Lesbo pakotettiin irtisanoutumaan kirkon virasta

eroa valtiokirkosta

Naislesbo, joka savustettiin valtiokirkon työpaikasta ulos:
"Syytökset ilmenevät torstaina julkaistavassa kirjassa Kaikella rakkaudella, jossa seksuaalivähemmistöihin kuuluvat henkilöt ruotivat kokemuksiaan.Pakilan seurakunnan seurakuntapastorina toiminut Susanna Airola väittää kirjassa, että Huovinen savusti hänet virastaan, koska hän oli tullut kaapista ulos."

http://www.iltalehti.fi/uutiset/201402130051656_uu.shtml

41

291

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvää toimintaa

Voiko olla totta, että jossain kirkossa toimitaan vielä Raamatun mukaan ajamalla lesbot ulos muita saastuttamasta? Rehtiä toimintaa.

• jkhljhkl32

Joo mut alaikäisen tytön seksuaalisesta hyväksikäytöstä tuomittu naisnuorisotyöntekijä saa jatkaa kirkon hommissa ja kirkon jäsenjärjestön vanhalestojen pedoiluun ei puututa.

• Oliko tämä nainen se, joka oli televisiossakin haastattelussa?
        Minä niin kovasti ihmettelin, voiko hän olla esikuvana seurakunnalle?
        Näinä päivinä saa kylla ihmetellä yhtä sun toista.

Jeesuskin hyväksyi ihmisen, mutta ei heidän syntiään. Hän sanoi: Mene äläkä enää syntiä tee. Toivottavasti piispa Huovinen sanoi samoin! Ellei tottele, onhan se Jeesuksen opetusta vastaan.

Ensin täytyy kuitenkin miettiä, onko kahden meihen tai kahden naisen suhde luonollinen vai luonnoton. Jos hyväksyy nuo suhteet luonnolliseksi, sitä mukaa toimii, tai toisinpäin.

Minusta tuntuu kuitenkin oudolta kahden samaa sukupuolta olevan "häät". Joku ystäväni sanoikin: Älä edes puhu! Olen varma, että tämä asia hajottaa ev.lut.seurakunnan. Ken elää, hän näkee.

• Aivan oikein toimittu ei homot eikä lesbot sovellu papeiksi ei ainakaan lesbot muutenkaan kun naispappeus on kielletty

• Kunnia Jumalalle 24h

Niin. Mitä Jeesus tähän sanoo?

Häntä meidän tulee kuulla! Hän on Kuninkaamme! Jumala on Pyhä.

Sanooko Herra että liberaalit tulee ajaa ulos kirkosta vai antaa olla sisällä? Eräässä profetiassa annettiin määräys koskien Herran huoneesta ulosheittoa. Almightwindin profetiassa.

• Kunnia Jumalalle 24h

Sanaa liberaali siinä profetiassa ei käytetty. Muistaakseni noidista puhuttiin että pitää etsiä kirkkoon tulleet noidat. Voin koittaa etsiä jos löytäisin sen. Voi mennä jonkun aikaa.

Mitä eroa noidalla ja lineraalilla sitten mahtaa ollakaan mitä tulee ulkopuolelle jäämisen suhteen,sitävoi kukin miettiä ....

Tosiaan tarkoitin mitäaiemmin sanoin että Jumala on Pyhä ja kannattaa sekin muistaa että Jumala eiole voimaton ja tahdoton. Kuten ei ole ihminenkään. Jumala on iloni.

• 13 + 18

Ei muuten pakotettu, mutta ymmärsi erota itse, omatunto todisti hänet syylliseksi Jumalan tahdon vastaisiin tekoihin.

Piispa on toiminut asiassa Raamatullisesti ja nuhdellut Airolaa, tästä hän itse on tehnyt johtopäätöksensä, erota.

• Tunnustaa

Tällaista on kirkon lähimmäisen rakkaus parhaimmillaan. Kuten nähdään, kirkko tekee paljon pahaa.

Melkoisia kommentteja täällä. Voisivatko sanoa nuo kommentit omalla nimellään? Mistä se kertoo jos ajatustaan ei uskalla sanoa ääneen omalla nimellään?

• lähimmä1nen

Näin on! Kirkon lähimmäisen rakkaus on nykyisin hukassa monelta.
        Piispa uskalsi sanoa kasvotusten ja nyt on jalkapuussa! Piispa toimi, kuten jo yllä mainittiin, raamatullisesti eli kirkon tunnustuksen ja ohjeiden mukaan.

Nyt on erilaisia piispoja ja heillä omia oppejaan.

Lähimmäisen rakkaus ei ole sitä, että vääryyskin hyväksytään, vaan sitä että eksyneet kutsutaan takaisin oikealle tielle. Onneksi meillä on vielä niitäkin, jotka ymmärtävät opettaa kirkon tunnustuksen mukaan ja kannustaa niitä, jotka kulkevat oikeaa tietä, esimerkiksi muille. Sitä on kirkon lähimmäisen rakkaus ja se pursuaa siitä, että syntimme on sovitettu ristillä ja sitä sovitusta julistamme kaikille.

