Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
JarmoEklund
profiilit
JarmoEklund
JarmoEklund
Vapaa kuvaus
www.pelastussanoma.fi
Aloituksia
91
Kommenttia
2401
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jeesus Kristus ei ole pelkkä kertarokotus uskoon tultuamme, vaan ikuinen kumppani ja joka hetkessä voimme laskea syntisyytemme hänen varaansa. Karttakaamme kaikkea pahaa, eläkäämme kuin Mikkokin yrittää elää, synnittömänä, niin meidän pitääkin pyrkiä. MUTTA, älkää erehtykö siihen mihin Mikko erehtyy, kykenevyyteensä elää synnittömänä. Silloin Jeesusta ei tarvita enää elämäämme ja elämämme luisuu pois raiteiltaan omavoimaisuuteen ja alamme sokeana tuomita kanssakulkijoita.
Pukekaamme päällemme säkkipuku, luopukaamme kaikesta mitä meillä on ja antakaamme elämämme kokonaan Jeesukselle Kristukselle.
01.02.2015 10:56
Sitten vielä siitä viljapellosta.
Ingenjör sanoi: "Pelto näytti keltaiselta ja uskon, että ymmärsin että oli syksy."
Niilo Ylivainio on jo vuonna -56 nähnyt viljapelto unen, jossa vilja vaaleni ja vaaleni mutta se ei tarkoita vuodenaikaa, vaan meitä uudestisyntyneitä kristittyjä, eli viljapeltoa.
01.02.2015 10:50
Sisään kommentteja:
Sanonta "leipää murtaessa" on vertauskuvallinen termi jota Raamattu soveltaa sanan avaamiseen. Kun sanaa tutkitaan ja se alkaa avautua, sanotaan "leipää murtaessa" ja sen syöminen on murretun sanan omaksumista. Viinin juominen on taas veren vertaus, eli sama Johanneksen tapaan Jeesuksen sanoista, eli leipä on siellä "syökää minunn lihani ja juokaa minun vereni". Eli omaksukaa minun sanani ja ottakaa minun henkeni.
Onhan Ingenjör samaa mieltä?
01.02.2015 10:46
Amen, veli Ingenjör_81
01.02.2015 10:42
Olenko sanonut että pidän synneistäni kiinni? Synneistä luopuminen tarkoittaa niiden laskemista Jeesuksen kannettavaksi, eikä itsemme sovitettaviksi ja kun me elämme syntisessä maailmassa vuorovaikutteista elämää, niin olemme jatkuvasti alttiit uudelle synnille, joten meidän on turha valehdella itsellemme kykenevämme välttää sitä. Siksi meillä on Jeesus Kristus, JOKAPÄIVÄINEN UHRIMME.
PS. Tässähän minä joudun sokeaa taluttamaan :(
01.02.2015 10:33
Kyllä! Kannattaa alkaa seurata silmät erityisen avoimena heti 20.3.2015 jälkeen, joka on Nooan ajan vuodenvaihde, eli ns. raamatullinen vuodenvaihde.
Tämä vuosi on ns. Shmita vuosi, eli nollavuosi. Tästä 20.3. alkaa jokin uusi aika hivenen kryptisesti auringonpimennyksellä.
Raamatullisesta vuodenvaihteesta 14 päivää on pääsiäinen 4.4.2015 jossa heti kuunpimennys, eli verikuu.
Nämä kaksi yhdessä ovat suuri varoitusmerkki, "kun aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi..." Tämä tapahtuu jo kahden kuukauden kuluttua.
31.01.2015 21:22
Amen, rakas Tuula sisar :D
31.01.2015 17:17
Kovasti minä ihmettelen sitä että tunnut näkevän kaikkien ihmisten elävän synnissä, kuten elämmekin, jokainen meistä, sinäkin... mutta itsesi näet puhtaana siitä ja kykenet elämään teoissasi Jumalan tahdon mukaisesti. Katsos eläminen Jumalan tahdon mukaan vanhurskasta elämää on pukea säkkipuku päälle, olla nöyrä syntisyytemme edessä, jotta Jeesuksen armontyöllä olisi meissä merkitys, Jumalan tahdon mukaan.
Tämä on äärettömän tärkeää tajuta. Tekojen seuraajalle kun ei jää kuin niiden tekojen täyttäminen ja armossa meillä on Jumalan todellinen tahto.
