Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
JarmoEklund
profiilit
JarmoEklund
JarmoEklund
Vapaa kuvaus
www.pelastussanoma.fi
Aloituksia
91
Kommenttia
2401
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Oletko löytänyt nuo Raamatusta vai Wikipediasta? Tiedän kyllä varsin hyvin miten kumpainenkin asiaa käsittelee.
Oletko koskaan käynyt väitöskirjatilaisuudessa? Olen itse käynyt ja kyllä, aivan oikein, siellä on vastaväittelijä, joka koettaa kumota väitteesi ja se tapahtuu joskus hyvinkin värikkäästi ja jopa jälkipyykkiä saatetaan käydä medioissa.
Sinä sen sijaan et taida ymmärtää täysin koska mielessäsi on vain yksi ja oikea tapa, sinä haluat dominoida palstaa, kuka saa ja mitä saa jne. joten pidä toi linja mutta älä kuvittele että kukaan täällä toteuttaa sinun "käskytoiveitasi" vaan tekevät kuin ennekin. Voi availla näitä hullujenhuone ja mielisairausaloituksia mielin määrin ja solvata ketjujen kirjoittelijoita vihjalilemalla taas uusilla aloituksillasi. Muttei se muuta palstan suhtautumista sinuun milään tavoin. Eikä olekin surullista. Pitäs kato omistaa Aller yhtiö, vai mikä tämä on? Sitten saisit bannailla kaikki kirjoittelijat mielin määrin ja laatia näitä omia sääntöäs.
11.08.2015 18:10
Panin tonne MV:lle kommentin.
11.08.2015 17:45
Väittelystä kritisoiva aloittaja aloitti väitteleyn ja on palstalla väitellyt varmaan jo kymmenen vuotta. Ainakin hän ymmrätää väittelystä paljon, ei kai siinä sitten. Anna mennä!
11.08.2015 17:35
...jatkan vielä sen että siruttomana olet käytännössä irtolainen. Laittomasti olemassa oleva henkilö.
11.08.2015 17:13
Siis tätä koko tekniikkaa ei ole vielä tuotu lähellekään siinä valossa, jossa se tullaan ottamaan vastaan, kun peto on ilmestynyt ja seurakunta kadonnut. Silloin nämä arguimentit sirulle vasta annetaan julki ja kaikki ottavat sen innolla vastaan.
Tästä käytiin keskutelua tuolla jossain aikaisemmissa ketjuissa ja pitkästi, missä eräs ammattilainen alkoi tilittää mitä kaikkea vastustamatonta hyötyä siru tuo tullessaan. Eihän sitä kertakaikkiaan voi olla ottamatta sitten... jolloin vain ne jotka tajuaa, tajuaa että nyt on se hetki jossa täytyy tehdä ratkaisu ketä herraa kukin haluaa palvella. Maailma ottaa sirun ilomielin ja ne herännäisuskovat, jotka tajuavat, joutuvat elämään kuin Amischit konsanaan sen jälkeen. Kaikki yhteiskunnan osa-alueet sulkevat ovensa niille, joissa sirua ei ole. Et pääse bussilla edes, etkä pois maasta, saati maksaa mistään mitään. Putoat yhteiskunnan tuilta ja muilta, ei enää edes krjastokorttia, koska kaikki on sen jälkeen mahdotonta.
11.08.2015 17:11
Jep. Isä on pyhitetty ja poika ohitettu... hienosti menee.
10.08.2015 21:00
Nyt lähen kolemn vartin lenkille!!! :D
10.08.2015 20:17
Olen syntyperäinen adventisti, syntynyt suureen adventistisukuun. Isoisäni isä perusti Tampereen adventtiseurakunnan yhdessä Murdecbachin kanssa, vai mikä sen vaikea sukunimi oli, vuonna 1912-1913. Mutta en enää ole pariinkymmeneen vuoteen ollut sydämeltäni sitä. Paperit ovat edelleen siellä ja kuljen kaikissa vapaissa suunnissa, kuten hellareissa tai vapiksien luona, ei välii.
