Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Osallistu keskusteluihin kirjautumalla palveluun.
Kirjaudu sisään
Eikö sinulla ole vielä tunnuksia?
Rekisteröidy
Keskustelu24
profiilit
joosua65
joosua65
joosua65
Vapaa kuvaus
elään ja olen hengissä;) Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Liittynyt 23v sitten
5
aloitusta ·
298
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
En ole koskaan lukenut Sun Tzun kirjoja joten täytyy ottaa asiaksi tutustua hänen ajatuksiin jossain vaiheessa.
Albert Einstein sanoi aikanaan
""" tieteen avulla ei voida todistaa sen paremmin Jumalan olemassa oloa kuin sitäkään että ei ole olemassa, usko on sellainen alue. Jolla tieteen aseet käyvät tehottomiksi.
Usko ja tiede eivät ole ristiriidassa keskenään, ne eivät vain askartele samojen asioitten parissa.
Molemilla on oma alueensa.
Tiede on erittäin hyödyllinen siellä missä sitä voidaan käyttää.
Usko on välttämätön siellä missä tieteen keinot loppuu."""
Uskoni rakentuu raamattuun ja omaan kokemukseen. Olen omien elämän vaiheitten kautta päätynyt siihen tulokseen että minun kohdallani oli oikein tehdä valinta Kristuksen puoleen.
Sisimmässäni olen kokenut (" ei vain sanoissa vaan voimassa" )tuo rakkauden tuulahdus on minulle todellisuutta.
Myös ympäröivä luonto ja maailma todistaa minulle että on olemassa suurempi voima kaiken takana.( luotu maailma )
En ymmärrä ihan kaikkea, eikä tiedemiehetkään ole yksimielisiä kaikesta. Kovasti tehdään työtä selvittä kaiken perimmäisen tarkoituksen-.
Tutkimuksen eteen tehdään paljon työtä, ja paljon asioita saadaan selvitettyä. Yhden työn saatuaan päätökseen tulee taas tuhat uutta kysymystä eteen.
Joten nöyräksi vetää jokaisen ihmisen. Sinä olet päätynyt tielläsi omiin johtopäätöksiin ja minä omiin. Kaikki on avointa ja mahdollista. Ja jos näen selviä ristiriitoja elämän kysymyksissä, niin miksen olisi valmis tarkistamaan kantaani?
19.08.2005 11:28
Kysyit ja vastailen parhaan kykyni mukaan.
""Riittääkö Raamattu ja oma seurakunta?""
Riittää raamattu! ja Riittää sellainen seurakunta jonka koet omaksesi. Kunhan on vain raamatun mukainen seurakunta tai kirkko.
""Kun uskon Jeesukseen pelastajana, niin tarvitseeko minun alkaa lukea EGW- kirjoja? ""
Ei tarvitse lukea EGW - kirjoja jos et kerran halua tutustua hänen näkemyksiin mitä uskon asioihin tulee.
""Tarviiko minun vaihtaa kirkkoa?""
En tiedä missä kirkossa olet nykyisin?
Niinkuin aiemmin vastasin, tärkeä että seurakuntasi on sellainen jonka koet omaksesi ja jossa viihdyt parhaiten. Kunhan on raamattua tunnustava seurakunta.
""Kun en jaksa ottaa vastaan mitään ylimääräistä.
Raamattu riittää ja pieni elämäni on täynnä Jumalan armoa. Onko pelastus kiinni seurakunnasta? Olen hämmentynyt nyt!""
Kiitos Jumalalle!! että elämäsi on täynnä Jumalan armoa sitä tarvitaanki rutosti, jotta jaksaa kulkea.
Pelastus ei ole kiinni seurakunnasta. Tärkeintä on että säilyttää uskonsa Jeesukseen ja ravitsee itseänsä Raamatulla. Seurakunta on tärkeä jotta saa kohdata muita uskovia ja rakentua yhteisestä uskosta.
Siunausta!
18.08.2005 23:46
Kyllä me kuulemme itseämme ja muitakin. Pyrimme olemaan sopusoinnussa kaikkien kanssa. Jalat maassa kulkevia ollaan vaikka Kristus onkin sydämmessä.
Mitä pelottavaa siinä voisi olla jos ihminen on löytänyt rauhan ja levon sielulleen ja on onnellinen?
Haluaisin kysyä mitä Jeesus sinulle merkitsee?
Siunausta!
17.08.2005 11:39
Hyvin kirjoitit Helena! Sanoihisi voin täysin yhtyä ja jatkaa..
Kun jättäytyminen on tapahtunut alkaa Jumala kuljettamaan meitä pyhähenkensä kautta. Meistä tulee maailman silmissä niin kuin sanoit "Kristuksen hulluja". Saamme kärsiä jopa pilkkaa osaksemme kristuksen tähden.
