Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
totuusvoittaaaina
profiilit
totuusvoittaaaina
totuusvoittaaaina
Vapaa kuvaus
https://www.artonissi.fi/
Aloituksia
390
Kommenttia
6005
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
2MOOS.20:14. Älä tee huorin. KR33
KR92 14. "Älä tee aviorikosta.
Eikö tuo ole ihan selvä tulkinta asiasta, että KR92 sanoo että vain avioliitossa voi tehdä huorin ei ulkopuolella?????
24.12.2014 00:50
Eikö olisi parempi kun heidät saataisiin putinin hirmuvallasta tänne. Ja on muitakin maita mitkä kieltää luovuttamasta lapsia maihin missä o ntämä hirvittävä homolaki ja Suomi pääse tuolle listalle jos ei jo ole siellä
24.12.2014 00:47
Kuka on joka ei tekisi syntiä? Ei kukaan ei edes paavi minkä julistatte erehtymättömäksi eikä edes Jeesuksen äiti Maria vaikka toisin väitätte.
ROOM.7:20. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
14. Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
ROOM.4:8. Autuas se mies, jolle Herra ei lue syntiä!"
ROOM.3:23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
1JOH.1:8. Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
24.12.2014 00:42
Eli vahvistaa Jeesuksen olevan Jumala
22.12.2014 01:21
VÄÄRIN!!!
Ei ole vertaus:
1. Alkaa ilman että olisi mainintaa Jeesuksen kertomaksi.
LUUK.16:18. Jokainen, joka hylkää vaimonsa ja nai toisen, tekee huorin; ja joka nai miehensä hylkäämän, tekee huorin.
19. Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
Eli periaatteessa pitäisi olla uusi luku vain alkukielisissä ei ollut lukuja eoteltuna
2. Henkilöt mainitaan nimellä Lasarus ja Abraham joten sen pitää olla totta koska on Abraham ei voi olla satua.
3. Kertoo sen hetkisestä ajasta. Rikasmies kuoli ja haudattiin ja oli kuitenkin h.e.l.v.e.t.i.s.s.ä
4. Käskee jotakuta menmään varottamaan veljiään. Eli pitää olla se hetki ei voi olla tulevaisuuden varoitus vaan sen hetkellä tapahtuma.
5. Abraham sanoo heillä olevan Mooseksen ja profeettojen. Pitää olla kyse vanhastaliitosta muuten vedottaisiin Jeesukseen eli ennen Jeesuksen sovitustyötä millä pelastutaan h.e.l.v.e.t.i.s.t.ä
Yhdessäkään vertauksessa ei ole nimiä ei ole tuhlaaja pojalla ei kylväjällä ei viinitarhan hoitajlla ym. kuinka tämä voisi olla poikkeus kun sentään Abraham on todellinen henkilö?????????????????????
22.12.2014 01:19
Jeesus nimi tarkoittaa Jumala pelastaa
22.12.2014 01:09
http://www.kotimaa24.fi/artikkeli/arkkipiispasta-tehty-kantelu-tuomiokapituleihin/
Arkkipiispasta tehty kantelu tuomiokapituleihin
Arkkipiispa Kari Mäkisen Fb-sivu
Yksityishenkilö on tehnyt arkkipiispa Kari Mäkisen some-viestinnästä kantelun. Asia koskee arkkipiispan viimeisimpiä some-päivityksiä tasa-arvoisesta avioliittolaista. Kantelu on lähetetty kaikkiin tuomiokapituleihin ja kaikille piispoille.
Asia joudutaan nyt kantelun vuoksi tutkimaan arkkipiispan itsensä johtamassa Turun arkkihiippakunnan tuomiokapitulissa. Mäkinen on arkkihiippakunnan pappi.
Lakimiesasessori Matti Mäkinen vahvistaa kantelun saapumisen Kotimaa24:lle. Hänen mukaansa kantelussa kysytään, voiko arkkipiispan julkinen lausunto "poiketa totaalisesti edustamansa tahon käsityksistä" ja voiko hän jatkaa tehtävässään.
