Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. Seurakunnissa on hyvin paljon hyviä asioita. Mutta koska kysessä on myös ihmistoiminta, niissä esiintyy myös vajavuutta.
    Usein kuulee sanottavan:"tule sellaisena kuin olet", mutta unohdetaan se jatko joka voi kuulua että,"mutta tule sellaiseksi kuin me olemme".
    Tätä jälkimmäistä olen kammonut, ja sitä vastaan "taistellut".
    Me ihmiset olemme jo luonteeltakin(Jumalan luomina bytheway) erillaisia. Miksi sitä on seurakunnissa niin monesti vaikia kunnioittaa?
    Uskon että tälläinen aiheuttaa mielipahaa ja jopa mielenterveys ongelmia, varsinkin herkissä ihmisissä.

Annetaan melankoolikkojen olla melankoolikkoja,sangviinikkojen sangviinikkoja,koleriikkojen kolerikkoja,flegmaatikkojen flegmaatikkoja uskoon tulon jälkeenkin :)
  2. Kirjoitat:"Useimmilla meistä on joku, jota rakastaa. Aviopuoliso, lapsi, isä, äiti, sisko, veli, paras ystävä. Miten suhtautuisitte, jos kävisi ilmi, että tämä kyseinen henkilö on luopunut uskostaan tai ei ole siinä koskaan ollutkaan? Tai olisi homoseksuaalinen? Ominaisuuksia, joista ainakin fundamentalistien mukaan seuraa automaattinen helvettituomio."

Itse henkilökohtaisesti rukoilen lähimmäisteni puolesta, siihen Jumala on meitä kehoittanut. Ja helvettituomio on yksin Jumalan tuomittavaissa ei ihmisten, onneksi.

Kylliäisen ajatuksista voi sanua että ne erovat Raamatun totuuksista niin paljon ja selkeästi että ne todellakin ovat Kylliäisen ajatuksia, Raamattu on niiden kanssa eri linjalla.

Ihmiset rakastavat vapautta. Sehä on tämänpäivän "trendisana". Jumala on antanut ihmiselle vapauden, myös vapauden tehdä hyvää tai pahaa. Ei tarvitse kuin katsoa päivän uutisia niin näemme, että valitettavasti ihminen tekee sitä pahaa ja syntiä suuressa määrin.

Ihmiset vaativat, oikeutetustikkin, että tähän pahuuteen puututtaisiin. Ihmisen oma ratkaisu ovat maalliset tuomioistuimet. Mutta nekin ovat vajaavaisia. Joku voi tehdä rikoksen,esim. pankkiryöstön ja selvitä siitä ilman kiinnijäämistä. Joku voi loukata jotain hyvin "verisesti" ja kuolla ilman että pyytää anteeksi.
    Jumalan ratkaisu on oikeudenmukaisempi ja tasa-arvoisempi, jokainen nimittäin joutuu viimeiselle tuomiolle.Siltä eivät välty maallisten tuomioistuimen tavoittamattomat ihmiset.
    Kun Jumala julistaa tuomion voimme luottaa että se on oikeudenmukainen. Lisäksi Jumala lähetti oman poikansa pelastukseksi helvettituomiolta.
    Jälleen kerran on ihmisellä vapaus valita.

Helvetti tuomion ankaruus on aiheuttanut paljon kysymyksiä ja pohtimista. Tähän tuskin kellään ihmisellä on tyhjentävää vastusta. Itse mietiskellessäni tätä ankaraa tuomiota päädyin ainakin osittain jälleen ihmisen pahuuteen.
    Ihminen on senverran kova juonimaan että jos Raamatussa olisi luettelo "helvettituomiosta" tyyliin: "valehtelu 1 päivä helvettiä, mummun ryöstö 7 päivää, pankkiryöstö 1kk..ynm..", ihminen kyllä "laskeskelisi" mitä kaikkea voisi rikkoa. Ja miettiä että: "kyllä kai sitä 1 kk siellä helvetissä jaksaisi "lusia"". Mutta kun se on iänkaikkinen tuomio, pistää se ainakin ihmiset ajattelemaan.

Uskon että Jumala on oikeudenmukainen ja rakastava ja että Jumalalla on lopulliset ja parhaimmat suunnitelmat ihmisen varalle joka asian suhteen, vaikka ihminen ei sitä tässä ajassa ymmärtäisikään.