Mutta samalla mitalla myös kokea jo täällä ajassa Jumalan hyvää huolen pitoa. Kristuksen rakkaus meitä kohtaan on paljon enemmän kuin maailma koskaan voi antaa. Ja kun kerran on vähän saanut sisimmässään kokea tätä Jeesuksen läsnäoloa( rakkautta) siihen jää koukkuun.
Jollain tavoin huomaan itsessäni että "olen kristukseen sidottu" Mutta tätä minä haluan ja niin moni muukin..ja kaiken tämän tarkoituksena on valmistaa meitä iankaikkisuutta varten.
16.08.2005 23:24
Minulle yksi uskon kohde ainoa riittävä. Hän sanoikin aikanaan seuraavasti..
"Minä olen tie totuus ja elämä" Joh.13:6
Siunausta!
16.08.2005 22:52
Minulle yksi uskon kohde on ainoa riittävä. Hän sanoikin aikanaan seuraavasti..
"Minä olen tie totuus ja elämä" Joh.13:6
Aika runsaasti sanottu, eikös?
Siunausta!
16.08.2005 22:47
Tervetuloa joukkoon!
Ilm.22:20 "Totisesti, minä tulen pian"
Jeesusta myös odottaen ja Siunausta sinulle!
16.08.2005 20:47
Nyt "Laintaulut" Kaikki on puhdasta mikä on hyvää ja rakentavaa. Ja sen saamme kiitoksella vastaanottaa!! Jumala siunaa pyrkimyksemme.
Kl 2:16-23 "Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta, jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen. Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama eikä pitäydy häneen, joka on pää ja josta koko ruumis, nivelten ja jänteiden avulla koossa pysyen, kasvaa Jumalan antamaa kasvua. Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä: "Älä tartu, älä maista, älä koske!" sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta - ihmisten käskyjen ja oppien mukaan? Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi."
12.08.2005 18:02
Te adventistit uskotte melko omaperäisesti. Eivät kaikki kristityt ajattele tavallanne.
Viittaan näihin kohtiin
(""vuosilukuja 1844""), ( pyhäpäivään liittyvä pedonmerkki, sineetti" ), ("tutkivatuomio, pyhäkköoppi "), ("Jeesus yhtä kuin enkeli miikael") (" helvetti ei iankaikkinen")
Noita olen kyllä kovasti pohdiskellut ja rukouksin kulkenut. Olen yrittänyt sovittaa nuo asiat uskooni. Mutta en vain koe noita millään oikeaksi. Oma seurakuntani jossa olen vuosikymmeniä ollut mukana koen parhaiten itselleni sopivaksi.
Siunausta!
12.08.2005 13:20
Luther nimellä on Adventistien turha liputtaa.
Luther eroitti lain ja evankeliumin toisistaan- Mielestäni Adventistit ovat sekoittaneet nuo keskenään vaikka toista näillä palstoilla vakuutellaan.
Adventistit saarnaa 10 - käskystä yhtä koroitettuna ja joka ei sitä noudata on pedonmerkin ottamisella tuomittu pelastukseen osattomaksi. Siis..Toisin sanoen voidaan sanoa;- " Vain käskyjä noudattamalla peritään iankaikkinen elämä".
Äskeinen oli Lutherin ja raamatun vastainen opetus, joka sulkee kokonaan pois Lutherin tekemän uskon puhdistuksen peruspilarit.Joka muuten perustuu yksin omaa sanaan " vanhurskas on elävä uskostaan"! Adventistien saarnoissa on ainakin minulle välittynyt sellainen yleisvaikutelma kuin " uskova on elävä omasta vanhurskaudestaan"
Luther vierasti sellaista opetusta jossa korostettiin yksipuolista lain ja käskyjen saarnaa. Luther sulki kaikki omat ansiot pois. Ja luotti yksin Kristuksen vanhurkauteen.
Lutherin mukaan Jumalan käskyt näyttävät kuinka tulee elää. Mutta ne eivät voi syyttää eikä tuomita Kristukseen uskovaa kadotuksen. Kristus täytti lain vaatimukset edestämme.
Lutherin Gal. ja Room.kirjeitten selitystä suosittelen luettavaksi. Väkevää sanomaa.
Minä näen Adventistien pyrkimyksissä aivan muuta kuin Luterilaista sanomaa.
Tämä on minun mielipiteeni asiasta.
Siunausta!
11.08.2005 23:43
Samanlaiseen tulokseen olen minäkin päätynnyt. Vaikka näenkin jossain osin adventistit veljekseni ja sisarekseni. Adventtikirkon kotisivujen opetus Isästä,pojasta pyhästä hengestä vaikuttaa perin raamatun mukaiselta.
Mutta Ellenin kirjoituksia en näe kaikin osin oikeaksi. Monissa kohdin hänen kirjoituksissaan huokuu kristuskeskeisyys. Kristuskeskeisyyden kuitenkin himmentää hänen ristiriitaiset ja tarunomaiset opetukset.