• ILOITAAN SIITÄKIN

KIRKKO HAJOAA OMAAN MAHDOTTOMUUTEENSA.

• Tex Willer

Rakkaus on toinen asia, syntihyväksyntä ja synti on toinen asia. Nämä kaksi on moni onnistunut sekoittamaan keskenään. Vähän sama asia kun lustetta ja nisua erehdytään pitämään samana asiana.

Lusteen ja nisun erottaa selvästi kun molemmat ovat kasvaneet ja valmiina elonleikkaajia varten.

Päivistä tulee mieleen että ei tule taipua ihmisen edessä vaan tulee taiipua Jumalan edessäHänen tahtoonsa ja kumartaa yksin Jumalaa. Nykypäivänä on enemmän Jumalalle kumartavia kuin Danielin aikana ollessa vai onko?

Kuka meistä jättäisi kumartumatta jos nyt olisi tämä tilanne että vaadittaisiin kuleman uhalla kumartumaan muuta kuin Jumalaa? Danielin kirjan kuka lukee niin tietää että Daniel ei kumartanut milloinkaan muuta kuin Jumalaansa.

Valitsen kuitekin toisenkohdan ja tutkikoon jokainen sydäntään ja rukoilkoon Herralta, että ei tule eksytetyksi. Jokainen tarkkailkoon polkuaan ja kuinka vaeltaa, rakkaat. Tällä en tarkoita sitä ettei tule varoittaa synninteon olevan syntiä ja nuhdella siitä ,sillä Herra vihaa syntiä.Älkää säikähtäkö kun nuhdeltuanne teitä koetetaan vaientaa Jumalan tahdon esiintuomisesta hairahtuneille tai kukaties jo paatumaan päässeille.

" "Näin kuuluu seinään piirretty kirjoitus: 'Mene, mene, tekel u-farsin.'* Ja tämä on sen selitys: 'Mene' merkitsee, että Jumala on laskenut sinun kuninkuutesi päivät ja tekee niistä lopun. 'Tekel' merkitsee, että sinut on vaa'alla punnittu ja kevyeksi havaittu. 'U-farsin' merkitsee, että sinun valtakuntasi jaetaan ja annetaan meedialaisille ja persialaisille."

Daniel 5: 25 - 28

Laitan vielä tuon kun se musituttaa lauseella monta seikkaa kuinka tulee toimia. Mehän elämmesangen sopimattomassa ajassa nyt, vai olenko erehtynyt? Aika lyhyt lause ulkoa muistettavaksi. ( 1992 painoksesta )

" saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella. "

2. Tim. 4: 2

• Kovasti ovat monet mieltyneet nuhteluun. Aina nuhdellessa tulisi muistaa tehdä se ensin itselleen ja vasta sitten toisille.

”Matt. 21:31
        Kumpi näistä kahdesta teki isänsä tahdon?" He sanoivat: "Ensimmäinen." Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: publikaanit ja portot menevät ennen teitä Jumalan valtakuntaan.”

• Tex Willer
        mummomuori kirjoitti:

Kovasti ovat monet mieltyneet nuhteluun. Aina nuhdellessa tulisi muistaa tehdä se ensin itselleen ja vasta sitten toisille.

”Matt. 21:31
        Kumpi näistä kahdesta teki isänsä tahdon?" He sanoivat: "Ensimmäinen." Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: publikaanit ja portot menevät ennen teitä Jumalan valtakuntaan.”

Mä koen nuhtelemisen velvollisuudekseni. Siihen on annettu Raamatussa kehotus. Koen välinpitämättömyytenä jos en tuo Jumalan tahtoa esille silloin kun huomaan että silleon paikkansa. Koen tilanteen siten että jollei syntiä tekevälle tee seurauksia synninteossa elämisestäja sille hhyväksynnän osoittamisesta selväksi niin koen sen sydämessäni kuin heitteillejättöön. Kuin pienen lapsen hylkäämistä. Ymmärtänet tarkoitukseni, jota tohdin julkituoda.

Mitä tulee omien syntieni parannuskentekoon, vaikket juuri erikseen minun synneistäni kysynytkään niin niiden suhteen olen kartalla.Päivittäin kyselen Herralta rukouksessa onko jokin synti jäänyt huomaamatta.

Missä on mennyt vikaan, mitä voin vaelluksessani vielä korjata. Suurin ongelma tuntuu olevan ajattelutapani. On tärkeää reagoida parannusta tehden vääriin ajatuksiinsa.

Kotiläksyksi jätän sinulle kysymyksen:

Jos ihminen on mieltynyt nuhteluun,Jumalan tahdon mukaiseen varoittavaan sellaiseen, niin suhtautuuko tuollainen ihminen oikealla vai väärällä tavalla nuhtelutyötehtävään,johonJumala kehottaa Raamatussa. Vai tulisiko tuon ihmisen vaieta kun se maailman mielestä voisi olla " sopimatonta".

