Ei tule vanhurskaaksi lain käskyjä noudattamalla

SRO

Eihän yksikään ihminen tule Jumalan edessä vanhurskaaksi lain käskyjä noudattamalla. Lain tehtävänä on opettaa tuntemaan, mitä synti on.
Room. 3:20

Värähtääkö sydämesi jokaisesta lain sanasta? Niitä kuunnellessasi olet varma, että olet jokaiseen syntiin syyllinen? Syyllinen epäuskoon. Syyllinen synnin tekemiseen. Syyllinen hyvän tekemisen laiminlyöntiin. Helposti syyllistyvä sydän ei ole merkki syvästä uskosta. Kuten ei sekään, ettei syyllisty juuri mistään. Taipumus syyllistyä syystä ja syyttä on vain merkki herkästä omastatunnosta. Herkän omantunnon kanssa on ajoittain raskasta elää.

Saisivatko nämä Paavalin sanat nyt rohkaista sinua? Onhan niin, että kukaan ei täytä lakia ja jokainen on syyllinen synteihin. Yksikään ei rakasta Jumalaa täydellisesti eikä lähimmäistään niin kuin itseään. Kaikki ovat syntisiä ja Jumalan kirkkautta vaille. Pelastus saadaan vain armosta ja lahjaksi. Jospa sinäkin uskaltautuisit katsomaan Jumalan Karitsaa ristillä, sillä hän kantoi sinne kaiken epätäydellisyytesi ja syntisi. Ne on jo otettu pois, selässäsi on enää tyhjä reppu.

96

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirjoitettu_Jeesuksesta

      Ihminen Jeesus Kristus on täyttänyt koko lain ja Jumalan pelkonsa tähden rukouksensa kuultiin ja kantoi ristinsä vaikka pyysikin sen pois ottamista jos mahdollista mutta tahtoi kuitenkin tehdä Isän Jumalan tahdon eikä omaansa ja näin kielsi itsensä ja oli ristillä kuolemaansa asti uskollinen Isälle Jumalalle.

      Jeesuksen seuraajat tunnetaan hedelmistään.

    • Jeesuksen_opetus

      "Uuden käskyn minä annan teille ..."

      • Kummakyllä

        Ihminen ei voi itse pelastaa itseään.


      • Kylläniin

        Amenia aloitukselle.


      • Luevaikka

        Asiaa on aloituksessa.


    • Herätykseksi

      Vasta kristuksen Jeesuksen käskyt pitävästi ja täyttävästi / ne RaamatunUT mukaisen Kristillisyyden tunnus merkit ilmentävästi ja täyttävästi, =käytännön arkielämässä toimivasti ja osoittavasti ja todistavasti, vakuttavasti, Kristuksen Jeeusksen apostolista seurakuntaa ja seurakuntiaan jokiasta jäsentään myöden yhtä olevasti ja kaikessa yhtä pitävästi, Totuudessa YKSI mielisesti keskinäisessä Rakkaudessa ja huolenpito yhteydessä elävästi ja toivasti rakentavasti, kaikessa YHTENÄ jäsenistönään täydellisyyteen (kaiken Oikean ja hyväksi olevan täyttymykseen) pyrkivistä voi sanoa että ovat Oikeasti Kristittyjä, Hänen seuraajiaan.

      Niitä "maailmalle valkeudeksi ja maalle suolaksi", Hänen kirkkaudeksi ja kunniaksi, ihan Lain / Laillisuuden täyttymyksen, = Krist. Rakkaus, joka ei ole kenellekään pahaksi, mukaisesti, kaikkia kohtaan Oikeuden mukaisesti ja kaikkiin nähden puolueettomasti, vain kaikille, ja kaikelle Luojan hyväksemme luomalle hyväksi tavalla, tarkoituksella ja tavoiteella eläviä, Hänelle uskollisia ja kuuliaisia, sitä kutsumuksensa armon ja arvon mukaista, kutsumus / armoitus apostolista virka tai muuta palvelus tehtäväänsä täyttäviä.

      "Löytäneekö uskoa" Raamatun UT mukaista, etsivä?

      Jeesuksen nimessä...

    • Tämä kyseinen kirjoitus Room 3:20 viittaa siihen, että ihminen ei voi tulla hurskaaksi ilman Kristusta ja uskoa, mutta siinä ei ole mitään ohjausta epätäydellsyyteen kuten aloitta asian kääntää.

      Tuon tapainen epätäydellisyyden julistu kumpuaa lihallisista arvoista, kun ihminen ei ole alistunut vielä Jumalan tahtoon, vaan elää vielä siinä lihallisessa mielessä johon kuuluu se epätäydellisyydessä pysyminen, jotta omia sydämen haluja pääsee totetuttamaan.

      Ei pidä ihmisen jäädä syntiseksi, vaan tunnustaa syntinsä ja antaa Herran puhditaa synneistään.

      Raamattu ohjaa meitä täydellisyyteen ja osallisuuteen jumalisesta luonteesta ja harva tämän enään tänään ymmärtää.

      Älkää antako itsellenne lupaa elää omien halujenne mukaan, vaan taivuttakaa itsenne Jumalan kuuliaisuuteen, sillä lopulta vain harvat tulevat selviämään, ne jotka katsotaan elämään arvollisiksi, joten jättäkää kaikkinainen vääryys pois elämästänne ja pyhittykää ja puhditukaa tavoiltanne pyrkien siihen täydellisyyteen.

      Jumala on täydellinen, olkaa täydellisen Jumalan lapsia.

      • No voi-voi sinua Mikko kun olet niin eksyksissä. Pahinta on tässä se että katkaiset armontietäsi itseltäsi ja opetat muitakin luottamaan omiin kykyihin.

        PS. Olen joutunut luopumaan -jarmo- nimimerkistä, koska alkumerkki ei voi enää olla erikoismerkki, kuten väliviiva. Rekosteröin tämän koko nimeni ja käytän nyt sitä jatkossa.


      • JarmoEklund kirjoitti:

        No voi-voi sinua Mikko kun olet niin eksyksissä. Pahinta on tässä se että katkaiset armontietäsi itseltäsi ja opetat muitakin luottamaan omiin kykyihin.

        PS. Olen joutunut luopumaan -jarmo- nimimerkistä, koska alkumerkki ei voi enää olla erikoismerkki, kuten väliviiva. Rekosteröin tämän koko nimeni ja käytän nyt sitä jatkossa.

        Voi sinua Jarmo sokeaa, sokean taluttajaa, kunpa kääntyisit Jumalan puoleen rehellisestä sydämestäsi, niin sinun ei tarvitsisi taistella hyviä tekoja vastaan, vaan voisit puhua niiden puolesta ja olisit autas tekemisissäsi.

        Rakas veljemme Jaakob

        25. Mutta joka katsoo täydelliseen lakiin, vapauden lakiin, ja pysyy siinä, eikä ole muistamaton kuulija, vaan todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään. 26. Jos joku luulee olevansa jumalanpalvelija, mutta ei hillitse kieltään, vaan pettää sydämensä, niin hänen jumalanpalveluksensa on turha. 27. Puhdas ja tahraton jumalanpalvelus Jumalan ja Isän silmissä on käydä katsomassa orpoja ja leskiä heidän ahdistuksessaan ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta. (Jaak 1:25-27)


      • Mikko hyvä, olenko sanonut että teen tieten tahtoen pahoja tekoja? En, vaan olen syntinen, sen olen sanonut ja siinä pysyn nöyryydessä Herran edessä. En pullistele hyvillä teoillanikaan, koska niitähän meidän pitääkin juuri tehdä. Kaikki hyvän tekeminen muodostuu synniksi, jos alamme niistä kertomaan, joten voimme vain välttää pahoja tekoja ja elää armossa joka päivä.

        Kun kutsut minua sokean taluttajaksi, niin luuletko että minulle tulee hyvä mieli siitä? MItä luulet miten kristityn pitää puhutella veljiään ja sisariaan, jottei itse erehtyisi siihen, mistä Raamattu varoittaa, "estätte toisia menemästä portista, ettkäe itsekään mene siitä".

        Jos oikeasti haluat elää tekojesi voimasta, sinun on myös varauduttava siihen että sinua punnitaan niiden kautta. (Matt. 7:1-2)


      • JarmoEklund kirjoitti:

        Mikko hyvä, olenko sanonut että teen tieten tahtoen pahoja tekoja? En, vaan olen syntinen, sen olen sanonut ja siinä pysyn nöyryydessä Herran edessä. En pullistele hyvillä teoillanikaan, koska niitähän meidän pitääkin juuri tehdä. Kaikki hyvän tekeminen muodostuu synniksi, jos alamme niistä kertomaan, joten voimme vain välttää pahoja tekoja ja elää armossa joka päivä.

        Kun kutsut minua sokean taluttajaksi, niin luuletko että minulle tulee hyvä mieli siitä? MItä luulet miten kristityn pitää puhutella veljiään ja sisariaan, jottei itse erehtyisi siihen, mistä Raamattu varoittaa, "estätte toisia menemästä portista, ettkäe itsekään mene siitä".

        Jos oikeasti haluat elää tekojesi voimasta, sinun on myös varauduttava siihen että sinua punnitaan niiden kautta. (Matt. 7:1-2)

        Totuuden minä sinulle olen ilmoittanut, mutta sinä et sitä vain kestä kuulla. Ja kunpa kestäisitkin, niin voisin sinuakin paljossa auttaa, jos todella haluauaisit jättää syntisen elämäsi ja puhdistua vaelluksessasi.

        Ei ole Jumalan tahto, että me jäämme syntisiksi, vaan, että me hylkäämme sen syntisen elämämme, joka on ihmiselle kuolemaksi.

        Ei ole tarkoitus, että me jätämme synnin teon kuoltuamme, vaan että me eläessämme annamme Kristuksen puhdistaa meidät kaikesta synnistä. Ja jos me emme jätä syntistä elämäämme eläessämme, niin me emme tule sisälle elämään.

        6. Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta. 7. Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä. (1 Joh 1:6-7)


      • Pian kaksikymmentä vuotta sitten eräs adventistisukulaiseni tuli käymään koska oli kuullut että minä olin puhunut hengellisistä asioista. Olinhan aina ollut se musta lammas suvussa, jossa kaikki oli Mikon kalataisia "hurskaita" ihmisiä.
        Tämä eno tuli luokseni ja sanoi minulle että nyt kun olet tullut uskoon, niin minä voin tarjota sinulle taivasten valtakunnan avaimia.
        Täytyy sanoa että suuni loksahti täysin auki. Hetken mietittyäni sanoin vain että "ei kiitos, mutta hankin sellaiset muualta".
        Pääpointti oli siinä että tämä sukulainen oli aina pitänyt minua enemmän jumalattomana ja itseään hurskaana ja luuli että nyt kun minä olen vihdoin tullut uskoon, niin hän saa loistaa ja pelstaa minut helvetiltä. Todellisuudessa minä olen ollut aina uskossa, hän vain ei ole tajunnut sitä.
        Sanoit ettei ole Jumalan tahto että jäämme syntisiksi. Tämä lause jo todistaa sen, ettet sinä edes tajua mitä on synti, saati mitä on armo. Olet yhtä pihalla kuin enoni siellä -90 luvun puolivälissä. Täynnä omien tekojen ihailua ja muiden syntisyyden päivittelyä.


    • eieieiel

      Ei tule, ei.

    • Nytkylnyt

      On tekoja jotka kirkastavat Jumalaa.
      Matt. 5 : 16. " Niin loistakoon teidän valonne ihmisten edessä, että he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät teidän Isäänne, joka on taivaissa. "

      On tekoja jotka korostavat vain omaa erinomaisuutta ihmisten edessä. Ne teot jotka lähtevät ja johtavat ylpeyteen.
      Matt. 23 : 5. " Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat. He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja vaippansa tupsut suuriksi. "

      Vaikka nuo vertauskohdat voivat vähän hymyilyttää, niin nykypäivän vastineita löytyy paljon.

      • Tehkäämme siis niitä tekoja, jotka kirkastavat Jumalaa.


    • Ei ole kysymys teoista, ei hyvistä eikä pahoista. Tuntuu joskus että uskovan ihmisen tie on kupera päältä molimpiin ojiin rajusti vievä, eikä monikaan osaa tasapainotella siinä keskellä, vaan ajautuu joko tekojensa ojaan tai sitten sinne synnin sallimuksen ojaan.
      MIten vaikeaa on käsittää se että pitää karttaa syntiä kaikin lihallisin keinoin, olematta kuitenkaan teoissaan hurskas. Toisin sanoen, näe itsesi käärmeenä sauvan nenässä ja katso herkeämättä siihe ettet mene tekojesi ojaan. Näe itsesi syntisenä mutta älä mittaa tekojasi millään tavalla, ei itseen kuin keneenkään toiseenkaan.
      Hyviä tekoja meiltä odotetaan, eikä se saa olla meille mikään muu kuin Jumalan lapsen luonnollinen ominaisuus, eikä Jumalalle kelpaamisen merkki. Samoin kuin pahoja tekoja meidän lihamme meitä jatkuvasti vie, jo pelkästään epäuskomme on Jumalan silmissä syntiä, joten tällä planeetalla ei ole yhtään synnitöntä, eikä sellaista joka aamutohvelit saisi jalkaan tekemättä syntiä sinä päivänä.

