkasti että kaikki ovat erillisiä persoonia (Jeesus kasteella, Jumala taivaassa ja P.H kyyhkysen muodossa) 1 1 1=1 ???? Ei kyse ole Jumalan kolmesta persoonasta, hei haloo!!

• Iso Lapis

Eikö sinulla ole ymmärrystä, ymmärtää, että tämä jae todistaa sen, että
        Isä Jumala on oma persoonansa ja Jeesus Kristus oma persoonansa.

17 Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt"."

Kenen opetuslapseksi ihminen tulee kun hänet kastetaan Isä Jumalan vai
        Pojan Jeesuksen Kristuksen?
        "19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"

Älä tulkitse sanaa muille kun et ole siihen armoitettu

• Iso Lapis kirjoitti:

Jeesus itse ja apostolit nimesivät Isän yksin "totiseksi Jumalaksi", [Joh. 17:3]

1. Korinttolaiskirje 8
        5 "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
        6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan YKSI JUMALA, ISÄ, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

Kirjoitusten mukaan "Jumala on YKSI", joka on "tosi Jumala" on se, "josta kaikki on", ja kirjoitusten mukaan poikakin on Isästä, joten Isä yksin on ja pysyy ainoana "tosi Jumalana"!

Myös kaikki Jumalasta uudestisyntyneet ovat YHDESTÄ ja samasta Jumalasta syntyneitä kuin Jeesus oli:

Heprealaiskirjeen 2
        11 "Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi,"

Ihmisten laatima kolminaisuusoppi estää ihmisiä uskomasta Jeesuksen tervettä opetusta!

• tähtipöllö,
        Iso Lapis kirjoitti:

Tottakai jokainen Jumalan persoona on oma persoonansa Jumalan persoonien harmoonia on täydellinen, muodostaen YHDEN Jumalan, Jumala on yksi ja miksi opettaisin tai uskaltaisin opettaa vastoin Raamatun sanaa?

Jaak. 2:19

"Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein"

Ef. 4:5

"yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;"

Mark. 12:29

"Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;"

Jumala ei ole ihminen, emme voi verrata Jumalaa ihmisiin olemme

1.) luotuja ja ymmärtämttömiä
        2.) epätäydellisiä, epäuskoisia
        3.) vieläpä syntienlangenneita.

Raamatussa Jumalan kysyy: Luuk. 13:18

"Niin hän sanoi: "Minkä kaltainen on Jumalan valtakunta, ja mihin minä sen vertaisin?"

Taivaallisia asioita on vaikea verrata syntien maan asioihin saati sitten itse Jumalaa, mutta häneen voi katuva syntinen löytää yhteyden uskon kautta Jeesuksen, syntien anteeksisaamisessa ristin veren kautta.

Ef. 2:13-16

" Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä.
        14 Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,
        15 kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan, ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta"

http://www.youtube.com/watch?v=-nzJ_vq-RrU&feature=related

Jumala on yksi, miksi teet väkivaltaa Jumalan sanalle? Oma järkesi ei saa olla korkeampaa kuin Raamatun sana. Jumalalla on oikeus olla juuri sitä, mitä he itsestään sanovat eli kolme persoonaa muodostaa yhden Jumalan.

Rikot kaikkia perustavaa laatua olevia Raamatun tulkintasääntöjä.

"Teologia

Systemaattinen teologia
        Raamatun tulkitsijan kymmenen käskyä

1. Älä etsi muita tulkintoja kuin alkuperäisen kirjoittajan tarkoittamaa merkitystä.

2. Älä syrjäytä Jumalan Sanaa omakohtaisilla kokemuksilla, uskontunnustuksilla tai ihmisten traditioilla.

3. Älä käytä väärin Raamatun nimeä väittämällä dogmaattisesti sellaista oppia raamatulliseksi, jota ei selvästi opeteta Kirjoituksissa.

4. Muista lepopäivä. Pyhitä se rukoukselle ja saarnasi viimeistelylle. Kuutena päivänä sinulla on aikaa valmistaa saarnasi.

5. Kunnioita hurskaiden esi-isiesi ja aikalaistesi tulkintoja, jotta sinulla olisi tasapainoinen eksegeesi.

6. Älä turmele Jumalan Sanan voimaa korostamalla jakson toisarvoisia totuuksia. Sinun on pyrittävä löytämään alkuperäisille kuulijoille opetetut ensisijaiset totuudet.

7. Älä saastuta Jumalan Sanan puhtautta omalla viisaudellasi, psykologialla tai omakohtaisilla ilmestyksillä.

8. Älä varasta yhden jakson totuutta ja pakota sitä keinotekoisesti toiseen jaksoon. Jokaisella jaksolla on yksi historiallinen tulkinta, eikä sitä tarvitse hengellistyttää.

9. Älä todista valheellisesti Raamattua vastaan laiminlyömällä tahallisesti tulkintasääntöjä saadaksesi sen opettamaan jotakin, jota se ei opeta.

10. Älä himoitse lähimmäisesi saarnoja äläkä hänen Raamatun eksegeesiään. Opi häneltä, mutta älä anna hänen työnsä syrjäyttää omaasi.

Carl B. Gibbs

Raamatun tulkintaa opettavaa kirjallisuutta

Robert H. Stein, HERMENEUTIIKAN PELISÄÄNNÖT - Ohjeita Raamatun tulkintaan (Aikamedia, 2004)

Leland Ryken, KUINKA LUKEA RAAMATTUA KIRJALLISUUTENA (Aika Oy 2001)

Gordon D. Fee & Douglas Stuart, KIRJOJEN KIRJA - Avaimia Raamatun tulkintaan (Perussanoma, 1996)

Carl B. Gibbs, RAAMATUN TULKINNAN PERIAATTEITA (Iso Kirja, 1994)

• Iso Lapis
        tähtipöllö, kirjoitti:

Tottakai jokainen Jumalan persoona on oma persoonansa Jumalan persoonien harmoonia on täydellinen, muodostaen YHDEN Jumalan, Jumala on yksi ja miksi opettaisin tai uskaltaisin opettaa vastoin Raamatun sanaa?

"Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;"

"Niin hän sanoi: "Minkä kaltainen on Jumalan valtakunta, ja mihin minä sen vertaisin?"

Taivaallisia asioita on vaikea verrata syntien maan asioihin saati sitten itse Jumalaa, mutta häneen voi katuva syntinen löytää yhteyden uskon kautta Jeesuksen, syntien anteeksisaamisessa ristin veren kautta.

" Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä.
        14 Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,
        15 kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan, ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta"

Jumala on yksi, miksi teet väkivaltaa Jumalan sanalle? Oma järkesi ei saa olla korkeampaa kuin Raamatun sana. Jumalalla on oikeus olla juuri sitä, mitä he itsestään sanovat eli kolme persoonaa muodostaa yhden Jumalan.

"Teologia

Systemaattinen teologia

1. Älä etsi muita tulkintoja kuin alkuperäisen kirjoittajan tarkoittamaa merkitystä.

2. Älä syrjäytä Jumalan Sanaa omakohtaisilla kokemuksilla, uskontunnustuksilla tai ihmisten traditioilla.

3. Älä käytä väärin Raamatun nimeä väittämällä dogmaattisesti sellaista oppia raamatulliseksi, jota ei selvästi opeteta Kirjoituksissa.

4. Muista lepopäivä. Pyhitä se rukoukselle ja saarnasi viimeistelylle. Kuutena päivänä sinulla on aikaa valmistaa saarnasi.

5. Kunnioita hurskaiden esi-isiesi ja aikalaistesi tulkintoja, jotta sinulla olisi tasapainoinen eksegeesi.

6. Älä turmele Jumalan Sanan voimaa korostamalla jakson toisarvoisia totuuksia. Sinun on pyrittävä löytämään alkuperäisille kuulijoille opetetut ensisijaiset totuudet.