Jos käskyjen pitäminen olisi ihmiselle ollut mahdollista, niin miksi sitten Israel sitä yritti koonaista 1500 vuotta Mooseksesta Jeesukseen, siinä missään muodossa onnistumatta?
Minkälainen on Jeesuksen rooli sinussa, jos lihasi pitää lain?
31.01.2015 17:02
Ajatelkaas asiaa niin että Suomi on sellainen paikka missä on suhteessa väkilukuun HUOMATTAVAN paljon enemmän uudestisyntyneitä uskovia kuin vaikkapa Iranissa tai Intiassa. Kuinka monta uudestisyntynyttä sinä silti tunnet naapuristostaisi noin 1 km säteellä? Et varmaan kovin montaa, en minäkään. Katoamisia on siis ERITTÄIN pieni määrä todellisuudessa, onhan kyse "viljan heilutuslyhteestä" sadon näytteestä Herralle lahjaksi.
Olisiko uudestisyntyneiden suhdeluku kansassamme 1:500 henkilöä, vai 1:1000 henkilöä? Eli jos pienellä paikkakunnalla lähtee vaikka viisi ihmistä ja isoissa kaupungeissa muutamasta sadasta pariin tuhanteen ihmistä. Sitten synnytyslaitos, vauvat ja sylilapset, hengellisesti köyhät, eli ns. vammaiset. Suomessa kokonaismäärä on siis parisataa tuhatta ehkä ja miljoonat jää. Siitä tilanteesta alkaa äärettömän kova spekulaatio, jossa lööpit hehkuttaisi asiaa muuten viikko tolkulla ja joka kanavalta tulisi pelkästään aiheeseen liittyvää, mutta maailman tilanne keskeyttää kaiken ja asia jää hieman taustalle, koska ilmestyskirjassa kuudes ja seitsemäs sinetti vaikuttaa välittömästi ja maailmassa tulee paljon muuta mietittävää.
Koetelkaa tämä mitä sanoin.
31.01.2015 16:44
Niin, tässäpä se on... Nämä ovat niitä mistä sanoin yllä. Niille katoamisille sitten kun se ISO katoamistapahtuma tulee, pitää ihmisten löytää sanat, "kyllä näitä on ollut ennekin" jne.
31.01.2015 16:34
Juu, olen minä ainaski. Siis mulla on turvallisuusalan koulutuskin käytynä aiheesta, jossa on otettava huomioon joukkojen hallinta ja stressireaktio ym. ongelmat.
Uskovana tämä antaa ihan eri näkökulman asialle, kuin maallikko uskosta osaton näkee asian. Jumala nimittäin tietysti näkee kaukaa miten ihmiset reagoi mihinkin ja osaa siten johdattaa maailmaa siihen suuntaan sallimusten kautta. Samoin saa_tana osaa ennakoida ja tulla tilanteeseen omalta intressiltään. Tämä kokonaisuus on nyt nähtävillä ja siksi Raamattu sanoo "kun te näette näiden asioiden alkavan tapahtua, nostakaa silloin päänne, sillä vapautuksenne on lähellä". Tämä lause ei olisi ajankohtainen, ellei näitä asioita ympärillämme tapahtuisi. Ajat ovat koko ajan lähempänä ja taas lähempänä. On monta vuotta jo menty siihen että joko nyt tänä keväänä ja sitten taas siirtyy seuraavalle vielä suurempien merkkien saattelemana.
Voidaan ajatella niin että nämä jatkuvastiu taoaisesti lisääntyneet katoamiset ovat siksi jotta uskova osaa valmistautua ja siksi jotta uskosta osattomille on hyvä selitys sitten kun "se" massakatoaminen tapahtuu. He ovat ensin tolaltaan ja alkavat miettiä, toiset tulevat uskoon ja toiset alkavat vihata uskovia vielä enemmän. Tämä on selvää suunnitelmaa jota molemmat toteuttavat, niin Jumala kuin saa_tanakin.
Yksikään ihminen ei saa tulla Jumalan viimeiselle tuomiolle sanomaan perustellusti että "mutta kun en saanut mahdollisuutta". Siksi nämä kaikki tapahtuu ja siksi Jumala joutuu lähettämään sen "väkevän eksytyksenkin" koska hän ei halua että viimeisellä tuomiolla kukaan voi puolustella itseään tietämttömyydellään.