      Meillä ei tosiaan ole muuta kuin armo Jeesuksessa Kristuksessa!

      Jos joku teistä miettii synnittömyyttään mahdollisena, niin kertokaa ihmeessä mieten vietätte päivänne ilman sitä. Jos meissä ei ole edes sinapinsiemenen vertaa uskoa, kuten Jeesus sanoi, joten kukaan täällä ei vuoria siirtele uskollaan, niin miten joku voi väittää viettävänsä synnitöntä elämää? Kertokaa!

      • 1. Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli - sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä - 2. ettette enää eläisi tätä lihassa vielä elettävää aikaa ihmisten himojen mukaan, vaan Jumalan tahdon mukaan. (1 Piet 4:1-2)

        Kuolettakaa se lihallinen ihminen teissä ja olkaa valmiita antamaan itsenne alttiiksi totuude sana tähden, vaikka kuolemaan asti, niin te vastustatte pahaa, eikä se saa sijaa teissä.

        7. Olkaa siis Jumalalle alamaiset; mutta vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee. (Jaak 4:7)

        Mutta on siis kyse vilpittömästä halusta seurata Jumalan tahtoa, ollen valiina luopumaan kaikesta, jotta voisi sen täydellisesti täyttää.

        23. Ja hän sanoi kaikille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua. 24. Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän pelastaa sen. (Luuk 9:23-24)


      • Kovasti minä ihmettelen sitä että tunnut näkevän kaikkien ihmisten elävän synnissä, kuten elämmekin, jokainen meistä, sinäkin... mutta itsesi näet puhtaana siitä ja kykenet elämään teoissasi Jumalan tahdon mukaisesti. Katsos eläminen Jumalan tahdon mukaan vanhurskasta elämää on pukea säkkipuku päälle, olla nöyrä syntisyytemme edessä, jotta Jeesuksen armontyöllä olisi meissä merkitys, Jumalan tahdon mukaan.
        Tämä on äärettömän tärkeää tajuta. Tekojen seuraajalle kun ei jää kuin niiden tekojen täyttäminen ja armossa meillä on Jumalan todellinen tahto.
        Jos käskyjen pitäminen olisi ihmiselle ollut mahdollista, niin miksi sitten Israel sitä yritti koonaista 1500 vuotta Mooseksesta Jeesukseen, siinä missään muodossa onnistumatta?

        Minkälainen on Jeesuksen rooli sinussa, jos lihasi pitää lain?


      • JarmoEklund kirjoitti:

        Kovasti minä ihmettelen sitä että tunnut näkevän kaikkien ihmisten elävän synnissä, kuten elämmekin, jokainen meistä, sinäkin... mutta itsesi näet puhtaana siitä ja kykenet elämään teoissasi Jumalan tahdon mukaisesti. Katsos eläminen Jumalan tahdon mukaan vanhurskasta elämää on pukea säkkipuku päälle, olla nöyrä syntisyytemme edessä, jotta Jeesuksen armontyöllä olisi meissä merkitys, Jumalan tahdon mukaan.
        Tämä on äärettömän tärkeää tajuta. Tekojen seuraajalle kun ei jää kuin niiden tekojen täyttäminen ja armossa meillä on Jumalan todellinen tahto.
        Jos käskyjen pitäminen olisi ihmiselle ollut mahdollista, niin miksi sitten Israel sitä yritti koonaista 1500 vuotta Mooseksesta Jeesukseen, siinä missään muodossa onnistumatta?

        Minkälainen on Jeesuksen rooli sinussa, jos lihasi pitää lain?

        Sinulle on vaikea opettaa mitään, jos et ole valmis luopumaan synnistäsi ja uskot edelleen, että olet hyvä opettaja itse.


      • mikko.ainasoja kirjoitti:

        Sinulle on vaikea opettaa mitään, jos et ole valmis luopumaan synnistäsi ja uskot edelleen, että olet hyvä opettaja itse.

        Olenko sanonut että pidän synneistäni kiinni? Synneistä luopuminen tarkoittaa niiden laskemista Jeesuksen kannettavaksi, eikä itsemme sovitettaviksi ja kun me elämme syntisessä maailmassa vuorovaikutteista elämää, niin olemme jatkuvasti alttiit uudelle synnille, joten meidän on turha valehdella itsellemme kykenevämme välttää sitä. Siksi meillä on Jeesus Kristus, JOKAPÄIVÄINEN UHRIMME.

        PS. Tässähän minä joudun sokeaa taluttamaan :(


    • Jeesus Kristus ei ole pelkkä kertarokotus uskoon tultuamme, vaan ikuinen kumppani ja joka hetkessä voimme laskea syntisyytemme hänen varaansa. Karttakaamme kaikkea pahaa, eläkäämme kuin Mikkokin yrittää elää, synnittömänä, niin meidän pitääkin pyrkiä. MUTTA, älkää erehtykö siihen mihin Mikko erehtyy, kykenevyyteensä elää synnittömänä. Silloin Jeesusta ei tarvita enää elämäämme ja elämämme luisuu pois raiteiltaan omavoimaisuuteen ja alamme sokeana tuomita kanssakulkijoita.
      Pukekaamme päällemme säkkipuku, luopukaamme kaikesta mitä meillä on ja antakaamme elämämme kokonaan Jeesukselle Kristukselle.

      • Kukaan ei voi palvella kahta herraa... jos palvelemme Jeesusta Kristusta ja olemme luovuttaneet hänen käsiinsä koko elämämme, niin meitä ei voi syyttää kahden herran palvelusta, vaikka tunnustamme syntisyytemme, koska se on nöyryyttä, säkkipuvun päällepanemista. Älkäämme kruunatko itseämme vielä liiana aikaisin, niinhän Jeesuskin sanoi kun ihmiset olivat lyömässä häntä kuninkaakseen. Jeesus kieltäytyi ja sanoi ettei aika ole vielä tullut. Samoin meidän aikamme tulee vasta kun täydellisyys saapuu ja vajavaisuus poistuu.


      • Jo melko hyvän oloinen kehoitus, mutta lisäisin, että ihminen pääsee eroon synnin palveluksesta ja lakaa synnistä, kun hän tosissaan antaa itsensä Kristukselle.

        Synnin viettlys jossakin määrin jää, mutta jolla on Kirsituksen mieli, hän ei synyin vittelykseen enään vastaa, vaan osaa varoa sitä.

        Monessa me kaikki hairahdumme, mutta ei ole tarkoitus, että jäisimme siihen kaatiluun, vaan että kävisimme jalon kilvan siitä ulos elämään.


      • Nyt alkaa löytyä pikkuhiljaa totuuden lähde mutta ei omassa voimassa, vaan Kristuksen tekojen kautta. Me olisimme ilman häntä aivan tuuliajolla. Me tarvitsemme Kristuksemme armoa niin tänään, eilen kuin huomennakin. Kehuminen ja brassailu omilla teoillaan ja tekemättä jättämisellä, eli hyvillä teoilla tai synnintekemisen jättämisellä, me emme saavuta rauhaa Jeesuksessa Kristuksessa, vaan ruokimme siten lihaamme omavoimaisuuteen.
        Synnin jättäminen, kuten sanoin on kokonaisvaltaista antautumista Jeesukselle Kristukselle, eikä sillä ole tekemisiemme ja olemisiemme kanssa painoarvoa, koska ne tekemiset ja olemiset tulevat itsestään kuuluessamme Kristukselle. Sydämemme alkaa vieroksumaan syntisyyttämme ja karttaa syntä.
        Ainasoja ei näe tätä pientä eroa kahden näkemyksen välissä. Oletko synnittömäksi armahdettu, vai armahdettu synnitön. Suosittelen jälkimmäistä, koska silloin puet säkkipukua päällesi ja tunnustat eläväsi synnin keskellä ollen siinä itse mukana langenneessa maailmassa ja osallistut tavalla tai toisella koko ajan syntiin. Siksi tarvitsemme Kristuksen veren armon joka ilta kun panemme levolle.


      • JarmoEklund kirjoitti:

        Nyt alkaa löytyä pikkuhiljaa totuuden lähde mutta ei omassa voimassa, vaan Kristuksen tekojen kautta. Me olisimme ilman häntä aivan tuuliajolla. Me tarvitsemme Kristuksemme armoa niin tänään, eilen kuin huomennakin. Kehuminen ja brassailu omilla teoillaan ja tekemättä jättämisellä, eli hyvillä teoilla tai synnintekemisen jättämisellä, me emme saavuta rauhaa Jeesuksessa Kristuksessa, vaan ruokimme siten lihaamme omavoimaisuuteen.
        Synnin jättäminen, kuten sanoin on kokonaisvaltaista antautumista Jeesukselle Kristukselle, eikä sillä ole tekemisiemme ja olemisiemme kanssa painoarvoa, koska ne tekemiset ja olemiset tulevat itsestään kuuluessamme Kristukselle. Sydämemme alkaa vieroksumaan syntisyyttämme ja karttaa syntä.
        Ainasoja ei näe tätä pientä eroa kahden näkemyksen välissä. Oletko synnittömäksi armahdettu, vai armahdettu synnitön. Suosittelen jälkimmäistä, koska silloin puet säkkipukua päällesi ja tunnustat eläväsi synnin keskellä ollen siinä itse mukana langenneessa maailmassa ja osallistut tavalla tai toisella koko ajan syntiin. Siksi tarvitsemme Kristuksen veren armon joka ilta kun panemme levolle.

        Voi sinua Jarmo kun itse et ole päässyt synneistäsi eroon, etkä anatisi muidenkaan päästä.

        Lakaa jo jakamasta tuota tekohurskauttasi, jonka tarkoitus on ainostaan hiljentää totuuden todelinen tarkoitus.

        Kaikki pyhät kehoittavat hyviin tekoihin, mutta sinulle se ei näytä kelpavan, sillä sinä et ole Jumalan pyhä, vaan synnin palvelija kuten itsekkin kerrot.

        Käänny tielläsi, jotta totinen Jumalan tunteminen voi saada soinussakin lopulta sen sijan, sillä nyt se valo joka sinussa on, on pimeyttä, sillä sinä lietsot epäuskoa ihmisiin, kun he yrittävät päästä synnistään eroon, antamalla tuota synin makuista hapatettasi valheellisen totuutesi nimessä, jossa ihmisellä ei ole muuta vaihtoehtoa, kuin antautua ikuiseen synnin orjuuteen.

        Kristus tuli vapauttamaan meidät synin orjuudesta, eli synin teon kierteestä, johon olimme ajutuneet omia sydämen halujamme seuraten.

        Pukekaa yllenne Jeesus Kristus, jossa ei vääryyttä ole ja tulkaa Jumalan lapsiksi.


      • Tämä Ainasoja on näköjään suhteellisen toivoton tapaus. Hän tekee nytkin syntiä koko olemuksellaan ja tuomitsee minut pahan palvelijaksi tietämättä minusta mitään.
        On eräs kamala asia mikä on koko Raamatun kerrontaa seurannut, fariseukset ja hurskaat. Niitä varten Jeesus ei tullut maan päälle, he tekevät portaansa Taivaaseen omin neuvoin ilman armon oikeutta.
        Sen sijaan, Herrani Jeesus Kristus, anna minulle armosi osakseni, sillä minä olen syntinen.


      • JarmoEklund kirjoitti:

        Tämä Ainasoja on näköjään suhteellisen toivoton tapaus. Hän tekee nytkin syntiä koko olemuksellaan ja tuomitsee minut pahan palvelijaksi tietämättä minusta mitään.
        On eräs kamala asia mikä on koko Raamatun kerrontaa seurannut, fariseukset ja hurskaat. Niitä varten Jeesus ei tullut maan päälle, he tekevät portaansa Taivaaseen omin neuvoin ilman armon oikeutta.
        Sen sijaan, Herrani Jeesus Kristus, anna minulle armosi osakseni, sillä minä olen syntinen.

        Jätä se syntinen elämäsi, sillä et voi sillä verukeella siihen jäädä, että Jumalan armo on sitä varten. Vaan armoa on, että hän lähetti rakaan poikansa meille vapahtajaksi, kun vielä olimme syntisiä, jotta tien sovinoon tulisi julki maailman ihmisille.

        Tie on Jeesus Kristus, joka puhdistaa meidät kaikesta väärydestämme, jos me pysymme hänelle uskollisina, mutta jos rakastamme tätä maailmaa, niin hänen sanallaan ei ole meissä sijaa, ja me jäämme lihallisen mielemme valtaan, eikä meissä ole oikeaa Jumalan tuntemista, eli totuutta.

        Kääntykää Herran puoleen puhtaasta sydämestänne ja tehkää uskonne eläväksi uskon mukaisilla hyvillä teoilla.

        Älkää olko kuten ihmiset ovat tänään ja vastustavat hyviä tekoja kaikknaisilla verukkeilla, sillä se ei ole pyhien tapa, vaan kumpuaa ihmisten omasta itsekkäästä luonteesta, joka tulisi kuolettaa, jotta Hengen mieli saisi tilan ihmisessa.

        5. Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli. 6. Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha; 7. sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan. 8. Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset. (Room 8:5-8)

        Tämä asia olisi tärkeää jokaisen ymmärtää, että se mieli, joka ihmisellä on luonnostaan on lihan mieli ja se tulisi siis kuolettaa pois, jotta Hengen mieli tulisi tilalle. Hengen mieli on elämäksi.