7. Älä saastuta Jumalan Sanan puhtautta omalla viisaudellasi, psykologialla tai omakohtaisilla ilmestyksillä.

8. Älä varasta yhden jakson totuutta ja pakota sitä keinotekoisesti toiseen jaksoon. Jokaisella jaksolla on yksi historiallinen tulkinta, eikä sitä tarvitse hengellistyttää.

9. Älä todista valheellisesti Raamattua vastaan laiminlyömällä tahallisesti tulkintasääntöjä saadaksesi sen opettamaan jotakin, jota se ei opeta.

10. Älä himoitse lähimmäisesi saarnoja äläkä hänen Raamatun eksegeesiään. Opi häneltä, mutta älä anna hänen työnsä syrjäyttää omaasi.

Carl B. Gibbs

Robert H. Stein, HERMENEUTIIKAN PELISÄÄNNÖT - Ohjeita Raamatun tulkintaan (Aikamedia, 2004)

Gordon D. Fee & Douglas Stuart, KIRJOJEN KIRJA - Avaimia Raamatun tulkintaan (Perussanoma, 1996)

Tähän ei voi muuta sanoa, koska et ole uudestisyntynyt ylhäältä ja et sanaa osaa
        tulkita. Niin sanon tähän sen mitä tällä hetkellä koen:

Jeesuksen nimessä saatana väisty.

• tähtipöllö,
        Iso Lapis kirjoitti:

Tähän ei voi muuta sanoa, koska et ole uudestisyntynyt ylhäältä ja et sanaa osaa
        tulkita. Niin sanon tähän sen mitä tällä hetkellä koen:

Jeesuksen nimessä saatana väisty.

Kuka on todellinen Jumalan lapsi ja kuka ei ole?

http://www.youtube.com/watch?v=ioK5yUDInRU&feature=related

Ehkä sinun olisi syytä tehdä parannus Jehovien harhaopeistasi. Johtaako suuttumuksesi sisäiseen parannukseen jää nähtäväksi? Parannuksen teko on todella tärkeää ja siinä ei ole mitään hävettävää, muuten joudut jatkamaan ihmisten ja harhaoppien yhä suuremmassa orjuudessa. Pakene henkesi edestä Jeesuksen luo ja pyydä häneltä armoa, että saisit voimaa vapautua harhaopista, Jumalan lasten todelliseen vapauteen.

Suosittelen, että vaihdat väärät oppisi Jumalan sanan kirkkaaseen oppiin, niin voisit selvitä voittajana tällä ja eteenkin tämän elämän jälkeen.

http://video.google.com/videoplay?docid=-6590516484582845025

• tähtipöllö, kirjoitti:

Kuka on todellinen Jumalan lapsi ja kuka ei ole?

http://www.youtube.com/watch?v=ioK5yUDInRU&feature=related

Ehkä sinun olisi syytä tehdä parannus Jehovien harhaopeistasi. Johtaako suuttumuksesi sisäiseen parannukseen jää nähtäväksi? Parannuksen teko on todella tärkeää ja siinä ei ole mitään hävettävää, muuten joudut jatkamaan ihmisten ja harhaoppien yhä suuremmassa orjuudessa. Pakene henkesi edestä Jeesuksen luo ja pyydä häneltä armoa, että saisit voimaa vapautua harhaopista, Jumalan lasten todelliseen vapauteen.

Suosittelen, että vaihdat väärät oppisi Jumalan sanan kirkkaaseen oppiin, niin voisit selvitä voittajana tällä ja eteenkin tämän elämän jälkeen.

http://video.google.com/videoplay?docid=-6590516484582845025

on Suomessa n.35oo ihmistä. Hekö vaan pelastuvat, tähtipöllö?
        - Missä on todisteet lupaamastasi taivaasta tai paratiisista?
        - Et varmaankaan ole niitä"myyjiä"jotka kauppaavat n.s. sikaa säkissä?

• Mitä ihmeen
        tähtipöllö, kirjoitti:

"Teologia

Systemaattinen teologia

Carl B. Gibbs

sääntö ja selitys oppaita tarvitsee Raamattua lukiessaan? Siinä menet sinäkin yhä syvemmälle ihmisopin syövereihin, LUE ihan ITSE mitä Raamarru kertoo, ja mitä se ei kerro ei kuulu sinne, yksinkertaista!!

• veli.vapaa
        Mitä ihmeen kirjoitti:

sääntö ja selitys oppaita tarvitsee Raamattua lukiessaan? Siinä menet sinäkin yhä syvemmälle ihmisopin syövereihin, LUE ihan ITSE mitä Raamarru kertoo, ja mitä se ei kerro ei kuulu sinne, yksinkertaista!!

niin kutsutuista kristityistä on harhautettu pahemman kerran luulemaan Jumalaa kolmiyhteiseksi. Pitää uskoa Jeesusta eikä ihmisten kirjoittamia tarinoita, jotta pelastuu.

• jostain,,
        veli.vapaa kirjoitti:

niin kutsutuista kristityistä on harhautettu pahemman kerran luulemaan Jumalaa kolmiyhteiseksi. Pitää uskoa Jeesusta eikä ihmisten kirjoittamia tarinoita, jotta pelastuu.

syystä helluntalaiset liputtavat kolminaisuusopin perään ja samassa lauseessa sanovat uskovansa vain Raamattuun kirjoitettua, aika ihmeellistä..

• .mutta
        tähtipöllö, kirjoitti:

"Teologia

Systemaattinen teologia

Carl B. Gibbs

jumalia on silti yksi. Millä perusteella? Mitä tarkoittaa jumalpersoona?

• Iso Lapis kirjoitti:

opettamaan, mutta sinä et taida olla, koska et ymmärrä tätipöllön kirjoitusta?

• ekivaari kirjoitti:

Jeesus itse ja apostolit nimesivät Isän yksin "totiseksi Jumalaksi", [Joh. 17:3]

1. Korinttolaiskirje 8
        5 "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
        6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan YKSI JUMALA, ISÄ, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

Kirjoitusten mukaan "Jumala on YKSI", joka on "tosi Jumala" on se, "josta kaikki on", ja kirjoitusten mukaan poikakin on Isästä, joten Isä yksin on ja pysyy ainoana "tosi Jumalana"!

Myös kaikki Jumalasta uudestisyntyneet ovat YHDESTÄ ja samasta Jumalasta syntyneitä kuin Jeesus oli:

Heprealaiskirjeen 2
        11 "Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi,"

Ihmisten laatima kolminaisuusoppi estää ihmisiä uskomasta Jeesuksen tervettä opetusta!

* Ekivaari ei ymmärrä evankeliumin sanomaa. Vaan uskoo Joosefin poikaan, joka on yhtä syntinen ja Aatamin synnin perijä, kuin kuka tahansa meistä.
        * Jumalan Poika jeesus on sensijaan Jumalsta lähtöisin, Pyhästä Hengestä siinnyt, lihaksi tullut Jumalan Sana, joka oli Jumalan tykönä jo ennen syntymäänsä ihmiseksi, ei koskaan ole ole ollut yteydessä syntiin, eikä tiennyt synnistä mitään eikä synnin isästä Satnasta, Jeesus on synnitön, on aina ollut ja tulee iankainen olemaan, muuten ei olisikaan voinut lunastaa maailmaa sen synnistä.
        * " Jumala oli Kristuksessa, ja sovitti maailman ITSENSÄ kanssa, siis ristillä tuomittiin Jumala syniksi, että meillä syntisillä olisi mahdollisuus Jumalan yhteyteen.
        * Älä enää ekivaari tätä selkeää vankeliumia sotke omilla huuruillasi, et ennenkuin itse löydät tämän Jeesuksen, joka voi syntisyytesi ja syntisi poistaa. Ole iahan niin synnitön omasta mielestäsi kuin haluat, mutta Jumalan edessä olet sytinen siihen asti, kunnes tunnustat Herran Jeesusken jumaluuden ja synnittömyyden ja Jumalasta syntymisen.

