Vapaa kuvaus

Jyrki Soini. Olen perheellinen. Asun helsingissä. Kristus Jeesus on Herra. Linkit: http://evotuhat.wordpress.com/about/

Aloituksia

150

Kommenttia

14002

1. relax
  2. turhaa
  3. IR. Israel on Jumalan itselleen pyhittämä vaimo. Vaimo on huorannut eli palvonut epäjumalia. Vaimo ei ole jäänyt rankaisematta. Juutalaiset ovat toivoneet, että Jumala olisi valinnut itselleen jonkun toisen kansan. Jumala ei missään tapauksessa ole hylännyt, eikä tule hylkäämään, silmäteräänsä. Jos Jumala olisi hylännyt rakkauden kohteensa, se saisi huorata ja mennä kadotukseen rauhassa. Kuka kaatoi ketjusi?

http://keskustelu.suomi24.fi/node/13159413
    Inhottava realisti21.12.2014 14:47+3
    Nmimerkki Puolimutkaakob on tuonne kreationismikeskusteluun muotoillut hyvin joukon kysymyksiä. Lainaankin ne nyt tähän iloksi teille, rakkaat uskovaiset keskustelukumppanini. Raamattu on käsittääkseni KOKONAAN profeetallinen teos - näin olen kuulluut - joten tämäkin kysymysjoukko liittyy olennaisesti aiheeseemme. Mikäli vastauksia ei tule - kuten luulen käyvän - se kertoo vain siitä, ettei täällä ole uskovaisia, vaan pelkkiä trolleja. Ja yurki : jos vastaat, koeta vastata suoran kysymyksiin!

yurki1000js22.12.2014 04:340 SULJE
    1. Onko Jumalasi kaikkivoipa ja kaikkitietävä?
    2. Kaikkitietävänä Jumala tiesi, että luomisellaan loisi siis pahuuden ja silti salli pahuuden vaikka kaikkivoipana olisi voinut estää sen. Miksi?
    3. Miksi Jumala päästi pahuuden "puhuvan käärmeen" muodossa paratiisiin vaikka tiesi mitä tapahtuisi?
    4. Eikö Jumala muka syyttänyt syntiinlankeemuksesta ihmistä?
    5. Onko ihminen, joka ei vielä osaa erottaa hyvää ja pahaa mielestäsi kykenevä noudattamaan vapaa tahtoa ja velvollinen vastaamaan väärästä teoistaan?
    6. Miksi syyntakeettomalle ihmiselle määrättiin pahin mahdollinen rangaistus vaikka kaikki mitä Jumala teksi ja salli tapahtuma johti syntiinlankeemukseen?
    7. Miksi Jumalan piti tappaa raa'asti tulvalla tappoi raa'asti lähes kaikki ihmiset ja viattomat eläimet? Miksi hän ei kaikkivoipana tehnyt syntisistä ihmisistä kivuttomasti ja välitömästi hengettömiä? Miksi eläimetkin piti tappaa?
    8. Mikä oli lopulta Jeesuksen kärsimä rangaistus? a) kuolemako - mehän kaikki kuolemme. b) kärsimys - maailmassa miljoonat ihmiset ovat kärsineet ja kärsivät edelleen pahemmin kuin jeesus. Kas kun jeesus ei mene lunnaaksi helevettiin meidän puolestamme. Mitä siis kaikkivoipa jumala todellisuudessa uhrasi puolestamme? Jeesushan meni takaisin taivaaseen eihän jumala menettänyt "ainoaa" "poikaansa".
    9. Miksi havaitsemassamme todellisuudessa ei oo ainoatakaan objektiivista viitettäkään siitä että raamatun kertomukset luominen, tulva, syntiinlankeemus, juutalaisten exodus jne. olisivat totta?
    _______
    1. On. Ei ole muita Jumalia.
    2. Ilman kilpakosijaa Jumalan rakkaus ei tulisi ymmärretyksi ihmisten keskuudessa. Kontrastia olla pitää. Päivää ei olisi ilman yötä. Valoa ei olisi ilman pimeyttä. Eikä maniaa ilman depistä. Ei iloa ilman surua. You name it.
    3. Ihminen piti saattaa alttiiksi kilpakosijalle, jotta ihminen hiffaisi, että kandee valita Jumala.
    4. En tiedä. Tiedätkö sinä?
    5. Käsittääkseni luoduilla ei ole omaa tahtoa. Jos luoduilla olisi oma tahto, he osaisivat määrittää oman tahtonsa määrän. Toki joku voi väittää tietävänsä oman tahtonsa määrän, mutta miten hän todistaa väittämänsä.
    6. En tiedä. Jumala on tuomari.
    7. Maa oli mahdollisesti jo tupaten täynnä ihmisiä ja elukoita. Lisäksi maailma oli saastunut ainakin geneettisesti, johtuen langenneitten enkelten touhuista. Kunnon myllerrys oli tarpeen, jotta saastunut elämä saatiin haudattua nopeasti ja perusteellisesti. Siinä samassa rytäkässä tuotettiin mm. polttoaineet ja ravinteet meidänkin aikaaamme varten. Elämän piti jatkua, jotta Jesse pääsisi pelastushommiin. Ja jotta Jumala saisi lapsensa ja Israel-vaimonsa luokseen for ever.
    8. Jeesus oli lopullinen ja kertakaikkinen syntiensovitusuhri. Verenvuodatus oli välttämätön. Jeesuksen tekeminen synniksi oli välttämätön. Jeesuksen tilapäinen hylkääminen oli välttämätön. Kuolema ei voinut pitää Jeesusta. Siksi Häneen luottavat ihmiset omistavat iankaikkisen elämän. Ihmisten sielut eivät lakkaa olemasta, mutta paratiisinlankeemus teki ihmisistä taivaskelvottomia. Näin asiat näen. Miten arvioit, että luodut kärsivät enemmän kuin Poika ja Isä?
    9. Langennuta maailma on sokea.
  4. Shalom Yada (Jared?). Odotatko Kuningasta? Odotatko 1000-vuotista rauhaa? Odotatko häitä? Odotatko taivasta?