      • mikko.ainasoja kirjoitti:

        Jätä se syntinen elämäsi, sillä et voi sillä verukeella siihen jäädä, että Jumalan armo on sitä varten. Vaan armoa on, että hän lähetti rakaan poikansa meille vapahtajaksi, kun vielä olimme syntisiä, jotta tien sovinoon tulisi julki maailman ihmisille.

        Tie on Jeesus Kristus, joka puhdistaa meidät kaikesta väärydestämme, jos me pysymme hänelle uskollisina, mutta jos rakastamme tätä maailmaa, niin hänen sanallaan ei ole meissä sijaa, ja me jäämme lihallisen mielemme valtaan, eikä meissä ole oikeaa Jumalan tuntemista, eli totuutta.

        Kääntykää Herran puoleen puhtaasta sydämestänne ja tehkää uskonne eläväksi uskon mukaisilla hyvillä teoilla.

        Älkää olko kuten ihmiset ovat tänään ja vastustavat hyviä tekoja kaikknaisilla verukkeilla, sillä se ei ole pyhien tapa, vaan kumpuaa ihmisten omasta itsekkäästä luonteesta, joka tulisi kuolettaa, jotta Hengen mieli saisi tilan ihmisessa.

        5. Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli. 6. Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha; 7. sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan. 8. Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset. (Room 8:5-8)

        Tämä asia olisi tärkeää jokaisen ymmärtää, että se mieli, joka ihmisellä on luonnostaan on lihan mieli ja se tulisi siis kuolettaa pois, jotta Hengen mieli tulisi tilalle. Hengen mieli on elämäksi.

        Kehoitatko sinä tappamaan itseni vai? MIten itse elät, kytketkö itsesi johonkin tajuttomuuden tilaan päiviksi...? nä tää oli vitsi mutta kun sinä teet nytkin syntiä itse sitä ymmärtämättä. Tuomitset minut jostain teoista, joita en edes tietoisesti tee. Minä vain tiedän eläväni synnissä ja sinä polonen luulet ettet elä.


    • Olen tuntenut kerran Mikko Ainasojan kaltaisen uskovan, jonka usko oli vasta muutaman vuoden ikäinen. Hän ei ollut vielä kasvanut Kristittynä, vaan kiipesi omin teoin jalustalleen ja luuli olevansa nyt hyvä ja Jumalalle kelpaava.
      Jumala Rakasti kuitenkin tätä henkilöä niin paljon ettei halunnut jättää tätä omavoimaiseen olotilaan, vaan eräänä päivänä pudotti tämän jalustaltaan äärimmäisen karulla tavalla, tämä oman helmasynnin kautta huomaamaan, ettei hän kykene yksin mihinkään. Muistan sen nöyryytyksen, jota jouduin katselemaan, se kasvatti uskovaa veljeä mutta samalla puki tälle omavoimaiselle uskovalle säkkipuvun päälle.

      Muistutan ja varoitan kaikkia niitä, joille käskyjen pitäminen on taivaspaikan edellytys, että Jumala on antanut ihmisen jo kokeilla Abrahamin kautta sitä kovaa tekojen tietä.
      Jumala valitsi hurskaan suvun Abrahamin jälkeläiselle päämiehen, Mooseksen kun kansa oli jo suuri ja antoi tälle kymmenen vaatimatonta käskyä pitää edes ne vain lihallisessa muodossa. Jumala ei vaatinut pitää niitä täydellisesti edes, kuten Jeesus ne piti sillä kovuudella minkä hän vuorisaarnassaan puhui.
      Israelin kansan ei tarvinnut hallita noita käskyjä ajatuksen tasolla, vaan pelkästään teoin. Heidän ei tarvinnut pelätä tekevänsä syntiä mielessään himoiten katsoa toisen omaa, tai suutuspäissään mielessään aikovan tehdä väkivaltaa. Kukaan heistä ei tarvinnut pelätä tekevänsä syntiä jos mielensä pahoittaa ja toivoo toiselle pahaa tai on mielessään jollekulle kateellinen. Jumalaa kohtaan on kivitaulujen toinen puolisko, jona ajatuksen tasolla oleva syntiä. Tämä ei heille ollut syntiä, vaan me tiedämme että kaikki tämä silti syntiä ajatuksiemme tasolla, sen Raamattu uudessa testamentissa kertoo selvin sanoin Jeesuksen omin sanoin, "hakkaa se pois ja heitä luotasi".

      Kompastus tulee nuoren uskovan jalkaan siinä, ettei kykene erottamaan syntisyyttä synnin tekemisestä, vaan luullaan että syntinen tekee syntiä määrätietoisesti, tahtotilassa ja tahallaan. Siksi Jeesus opetti meitä rukoilemaan että "älä saata minua kiusaukseen, vaan päästä minut pahasta". Tämä pahasta päästäminen on nimenomaan sitä syntisen maailman vuorovaikutusta, jossa jokainen joutuu synnin kanssa tekemisiin, voimatta välttää joutumasta itse siihen mukaan. Teit niin tai näin, teit aina syntiä. Siitä meitä opetettiin rukoilemaan poispääsyä.

      Karttakaamme siis kaikkea syntiä kaikessa lihamme voimassa ja rajoissa. Henki olisi altis mutta liha heikko mutta tärkeintä on tunnustaa syntisyytemme ja ottaa jokapäiväinen veriuhrimme, Jeesus Kristus kantamaan sen minkä itse emme kykene kantamaan.

    • armo

      "Kasvakaa armossa ja Kristuksen tuntemisessa."
      Armoa on saada syntinsä anteeksi, mutta armo kasvaa pyhityksessä. Armo kasvaa kun kasvamme kristuksen kuvan kaltaiseksi.

      Jos olemme vasta uskoon tulleita, niin meiltä ei odoteta vielä synnin voittamista. Vastaavasti siltä joka tietää ja osaa myös vaaditaan. Kokeneelle uskovalle armo ei tarkoita pelkästään anteeksisaamista, vaan myös rangaistusta rikkomuksen mukaan niin että opimme kuuliaisuutta. "Jokaista lasta jota Herra rakastaa, Hän myös kurittaa".

      • Tuossa asia oli hyvin kiteytetty. Uskovan elämä on peruskoulua ja sitten tuhatvuotiskausi ammattikoulua. Amen!


      • armo

        "Anovalle annetaan."
        Lihamme haluaisi päästä rikkomuksista kuin koira veräjästä, mutta silloin emme opi kuuliaisuutta. Jos anomme anteeksiantoa ja sitä ettei tule rangaistusta, niin Jumala on valmis kuulemaan pyyntömme mutta se ei ole aina meille hyväksi.

        "Kärsimyksistä Poikakin oppi kuuliaisuuden".
        Opin itse aikanani rukoilemaan myös sitä ettei Jumala päästä minua ennen kuin opin kuuliaisuuden. Pyysin Jumalaa antamaan aina myös sanktion niin että muistaisin seuraavalla kerralla vastaavassa tilanteessa.
        Taivuta kunnes saan taipua tahtoosi, tuli lopulta yhdeksi arvokkaimmista helmistä jonka olen oppinut pyytämään.


      • armo kirjoitti:

        "Anovalle annetaan."
        Lihamme haluaisi päästä rikkomuksista kuin koira veräjästä, mutta silloin emme opi kuuliaisuutta. Jos anomme anteeksiantoa ja sitä ettei tule rangaistusta, niin Jumala on valmis kuulemaan pyyntömme mutta se ei ole aina meille hyväksi.

        "Kärsimyksistä Poikakin oppi kuuliaisuuden".
        Opin itse aikanani rukoilemaan myös sitä ettei Jumala päästä minua ennen kuin opin kuuliaisuuden. Pyysin Jumalaa antamaan aina myös sanktion niin että muistaisin seuraavalla kerralla vastaavassa tilanteessa.
        Taivuta kunnes saan taipua tahtoosi, tuli lopulta yhdeksi arvokkaimmista helmistä jonka olen oppinut pyytämään.

        Itse rukoilen myös, että Jumala kirkastaa totuuden minussa, jotta voin sitä vääristämätömänä jakaa ihmisille.

        Ja myös tämä on tyypillinen pyyntöni, että Jumala ohjaa minut pysymään aina niissä asioissa, joita hän on Pyhän henkensä kautta antanut minun tietää.

        Rukousten tulisikin olla sen kaltaisa, että pääsee tuntemaan Jumalan tahdon mahdollisimman hyvin, jotta voi sitä noudatta, eikä niin että pyytää vain kaiken laista, mutta ei Jumalan tuntemusta itseensä.

        Anovalle annetaan tosiaan ja etsivä löytää, kun puhtain sydämin käy etsimään.


      • armo kirjoitti:

        "Anovalle annetaan."
        Lihamme haluaisi päästä rikkomuksista kuin koira veräjästä, mutta silloin emme opi kuuliaisuutta. Jos anomme anteeksiantoa ja sitä ettei tule rangaistusta, niin Jumala on valmis kuulemaan pyyntömme mutta se ei ole aina meille hyväksi.

        "Kärsimyksistä Poikakin oppi kuuliaisuuden".
        Opin itse aikanani rukoilemaan myös sitä ettei Jumala päästä minua ennen kuin opin kuuliaisuuden. Pyysin Jumalaa antamaan aina myös sanktion niin että muistaisin seuraavalla kerralla vastaavassa tilanteessa.
        Taivuta kunnes saan taipua tahtoosi, tuli lopulta yhdeksi arvokkaimmista helmistä jonka olen oppinut pyytämään.

        Mä olen kans rukoillu kahta asiaa erityisesti. Juuri tuota samaa mitä "armo" rukoili, etten pääsisi helpolla, koska se olisi sama kuin että Jumala minut hylkäisi. Mutta toinen asia mitä olen pyytänyt on nöyryyttä ja jos vielä voisin, niin haluaisin vielä enemmän nöyryyttä, koska tiedän että se on henkinen voima, jossa näkyy Kristuksen kirkkaus.


      • armo

        Nämä ovat niitä todellisia aarteita Kristuksessa Jarno ja Mikko. Itse olen viimeaikoina anonut Jumalan pelkoa.

        Jumala vihaa kaikkea vääryyttä ja pahaa, ja rakastaa oikeutta. Itsekin vihaan vääryyttä, mutta en aina tee sille mitään. Elia teki, hän rukoili lakkaamatta ettei sada ennen kuin Israel kääntyy takaisin seuraamaan Jumalaa. Kun Jumala antaa Jumalan pelkonsa niin mekin olemme valmiit vihaamaan vääryyttä niin paljon ettemme siedä sitä.


      • Aivan! Sitäpä minä olen ihmetellyt kun moni uskova rukoilee esim. Suomeen työpaikkoja, rauhaa, kakautta ja hyvinvointia sen sijaan että rukoilisi tälle kansalle kääntymystä ja juuri sitä, JUMALAN PELKOA.
        Pelkääminen Jumalan tuomiota estää vääryydet, joita tämä kansa tekee repimällä Raamattua, sekulaarisuuttaan sekä rikkomalla vanhaa kristillistä avioliittokysymystä. Nämä nyt päällimmäisenä.
        Tuo vertaus Elian rukouksesta on oikein hyvä esimerkki meille. Jumalan tahto on tuoda ihmiset synnintuntoon ja sitä kautta Hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen armotalouden piiriin. Se on paljon parempi taloustasapaino kuin Nokian talous tai Kelan talous.


      • armo kirjoitti:

        Nämä ovat niitä todellisia aarteita Kristuksessa Jarno ja Mikko. Itse olen viimeaikoina anonut Jumalan pelkoa.

        Jumala vihaa kaikkea vääryyttä ja pahaa, ja rakastaa oikeutta. Itsekin vihaan vääryyttä, mutta en aina tee sille mitään. Elia teki, hän rukoili lakkaamatta ettei sada ennen kuin Israel kääntyy takaisin seuraamaan Jumalaa. Kun Jumala antaa Jumalan pelkonsa niin mekin olemme valmiit vihaamaan vääryyttä niin paljon ettemme siedä sitä.

        Jumalan pelon viisas pitää arvossaan, jotta ei eksy vaikkapa vain, sopimattomaan ajatteluun Jumalaa ja Herraa kohtaan ja onkin kirjoitettu.

        28. Sentähden, koska me saamme valtakunnan, joka ei järky, olkaamme kiitolliset ja siten palvelkaamme Jumalaa, hänelle mielihyväksi, pyhällä arkuudella ja pelolla; (Heb 12:28)

        Tämä arkuus tuntuu ihmisiltä tänään puuttuvan Jumalaa ja Herraa kohtaan ja siitä jo usein näkee, ettei ihmisellä ole sitä oikeaa Jumalan tuntemista itsessään, kun hän ei ymmärrä mitä Jumalan pelko on, eikä ole viisastunut siitä, vaan puhuu ymmärtämättömän tavoin rokeasti ja röyhkeästi uskon asiosta, kun ei ole oppnut varomaan.

        Muistakaame siis, että Jumalan ja Herran pelko on viisutta.


      • armo

        2.Mooseksen kirja:
        20:20 Mutta Mooses vastasi kansalle: "Älkää peljätkö, sillä Jumala on tullut koettelemaan teitä, että Herran pelko olisi teidän silmäinne edessä ja ettette syntiä tekisi."

        2.Aikakirja:
        19:7 Hallitkoon siis teitä Herran pelko. Ottakaa vaari siitä, mitä teette, sillä Herrassa, meidän Jumalassamme, ei ole vääryyttä eikä puolueellisuutta, eikä hän ota lahjuksia."