• Epäluuloinen
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Ekivaari ei ymmärrä evankeliumin sanomaa. Vaan uskoo Joosefin poikaan, joka on yhtä syntinen ja Aatamin synnin perijä, kuin kuka tahansa meistä.
        * Jumalan Poika jeesus on sensijaan Jumalsta lähtöisin, Pyhästä Hengestä siinnyt, lihaksi tullut Jumalan Sana, joka oli Jumalan tykönä jo ennen syntymäänsä ihmiseksi, ei koskaan ole ole ollut yteydessä syntiin, eikä tiennyt synnistä mitään eikä synnin isästä Satnasta, Jeesus on synnitön, on aina ollut ja tulee iankainen olemaan, muuten ei olisikaan voinut lunastaa maailmaa sen synnistä.
        * " Jumala oli Kristuksessa, ja sovitti maailman ITSENSÄ kanssa, siis ristillä tuomittiin Jumala syniksi, että meillä syntisillä olisi mahdollisuus Jumalan yhteyteen.
        * Älä enää ekivaari tätä selkeää vankeliumia sotke omilla huuruillasi, et ennenkuin itse löydät tämän Jeesuksen, joka voi syntisyytesi ja syntisi poistaa. Ole iahan niin synnitön omasta mielestäsi kuin haluat, mutta Jumalan edessä olet sytinen siihen asti, kunnes tunnustat Herran Jeesusken jumaluuden ja synnittömyyden ja Jumalasta syntymisen.

vähemmän. Taas opetat lisää ihmisoppeja ontuvilla selityksilläsi!!

• Mohikaani_27 kirjoitti:

Raamatussa hyvin monta kohtaa, jotka tahtoisin paremminkin ymmärtää. Mutta olen kiitollinen herramme Jeesuksen Kristuksen Isälle Jumalalle siitä vähästäkin ymmärryksestä, mitä hän on minulle Kristuksessa Jeesuksessa antanut ja on voimallinen edelleenkin antamaan!

• Raamatun mukaan

täytä taivasta ja maata-olisiko Hänelle mahdotonta mikään???

Eikö Jumala olisi voinut olla Pojassaan Jeesuksessakin-???

• mathetes

Näen "kolminaisuus" asian seuraavanlaisesti!
      Raamattuhan ei "kolminaisuutta" opeta sanalla (kolminaisuus), vaan se on Raamatun asiayhteyksistä ymmärrettävissä sellaiseksi! Raamatussa on paljon sellaisia kertomuksia joissa tuo Jumalan ja Jeesuksen ja Pyhän Hengen "yhteys/ykseys" tulee havaituksi ja siten sitäkautta voimme tuon kiistellyn Jumalan "kolminaisuuden" ymmärtää kun vain annamme ymmärryksellemme tilaa!

Koska Pyhä Henki ei ymmärtääkseni toimi muuten kuin Jeesuksen käskystä, joka on Jumalan tykönä ja on Jumalan Henki, niin asia on ainakin minulle aivan selvä ja ymmärrettävä asia!
      >>MINÄ lähetän teille toisen puolustajan, totuuden hengen!>Joh. 14:23
      "Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan".>Joh. 10:38
      "Mutta jos minä niitä teen, niin, vaikka ette uskoisikaan minua, uskokaa minun tekojani, että tulisitte tuntemaan ja ymmärtäisitte Isän olevan minussa ja minun olevan Isässä".>Joh. 14:10
      "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen".>Joh. 14:11
      "Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden".
      >>Joh. 14:16
      "Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti"

17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.

18 En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne.

19 Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää.

20 Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.>Luuk 24:49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta.">minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut

• ml213.

Kun Jeesus oli maanpäällä toteuttamassa Isänsä aivoituksia, niin missä Isä /Jumala oli silloin?
        Oliko Jumala Pojassa maan päällä vai taivaassa.

• on hiukan,

eri asia kuin että niin lukee. Tuon ilmoittamasi asian tiimoilta voi uskotella mitä tahansa, ja selvää asiaa sotketaan entistä enemmän. Usko sinäkin vain se mitä selvästi lukee, ja selitä vähemmän.Kun totuus ja tieto korvaa luulon ja oletukset, tiedät olevasi oikealla tiellä. Tärkeintä on uskoa se mitä on kirjoitettu ja poistaa kaikki ihmisopit ja kuvitelmat.

• Raamatusta löytyy kolminaisuus hyvinkin kirkaana ja selvänä.

Jeesuksen Jumaluudesta:

Joh.20:28 ” Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

Heb.1:8 ” mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.”

1.Joh.5:20 ” Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.”

Room.9:5 ” heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!”

Matt.1:23 ” "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.

Kol.1:19 ” Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi”

Kol. 2:9 ” Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,”

Joh. 14:8-9 ” Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
      9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

Luuk. 5:20-21 ” Ja nähdessään heidän uskonsa hän sanoi: "Ihminen, sinun syntisi ovat sinulle anteeksi annetut".
      21 Niin kirjanoppineet ja fariseukset rupesivat ajattelemaan ja sanomaan: "Kuka tämä on, joka puhuu Jumalan pilkkaa? Kuka voi antaa syntejä anteeksi, paitsi Jumala yksin?"

Joh.1:1 ” Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala” (Sana=Jeesus).

Room.10:9 ” Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva."

==> Kreikan kielen sana Kyrios, Herra, vastaa suoraan heprean sanaa Adonai, jota käytettiin kun ei haluttu turhaan lausua Jumalan nimeä. Puhuttaessa siis Herrasta tarkoitettiin aina Jumalaa – Israelin Jumalaa. Tunnustamalla, että "Jeesus on Herra", tunnustetaan siis, että Jeesus on Jumala! Jeesuksen Jumaluuden tunnustaminen on siten ehto pelastukselle.

Lähde: http://www.vapaasatama.net/kolminaisuus.html#3

Tiit.2:13-14 ” odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä,
      14 hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee.

Jeesus oli/on synnitön

Hänessä ei ollut syntiä, 1.Joh 3:5. Hän ei synnistä tiennyt, 2 Kor 5:21. Hän ei tehnyt syntiä, 1 Piet 2:22. Hän ei ole synnin palvelija, Gal 2:17. Hän oli syntisistä erotettu, Hebr. 7:26. Hän oli kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä, Hebr. 4:15. Hänen ei tarvinnut uhrata omien syntiensä edestä, Hebr. 7:27. Häntä ei kukaan voinut näyttää syypääksi syntiin, Joh. 8:46.
      (lähde: Iso Raamatun tietosanakirja)

• kohdista

ei puhu kolminaisuudesta, se on vain sinun selitystäsi.Vääntämällä voi toki mistä vaan saada haluamansa vastauksen. Jos Jumala,Jeesus ja P.H on yksi, eli 1 1 1=1, kerrohan muuten ketä Kristus huusi avukseen ristillä, itseäänkö??

• kohdista kirjoitti:

ei puhu kolminaisuudesta, se on vain sinun selitystäsi.Vääntämällä voi toki mistä vaan saada haluamansa vastauksen. Jos Jumala,Jeesus ja P.H on yksi, eli 1 1 1=1, kerrohan muuten ketä Kristus huusi avukseen ristillä, itseäänkö??

Itse näen hyvin kirkkaasti sen nuiden kohtien kautta, ne on Raamatun Sanaa, ei mitään selitystä. Ja jos kolminaisuutta haluaa matemaattisellä yhtälöllä kuvata, paremmin sopii; Ääretön Ääretön Ääretön=Ääretön. Jeesus kääntyi ristillä Jumalan puoleen, osa kolminaisuudesta on salattua, kuten Jumalakin on osittain.

