Varmistettu profetia: Syyskuun ylöstempaus.

Nyt_se_on_varmaa

238

1244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tässätotuus

      72 neitsyttä paratiisissa?
      40000
      3.7.2015 13:18
      Kyllä ne 72 neitsyttä ovat todella tyhmiä, jos suostuvat olemaan vain seksiä varten yhden ainoan ukon kanssa. Kukaan älykäs nainen ei hyväksy toisia naisia. Islam onkin vähemmän älykkäitä varten.

      • Illalillaagram

        Meu-1
        3.7.2015 16:33
        72 neitsyttä lienee tutkimusten mukaan käännösvirhe. Kirjoitettu kieli on muuttunut niin, että alkuperäistekstissä sana on tarkoittanut rusinoita. Allah siis odottaa rusinoitten kanssa palmunlehvälaaksossa hunajaisen virran äärellä... Että kun räjäyttää itsensä, palkkana on kipollinen rusinoita!
        tasaus

        4.7.2015 20:45
        siis, kannattaako tapatta itteään 72 hen rusinan tähden,


      • Varmistettu

        Jihad1.9.2014 21:400 SULJE
        Se on Raamatullinen. Ei ole muslimin päätettävissä.
        KTS (Ei kirj.)1.9.2014 21:420 SULJE
        Se on Raamatulla ratsastamista politiikan varjolla eli täältä pesee ja linkoaa!
        KTS (Ei kirj.)28.9.2014 21:140 SULJE
        Ollaan Suomessa, jonne sun lössis on tätä messiaanista paskaa ujuttamassa. Mutta se ei onnistu!


      • Impulsiivinen_Sonni

        Joo, räjäyttää itsensä 72 neitsyen tähden, minä haluaisin mieluummin kokeneita kolmekymppisiä, jotka osaa hommat!


      • Pano-Mooses

        Eikä ne neitsyet kovin kauaa neitsyinä pysy.


    • minäuskon

      Tempaus on tapahtuva aivan lähiaikoina, sillä se ei voi enää olla tulematta koska niin moni on saanut sanan Herralta. Maailmantilanne suorastan vaatii sitä.

      • Lähiaikoina? Samaan tapaan kuin jeesuksen paluu vielä aikalaisten sukupolven eläessä?

        Tarkistetaan taas tulevaisuudessa tuota ajankohtaa, mutta uskovaiset eivät tästedes saa ajaa autoa tai toimia lentäjinä, koska tempauksen sattuessa ongelmia on selkeästi tiedossa.

        Milloin nämä paimentolaistarinoihin uskovat älyävät,mettämheitä on vedätetty ihan satasella?


      • AjanLaskua
        he-ma kirjoitti:

        Lähiaikoina? Samaan tapaan kuin jeesuksen paluu vielä aikalaisten sukupolven eläessä?

        Tarkistetaan taas tulevaisuudessa tuota ajankohtaa, mutta uskovaiset eivät tästedes saa ajaa autoa tai toimia lentäjinä, koska tempauksen sattuessa ongelmia on selkeästi tiedossa.

        Milloin nämä paimentolaistarinoihin uskovat älyävät,mettämheitä on vedätetty ihan satasella?

        Herran silmissä tuhat vuotta on kuin yksi päivä.


      • Siis.luulottelen

        Ehkä nuo useat tulkinnat ylöstempauksesta tekevät siitä niin tulkinnanvaraisen, että en usko, että joku pystyy määrittämään sen ajankohtaa.
        30 vuotta sitten tapahtui myöskin paljon hyvää ja pahaa. Nykyisin erityisesti paha uutinen leviää erittäin nopeasti kaikkialle. Nykyisin tietoa muista ihmisistä ja tapahtumista sekä pelkkää uutta tietoa on paljon helpommin saatavilla kuin aikaisemmin.
        30 vuotta tästä päivästä eteenpäin, on samantyyppinen tilanne - hyvää ja pahaa. Näin vain luulottelen.


      • Logiikka
        Koska luomisesta on kulunut pyöreät 6 päivää/vuosituhatta ja koska olemme jo 3. päivässä/vuosituhannessa, en näe tempaukselle ajallista estettä.
        2Piet. 3:8 Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä."