Hoosea:
    2:16 Sinä päivänä, sanoo Herra, sinä puhuttelet minua: 'Minun mieheni', etkä enää puhuttele minua: 'Minun Baalini';
    2:17 ja minä poistan baalien nimet hänen suustansa, eikä niiden nimiä enää mainita.
    2:18 Ja sinä päivänä minä teen heidän hyväksensä liiton metsän eläinten ja taivaan lintujen kanssa ja maan matelevaisten kanssa; ja jousen ja miekan ja sodan minä särjen maasta ja annan heidän asua turvassa.
    2:19 Ja minä kihlaan sinut itselleni ikiajoiksi, kihlaan sinut itselleni vanhurskaudella ja tuomiolla, armolla ja laupeudella,
    2:20 kihlaan sinut itselleni uskollisuudella, ja sinä olet tunteva Herran.
    2:21 Sinä päivänä minä kuulen, sanoo Herra, minä kuulen taivasta, ja se kuulee maata,
    2:22 ja maa kuulee jyviä, viiniä ja öljyä, ja nämä kuulevat Jisreeliä.
    2:23 Ja minä kylvän hänet itselleni tähän maahan, minä armahdan Loo-Ruhamaa ja sanon Loo-Ammille: 'Sinä olet minun kansani'; ja hän vastaa: 'Minun Jumalani.'"

Hoosea:
    6:1 Tulkaa, palatkaamme Herran tykö, sillä hän on raadellut meitä, ja parantaa meidät, hän on lyönyt meitä, ja sitoo meidät.
    6:2 Hän tekee meidät eläviksi kahden päivän kuluttua, kolmantena päivänä hän meidät herättää, ja me saamme elää hänen edessänsä.
    6:3 Niin tuntekaamme, pyrkikäämme tuntemaan Herra: hänen nousunsa on varma kuin aamurusko, hän tulee meille kuin sade, kuin kevätsade, joka kostuttaa maan.
    6:4 Mitä on minun tehtävä sinulle, Efraim, mitä on minun tehtävä sinulle, Juuda, kun teidän rakkautenne on kuin aamun pilvi, kuin varhain haihtuva kaste?
    6:5 Sentähden minä olen antanut heille iskuja profeettain kautta, olen kuolettanut heitä suuni sanoilla. Ja sinun tuomiosi nousevat kuin aamun valo.
    6:6 Sillä laupeutta minä haluan enkä uhria, ja Jumalan tuntemista enemmän kuin polttouhreja;
    6:7 mutta he ovat ihmisten tavalla rikkoneet liiton: siinä he ovat olleet minulle uskottomat.
    6:8 Gilead on pahantekijäin kaupunki, täynnä veren jälkiä.
    6:9 Ja väijyväisten rosvojen kaltainen on pappien joukko: he murhaavat Sikemin tiellä; ilkitöitä he tekevät.
    6:10 Israelin heimon keskuudessa minä olen nähnyt kauhistuttavia tekoja: siellä on Efraimin haureus, Israel on itsensä saastuttanut.
    6:11 Myös sinun varallesi, Juuda, on asetettu elonleikkuu, silloin kun minä käännän kansani kohtalon.

Koska olemme jo kolmannessa päivässä/vuosituhannessa, Messiaan paluulle ei ole ajallista estettä.

2Piet. 3:8
    Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä."

1.Moos:
    5:15 Kun Mahalalel oli kuudenkymmenen viiden vuoden vanha, syntyi hänelle Jered.
    5:16 Ja Mahalalel eli Jeredin syntymän jälkeen kahdeksansataa kolmekymmentä vuotta, ja hänelle syntyi poikia ja tyttäriä.
    5:17 Niin oli Mahalalelin koko elinaika kahdeksansataa yhdeksänkymmentä viisi vuotta; sitten hän kuoli.
    5:18 Kun Jered oli sadan kuudenkymmenen kahden vuoden vanha, syntyi hänelle Hanok.
    5:19 Ja Jered eli Hanokin syntymän jälkeen kahdeksansataa vuotta, ja hänelle syntyi poikia ja tyttäriä.
    5:20 Niin oli Jeredin koko elinaika yhdeksänsataa kuusikymmentä kaksi vuotta; sitten hän kuoli.