10.08.2015 20:16
Kovasti aaltoilet välillä kiihkolet sitten taas laannut ja puhut kauniisti. Käyttäydyt kovasti ristiriitaisesti Israelia kohtaan ja se kyllä häiritsee minua ja monia muita myös. Juristimaisesti siirrät painopistettä keskutelussa.
Uudestisyntyneellä Jumalan lapsella on selvät yhteiset säkeet, eikä niissä ole piiruakaan heittoa mutta sitten jostain lillukanvarresta saatetaan tiukasti vääntää asiaa. Vaikkapa siitä että onko apokalyptisen valkean hevosen ratsastaja kenen lähettämä, vaikka se lukee jopa ilmestyksirjassa kuka ja mikä käski sanoin TULE. Minulla on täällä pitkä historia omista kärkevistä keskuteluista, puhumattakaan ateitsien, teistien ja skeptikkojen kanssa ja sinä tunnut olevan uusi. Suosittelen että käytät yhtä nimimerkkiä. Se on reiluutta muita kohtaan ja vältyt ainakin trollin maineelta.
10.08.2015 20:12
Eipä niin... Aamos 3:7 Sillä ei Herra, Herra, tee mitään ilmoittamatta salaisuuttaan palvelijoillensa profeetoille.
Sitten viittaat vielä siihen vanhaan "yksin isä, ei edes poika" näin lyttäät jälleen Jeeuksen Herrauden. Mutta selitys tällekin on vanha ja todistaa vain monien lukuymmärrystä Raamatun suhteen, joka ei ole pulla, jossa on rusinoita. Sinun on syötävä pullan mukana ne rusinat:
Matteus 24:35-36 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa. Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.
Huomaatko mistä päivästä on kyse, josta ei tiedä kuin yksin isä. Se päivä jolloin tuhatvuotiskausi päättyy, taivaat ja maa tuhotaan ja luodaan uusi. Sitä kutsutaan Herran päiväksi, oikeammin Jumalan päivä. Jeeuksen päivä on se kun hän tulee kaikkine Pyhinensä ja ne pyhät ovat temmatut.
10.08.2015 20:03
No huhhuh... tunnut olevan naisihminen...? Mutta nyt tuli jo tuota vierasta uskontoa tuutin täydeltä. Uskonnolliset raamit mutta kieltää uskon voiman. Pyhän Hengen ja asettaa Jeesuksen alas itsemme tasolle. Se on siellä Timoteuksen kirjeessä, en muista missä niissä, enkä tasan jaksa nyt kaivaa.
10.08.2015 19:42
Jos meillä ei kenelläkään ole yhteyttä Tiavaan johtoon, niin Raamattu kokonaan valuu hiekkaan, koko sen evankeliumi ja profetiat valuvat tyhjyyteen.
Minulla on henkien tunnistamisen armolahja ja voin sanoa että tässä puhuu koko ajan joku vahvasti teologinen kiihkoilija joka lyttää ovelasti Jeesuksen pelastustyön. Sen nyt jokainen saatoi tunnstaa Israel vihastaan.
10.08.2015 19:38
Tuo on pelkkiä samoja olettamuksia joista tällä palstalla on väännetty nyt mun aikana jo pian kymmenen vuotta, sen tulematta loppuunkäsitelllyksi. Voit olla just tota mieltä, se ei muuta miksikään mitään.
Minulla on vain yksi kysymys, johon en ole suoraa vastausta posttribulationisteilta saanut kuin kerran ja se oli "EI ESTÄ". Eli kysmys kuuluu: Estääkö mikään Raamatun paikka Jumalaa sanansa mukaan tempaamasta juuri nyt pois vaikkapa vain minut?