• Kolminaisuus oppi
        juhani1965 kirjoitti:

Itse näen hyvin kirkkaasti sen nuiden kohtien kautta, ne on Raamatun Sanaa, ei mitään selitystä. Ja jos kolminaisuutta haluaa matemaattisellä yhtälöllä kuvata, paremmin sopii; Ääretön Ääretön Ääretön=Ääretön. Jeesus kääntyi ristillä Jumalan puoleen, osa kolminaisuudesta on salattua, kuten Jumalakin on osittain.

on niiltä osin kun selitykset loppuvat tietenkin salaista tietoa, no huh, huh, johan pomppasi.Oikeasti eihän tuota usko naapurin koiratkaan...

• -mietiskelijä-
        kohdista kirjoitti:

Ihmiset ristin juurella sanoivat, että hän huutaa avukseen Eliaa, mutta Jeesuksen suusta purkautuivat sanat: "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?" Jeesus ei milloinkaan rukoillut Jumalaa muutoin kuin kutsuen häntä Isäkseen.

Niin kuin Pyhä Henki puhui VT:ssa profeettojen suun kautta samoin tässä hän puhui Jeesuksen suun kautta, kun Jeesus puolestamme synniksi tehtynä joutui kuolemaan Aadamin rikoksen tähden. Olen ymmärtänyt, että Pyhä Henki siis huusi Jeesuksen kautta (Jeesusta tarkoittaen) "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit".

Jeesus uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, iankaikkisen Hengen kautta.

Ristiin kätkeytyy syvä salaisuus, lunastus, jonka Jumala oli suunnitellut pelastukseksemme ennen maailmanaikojen alkua, kun oli jo iankaikkisuudessa (ennen ihmisen syntiinlankeemusta) valinnut meidät olemaan "pyhät ja nuhteettomat hänen edessään Kristuksessa Jeesuksessa".

Jeesus ei siis huutanut Jumalaa avuksi ristillä. Hänhän oli tullut juuri siksi maailmaan, että lunastaisi meidät. Hän myös sanoi Isälleen: "Kirkasta minut sillä kirkkaudella, joka minulla oli luonasi jo ennen maailman syntymistä". Ja tällä kirkkaudella hänet kirkastettiinkin nyt Ihmisen Poikana, vaikka hetkeksi oli tehty enkeleitä halvemmaksi, kärsien ristin häpeästä välittämättä, lunastaen meidät synnin vallasta ja kadotuksesta. Jeesus on tehty Herraksi ja Kristukseksi Ihmisen Poikana. Jumalan Poika hän on aina ollut.

Jostain syystä kovin harvat nykymaailmassa eksytysten keskellä ymmärtävät kuka Ihmisen Pojanksi tullut Jeesus on, joka luopui kirkkaudestaan ja tuli ihmiseksi ja havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin tosi ihminen.

Toivon Jumalan antavan sulle intoa tutkia raamatun kirjoituksia, että näkisit kuinka suuri hän on, Jeesus, Jumalan poika.

• Kolminaisuus oppi kirjoitti:

on niiltä osin kun selitykset loppuvat tietenkin salaista tietoa, no huh, huh, johan pomppasi.Oikeasti eihän tuota usko naapurin koiratkaan...

Tuossa on pitkä lista Raamatun kohtia joista selviää kolminaisuus. Jumalassa on aina kaikilta osin myös salaisuutta, eihän hän enää Jumala olisikaan jos kaikki olisi selitettävissä. Ihminen on kuitenkin vajavainen olento.

• selitys..
        -mietiskelijä- kirjoitti:

Ihmiset ristin juurella sanoivat, että hän huutaa avukseen Eliaa, mutta Jeesuksen suusta purkautuivat sanat: "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?" Jeesus ei milloinkaan rukoillut Jumalaa muutoin kuin kutsuen häntä Isäkseen.

Niin kuin Pyhä Henki puhui VT:ssa profeettojen suun kautta samoin tässä hän puhui Jeesuksen suun kautta, kun Jeesus puolestamme synniksi tehtynä joutui kuolemaan Aadamin rikoksen tähden. Olen ymmärtänyt, että Pyhä Henki siis huusi Jeesuksen kautta (Jeesusta tarkoittaen) "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit".

Jeesus uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, iankaikkisen Hengen kautta.

Ristiin kätkeytyy syvä salaisuus, lunastus, jonka Jumala oli suunnitellut pelastukseksemme ennen maailmanaikojen alkua, kun oli jo iankaikkisuudessa (ennen ihmisen syntiinlankeemusta) valinnut meidät olemaan "pyhät ja nuhteettomat hänen edessään Kristuksessa Jeesuksessa".

Jeesus ei siis huutanut Jumalaa avuksi ristillä. Hänhän oli tullut juuri siksi maailmaan, että lunastaisi meidät. Hän myös sanoi Isälleen: "Kirkasta minut sillä kirkkaudella, joka minulla oli luonasi jo ennen maailman syntymistä". Ja tällä kirkkaudella hänet kirkastettiinkin nyt Ihmisen Poikana, vaikka hetkeksi oli tehty enkeleitä halvemmaksi, kärsien ristin häpeästä välittämättä, lunastaen meidät synnin vallasta ja kadotuksesta. Jeesus on tehty Herraksi ja Kristukseksi Ihmisen Poikana. Jumalan Poika hän on aina ollut.

Jostain syystä kovin harvat nykymaailmassa eksytysten keskellä ymmärtävät kuka Ihmisen Pojanksi tullut Jeesus on, joka luopui kirkkaudestaan ja tuli ihmiseksi ja havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin tosi ihminen.

Toivon Jumalan antavan sulle intoa tutkia raamatun kirjoituksia, että näkisit kuinka suuri hän on, Jeesus, Jumalan poika.

Vai P.H se puhuikin Jeesuksen suulla :) Lopeta jo kirjoittamasta mitä sylki suuhun tuo..

Siis Jeesuksen huulilta purkautuivat sanat "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit.."
        Seuraavaksi väität..

Ja "ei Jeesus koskaan huutanut Jumalaa avuksensa"... No päätähän jo miten se on..Uskomatonta soopaa!!

Miksi yrität selittää asioita sellaiseksi mitä siellä ei lue? Tuo jos mikä on Raamatun vastaista ja erittäin epäkristillistä.

• näytä se
        juhani1965 kirjoitti:

Tuossa on pitkä lista Raamatun kohtia joista selviää kolminaisuus. Jumalassa on aina kaikilta osin myös salaisuutta, eihän hän enää Jumala olisikaan jos kaikki olisi selitettävissä. Ihminen on kuitenkin vajavainen olento.

kohta jossa Raamatussa kerrotaan kolminaisuus opista. Jos noin keskeinen asia kristillisyydessä, kuten väität olisi totta, Raamattu varmasti ilmoittaisi sen selkeästi, ilman pienintäkään tulkinnan varaa. Harhaoppia siis koko juttu.

• juhani1965 kirjoitti:

Näytät olevan yksi sen kaltaisista Raamatun opettajista joista Jeesus ja apostolit varoittivat, ja jotka opettavat "vaikka eivät itsekään ymmärrä mitä puhuvat ja minkä
        varmaksi väittävät", [Matt.5:37;  1.Tim. 1:7].

• se kohta
        näytä se kirjoitti:

kohta jossa Raamatussa kerrotaan kolminaisuus opista. Jos noin keskeinen asia kristillisyydessä, kuten väität olisi totta, Raamattu varmasti ilmoittaisi sen selkeästi, ilman pienintäkään tulkinnan varaa. Harhaoppia siis koko juttu.

jossa on mainittu sanat sielunhoito,Jumalasuhde,ihmissuhde.jne
        kuitenkin näihin kaikkiin löytyy ohjeet Raamatusta,kun ne vain
        aukeavat uskovalle.