Kantelu on otsikoitu "tutkintapyyntö arkkipiispan lausunnoista somesta".
Kantelu käsitellään nyt asianmukaisessa järjestyksessä. Se on esillä jo tuomiokapitulin seuraavassa istunnossa. Käytännössä arkkipiispaa vähintäänkin kuullaan ennen kuin päätös annetaan.
Asian selvittää todennäköisesti joku kapitulin asessoreista.
Voiko kapitulin jäsen selvittää puheenjohtajan asiaa?
– Ei ole muitakaan tässä systeemissä. Ei ole ketään muuta joka tutkisi, Matti Mäkinen vastaa.
Käytännössä kantelua peilataan kirkkolain 5 luvun 3 pykälään. Pykälä on otsikoitu ero pappisvirasta, pappisvirasta pidättäminen ja pappisviran menettäminen.
Matti Mäkisen mukaan kyseessä ei ole ensi kerta, kun arkkipiispa Mäkisestä on kanneltu. Ainakin yksi kantelu on jo tutkittu jokunen vuosi sitten. Se ei johtanut toimenpiteisiin.
22.12.2014 00:48
Löytyihän tämä kari mäkisestä tehty kantelujuttu karkkipiispasta on joo tehty kantelu
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014120118883744_uu.shtml
Kotimaa24:
Arkkipiispasta tehtiin kantelu tuomiokapituleihin - "voiko hän jatkaa?"
Yksityishenkilö on tehnyt kantelun arkkipiispa Kari Mäkisen tasa-arvoista avioliittolakia koskevasta some- viestinnästä, kertoo Kotimaa24.
Arkkipiispa Kari Mäkisen lausuntojen on arveltu aiheuttaneen kirkosta eroamisaallon viikonloppuna.
Arkkipiispa Kari Mäkisen lausuntojen on arveltu aiheuttaneen kirkosta eroamisaallon viikonloppuna. (ANTTI NIKKANEN)
LUE MYÖS
Pääsihteeri: Seuraava piispainkokous ei pui avioliittokäsitettä
Tutkija kirkon eropiikistä: "Elämme klikkaustodellisuudessa"
Kantelu on lähetetty kaikkiin tuomiokapituleihin ja kaikille piispoille.
Lakimiesasessori Matti Mäkinen vahvistaa Kotimaa24:lle kantelun saapumisen. Hänen mukaansa kantelija kysyy, voiko arkkipiispan julkinen lausunto "poiketa totaalisesti edustamansa tahon käsityksistä" ja voiko hän jatkaa tehtävässään.
Arkkipiispa totesi perjantaina avioliittolakiäänestyksen jälkeen Facebook-päivityksessään, että kirkon avioliittokäsitys tarvitsee perusteellista tarkastelua. Lisäksi arkkipiispa sanoi iloitsevansa täydestä sydämestään sateenkaariväen puolesta ja heidän kanssaan.
Arkkipiispa Mäkinen totesi myös, että avioliittolaista käyty keskustelu on ravistellut myös kirkkoa myönteisellä tavalla.