• Tex Willer kirjoitti:

Mä koen nuhtelemisen velvollisuudekseni. Siihen on annettu Raamatussa kehotus. Koen välinpitämättömyytenä jos en tuo Jumalan tahtoa esille silloin kun huomaan että silleon paikkansa. Koen tilanteen siten että jollei syntiä tekevälle tee seurauksia synninteossa elämisestäja sille hhyväksynnän osoittamisesta selväksi niin koen sen sydämessäni kuin heitteillejättöön. Kuin pienen lapsen hylkäämistä. Ymmärtänet tarkoitukseni, jota tohdin julkituoda.

Mitä tulee omien syntieni parannuskentekoon, vaikket juuri erikseen minun synneistäni kysynytkään niin niiden suhteen olen kartalla.Päivittäin kyselen Herralta rukouksessa onko jokin synti jäänyt huomaamatta.

Missä on mennyt vikaan, mitä voin vaelluksessani vielä korjata. Suurin ongelma tuntuu olevan ajattelutapani. On tärkeää reagoida parannusta tehden vääriin ajatuksiinsa.

Kotiläksyksi jätän sinulle kysymyksen:

Jos ihminen on mieltynyt nuhteluun,Jumalan tahdon mukaiseen varoittavaan sellaiseen, niin suhtautuuko tuollainen ihminen oikealla vai väärällä tavalla nuhtelutyötehtävään,johonJumala kehottaa Raamatussa. Vai tulisiko tuon ihmisen vaieta kun se maailman mielestä voisi olla " sopimatonta".

Niin, sinä siis tiedät Jumalan tahdon paremmin kuin muut? Katsos siinä se ongelma on.

Sinulle voi monikin asia olla syntiä. Me ihmiset niin mielellään annetaan synnin leima sellaiselle, mikä itsestä tuntuu hyvälle. Se tuntuu mukavalle nousta muiden yläpuolelle ja sanoa että SINÄ teet syntiä. Silloin voi unohtaa ne omat syntinsä?

Jokainen meistä kilvoittelee omien syntiensä kanssa. Jeesuksen sanoma ei ollut että kerää vain paljon sitä syntitaakkaa itsellesi ja muille. Keksi vaikka lisää, ellei niitä muuten ole.

Nuhtelu on hyvästä, en sitä kiellä. Mutta jatkuva nuhtelu aivan kaikesta tekee aivan päinvastaisen vaikutuksen. Eihän tässä maailmassa ole mitään mikä ei olisi sopimatonta, jos liian ahtaasti ajatellaan. Ikävä kyllä olen itse saanut sellaisen uskonnollisen kasvatuksen, jossa oli aivan liikaa ”kiellettyä” – se teki minusta ateistin moneksi kymmeneksi vuodeksi.

Nuhtelussakin pitäisi miettiä se, mikä on sen tarkoitus? Ehkä se ei ole että jokainen omisi juuri sinun mielipiteesi? Mutta silläkin on merkitystä kuinka sen tekee.

• Tex Willer
        mummomuori kirjoitti:

Niin, sinä siis tiedät Jumalan tahdon paremmin kuin muut? Katsos siinä se ongelma on.

Sinulle voi monikin asia olla syntiä. Me ihmiset niin mielellään annetaan synnin leima sellaiselle, mikä itsestä tuntuu hyvälle. Se tuntuu mukavalle nousta muiden yläpuolelle ja sanoa että SINÄ teet syntiä. Silloin voi unohtaa ne omat syntinsä?

Jokainen meistä kilvoittelee omien syntiensä kanssa. Jeesuksen sanoma ei ollut että kerää vain paljon sitä syntitaakkaa itsellesi ja muille. Keksi vaikka lisää, ellei niitä muuten ole.

Nuhtelu on hyvästä, en sitä kiellä. Mutta jatkuva nuhtelu aivan kaikesta tekee aivan päinvastaisen vaikutuksen. Eihän tässä maailmassa ole mitään mikä ei olisi sopimatonta, jos liian ahtaasti ajatellaan. Ikävä kyllä olen itse saanut sellaisen uskonnollisen kasvatuksen, jossa oli aivan liikaa ”kiellettyä” – se teki minusta ateistin moneksi kymmeneksi vuodeksi.

Nuhtelussakin pitäisi miettiä se, mikä on sen tarkoitus? Ehkä se ei ole että jokainen omisi juuri sinun mielipiteesi? Mutta silläkin on merkitystä kuinka sen tekee.

" Niin, sinä siis tiedät Jumalan tahdon paremmin kuin muut? Katsos siinä se ongelma on. "

Ketkä muut?

Miksi se ongelma olisi?

