Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
totuusvoittaaaina
profiilit
totuusvoittaaaina
totuusvoittaaaina
Vapaa kuvaus
https://www.artonissi.fi/
Aloituksia
390
Kommenttia
6005
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Etkö ole koskaan tavannut yhtään nuorempaa kuin 80v. ???? Oletko naimisissa sitä vahemman kanssa?
20.02.2014 00:15
Jerusalemista on matkaa Jordanille. Tuskin 3000 vaelsi sinne kastettavaksi
20.02.2014 00:13
Sano se ruma sana minkä olen sanonut.
Minä kyllä näen usein kauniita naisia ympärilläni
20.02.2014 00:10
Kristus ei perustanut seurakuntaa Roomaan vaan Jerusalemiin ja koskaan ei Jeesus puhunut kirkosta vaan seurakunnasta. Keisari perusti kirkon Roomaan.
Nikean uskonkokouksessa tunnustettiin Rooman kirkko vain yhdeksi muiden joukossa ei ainoaksi kuten katoliset väärin opettavat
20.02.2014 00:06
Lue jae lopuun Jeesus on Jumalan meille ilmoittanut JOH.14:9. Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
10. Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
Mooseksen kirjassa oli 2MOOS.33:22. Ja kun minun kirkkauteni kulkee ohitse, asetan minä sinut kallion rotkoon ja peitän sinut kädelläni, kunnes olen kulkenut ohi.
Tämä kallio oli Kristus 1KOR.10:4. ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.
Kristus on minkä kautta näemme Isän Kristus Jumalana osoittaa sen meille
19.02.2014 23:41
Ei tarvitse mennä kirjastoon, sillä minulla on ko. teokset omassa kodissani ja rikas mies ja Lasarus ei suinkaan ole vertaus vaan tosi tarina. Ei Jeesus koskaan vertauksissaan sanonut ketään nimeltä ei tuhlaaja pojalla ollut nimeä eikä kylväjällä ja Jeesus kertoi aina vertaukset kansan joukoille ja näin ei ole ko. asiassa.
Onko todistajille kaikki vertauksia mitkä ei sovi heidän oppiin? Esim. JOH.1:1 Ja MATT.28.19 ???
Tuliko Jeesus meille puhumaan vain satuja?
19.02.2014 23:32
2KOR.5:19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä
kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille
sovituksen sanan
KOL.1:15. ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea
luomakuntaa.
16. Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä
on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia,
hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
17. ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
18. Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku,
esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa
ensimmäinen.
19. Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
JOH.1:1Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli
Jumala.
2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole
syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme
hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla
on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
JOH:14:9. Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut
teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt
minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
Eli täysin fakta asiat ovat Jeesuksen Jumaluudesta.
Ja vähän lisää
JES.9: 5. Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu,
jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen
neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
6. Herraus on oleva suuri ja rauha loppumaton Daavidin valtaistuimella
ja hänen valtakunnallansa; se perustetaan ja vahvistetaan tuomiolla ja
vanhurskaudella nyt ja iankaikkisesti. Herran Sebaotin kiivaus on sen
tekevä.
ILM.3.14. Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo
Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:
MATT.1:23. "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle
on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän
kanssamme.
ILM.22.12. Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani,
antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
13. Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja lopppu
KOL.1:13. häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja
siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan. 14. Hänessä meillä on
lunastus, syntien anteeksisaaminen, 15. ja hän on näkymättömän Jumalan
kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa
ROOM.9:5. heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän,
joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!
TIIT.2:13. odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren
Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä,
2PIET.1:1 Simeon Pietari, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja apostoli,
niille, jotka ovat saaneet yhtä kalliin uskon kuin mekin meidän
Jumalamme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen vanhurskaudessa.
HEPR. 13:8. Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.
KOL.1:15. ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea
luomakuntaa.
16. Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä
on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia,
hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
Pitää vielä huomioida, että kaikkia Jumalan persoonia voidaan pilkata. ILM.13:6. Ja se avasi suunsa Jumalaa pilkkaamaan, pilkatakseen hänen nimeänsä ja hänen majaansa, niitä, jotka taivaassa asuvat. JOH.10:36. niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?
Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua. LUUK.23:36. Myös sotamiehet pilkkasivat häntä, menivät hänen luoksensa ja tarjosivat hänelle hapanviiniä LUUK.22:63 Ja miehet, jotka pitivät Jeesusta kiinni, pilkkasivat häntä ja pieksivät häntä.