      • TemppuTempaus
        he-ma kirjoitti:

        Lähiaikoina? Samaan tapaan kuin jeesuksen paluu vielä aikalaisten sukupolven eläessä?

        Tarkistetaan taas tulevaisuudessa tuota ajankohtaa, mutta uskovaiset eivät tästedes saa ajaa autoa tai toimia lentäjinä, koska tempauksen sattuessa ongelmia on selkeästi tiedossa.

        Milloin nämä paimentolaistarinoihin uskovat älyävät,mettämheitä on vedätetty ihan satasella?

        Joku oli nähnyt unen tai näyn ylöstempauksesta.
        Siinä ylöstemmatun uskovan vaatteet olivat laitettu
        siististi leipottuna paikkaan josta uskova oli otettu.
        Tämä on hyvin uskottavaa sillä Jumala on järjestyksen
        Jumala ja hyvin hienotunteinen temmattua ihmistä kohtaan.
        Ei Hän jätä vaatteitamme likaisena miten tahansa ja
        mihin tahansa. Näin aattelen. Siis......

        Jos Jumala tai Hänen enkelinsä pesee ja leippoaa ylöstemmatun
        vaatteet, en usko että lentokone tai auto putoaisi tai
        suistuisi ojaan tai vastaantulevan auton päälle kun ohjaaja
        otetaan ylös tempauksessa.


      • TemppuTempaus kirjoitti:

        Joku oli nähnyt unen tai näyn ylöstempauksesta.
        Siinä ylöstemmatun uskovan vaatteet olivat laitettu
        siististi leipottuna paikkaan josta uskova oli otettu.
        Tämä on hyvin uskottavaa sillä Jumala on järjestyksen
        Jumala ja hyvin hienotunteinen temmattua ihmistä kohtaan.
        Ei Hän jätä vaatteitamme likaisena miten tahansa ja
        mihin tahansa. Näin aattelen. Siis......

        Jos Jumala tai Hänen enkelinsä pesee ja leippoaa ylöstemmatun
        vaatteet, en usko että lentokone tai auto putoaisi tai
        suistuisi ojaan tai vastaantulevan auton päälle kun ohjaaja
        otetaan ylös tempauksessa.

        Voi näiden uskovaisten yksinkertaisuutta!

        Joku tai eräs näkee unen ja sinä esität tosiasiana sekä vedät siitä päätelmiä!

        Naurua ja pilkkaa ansaitsee uskovainen, joka tuollaista esittää ja uskoo mielikuvitusystävään. Ei ole yksinkertaisuudella mitään rajaa. Mulla olisi muuten myytävänä näkymätön auto, jolla voit sit kuoleman jälkeen ajella taivaassa muiden taivasasukkien kadehtiessa, vain 10 000 ekee!


      • Näkökulmaa
        he-ma kirjoitti:

        Voi näiden uskovaisten yksinkertaisuutta!

        Joku tai eräs näkee unen ja sinä esität tosiasiana sekä vedät siitä päätelmiä!

        Naurua ja pilkkaa ansaitsee uskovainen, joka tuollaista esittää ja uskoo mielikuvitusystävään. Ei ole yksinkertaisuudella mitään rajaa. Mulla olisi muuten myytävänä näkymätön auto, jolla voit sit kuoleman jälkeen ajella taivaassa muiden taivasasukkien kadehtiessa, vain 10 000 ekee!

        Älä ota liian vakavasti unia,minuakin se kyllä nauratti tuo viikkaus juttu,mutta unert on unia.
        Jotakin unia viime yönä näin mutta en muista mitä.


    • saltandpepper

      Tulevaan syyskuuhun liittyy paljon latausta monelta taholta, joita voi verrata Raamatun profetioihin. Jotain suurta ja ennennäkemätöntä voi tosiaan tapahtua, kannattaa valmistautua henkisesti ja lukea Jumalan Sanaa.

      Tuupi on täynä videoita syyskuuhun 2015 liittyen. Kenenkään ei kannata pelätä kuitenkaan. Turvatkaa Jeesukseen.

      https://www.youtube.com/watch?v=1XA1soP7CO0

      • saltandpepper

        ^^ Ei ole mikään "paha" video, ihan asiallinen. Ainoastaan, että on englanninkielinen.