Mistä niin päättelet että tiedän paremmin kuin " muut" Jumalan tahdon? Miten pystyt sen arvioimaan? Ja mitä tarkoitat paremmalla tietämisellä?

Hämmästellen, Tex.

http://www.youtube.com/watch?v=HsCp5LG_zNE

Siinä 5 viisasta neitsyttä? Ainakain silleen symbolisesti. Jatkuvaa nuhtelua tarvitaan silloin jos halutaan parannusta tehdä. Itse tykkään olla jatkuvan nuhtelun kohteena. Minuun se vaikutus on ollut se että lopulta olen taipunut tekemään parannuksen. Siihen se jatkuva nuhtelukin sitten loppui, oman tunnon nuhtelu....olen pyytänyt Herraa pitämään minut nuhtelussaan lyhyen nuoran päässä.

Kyselet nuhtelun tarkoitusta. Sehän on se parannuksen aikaansaaminen sen tarkoitus.Ei sitä kiusalla pyydetä. Taivaasen pääsyyn sellaista parannusta tulee tehdä.

• 1 + 12
        mummomuori kirjoitti:

Kuules nyt mummis, Jumalan tahto löytyy Raamatusta, sitä ei ole vaikea sieltä löytää, mikäli halua on.

Jumala on selvästi ilmoittanut ko asian synniksi, jonka poikansa Jeesus myös allekirjoittaa vuorisaarnassa, siitä on hyvä sinunkin liberaalin hyvä aloittaa.

Jeesus tosiaan nuhtelee synnintekijää ja vain Hänellä on oikeus, sekä valta antaa syntejä anteeksi.

Kirjoittelusi on niiin kaukana Jumalan sanasta, kuin on itä- lännestä, piste.

Älä siis syytä Jumalaa ahtaudesta, jota olet mahdollisesti vanhemmiltasi kokenut saaneesi, he ovat ihmisiä, eivätkä ole ymmärtäneet asiaa oikein.

• 1 + 12
        Tex Willer kirjoitti:

" Niin, sinä siis tiedät Jumalan tahdon paremmin kuin muut? Katsos siinä se ongelma on. "

Ketkä muut?

Miksi se ongelma olisi?

Mistä niin päättelet että tiedän paremmin kuin " muut" Jumalan tahdon? Miten pystyt sen arvioimaan? Ja mitä tarkoitat paremmalla tietämisellä?

Hämmästellen, Tex.

Siinä 5 viisasta neitsyttä? Ainakain silleen symbolisesti. Jatkuvaa nuhtelua tarvitaan silloin jos halutaan parannusta tehdä. Itse tykkään olla jatkuvan nuhtelun kohteena. Minuun se vaikutus on ollut se että lopulta olen taipunut tekemään parannuksen. Siihen se jatkuva nuhtelukin sitten loppui, oman tunnon nuhtelu....olen pyytänyt Herraa pitämään minut nuhtelussaan lyhyen nuoran päässä.

Kyselet nuhtelun tarkoitusta. Sehän on se parannuksen aikaansaaminen sen tarkoitus.Ei sitä kiusalla pyydetä. Taivaasen pääsyyn sellaista parannusta tulee tehdä.

Tex , hieno veto.

Mitä sanot tästä ?

http://www.youtube.com/watch?v=y_7043fg1ag

• 1 + 12 kirjoitti:

Kuules nyt mummis, Jumalan tahto löytyy Raamatusta, sitä ei ole vaikea sieltä löytää, mikäli halua on.

Jumala on selvästi ilmoittanut ko asian synniksi, jonka poikansa Jeesus myös allekirjoittaa vuorisaarnassa, siitä on hyvä sinunkin liberaalin hyvä aloittaa.

Jeesus tosiaan nuhtelee synnintekijää ja vain Hänellä on oikeus, sekä valta antaa syntejä anteeksi.

Kirjoittelusi on niiin kaukana Jumalan sanasta, kuin on itä- lännestä, piste.

Älä siis syytä Jumalaa ahtaudesta, jota olet mahdollisesti vanhemmiltasi kokenut saaneesi, he ovat ihmisiä, eivätkä ole ymmärtäneet asiaa oikein.

Miten osasitkaan mainita Raamatusta kohdan, joka on myös minulle tärkeä. Sieltä kyllä nuhteeseen löytyy syytä yllin kyllin meille jokaiselle. Paitsi että siellä ei ole sanaakaan ”ko” synnistä.

Matteuksen evankeliumi:
        5:7 Autuaita ovat laupiaat, sillä he saavat laupeuden.
        5:8 Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan.
        5:9 Autuaita ovat rauhantekijät, sillä heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman.

5:16 Niin loistakoon teidän valonne ihmisten edessä, että he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät teidän Isäänne, joka on taivaissa.

Tässä kohta jota yksikään sanatarkkaan Raamattuun uskova ei noudata – se yllättäen tulkitaankin symbolisesti. :

5:29 Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin.
        5:30 Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin.