MARK.3:28. Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
MATT.26:65. Silloin ylimmäinen pappi repäisi vaatteensa ja sanoi: "Hän on pilkannut Jumalaa. Mitä me enää todistajia tarvitsemme? Katso, nyt kuulitte hänen pilkkaamisensa.
19.02.2014 23:23
Päinvastoin juuri usko kolmiyhteiseen Jumalaan on Raamatun mukaista ja sama kuin on ollut jo alkuseurakunnasta lähtien. Jo Jeesus sanoi asian näin olevan. MATT.28:19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimee
Miksi kolme persoonaa, mutta vain yhteen nimeen (yksikössä ei minikossa)?
1JOH.4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
1JOH.5:20. Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.
Ja joka ei tuota oppia julista (Jehovan todistajat) sitä älkää toivottako tervetulleeksi kotiinne tai olette osalliset heidän kadotuksesta.
2JOH.1:9. Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.
10. Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi;
sillä joka sanoo hänet tervetulleeksi, joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa.
19.02.2014 23:22
Tulevaisuudessa meillä tulee olemaan vielä kirkko. Ei Kristuksen alkuseurakunnallakaan ollut muuta paikkaa kuin kokoontua kodeissaan, kun he eivät voineet kokoontua synagoogissa. Samoin on meillä meidät on ajettu pois omasta seurakunnassa emmekä voi siellä kokoontua vaikka meistä yli 90% maksaa sinnen veroa.
Mitään miljardeja maksavia komistuksia ei meillä koskaan tule olemaan kuin on katolisilla vatikaanissa ja muuallakin
19.02.2014 18:29
Ei ole vertaus. Eikä Luther ole noin sanonut. Raamatussa on useita kohtia missä sanotaan sielun menevän joko taivaaseen tai h.e.l.v.e.t.t.t.i.i.n.
LUUK.23:42. Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi".
43. Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."
2KOR.5:1Sillä me tiedämme, että vaikka tämä meidän maallinen majamme hajotetaankin maahan, meillä on asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaissa, joka ei ole käsin tehty.
2. Sentähden me huokaammekin ikävöiden, että saisimme pukeutua taivaalliseen majaamme,
3. sillä kun me kerran olemme siihen pukeutuneet, ei meitä enää havaita alastomiksi.
4. Sillä me, jotka olemme tässä majassa, huokaamme raskautettuina, koska emme tahdo riisuutua, vaan pukeutua, että elämä nielisi sen, mikä on kuolevaista.
5. Mutta se, joka on valmistanut meidät juuri tähän, on Jumala, joka on antanut meille Hengen vakuudeksi.
6. Sentähden me aina olemme turvallisella mielellä ja tiedämme, että, niin kauan kuin olemme kotona tässä ruumiissamme, me olemme poissa Herrasta;
7. sillä me vaellamme uskossa emmekä näkemisessä.
8. Mutta me olemme turvallisella mielellä ja haluaisimme mieluummin muuttaa pois ruumiista ja päästä kotiin Herran tykö.
9. Sentähden me, olimmepa kotona tai olimmepa poissa, ahkeroitsemme olla hänelle mieliksi.
10. Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.
Vaikka olisikin vertaus on sillä silti aina todellinen tapahtuma takana ei Jeesus tullut mitään satuja meille kertomaan. Miten muuten todistajat selittävät rikkaan miehen ja Lasaruksen vertauksen? Erityisesti sen missä entinen rikas mies pyytää menemään varoittamaan veljilleen.
19.02.2014 18:21
Jehovan todistajat ei ymmärrä mikä on vertaus ja mikä ei. Eivät Raamatun vertauksetkaan mitään satuja ole vaan Pyhää sanomaa Jumalalta. Esim. rikas mies ja Lasarus ei ole vertaus vaikka todistajat väittävät toisin ja 144000 ei ole vertauksellinen vaikka se kesken jakeen todistajilla siksi muuttuukin.
Myöskään vertausta ei ole JOH.1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Miten mukamas todistajat selittävät tuon vertauksena. Eikä myöskään 5MOOS.32:39. Katsokaa nyt, että minä, minä olen, eikä yhtäkään jumalaa ole minun rinnallani. Minä kuoletan ja minä teen eläväksi, minä lyön ja minä parannan; eikä ole sitä, joka pelastaisi minun käsistäni.
