Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
totuusvoittaaaina
totuusvoittaaaina
totuusvoittaaaina
Vapaa kuvaus
https://www.artonissi.fi/
Aloituksia
390
Kommenttia
6005
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Teillä+on+vähän+erikoisia+oppeja.+Kahvia+ja+teetä+ei+saa+juoda,+mutta+verta+saa+syödä.+Jos+nyt+menee+minun+kotikaupunkini+Tampereen+Laukontorille.+Mormoni+voi+mennä+mustanmakkaran+kojulle+ja+ostaa+mustaamakkaraa,+mutta+eivät+saa+mennä+kahvikojuun+juomaan+kahvia.+Minä+ainakin+toimin+toisinpäin+kierrän+mustamakkara+kojun+kaukaa+ja+menen+juomaan+hyvät+kahvit+ja+syön+lihapiirakan+kahvikojussa.+Verensiirtoa+en+minä+torju,+sillä+ihmishengen+pelastaminen+on+tärkeä+asia.+Raamatussa+käsketään+karttamaan+verta+ei+kokonaan+kielletä.
14.03.2020 19:34
Öylätti+on+kyllä+myös+leipä.+Ja+punaviini+on+kyllä+meillä.+Joissakin+vapaissa+uskonnoissa+on+mehu+viinin+korvikkeena.
14.03.2020 16:57
Raamatussa+sanotaan,+että+KAIKKI+KAIKKI+KAIKKI+omaiset+kastettiin+myös+lapset+sisältyvät+tuohon+KAIKKI+sanaan,
14.03.2020 16:54
Julistettiin+Lutherkin+lainsuojattomaksi.+Mutta+Jumala+suojeli+muiden+ihmisten+kautta.
Mitä+ovat+nämä+perinnäissäännöt?
14.03.2020 16:51
Mutta+missä+oli+nämä+mormonien+kirjan+mukaan+Amerikkaan+muuttaneet+ihmiset?
14.03.2020 16:47
Te+ette+usko,+että+Jumala+voi+olla+monessa+paikassa+yhtäaikaa.+Onko+silloin+rukous+turhaa+jos+Jumala+ei+ole+paikalla?
14.03.2020 16:46
Huom.+se+on+mormonien+kirjan+juttuja.
14.03.2020 16:45
Euroopassa+siunataan+Raamatun+sanoin
1KOR.11:+23.+Sillä+minä+olen+saanut+Herralta+sen,+minkä+myös+olen+teille+tiedoksi+antanut,+että+Herra+Jeesus+sinä+yönä,+jona+hänet+kavallettiin,+otti+leivän,+
24.+kiitti,+mursi+ja+sanoi:+"Tämä+on+minun+ruumiini,+joka+teidän+edestänne+annetaan;+tehkää+tämä+minun+muistokseni".+
25.+Samoin+hän+otti+myös+maljan+aterian+jälkeen+ja+sanoi:+"Tämä+malja+on+uusi+liitto+minun+veressäni;+niin+usein+kuin+te+juotte,+tehkää+se+minun+muistokseni".+
26.+Sillä+niin+usein+kuin+te+syötte+tätä+leipää+ja+juotte+tämän+maljan,+te+julistatte+Herran+kuolemaa,+siihen+asti+kuin+hän+tulee.+
27.+Sentähden,+joka+kelvottomasti+syö+tätä+leipää+tai+juo+Herran+maljan,+hän+on+oleva+vikapää+Herran+ruumiiseen+ja+vereen.+
JOH.+6:+51.+Minä+olen+se+elävä+leipä,+joka+on+tullut+alas+taivaasta.+Jos+joku+syö+tätä+leipää,+hän+elää+iankaikkisesti.+Ja+se+leipä,+jonka+minä+annan,+on+minun+lihani,+maailman+elämän+puolesta."+
52.+Silloin+juutalaiset+riitelivät+keskenään+sanoen:+"Kuinka+tämä+voi+antaa+lihansa+meille+syötäväksi?"+
53.+Niin+Jeesus+sanoi+heille:+"Totisesti,+totisesti+minä+sanon+teille:+ellette+syö+Ihmisen+Pojan+lihaa+ja+juo+hänen+vertansa,+ei+teillä+ole+elämää+itsessänne.+
54.+Joka+syö+minun+lihani+ja+juo+minun+vereni,+sillä+on+iankaikkinen+elämä,+ja+minä+herätän+hänet+viimeisenä+päivänä.+
55.+Sillä+minun+lihani+on+totinen+ruoka,+ja+minun+vereni+on+totinen+juoma.
Että+kyllä+teillä+on+kaukana+oikeasta+sakramentista.
14.03.2020 16:44
Paljonko+mormoneista+eroaa+vuodessa?
14.03.2020 16:39
Jo+esim.+upotuskaste+on+väärä.+Keitä+nämä+häiriköt+oikein+on?
14.03.2020 16:37
"Joseph+kertoo+sen+paljon+tarkemmin+kuin+muut.+Kannattaa+lukea."
Kuinka+voi+tietää,+kun+Jeesuksen+paluusta+ei+tiedä+kukaan+muu+kuin+Isä+Jumala????