5:38 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta.'
        5:39 Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;

5:43 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi.'
        5:44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
        5:45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.

6:14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
        6:15 mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.

Tämä pitäisi olla kirjoitettuna suurin kirjaimin sydämiimme:
        7:1 "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
        7:2 sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.

7:12 Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.

• 1 + 12
        mummomuori kirjoitti:

Miten osasitkaan mainita Raamatusta kohdan, joka on myös minulle tärkeä. Sieltä kyllä nuhteeseen löytyy syytä yllin kyllin meille jokaiselle. Paitsi että siellä ei ole sanaakaan ”ko” synnistä.

Matteuksen evankeliumi:
        5:7 Autuaita ovat laupiaat, sillä he saavat laupeuden.
        5:8 Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan.
        5:9 Autuaita ovat rauhantekijät, sillä heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman.

5:16 Niin loistakoon teidän valonne ihmisten edessä, että he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät teidän Isäänne, joka on taivaissa.

Tässä kohta jota yksikään sanatarkkaan Raamattuun uskova ei noudata – se yllättäen tulkitaankin symbolisesti. :

5:29 Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin.
        5:30 Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin.

5:38 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta.'
        5:39 Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;

5:43 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi.'
        5:44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
        5:45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.

6:14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
        6:15 mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.

Tämä pitäisi olla kirjoitettuna suurin kirjaimin sydämiimme:
        7:1 "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
        7:2 sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.

7:12 Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.

No, mitä Jeesus sanoo tässä: Matt.5: 17- 19

http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Matt.5.html

Ohitit juuri kohdan, jota tarkoitin.

• 1 + 12 kirjoitti:

No, mitä Jeesus sanoo tässä: Matt.5: 17- 19

http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Matt.5.html

Ohitit juuri kohdan, jota tarkoitin.

Se lienee ainoa kohta, mikä tulkitaan aika usein niin, että vanhat Mooseksen lait ovat yhä voimassa. Olisivathan ne joillekin kivempia kuin nämä, mitä Jeesus opetti? Kuitenkin Jeesus puhui laista, eli antoi kaksoisrakkauden käskyn.

”17. Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        18. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
        19. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa."

Toivon että luet koko kappaleen ihan ajatuksella:

Tässä yksi missä lakiin viitataan:

”12. Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.”

Muistaen tämän:

”21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
        24. Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.”

Huomaa, että Jeesus sanoo ”Ymmärtäväisen”, ei sokeasti tottelevan. Siinä on melkoinen ero.

Loppuviittaus kertoo, ettei ollut kyse sellaisesta laista, mitä ehkä ajat takaa?

”28. Ja kun Jeesus lopetti nämä puheet, olivat kansanjoukot hämmästyksissään hänen opetuksestansa,
        29. sillä hän opetti heitä niinkuin se, jolla valta on, eikä niinkuin heidän kirjanoppineensa.”

• 1 + 12
        mummomuori kirjoitti:

Se lienee ainoa kohta, mikä tulkitaan aika usein niin, että vanhat Mooseksen lait ovat yhä voimassa. Olisivathan ne joillekin kivempia kuin nämä, mitä Jeesus opetti? Kuitenkin Jeesus puhui laista, eli antoi kaksoisrakkauden käskyn.

”17. Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        18. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
        19. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa."

Toivon että luet koko kappaleen ihan ajatuksella:

Tässä yksi missä lakiin viitataan:

”12. Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.”

Muistaen tämän:

”21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
        24. Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.”

Huomaa, että Jeesus sanoo ”Ymmärtäväisen”, ei sokeasti tottelevan. Siinä on melkoinen ero.

Loppuviittaus kertoo, ettei ollut kyse sellaisesta laista, mitä ehkä ajat takaa?

”28. Ja kun Jeesus lopetti nämä puheet, olivat kansanjoukot hämmästyksissään hänen opetuksestansa,
        29. sillä hän opetti heitä niinkuin se, jolla valta on, eikä niinkuin heidän kirjanoppineensa.”

Tottahan Jeesus puhuu, Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maanpäällä.

Tyypilliseen liberaalien tapaan alat puuttua lillukanvarsiin, " Huomaa, että Jeesus sanoo......."

Lue mummis koko Raamattu ja huomaa kaikki ne seikat, kun Jeesus myös sanoo, olen ollut ennen kuin Aabraham, kuka puhuu Moosekselle palavasta pensaasta, johdattaa Jumalan valitun kansan luvattuun maahan, kuka on elävänveden lähde, elämän leipä, Minä olen j. n e........

Tottahan Jeesus Isänsä kanssa luodun lakinsa tuntee, vai mitä ajattelet ?

• 1 + 12 kirjoitti:

Tottahan Jeesus puhuu, Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maanpäällä.

Tyypilliseen liberaalien tapaan alat puuttua lillukanvarsiin, " Huomaa, että Jeesus sanoo......."