        Job:
        28:28 Ja ihmiselle hän sanoi: 'Katso, Herran pelko - se on viisautta, ja pahan karttaminen on ymmärrystä.'"

        Psalmit:
        19:10 Herran pelko on puhdas, se pysyy iäti. Herran oikeudet ovat todet, kaikki tyynni vanhurskaat.
        34:12 Tulkaa, lapset, kuulkaa minua: Herran pelkoon minä teidät opetan.
        111:10 Herran pelko on viisauden alku, hyvä ymmärrys kaikille, jotka sitä noudattavat. Hänen ylistyksensä pysyy iankaikkisesti.

        Sananlaskut:
        1:7 Herran pelko on tiedon alku; hullut pitävät halpana viisauden ja kurin.
        1:29 Koska he vihasivat tietoa, eivät valinneet osaksensa Herran pelkoa
        8:13 Herran pelko on pahan vihaamista. Kopeutta ja ylpeyttä, pahaa tietä ja kavalaa suuta minä vihaan.
        9:10 Herran pelko on viisauden alku, ja Pyhimmän tunteminen on ymmärrystä. -
        10:27 Herran pelko elinpäiviä jatkaa, mutta jumalattomien vuodet lyhenevät.
        14:27 Herran pelko on elämän lähde kuoleman paulain välttämiseksi.
        15:33 Herran pelko on kuri viisauteen, ja kunnian edellä käy nöyryys.
        19:23 Herran pelko on elämäksi: saa levätä yönsä ravittuna, eikä mikään paha kohtaa.

        Jesaja:
        11:3 Hän halajaa Herran pelkoa; ei hän tuomitse silmän näöltä eikä jaa oikeutta korvan kuulolta,
        33:6 Ja hän on sinun aikojesi vakuus, avun runsaus, viisaus ja ymmärrys; Herran pelko on oleva Siionin aarre


    • Ihminen on syntinen ja siksi Jumala antoi pojallensa perinnön, johon me olemme oksastettuja.
      Jumala oli antanut sanansa, tulkoon valkeus ja valkeus tuli, sekä eläköön maa, lisääntyköön se ja tulkoon se täyteen elämää ja niin tapahtui. Sitten Jumala myös sanoi että jos ihminen tekee syntiä, syö tuosta puusta, hän kuolemalla kuolkoon ja niin tapahtui.
      Jumalaa erottaa muusta luomakunnasta yksi asia, hän ei voi perua sanojaan. Hän ei voinut sanoa Adamille että "noh, hyvä on poju, saat anteeksi tämän kerran" vaan siitä hetkestä koko luomakunta vaipui synnin orjaksi.
      Synti tuli siis maailmaan syntiinlankeemuksen seurauksena jota Jumala ei voinut ottaa poiskaan. Silloin ihmisen yhteys Jumalaan katkesi ja ihmisestä tuli kuoleman oma ja kadotustuomion alainen. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. Siitä on tunnusmerkkinä joka paikassa valtavat hautausmaat risteineen ja kivineen. Yksikään ihminen ei ole kuolemaa väistänyt, eli synnittömänä elämästä selvinnyt. (Room. 5:12) Tämän yhden ensimmäisen ihmisen ainoan rikkomus tuotti kaikille ihmisille kadotustuomion (Room. 5:18)
      Jokainen ihminen on syntynyt syntiseksi, perisynti asuu meissä jokaisessa: "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun." (Ps. 51:7) …vaan sen tekee minussa asuva synti. (Room. 7:17, 20) …sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta (Room. 3:23) Jos väitämme, ettemme ole syntisiä, me petämme itseämme eikä totuus ole meissä. (1. Joh. 1:8)
      Ihminen ei voi itse omilla hyvillä teoillaan sovittaa syntiään, paitsi helvetin tuomion kautta. Eihän yksikään ihminen tule Jumalan edessä vanhurskaaksi lain käskyjä noudattamalla.
      Lain tehtäväksi muodostuikin opettaa tuntemaan, mitä synti on, eikä niinkään olemaan meidän mittarimme, koska kukaan sitä ei kyennyt pitämään. (Room. 3:20) Kuin saastaa me olemme olleet, kuin tahrainen riepu on koko meidän vanhurskautemme. Me kaikki olemme kuin kuihtuneita lehtiä, ja syyllisyytemme pyyhkäisee meidät pois kuin tuuli. (Jes. 64:5) Jos toisin sinulle teurasuhrin, se ei sinua miellytä, polttouhriakaan et huoli. Murtunut mieli on minun uhrini, särkynyttä sydäntä et hylkää, Jumala. (Ps. 51:18-19)
      Jeesuksen määritelmä synnistä: Synti on siinä, että ihmiset eivät usko minuun. (Joh. 16:9) Jeesus oli se ratkaiseva asia, koska hän piti käskyt. Hän kuoli syntisen maailman puolesta, joten synti ei saanut häneen otetta. Hän ei ollut Jumalan sanan mukaisesti kelpaava kuolemaan, vaan siinä hän voitti samalla kertaa synnin, kuoleman ja tuonelan. Hän lunasti perintöoikeuden tuhanneksi vuodeksi maahan ja hänen sanansa onkin siis uusi Jumalan sana. Hän on takuumiehemme Jumalan ja meidän turmeltuneisuuden välissä. Siksi Jeesus kuoli ja siksi olemme hänelle niin paljosta kiitolliset.
      Älkäämme siis missään nimessä luulko että me olemme uskoon tultuamme teoissamme nyt tulleet jollain kummalla tavalla Jumalan edessä kelpaaviksi, vaan nyt me olemme saaneet nähdä mitä laki on ja kuinka sen pitäminen meidän lihassamme on mahdotonta. Olemme havainneet myös sen että hengessämme ajatuksien tasolla lain pitäminen on vielä monin veroin lihallista lain pitämistä vaikeampaa, meille täysin mahdotonta. Hengellinen syntimme näkyy mm. uskomme heikkouden syntinä Jumalaa, luojaamme kohtaan, puhumattakaan rakkaudettomuuden synnistämme tai muista hengellisen syntisyytemme ongelmista, joita me emme juuri koskaan edes ajattele olevankaan syntiä Jumalaa vastaan.
      Rukoilkaamme siis nöyryyttä nähdä syntimme käärmeenä sauvassamme ja pukekaamme säkkipuku päällemme. Polvistukaamme Jeesuksen Kristuksen vapahtajamme eteen ja nöyrästi hänen ylitsevuotavaista armoa pyytäen joka päivä ja joka ilta kun menemme levolle. Me tarvitsemme sen veren joka hetkessä elämämme karikoissa, kunnes täydellisyys saapuu ja vajavuus muuttuu kirkkaudeksi ja synti poistuu meistä lopullisesti.

      • Sinä Jarmo käyt aina liukkaaksi kuin ankerias, kun puhutaan hyvistä teoista ja siihen on vain yksi oikea syy ja se on, että sinä et halusia, että niiden puolesta puhutaan, sillä sinä olet mieleltäsi lihallinen, kuten kaikki voivat kirjoituksistasi myös havaita, että ne ovat täynnään pyhille epäsopivaa sanailua ja karttavat hyviin tekoihin kehoitamista, koska hyvät teot eivät ole lihalle mieleen, koska rajoitavat lihallisen ihmisen omien sydämen halujen totetutamista.

        Ei kukaan missää Raamatussakaan kehoita, että älkää kehoittako hyviin töihin, mutta sen sijaan tässä maailman ajassa on monia jotka niin kehoittavat ja väitävät että Raamattu heitä siihen ohjaa.

        Näyttäkää siis minulle ja muillekkin kiinnostuneille se Raamatun kohta, jossa ihmisä kehoitetaan olla kehoittamatta hyviin töihin, jos pysytte.

        Ei sellaista ole olemassakaan ja mutta se ei näitä ihmisä estä jatkamasta tätä valhe julistustaan.

        Te ette ole vielä hylänneet sitä syntistä elämäänne, vaan vaalitte niitä maallisia tapojanne ja sen vuoksi Raamatun sana vääristyy teidän käsisenne kautta ja muuttuu valheeksi.

        Kääntykää tiellänne, sillä te ette tiedä missä kuljette nyt, kun tätä maailmaa edeleen rakastatte, etekä ole taivuttaneet itseänne Jumalan puoleen.


      • armo

        Johannes kirjoittaa uskossa lapsille, nuorille ja aikuisille.

        Lapsille, juuri uskoon tulleille.
        1 Joh1:8 Jos väitämme, ettemme ole syntisiä, me petämme itseämme eikä totuus ole meissä. 9 Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. 10 Jos väitämme, ettemme ole syntiä tehneet, teemme hänestä valehtelijan eikä hänen sanansa ole meissä.

        Nuorille, ovat oppineet voittamaan pahan.
        1 Joh 2:1 Rakkaat lapset! Kirjoitan tämän teille, jotta ette tekisi syntiä. Jos joku kuitenkin syntiä tekee, meillä on Isän luona puolustaja, joka on vanhurskas: Jeesus Kristus. 2 Hän on meidän syntiemme sovittaja, eikä vain meidän vaan koko maailman.

        Aikuisille, ovat oppineet tuntemaan Jumalan.
        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista. 5 Mutta te tiedätte, että Kristus, joka on synnitön, tuli ottamaan pois synnit. 6 Syntiä ei tee kukaan, joka hänessä pysyy. Ei kukaan, joka tekee syntiä, ole häntä nähnyt eikä tunne häntä.


      • armo kirjoitti:

        Johannes kirjoittaa uskossa lapsille, nuorille ja aikuisille.

        Lapsille, juuri uskoon tulleille.
        1 Joh1:8 Jos väitämme, ettemme ole syntisiä, me petämme itseämme eikä totuus ole meissä. 9 Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. 10 Jos väitämme, ettemme ole syntiä tehneet, teemme hänestä valehtelijan eikä hänen sanansa ole meissä.

        Nuorille, ovat oppineet voittamaan pahan.
        1 Joh 2:1 Rakkaat lapset! Kirjoitan tämän teille, jotta ette tekisi syntiä. Jos joku kuitenkin syntiä tekee, meillä on Isän luona puolustaja, joka on vanhurskas: Jeesus Kristus. 2 Hän on meidän syntiemme sovittaja, eikä vain meidän vaan koko maailman.

        Aikuisille, ovat oppineet tuntemaan Jumalan.
        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista. 5 Mutta te tiedätte, että Kristus, joka on synnitön, tuli ottamaan pois synnit. 6 Syntiä ei tee kukaan, joka hänessä pysyy. Ei kukaan, joka tekee syntiä, ole häntä nähnyt eikä tunne häntä.

        Tuo ensimmäinen kohta usein tulkitaan väärin, siten että ajtelaan, että meissä täytyy olla se synti, jotta emme tekisi Herraa valhettelijaksi, mutta kuten ilmoitat, niin kyseessä on tosiaan tapa jolla synneistä tullaan puhtaaksi, eli myöntämällä se syntisyy, jota kaikkie eivät siis tahdo tehdä ja jäävät näin syntisiksi ja vaille synneistä puhdistumista.

        Mutta nykyää on myös tämä toinen tapa kartaa parannusta, kun väitetään, että ihminen ei synnin kierteestää voi päästä, vaan on siinä kiinni kuolemaansa asti ja väitetäänpä vielä, että synnin palveluksesta eroon päässeet ovat niitä suurimpia syntisä, mutta tämä on lihallisen ihmisen kateutta ennemmin, kuin mitään hengellistä viisautta.

        Sillä ihmiset jotka elelevät maallisesti ja vaikka väittävät olevanska kristityjä, niin todellisudessa he ovat lihallisa ja vastustavat Henkeä ja ohjaavat muita pois synnittömästä elämästä siihen maalliseen, jossa he itse elävät.

        Jeesus Kristus on tullut vapauttmaan ihmiset synin orjuudesta, kun tunnustavat syntinsä ja käyvät häntä seuraamnaan eläen, kute hän.

        Rakas veljemme Johanne

        6. Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi. (1 Joh 2:6)


      • Olen alkanut huomata että MIkossa on tuomitsijan henki. Hän elää niin voimakkaasti tekojensa ympärillä ettei näe muuta kuin ne. Siksi kysynkin suoraan:
        Tunnustatko sinä Mikko syntisyytesi? Ja kerro hyvistä teoistasi, tai älä kerrokaan etten minä johdattaisi sinua syntiin. Tää oli kompa.


      • mikko.ainasoja kirjoitti:

        Sinä Jarmo käyt aina liukkaaksi kuin ankerias, kun puhutaan hyvistä teoista ja siihen on vain yksi oikea syy ja se on, että sinä et halusia, että niiden puolesta puhutaan, sillä sinä olet mieleltäsi lihallinen, kuten kaikki voivat kirjoituksistasi myös havaita, että ne ovat täynnään pyhille epäsopivaa sanailua ja karttavat hyviin tekoihin kehoitamista, koska hyvät teot eivät ole lihalle mieleen, koska rajoitavat lihallisen ihmisen omien sydämen halujen totetutamista.

        Ei kukaan missää Raamatussakaan kehoita, että älkää kehoittako hyviin töihin, mutta sen sijaan tässä maailman ajassa on monia jotka niin kehoittavat ja väitävät että Raamattu heitä siihen ohjaa.