31.01.2015 16:30
Ei ole kysymys teoista, ei hyvistä eikä pahoista. Tuntuu joskus että uskovan ihmisen tie on kupera päältä molimpiin ojiin rajusti vievä, eikä monikaan osaa tasapainotella siinä keskellä, vaan ajautuu joko tekojensa ojaan tai sitten sinne synnin sallimuksen ojaan.
MIten vaikeaa on käsittää se että pitää karttaa syntiä kaikin lihallisin keinoin, olematta kuitenkaan teoissaan hurskas. Toisin sanoen, näe itsesi käärmeenä sauvan nenässä ja katso herkeämättä siihe ettet mene tekojesi ojaan. Näe itsesi syntisenä mutta älä mittaa tekojasi millään tavalla, ei itseen kuin keneenkään toiseenkaan.
Hyviä tekoja meiltä odotetaan, eikä se saa olla meille mikään muu kuin Jumalan lapsen luonnollinen ominaisuus, eikä Jumalalle kelpaamisen merkki. Samoin kuin pahoja tekoja meidän lihamme meitä jatkuvasti vie, jo pelkästään epäuskomme on Jumalan silmissä syntiä, joten tällä planeetalla ei ole yhtään synnitöntä, eikä sellaista joka aamutohvelit saisi jalkaan tekemättä syntiä sinä päivänä.
Meillä ei tosiaan ole muuta kuin armo Jeesuksessa Kristuksessa!
Jos joku teistä miettii synnittömyyttään mahdollisena, niin kertokaa ihmeessä mieten vietätte päivänne ilman sitä. Jos meissä ei ole edes sinapinsiemenen vertaa uskoa, kuten Jeesus sanoi, joten kukaan täällä ei vuoria siirtele uskollaan, niin miten joku voi väittää viettävänsä synnitöntä elämää? Kertokaa!
31.01.2015 15:52
Pian kaksikymmentä vuotta sitten eräs adventistisukulaiseni tuli käymään koska oli kuullut että minä olin puhunut hengellisistä asioista. Olinhan aina ollut se musta lammas suvussa, jossa kaikki oli Mikon kalataisia "hurskaita" ihmisiä.
Tämä eno tuli luokseni ja sanoi minulle että nyt kun olet tullut uskoon, niin minä voin tarjota sinulle taivasten valtakunnan avaimia.
Täytyy sanoa että suuni loksahti täysin auki. Hetken mietittyäni sanoin vain että "ei kiitos, mutta hankin sellaiset muualta".
Pääpointti oli siinä että tämä sukulainen oli aina pitänyt minua enemmän jumalattomana ja itseään hurskaana ja luuli että nyt kun minä olen vihdoin tullut uskoon, niin hän saa loistaa ja pelstaa minut helvetiltä. Todellisuudessa minä olen ollut aina uskossa, hän vain ei ole tajunnut sitä.
Sanoit ettei ole Jumalan tahto että jäämme syntisiksi. Tämä lause jo todistaa sen, ettet sinä edes tajua mitä on synti, saati mitä on armo. Olet yhtä pihalla kuin enoni siellä -90 luvun puolivälissä. Täynnä omien tekojen ihailua ja muiden syntisyyden päivittelyä.
31.01.2015 11:24
Mikko hyvä, olenko sanonut että teen tieten tahtoen pahoja tekoja? En, vaan olen syntinen, sen olen sanonut ja siinä pysyn nöyryydessä Herran edessä. En pullistele hyvillä teoillanikaan, koska niitähän meidän pitääkin juuri tehdä. Kaikki hyvän tekeminen muodostuu synniksi, jos alamme niistä kertomaan, joten voimme vain välttää pahoja tekoja ja elää armossa joka päivä.
Kun kutsut minua sokean taluttajaksi, niin luuletko että minulle tulee hyvä mieli siitä? MItä luulet miten kristityn pitää puhutella veljiään ja sisariaan, jottei itse erehtyisi siihen, mistä Raamattu varoittaa, "estätte toisia menemästä portista, ettkäe itsekään mene siitä".
Jos oikeasti haluat elää tekojesi voimasta, sinun on myös varauduttava siihen että sinua punnitaan niiden kautta. (Matt. 7:1-2)
31.01.2015 10:21
No voi-voi sinua Mikko kun olet niin eksyksissä. Pahinta on tässä se että katkaiset armontietäsi itseltäsi ja opetat muitakin luottamaan omiin kykyihin.