• on kovasti
        Kolminaisuus oppi kirjoitti:

näkemättömille!

Jesaja 45:15 Totisesti, sinä olet salattu Jumala,
        sinä Israelin Jumala, sinä Vapahtaja.

Matt.11;25 Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua,
        Isä, taivaan ja maan Herra, että olet SALANNUT nämä viisailta ja ymmärtäväisilta ja ILMOITTANUT NE LAPSENMIELISILLE."

Ef.3:8-9 Minulle, kaikista pyhistä halvimmalle, on annettu tämä armo:
        julistaa pakanoille evankeliumia Kristuksen tutkimattomasta rikkaudesta

ja saattaa kaikille ilmeiseksi sen SALAISUUDEN taloudenhoito,
        joka ikuisista ajoista asti on ollut kätkettynä Jmalassa, kaiken Luojassa.

Paavali kirjoittaa kol.1:25-26

jonka palvelijaksi minä olen tullut
        Jumalan armotalouden mukaan, joka minulle on annettu teitä varten,
        täydellisesti julistaakseni Jumalan sanan,

sen SALAISUUDEN, joka on OLLUT KÄTKETTYNÄ IKUISISTA AJOISTA JA POLVESTA POLVEEN, MUTTA NYT ILMOITETTU HÄNEN OMILLENSA.

1Kor.2:6-7 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa,
        mutta EMME TÄMÄN MAAILMAN VIISAUTTA EMMEKÄ TÄMÄN MAAILMAN VALTIASTEN,
        jotka kukistuvat,

vaan me puhumme SALATTUA JUMALAN VIISAUTTA, SITÄ KÄTKETTYÄ,
        JONKA JUMALA ON EDELTÄMÄÄRÄNNYT ENNEN MAAILMANAIKOJA MEIDÄN KIRKKAUDEKSEMME,

SITÄ, JOTA EI KUKAAN TÄMÄN MAAILMAN VALTIAISTA OLE TUNTENUT -
        sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi
        KIRKKAUDEN HERRAA ristiinnaulinneet.

Job 37:23-24 "Kaikkivaltiasta emme saata käsittää,
        häntä, joka on suuri voimassa,
        joka ei oikeutta ja täydellistä vanhurskautta polje.

Sentähden peljätkööt häntä ihmiset;
        hän ei katso keneenkään,
        joka on omasta mielestään viisas."

Luuk.1:46-53 Ja Maria sanoi:
        "Minun sieluni suuresti ylistää Herraa,

ja minun henkeni riemuitsee JUMALASTA, VAPAHTAJASTANI;
        sillä hän on katsonut palvelijatterensa alhaisuuteen.
        Katso, tästedes kaikki sukupolvet ylistävät minua autuaaksi.

Sillä Voimallinen on tehnyt minulle suuria,
        ja hänen nimensä on pyhä,

ja hänen laupeutensa pysyy polvesta polveen
        niille, jotka häntä pelkäävät.

Hän on osoittanut voimansa käsivarrellaan;
        hän on hajottanut ne,
        joilla oli ylpeät ajatukset sydämessään.

Hän on kukistanut
        valtiaat valtaistuimilta
        ja korottanut alhaiset.

Nälkäiset hän on täyttänyt hyvyyksillä,
        ja rikkaat hän on lähettänyt tyhjinä pois."

Suuri on Jumala, jonka salaisuuksien taloudenhoitajiksi Jumala on omiaan kutsunut, viemään sitä rakkauden evankeliumia kaikkeen maailmaan, kertomaan sovituksesta, syntien anteeksiantamuksesta, iankaikkisesta elämästä, mutta myös tuomiosta, tuomiosta joka kohtaa niitä, jotka eivät ole Kristuksen evankeliumille kuuliaisia.

• koskaan
        se kohta kirjoitti:

jossa on mainittu sanat sielunhoito,Jumalasuhde,ihmissuhde.jne
        kuitenkin näihin kaikkiin löytyy ohjeet Raamatusta,kun ne vain
        aukeavat uskovalle.

usko ihmisoppeihin, kuten sinä. Ovatko sielunhoito, Jumalasuhde, ihmissuhde ja muut esimerkkisi oppeja, kuten kolminaisuusoppi? En ihmettelesi yhtään, niin paljon enemmän kirjoitetaan Raamatun yli..

• Kyllä kolminaisuus on Ramatun ilmoitus jumaluudesta.
      Olen kirjoittanut tästä aiheesta aikaisemmin tällä palstalla.
      Ota aikaa ja tutki avoimen Raamatun äärellä.
      Jätä nyt pois kaikki opit. Tutki asia Raamatusta.
      Kirjoitukseni on vain avuksi tutkimuksessasi.
      Lue, mieti ja tutki Jumalan Sanaa. Se on totuus.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/6943995

• ole, vaan

ihmisten kyhäelmä Nikea kirkolliskokouksessa 325 jkr. Luulisi edes tuon verran sinun tietävän!! Jo olisi,se löytyisi se SELVÄSTI kirjoitettuna Raamatusta.

• ettei saisi

Tarkoitatko, ettei muut saisi enää pohtia tätä asiaa, koska sinä olet kirjoittanut siitä aiemmin.Monet muutkin ovat kirjoitelleet aiheesta ja vaihtelevalla menestyksellä.

• ettei saisi kirjoitti:

Tarkoitatko, ettei muut saisi enää pohtia tätä asiaa, koska sinä olet kirjoittanut siitä aiemmin.Monet muutkin ovat kirjoitelleet aiheesta ja vaihtelevalla menestyksellä.

tällä palstalla riidelllään jatkuvasti kolminaisuusopista.

Ei kolminaisuus uudestisyntymättömälle ihmiselle avaudu vaikka uskovat piirtäisivät sen suurelle taululle kääntymättömän eteen. Ei se avaudu edes kaikille uskovillekaan. Kominaisuus on hengellinen Jumalan salaisuus jonka vain Pyhä Henki voi selittää niin että ihminen ymmärtää sen. Kolminaisuuden ymmärtämiseen tarvitaan siis Pyhä Henki.
        Tarkoitan Pyhän Hengen täyteyttä.

Jos et ole uudestisyntynyt, et voi ymmärtää etkä edes nähdä kolminaisuutta Raamatussa. Uskovanakin tarvitset Pyhän Hengen täyteyden jotta voit ymmärtää Jumalan Sanaa syvällisemmin. Kolminaisuus on melko syvällinen totuus.

Minä opetankin kolminaisuutta vain uudestisyntyneille henkikastetuille Jumalan lapsille.
        Pyhä Henki ottaa Jumalan Sanasta ja opettaa uskovia. Siksi uudestisyntynyt henkikastettu uskova voi ymmärtää kolminaisuuden Raamatun Sanan kautta.

• juuri näin
        jaikal kirjoitti:

Ei kolminaisuus uudestisyntymättömälle ihmiselle avaudu vaikka uskovat piirtäisivät sen suurelle taululle kääntymättömän eteen. Ei se avaudu edes kaikille uskovillekaan. Kominaisuus on hengellinen Jumalan salaisuus jonka vain Pyhä Henki voi selittää niin että ihminen ymmärtää sen. Kolminaisuuden ymmärtämiseen tarvitaan siis Pyhä Henki.

Jos et ole uudestisyntynyt, et voi ymmärtää etkä edes nähdä kolminaisuutta Raamatussa. Uskovanakin tarvitset Pyhän Hengen täyteyden jotta voit ymmärtää Jumalan Sanaa syvällisemmin. Kolminaisuus on melko syvällinen totuus.

Minä opetankin kolminaisuutta vain uudestisyntyneille henkikastetuille Jumalan lapsille.
        Pyhä Henki ottaa Jumalan Sanasta ja opettaa uskovia. Siksi uudestisyntynyt henkikastettu uskova voi ymmärtää kolminaisuuden Raamatun Sanan kautta.

kuten kirjoitit!

