Vapaa kuvaus

Jyrki Soini. Olen perheellinen. Asun helsingissä. Kristus Jeesus on Herra. Linkit: http://evotuhat.wordpress.com/about/

Aloituksia

150

Kommenttia

14002

1. Niin. Tottahan se Erkki puhui. Siihen se oli kasvatettu. Isäkin sai olla ylpeä pojastaan. Moni huijari on kaunokielinen.
  2. Amen.
  3. Free. Ymmärrän pelkosi. Pelko tuli maailmaan lankeemuksen myötä. Samoin teknologinen kehitys (tiedonpuun hedelmä). Samoin syyllisyyden ulkoistaminen.

1.Moos:
    3:6 Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.
    3:7 Silloin aukenivat heidän molempain silmät, ja he huomasivat olevansa alasti; ja he sitoivat yhteen viikunapuun lehtiä ja tekivät itselleen vyöverhot.
    3:8 Ja he kuulivat, kuinka Herra Jumala käyskenteli paratiisissa illan viileydessä. Ja mies vaimoineen lymysi Herran Jumalan kasvojen edestä paratiisin puiden sekaan.
    3:9 Mutta Herra Jumala huusi miestä ja sanoi hänelle: "Missä olet?"
    3:10 Hän vastasi: "Minä kuulin sinun askeleesi paratiisissa ja pelkäsin, sillä minä olen alasti, ja sentähden minä lymysin."
    3:11 Ja hän sanoi: "Kuka sinulle ilmoitti, että olet alasti? Etkö syönyt siitä puusta, josta minä kielsin sinua syömästä?"
    3:12 Mies vastasi: "Vaimo, jonka annoit olemaan minun kanssani, antoi minulle siitä puusta, ja minä söin."
    3:13 Niin Herra Jumala sanoi vaimolle: "Mitäs olet tehnyt?" Vaimo vastasi: "Käärme petti minut, ja minä söin."

"Ei mitään uutta auringon alla." Muinaiset Baabelin asukkaat olivat saavuttaneet tietotason, jota ei ollut sopivaa ylittää. Historia varoittaa, mutta ihminen ei opi historiasta.

1.Mooseksen kirja:
    11:1 Ja kaikessa maassa oli yksi kieli ja yksi puheenparsi.
    11:2 Kun he lähtivät liikkeelle itään päin, löysivät he lakeuden Sinearin maassa ja asettuivat sinne.
    11:3 Ja he sanoivat toisillensa: "Tulkaa, tehkäämme tiiliä ja polttakaamme ne koviksi." Ja tiiltä he käyttivät kivenä, ja maapihkaa he käyttivät laastina.
    11:4 Ja he sanoivat: "Tulkaa, rakentakaamme itsellemme kaupunki ja torni, jonka huippu ulottuu taivaaseen, ja tehkäämme itsellemme nimi, ettemme hajaantuisi yli kaiken maan."
    11:5 Niin Herra astui alas katsomaan kaupunkia ja tornia, jonka ihmislapset olivat rakentaneet.
    11:6 Ja Herra sanoi: "Katso, he ovat yksi kansa, ja heillä kaikilla on yksi kieli, ja tämä on heidän ensimmäinen yrityksensä. Ja nyt ei heille ole mahdotonta mikään, mitä aikovatkin tehdä.
    11:7 Tulkaa, astukaamme alas ja sekoittakaamme siellä heidän kielensä, niin ettei toinen ymmärrä toisen kieltä."
    11:8 Ja niin Herra hajotti heidät sieltä yli kaiken maan, niin että he lakkasivat kaupunkia rakentamasta.
    11:9 Siitä tuli sen nimeksi Baabel, koska Herra siellä sekoitti kaiken maan kielen; ja sieltä Herra hajotti heidät yli kaiken maan.

Kielten historia
    http://www.bibelfokus.se/fi/node/226
  4. Mielestäni Jarmo on looginen. Eka tempaus aloittaa vaivanajan. Toka "tempaus" eli vaivanajan marttyyrien ylösotto aloittaa Herran päivän. Käsittääkseni Herran päivän tarkoitus on valmistaa Israelin jäännös kutsumaan Messiastaan "Yashana!" eli "Pelasta heti!" Kolmas "tempaus" ei tarkoita ylösottoa, vaan Jeesuksen ja pyhien paluuta maan päälle perustamaan 1000-vuotista maailmanrauhaa.
    http://www.youtube.com/watch?v=5WElFFznmbU
    Luuk. 13:35
    Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi.' Mutta minä sanon teille: te ette näe minua, ennenkuin se aika tulee, jolloin te sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen.'"

Käsittääkseni tempaukselle ei ole ajallista estettä, koska olemme jo kolmannessa päivässä/vuosituhannessa.

2Piet. 3:8
    Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä."

Hoos. 6:2
    Hän tekee meidät eläviksi kahden päivän kuluttua, kolmantena päivänä hän meidät herättää, ja me saamme elää hänen edessänsä.

Herra tulee ympärileikkaamaan Israelin jäännöksen sydämen. Ellei Israelin jäännös kutsuisi Kuningastaan, luomakunta ei voisi saada kaipaamaansa 1000-vuotista lepopäiväänsä.

5Moos. 30:6
    Ja Herra, sinun Jumalasi, ympärileikkaa sinun sydämesi ja sinun jälkeläistesi sydämet, niin että rakastat Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi, että eläisit.

Ilmestyskirja:
    20:1 Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään.
    20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
    20:3 ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.
    20:4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
    20:5 Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.
    20:6 Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta (maanpäällistä elämää).

Ps. Rukoillaan, ettei 1234567... kommentoisi tässä ketjussa ennenkuin Herra ympärileikkaa hänen sydämensä.

1000-vuotinen rauha maan päällä.

Hoos. 2:18
    Ja sinä päivänä minä teen heidän hyväksensä liiton metsän eläinten ja taivaan lintujen kanssa ja maan matelevaisten kanssa; ja jousen ja miekan ja sodan minä särjen maasta ja annan heidän asua turvassa.

Ennalleenasettaminen

- Luomakunta huokaa ja odottaa sitä lunastusta mikä on tuleva sitten, kun Jumalan pyhät ilmestyvät kirkkaudessa. Tämä luomakunnan ennalleenasettaminen tapahtuu vasta sitten. Me luemme Jesaja-profeetasta ja profeetta Miikasta jne., kuinka kerran vielä tällä pallolla jalopeura syö ruohoa, susi ja lammas astuvat vierekkäin (Jes. 65:25) . Profeetta Jesaja tarkoittaa Jumalan luomaa uutta maata, jossa vasta 100-vuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen (Jes. 65:20). Tämä uusi maa ei ole Jumalan iankaikkinen valtakunta, vaan se on Messiaan rauhan valtakunta, mistä Jumalan profeetat ovat ikiajoista saakka puhuneet. Sana on selvä: kaikki asetetaan alkuperäiseen tilaan, kaikki ennallistetaan. Jumalan luomakuntaa ei koskaan ennallisteta ennen kuin Jumalan pyhät ilmestyvät kirkkaudessa.
    http://www.kolumbus.fi/gematria/ennalleen1.htm