Vapaa kuvaus

https://www.artonissi.fi/

Aloituksia

390

Kommenttia

6005

1. Etkö ole koskaan tavannut yhtään nuorempaa kuin 80v. ???? Oletko naimisissa sitä vahemman kanssa?
  2. 2KOR.5:19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä
    kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille
    sovituksen sanan

KOL.1:15. ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea
    luomakuntaa.
    16. Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä
    on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia,
    hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
    17. ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
    18. Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku,
    esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa
    ensimmäinen.
    19. Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi

JOH.1:1Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli
    Jumala.
    2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
    3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole
    syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
    14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme
    hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla
    on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

JOH:14:9. Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut
    teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt
    minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

Eli täysin fakta asiat ovat Jeesuksen Jumaluudesta.

Ja vähän lisää

JES.9: 5. Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu,
    jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen
    neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
    6. Herraus on oleva suuri ja rauha loppumaton Daavidin valtaistuimella
    ja hänen valtakunnallansa; se perustetaan ja vahvistetaan tuomiolla ja
    vanhurskaudella nyt ja iankaikkisesti. Herran Sebaotin kiivaus on sen
    tekevä.

ILM.3.14. Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo
    Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:

MATT.1:23. "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle
    on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän
    kanssamme.

ILM.22.12. Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani,
    antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
    13. Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja lopppu

KOL.1:13. häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja
    siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan. 14. Hänessä meillä on
    lunastus, syntien anteeksisaaminen, 15. ja hän on näkymättömän Jumalan
    kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa

ROOM.9:5. heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän,
    joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!

TIIT.2:13. odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren
    Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä,

2PIET.1:1 Simeon Pietari, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja apostoli,
    niille, jotka ovat saaneet yhtä kalliin uskon kuin mekin meidän
    Jumalamme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen vanhurskaudessa.

HEPR. 13:8. Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.

KOL.1:15. ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea
    luomakuntaa.
    16. Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä
    on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia,
    hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,

Pitää vielä huomioida, että kaikkia Jumalan persoonia voidaan pilkata. ILM.13:6. Ja se avasi suunsa Jumalaa pilkkaamaan, pilkatakseen hänen nimeänsä ja hänen majaansa, niitä, jotka taivaassa asuvat. JOH.10:36. niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?

Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua. LUUK.23:36. Myös sotamiehet pilkkasivat häntä, menivät hänen luoksensa ja tarjosivat hänelle hapanviiniä LUUK.22:63 Ja miehet, jotka pitivät Jeesusta kiinni, pilkkasivat häntä ja pieksivät häntä.

MARK.3:28. Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;

mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."

MATT.26:65. Silloin ylimmäinen pappi repäisi vaatteensa ja sanoi: "Hän on pilkannut Jumalaa. Mitä me enää todistajia tarvitsemme? Katso, nyt kuulitte hänen pilkkaamisensa.
  3. Ei ole vertaus. Eikä Luther ole noin sanonut. Raamatussa on useita kohtia missä sanotaan sielun menevän joko taivaaseen tai h.e.l.v.e.t.t.t.i.i.n.

LUUK.23:42. Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi".
    43. Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."

2KOR.5:1Sillä me tiedämme, että vaikka tämä meidän maallinen majamme hajotetaankin maahan, meillä on asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaissa, joka ei ole käsin tehty.
    2. Sentähden me huokaammekin ikävöiden, että saisimme pukeutua taivaalliseen majaamme,
    3. sillä kun me kerran olemme siihen pukeutuneet, ei meitä enää havaita alastomiksi.
    4. Sillä me, jotka olemme tässä majassa, huokaamme raskautettuina, koska emme tahdo riisuutua, vaan pukeutua, että elämä nielisi sen, mikä on kuolevaista.
    5. Mutta se, joka on valmistanut meidät juuri tähän, on Jumala, joka on antanut meille Hengen vakuudeksi.
    6. Sentähden me aina olemme turvallisella mielellä ja tiedämme, että, niin kauan kuin olemme kotona tässä ruumiissamme, me olemme poissa Herrasta;
    7. sillä me vaellamme uskossa emmekä näkemisessä.
    8. Mutta me olemme turvallisella mielellä ja haluaisimme mieluummin muuttaa pois ruumiista ja päästä kotiin Herran tykö.
    9. Sentähden me, olimmepa kotona tai olimmepa poissa, ahkeroitsemme olla hänelle mieliksi.
    10. Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.