Lue mummis koko Raamattu ja huomaa kaikki ne seikat, kun Jeesus myös sanoo, olen ollut ennen kuin Aabraham, kuka puhuu Moosekselle palavasta pensaasta, johdattaa Jumalan valitun kansan luvattuun maahan, kuka on elävänveden lähde, elämän leipä, Minä olen j. n e........

Tottahan Jeesus Isänsä kanssa luodun lakinsa tuntee, vai mitä ajattelet ?

Kyllä olen lukenut. Kai se tuntuu ”lillukan varsilta” kun huomaa ettei löydykään juuri sitä Raamatusta, mitä siellä haluaisi olevan. Kyllä vain Jeesus tunsi lakinsa ja niistä hän puhuu, vai kuinka?

Huomaa seksin että rikkaita varoitellaan hyvin usein, mutta ei heitä, jotka haluavat elää koko elämänsä saman sukupuolen kanssa.

Ehkä teidän pitäisi nuhdella Jeesusta siitä, ettei hän saarnannut oikein? Missä on vuorisaarnassa se että 80 % pitäisi olla synnintuntoon saattamasta ja helvetin kauhuilla pelottelemista? Joskus tulee ajatus että Jeesus olis varmaan buuattu ulos joistakin yhteisöistä ”kukkahattutätinä” ja lillukan varsiin sekaantujana?

Ja olen lukenut ja luen edelleen Raamattua.

• pöh
        mummomuori kirjoitti:

Kyllä olen lukenut. Kai se tuntuu ”lillukan varsilta” kun huomaa ettei löydykään juuri sitä Raamatusta, mitä siellä haluaisi olevan. Kyllä vain Jeesus tunsi lakinsa ja niistä hän puhuu, vai kuinka?

Huomaa seksin että rikkaita varoitellaan hyvin usein, mutta ei heitä, jotka haluavat elää koko elämänsä saman sukupuolen kanssa.

Ehkä teidän pitäisi nuhdella Jeesusta siitä, ettei hän saarnannut oikein? Missä on vuorisaarnassa se että 80 % pitäisi olla synnintuntoon saattamasta ja helvetin kauhuilla pelottelemista? Joskus tulee ajatus että Jeesus olis varmaan buuattu ulos joistakin yhteisöistä ”kukkahattutätinä” ja lillukan varsiin sekaantujana?

Ehkäpä Se johtui siitä,että niitä rikkautta haalivia oli tosi paljon, mutta samaa sukupuolta haluava oli harvinaisuus. Ei ollut mitään tarvetta saarnata siitä.

• 1 + 12
        mummomuori kirjoitti:

Mistä sä nuo tähän löysit; " Huomaa seksin että rikkaita varoitellaan hyvin usein, mutta ei heitä, jotka haluavat elää koko elämänsä saman sukupuolen kanssa. "

En ole sanallakaan maininnut tällaisesta mitään ?

Minäkin olen lukenut Raamattua ( 34v) ja luen edelleen ajatuksella.

Juttusi kuulostaa sellaiseslta välillä, kuin joku kysyisi; " miltä ohiammuttu hirvi maistuu ? ", jos ymmärrät sen ?

Jeesus todella tarkoittaa sitä mitä sanoo noissa viittaamissani vuorisaarnan paikoissa, sitä et pysty muuksi muuttamaan.

Tuolla teitittelyllä viittaat mihin ?

En myöskään maininnut helvetillä pelottelua missään kohtaa, itse tunnut virittelevän sanomisiini sellaista, mistä en ole puhut yhtään mitään, tästä vertaus yllä..........

• 1 + 12 kirjoitti:

Mistä sä nuo tähän löysit; " Huomaa seksin että rikkaita varoitellaan hyvin usein, mutta ei heitä, jotka haluavat elää koko elämänsä saman sukupuolen kanssa. "

En ole sanallakaan maininnut tällaisesta mitään ?

Minäkin olen lukenut Raamattua ( 34v) ja luen edelleen ajatuksella.

Juttusi kuulostaa sellaiseslta välillä, kuin joku kysyisi; " miltä ohiammuttu hirvi maistuu ? ", jos ymmärrät sen ?

Jeesus todella tarkoittaa sitä mitä sanoo noissa viittaamissani vuorisaarnan paikoissa, sitä et pysty muuksi muuttamaan.

Tuolla teitittelyllä viittaat mihin ?

En myöskään maininnut helvetillä pelottelua missään kohtaa, itse tunnut virittelevän sanomisiini sellaista, mistä en ole puhut yhtään mitään, tästä vertaus yllä..........

Ei niitä kohtia tarvitsekaan muuttaa. Kun sain uskon uudelleen, aloin lukea Raamattua aika tavalla toisin silmin kuin ennen.
        Kyllä Raamattu kieltää homoseksin – heteroilta ja miehiltä. Vaikka se olisi kuinka tyydyttyvämpää ja ihanampaa kuin seksi naisen kanssa. Se on yhtälailla pettämistä, vaikka saman sukupuolen kanssa sitä tekisi eikä jälkeläisiä tulisi. Mutta en löydä yhtään selkeää kieltoa kahden samaa sukupuolta olevan välisestä liitosta tai avioliitosta.