09.08.2005 15:04
Kiitos vinkistäsi. Täytyy pyrkiä löytämään tuon mainitsemasi kirjanen jostain. Olisi kiinnostavaa tietää hänen kokemuksensa.
Minulla sattuu olemaan kirjahyllyssäni tunnetun sanajulistajan Folke Thorellin kirja nimeltään Totuus sapatista ja sunnuntaista. (Jyväskylän keskimaan kirjapainossa 1954)
Kertoo totuuden sapatista ja sunnuntaista. Valaisee selvästi ja kirjoituksiin nojautuen nimensä ilmaisemana kysymystä, joka on ollut aina päivänpolttava.
Perusteellisesti ja asiantuntevasti tekijä käsittelee sitä harhaoppia joka kytkeytyy tähän yhteyteen.
Varten otettava kirjanen jos kiinnostusta aiheeseen.
Siunausta !
09.08.2005 14:36
Yksilöinä meillä on valinnan varaa seurakuntien suhteen. Mutta mikä se kaikkien oikea oppisin..?
Siihen kysymykseen ei minullakaan ole vastausta.
Ei voi kun ihmetellä lukuisten seurakuntien määriä. Ainakin kirjavuutta löytyy..
Siittä olen ainakin omalta osaltani varma että kuulun Kristuksen ruumiseen. Tänään ehtoollisella sain vahvistusta osallisuudestani. Jumalalle kiitos!
Minulle riittää Jeesus.
Kristus meissä! vaikuttakoon siihen että raja-aidat poistuisi ja voisimme yhdessä palvoa suurta rakkauden kohdettamme.
Siunausta!
07.08.2005 15:16
Ajatuksesi edustaa Jehovantodistajien ja Adventistien tapaista ajattelua johon en lähtisi yhtymään.
Tässä linkissä Jehovien todistajien ajatuksia punnittuna.
http://koti.phnet.fi/petripaavola/Opetus sielusta
07.08.2005 14:15
Tuot nyt selvästi esiin Annihilaatio- opin johon en voi kanssasi yhtyä.
Kuinkas on mahdollista hävittää olemattomiin Jumalan kuvaksi luotu ihminen, jonka sydämeen on pantu iankaikkisuus ( Saarn 3:11 )?
Mielestäni olemassaolon lakkaaminen olisi Kaikkivaltiaan luomistahdon vastainen tapahtuma.
06.08.2005 23:31
Niin totta kuin on olemassa iankaikkinen taivas on myös iankaikkinen helvetti. Ei näitä voi sivuttaa ja muuksi muuttaa.
Kukaan ei osaa sanoa näistä kätketyistä asioista enempää kuin raamattu ilmoittaa. Kaikki muu siihen lisättynä on omaa mielikuvituksemme tuotetta.
Paljon pohdintaa herättää nuo Uskova 1 ja Annun väittelyt aiheesta. Itse yhtyisin Uskova 1 näkemyksiin tässä asiassa.
06.08.2005 11:53
Totuus tekee vapaaksi ja antaa rauhan. Ei ole totuutta ja rauhaa antavaa Ellen. G Whiten sanomassa jossa kerrotaan Jeesuksen työn olevan keskeneräinen.
Kuka huusikaan ristillä "SE ON TÄYTETTY!!" myöskin tarkoittaen sitä..
KERTAKAIKKISESTI!! ja IANKAIKKISESTI!!
02.08.2005 15:13
Luin kirjoituksesi. Samaa mieltä olen!! :)
Siunausta !!
01.08.2005 17:00
Ei vaikuta olevan katkeroituneen ihmisen sivustot.
Kyösti on adventistina kohdannut ristiriitaa Ellen. G Whiten opetuksissa ja alkanut niistä kertomaan. Hänet erotettiin koska ei taipunut kirkon näkemyksiin Ellenin suhteen.
Minusta on oikein on jos suhtaudutaan kriittisesti kaikkien ihmisten opetuksiin.
Ja näin tehtäisiin jokaisessa kirkossa ja seurakunnassa. Tarkistetaan ja korjataan näkemykset jos aihetta.
Adventtikirkon sivut ja perus opinkohdista
http://www.adventtikirkko.fi/opetus/jla.html
noihin asioihin voin yhtyä.
Mutta Ellen.G Whiten kaikkiin kirjoituksiin en voi yhtyä.
31.07.2005 16:45
Jarlau! Sanot tuossa että
""EGW on 100% sovussa Raamatun kanssa""
Eivät kaikki ole kanssasi samaa mieltä.
Ellen.G.White on ristiriidassa raamatun kanssa yli 50 kertaa!!
Nämä aiheet löytyvät seuraavasta sivustosta.
http://koti.mbnet.fi/kyti/ellen_whiten_lisaykset_ja_ristiriidat_raamatun_kanssa.htm
Tämä ei ole hyökkäys adventtikirkkoa ja adventisteja vastaan vaan Ellen. G Whiten opetuksia vastaan.
31.07.2005 16:06
14 / 15