        Näyttäkää siis minulle ja muillekkin kiinnostuneille se Raamatun kohta, jossa ihmisä kehoitetaan olla kehoittamatta hyviin töihin, jos pysytte.

        Ei sellaista ole olemassakaan ja mutta se ei näitä ihmisä estä jatkamasta tätä valhe julistustaan.

        Te ette ole vielä hylänneet sitä syntistä elämäänne, vaan vaalitte niitä maallisia tapojanne ja sen vuoksi Raamatun sana vääristyy teidän käsisenne kautta ja muuttuu valheeksi.

        Kääntykää tiellänne, sillä te ette tiedä missä kuljette nyt, kun tätä maailmaa edeleen rakastatte, etekä ole taivuttaneet itseänne Jumalan puoleen.

        Kerro Mikko palvelenko minä mielestäsi saatanaa? ...kun siis samaan aikaan tunnustan Jeesuksen veressä syntisyyteni, hänet Herrakseni ja anon anteeksiantoa ja armoa joka päivä heikkoudessani.


      • armo

        Monet uskovat ovat vilpittömiä pukiessaan syntisyys identiteetin päälleen, ne haluavat elää täydestä sydämestä Jumalan tahdossa ja haluavat antaa itsestään nöyrän kuvan. Tämä ei kuitenkaan ole nöyryyttä vaan Kristuksen sovitustyön tyhjäksi tekemistä.

        "Suun tunnustuksella pelastutaan".
        Jos vihollinen laittaa vilpittömän uskovan suuhun fraasin syntisyydestä, niin suu tunnustaa ettei Jeesus kantanutkaan syntejä ja sillä vihollinen ryöstää sen mitä Jeesus on tehnyt. Tämä johtaa siihen ettei ole voimaa voittaa syntiä ja usko siihen että olemme syntisiä kasvaa.

        "Täydellinen se joka hallitsee kielensä".
        Kieltä verrataan laivan peräsimeen jolla ohjataan suurta laivaa. Myös "julistettua sanaa seuraa ihmeet ja merkit". Eli syntiseksi itseään julistavaa seuraa syntisyyden ihmeet ja merkit. Siksi raamattu opettaa, "heikko sanokoon vahva oon, köyhä sanokoon rikas oon."


      • armo kirjoitti:

        Monet uskovat ovat vilpittömiä pukiessaan syntisyys identiteetin päälleen, ne haluavat elää täydestä sydämestä Jumalan tahdossa ja haluavat antaa itsestään nöyrän kuvan. Tämä ei kuitenkaan ole nöyryyttä vaan Kristuksen sovitustyön tyhjäksi tekemistä.

        "Suun tunnustuksella pelastutaan".
        Jos vihollinen laittaa vilpittömän uskovan suuhun fraasin syntisyydestä, niin suu tunnustaa ettei Jeesus kantanutkaan syntejä ja sillä vihollinen ryöstää sen mitä Jeesus on tehnyt. Tämä johtaa siihen ettei ole voimaa voittaa syntiä ja usko siihen että olemme syntisiä kasvaa.

        "Täydellinen se joka hallitsee kielensä".
        Kieltä verrataan laivan peräsimeen jolla ohjataan suurta laivaa. Myös "julistettua sanaa seuraa ihmeet ja merkit". Eli syntiseksi itseään julistavaa seuraa syntisyyden ihmeet ja merkit. Siksi raamattu opettaa, "heikko sanokoon vahva oon, köyhä sanokoon rikas oon."

        Nyt aloit puhua sellaisesta mikä vaatii valtavasti ihmistuntemista. Täytyy olla äärimmäisen varovainen kun alkaa vihjailla toisen mielen ja sydämen sovituksesta Herrassamme. Se ei ole meidän asiamme. Meidän on turha lähteä tuomitsemaan toisiamme ja siksi minäkin heitän niitä melko retoriseen sävyyn, jotten joutuisi syypääksi toisen lyömiseen, enkä edes toisen harhaan johtamiseen eli syntiin johtamiseen. (Matteus 24:45-49)
        Ei suusanallista "musta tuntuu nyt että..." heittoa voi kenellekään tehdä sillä perusteella että epäilee toisen vilpittömyyttä nöyryydessä. Se on täysin Jumalan ja ihmisen välinen juttu.
        Emmekä me ole täydellisiä, joten lause "Täydellinen se joka hallitsee kielensä" ei ole ihmiselle mahdollista. Siihen pätee vain yksi sananlaskujen viisaus, "autuaat ovat hiljaiset". Eli jos meidän täytyy tehdä kutsumustyötämme, eikä haudata leiviskää, niin se myös tarkoiottaa suun avaamista tai tätä näpyttelyä. Kukaan ei voi olla täydellinen, koska elämme syntisessä maailmassa ja synti on välikappale joka puolella vaikuttajana.
        Tuota syntisyyttä voidaan veivata kumpaan suuntaan haluaa. Voisin minäkin julistaa synnittömyyttäni mutta se ei ole totuus, joten haluan puhua vain sen mikä on totta. Siksi olen heikko ja syntinen, vailla armoa, jota kuitenkin joka päivä saan. Siihen minä luotan!


      • armo

        2.Timoteuksen kirje:
        3:17 että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.


      • armo kirjoitti:

        2.Timoteuksen kirje:
        3:17 että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.

        En irroittaisi asiaa konteksistaan tuolla tavoin. Se ei anna kokonaiskuvaa, koska tuo kirje Timoteukselle on pasoraalinen ja sille on sanottava vain Amen!

        2. Tim. 3:12-17 Ja kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi. Mutta pahat ihmiset ja petturit menevät yhä pitemmälle pahuudessa, eksyttäen ja eksyen. Mutta pysy sinä siinä, minkä olet oppinut ja mistä olet varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut, ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
        Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa, että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.


      • armo

        Raamattu puhuu useassa eri kohdassa täydellisyydestä, jopa Jeesus itse. "Olkaa täydelliset niin kuin teidän taivaallinen isänne on täydellinen."
        Täydellisyys ei tarkoita yli ihmistä vaan sitä että teemme kaiken niin hyvin kuin osaamme. Pieni lapsi ei osaa aluksi mitään, ruumis ei ole kasvanut aikuiseksi, eikä hyviä tekoja ole, silti lapsi on jo syntyessään täydellinen.


      • armo

        "Ilman uskoa ei kukaan voi olla otollinen Herralle".
        Jos uskoo Jeesuksen sovitustyöhön ja sanoo itseään syntiseksi, ei elä uskosta. Uskova uskoo sen että synnit on tuhottu ristillä, eikä ala vänkäämään vastaan. Samalla tavalla kuin köyhää opetetaan sanomaan rikas oon tai heikkoa vahva oon, tulee syntisen uskoa siihen että Jeesus kantoi syntimme.

        "Uskokaa jo saaneenne, niin se on teille tuleva".
        Jeesus kantoi meidän kipume sairautemme ja syntimme ja tuli että meillä olisi elämä ja yltäkylläisyys. Jos emme usko jo saaneemme, niin vihollinen varastaa tämän meiltä epäilyksillä. "joka epäilee, älköön luulkokkaan saavansa."


    • Kylnytkyl

      Kun on seksuaalisesti kiihottuneessa tilassa niin rukoilkaa Jeesus sinä olet luonut minut ja näet minut. Etkä halua minulle mitään pahaa. Pyhä Henki on rakkaus. Jumala on rakkaus. Jeesus on rakkaus.
      Jumala loi myös esinahan. Ympärileikkaus ei ollu mikään vitsi. Ei korvalehteä, tai jotain muuta nahkaa.

    • Aloittaisin ketjuun uudemman aiheen, joka on suoraan johdannaista lauseeseen synnin anteeksianto, siis pelastusvarmuus. Kertokaa missä koette pelastusvarmuutenne ja mitä se on kun se ilmenee meissä uskovissa?
      Minä tunnen äärimmäistä iloa ja rauhaa pelastusvarmuudesta. Voin puhua mistä tahansa pelkäämättä mitään mistä puhun. Osaan tunnustaa itseni sellaisena kuin olen, enkä esitä olevani mitään sen enempää mitä kerron teille. Mikäli te ette usko mitä sanon olevani, niin sen ei ole minulta pois, vaan teidän uskottomuuttanne suhteessa minuun.
      Uskovan ihmisen pitäisi uskoa toisen uskovan sanat heti ensimmäisellä, eikä epäillä, koska Jumalan pelko on pelastusvarmuuden toinen kolikon puoli. Uskovalla ei ole varaa valehdella Pyhän Hengen kustannuksella, kuten Safira ja Ananias teki.
      Uskossa pelastusvarmuus tulee siis siinä etten pelkää puhua avoimesti mistään, vaan voin vilpittömästi kertoa sen totuuden minkä sydämessäni koen. Epäillä toki saa ja luulla kakkea, mutta se ei tarkoita että silloin olet totuudessa kiinni.

    • Voi teitä sokeita sokean taluttajia, mikä teidän silmäänne voisi avata, kun sanotte jo näkevänne?

      Kääntykää pois siitä valheestanne, jota te nyt vaalitte siinä lihalisessa elässänne, jotta voitte tulla tuntemaan totuuden.

      Ei ole Jumalassa pimeyttä, vaan Jumala on valo, muta jos teidän totuudessanne on pimeyttä, niin se ei enään ole totuus, vaan valhe, eli pimeys.

      Katsokaa siis, että se valo mikä teissä on, ei ole pimeyttä, vaan oikea valo.

      • Sanon tämän nyt viimeisen kerran ja sitten mulle riitti Ainasojan osalta. Katsos minä voin sanoa sinulle aivan samat sanat, "voi sinua sokeaa taluttajaa, joka vielä itse itsesi olet korottanut Jumalaa tuntematta ja armosta tietämättömänä opettajaksemme".
        Käänny pois siitä valheestasi jota nyt vaalit siinä lihallisessa elämässäsi, jotta voisit tulla tuntemaan totuuden.
        Ei ole Jumalassa pimeyttä, vaan se on meille liian kirkas ja palamme hetkessä siinä valheessamme. Mutta Jeesuksessa Kristuksessa, hänen armossaan me olemme täydellisiä kunhan tunnustamme tarpeemme siihen armoon syntisinä.
        Älkäämme olko siis pimeyden lapsia, vaan valon lapsia. Jeesus Kristus on se ainoa valomme, eikä meissä ole sellaista valoa itsessämme ja lihassamme.


      • JarmoEklund kirjoitti:

        Sanon tämän nyt viimeisen kerran ja sitten mulle riitti Ainasojan osalta. Katsos minä voin sanoa sinulle aivan samat sanat, "voi sinua sokeaa taluttajaa, joka vielä itse itsesi olet korottanut Jumalaa tuntematta ja armosta tietämättömänä opettajaksemme".
        Käänny pois siitä valheestasi jota nyt vaalit siinä lihallisessa elämässäsi, jotta voisit tulla tuntemaan totuuden.
        Ei ole Jumalassa pimeyttä, vaan se on meille liian kirkas ja palamme hetkessä siinä valheessamme. Mutta Jeesuksessa Kristuksessa, hänen armossaan me olemme täydellisiä kunhan tunnustamme tarpeemme siihen armoon syntisinä.
        Älkäämme olko siis pimeyden lapsia, vaan valon lapsia. Jeesus Kristus on se ainoa valomme, eikä meissä ole sellaista valoa itsessämme ja lihassamme.

        http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=voima ja valta&kirjat=kr
        Sattumaa ei ole. Kai suorittajillakin on funktionsa. Minä turvaan armoon ja olen kiitollinen:)
        http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=kiitt%E4k%E4%E4&kirjat=kr
        Maailmanlaaja perheemme ylistää armollista Isäämme.
        https://www.youtube.com/watch?v=5RgwqPPnvDU
        Apt:
        16:22 Ja kansakin nousi heitä vastaan, ja päälliköt revittivät heiltä vaatteet ja käskivät lyödä heitä raipoilla.
        16:23 Ja kun olivat heitä paljon pieksättäneet, heittivät he heidät vankeuteen ja käskivät vanginvartijan tarkasti vartioida heitä.
        16:24 Sellaisen käskyn saatuaan tämä heitti heidät sisimpään vankihuoneeseen ja pani heidät jalkapuuhun.
        16:25 Mutta keskiyön aikaan Paavali ja Silas olivat rukouksissa ja veisasivat ylistystä Jumalalle; ja vangit kuuntelivat heitä.
        16:26 Silloin tapahtui yhtäkkiä suuri maanjäristys, niin että vankilan perustukset järkkyivät, ja samassa kaikki ovet aukenivat, ja kaikkien kahleet irtautuivat.
        http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=ylist%E4k%E4%E4&kirjat=kr


      • JarmoEklund kirjoitti:

        Sanon tämän nyt viimeisen kerran ja sitten mulle riitti Ainasojan osalta. Katsos minä voin sanoa sinulle aivan samat sanat, "voi sinua sokeaa taluttajaa, joka vielä itse itsesi olet korottanut Jumalaa tuntematta ja armosta tietämättömänä opettajaksemme".
        Käänny pois siitä valheestasi jota nyt vaalit siinä lihallisessa elämässäsi, jotta voisit tulla tuntemaan totuuden.
        Ei ole Jumalassa pimeyttä, vaan se on meille liian kirkas ja palamme hetkessä siinä valheessamme. Mutta Jeesuksessa Kristuksessa, hänen armossaan me olemme täydellisiä kunhan tunnustamme tarpeemme siihen armoon syntisinä.
        Älkäämme olko siis pimeyden lapsia, vaan valon lapsia. Jeesus Kristus on se ainoa valomme, eikä meissä ole sellaista valoa itsessämme ja lihassamme.