PS. Olen joutunut luopumaan -jarmo- nimimerkistä, koska alkumerkki ei voi enää olla erikoismerkki, kuten väliviiva. Rekosteröin tämän koko nimeni ja käytän nyt sitä jatkossa.
30.01.2015 20:51
Kappas!, Joo, mä tiedän sen varalaskeutumispaikan ja näin itse samankaltaista unta viime kesänä kun olin täyttänyt juuri viiskyt vuotta.
Oltiin erään hesalaisporukan kans pikkubussilla menossa kohti pohjoista, ilmeisesti juuri niillä seuduin mistä näit unta, kun yhtäkkiä meitä alkoi kyllästyttää ja käännyimme takaisin. Sitten kun olimme hetken ajaneet bussilla takaisin päin, niin pysähdyimme jostain syystä johonkin maatilalle, jossa oli juhlat valmisteilla. Siinä minä katselin juhlien alkamista ja meinasin jo alkaa pitään kiitospuhetta kun luulin että nämä on minulle yllätysjuhlat viiskymppisen takia. Sitten minä tajusin että nämä ovat hääjuhlat, jotka olivat juuri alkamassa. Ihmiset siirtyivät jo paikkaan missä vihkiseremonia pidettäisiin ja he lauloivat onnellisina kävellessään suurena lauttana vihkipaikalle jonnekin takapihalle.
30.01.2015 13:19
Tähän ketjuun voisin lisätä viime yönä näkemäni unen myös:
Näin unta tai oikeastaan painajaista että olin hyvässä maineessa oleva ihminen mutta todellisuudessa täysi konna ja rikollinen. Olin tehnyt täysin itsekeskeisesti murhia, varkauksia, ryöstöjä ja kaikkea pahaa. Kukaan vaan ei ollut saanut minua kiinni mutta ratkaisevat todisteet olivat ihan viittä vaille julki, kaikkien silmien edessä. Odotin sydän kylmänä ja etsin pakopaikkaa mihin karata kun omatunto ja pelko kiinnijäämisestä oli kovin raskas. Näin jopa kuinka rikoskumppanini vangittiin ja vietiin selliin. Pelkäsin tuomioita vielä enemmän kuin omaatuntoa mutta sitten tapahtui jotain outoa. Minua ei syytettykään mistään, pääsin kuin koira veräjästä ja kukaan ei syyttänyt minua mistään, vaan noita rikoskumppaneita, eikä kukaan näyttänyt olevan kiinnostunut edes syyttämään minua. Siihen outoon tilanteeseen minä heräsin.
30.01.2015 10:04
Amen! Lähtö on lähellä. Eilen juuri puhuimme siitä 7 laihasta lehmästä ja 7 lihavasta. Tiesittekö että noita lehmiä syntyi kaksi 25.9.2014 joiden otsissa oli numero 7
https://www.youtube.com/watch?v=CaWxXggDlAY
30.01.2015 09:57
Hyvä pointti mutta uskon että sama jatkuu, heti kun toimintatapa tulee tutummaksi.
29.01.2015 20:08
Kiitos kiittämästä :) niinhän se on ettei nuo päivitykset useinkaan onnistu. Alalla moni on haksahtanut siihen mihin meidän näkökulmasta pitäisi pistää arvoa mutta nämä internet maailma perustuu pitkälle populismiin ja olisi syytä kysyä hyvin tarkkaan suurelta kentältä mihin suuntaan ne haluaa muovata näitä palstoja. Luterilaisuus tekee Kristinuskolle sitä juuri... muuttaa evankeliumia populismille mukavaksi, "kaikki saa anteeksi ja pääsee taivaaseen, kunhan laskut on maksettu kirkolle". Tietotekniikan yleistymisen alkuaikoina eräs ATK-guru sanoi minulle ettei pitäisi mitään mennä päivittämään niin kauan kuin homma toimii.
Niin, eli nyt en sitten voi käyttää -jarmo- nimimerkkiä. Sääli, mutta nyt sitten katsotaan alkaako tällä omalla koko nimellä jengi huomata että olen se sama. Olihan Jyrkikin monella nimellä täällä (lapsi, tsekattu jne. en muista kaikkia) ja nytkin se on bannissa.
29.01.2015 15:55
120 / 121