Vapaa kuvaus

https://www.artonissi.fi/

Aloituksia

390

Kommenttia

6005

1. Eikö olisi parempi kun heidät saataisiin putinin hirmuvallasta tänne. Ja on muitakin maita mitkä kieltää luovuttamasta lapsia maihin missä o ntämä hirvittävä homolaki ja Suomi pääse tuolle listalle jos ei jo ole siellä
  2. http://www.kotimaa24.fi/artikkeli/arkkipiispasta-tehty-kantelu-tuomiokapituleihin/

Arkkipiispasta tehty kantelu tuomiokapituleihin
    Arkkipiispa Kari Mäkisen Fb-sivu

Yksityishenkilö on tehnyt arkkipiispa Kari Mäkisen some-viestinnästä kantelun. Asia koskee arkkipiispan viimeisimpiä some-päivityksiä tasa-arvoisesta avioliittolaista. Kantelu on lähetetty kaikkiin tuomiokapituleihin ja kaikille piispoille.

Asia joudutaan nyt kantelun vuoksi tutkimaan arkkipiispan itsensä johtamassa Turun arkkihiippakunnan tuomiokapitulissa. Mäkinen on arkkihiippakunnan pappi.

Lakimiesasessori Matti Mäkinen vahvistaa kantelun saapumisen Kotimaa24:lle. Hänen mukaansa kantelussa kysytään, voiko arkkipiispan julkinen lausunto "poiketa totaalisesti edustamansa tahon käsityksistä" ja voiko hän jatkaa tehtävässään.

Kantelu on otsikoitu "tutkintapyyntö arkkipiispan lausunnoista somesta".

Kantelu käsitellään nyt asianmukaisessa järjestyksessä. Se on esillä jo tuomiokapitulin seuraavassa istunnossa. Käytännössä arkkipiispaa vähintäänkin kuullaan ennen kuin päätös annetaan.

Asian selvittää todennäköisesti joku kapitulin asessoreista.

Voiko kapitulin jäsen selvittää puheenjohtajan asiaa?

– Ei ole muitakaan tässä systeemissä. Ei ole ketään muuta joka tutkisi, Matti Mäkinen vastaa.

Käytännössä kantelua peilataan kirkkolain 5 luvun 3 pykälään. Pykälä on otsikoitu ero pappisvirasta, pappisvirasta pidättäminen ja pappisviran menettäminen.

Matti Mäkisen mukaan kyseessä ei ole ensi kerta, kun arkkipiispa Mäkisestä on kanneltu. Ainakin yksi kantelu on jo tutkittu jokunen vuosi sitten. Se ei johtanut toimenpiteisiin.
  3. Synnit saa aina ehtoolisella anteeksi, koska me jatkuvasti teemme syntiä (myös katoliset tekee)

MATT.26:27. Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;
    28. sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

Catolic 27. And taking the chalice, he gave thanks. And he gave it to them, saying: "Drink from this, all of you.
    28. For this is my blood of the new covenant, which shall be shed for many as a remission of sins.

JOH.6:53. Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
    54. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
    55. Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.

53. Therefore, the Jews debated among themselves, saying, "How can this man give us his flesh to eat?"
    54. And so, Jesus said to them: "Amen, amen, I say to you, unless you eat the flesh of the Son of man and drink his blood, you will not have life in you.
    55. Whoever eats my flesh and drinks my blood has eternal life, and I will raise him up on the last day

Eli tämän perusteella ei katolisia herätetä viimeisenä päivänä koska vain syövät mutta ei juo laisinkaan. Eikä hellaraita ja muita koska heillä on vain pullanpala ja viinin sijaan mehukatti eikä he saa Jeesuksen ruumista ja verta
  4. Eihän nuo ole luterilaisia? Jos nyt ei vanhankirkon puistoa lasketa. El iluterilaiset ovat selvästi vähemmistönä paikannimissä. Munkkivuori voitaisiin vaihtaa perhevuoreksi, koska suuri uskonpuhdistaja Martti Luther kumosi luostarit ja munkit ja nunnat ja sanoi että perhe on Jumalan luostari eli perhe on kaiken ydin ja itse toteutti myös tämän. HIENOA!!!

Missä kohtaa Raamattua on maininta luostarista munkista tai nunnasta? Munkki on hyvää vain kahvin kanssa ja siitä on hyviä muistoja armeija ajoilta, kun menimme "sotkuun" munkkikahville.