14.03.2020 16:33
"MK+kirja+esimerkiksi+kertoo,+että+kaikki+Israelin+profeetat+tiesivät+Jeesuksesta+paljon+enemmän+kuin+VT:ssä+on."
Jaa+jo+ennen+Aatamin+aikaako?+Kyllä+Sana+oli+jo+alussa+Jumalan+luona+JOH.+1:1++Että+kyllä+tuo+on+Raamatussa.
14.03.2020 16:30
Onko+saatavana+mormonien+omaa+Raamattua?+Se+on+varmasti+sukua+Jehovan+todistajien+u.m+väännökselle.
14.03.2020 16:28
Tämä+nimittäin
13.03.2020 19:55
Onko+tämä+mormonien+tai+Kristittyjen+linkki?
13.03.2020 19:53
Mitkä+ovat+kirkon+perinnäissäännöt???++Ainoat+perinnäissäännöt+ovat+mormoneilla.+On+uusinta+kaste+ja+kuolleiden+puolesta+kastaminen.+Ei+ole+oikeaa+sakramenttia+ym.
Mormonien+ehtoollinen+
Olen+pyytänyt+Ollia+selittämään+minkälainen+on+heillä+ehtoollinen+(sakramentti),+kun+Olli+sitä+syystä+tai+syystä+ei+ole+tehnyt+kerron+tässä+sen+minkä+itse+tiedän.+Korjatkaa+jos+olen+väärässä.
He+ei+lausu+ehtoollisen+asettamis+sanoja+mitkä+Paavali+oli+saanut+1KOR.+11:+23.+Sillä+minä+olen+saanut+Herralta+sen,+minkä+myös+olen+teille+tiedoksi+antanut,+että+Herra+Jeesus+sinä+yönä,+jona+hänet+kavallettiin,+otti+leivän,
24.+kiitti,+mursi+ja+sanoi:+"Tämä+on+minun+ruumiini,+joka+teidän+edestänne+annetaan;+tehkää+tämä+minun+muistokseni".
25.+Samoin+hän+otti+myös+maljan+aterian+jälkeen+ja+sanoi:+"Tämä+malja+on+uusi+liitto+minun+veressäni;+niin+usein+kuin+te+juotte,+tehkää+se+minun+muistokseni".
26.+Sillä+niin+usein+kuin+te+syötte+tätä+leipää+ja+juotte+tämän+maljan,+te+julistatte+Herran+kuolemaa,+siihen+asti+kuin+hän+tulee.
27.+Sentähden,+joka+kelvottomasti+syö+tätä+leipää+tai+juo+Herran+maljan,+hän+on+oleva+vikapää+Herran+ruumiiseen+ja+vereen.
Tämä+sakramentti+on+Jeesus+asettanut+MATT.+26:+26.+Ja+heidän+syödessään+Jeesus+otti+leivän,+siunasi,+mursi+ja+antoi+opetuslapsillensa+ja+sanoi:+"Ottakaa+ja+syökää;+tämä+on+minun+ruumiini".
27.+Ja+hän+otti+maljan,+kiitti+ja+antoi+heille+ja+sanoi:+"Juokaa+tästä+kaikki;
28.+sillä+tämä+on+minun+vereni,+liiton+veri,+joka+monen+edestä+vuodatetaan+syntien+anteeksiantamiseksi.
29.+Ja+minä+sanon+teille:+tästedes+minä+en+juo+tätä+viinipuun+antia,+ennenkuin+sinä+päivänä,+jona+juon+sitä+uutena+teidän+kanssanne+Isäni+valtakunnassa."
Mormonit+viettävät+sitä+näin.+Leipä+ja+vesi+on+liinan+alla+piilossa+ja+sitten+rukoillaan+vähän+ei+lausuta+asetus+sanoja.+Sitten+otetaan+käteen+leipälautanen+ja+ensin+viedään+piispalle.+Jos+hän+hyväksyy+ottaa+hän+leivän+jos+ei+suoritetaan+uudesti.+Sitten+mennään+seurakunnan+joukkoon+ja+leivät+kiertävät+kirkkosalissa+ja+kaikki+syövät.+Ei+sanota,+että+tämä+on+Jeesuksen+ruumis+sinun+puolestasi+annettu+vaan+ollaan+täysin+hiljaa.+Sitten+on+veden+vuoro.+Taas+rukoillaan+ja+viedään+ensin+piispalle.+Sitten+vesi+kiertää+kirkkosalissa+ja+kaikki+juovat.+Ei+sanota+tämä+on+Jeesuksen+veri+sinun+puolestasi+vuodatettu.+Vaan+ollaan+täysin+hiljaaa.+Ja+siihen+loppuu+tämä+sakramentti.
Tämä+on+ehtoollisen+irvikuva+ei+ole+Jeesuksen+asettama+ehtoollinen.+Kaste+ja+ehtoollinen+on+opillisesti+yhtä+kaukana+oikeasta,+kun+on+Jehovan+todistajien+oppi+kolmiyhteisestä+Jumalasta+ja+heillä+ei+ole+ehtoollista+kuin+kerran+vuodessa+ja+senkin+van+hengissä+oleville+144000:lle.