        Sanoitko Jarmo, että olet kaksikymmentä vuotta ollut kristiittynä? Ja edelleen syntisäkkinä?

        Eikö mikään hälytyskello sinussa itsessä jo ala soida, kun muutaman vuoden ikäiset kääntyneet menevät sinusta ohi?

        Usko minua, että se toiminta missä olet, ei ole oikeaa oikeaa eloa Kristuksessa, ja siksi sinä et etene synin vastustamisessasi, vaan olet edeleen syntiesi vallassa.

        Uskoisit sanani, etkä aina yrittäisi olla opettamssa, niin saattaisit vielä päästä synneisäsi ja huomata itsekkin, että niin se kuuluukin olla.


      • mikko.ainasoja kirjoitti:

        Sanoitko Jarmo, että olet kaksikymmentä vuotta ollut kristiittynä? Ja edelleen syntisäkkinä?

        Eikö mikään hälytyskello sinussa itsessä jo ala soida, kun muutaman vuoden ikäiset kääntyneet menevät sinusta ohi?

        Usko minua, että se toiminta missä olet, ei ole oikeaa oikeaa eloa Kristuksessa, ja siksi sinä et etene synin vastustamisessasi, vaan olet edeleen syntiesi vallassa.

        Uskoisit sanani, etkä aina yrittäisi olla opettamssa, niin saattaisit vielä päästä synneisäsi ja huomata itsekkin, että niin se kuuluukin olla.

        En sanonut, vaan olen ollut uskossa syntymästäni asti, eli toukokuun 15. päivästä vuodesta 1964 ja kastettu Kallionemen leirikeskuksessa kesällä 1976
        Lopeta tuo minun agiteeraaminen, koska minä uskon Paavalin selviin roomalaiskirjeessä opetettuihin neuvoihin olla enää alistumatta tekojen oruuttamaksi, vaan saan elää vapaana laista Jeesuksessa Kristuksessa. Se on ihan mulla yks ja sama enää mitä sinä siitä ajattelet. Sen minä voin vihjaista että elän lihallisesti todennäköisesti sinua synnittömämmin mutta hengellisestä näkökulmasta rajustikin puhtaammin. MUTTA, minä näen itseni syntisenä koska se on totuus.


      • JarmoEklund kirjoitti:

        En sanonut, vaan olen ollut uskossa syntymästäni asti, eli toukokuun 15. päivästä vuodesta 1964 ja kastettu Kallionemen leirikeskuksessa kesällä 1976
        Lopeta tuo minun agiteeraaminen, koska minä uskon Paavalin selviin roomalaiskirjeessä opetettuihin neuvoihin olla enää alistumatta tekojen oruuttamaksi, vaan saan elää vapaana laista Jeesuksessa Kristuksessa. Se on ihan mulla yks ja sama enää mitä sinä siitä ajattelet. Sen minä voin vihjaista että elän lihallisesti todennäköisesti sinua synnittömämmin mutta hengellisestä näkökulmasta rajustikin puhtaammin. MUTTA, minä näen itseni syntisenä koska se on totuus.

        Paavali puhuu juutalaisten lain teoista, etkö sinä sen vertaa osaa kirjoituksia tulkita? Hän ei puhu hyvistä teoista, vaan että pelkästään juutalaisten lain teoja tekemälä ei onnistuta. Ja kaikkeen hyvään hän meitä kehoittaa, mutta sinä turmelet monien muiden kanssa tätä rakkaan veljemme todellista sanomaa, kun halutte vältellä näitä hyvä tekoja, jotka ovat Hengen mukaisia, mutta sotivat lihaa vastaan ja sinun mielesi on lihan mieli, usko minua ja siksi sinä et voi ymärtää kirjoituksia, sillä ne ovat hengellisiä.

        Mutta jos alkaisit tekemään Hengen mukaisia tekoja, niin sinunkin mielesi vaihtuisi lihan mielestä Hengen mieleen.

        Lihan mieli on kuolemaksi, mutta Hengen mieli elämäksi.

        Rakas veljemme Paavali

        8. Joka lihaansa kylvää, se lihasta turmeluksen niittää; mutta joka Henkeen kylvää, se Hengestä iankaikkisen elämän niittää. 9. Ja kun hyvää teemme, älkäämme lannistuko, sillä me saamme ajan tullen niittää, jos emme väsy. 10. Sentähden, kun meillä vielä aikaa on, tehkäämme hyvää kaikille, mutta varsinkin uskonveljille. (Gal 6:8-10)


    • Mä olen tässä ketjussa yrittänyt kääntää monella tapaa tekojen merkitystä armon piirin merkitykseen niin etten ole puhunut niinkään synnin varsinaisesta lihallisesta tekemisestä, vaan syntisyydestä lihallisena olentona ja se ei mene perille.
      En minä yritä pönkittää omaa synnittömyyttäni, koska sitä ei oikeasti ole. En ole synnitön, vaan syntinen, enkä muuksi muutu. Sen sijaan syntini kantaa Herrani nimeltä Jeesus Kristus, joka on Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalan poika. Hän on takuumieheni, joten minun ei tarvitse miettiä olenko niin syntinen vai näin syntinen... olen vain syntinen ja se on totta!
      Minä kelpaan Jumalalle yhtä täydellisenä Jeesuksessa Kristuksessa kuin ne muutkin uskovat jotka luottavat tähän samaan karitsan veren voimaan ja pukevat sen verellä pestyt vaatteet päälleen.
      Kuka siis voi olla niin suuri herra että väittäisi minun olevan syntieni kantaja. Minäö olen syntinen mutta kantaja minulla on siihen, Jeesus Kristus, kuten jo sanoin. Onko siis minkään vertaa väliä mitä minun syntini ovat ja hyvän tekemisestä en ole edes puhunutkaan paljoa, koska kristitynhän kuuluukin tehdä sellaisia tekoja, eikä kuuluttaa niistä foorumeilla. Hyvillä teoillaan brassaileminen on ihan sitä samaa syntiä mitä muukin syntisyys ja syntiähän minä olen sekä kehottanut karttaa, että myös itse kartan.
      Mikä on siis se mistä minut täällä tuomitaan? Sekö että luotan Jeesuksen Kristuksen armontyöhön ja hänen verensä anteeksiantavaan voimaanko?

      • armo

        syntini kantaa Herrani nimeltä Jeesus Kristus, joka on Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalan poika. Hän on takuumieheni, joten minun ei tarvitse miettiä olenko niin syntinen vai näin syntinen... olen vain syntinen ja se on totta! Jarmo

        Tässä on ristiriita, vai kantaako Jeesus syntisäkkiäsi mukana?
        Syntimme tuhottiin ristillä ja haudattiin Jeesuksessa hautaan. Jeesus ei ottanut ylösnousemuksessa syntisäkkejämme mukaan.


      • Nimimerkkisi on "armo" ja puhut armosta ristiriitaisena kuin se olisi asuntosi kertaurakka siivousprojekti, kuitenkin sinun sinne asuntoon jääminen edellyttää ettet koskaan sinne enää roskaa toisi. MInun asuntoani tosin joutuu siivoamaan joka päivä.
        Tunnen varsin hyvin tuon tavan ajatella, olenhan sentään saanut adventistisen kasvatuksen. Jeesus on tuon armonkäsityksen mukaan kertakäyttöinen rokotus, jota ei tarvita kuin yhden kerran, kun tullaan uskoon ja sen jälkeen luulette voivanne elää synnitöntä elämää ja olla sellaisena kelpaavia Jumalalle. Tuolla tavalla Jeesusta tarvitaan vain kerran ja sitten luulette voivanne olla kelpaavia Jumalan edessä ilman Jeesusta tahrattomina ja puhtaina. Tulette pettymään tähän valintaan.


      • armo

        Armo ei ole kertaurakka vaan koko uskonelämän mittainen prosessi.
        Ei ole kuitenkaan armoa kantaa syntisäkkiä mukanaan, vaan jättää se Jeesuksen ristille.


      • Miksi pitää tehdä asiasta niin vaikeaa? Kuka kantaa, mitä kantaa ja millä tavalla?
        "Jeesus kantaa syntisäkkiä". Iso kysymysmerkki... Miten sen ymmärrät?
        Tää kuulostaa jo ihan saivartelulta... teetkö tästä oikeesti näin älyttömän vaikeaa tahallasi, vai etkö provosoidaksesi keskustelua tahdo ymmärtää sellaista asiaa, jonka viisvuotiaatkin jo tajuavat. Minä ainakin ymmärsin jo viisvuotiaana että Jeesus kuoli ristillä jotta me saisimme elää, kunhan uskomme häneen ja sovitamme pahat tekomme hänessä.
        Onko tämä muka liian vaikeaa käsittää? Ihmettelen.


      • armo kirjoitti:

        Armo ei ole kertaurakka vaan koko uskonelämän mittainen prosessi.
        Ei ole kuitenkaan armoa kantaa syntisäkkiä mukanaan, vaan jättää se Jeesuksen ristille.

        Voimme havaita jälleen, että kommunikointi on vaikea laji. Siis olkaamme vain yksinkertaisesti armollisia toisillemme:)
        https://www.youtube.com/watch?v=XY66ZJ0TFUI
        Matt:
        18:26 Silloin palvelija lankesi maahan ja rukoili häntä sanoen: 'Ole pitkämielinen minua kohtaan, niin minä maksan sinulle kaikki.'
        18:27 Niin herran kävi sääliksi sitä palvelijaa, ja hän päästi hänet ja antoi hänelle velan anteeksi.
        18:28 Mutta mentyään ulos se palvelija tapasi erään kanssapalvelijoistaan, joka oli hänelle velkaa sata denaria; ja hän tarttui häneen, kuristi häntä kurkusta ja sanoi: 'Maksa, minkä olet velkaa.'
        18:29 Niin hänen kanssapalvelijansa lankesi maahan ja pyysi häntä sanoen: 'Ole pitkämielinen minua kohtaan, niin minä maksan sinulle.'
        18:30 Mutta hän ei tahtonut, vaan meni ja heitti hänet vankeuteen, kunnes hän maksaisi velkansa.
        18:31 Kun nyt hänen kanssapalvelijansa näkivät, mitä tapahtui, tulivat he kovin murheellisiksi ja menivät ja ilmoittivat herrallensa kaiken, mitä oli tapahtunut.
        18:32 Silloin hänen herransa kutsui hänet eteensä ja sanoi hänelle: 'Sinä paha palvelija! Minä annoin sinulle anteeksi kaiken sen velan, koska sitä minulta pyysit;
        18:33 eikö sinunkin olisi pitänyt armahtaa kanssapalvelijaasi, niinkuin minäkin sinua armahdin?'
        18:34 Ja hänen herransa vihastui ja antoi hänet vanginvartijain käsiin, kunnes hän maksaisi kaiken, minkä oli hänelle velkaa.
        18:35 Näin myös minun taivaallinen Isäni tekee teille, ellette anna kukin veljellenne sydämestänne anteeksi."


      • armo

        Ollaan armollisia toisillemme. Näen Jarmossa niin paljon Jumalan kädenjälkeä että uskon hänen saavan tästäkin aiheesta kiinni.

        Kuuluin itse aikanani seurakuntaan jossa oltiin syntisiä saat.anan kurjia, epäonnistuneita ja saalittäviä. Oli uskossa tai ei, tehnyt parannuksen tai jättänyt tekemättä, tehnyt jotain tai ollut tekemättä, aina sama tuomio. Jos joku luuli tulevansa joksikin niin koko seurakunnan voimalla lyötiin alas. Alaspainamista oli puolet jokaisesta saarnasta.


      • Ollaan armollisia... rakastakaamme ja olkaamme sopuisia, älkäämme riidelkö. Näin Paavali opettaa seurakuntiaan.
        Olemme uskossa kaikki ja tunnustamme samaa evankeliumia. Näkemyksemme vaanm poikkeaa toisistamme, älkäämme siis siitä tuomitko. En minäkään ole missään kohtaa väittänyt että olen "saa_tanan kurja" vaan juuri päin vastoin, armahdettuna kelpaava syntinen. Minä tunnustan syntisyyteni, enkä siis lähde kiistämään sitä. Siinä se ero on... näen synnin eri tavoin. Todellisuudessa en ole yhtään sen syntisempi kuin sinä, Mikko tai Jyrki. En minä tee lihallista syntiä tahdon varan mukaan, vaan kkoen syntisyyden ihan eri mittapuussa kuin ne, joille synti on vain ne kymmenen lihallista käskyä.
        Rakastakaamme siis toisiamme kuin itseämme... olkaamme veljiä Herrassa, niin minäkin teen. Jos minä vetäytyisin kärttyisenä kuoreen ja jättäisin teidät, en myöskään rakastaisi veljiäni.


      • armo kirjoitti:

        Ollaan armollisia toisillemme. Näen Jarmossa niin paljon Jumalan kädenjälkeä että uskon hänen saavan tästäkin aiheesta kiinni.

