Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
totuusvoittaaaina
totuusvoittaaaina
totuusvoittaaaina
Vapaa kuvaus
https://www.artonissi.fi/
Aloituksia
390
Kommenttia
6005
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ennen+jouduttiin+katolisella+ajalla+maksamaan+verot+paaville.+Sääksmäen+talonpojat+kieltäytyivät+ja+paavi+lähetti+sinne+panna+pullan.+Tämä+kirje+on+vieläkin+olemassa.+Hauho+jäi+velkaa+4+oravan+nahkaa+ja+siksi+on+Hauhon+vaakunassa+ollut+4+oravaa.+(nykyään+Hauho+kuuluu+Hämeenlinnaan)+
Martti+Luther+muutti+kaiken,+että+maksaa+piti+vain+omaan+seurakuntaan.+Mikä+on+tänäpäivänäkin+voimassa+ja+on+hyvä+asia.
19.03.2020 16:10
Ei+puutu,+koska+sitä+ei+ole+koskaan+ollutkaan+se+on+vaan+mormonien+teko.
19.03.2020 16:04
"Kirkkomme+on+Jumalan+Valtakunnan+kirkko-+organisaatio+maan+päällä.+Ainoa+kirkko,+jonka+Kristus+itse+tunnustaa+omakseen."
Kuinka+voit+tietää,+kun+et+ole+ollut+muissa+kirkoissa????
Kyllä+Jeesus+ainakin+meidän+kirkon+hyväksyy.+Ehtoollisella+saamme+Jeesuksen+ruumista+ja+verta+ja+näin+saamme+synnit+anteeksi.+Pieni+lapsi+otetaan+Jeesuksen+omaksi+kasteessa.
19.03.2020 16:03
Tästä+tuli+kiistaa,+kun+tuli+niitä,+jotka+alkoivat+tehdä+Jumalan+työtä+uudesti+eli+tuli+uudesti+kastajat.+Tottakai+piti+estää+uudesti+kastaminen.
19.03.2020 15:59
"kun+heidän+kirkkonsa+ei+halua+tehdä+parannusta,+vaikka+on+selvästi+väärässä"
Mikä+parannus+pitäisi+tehdä,+kun+kaste+on+Raamatun+mukainen???
18.03.2020 20:18
Selitä+nyt+se+kuinka+se+on+ollut+mahdollista+kastaa+näissä+tapauksissa+upottamalla.+Minä+olen+lukenut+Raamatun+useaan+kertaan+läpi+ja+kertaakaan+ei+minulle+ole+tullut+edes+mieleen+upotuskaste.+Ainoastaan+olen+tästä+kuullut+helluntalaisilta+ja+muilta+babtisteilta.+
Kuolemaan+tuomitut+vankit+kastoi+joku+kuolemaantuomittu+Kristitty+hyvinkin+pienellä+vesi+tipalla.+Oliko+tämä+mielestäsi+väärin?+Kun+muutakaan+mahdollisuutta+ei+ollut.+
Tuskin+Raamatun+aikaan+ainakaan+talvella+ei+voitu+kastaa+upottamalla+ja+vesivarat+oli+Israelissa+hyvin+pienet+ettei+riittänyt+upotus+kasteeseen.+
1KOR.10:+1+Sillä+minä+en+tahdo,+veljet,+pitää+teitä+tietämättöminä+siitä,+että+isämme+olivat+kaikki+pilven+alla+ja+kulkivat+kaikki+meren+läpi+
2.+ja+saivat+kaikki+kasteen+Moosekseen+pilvessä+ja+meressä+
Israelilaiset+saivat+valelu+kasteen,+mutta+egyptiläiset+upotettiin+ja+he+hukkuivat.
18.03.2020 20:17
Katoliset+kyllä+väittävät,+että+Maria+otettiin+myös+taivaaseen.
18.03.2020 20:09
Sama+asia,+kun+puhuttaisiin+kuinka+Suomessa+kastettiin+2000+vuotta+sitten+talvella???
Tehtiinkö+silloin+avanto+missä+tehtiin+upotuskaste?+Ei+varmasti+tehty.+Kyllä+piispa+Henrik+kastoi+köyliönjärven+jäällä+valelu+kastetta.
18.03.2020 20:08
Mormonit+uskovat+Raamatusta+vain++sen+mitä+on+käännetty+oikein+heidän+mielestä.+Mormonien+kirja+sitten+sisältää+kaikki+mitä+Raamatusta+puuttuu+ja+mitä+siihen+on+lisätty+ne+kumotaan.
