Vapaa kuvaus

https://www.artonissi.fi/

Aloituksia

390

Kommenttia

6005

1. Koko+evoluutio+on+teillä+uskon+asia.+Ette+voi+millään+sitä+todistaa.
  2. Mormonit+väittävät,+että+kahvi+on+vaarallista+ja+että+he+ovat+tietäneet+sen+jo+1800+luvun+alussa.+Mutta+nyt+tiede+puhuu+toista.+Kahvi+onkin+terveellistä.+Runsas+kahvin+juonti+voi+olla+terveellistäKohtuullinen+kahvinjuonti+näyttää+ehkäisevän+useita+sairauksia,+mutta+miten+on+suurien+määrien+laita?+Vuonna+2011+Harvardin+tutkijat+osoittivat,+että+yli+kuusi+kuppia+kahvia+päivässä+juovilla+miehillä+oli+60+prosenttia+pienempi+riski+kuolla+eturauhassyöpään+kuin+muilla+miehillä.+Tutkimus+osoitti+myös,+että+kofeiinittomalla+kahvilla+oli+sama+vaikutus.Uusi+tutkimus:+Kahvi+muokkaa+dna:tasiKahvin+nauttiminen+voi+vaikuttaa+siihen,+mitkä+geenisi+syttyvät+ja+sammuvat,+ja+siten+se+voi+vaikuttaa+myös+terveyteesi+positiivisesti.+Tämä+selvisi+tuoreessa+Rotterdamin+Erasmus-yliopiston+lääketieteellisen+keskuksen+tutkimuksessa.Viime+vuosina+useat+tutkimukset+ovat+osoittaneet,+että+mustalla+juomalla+voi+olla+terveyttä+edistäviä+ominaisuuksia.+Se+saattaa+muun+muassa+alentaa+sydänsairauksien,+diabeteksen+ja+Parkinsonin+taudin+riskiä.Tähän+mennessä+tutkijat+eivät+ole+tarkkaan+tienneet,+mistä+tämä+johtuu.+Nyt+uusi+tutkimus+osoittaa,+että+syy+saattaa+kätkeytyä+siihen+osaan+dna:tamme,+joka+ei+kuulu+geneettiseen+koodiin+vaan+joka+ohjaa+geenien+käyttäytymistä.+Tätä+kutsutaan+epigenetiikaksi.Alankomaalaistutkijat+etsivät+Yhdysvalloissa+ja+Euroopassa+yli+16+000+ihmisen+dna:sta+epigeneettisiä+markkereita.Tutkimuksessa+kävi+ilmi,+että+kahvinjuojilla+oli+useita+muutoksia+dna:ta+ympäröivissä+tietyissä+metyyliryhmissä.+Mitä+enemmän+kahvia+koehenkilö+joi,+sitä+suuremmalla+todennäköisyydellä+näitä+muutoksia+ilmeni.Tutkijoiden+mukaan+metyyliryhmillä+voi+olla+yhteys+muun+muassa+ruoansulatukseen+ja+kehon+tulehdustiloihin+ja+siten+ne+voivat+vaikuttaa+terveyteemme.+Tutkijat+kuitenkin+korostavat,+että+tarvitaan+vielä+lisätutkimuksia+asian+selvittämiseksi+perin+pohjin.TOTTA+JA+TARUAKahvi+on+ollut+myrkyn+maineessa,+ja+se+on+yhdistetty+sydän-+ja+verisuonitauteihin+ja+syöpään.Kymmenen+viime+vuoden+aikana+siitä+on+kuitenkin+löydetty+monta+käyttöä+puoltavaa+terveysvaikutusta.Ne+tosin+tulevat+esiin+vain,+jos+kahvia+juodaan+kohtuullisesti.+Kofeiinia+tulisi+saada+enintään+noin+400+milligrammaa+vuorokaudessa.+++++Se+vastaa+viittä+kuppia+eli+pyöreästi+litraa+kahvia.+Hyötyihin+kuuluu+muun+muassa+etenkin+sydänsairaiden+pienempi+kuolleisuus.Lisäksi+kahvi+näyttää+jossain+määrin+suojaavan+Parkinsonin+taudilta,+tyypin+2+diabetekselta+ja+maksasairauksilta+aina+maksasyöpää+myöten.