• juuri näin
        jaikal kirjoitti:

Jostakin muustakin kuin Raamatusta, jos ossaat?!?!?!?!!?

• juuri näin
        juuri näin kirjoitti:

kuten kirjoitit!

Hieman on ulostaini tökköä ,meni otsikko tuohon nimmariksi, Jumalan vika!

t: juuri näin

• sinut,,
        jaikal kirjoitti:

on kastettu kun noin lapsellisia puhut, ensinnäkään, jos jostain asiasta kirjoittaa, ei se tarkoita että siitä riideltäisiin. Tuo on juuri sitä pahinta helluntalaisuutta jossa kaikkien on oltava samalla lailla kaikesta ajattelevia. Muut eivät ole uudestisyntyneitä kuin me! Menette selityksissänne yhä syvemmälle ihmisoppi syövereihin, yhä harhaisemmalla tavalla. Vaikka teksti löytyy nenänne edestä Raamatussa, ette sitä välitä lukea, vaan alatte kaikkea tulkita omalla tyylillä, vikaan menette, valitettavasti. Lapsikin ymmärtää asian oikein, te ette pöyhkeinä sitä tajua! Palaa alkuun ja LUE niin kuin se lukee, älä aloita selittämään ,vaan usko ja ymmärrä kirjoitettu muuttumattomana!

• ylpeys
        jaikal kirjoitti:

Paneuduppa oikein kunnolla ja huomaa, miten kolminaisuusoppiin uskovat ihmiset ovat ylpeitä ja toisia halveksivia.Siis juuri kuin Laudekian seurakuntalaiset.He nälvivät toisia millä nimillä tahansa tai eivät tunnusta kaikkia sisarikseen ja veljikseen.Kuittaavat, miten eivät ole uudestisyntyneitä, jos eivät usko kolminaisuusoppiin.

Ihmisopit aina tekevät ihmisestä ylpeän.

• ml213.
        jaikal kirjoitti:

Ei kolminaisuus uudestisyntymättömälle ihmiselle avaudu vaikka uskovat piirtäisivät sen suurelle taululle kääntymättömän eteen. Ei se avaudu edes kaikille uskovillekaan. Jaikal pohtii....
        ----------

No, ymmärrän, ettet pidä minua uudestisyntyneenä ihmisenä, vaikka otan kantaa keskusteluihin. Jos ihminen uskoo Raamatun ilmoituksiin ja erikoisesti Jeesuksen opetuksiin kuin lapsi,- joka ymmärtää sanan merkityksen, niin uudestisyntynyt ihminen ymmärtää Jumalan Pojan ja Pyhän Hengen merkityksen elämässään.

Itse ymmärrän ja uskon, miten Juimala on luonut kaiken ja on kaiken yläpuolella.Taas ihmisen tie Jumalan luo käy vain Pojan kautta,- koska Poika on uhri syntiemme tähden.Lisäksi Pojalla on kaikki valta, jonka Jumala on antanut.Mutta, ymmärrän ja uskon, miten Isä oli taivaassa ja Poika oli maanpäällä kun Poika suoritti tehtäväänsä/Isänsä tahtoa.Tämä ilmentyy monissa kohdin, mutta parhaiten ehkä tässä.Uskon tuohon ilmoitukseen kuin pieni lapsi.

"Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö "(Joh 20:17)

Taas Pyhän Hengen merkityksen/vaikutuksen ymmärrän;

"Ja kun hän oli yhdessä heidän kanssaan käski hän heitä ja sanoi: Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan pyhälllä Hengellä, ei kauan näiten päivien jälkeen".

"Ja minä olen rukoileva Isää ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, totuuden Hengen, jota maailma ei olta vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä, mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva." Joh 14:16...17

" Mutta, Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut". Joh 14:26

Siis Jumala on taivaassa, mutta ilmenstyy tahtonsa kautta Pojan ja Pyhän Hengen kautta/avulla.MIssä Jumalan tahtoa toteutetaan, siellä Jumala ilmenstyy,- vaikka on taivaassa kongreettisesti.

Jos Jumala olisi ollut Pojassaan kongreettisesti, niin miksi Jeesus valhetelisi ja monin paikoin.

• ! huomautus

Isä Poika ja Pyhä Henki liikkuvat Pyhässä kolminaisuudessa koko uudentestamentin ajan. Sokea ei vain näe sitä. Jo Jeesuksen kastetilaisuudessa (Johanneksen kasteella) kaikki kolme olivat yhtä aikaa läsnä.

• haudalla

Siinä oli kolminaisuus läsnä.

Isä taivaassa. Jeesus puhui Isälleen taivaassa.
        Jeesus haudan ulkopulella.
        Pyhä Henki meni Lasaruksen hautaan ja herätti hänet kuolleista.

Huomaa tuossa Joh 11. luvun kertomuksessa että Jeesus seisoi HAUDAN ULKOPUOLELLA. Hän ei mennyt sisälle hautaa herättämään Lasarusta.
        Kuka Herätti Lasaruksen kuolleista? Seuraavassa luvussa Raamattu kertoo että JEESUS HERÄTTI Lasaruksen kuolleista. Kuinka se on mahdollista? Hänhän ei edes mennyt sisälle hautan. Jos Jumala ei olisi kolmiyhteinen, tässä olisi suuri ongelma selittäjille.

Muista että Pyhä Henki on Jeesuksen Henki.

• on totisesti
        haudalla kirjoitti:

Huomaa tuossa Joh 11. luvun kertomuksessa että Jeesus seisoi HAUDAN ULKOPUOLELLA. Hän ei mennyt sisälle hautaa herättämään Lasarusta.
        Kuka Herätti Lasaruksen kuolleista? Seuraavassa luvussa Raamattu kertoo että JEESUS HERÄTTI Lasaruksen kuolleista. Kuinka se on mahdollista? Hänhän ei edes mennyt sisälle hautan. Jos Jumala ei olisi kolmiyhteinen, tässä olisi suuri ongelma selittäjille.

kolmiyhteinen,kuten kirjoitat!

• ja lue,,

Kyllä kaikki kolme ovat mainitsemassasi esimerkissä läsnä, mutta jokainen erikseen, yksilöinä, ei yhdessä yhtenä. Siinä on se suuri ero!

• ja lue,, kirjoitti:

Kyllä kaikki kolme ovat mainitsemassasi esimerkissä läsnä, mutta jokainen erikseen, yksilöinä, ei yhdessä yhtenä. Siinä on se suuri ero!

sanallakaan vain 'kolmiyhteisestä' Jumalasta eikä 'persoonasta', (joka tarkoittaa teatterinaamiota) vaan Raamattu puhuu paljonkin kaikkiyhteydestä, jonka opettaminen oli Jeesukselle sydämen asia, joka oli syöpynyt opetuslasten mieliin, että Jumala on YKSI ja on tekevä Kristuksessa Jeesuksessa YHDEKSI kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä:

Efesolaiskirje 1
        9 "tehden meille tiettäväksi sen tahtonsa salaisuuden, että hän, päätöksensä mukaan, jonka hän oli nähnyt hyväksi itsessään tehdä-
        10 siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, -oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä."

Kolminaisuusoppi on pakanakansojen päähän pinttymä, jonka tulemisesta Jeesus ja apostolit edeltäpäin varoittelivat, (Matt.5:37;  2.Kor.1:17-19) koska sen opetuksen tunnusmerkkinä on lihan mukainen "on on" että "ei ei"!

Jeesuksen terveeseen oppiin ja Jumalan kaikkiyhteyteen kuuluvat myös kaikki ne ihmiset, jotka tulevat tuntemaan Isän ja pojan, [Joh. 15:1-5;   17:20-23].