      • saltandpepper
        saltandpepper kirjoitti:

        ^^ Ei ole mikään "paha" video, ihan asiallinen. Ainoastaan, että on englanninkielinen.

        En tiedä onko kukaan katsonut tuota videota, mutta siis ei ole mikään tempausvideo kyseessä. Siinä vain kerrotaan ensi kuun (syyskuu 2015) tapahtumia, kuten että Paavi vierailee Yhdysvalloissa ja puhuu kongressissa, suuri sotaharjoitus Jade-Helm Amerikassa päättyy (mikä sen tarkoitus oli, Martial Law?) on verikuuta, Juutalaisilla päättyy Shemitah ja alkaa juhlavuosi Year of Jubilee jota vietetään vain joka 50. vuosi. Islamilaisillakin alkaa oma juhlansa, samoin okkultisteilla 'valon vuosi' jne. Ilmastokaaos alkamassa syyskuussa? Myös odotellaan, että Ufoista ehkä kerrotaan ihmisille tms.

        Kauheasti tapahtumia ensi kuuhun liittyy. Ihan kuin oltaisiin uuden aikakauden edessä. Jäämme odottelemaan syyskuuta. Jeesus on turvamme.


    • KTSEiKirj

      Vaadimme vempausta:
      EHKÄ MAHDOLLINEN PIMENNYSPÄIVÄSKENAARIO! JA VARMNA YLÖSTEMPAUUS!!! JA GORBA TULEE JA PUDOTTAA PUTININ VALLASTA!!!
      (28.9.2015 23:59:59)

      Varalla tää:
      KAHDEN PROFEETAN HELLÄSTI YHDESSÄ RAKKAUDELLA VARMISTAMA 100% TÄYSIN VARMA YLÖSTEMPAUSPÄIVÄ!!!
      (29.1.2016)

    • Näkökulmaa

      Veijosen profetiat jättäisin omaan arvoonsa.
      Sadoittain pieleenmenneitä profetioita.
      Jeesus sanoi tulevansa yllättäen,kuin varas yöllä.
      Silloin ihmiset ovat tilanteessa jossa sanovat,"ei hätää mitään,on rauha".
      Tulemuksensa on siis yllätys monille.

      Valmistautua tietysti pitää,ja vaikka tietäisimme hänen saapuvan vasta tuhannen vuoden kuluttua,voi kuolo meidät korjata milloin tahansa,joten olkaamme valmiit ,

      Tuossa iltasanomien linkissä oli annettu monia eri vaihtoehtoja,mitä voisi tapahtua,ja voisihan niistä joku olla mahdollinen.En silti lähtisi myymään vähäistä omaisuuttani syyskuuta odotellessani,vaan aion elää kuten olen elänyt,päivän kerrallaan.

      • JarmoEiKirj

        Paavali sanoi kuitenkin ettei se tule teille yllätyksenä. Varas tulee niille jotka eivät varasta odota. Kuvaavasti ennustellen ylösottojen lukumäärääkin Luukas 12 luvussa ja katsokaa mitä kaikkia vihjeitä nämä jakeet antavat:
        37 Autuaat ne palvelijat, jotka heidän herransa tullessaan tapaa valvomasta! Totisesti minä sanon teille: hän vyöttäytyy ja asettaa heidät aterioimaan ja menee ja palvelee heitä.
        38 Ja jos hän tulee toisella yövartiolla tai kolmannella ja havaitsee heidän näin tekevän, niin autuaat ovat ne palvelijat.
        39 Mutta se tietäkää: jos perheenisäntä tietäisi, millä hetkellä varas tulee, hän ei sallisi taloonsa murtauduttavan.
        40 Niin olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee."


      • Näkökulmaa

        Täysin totta.
        Vertaus tyhmistä ja viisaista neitsyistä kertoo juuri siitä,että tyhmät eivät olleet valmiita,he eivät eläneet pyhityselämässä,viisaat taas elivät ja odottivat.