  3. 49.+Teidän+isänne+söivät+mannaa+erämaassa,+ja+he+kuolivat.50.+Mutta+tämä+on+se+leipä,+joka+tulee+alas+taivaasta,+että+se,+joka+sitä+syö,+ei+kuolisi.51.+Minä+olen+se+elävä+leipä,+joka+on+tullut+alas+taivaasta.+Jos+joku+syö+tätä+leipää,+hän+elää+iankaikkisesti.+Ja+se+leipä,+jonka+minä+annan,+on+minun+lihani,+maailman+elämän+puolesta."52.+Silloin+juutalaiset+riitelivät+keskenään+sanoen:+"Kuinka+tämä+voi+antaa+lihansa+meille54.+Joka+syö+minun+lihani+ja+juo+minun+vereni,+sillä+on+iankaikkinen+elämä,+ja+minä+herätän+hänet+viimeisenä+päivänä.MATT.+26:+26.+Ja+heidän+syödessään+Jeesus+otti+leivän,+siunasi,+mursi+ja+antoi+opetuslapsillensa+ja+sanoi:+"Ottakaa+ja+syökää;+tämä+on+minun+ruumiini".27.+Ja+hän+otti+maljan,+kiitti+ja+antoi+heille+ja+sanoi:+"Juokaa+tästä+kaikki;28.+sillä+tämä+on+minun+vereni,+liiton+veri,+joka+monen+edestä+vuodatetaan+syntien+anteeksiantamiseksi.Syntien+anteeksi+saamista+ei+ole+mormoneilla+laisinkaan+"sakramentissaan"Taivaita+on+monta+ja+niihin+pääsy+on+kiinni+siitä+kuinka+hyvä+mormonit+olet+ollut.+Ei+Jeesuksen+ristinkuoleman+kautta,+että+Jeesus+on+heille+turhaan+kuollut.+He+eivät+usko+Jeesuksen+sovitustyöhön.Mormonien+kirja+on+heille+totuus+ja+Raamattu+on+puutteellinen+ja+sisältää+lisättyä+tekstiä+ja+on+poistettu+kohtia.+Mutta+mormonien+kirjaa+on+muutettu+vuosien+saatossa+monta+kertaa.+Kuinka+sen+voi+tehdä,+kun+ei+ole+mihin+vertaa.+Vanha+Testamentti+on+sama+kuin+on+Juutalaisilla+ei+ole+Rooma+voinut+muuttaa.+Ja+Uuden+Testamentin+alkuperäiskirjoitukset+on+nähtävissä.Jos+mormonit+ovat+oikeassa+voi+kysyä+että+oliko+maapallolla+Pyhää+Henkeä+ennen+vuotta+1830+Kun+loppui+kesken+jatketaan+vähän.+Ainakin+me+sanomme+olevamme+yksi+Jeesuksen+seurakunta+muiden+joukossa.+Emme+sano+olevamme+ainoa+oikea+kuten+Mormonit+ja+jotkut+muut+sanovat.+Mormonit+ei+ole+oikea+uskonto+vaan+se+on+erikoinen+muihin+nähden.
  4. Mormonit+väittävät,+että+vain+heillä+on+oikea+oppi+ja+oikea+pappeus+ym.+Onko+näin?+Voidaan+kyllä+sanoa+paremmin,+että+heillä+on+erikoinen+usko+ja+erikoinen+pappeus.+He+eivät+usko+kolmiyhteiseen+Jumalaan+vaan+kolmeen+erilliseen.+Jos+siihenkään.+He+uskovat,+että+ihminen+voi+taivaassa+nousta+Jumalaksi?+Montako+Jumalaa+heillä+sitten+oikein+on?+Eivät+usko+Jumalan+luoneen+maan+ja+taivaan,+vaan+asettanut+jotain+paikalleen.+Taivaita+on+ainakin+kolme+tai+sanovat+että+peräti+seitsemän.+Kuka+ottaa+tästä+selvän.+Mormonien+kirjassa+sanotaan+Marian+tulleen+raskaaksi+Pyhästä+Hengestä+kuten+muutkin+seurakunnat,+mutta+sitten+kirkon+kirjoissa+on,+että+tullut+raskaaksi+fyysisestä+kontaktista+ettei+Jeesus+olisi+syntynyt+neitseestä.+Myös+että+Jumala+on+ollut+alkuun+ihminen!!!!+Onko+sitten+Jumala+ihmisen+kuva?+1MOOS.1:+26.+Ja+Jumala+sanoi:+"Tehkäämme+ihminen+kuvaksemme,+kaltaiseksemme;+ja+vallitkoot+he+meren+kalat+ja+taivaan+linnut+ja+karjaeläimet+ja+koko+maan+ja+kaikki+matelijat,+jotka+maassa+matelevat".+Tässä+ainakin+Jumala+puhuu+asian+olevan+toisin+päin.+Mikä+heillä+on+oikein+pappeus?+Ja+että+vain+heillä+voi+olla+oikea+pappeus.+Tätä+asiaa+minä+en+ymmärrä.+Samoin+he+sanovat+olevan+Utahissa+12+Apostolia+ja+heillä+johtaja.