10.08.2015 19:35
No nyt kuulostaa mielenkiintoisemmalta. Olen silti siinä uskontilassa, etten paljon hämäänny käännösvirheistä, koska jos Jumalalla on täysi valta, joka on siirretty Jeesukselle, niin kuka voisi Raamattua sillä tavalla vääntää solmuun että joku sen takia eksyisi lopullisesti. Huomaa terminkäyttö "lopullinen eksyminen"... Jeesus, hyvä paimen on luvannut hakea kaikki lampaansa, viimeistä myöden, joten jos katsotaan Raamattua 1992 niin voidaan suoraan sanoa että se ei ole enää edes Raamattu, vaan Pipliaseran taideteos Raamatusta. Ei se minua hämää, jos olen uskossa.
10.08.2015 19:31
Nii, lisään oman käsitykseni Raamatun kautta ymmärryksestäni että Hanok oli ensimmäinen temmattu, joka lähti "VARKAIN" juuri ennen Nooaa, joka rakensi arkin jne.
Sitten Elia temmattiin siten että hänellä oli toinen vieressä (kuin Matteus 25. luvun neitsyt, toinen otetaan ja toinen jätetään)
Sitten Jeesuksen tullessa kolmas (käänteisellä tavalla, koska Jeesus tuli aasilla ja kuoli, jonka jälkeen haudat avautuivat ja monien kuolleiden ruumiit nosivat. Aivan samoin kuin sitten kun Jeesus tulee näkyvällä tavalla kahden valtakunnan kuninkaana, silloin monien haudat avautuivat ja monien ruumiit nousivat.
Vaan ilmestyksirja lopussa kerrotaan ns. ensimmäisestä ylösnousemuksesta, jota ensin edusti Hanok, sitten Elia ja sitten Jeesuksen aikana kuolleet jne. mutta kaikkien ruumiita ei herätetty tuhatvuotiskaudelle, vaan vasta kun ne olivat loppuun kuluneet. jne. joka on varmaan jo monille tuttua kauraa.
Kyse on siis ensimmäisestä ylösnousemuksesta, eikä sillä ole aikarajaa, koska ne tapahtuu, eikä mitään sen ihmeellisempää. Jopa minä voin sano että jos nyt lähtisin, ketä se liikuttaisi?
10.08.2015 19:26
Et taida olla sosiaalisesti kovin taitava. Asiasi pomppii eikä siitä saa otetta. Lisäksi jokaisessa lauseessa on kiihkoilun makua. Yritin katsella mihin oikein haluat viitata Matteus 27 luvun Jeesuksen kuollessa "muutamilla" ylösnouseilla, vaan eipä tuo oikeen nyt selvinnyt.
10.08.2015 19:19
Tarvitsetko Biblian 1776 jakeen 52 "haudat aukenivat, ja monta pyhäin ruumista, jotka maanneet olivat, nousi ylös,"
10.08.2015 19:06
JEP! Matteus 27:50-53 Niin Jeesus taas huusi suurella äänellä ja antoi henkensä. Ja katso, temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti, ja maa järisi, ja kalliot halkesivat, ja haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös. Ja he lähtivät haudoistaan ja tulivat hänen ylösnousemisensa jälkeen pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monelle.
Mitä sitte?
10.08.2015 19:03
Siunataan yhdessä Israelia ja sen kansaa.
10.08.2015 18:57
Vaikuttaa siltä että sinulla on vaikutteita uskossasi jostain vieraasta uskonnosta koska on muutama asia mistä uskova tunnistaa helposti toisen uskovan ja ne ovat mm. suhtautuminen Israeliin. Jos sinä suhtaudut Israeliin vihamielisesti, se on automaattinen ymmärrysviite meille hegestäsi jossa elät. Jos yksikin näistä perusasioista puuttuu, olet harhavesillä ja matkalla vielä jostain jonnekin. Toivottavasti käy hyvin.
10.08.2015 18:55
36 / 121