        Tarkoitin yllättävällä niitä ihmisiä joiden raamatuntuntemus on heikko,tai olematon,ja myös niitä jotka eivät ole uskossa.tess 5:1-10

        Suomen väestöstä on suurin osa ateisteja,ja juuri tuo suurin osa on aivopestyä.
        He eivät usko,ja heitä on vaikea vakuuttaakaan muusta kuin siitä,mitä media on heille tuputtanut yli 20 aikana.
        En edes yrittäisi vakuuttaa heitä muusta,sillä he itse ovat tehneet valintansa.


      • Lisäys

        Tämä ehdollistettu/aivopesty nuori sukupolvi,jota on aivopesty yli 20 vuoden aikana ovat mahdollisesti menetetty sukupolvi saatanalle.
        Ei toki kaikki nuoret ole aivopestyjä,sillä monet heistä ovat nykykehitykselle hyvinkin kriittisiä.
        Suurin osa suomen kansasta on jo ottanut pedonmerkin sydämiinsä,peräkylän mummuja myöten.


      • Ei haittaa. On mahdollista, että Suomi tulee kokemaan tuhlaajapojan paluun:)

        http://fkf.net/Kadonneet/Oulu11061961.jpg

        > "Suomi on rakkain kansani Israelin jälkeen." Koska "Efraim ja häneen liittyneet Israelin heimot" ovat kadoksissa, niin Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ei liene voinut antaa tällaista rakkauden tunnustusta kuin tuhlaajapoika-"lempilapselleen Efraimille" (Jer. 31:16-20), jonka oli luvannut "tuoda takaisin pohjoisesta maasta (=Finland?) aikojen lopussa" <

        http://fkf.net/Kadonneet/index.html#profeetallinen


      • Loppumaa (Fin-land)
        > Ten out of the Twelve Tribes of Israel were exiled and lost their identity. Their descendants are now to be found amongst Western Peoples. They are the Lost Ten Tribes. This is proven from the Bible, Talmud, and Rabbinical Sources as well as from Secular Studies in Ancient History, Archaeology, Mythology, Linguistics, and related fields. <
        http://www.britam.org/HebrewOverview.html

        Joseph Dumond kertoo Israelin liikkeistä.

        https://www.youtube.com/watch?v=u71CzIac3uA


    • Varoitus

      On myös profetioita,että saatana tulee ensin.Olkaa siis varuillanne ettette eksy.
      NK.

      • omituinensaivarteljia

        Noinkohan on, että Jeesukseen luottamalla eksyy?


      • On joitain ihmisiä aina jotka poimii Raamatusta ns. nyanssit ja pukee sen aivan itse keksimään uuteen asuun. Esimerkiksi sanoma "Jumala on lähettävä väkevän eksytyksen". Tämä yhdistetään heti saatanaan. Ei Jumala saatnaa lähetä, se tekee sen ihan itse ja on eksyttänyt ihmisä aivan alusta asti. Ei sitä tarvitse pyyttää eksyttämään ketään, vaan kun Jumala lähettää väkevän eksytyksen, niin älkää poistako sitä asiakonteksista. Lukekaa kenelle Jumala lähettää sen väkevän eksytyksen: "niille jotka ovat syntiin mieltyneet".
        Sitten taas Matteus 24 puhutaan sanoin "älkää eksykö, jos joku sanoo että minä olen erämaassa, älkää uskoko, tai kammiossa, älkää menkö sinne". Tätä huutelee jokainen kirkko lahko vuoron perään, "Jeesus on täällä kanssamme" ja sitten siellä vapistaan, kaatuillaan ja syödään takapihalla ruohoa. Jeesus ei ole siellä, vaan siellä on toiset henget. Me siis elämme jo sitä aikaa, joka Matteus 24 luvussa varoittaa meitä ja sieltä tulee tämä ajatusassosiaatio yhdistää kaksi asiaa yhdeksi ja samaksi "peto ja kristus" jolloin saadaan se kuuluisa antikristus. Tämäkin vain siksi koska halutaan poimia meheviä paloja Raamatusta ja itse yhdistellä ne, lukematta asiakonteksia Raamatusta, mitä mikäkin alun perin tarkoittaa. Jeesus Kristus on Herra ja Jumalan poika, jonka antikristuksen hengessä vaikuttavat tahot kiistävät. Niitä on paljon ja ne ovat olleet aina alusta asti, eli paratiisista saakka. Niillä ei siis ole sen eksytyksen kanssa mitään tekemistä minkä Jeesus varoitti Matteuksen 24 luvussa, eikä sillä ole mitään tekemistä Jumalan lähettämän eksytyksenkään kanssa. Peto on aivan oma lukunsa, joka saa myöhemmin kaverin, jota Raamattu kutsuu vääräksi profeetaksi, joka tekee ne ihmeteot joka panee kumartamaan petoa. On siis kaksi lopunajan pahuuden merkkihenkilöä. Ei antikristusta. Vaikka mulle on ihan sama vaikka annatte sen nimeksi "Mustakaapu" tai "Darth Vader", koska kukaan ei sitä nimitä sanalla antikristus. Eikä se ole missään yhteydessä sen eksytyksen kanssa jonka Jumala lähettää saatanan omille.