+Apostolit+ovat+kyllä+taivaassa+niin+kuin+Raamattu+sanoo.+Uusia+apostoleja+ei+ole+tullut.+Vain+heidän+kirkko+on+ainoa+mikä+on+Jeesuksen+kirkko.+Näin+kyllä+sanoo+moni+muukin.Samoin+helluntailaiset+sanovat+"Helluntaiherätys+korostaa+Pyhän+Hengen+kastetta+ja+sen+merkkinä+näkyvää+kielilläpuhumista+sekä+upotuskastetta+ja+vain+elävässä+kristillisessä+uskossa+olevista+koostuvaa+seurakuntaa"+Eli+helluntalaisilla+on+samoin+kuin+on+mormoneilla+ainoa+oikea+usko.Myös+katoliset+julistavat+samaa+"Katolinen+kirkko+katsoo+olevansa+se+kirkko,+jonka+Jeesus+Kristus+itse+perusti,+ja+joka+ei+ole+koskaan+menettänyt+ykseyttään,+vaikka+muita+kirkkokuntia+on+syntynyt+eroamalla+sen+yhteydestä.+Kirkon+opetuksen+mukaan+kirkon+piispat+ovat+apostolien+seuraajia+ja+Paavi+eli+Rooman+piispa+on+apostoli+Pietarin+seuraaja.+Paavi+ja+hänen+hallintonsa,+Pyhä+istuin+sijaitsevat+Roomassa+Vatikaanivaltiossa."Eli+paljon+yhtenäistä+mormoneihin,+kuten+Apostoli+oppiKatolisilla+on+kyllä+synkkä+menneisyys,+mutta+tänä+päivänä+he+ovat+suuri+avustus+ja+lähetys+kirkko.+Katolisia+mormonit+moittivat+ja+sanovat+sen+olevan+kaiken+pahan+alku,+mutta+eivät+huomaa+oppiensa+yhtenäisyyttä.Heidän+mukaan+on+Jumala+ruumis+olento,+vaikka+taivas+on+kattona+ja+maa+jalkojensa+astinlauta.+Aika+iso+ruumis+olento+on.Kastaa+pitää+jopa+kuolleiden+puolesta.+Ja+kaste+pitää+aina+uusia+vaikka+olisikin+kastettu+toisessa+kirkossa+ja+jos+on+luopunut+mormoneista+ja+palaa+takaisin+pitää+taas+kastaa.+Vaikka+olisi+kastettu+helluntaiseurakunnassa+silti+pitää+kastaa+uudesti+mormoneilla.Ehtoollista+heillä+ei+ole+on+vain+pulla+ja+vesi+ja+se+on+kasteen+uusiminen.+Vaikka+Raamatussa+on+selvästi,+että+JOH.+6:+33.+Sillä+Jumalan+leipä+on+se,+joka+tulee+alas+taivaasta+ja+antaa+maailmalle+elämän."34.+Niin+he+sanoivat+hänelle:+"Herra,+anna+meille+aina+sitä+leipää".35.+Jeesus+sanoi+heille:+"Minä+olen+elämän+leipä;+joka+tulee+minun+tyköni,+se+ei+koskaan+isoa,+ja+joka+uskoo+minuun,+se+ei+koskaan+janoa.
  5. Ei+ollut+kuin+normaali+enkeli+muiden+joukossa+++JOB.1:+6.+Mutta+kun+eräänä+päivänä+Jumalan+pojat+tulivat+ja+asettuivat+Herran+eteen,+tuli+myöskin+saatana+heidän+joukossansa.+7.+Niin+Herra+kysyi+saatanalta:+"Mistä+sinä+tulet?"+Saatana+vastasi+Herralle+ja+sanoi:+"Maata+kiertämästä+ja+siellä+kuljeksimasta".+8.+Niin+Herra+sanoi+saatanalle:+"Oletko+pannut+merkille+palvelijaani+Jobia?+Sillä+ei+ole+maan+päällä+hänen+vertaistansa;+hän+on+nuhteeton+ja+rehellinen+mies,+pelkää+Jumalaa+ja+karttaa+pahaa."+9.+Saatana+vastasi+Herralle+ja+sanoi:+"Suottako+Job+pelkää+Jumalaa?+10.+Olethan+itse+kaikilta+puolin+suojannut+hänet,+hänen+talonsa+ja+kaiken,+mitä+hänellä+on;+olet+siunannut+hänen+kättensä+työn,+ja+hänen+karjalaumansa+ovat+levinneet+ympäri+maata.+11.+Mutta+ojennapa+kätesi+ja+koske+kaikkeen,+mitä+hänellä+on:+varmaan+hän+kiroaa+sinua+vasten+kasvojasi."+Huomaa+saatana+ei+voi+mitään+tehdä,+ellei+Jumala+sitä+salli.