Jumalan rinnalla ei ole jumalia kuten todistajat väittää vaan Jumala Isän rinnalla Jeesus Kristus JOH.1:18. Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.
19.02.2014 00:23
Näin sanoo myös jehovan todistajien u.m logiikka
19.02.2014 00:15
Myös lapsikaste on Raamatun mukainen
APT.2:39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
APT.16:33. Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta
Omaisissa oli myös lapsekin.
JOH.3:5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
Kaste on välttämätön.
1KOR.10:1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
2. ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
3. ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus
Tuossa oli myös lapset mukana. Ei lapsia jätetty egyptiläisille.
19.02.2014 00:13
Kuinka sitten kastetiin Jerusalemissa 3000 upottamalla?
19.02.2014 00:12
Rumaa kirkkoa pitää kaunistaa, jos ei sisältä ainakin ulkopuolelta
19.02.2014 00:09
Täysin asiallista on ollut keskustelu minun puoleltani. Minä vain ihmettelen miksi nyt saa Mariasta keskustella.
En ole käynyt enkä mene jos kuljen ohi toimin samoin kuin valtakunnansalien kohdallakin, että katse on toiseen suuntaan
19.02.2014 00:08
Sitä vaan en ymmärrä, että miksi joku kääntyy protestantista katoliksi, kun siitä 0n päästy jo yli 500 vuotta sitten eroon
19.02.2014 00:05
Se on Raamatun sanoma eikä mikään minun oma logiikka. Jumalan vierellä ei ole jumalia on vain Jumala Kristus Jeesus.
Kohta taas joku todistaja sanoo ettei lääkitykseni ole kunnossa, kun en taivu heidän oppiinsa. Heillä on varmasti lääkäri miltä saa lääkityksen että taipuu ja pyysyy todistajien opissa
18.02.2014 13:18
Aivan oikein toimittu ei homot eikä lesbot sovellu papeiksi ei ainakaan lesbot muutenkaan kun naispappeus on kielletty
18.02.2014 13:13
Minun kirjoitus on poistettu. MIKSI???
Upotus tai valelukaste
Sana baptidsoo tarkoittaa montaa eri asiaa. Esim. pestä kastella kastaa kostuttaa valella vihmoa puhdistaa ammentaa joutua veden kanssa tekemisiin.
ROOM.6:3. Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niin kuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
Ei ole mitään yhteyttä upotuskasteeseen. Väite on yhtä tyhjentävä.
MARK.1:10. Ja heti, vedestä noustessaan, hän näki taivasten aukeavan ja Hengen niin kuin kyyhkysen laskeutuvan häneen
Vedestä nouseminen ei tarkoita yhtään, että olisi kastettu upottamalla. On sama kuin äiti huutaisi lapselleen, että tule ylös vedestä ei lapsen tarvinnut olla upotettuna vaan ainoastaan vedessä. Kaste pyrittiin suorittamaan virtaavassa veressä, koska se oli puhtainta ja raikkainta.
1KOR.10:1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
2. ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
3. ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus
Tässäkin Juutalaiset saivat kastelu kasteen ei upotusta. Sen sijaan egyptiläiset upotettiin ja he hukkuivat. Eli valelukaste oli pelastus ja upotus oli kuolema.
APT.22:16. Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
Tässäkin on pestä ei upottaa. Raamattu ei mainitse missään upottamista.
APT.16:33. Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
Tässäkään ei ole mitenkään mahdollista kastaa upottamalla. Koska vankin vartian kodissa tuskin oli syvää allasta.
Siihen aikaan olisi pitänyt kantaa vettä kaivosta monta kertaa johonkin altaaseen ja vaihtaa aina välillä vesi.
Jerusalemissa ei ollut mahdollista kastaa 3000 upottamalla ensimmäisenä helluntaina.
Eikä etiopialaisen hoviherran kastaminen välillä Jerusalem Gaza olisi mahdollista upottamalla, koska siellä ei ollut kuin korkeintaan jokunen kevätpuro.
Myös Vanhassa Testamentissä on kasteeseen viittaavaa. 4MOOS.8:6. "Ota leeviläiset israelilaisten keskuudesta ja puhdista heidät.
Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä, ja ajattakoot he koko ruumiinsa partaveitsellä ja peskööt vaatteensa ja puhdistakoot itsensä.
HES.36:25. Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.
PS.51:9. Puhdista minut isopilla, että minä puhdistuisin, pese minut, että minä lunta valkeammaksi tulisin
18.02.2014 13:11
295 / 301