Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
JarmoEklund
profiilit
JarmoEklund
JarmoEklund
Vapaa kuvaus
www.pelastussanoma.fi
Aloituksia
91
Kommenttia
2401
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Niin, olen huomannut että joudut aika paljon yksin julistamaan, tai se näyttää siltä mutten usko että yksin olet. Monta ihmistä käy täällä ja mikä parasta, kun morsian lähtee, sana jää. Samalla motivaatiolla minäkin teen www.pelastussanoma.fi sivustoa. Se jää tänne vahvaksi viiniksi kun minä lähden, ainakin niin kauaksi aikaa kun internet ja Nebulan nimipalvelin operaattori on pystyssä.
22.03.2015 10:00
Hengessäni tunnen että sinun on Sinetti sisareni hyvä pitää näitä omia palstojas yllä. Nämä sun ketjus on täällä kristiyn keitaita, jonne on hyvä tulla lepäämään. Siunaan sinua!
22.03.2015 09:45
Niin kuin seelainenkin, joka on sosiaaliturvan varassa, kaikkien muiden ihmisten avun varassa 24/7 ja istuu neliraajahalvaantuneena pyörätuolissa. Ainasojan oppien mukaan tämmöinen kyvytön hyväntekoon joutuu automaattisesti helvettiin.
22.03.2015 09:36
Aivan varmasti, kuin partiopoika!
22.03.2015 09:21
Hyvä tunne tulee tästä kappaleesta. Tulee mieleen mieleen Jeesuksen rakkaus meitä kohtaan.... "vain Rakkaus voi tehdä muistoja" ja "vain Rakkaus saa hetken kestämään"
https://www.youtube.com/watch?v=x9GPFsVJuu4
22.03.2015 09:19
Amen! Haluan liittää tuoreen profetian tähän:
Pirjo Varosen 17.03.2015 saama sanoma:
"Pian saapuu sade. Kevätsade. Teille, omani. Paljastan teille salaisuuteni. Tulevat päivät muuttavat paljon elämäänne. Ja se muutos tuo vastuuta monille teistä. Kolmessa paikassa tapahtuu paljon pahaa: Uusimaa, Kemi, Salla. Kantakaa kaikki maa Herran omaksi."
Sitten lisään vielä juutalaisten häiden perinnetavat yli 2000 vuoden takaa:
Kun sulhanen ja morsian ovat tavanneet, tutustuneet ja menneet kihloihin, silloin he päättävät tulla yhdeksi lihaksi ja menevät naimisiin. Hääpäivä määrätään ja morsian menee 7 päiväksi kammioonsa, eikä saa sinä aikana nähdä sulhastaan. Hääpäivän aamuna morsian valmistautuu sulhastaan varten, joka hakee tämän äkkiarvaamatta ja vie isänsä puutarhaan, jossa on lehtimaja, jossa pari vihitään. Häät kestävät 7 päivää.
22.03.2015 09:13
Jarmo nauraa... "et sä Ninni ole ihan jumalaton" ...XD
21.03.2015 21:38
Voihan tässä humoristisesti sanoa että aika hillitön veikkohan tuo Jeesus nasareitainen oli. Sitähän minä tässä tarjoan elämänne onneksi, enkä omien tekojenne pinnistelyä, joka on turhuuksien turhuutta.
21.03.2015 17:04
Etkö ymmärrä, että sinä sidot väärillä opeillasi ihmisä syntiseen elämäänsä kiinni, kun sanot että voit elää synnittömästi ilman Jeesuksen Kristuksen armontyötä?
Jos puu on huono ja luottaa omaan voimaansa, se tekee huonoa hedelmää, vaan jos puu on kiinni jatkuvasti Kristusrungossa, se ei voi olla tekemättä hyvää hedelmää.
Tee parannus ja tunnusta syntisyytesi Herrassamme Jeesuksessa ja vapaudu painolastistasi ja suorituksen kivuistasi. Tule vapaaksi, vapauteen Jeesus meidät vapautti, pois lain kahleista.
21.03.2015 16:36
Amen Ninni rakas!
