Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. Eihän se että runous käyttää antikristuksesta kointähti nimitystä sitä todeksi tee.
  2. "... tuosta vastuun muille sysäämisestä paljon tietävätkin."

Siinä mielessä kyllä että jokainen uskoontullut on kohdannut ja myöntänyt ne pahat tekonsa ja syntinsä.Katunut niitä ja kääntynyt Jumalan puoleen, kun ei yksin ole taakasta selvinnyt.

"Kukaan ei kysy, mikä lapsen vapaa tahto olisi ollut. Fyysisesti vahvemman oikeudella tässä asiassa mennään. Ja joku tuossa vielä sanoi, ettei pidä pelätä sitä joka tappaa ruumiin van sitä joka tappaa sielun. Hahhah, sanopa se lapselle, jota väkivallantekijä uhkaa metrin päässä."

Niinpä, tässä langenneessa maailmassa paha ja vahvempi "jyllää". Yhä enemmän ja enemmän arvot tässä maailmassa menevät siihen suuntaan että "minulle kaikki ja heti, jos ei muuten niin pahalla,väkisellä", saat uskoa että pahalle minusta tuntuu kun katsoo ympärille.
    En jaksa/pysty enää uskomaan että ihminen pystyisi/haluasi muuttaa maailmaa paremmaksi paikaksi. Siksi kuolemanjälkeinen lohduttaakin, koska uskon että siellä viimeistään tapahtuu oikeudenmukaisuus.

"Miten te voitte uskoa jumalaan, kun tällaista tapahtuu? Kaikkinäkevä, kaikkialla läsnä oleva - eikä puutu aisaan? Ei mene minun järkeeni mitenkään päin. Mitään jumalaa ei ole, on vain sattuma, ja jotkut ihmiset ovat pahoja; jotkut ovat aika hyviä ja suurin osa siltä väliltä. Jokainen terve ihminen kuitenkin puolustaisi lasta. Mutta jumala se vaan verhoutuu savupilviinsä ja jättää teidät tänne vastailemaan kipeisiin kysymyksiin."

Itse uskon että Jumala puuttuu asioihin monestikkin, se on vain "näkymätöntä" toimintaa.
    Ja toisaalta tosiaan jos Jumala puuttuisi jokaiseen vääryyteen, ihmisten elämä muuttuisi "robottimaiseksi", tuskin sekään tyydyttäisi nykypäivän yksilökeskeistä ihmistä.
    Ei minunkaan järkeni täysin ymmärrä miksi maailma on näin epäoikeudenmukainen,raadollinen, miksi Jumala on sen näin järjästänyt.
    Toki itsekkin uskon että ihmisistä löytyy sitä hyvyyttäkin, mutta yhtään täysin hyvää ja synnitöntä ihmistä en usko olevan olemassa.
    Siitäkin olen samaa mieltä että Jumala on osaltaan myös salattu Jumala, kaikkeen ei saada vastauksia tässä ajassa.
  3. En usko että olet, ole ihan huoletta vain :)

Vähänkö oon kade oot melkeen 5kk nuorempi ko mie ;)

Näissä numerologia asioissa on selvä syteemi jonka sisällä se homma toimii, muutoinhan se olisi ihan mielivaltaista.
  4. "Eli jumala kyllä vaivautuu elvyttämään jukkapalmuja ja parantamaan itsediagnosoituja syöväksi väitettyjä kyhmyjä, mutta eipä tee mitään oikeille kärsimyksille"

Tästä olen hivenen eri mieltä, varmaankin siksi että olen itse kokenut ja nähnyt, että Jumala todella tekee niille oikeillekin kärsimyksille jotain.

Kyseisestä esimerkistäsi:

Siinähän on kyse juuri vapaasta tahdosta, asioiden valitsemisesta ajatellen kuolema jälkeistä elämää katsottuna Kristillisestä näkökulmasta.
    Eikä Jumala kivitä ketään, kyllä Hän on valmistanut pelastuksen thai-tytöllekin vastaanotettavaksi. Mutta ketään ei voi pakottaa ottamaan vastaan pelastusta. Siinäkin kunnioitetaan itsemääräämisoikeutta.

"On myös hyvin leimaavaa syyttää ihmisiä kaikesta pahasta, mutta kiittää jumalaa kaikesta hyvästä. Jos ihminen on syypää kaikkeen pahaan, ihmistä on myös kiitettävä kaikesta hyvästä. Sama pätee jumalaan - jos kiitätte jumalaa hyvästä, saatte myös syyttää sitä kaikesta pahasta."

Ehkäpä tässäkin vaikuttaa näkemyserot. Itse en usko enkä ole koskaan kokenut tai nähnyt Jumalan tekevän tai haluavan pahaa. Siksi en koe että siitä voisi syyttää Jumalaa.
    Ihmisen puolestani olen kokenut ja nähnyt pystyvän pahaan.
    Sekin että kun on kaikki hyvin ja elämässä hyviä asioita ollaan tyytyväisiä omiin suorituksiin ja hyvyyteen. Kun tapahtuu pahaa yhtäkkiä "muistetaan" Jumala syntipukiksi.
    Liekkö niin että se vastuunkanto on ylivoimaista tämän ajan ihmiselle? Pitää löytää syntipukki, jopa elämänkatsomukseen verrattuna olematon.