22.12.2014 00:42
Onneksi kirkossa on voimakkaat herätysliikkeet ja he voi torjua ettei kirkossa vihitä homopareja siihen tarvitaan 3/4 osan enemmistö
22.12.2014 00:35
JOO näin pitää minä liityin viime vuonna Luther-säätiöön ja erosin EV.LUT. kirkosta koska Irja Askola siunasi homoparin lähetystyöhön. Että seurakuntaan kuulutaan mutta ei kirkoon ja Raamattu ei tunne sanaa kirkko vaan seurakunta se on vain katolinen muunnos koko kirkko sana
22.12.2014 00:32
KR92 ja uuden katekismuksen mukaan ovat avioliiton ulkopuoliset suhteet sallittuja eli jos et ole naimissa saat tehdä huorin
22.12.2014 00:29
Älä hjallisjokeri pilkkaa Pyhää Hengeä!!! Sitä et koskaan saa anteeksi. Paavali kirjoitti Pyhän Hengen sanomana kirjeet ja koko Raamattu on kirjoitettu Pyhässä Hengessä
22.12.2014 00:27
Ei ole turhaa
Nyt jo venäjä on kieltänyt ettei anna adoptoida lapsia Suomeen, koska meillä hyväksyttiin tuo laki, vaikka ei vielä onneksi ole voimassakaan ja toivottavasti ei tule että seuraava eduskunta sen vielä kumoaisi RUKOILLAAN ASIAN PUOLESTA
Tätäkö sinä hjallisjokeri halusit, että venäjältä ei katulapset pääse tänne ja moni joka on jonottanut adoptiolasta joutuvat vielä pidempään odottamaan. Onko näin hyvä?????
22.12.2014 00:26
Synnit saa aina ehtoolisella anteeksi, koska me jatkuvasti teemme syntiä (myös katoliset tekee)
MATT.26:27. Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;
28. sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
Catolic 27. And taking the chalice, he gave thanks. And he gave it to them, saying: "Drink from this, all of you.
28. For this is my blood of the new covenant, which shall be shed for many as a remission of sins.
JOH.6:53. Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
54. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
55. Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
53. Therefore, the Jews debated among themselves, saying, "How can this man give us his flesh to eat?"
54. And so, Jesus said to them: "Amen, amen, I say to you, unless you eat the flesh of the Son of man and drink his blood, you will not have life in you.
55. Whoever eats my flesh and drinks my blood has eternal life, and I will raise him up on the last day
Eli tämän perusteella ei katolisia herätetä viimeisenä päivänä koska vain syövät mutta ei juo laisinkaan. Eikä hellaraita ja muita koska heillä on vain pullanpala ja viinin sijaan mehukatti eikä he saa Jeesuksen ruumista ja verta
22.12.2014 00:21
""Herran ruumiin" nauttimista, ei pelkkä muistoateria, kuten Reformoiduilla"
Myöskään luterilaisuudessa ei ole vain muistoateria kuten on esim. hellareilla. Myös luterilaisuudessa saadaan Jeesuksen ruumis ja veri ja synnit anteeksi, mutta kuinka katoliset voi enään saada synnit anteeksi kun pitää hurskaana mennä ehtooliselle JAAA mutta eihä heillä ole edes viiniä kuin papeille (isille)
22.12.2014 00:13
Katolisuus ei kuulu Suomeen eikä pohjoismaiseen hyvinvointiin joten menkööt sinne mihin kuuluukin
22.12.2014 00:08
Eihän nuo ole luterilaisia? Jos nyt ei vanhankirkon puistoa lasketa. El iluterilaiset ovat selvästi vähemmistönä paikannimissä. Munkkivuori voitaisiin vaihtaa perhevuoreksi, koska suuri uskonpuhdistaja Martti Luther kumosi luostarit ja munkit ja nunnat ja sanoi että perhe on Jumalan luostari eli perhe on kaiken ydin ja itse toteutti myös tämän. HIENOA!!!
Missä kohtaa Raamattua on maininta luostarista munkista tai nunnasta? Munkki on hyvää vain kahvin kanssa ja siitä on hyviä muistoja armeija ajoilta, kun menimme "sotkuun" munkkikahville.
22.12.2014 00:06
Kuka käskee sinua tilaamaan pukin muijallesi????
22.12.2014 00:01
Nolla on se minkä kotirauhaa rikkovat jehovan todsitajat ilmoittaa verottajalle
21.12.2014 00:25
On tehty kantelu. Kirjoitukseni poistettiin täältä missä oli linkki tuohon juttuun
21.12.2014 00:15
229 / 301