        Kuuluin itse aikanani seurakuntaan jossa oltiin syntisiä saat.anan kurjia, epäonnistuneita ja saalittäviä. Oli uskossa tai ei, tehnyt parannuksen tai jättänyt tekemättä, tehnyt jotain tai ollut tekemättä, aina sama tuomio. Jos joku luuli tulevansa joksikin niin koko seurakunnan voimalla lyötiin alas. Alaspainamista oli puolet jokaisesta saarnasta.

        "Armo". Ota sana.
        5Moos. 8:3
        Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.


      • armo

        Erämaahan ei kuitenkaan jääty loppuelämäksi, vaan sieltä noustiin aikanaan luvattuun maahan.


    • armo

      Miksi pitää tehdä asiasta niin vaikeaa? Kuka kantaa, mitä kantaa ja millä tavalla?
      "Jeesus kantaa syntisäkkiä". Iso kysymysmerkki... Miten sen ymmärrät? Jarmo

      Veljiemme syyttäjä esiintyy usein Pyhänä Henkenä. Luulin sitä pitkän aikaa Pyhäksi Hengeksi, se tuli aina jälkeenpäin arvostelemaan: olisi pitänyt tehdä paremmin tai viisaammin vaikka olin tehnyt niin hyvin kuin osasin. Lopulta ymmärsin ettei se ollutkaan Pyhä Henki ja aloin vastaamaan että olet vartin myöhässä, tule silloin sanomaan kun voin vielä tehdä viisaammin tai paremmin. Kerran kun se taas tuli arvostelemaan, kiitin sitä siitä että se tuli auttamaan ja pyysin sitä luettelemaan kaikki asiat kerralla niin että voin viedä ne kaikki ristille. Se lähti pois ja huusin perään: mihin sinä hävisit, tule takaisin. Siihen loppu syyttäjän Pyhänä Henkenä esiintyminen.

      • Amen! Minulla on eräs vastaava kokemus. Tein vain eri tavoin mutta periaate sama.


    • 1213

      Minun nähdäkseni synti on hylätä Jumala. Jos ihminen ei hylkää Jumalaa, hänellä ei ole syntiä, vaikka ei olisi toiminut kaikessa lain Mooseksen lain sääntöjen mukaan. Jeesuksen sanojen perusteella ei ole ratkaisevaa onko ihminen toiminut kaikkien sääntöjen mukaan, koska:

      Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
      Mat. 5:17-19

      Mutta ihmisen täytyy olla vanhurskas, jotta voi päästä ikuiseen elämään:

      Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.
      Mat. 25:46

      Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
      Mat. 5:20

      Vanhurskaus merkitsee oikeaa ymmärrystä ja asennetta, joka näkyy vanhurskaina tekoina.

      Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.
      1 Joh. 3:7-10

      Teot ovat kuitenkin vain hedelmiä josta puu tunnetaan, ei sen enempää, eikä vähempää. :)

    • armo

      Syntisyysyyden takana on ajatus: ihmiselle mahdotonta olla synnitön.
      Jumala ei pyytänyt mahdotonta, Hän antoi Jeesuksen sovittamaan syntimme ja voimaksi hengen luomaan uuteen elämään. Sovitus hoitaa menneisyyden ja voima sen mitä on edessä.

      Meiltä ei odoteta enempää kuin on annettu. Emme voi olla useammassa paikassa yhtä aikaa tai kokea lempeyttä ja ankaruutta samanaikaisesti.
      Lähimmäisemme on se joka on lähellä ja johon voimme vaikuttaa, ei koko maailma.

      Vihollinen laittaa vaatimukset niin korkealle että monet uskovat pukevat syntisyyden päälleen ainoana mahdollisuutena. Jos lähimmäisemme olisi koko maailma, pukisimme mahdottoman vaatimuksen päällemme sillä emme voi olla joka paikassa samanaikaisesti.

      Meiltä odotetaan sitä että teemme joka hetki sillä voimalla, viisaudella ja taidolla mitä olemme saaneet Jumalalta, ja olemme kuuliaisia sille mitä Jumala pyytää.
      Jos emme tottele tai teemme sen mitä teemme huonosti (jotain sinne päin), syyllistumme syntiin.

      Yli-ihminen (yrittää liikaa) on myös syntiä, silloin teemme jotain toisten kustannuksella ja se mitä meiltä odotetaan kärsii. Väsymys ja huolimattomuus estää sen että tekisimme Jumalalta saadun tehtävän hyvin ja kaikki epäoleellinen saa sen hyvyyden jonka Jumala oli tarkoittanut.

      • armo

        Uskovan ei kannata pukea syntinen identiteettä päälleen, vaikka se kuullostaisi nöyryydeltä. Todellisuudessa tämä on Kristuksen sovitustyön kieltämistä ja se estää uskovaa iloitsemasta vapaudesta johon Kristus vapautti. " Joka syntiä tekee on synnin orja". Jos puemme syntinen identiteetin päällemme, niin annamme saat.analle laillisen luvan tuoda kaikenlaista saastaa, ongelmia ja orjuutta elämäämme.

        Psalmit:
        1:1 Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu SYNTISTEN teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat,
        1:2 vaan rakastaa Herran lakia ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt!
        1:3 Hän on niinkuin istutettu puu vesiojain tykönä, joka antaa hedelmänsä ajallaan ja jonka lehti ei lakastu; ja kaikki, mitä hän tekee, menestyy


      • armo kirjoitti:

        Uskovan ei kannata pukea syntinen identiteettä päälleen, vaikka se kuullostaisi nöyryydeltä. Todellisuudessa tämä on Kristuksen sovitustyön kieltämistä ja se estää uskovaa iloitsemasta vapaudesta johon Kristus vapautti. " Joka syntiä tekee on synnin orja". Jos puemme syntinen identiteetin päällemme, niin annamme saat.analle laillisen luvan tuoda kaikenlaista saastaa, ongelmia ja orjuutta elämäämme.

        Psalmit:
        1:1 Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu SYNTISTEN teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat,
        1:2 vaan rakastaa Herran lakia ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt!
        1:3 Hän on niinkuin istutettu puu vesiojain tykönä, joka antaa hedelmänsä ajallaan ja jonka lehti ei lakastu; ja kaikki, mitä hän tekee, menestyy

        Se ei mene ihan suoraan noinkaan. Totuus ei ole se että ihminen olisi synnitön ja näin sanoo Raamattukin. Silloinhan ei jää vaihtoehtoja. Mutta toinen puolli on se, etteä jos meissä on Jeesuksen veri korvaamassa syntiemme painotaakan, me olemme Jumalan edessä lumivalkoisia. Eli taas päästään samaan lopputulokseen, meissä ei ole se voima, vaan Kristuksessa.


      • Nyt me kysymme siis vaan yhtä kysymysparia: Kumpaa sinä kehut, itseäsi ja tekojasi vai Jeesusta Kristusta sinussa? Meissä ei ole kehuttavaa, vaan meissä olevassa Kristuksessa.


    • PasiToivonen

      >>Sattumaa ei ole. Kai suorittajillakin on funktionsa. Minä turvaan armoon ja olen kiitollinen:)>>

      Ja mainostaa Koivuniemen lahkoa samaan Hengenvetoon :)

    • Se mitä Ainasoja täällä kehottaa ihmisiä tekemään, omin käsin ja jaloin yrittää "jonglöörata" itseään suuren ja läpipolttavan Jumalan valon edessä, on aivan turhaa. Luottakaa vain siihen että Kristus, Jeesus Kristus vapahtajamme kuoli siksi jotta hän yksin voi kantaa sen vajavaisuutemme, jossa koko Israelin kansa ei kyennyt teoissaan Jumalalle esittää. Hänessä me saamme elää ja olla vajavuuksinemme. Jeesus kun on sydämessä, kroppamme ja lihamme alkaa karttaa pikkuhiljaa syntiä ja saamme rauhan lihassamme. Alamme vastustaa ja ihmota syntiä. Luottakaa sanaani, näin minulle on käynyt.

      • Pieni kirjoitusvirhe, joka kuulostaa melkein päinvastaiselta, siis:
        Jeesus kun on sydämessä, kroppamme ja lihamme alkaa karttaa pikkuhiljaa syntiä ja saamme rauhan lihassamme. Alamme vastustaa ja inhota syntiä. Luottakaa sanaani, näin minulle on käynyt.
        Eli siis emme enää saata tehdä syntiä... silti älkäämme kutsuko itseämme synnittömiksi, koska elämme tässä syntisessä maailmassa ja VASTA KUN täydellisyys saapuu, vajavuus poistuu meistä, mekin voimme olla täydellisiä.


      • armo

        Katseemme on pysyttävä Kristuksessa joka on täydellinen ja synnitön. Jos katseemme kääntyy omaan napaamme alamme välittömästi kyseenalaistamaan kaiken sen minkä Jeesus on tehnyt.
        Jos olisimme syntisiä niin raamattu kieltäisi olemasta seurassamme.

        1:1 Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu SYNTISTEN teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat,

        1:2 vaan rakastaa Herran lakia ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt!

        1:3 Hän on niinkuin istutettu puu vesiojain tykönä, joka antaa hedelmänsä ajallaan ja jonka lehti ei lakastu; ja kaikki, mitä hän tekee, menestyy


      • armo kirjoitti:

        Katseemme on pysyttävä Kristuksessa joka on täydellinen ja synnitön. Jos katseemme kääntyy omaan napaamme alamme välittömästi kyseenalaistamaan kaiken sen minkä Jeesus on tehnyt.
        Jos olisimme syntisiä niin raamattu kieltäisi olemasta seurassamme.

        1:1 Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu SYNTISTEN teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat,

        1:2 vaan rakastaa Herran lakia ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt!

        1:3 Hän on niinkuin istutettu puu vesiojain tykönä, joka antaa hedelmänsä ajallaan ja jonka lehti ei lakastu; ja kaikki, mitä hän tekee, menestyy

        Amen! Tuo on juuri sitä käärmeeseen tuijotusta Mooseksen sauvassa. Jos me käännämme katseen siitä omiin tekoihimme siten välttää käärmeenpuremia, käärme tulee ja puree kuolettavasti. Tämä on se lähtökohtainen ajatusmaailma.
        Mutta TOTTAKAI, me olemme Jumalan edessä puhtaita ja synnittömiä. TÄYSIN näkemyksestämme kiinni. Totuus on että olemme syntisiä, mutta Kristuksessa täysin puhtaita. Nimittäin jos ukosssa horjuminen on jo pelkästään syntiä, niin haluan nähdä sen jonka usko on vuoria siirtelevää. Hän ei nimittäin kuole koskaan, hän on Jeesus itse.


      • armo

        Uskossa horjuminen on jo pelkästään syntiä. Jarmo
        Synti on tässä asiassa suhteellista, riippuen siitä kuinka paljon meillä on uskoa. Oman uskon tasonsa alittaminen on syntiä, mutta se ei jos vastauskoontullut ei siirrä vielä vuoria.

        Jeesus oli koko elämänsä synnitön vaikka hänenkin oli kärsimyksistä opittava kuuliaisuus. Vasta silloin kun olemme oppineet erottamaan hyvän ja pahan, tuntemaan voiman ja silti tietoisesti rikomme puhutaan synnistä.


      • Suurinpiirtein juu... Mutta syntiä oli "syödä siitä puusta" eli Jumalan vastustaminen. Eihän Adam ja Eevakaan sorineet Jumalaa vastaan, vaan herkkäuskoisuuttaan luottivat mitä käärme heille puhui ja houkutus voitti kuuliaisuuden Jumalaa kohtaa. Se oli jo syntiä, johon ei ollut mitään muuta keinoa kuin kuolema. Aika rajua siis!
        Tässä piilee synnin syvin olemus, eli synti on karkeimmillaan niissä kymmenessä kivitaulussa, jotka Mooses toi vuorelta alas. Ne sisälsivät ainosataan se karkeimman lihallisen viestin minkä Jumala antoi, vähän kuin kirjan takakansi. Syntisyys olisi kuitenkin huomattavasti laajempi kokonaisuus. En siis puhu vain synninteoista, vaan syntisyydestämme. Ps. 51:5 Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.


      • armo

        Aadam ja Eeva tekivät tietoisen synnin. Jumala itse oli sanonut heille ettei saanut syödä siitä puusta. (Tietoinen kapinointi).

        Ps. 51:5 Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.
        Ei tarkoita syntisyyttä, ei edes perittyä syntisyyttä. Vaan samaa syntiin taipuvuutta kuin oli Aadamilla ja Eevalla. (Liha on heikko) "Kuolettakaa lihan työt Hengen avulla".

        Jeesus oli synnitön.
        Joutui oppimaan kuuliaisuuden. (Ennen kuin on opittu ei puhuta synnistä).
        Oppiminen kesti 30 vuotta jonka jälkeen Hän oli valmis tehtäväänsä.
        "Maitoa ja hunajaa tämä lapsi sai syödä siihen asti että oppi erottamaan hyvän ja pahan."

        Kun opimme mikä on väärin ja mikä on oikein, meiltä odotetaan sen mukaan. Maallinenkaan tuomioistuin ei tuomitse alaikäistä jolta ei voida vielä odottaa tekonsa seuraamuksia, mutta sitä mukaa kuin lapsi kasvaa häneltä odotetaan ikänsä mukaan.


      • armo kirjoitti:

        Aadam ja Eeva tekivät tietoisen synnin. Jumala itse oli sanonut heille ettei saanut syödä siitä puusta. (Tietoinen kapinointi).