• ei rajoitu liikkumaan vain kolmessa persoonassa, vaan se liikkuu Pyhän Hengen kautta kaikissa Kristukseen juurtuneissa, samalla tavalla niin kuin viinipuun mahla liikkuu viinipuun juurista viinipuun rungon kautta kaikkiin oksiin, lehtiin, silmuihin ja hedelmiin!

Jeesus opetti että "Minä olen viinipuu ja te olette oksat. Isäni on Viinitarhuri" [Joh.15:1-5].

Tämä viinipuu-vertaus oli mainion hyvä ajatus Jeesukselta. Sydämeni aina iloitsee ja riemuitsee Herrassa, kun mieleeni palautuu tämä Jeesuksen opetus. Kolminaisuusopilla on oksista karsittu hedelmätön viinipuu, "Kristuksen sijainen" Paavi on viinipuuna.

• kolminaisuusoppi
        ekivaari kirjoitti:

ei rajoitu liikkumaan vain kolmessa persoonassa, vaan se liikkuu Pyhän Hengen kautta kaikissa Kristukseen juurtuneissa, samalla tavalla niin kuin viinipuun mahla liikkuu viinipuun juurista viinipuun rungon kautta kaikkiin oksiin, lehtiin, silmuihin ja hedelmiin!

Jeesus opetti että "Minä olen viinipuu ja te olette oksat. Isäni on Viinitarhuri" [Joh.15:1-5].

Tämä viinipuu-vertaus oli mainion hyvä ajatus Jeesukselta. Sydämeni aina iloitsee ja riemuitsee Herrassa, kun mieleeni palautuu tämä Jeesuksen opetus. Kolminaisuusopilla on oksista karsittu hedelmätön viinipuu, "Kristuksen sijainen" Paavi on viinipuuna.

sieltä tulee mielenkiintoista vastausta sinulle.

• ! huomautus
        haudalla kirjoitti:

Ei ole kahta Jumalaa taikka kolmea Jumalaa vaan Yksi Jumala, hän on Isä Poika ja Pyhä Henki. Pyhä Henki käy ulos Isästä ja Pojasta.

• A. Original
        ja lue,, kirjoitti:

Mitä uskontoa sinä edustat? Kristinuskon Jumala on YKSI, kolmiyhteinen Isä Poika ja Pyhä Henki.

• Raamattu sanoo
        kolminaisuusoppi kirjoitti:

sieltä tulee mielenkiintoista vastausta sinulle.

"Jumala on yksi!"

Jokaisessa sanan kohdassa, jossa mainitaan, että Jumala on yksi, on kysymys Isästä.
        Isä yksin on Raamatun ilmoittama yksi Jumala.
        Tutkikaa ne kohdat. Aloittakaa 1 Kor. 8:6. Ja etsikää niistä kohdista vastaus kysymykseen, kuka on Raamatun ilmoittama yksi Jumala.
        Joh. 17:3.

• A. Original
        ekivaari kirjoitti:

sanallakaan vain 'kolmiyhteisestä' Jumalasta eikä 'persoonasta', (joka tarkoittaa teatterinaamiota) vaan Raamattu puhuu paljonkin kaikkiyhteydestä, jonka opettaminen oli Jeesukselle sydämen asia, joka oli syöpynyt opetuslasten mieliin, että Jumala on YKSI ja on tekevä Kristuksessa Jeesuksessa YHDEKSI kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä:

Efesolaiskirje 1
        9 "tehden meille tiettäväksi sen tahtonsa salaisuuden, että hän, päätöksensä mukaan, jonka hän oli nähnyt hyväksi itsessään tehdä-
        10 siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, -oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä."

Kolminaisuusoppi on pakanakansojen päähän pinttymä, jonka tulemisesta Jeesus ja apostolit edeltäpäin varoittelivat, (Matt.5:37;  2.Kor.1:17-19) koska sen opetuksen tunnusmerkkinä on lihan mukainen "on on" että "ei ei"!

Jeesuksen terveeseen oppiin ja Jumalan kaikkiyhteyteen kuuluvat myös kaikki ne ihmiset, jotka tulevat tuntemaan Isän ja pojan, [Joh. 15:1-5;   17:20-23].

Älä sinä kauppaa meille jumaliasi!! Sinulla ei ole hajuakaan kristinuskosta, joten älä ala muita opettamaan. Olen yksi humpuukinikkari muiden joukossa, vailla Kristusta ja pyhää henkeä. Häpeä saastainen, että tuollaista sontaa suollat Jumalasta kristittyjen palstalla.

2. Kor. 5:19
        2. Kor. 5:20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja *** Jumala kehoittaa meidän kauttamme. *** Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

Gal. 4:4 Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,
        Gal. 4:5 lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan.
        Gal. 4:6 Ja koska te olette lapsia,

1. Joh. 5:11 Ja tämä on se todistus:

Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja *** tämä elämä on hänen Pojassansa **.
        1. Joh. 5:12

Jumala on siis Kristuksessa ja Pyhä Henki ilmopittaa Jumalan lapsille Kristuksen, jossa on iankaikkinen elämä. Isä poika ja Pyhä Henki on YKSI Pyhä Jumala. Tähän nojaa koko pelastus

Joka tätä oppia vastaan nousee, se rakentaa tulevaisuutensa helvettiin.

• hjkhjk
        Raamattu sanoo kirjoitti:

"Jumala on yksi!"

Jokaisessa sanan kohdassa, jossa mainitaan, että Jumala on yksi, on kysymys Isästä.
        Isä yksin on Raamatun ilmoittama yksi Jumala.
        Tutkikaa ne kohdat. Aloittakaa 1 Kor. 8:6. Ja etsikää niistä kohdista vastaus kysymykseen, kuka on Raamatun ilmoittama yksi Jumala.
        Joh. 17:3.

heheheee...miettikää nyt hyvät ihmiset, kuka raamatun on kirjoittanut..ja mitä sinne on valittu ja jätetty valitsematta.. montako sataa vuotta jälkeen joidenkin tapahtumien..kuulopuheita.. jälkipolvien tarinoita, mitkä muuttuneet kuin vanhat vitsit.. hohhoijaa. Sama kuin kysyisi joltain 10 polven ihmiseltä, mitä hän tietää tai on kuullut rutosta ranskassa 1500-luvulla.. tänä pänä.. Pientä rajaa. Miten ihminen voi uskoa johonkin 1500v sitten kirjoitettuihin tarinoihin, kuin ne olisivat tässä lähikorttelissa..tänään - ja vääntää ajatonta soppaa tuosta yhdestä kirjasta. Kuka siellä on sanonut mitä ja tehnyt mitä.. USKOMATONTA

• hjkhjk kirjoitti:

heheheee...miettikää nyt hyvät ihmiset, kuka raamatun on kirjoittanut..ja mitä sinne on valittu ja jätetty valitsematta.. montako sataa vuotta jälkeen joidenkin tapahtumien..kuulopuheita.. jälkipolvien tarinoita, mitkä muuttuneet kuin vanhat vitsit.. hohhoijaa. Sama kuin kysyisi joltain 10 polven ihmiseltä, mitä hän tietää tai on kuullut rutosta ranskassa 1500-luvulla.. tänä pänä.. Pientä rajaa. Miten ihminen voi uskoa johonkin 1500v sitten kirjoitettuihin tarinoihin, kuin ne olisivat tässä lähikorttelissa..tänään - ja vääntää ajatonta soppaa tuosta yhdestä kirjasta. Kuka siellä on sanonut mitä ja tehnyt mitä.. USKOMATONTA

vallitsee kaikkien Kristukseen MIELENSÄ kiinnittäneiden kesken täysin samalla tavalla niin kuin viinipuun oksat ovat kiinnittyneet viinipuun runkoon, jonka Juuret ovat hedelmällisessä maaperässä, Isässä Jumalassa. Sama mahla huolehtii viinipuun juurista, rungosta, oksista, lehdistä, silmuista ja hedelmistä, [Joh. 15:1-5]   Jeesuksen hartain rukous näyttää olleen kaikkia koskeva kaikkiyhteys, [Joh. 17:20-23]

Roomalaiskirje 12
        2 "Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa MIELENNE uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä."