21.03.2015 14:48
Mutta eikös olekin merkillistä, minä väitän rehellisin mielein etten ole yhtään sinua syntisempi, enkä tee sinua pahempia tekoja ja varmasti olen auttanut kaikin keinoin niitä ihmisä, jotka apua tarvitsevat. Mutta kerron silti samaan hengenvetoon totuuden, että joudun tunnustamaan syntisyyteni, koska se on totta. Sinä taas haukut minua syntiseksi ja väität itse olevasi synnitön.
Minkä luulet olevan syy-yhtälö tässä dilemmassa? Minä tiedän että toinen valehtelee ymmärtämättä sitä itse. Kysymys kuuluukin kumpi, jos kerran molemmat olemme sydämestämme avoimesti rehellisiä itsellemme. Itselle valehtelu on nimittäin jo taitoa vaativa laji.
21.03.2015 13:49
Silloin kun miehet seisoivat syntisen naisen edessä kivet kädessään, Jeesus sanoi, "se ken teistä on synnitön, heittäköön ensimmäisen kiven". Ainasojan käsi olisi heilahtanut oitis.
21.03.2015 13:15
Sro sanoi osuvasti: Onhan tuomitsija itsekin syntinen ihminen.
21.03.2015 13:02
2. Tess. 2:7-12 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää, niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä, tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen, että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
1. Joh. 4:1-8 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta; ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa. Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa. He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä. Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen. Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan. Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.
21.03.2015 12:22
1. Tessalonikalaiskirje 5:8 8 Mutta me, jotka olemme päivän lapsia, olkaamme raittiit, ja olkoon pukunamme uskon ja rakkauden haarniska ja kypärinämme pelastuksen toivo.
21.03.2015 12:17
Kiitos! Älkää ymmärtäkö väärin mitä sanoin. Olen teidän puolella, olemme samaa perhettä, Kristusruumiin jäseniä. Minä haluan vaan kertoa uskon voimasta aseena eksytystä vastaan.
21.03.2015 12:15
Kuten sanoin, en alkaisi kehuskelemaan saatanan voimallisuutta sen teoissa. Ylistäisin Jumalan voittoa Golgatan ristillä mieluummin. Eksytystä on maailman sivu...
Kaikenlisäksi maailmassa on paljon älyltään vajavaisia ja herkkäuskoisia, miten luulette heidän selviävän ilman Jeesuksen totaalista suojaa? Hehän olisivat kuin lampaat aitauksessa jonne susi pääsee avoimesta ovesta. EI, vaan siellä on Jeesus sauvansa kanssa. Me emme ole yksin eksytyksen kanssa!!!!
21.03.2015 12:13
En halua loukata alittajan ajatusta, vaan lähinnä tuoda näkökulmaa, koska minä haluan korostaa uskomme voimaa meissä luottamaan Jeesukseen ja tämä varjeluun, enkä kehumaan saatanan voimavaroja.
Viittaan tämän kommentin edelliseen kirjoitukseeni mutta tähän haluan lisätä sen, että Jumalalla on keinonsa, eikä saa_tana ole edes vastaantulija Jeesuksen voimavarojen edessä. Ei eksytys ole uskovia varten, vaan jumalattomia. Peto toki eksyttäisi, jos mahdollista myös valitut, vaan ei kykene siihen. Raamattu tämän todistaa kyllä.
21.03.2015 12:09
Ehdottomasti, tuo on elämänohjeena viisautta. Näissä vaan on se pointti, minkä toin esille on että elämä on uskoontulon jälkeen vesikaste jota seuraa kaste tulella. Kukaan ei selviä elämästä ilman ettei olisi langennut jokainen tavallaan muttei sekään tarkoita sitä, ettei Jeesus olisi elämässä koko ajan mukana. Herra ei hylkää omiaan!