Raamattukoodi: Jared = shall come down
    https://www.youtube.com/watch?v=HUs8f-lphec
  5. onne
  6. piänäppiserossa:)
  7. Happy... Jumala päättää ja säätää. Jumalan lapset siunaavat Jaakobia/Israelia. Pelastus on juutalaisista. Hinta on maksettu. "Isä, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä he tekevät"
    http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Luuk.23.html

> (Uusi Testamentti, esimerkiksi Markus luku 15)Jeesus on voimakkaan psyykkisen paineen alla eikä hän ole nukkunut koko yönä. Sitä paitsi hän on jo joutunut pahoinpitelyn ja halventamisen kohteeksi. Hän on kokenut nyrkiniskuja ja pilkkaa.

Tarkan valvonnan alaisena hänet viedään roomalaisen maaherran Pontius Pilatuksen luo, jossa hän vielä kerran tulee väärin syytetyksi. Jeesus ei kuitenkaan vastaa syytöksiin ja Pilatus, joka erittäin hyvin ymmärtää sen, että ylipapit haluavat antaa Jeesuksen kuolemaan, tulee hyvin hämmästyneeksi tästä. Lopuksi Pilatus kokee juutalaisten johtajien painostusta ja antaa periksi heidän uhkailulleen. Hän tuomitsee Jeesuksen ruoskittavaksi ja ristiinnaulittavaksi ja vapauttaa sen sijaan Barabbaksen, maineikkaan kapinoitsijan ja ryövärin, joka oli vuorostaan johtanut murhaan.

* Barabbas symbolisoi ihmiskuntaa, joka kulkee vapaana siksi, että Jeesus ottaa päälleen kaikki synnit, kaikki syytökset sekä sen rangaistuksen, jonka me syylliset olisimme saaneet velkamme takia.

Roomalainen ruoskinta oli tunnettu siitä, että se oli kauhistuttavan brutaalia. Tavallista oli, että tuomittua, juutalaisen lain mukaan, ei piiskattaisi enempää kuin 40 iskulla, mutta Jeesuksen tapauksessa on voinut olla kyseessä merkittävästi enemmän kuin nämä, koska juuri roomalaiset sotilaat jakoivat iskut ja joiden lukumäärään saattoi vaikuttaa se, millä tuulella sotilaat olivat sinä päivänä.

Roomalainen (nahkaruoska "horrible flagellum" koostui kädensijasta, johon oli kiinnitetty köysiä tai nahkaremmejä, joihin oli kudottu lyijykuulia, luunpaloja tai rautapiikkejä). Se, joka tuomittiin tähän kauheaan rangaistukseen, sidottiin ojennettuna paaluun. Iskut suunnattiin sitten selkää, takamusta ja jalkojen takapuolia kohti, mutta ne saatettiin myös suunnata vatsaan ja kasvoihin. Kuulat saivat aikaan syviä mustelmia, jotka puhkesivat, kun niihin osuttiin useita kertoja ja luunpalat sekä rautapiikit repivät rikki ihon niin vaikeasti, että joskus paljastui osa selkärankaa.

Erään roomalaista ruoskintaa tutkineen lääkärin mukaan piiska on kuluttanut alla olevaa luurangon lihaksistoa ja saanut aikaan verisen lihan väriseviä suikaleita. Eräs Eusebios - niminen historioitsija 200 - luvulta kuvaili ruoskimista sanomalla: "Uhrin laskimot paljastetaan, kuten myös lihakset, jänteet ja suolet."
    Monet ihmiset kuolivat ruoskimisen seurauksena ennen kuin heidät ehdittiin ristiinnaulita, osa menetti tietoisuutensa tai järkensä kauhistuttavan tuskan takia. Uhri saattoi myös kohdata "hypovoleemisen sokin", mikä tarkoitti sitä, että ihminen kärsii suuren verenhukan aiheuttamasta reaktiosta. Tämä tuo mukanaan sen, että ensiksikin, sydän villiintyy pumppaamaan verta, jota ei ole. Toiseksi verenpaine laskee, mistä seuraa se, että uhri pyörtyy tai lysähtää kokoon.

Kolmanneksi munuaiset lakkaavat tuottamasta virtsaa säilyttääkseen sen volyymin, joka on olemassa. Ja neljänneksi uhri tulee hyvin janoiseksi, koska ruumis tarvitsee nestettä korvatakseen veren menetyksen. Jeesus kohtasi todennäköisesti hypovoleemisen söken, kun hän kantoi ristin poikkipuuta Via Dolorosaa pitkin Golgatalle. Hän lysähti kasaan ja roomalainen sotilas määräsi Simon Kyreneläisen kantamaan poikkipuuta loppumatkan. Myöhemmin Jeesus sanoi, että hänellä oli jano ja silloin hänelle tarjottiin hapanviiniä juotavaksi. (katso Joh. 19:28-29). <
    http://bibelfokus.se/fi/node/269