Se vain huvittaa että kun Jeesus mainitsee monen monta kertaa rikkauden paljon turmiollisempana, mutta vain viittaa epämääräisesti samaa sukupuolta olevien seksiin, niin eikö painopiste ole jossain muualla? Nyt rikkautta haalivia on paljon enemmän kuin tuolloin, joten?

Jos ymmärrät asian niin, että vanhaa lakia on noudatettava piirrolleen, niin miksi niistä poimitaan vain muutama mutta ei kaikkia niitä 700 kieltoa tai ohjetta? Eli Jeesus ei tuonut mitään uutta lakia?

No, et sinä noin sanonut. Myönnän, että lisäsin sen, koska hyvin usein asia kääntyy niin, että niin ei saa saarnata kuten Jeesus, vaan niin, että se herättää synnin tuntoa ja helvetin pelkoa.

• Tex Willer kirjoitti:

Ketkä muut?

Miksi se ongelma olisi?

Hämmästellen, Tex.

”Mistä niin päättelet että tiedän paremmin kuin " muut" Jumalan tahdon? Miten pystyt sen arvioimaan? Ja mitä tarkoitat paremmalla tietämisellä?”

Perustelen sen sillä, että eivät kaikki Raamatusta löydä moisia juttuja. Jos sinulla on tarkempi tietämys, niin miten sen itse perustelet?

Hieno kappale, etenkin nuo säkkipilli osuudet. Ehkä naisten esiintymisen imelyys ei ihan iskahtanut, mutta laulaa he osasivat. En kyllä ymmärrä, mitä tekemistä tällä oli viisauden kanssa?

En ollenkaan loukkaannu nuhtelusta. Se on ihan hyvä juttu. Se taas ei ole, että omia mielipiteitä koetaan väkisin iskostaa sen avulla. En tee ”parannusta” vain ihmisten tahdon mukaan, tai siksi että tulisin paremmin hyväksytyksi muiden taholta.

• gfdrtytr

Mutta tuskinpa heidän publikaanisuutensa tai porttoiden vuoksi.
      Kyllä Jeesuskin usein nuhteli synnistä. Niinkuin sille syntiselle naiselle sanoen. "Mene, mutta älä enää syntiä tee." Jeesus huomioi nämä molemmat puolet. Nuhteli synnistä, mutta armahti syntisen.

• gfdrtytr

Tämä siis Mummomuorille

• Se on meille muistutuksesi siitä, että myös meidän väheksymissä tai jopa halveksimissa porukoissa voi olla heitä, jotka menevät meidän edellemme…

• Tex Willer
        mummomuori kirjoitti:

Se on meille muistutuksesi siitä, että myös meidän väheksymissä tai jopa halveksimissa porukoissa voi olla heitä, jotka menevät meidän edellemme…

Ketään ei pidä halveksia vaan siunata.

Toinen toistemme kunnioittamisessa tulee muistaa kilvoitella. Saapa nähdä kuka synnin teossa toisten edelle tässä ennättää ja kuka parannuksen teon kilpailussa ennättää toisten edelle.

Syntiin ei tule toisiamme kannustaa, parannuksen tekoon tulee toinen toisiamme kannustaa.Miltäs tuo kuulostaa? Ei kovinkaan liberaalilta?

• Tex Willer kirjoitti:

Ketään ei pidä halveksia vaan siunata.

Toinen toistemme kunnioittamisessa tulee muistaa kilvoitella. Saapa nähdä kuka synnin teossa toisten edelle tässä ennättää ja kuka parannuksen teon kilpailussa ennättää toisten edelle.

Syntiin ei tule toisiamme kannustaa, parannuksen tekoon tulee toinen toisiamme kannustaa.Miltäs tuo kuulostaa? Ei kovinkaan liberaalilta?

Se kuulostaa hyvältä ja erittäin liberaalilta: "...parannuksen tekoon tulee toinen toisiamme kannustaa..."

• synti on syntiä

Tietenkin! Mitä julkisyntinen lesbo tekee kirkon virassa!

• eenokki

Sitä vaan ihmettelen, että kuka pystyy täyttämään tuon kehoituksen: "..älä enää syntiä tee!" En tarkoita nyt mitään yksittäistä synti-aluetta, vaan ihan yleisesti ottaen. Jos ihminen tekee syntiä, mikä saa hänet pitäytymään sen tekemisestä uudelleen?

• 8 + 19

Jos ihminen vapautuu tai vapautetaan demonista, joka teettää toistuvasti samaa syntiä (kuten lainaamassasi raamatukohdassa), samaa syntiä ei saa tehdä enää uudelleen. Muuten demoni voi palata jopa seitsenkertaisella voimalla takaisin.

