Vapaa kuvaus

https://www.artonissi.fi/

Aloituksia

390

Kommenttia

6005

1. Jehovan+todistajat+voivat+ajaa+autolla+mikä+on+valmistettu+pakana+maassa+ja+millä+on+pakanauskonnon+nimi.+Mutta+eivät+voi+viettää+joulua,+koska+se+on+samalla+paikalla+missä+on+ollut+joku+pakanamaan+uskonnon+juhla.
  2. Eiköhän+tässä+ole+vastaus+mihin+mennään+kuoleman+jälkeen.+Huomatkaa+tämä+ei+ole+vertaus+vaan+kertomus.LUUK.+16:+19.+Oli+rikas+mies,+joka+pukeutui+purppuraan+ja+hienoihin+pellavavaatteisiin+ja+eli+joka+päivä+ilossa+loisteliaasti.+20.+Mutta+eräs+köyhä,+nimeltä+Lasarus,+makasi+hänen+ovensa+edessä+täynnä+paiseita+21.+ja+halusi+ravita+itseään+niillä+muruilla,+jotka+putosivat+rikkaan+pöydältä.+Ja+koiratkin+tulivat+ja+nuolivat+hänen+paiseitansa.+22.+Niin+tapahtui,+että+köyhä+kuoli,+ja+enkelit+veivät+hänet+Aabrahamin+helmaan.+Ja+rikaskin+kuoli,+ja+hänet+haudattiin.+23.+Ja+kun+hän+nosti+silmänsä+tuonelassa,+vaivoissa+ollessaan,+näki+hän+kaukana+Aabrahamin+ja+Lasaruksen+hänen+helmassaan.+24.+Ja+hän+huusi+sanoen:+'Isä+Aabraham,+armahda+minua+ja+lähetä+Lasarus+kastamaan+sormensa+pää+veteen+ja+jäähdyttämään+minun+kieltäni,+sillä+minulla+on+kova+tuska+tässä+liekissä!'+25.+Mutta+Aabraham+sanoi:+'Poikani,+muista,+että+sinä+eläessäsi+sait+hyväsi,+ja+Lasarus+samoin+sai+pahaa;+mutta+nyt+hän+täällä+saa+lohdutusta,+sinä+taas+kärsit+tuskaa.+26.+Ja+kaiken+tämän+lisäksi+on+meidän+välillemme+ja+teidän+vahvistettu+suuri+juopa,+että+ne,+jotka+tahtovat+mennä+täältä+teidän+luoksenne,+eivät+voisi,+eivätkä+ne,+jotka+siellä+ovat,+pääsisi+yli+meidän+luoksemme.'+27.+Hän+sanoi:+'Niin+minä+siis+rukoilen+sinua,+isä,+että+lähetät+hänet+isäni+taloon+28.+-+sillä+minulla+on+viisi+veljeä+-+todistamaan+heille,+etteivät+hekin+joutuisi+tähän+vaivan+paikkaan'.+29.+Mutta+Aabraham+sanoi:+'Heillä+on+Mooses+ja+profeetat;+kuulkoot+niitä'.+30.+Niin+hän+sanoi:+'Ei,+isä+Aabraham;+vaan+jos+joku+kuolleista+menisi+heidän+tykönsä,+niin+he+tekisivät+parannuksen'.+31.+Mutta+Aabraham+sanoi+hänelle:+'Jos+he+eivät+kuule+Moosesta+ja+profeettoja,+niin+eivät+he+usko,+vaikka+joku+kuolleistakin+nousisi+ylös'."