Sellainen ajattelu että demonisoi kanssauskovia, on oman uskon puutetta. Tästä minulla on itsellä jokseenkin kaunis kokemus äidiltäni. Tein nimttäin joskus yli 15 vuotta sitten pienen kirjasen, jonka nimi oli "tunne saatanan metkut". Esittelin nidettä ylpeänä äidilleni ja kehuin että kun tuntee saatanan keinot, voi välttyä eksytykseltä. Sain lempeän vastauksen äidiltäni, että älä tutki saatanan teitä, ne tiedetään, ne ovat kierot ja täynnä valheita. Saat pääsi pyörälle lopuksi koska valheet seuraavat valheita ja kierrät monimutkaista ympyrää. Seuraa mieluummin Jeesuksen suoraa totuuden tietä, siellä ei valheet tule vastaan ja se tie vie Taivaskotiin.
21.03.2015 12:00
Pitkälle ajateltua sanaa, amen!
Parista seikasta jäi kuitenkin joku sivumaksu, kuten huomasin Ninnilläkin, jonka olen huomannut olevan saman henkinen omani kanssa. Jäi tietty fiilis... Hyvä kirjoitus silti.
Ensinnäkin motiivi, miksi tehdä ko. aloitus ja ketä tämän aloituksen sormi osoittaa? ...ja millä tavalla tämä aloitus rakentaa seurakuntaa, eli mikä on aloituksen syvin tarkoitus?
Toinen seikka on siinä että aloituksen mukaan me kaikki olemme syllistyneet tuohon mistä aloitus puhuu. Me olemme pohjimmiltamme jokainen himan omahyväisiä. Et ole ihminen, jos et ajattele omien etujesi kautta elämää. Vain Jeesus Kristus kykenee olemaan tuon ulkopuolella. Ihminen ei kykene olemaan täysin nöyrä, täysin pyyteetön, vailla pienintäkään taka-ajatusta jne. Mutta yksi asia kirjoituksessa on jäänyt sanomatta. Pahat henkivallat eivät komppaa Jeesusta, eli ei kannata demonisoida jokaista "nöyrästi" uskoonsa suhtautuvaa. Eikä sellaisen ihmisen, joka on sydämensä Jeesukselle entanut, tarvitse pelätä tulevansa petetyksi aloittajan kuvaamalla tavalla, koska jokainen joka tunnustaa Jeesuksen Herrakseen, on pelastunut. On sitten aivan eri asia mitä tapahtuu missäkin uskonelämän vaiheessa. Kaikki elämä uskoontulemisen ja pelastumisen välillä on puhdasta Jumalan suunnitelmaa, eikä sitä kannata demonisoida.
Iloitaan mieluummin Jeesuksen meille antamista työkaluista, joilla voimme saattaa monia uusia ihmisiä Jeesuksen Kristuksen yhteyteen. Siksi katson tämän aloituksen hämmentävän seurakuntaa tarpeettomasti ja hieman vainoharhaisestikin vilkuilemaan ympärilleen.
Jeesus sanoi monissa kummallisisssakin tilanteissa opetuslapsilleen moitteen sanan "miksi teidän uskonne ei riitä"...? Kysyn siis teiltä "miksi teidän uskonne ei riitä, miksi pälyilette ympärillenne, miski ette iloitse lähetyskäskystä, sillä itse Jeesus Kristus on sen antanut.
Kun Jeesus sanoi opetuslapsilleen, "viekää minut Galileajärven toiselle puolelle", niin silloin Jeesus oli väsynyt ja nukahti veneen perään. Sitten tuli myrsky ja kokeneet kalastajat, opetuslapset pelkäsivät että vene hukkuu ja alkoivat herättää Jeesusta. Jeesus heräsi ja käski tuulta, joka heti laantui. Sen jälkeen hän kääntyi opetuslasten puoleen ja sanoi, "miksi teidän uskonne on noin heikko". Jeesus oli sanonut VIEKÄÄ-MINUT-TOISELLE-POUOLELLE-JÄRVEÄ. Eikö se sana riitä, jos sen sanoo Taivaan ja maan kuningas? Ei siis ole epäilystäkään siitä, etteikö Jeesus huolehtisi omistaan.
TULE HERRA JEESUS!
21.03.2015 11:25
105 / 121