2. Korinttolaiskirje 9
        13 "kun he, tästä teidän palveluksestanne huomattuaan, kuinka taattu teidän MIELENNE on, ylistävät Jumalaa siitä, että te näin alistuvaisesti tunnustaudutte Kristuksen evankeliumiin ja näin vilpittömästi olette ruvenneet yhteyteen heidän kanssaan ja kaikkien kanssa."

2. Korinttolaiskirje 11
        3 "Mutta minä pelkään, että niin kuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän MIELENNE ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan."

Efesolaiskirje 4
        23 "ja uudistua MIELEN hengeltä"

Kolossalaiskirje 3
        2 "Olkoon MIELENNE siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä."

Heprealaiskirje 3
        1 "Sen tähden, pyhät veljet, jotka olette taivaallisesta kutsumuksesta osalliset, kiinnittäkää MIELENNE meidän tunnustuksemme apostoliin ja ylimmäiseen pappiin, Jeesukseen,"

1. Pietarin kirje 1
        13 "Vyöttäkää sen tähden MIELENNE kupeet ja olkaa raittiit; ja pankaa täysi toivonne siihen armoon, joka teille tarjotaan Jeesuksen Kristuksen ilmestymisessä."

Eihän Jumalan sanan pitäisi ainakaan uskovaisia pitkästyttää eikä kyllästyttää, joten kyllä kai Mohikaani ja tähtipöllökin nämä muistutukseni MIELESSÄÄN hermostumatta kestävät!

• Kirjoituksessasi
        A. Original kirjoitti:

Älä sinä kauppaa meille jumaliasi!! Sinulla ei ole hajuakaan kristinuskosta, joten älä ala muita opettamaan. Olen yksi humpuukinikkari muiden joukossa, vailla Kristusta ja pyhää henkeä. Häpeä saastainen, että tuollaista sontaa suollat Jumalasta kristittyjen palstalla.

2. Kor. 5:19
        2. Kor. 5:20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja *** Jumala kehoittaa meidän kauttamme. *** Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

Gal. 4:4 Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,
        Gal. 4:5 lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan.
        Gal. 4:6 Ja koska te olette lapsia,

1. Joh. 5:11 Ja tämä on se todistus:

Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja *** tämä elämä on hänen Pojassansa **.
        1. Joh. 5:12

Jumala on siis Kristuksessa ja Pyhä Henki ilmopittaa Jumalan lapsille Kristuksen, jossa on iankaikkinen elämä. Isä poika ja Pyhä Henki on YKSI Pyhä Jumala. Tähän nojaa koko pelastus

Joka tätä oppia vastaan nousee, se rakentaa tulevaisuutensa helvettiin.

kohta jossa kirjoitit "OLEN yksi humpuuki maakari muiden joukossa, vailla kristusta ja pyhää henkeä.." :-)) Se oli totta ja sitten tulikin tekstiä jota ei OIKEA kristitty toisesta koskaan käyttäisi. Muista että et tuomitse muita niin ei sinua tuomittaisi..

• Ei kolmiyhteinen,,
        A. Original kirjoitti:

Mitä uskontoa sinä edustat? Kristinuskon Jumala on YKSI, kolmiyhteinen Isä Poika ja Pyhä Henki.

Vaan on Jumala, hänen poikansa Jeesus Kristus ja Pyhä henki joka on siis henki. Tuo tuli selväksi jo lapsena luterilaisessa pyhä koulussa. Jäikö väliin kun et Raamattua tunne??

• helluntalaista,
        Ei kolmiyhteinen,, kirjoitti:

Vaan on Jumala, hänen poikansa Jeesus Kristus ja Pyhä henki joka on siis henki. Tuo tuli selväksi jo lapsena luterilaisessa pyhä koulussa. Jäikö väliin kun et Raamattua tunne??

"pyhistä" kävi ja siellähän on tunnetusti ihan omat opit...

• tms1

Tässä ketjussa on keskusteltu kolminaisuusopista, kysynkin arvon Helluntalaisista onko usko kolminaisuus oppiin merkki kristillisyydestä?

• sellaista vaatimusta että kolminaisuusoppiin uskominen olisi vaatimuksena synnistä pelastumiselle, eikä Raamatusta löydy sellaista vaatimusta että pelastuakseen Jeesus on uskottava Jumalaksi, vaan vaatimuksena on ainoastaan Jeesuksen uskominen Jumalan pojaksi, joka on sama asia kuin Jeesuksen uskominen Jumalasta lähteneeksi Jumalan sanaksi;

Johannes 16
        30 "Nyt me tiedämme, että sinä tiedät kaikki, etkä tarvitse, että kukaan sinulta kysyy; sen tähden me uskomme sinun Jumalan tyköä lähteneen."
        31 Jeesus vastasi heille: »Nyt te uskotte.«"

Jeesus tahtoi sen asian tulevan opetuslasten tietoon perusteellisesti, että hän "ei ole itsestänsä lähtenyt", vaan uskovat hänen Isästä Jumalasta lähteneen.

1. Johanneksen kirje 4
        15 "Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."

1. Johanneksen kirje 5
        5 "Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"

• tms1
        ekivaari kirjoitti:

sellaista vaatimusta että kolminaisuusoppiin uskominen olisi vaatimuksena synnistä pelastumiselle, eikä Raamatusta löydy sellaista vaatimusta että pelastuakseen Jeesus on uskottava Jumalaksi, vaan vaatimuksena on ainoastaan Jeesuksen uskominen Jumalan pojaksi, joka on sama asia kuin Jeesuksen uskominen Jumalasta lähteneeksi Jumalan sanaksi;

Johannes 16
        30 "Nyt me tiedämme, että sinä tiedät kaikki, etkä tarvitse, että kukaan sinulta kysyy; sen tähden me uskomme sinun Jumalan tyköä lähteneen."
        31 Jeesus vastasi heille: »Nyt te uskotte.«"

Jeesus tahtoi sen asian tulevan opetuslasten tietoon perusteellisesti, että hän "ei ole itsestänsä lähtenyt", vaan uskovat hänen Isästä Jumalasta lähteneen.

1. Johanneksen kirje 4
        15 "Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."

1. Johanneksen kirje 5
        5 "Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"

Harvinaisen monelle on kuitenkin kolminaisuusoppiin uskominen kynnyskysymys, puhuttaessa kristittynä olemisesta. En tiedä mitä mieltä suomen Helluntalaiset ovat sitten Ykseys helluntalaisista (Oneness) heitä on suuri joukko ja vakavissaan sanovat olevansa kristittyjä ;-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään

HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh
      Maailman menoa
      315
      1594
    2. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      236
      1551
    3. Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!

Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      1529
    4. Kimmo Kiljunen

"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa
      70 plus
      244
      1112
    5. Herätät kyllä

Tunteita vaikka missä muodossa. Tiedät että meidän on vaikea vastustaa toisiamme.
      Ikävä
      73
      973
    6. Mitä haluaisit sanoa

kaivatullesi juuri nyt?
      Ikävä
      58
      944
    7. Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen
      Haapavesi
      60
      725
    8. Kauan aiot vielä vastustella minua?

Miehelle kysymys.
      Ikävä
      47
      716
    9. Miksi teet tästä niin vaikeaa?

Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p
      Ikävä
      25
      669
    10. Nyt on aika

Nousta sängystä keittämään kahvit. ☕ Hyyvää huomenta. Hyyvää huomenta. 🎄❤️😊💫⚜️🐺
      Ikävä
      118
      644
    Aihe