Vaikka olisikin vertaus on sillä silti aina todellinen tapahtuma takana ei Jeesus tullut mitään satuja meille kertomaan. Miten muuten todistajat selittävät rikkaan miehen ja Lasaruksen vertauksen? Erityisesti sen missä entinen rikas mies pyytää menemään varoittamaan veljilleen.
  4. Jehovan todistajat ei ymmärrä mikä on vertaus ja mikä ei. Eivät Raamatun vertauksetkaan mitään satuja ole vaan Pyhää sanomaa Jumalalta. Esim. rikas mies ja Lasarus ei ole vertaus vaikka todistajat väittävät toisin ja 144000 ei ole vertauksellinen vaikka se kesken jakeen todistajilla siksi muuttuukin.

Myöskään vertausta ei ole JOH.1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Miten mukamas todistajat selittävät tuon vertauksena. Eikä myöskään 5MOOS.32:39. Katsokaa nyt, että minä, minä olen, eikä yhtäkään jumalaa ole minun rinnallani. Minä kuoletan ja minä teen eläväksi, minä lyön ja minä parannan; eikä ole sitä, joka pelastaisi minun käsistäni.

Jumalan rinnalla ei ole jumalia kuten todistajat väittää vaan Jumala Isän rinnalla Jeesus Kristus JOH.1:18. Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.
  5. Minun kirjoitus on poistettu. MIKSI???

Upotus tai valelukaste

Sana baptidsoo tarkoittaa montaa eri asiaa. Esim. pestä kastella kastaa kostuttaa valella vihmoa puhdistaa ammentaa joutua veden kanssa tekemisiin.

ROOM.6:3. Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niin kuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.

Ei ole mitään yhteyttä upotuskasteeseen. Väite on yhtä tyhjentävä.

MARK.1:10. Ja heti, vedestä noustessaan, hän näki taivasten aukeavan ja Hengen niin kuin kyyhkysen laskeutuvan häneen

Vedestä nouseminen ei tarkoita yhtään, että olisi kastettu upottamalla. On sama kuin äiti huutaisi lapselleen, että tule ylös vedestä ei lapsen tarvinnut olla upotettuna vaan ainoastaan vedessä. Kaste pyrittiin suorittamaan virtaavassa veressä, koska se oli puhtainta ja raikkainta.

1KOR.10:1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi

2. ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä

3. ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa

ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus

Tässäkin Juutalaiset saivat kastelu kasteen ei upotusta. Sen sijaan egyptiläiset upotettiin ja he hukkuivat. Eli valelukaste oli pelastus ja upotus oli kuolema.

APT.22:16. Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

Tässäkin on pestä ei upottaa. Raamattu ei mainitse missään upottamista.

APT.16:33. Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.

Tässäkään ei ole mitenkään mahdollista kastaa upottamalla. Koska vankin vartian kodissa tuskin oli syvää allasta.

Siihen aikaan olisi pitänyt kantaa vettä kaivosta monta kertaa johonkin altaaseen ja vaihtaa aina välillä vesi.

Jerusalemissa ei ollut mahdollista kastaa 3000 upottamalla ensimmäisenä helluntaina.

Eikä etiopialaisen hoviherran kastaminen välillä Jerusalem Gaza olisi mahdollista upottamalla, koska siellä ei ollut kuin korkeintaan jokunen kevätpuro.

Myös Vanhassa Testamentissä on kasteeseen viittaavaa. 4MOOS.8:6. "Ota leeviläiset israelilaisten keskuudesta ja puhdista heidät.

Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä, ja ajattakoot he koko ruumiinsa partaveitsellä ja peskööt vaatteensa ja puhdistakoot itsensä.

HES.36:25. Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.

PS.51:9. Puhdista minut isopilla, että minä puhdistuisin, pese minut, että minä lunta valkeammaksi tulisin