• eenokki
        8 + 19 kirjoitti:

Jos ihminen vapautuu tai vapautetaan demonista, joka teettää toistuvasti samaa syntiä (kuten lainaamassasi raamatukohdassa), samaa syntiä ei saa tehdä enää uudelleen. Muuten demoni voi palata jopa seitsenkertaisella voimalla takaisin.

Niinpä juuri. Se on pelottavaa. Miten siis pystyy toteuttamaan tuon "..samaa syntiä ei saa tehdä enää uudelleen"? Ihminen itsessään on heikko. Emme ole kuin Jeesus, joka pystyi voittamaan kiusaukset ja oli aina oikeudenmukainen sanan varsinaisessa merrkityksessä.

• just joo
        eenokki kirjoitti:

Niinpä juuri. Se on pelottavaa. Miten siis pystyy toteuttamaan tuon "..samaa syntiä ei saa tehdä enää uudelleen"? Ihminen itsessään on heikko. Emme ole kuin Jeesus, joka pystyi voittamaan kiusaukset ja oli aina oikeudenmukainen sanan varsinaisessa merrkityksessä.

Ja mikähän Raamatunkohta väittää niin kuten tässäkeskusteluntyngässä väitetään.

Eikös niitä syntejä enää saakaan anteeksi jos tulee samanlainen tai samankaltainen synti eteen.

• eroa valtiokirkosta sanoi :
      Pakilan seurakunnan seurakuntapastorina toiminut Susanna Airola väittää kirjassa, että Huovinen savusti hänet virastaan, koska hän oli tullut kaapista ulos.

• Elämä annettu

Joka ei kunnioita Poikaa, ei kunnioita Isää, joka on Pojan lähettänyt.

• Teemun ilme paljasti
    • eräs5

Suomen pitäisi ottaa oppia englannin kirkosta, ettei tulisu Jumalan tuomiot tämän maan päälle. Englannin kirkon piispat: homoliittoja ei siunata

Ulkomaat Maaliskuussa Englannissa astuu voimaan samaa sukupuolta olevien liitot mahdollistava laki. Englannin kirkon piispat ovat julkaisseet tiedotteen, jonka mukaan kirkko ei siunaa näitä liittoja. Tiedotteessaan piispat toteavat olevansa yksimielisiä siitä, että avioliitto on kirkon opin mukaan yhden miehen ja yhden naisen välinen elinikäinen liitto, ja että tämä oppi pysyy muuttumattomana
      http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/ulkomaat/4199/englannin_kirkon_piispat_homoliittoja_ei_siunata

• syntinen

Mikä saa ihmisen luopumaan tekemistään synneistä, ettei niitä uudelleen tee? Itselläni uskoontulo. Joka on uudestisyntynyt, ei enää palaa vanhaan synnilliseen elämään vaan on saanut syntinsä anteeksi niitä pyytäessään ja katuessaan ja hänen tulee elää nuhteetonta elämää. Eli eipä enää tehdä huorin tai muuten irstailla, varasteta, puhuta pahaa lähimmäisestä, valehdella, juopotella, turmella kehoaan (tatuoinnit, lävistykset), maata samaa sukupuolta olevien kanssa, muutenkaan tehdä mitään syntiä tietoisesti kun kerran ne on anteeksi saatu. Se voi olla vaikeaa, mutta siksi tulee jatkuvasti pitäytyä raamatun sanomassa, lukea ja tutkia sitä ja muistuttaa itselle, ettei vaan tule lipsuttua oikealta tieltä. Ja kun kerran on uskoon tullut, on saanut semmoisen vapauden ettei tule enää mieleen palata entiseen. Näin yksinkertaista, mutta joka on tullut uskoon, katsoo kaikkea eri tavalla, niin itsekin sen jälkeen kun heräsin syntisestä elämästä. Ihan hävettää ajatella mitä kaikkea pahaa tuli tehtyä mutta sain syntini anteeksi, huusin Herraa avuksi kun hätäni oli suurin ja pelastuin. Niin, ihmisellä on vapaa tahto...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      21
      2217
    2. Vieläkö odotat että

Näkisitte hänen kanssaan?
      Ikävä
      67
      1076
    3. Kuinka paljon

Olet tutustunut kaivattusi arvomaailmaan?
      Ikävä
      107
      970
    4. Nainen sä olet

arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r
      Ikävä
      70
      913
    5. Jos olisin

Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p
      Ikävä
      54
      895
    6. Haluan sinun kanssa sänkyyn

Ja läheisyyttä, koska rakastan sinua mies.
      Ikävä
      43
      883
    7. Minun on niin vaikeaa uskoa, että

todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.
      Ikävä
      55
      858
    8. Luotathan?

Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na
      Ikävä
      30
      848
    9. KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa

Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.
      Henkirikokset
      9
      838
    10. Voi kun pian voisi varmuudella sanoa

mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(
      Ikävä
      46
      779
    Aihe