18.03.2020 20:04
Mormonit+ja+Jehovan+todistajat+kammoavat+ristiä.
Myös+Juutalaiset+sanovat+ettei+ristillä+ja+hakaristillä+ole+mitään+eroa,+koska+kummallakin+on+tapettu+Juutalaisia.+Monessa+paikkaa+Israeli+käsketään+ottamaan+risti+pois,+kun+mennään+johonkin+kohteeseen+sisään.
18.03.2020 19:58
Jaa+semmoista+se+Lumi+teki.
18.03.2020 19:51
Jos+vastustaa+mitä+Pyhä+Henki+meille+puhuu+se+on+Pyhän+Hengen+pilkka,+mitä+ei+saa+anteeksi.
18.03.2020 19:50
Tässä+linkissä+pitäisi+nähdä.+
https://www.google.com/search?q=Risti+taivaalla&rlz=1C1RNPN_enFI414&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=ydyUizS3YaMJQM:,JS2JMbt79-XhgM,_&vet=1&usg=AI4_-kQcrC9xuJNVF7bR5lDDuO3F_fRZvQ&sa=X&ved=2ahUKEwigodaWyqToAhUHFpoKHYk9Cj8Q9QEwAHoECAoQDw#imgrc=ydyUizS3YaMJQM:
18.03.2020 19:47
Pyhä+Henki+antaa+meille+jatkuvia+ilmoituksia.+Jos+vastustamme+se+on+Pyhän+Hengen+pilkka,+synti+mitä+ei+saa+anteeksi.
18.03.2020 19:45
Eikö+Jeesus+ennustanut,+että+lopunajalla+tulee+kulkutauteja?+Ja+nyt+niitä+on+ollut+aika+paljon+tällä+2000+luvulla.
18.03.2020 19:43
Kymmenykset+kuuluvat+siihen+seurakuntaan+missä+ollaan+ei+Amerikkaan+lähetettäväksi+ja+sijoituksia+tehdä.
18.03.2020 15:13
Ei+ole+poistettu+vaan+se+tulee+itsestään+selvästi+esille+ettei+ole+ollut+mahdollista+kastaa+upottamalla.+Tästä+olen+kirjoittanut+toisaalla.
18.03.2020 15:11
Kaikki+Kristityt+ovat+ovat+Jumalan+valtakunnan+kirkossa.+Kuka+on+ollut+kuolematon+ihminen?+Johannes+kyllä+kuoli,+mutta+ei+vainoissa.+Hanok+ja+Elia+olivat+niitä+jotka+otettiin+elävänä+taivaaseen.+Jeesus+mikä+on+Jumala+otettiin+ylösnousemuksen+jälkeen+elävänä+taivaaseen.
Te+olette+kauempana+Jeesuksesta+kuin+muut+myös+Jehovan+todistajat+ovat+kaukana.
18.03.2020 15:10
Upotuskaste+ei+ole+ollut+monessakaan+kohdassa+mahdollinen.+Esim.+Jerusalemissa+ei+olisi+voitu+kastaa+upottamalla+3000+samana+päivänä.+Jerusalemin+ja+Gazan+välillä+ei+ole+mitään+missä+olisi+voitu+kastaa+upottamalla.+Israelissa+oli+vesi+vähissä.+Kuten+on+JOH.+4:+11.+Nainen+sanoi+hänelle:+"Herra,+eipä+sinulla+ole+ammennusastiaa,+ja+kaivo+on+syvä;+mistä+sinulla+sitten+on+se+elävä+vesi?+kuinka+olisi+saatu+upotus+kastevesi?+Kristityt+olivat+köyhiä+eikä+heillä+ollut+kuin+yksi+vaatekerta.+Millä+he+myös+nukkuivat+ja+tekivät+työtä.+Lämpötila+oli+talvella+alle+10+astetta.+Kuinka+upottamalla+olisi+voitu+kastaa.+Eikä+Filipin+vankinvartian+kodissa+ollut+mitään+uima-allasta+missä+olisi+voinut+kastaa+upottamalla+yöllä+koko+perhe.+EI.+Vaan+he+kastoivat+samalla+vedellä+kuin+millä+olivat+pesseet+heidän+haavansa.
Jää+kai+Ollilta+vastaamatta.
18.03.2020 15:04
Lähi-idässä+sanottiin+heidän+olleen.
18.03.2020 14:52
62 / 301