        Ps. 51:5 Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.
        Ei tarkoita syntisyyttä, ei edes perittyä syntisyyttä. Vaan samaa syntiin taipuvuutta kuin oli Aadamilla ja Eevalla. (Liha on heikko) "Kuolettakaa lihan työt Hengen avulla".

        Jeesus oli synnitön.
        Joutui oppimaan kuuliaisuuden. (Ennen kuin on opittu ei puhuta synnistä).
        Oppiminen kesti 30 vuotta jonka jälkeen Hän oli valmis tehtäväänsä.
        "Maitoa ja hunajaa tämä lapsi sai syödä siihen asti että oppi erottamaan hyvän ja pahan."

        Kun opimme mikä on väärin ja mikä on oikein, meiltä odotetaan sen mukaan. Maallinenkaan tuomioistuin ei tuomitse alaikäistä jolta ei voida vielä odottaa tekonsa seuraamuksia, mutta sitä mukaa kuin lapsi kasvaa häneltä odotetaan ikänsä mukaan.

        Valitan, en voi sinulle enempää sanoa. Saat uskoa siihen mihin haluat, tule sitten kanssani tuolla asenteella Herramme eteen ja katsotaan miten käy :(
        Adam ja Eeva tekivät oikeastaan syntinsä vasta kun kiistivät sen, eivätkä sanoneet taikasanaa "anteeksi, minussa oli vika", vaan:
        Adam sanoi että "sinä annoit minulle tuon naisen joka houkutteli" syyttäen Jumalaa.
        Eeva puolestaan sanoi että "tuo käärme jonka olit päästänyt paratiisiin, houkutteli" eli vieritti syyn Jumalle.
        Kuinka moni jumalaton tekee sitä jatkuvasti sanoen, "Jumala on julma hirviö".
        Minä sanon että Adam ja Eeva... minä säälin heitä, heissä ei ollut mitään muuta vikaa kuin etteivät he tunnustaneet syntisyyttään, kuten ERÄÄTKIN TÄÄLLÄ jatkuvasti tekevät. "vink-vink"


      • armo

        Aadamin ja Eevan synti oli tietoinen kapinointi Jumalan antamalle ohjeelle, ja sitä seurasi uusi synti uuden perään koska heillä ei ollut nöyryyttä myöntää rikkomustaan.

        Jaakobin kirje:
        1:15 kun sitten himo on tullut raskaaksi, synnyttää se synnin, mutta kun synti on täytetty, synnyttää se kuoleman.

        Huomaatko syntiä edeltää himo joka tulee raskaaksi ja vasta siitä syntyy synti.


      • Älä "pliis" tuo noita konteksista irroitettuja tekstejä tueksi. Mulle tulee näppylöitä aina kun jakeenparsi tuodaan, jossa on pronomini ja pieni alkukirjain edessä ja pilkku lauseen perässä. Voisin tuoda sellaisen raamatunpaikan jossa lukee "Jumalaa ei ole".


      • Tuo Jaakobin kirje kertoo jostain ihan muusta kuin Adamin ja Eevan synnistä:

        Jaakob 1:12-16 Autuas se mies, joka kiusauksen kestää, sillä kun hänet on koeteltu, on hän saava elämän kruunun, jonka Herra on luvannut niille, jotka häntä rakastavat!
        Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa"; sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa. Vaan jokaista kiusaa hänen oma himonsa, joka häntä vetää ja houkuttelee; kun sitten himo on tullut raskaaksi, synnyttää se synnin, mutta kun synti on täytetty, synnyttää se kuoleman.
        Älkää eksykö, rakkaat veljeni.


    • Jeesuksen Kristuksen tekemän työn voimme omin voimin mitätöidä useallakin tavalla vaikka uskomme Jeesuksen olemassoloon ja jopa myönnämme hänen armonsa mahdollisuuden.
      Virhe 1 on se että me otamme Jeesukselta vastaan uskoon tultuamme vain pelkän kertarokotuksen ja asetamme sen jälkeen itsemme synnittömäksi jalustalle ja luulemme siitä eteenpäin kykenevämme synnittömyyteen ihan itse. Tässä Jeesus jää taka-alalle ja pikkuhiljaa poistuu elämästämme. Epäjumalamme on me itse tekoinemme.
      Virhe 2 tapahtuu ns. luterilaisittain, että lakkaamme välittämästä teoissamme kokonaan ja teemme Jeesuksesta anteeksiantoautomaatin. Pönkitämme tekojemme seurausta, huonoa omaatuntoa antamalla kirkolle kymmenyksiä tai veroja ja käymme joskus ehtoollisella. Epäjumalaksi tulee tällöin kirkko ja sen sakramentit.
      Virhe 3 piilee välimiehessä, itsemme ja Jeesuksen välissä, kuten katolisuudessa epäjumalaksi tulee neitsyt Maria ja Paavi sekä kirkko viimekädessä. Kaikki pahat teot saadaan ripittäytymällä anteeksi, joten silelläkin voidaan tehdä ihan mitä tahansa.
      Moni itseni kaltainen lapsesta uskovaan perheeseen syntynyt on saanut traumoja uskonsa kasvatuksessa, koska kaikki kirkot ovat syyllistyneet tavalla tai toisella näihin asioihin ja hakevat sitten vaihtoehtoa uskolleen. Minä olen adventistisen kasvatuksen saanut joka on täysin tekojen uskonto. Joku voi olla saanut taas Lestadiolaiskavatuksen, jossa murskataan omien kykyjen mahdollisuus, jolloin tämä ihminen etsii tekojenuskon teitä. Eikö siis joku voisi huutaa, että on olemassa kultaisia keskiteitäkin.
      Mielestäni on tärkeää ettei alista itseään muttei nosta omien tekojensa töitä jalustallekaan, koska oikeesti emme paljoon kykene, vaan Jeesus meissä. Meidän on hyvä pelkästään korottaa Jeesusta ja laskea itsemme "händikäpeiksi" vähän kaikessa mikä liittyy synnittömyyteen. Meissä kuitenkin asuu Kristus ja Hänessä me voimme olla täydelliset.

      • armo

        Näissä kolmessa kuvaamassasi virheessä olen samaa mieltä.
        Menestysteologiassa on usein ongelmana hyperarmo, kuvaamasi 1 virhe.
        Anteeksiantoautomaatti, kuvaamasi 2 virhe on yhtä vaarallinen eksytys.
        Joku muu kuin Jeesus välimiehenä, kuvaamasi 3 virhe, on yleisin.
        Nämä kaikki johtuvat siitä ettei ristiä haluta kantaa , ja etsitään raamatusta perusteet ettei tarvitsisikaan. Nämä ovat niitä lopun ajan eksytyksiä joista Jeesus varoittaa.


      • armo kirjoitti:

        Näissä kolmessa kuvaamassasi virheessä olen samaa mieltä.
        Menestysteologiassa on usein ongelmana hyperarmo, kuvaamasi 1 virhe.
        Anteeksiantoautomaatti, kuvaamasi 2 virhe on yhtä vaarallinen eksytys.
        Joku muu kuin Jeesus välimiehenä, kuvaamasi 3 virhe, on yleisin.
        Nämä kaikki johtuvat siitä ettei ristiä haluta kantaa , ja etsitään raamatusta perusteet ettei tarvitsisikaan. Nämä ovat niitä lopun ajan eksytyksiä joista Jeesus varoittaa.

        Kiitos, amen!


      • armo

        Lisäisin luetteloosi myös neljännen virheen.
        Huom. En tarkoita tällä sinua, vaikka syntisyydestä puhutaankin. Tiedän että tarkoitat sanomallasi samaa asiaa kuin minäkin, sitä ettei yksikään eksytys ohittaisi ristin kantamista.

        Olen nähnyt lukemattomia uskovia jotka perustelevat lihallisuutensa syntisyydellä: Kaikki tekee syntiä eikä kukaan ole synnitön. Siitä he saavat rohkeuden ja voiman tahalliseen synnin tekemiseen. Tämä yhdistyy kuvaamaasi anteeksiantoautomaattiin jossa luotetaan armoon ennen kuin syntiä on edes tehty.

        Keskustelin kerran uskovan kanssa joka oli pahoittanut mielensä puolisoonsa. Hän sanoi että kyllä Jumala antaa avioeronkin anteeksi. Siihen kysyin että antaako armo sinulle rohkeuden ja voiman tehdä syntiä.


      • armo kirjoitti:

        Lisäisin luetteloosi myös neljännen virheen.
        Huom. En tarkoita tällä sinua, vaikka syntisyydestä puhutaankin. Tiedän että tarkoitat sanomallasi samaa asiaa kuin minäkin, sitä ettei yksikään eksytys ohittaisi ristin kantamista.

        Olen nähnyt lukemattomia uskovia jotka perustelevat lihallisuutensa syntisyydellä: Kaikki tekee syntiä eikä kukaan ole synnitön. Siitä he saavat rohkeuden ja voiman tahalliseen synnin tekemiseen. Tämä yhdistyy kuvaamaasi anteeksiantoautomaattiin jossa luotetaan armoon ennen kuin syntiä on edes tehty.

        Keskustelin kerran uskovan kanssa joka oli pahoittanut mielensä puolisoonsa. Hän sanoi että kyllä Jumala antaa avioeronkin anteeksi. Siihen kysyin että antaako armo sinulle rohkeuden ja voiman tehdä syntiä.

        Kerron sinulle silti, että vaikka minä tunnustan syntisyyteni, en takuulla ole sen syntisempi kuin sinä tai kukaan muukaan täällä oleva ns. tosiuskova. Missä siis vika?
        Vika on siinä miten itsesi näet. Onko lasisi puoliksi tyhjä vai puoliksi täynnä?


      • armo

        Tämä on ollut hyvä keskustelu kanssasi siitä miten molemmat kertovat samaa asiaa päinvastaisin sanoin. Ehkä olisi parempi sanoa niin että jokainen tulkinta armosta joka johtaa parannuksen syntielämästä on Jumalasta. Ja jokainen tulkinta joka antaa synnille luvallisuuden on perk.eleestä.

        1:15 kun sitten himo on tullut raskaaksi, synnyttää se synnin, mutta kun synti on täytetty, synnyttää se kuoleman.

        Mitä ajattelet tästä raamatunkohdasta?
        Synti syntyy vasta himon tultua raskaaksi.


      • armo kirjoitti:

        Tämä on ollut hyvä keskustelu kanssasi siitä miten molemmat kertovat samaa asiaa päinvastaisin sanoin. Ehkä olisi parempi sanoa niin että jokainen tulkinta armosta joka johtaa parannuksen syntielämästä on Jumalasta. Ja jokainen tulkinta joka antaa synnille luvallisuuden on perk.eleestä.

        1:15 kun sitten himo on tullut raskaaksi, synnyttää se synnin, mutta kun synti on täytetty, synnyttää se kuoleman.

        Mitä ajattelet tästä raamatunkohdasta?
        Synti syntyy vasta himon tultua raskaaksi.

        "Synti on tullut raskaaksi vasta himon tulutua" tulkitsen kuten Jaakob sen sanoo vanhanaikaisesti. Omakohtaista kokemusta asiasta on paljon, kas kun joka kerta kun olen itse langennut, se tuntuu aina vaan epätoivoisemmalta mutta samalla joka kerta tiedän myös sen että olen saanut paljon anteeksi. Olen siis hyvin rakas, eli paljossa koeteltu lapsi. Jos Jumala ei välittäisi minusta, minulle ei koettelemuksia tulisi.
        Mutta kun koettelemuksen voittaa ja tuntee olevansa voimakas, niin sen jälkimaku ei olekaan enää hyvä. Jälkeenpäin tunnen että "hei, näinhän minun vain odotetaan elävän" eli en ole ansainnut riemua voitostani ja jos alan sillä voitolla brassailemaan, niin lopputulos olisi suorastaan katastrofi. Häpeän jo valmiiksi itseäni jos niin kävisi.
        Jaakob 1:12-16 Autuas se mies, joka kiusauksen kestää, sillä kun hänet on koeteltu, on hän saava elämän kruunun, jonka Herra on luvannut niille, jotka häntä rakastavat!
        Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa"; sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa. Vaan jokaista kiusaa hänen oma himonsa, joka häntä vetää ja houkuttelee; kun sitten himo on tullut raskaaksi, synnyttää se synnin, mutta kun synti on täytetty, synnyttää se kuoleman. Älkää eksykö, rakkaat veljeni.
        Jesaja kirjoittaa tuhatvuotiskaudesta että satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen. Tämä on sen synnin mitta. Jumala voi koetella ja jos joka kerta lankeat ja taas lankeat, etkä enää tunne omassatunnossakaan pistosta, synti on saanut täyden kypsyysasteen ja joudut kiroukseen. Jeesushan sanoi että vaikka olette kuollut niin te olette elossa, jos teissä on minun henkeni. Tässä kohtaa kuolema tarkoittaa juuri sitä. Hengellinen kuolema. Ei fyysinen kuolema meitä tapa.


    • Nytkylnyt

      Maailma tuntee meidät uskovat keskinäisestä rakkaudesta. Sitten se yksi lause voi olla enemmän kuin tuhat sanaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      4
      1983
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      254
      1677
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      247
      1602
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      54
      1554
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      105
      1418
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      23
      1309
    7. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      157
      1197
    8. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1173
    9. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      282
      1172
    10. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      38
      1035
    Aihe