Vesi+ei+ole+viinin+korvike+ei+ole+oikea.+Ei+ole+syntien+anteeksiantamusta,+toisin+kuin+Jeesus+sanoo.+Eli+mitä+hyötyä+tästä+on?+Tämä+on+vain+pakanallinen+rituaali.+
Tämä+on+perinnäissääntö+mormoneilla.
13.03.2020 19:51
Missä+asiassa+on+puutteellinen.+Jo+aikojen+alussa+erosi+Konstantinopolin+kirkko+nykyinen+Ortodoksikirkko+.+Myöhemmin+tuli+Rooman+kirkko.+Ja+molemmilla+on+sama+Raamattu.+Ei+kai+kaksi+kiistelevää+kirkkoa+olisi+voinut+sopia+Raamatun+muutoksista.+Ja+oppi+on+heillä+lähes+sama.+On+esim.+lapsikaste+ym.+Ehtoollinen+on+sama.+Molemmat+palvovat+Neitsyt+Mariaa+ja+muita+pyhimyksiä.+Sitten+paavi+teki+itsensä+Jumalan+Pojan+sijaiseksi+ja+erehtymättömäksi.+Katolisen+kirkon+Raamatusta+Luther+teki+uskonpuhdistuksen,+joten+ei+se+kovin+väärä+voi+olla.+Ihminen+pelastuu+yksin+uskosta+ja+armosta.+Ja+naulasi+95+teesiä+Wittenbergin+kirkon+oven+pieleen,+mitkä+kaikki+on+vastaan+katolista+kirkkoa,+mutta+on+samasta+Raamatusta.+ROOM.+3:+24.+ja+saavat+lahjaksi+vanhurskauden+hänen+armostaan+sen+lunastuksen+kautta,+joka+on+Kristuksessa+Jeesuksessa,
Luther+teki+jo+palautetun+Evankeliumin+mikä+pitäisi+palauttaa+mormoneille,+että+heidän+pitäisi+tämä+oppi+ottaa+vastaa+tehdä+uskonpuhdistus.+Ja+uskoa,+että+mormonien+kirja+on+taitavasti+tehty+väärennys.+
Luther+käänsi+oman+Raamatun+Saksan+kielelle+ja+Mikael+Agricola+oli+Lutherin+opissa+ja+käänsi+Suomenkielisen+Raamatun.+Näin+alkoi+Suomessa+julistus+suomenkielellä.
13.03.2020 19:46
Onko+teidän+mielestä+Raamatussa+näin+?+APT.+2:+38.+Niin+Pietari+sanoi+heille:+"Tehkää+parannus+ja+ottakoon+kukin+teistä+kasteen+Jeesuksen+Kristuksen+nimeen+syntienne+anteeksisaamiseksi,+niin+te+saatte+Pyhän+Hengen+lahjan.+
39.+Sillä+teille+ja+teidän+lapsillenne+tämä+lupaus+on+annettu+ja+kaikille,+jotka+kaukana+ovat,+ketkä+ikinä+Herra,+meidän+Jumalamme,+kutsuu."
Mormonien+kirjassa+"teille+ja+yli+8+vuotiaille+lapsille"+
APT:+16:+33.+Ja+hän+otti+heidät+mukaansa+samalla+yön+hetkellä+ja+pesi+heidän+haavansa,+ja+hänet+ja+kaikki+hänen+omaisensa+kastettiin+kohta.
Mormonien+kirjassa+:+"yli+8+vuotiaat+omaiset+kastettiin"
MATT.+26:+26.+Ja+heidän+syödessään+Jeesus+otti+leivän,+siunasi,+mursi+ja+antoi+opetuslapsillensa+ja+sanoi:+"Ottakaa+ja+syökää;+tämä+on+minun+ruumiini".+
27.+Ja+hän+otti+maljan,+kiitti+ja+antoi+heille+ja+sanoi:+"Juokaa+tästä+kaikki;+
28.+sillä+tämä+on+minun+vereni,+liiton+veri,+joka+monen+edestä+vuodatetaan+syntien+anteeksiantamiseksi.+
29.+Ja+minä+sanon+teille:+tästedes+minä+en+juo+tätä+viinipuun+antia,+ennenkuin+sinä+päivänä,+jona+juon+sitä+uutena+teidän+kanssanne+Isäni+valtakunnassa."+
Mormonit:+"Tässä+on+pulla+ja+vesi"
13.03.2020 16:29
Esim.+teillä+on+väärät+sakramentit.+Ei+ole+kuin+pulla+ja+vesi.+Ei+siunata+Jeesuksen+ruumis+ja+veri.+Ette+ota+vastaan+Jeesuksen+ruumista+ja+verta+eikä+teillä+saa+siitä+syntejä+anteeksi.+Olette+moni+Jumalalinen+kirkko.+Kastatte+uudesti+ja+kastatte+kuolleita+ym.
13.03.2020 16:20
Ihminen+on+kokonaan+luomisen+tulos+ei+evoluutiota+ole+yhtään+%.
13.03.2020 15:48
65 / 301