      • Mistä tulee? Mihin menee? Sehän meni siihen käärmeeseen, josta tuli mato, kun se menetti ketaransa. Ja sitten Uusi Aatami murskasi sen pään:)

        Room:
        8:31 Mitä me siis tähän sanomme? Jos Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan?
        8:32 Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan antoi hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme, kuinka hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin hänen kanssansa?
        8:33 Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa.
        8:34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.
        8:35 Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?
        8:36 Niinkuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina."
        8:37 Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.
        8:38 Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
        8:39 ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
        Jos mato kiusaa meitä, me luemme sille Herran "lakia".
        Matt 4:8-11 Taas perkele otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston ja sanoi hänelle: "Tämän kaiken minä annan sinulle, jos lankeat maahan ja kumarrat minua." Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman.'" Silloin perkele jätti hänet; ja katso, enkeleitä tuli hänen tykönsä, ja he tekivät hänelle palvelusta.
        Psa 56:10,11 Kerran väistyvät minun viholliseni, sinä päivänä, jona minä huudan; minä tiedän, että Jumala on minun puolellani. Jumalaan minä luotan ja ylistän hänen sanaansa, Herraan minä luotan ja ylistän hänen sanaansa.
        Amen!
        Biblia (1776) Ainoalle viisaalle Jumalalle, meidän Vapahtajallemme, olkoon kunnia, ja majesteetti, ja valta, ja voima, nyt ja kaikessa ijankaikkisuudessa, amen!


      • Näkökulmaa
        JarmoEklund kirjoitti:

        On joitain ihmisiä aina jotka poimii Raamatusta ns. nyanssit ja pukee sen aivan itse keksimään uuteen asuun. Esimerkiksi sanoma "Jumala on lähettävä väkevän eksytyksen". Tämä yhdistetään heti saatanaan. Ei Jumala saatnaa lähetä, se tekee sen ihan itse ja on eksyttänyt ihmisä aivan alusta asti. Ei sitä tarvitse pyyttää eksyttämään ketään, vaan kun Jumala lähettää väkevän eksytyksen, niin älkää poistako sitä asiakonteksista. Lukekaa kenelle Jumala lähettää sen väkevän eksytyksen: "niille jotka ovat syntiin mieltyneet".
        Sitten taas Matteus 24 puhutaan sanoin "älkää eksykö, jos joku sanoo että minä olen erämaassa, älkää uskoko, tai kammiossa, älkää menkö sinne". Tätä huutelee jokainen kirkko lahko vuoron perään, "Jeesus on täällä kanssamme" ja sitten siellä vapistaan, kaatuillaan ja syödään takapihalla ruohoa. Jeesus ei ole siellä, vaan siellä on toiset henget. Me siis elämme jo sitä aikaa, joka Matteus 24 luvussa varoittaa meitä ja sieltä tulee tämä ajatusassosiaatio yhdistää kaksi asiaa yhdeksi ja samaksi "peto ja kristus" jolloin saadaan se kuuluisa antikristus. Tämäkin vain siksi koska halutaan poimia meheviä paloja Raamatusta ja itse yhdistellä ne, lukematta asiakonteksia Raamatusta, mitä mikäkin alun perin tarkoittaa. Jeesus Kristus on Herra ja Jumalan poika, jonka antikristuksen hengessä vaikuttavat tahot kiistävät. Niitä on paljon ja ne ovat olleet aina alusta asti, eli paratiisista saakka. Niillä ei siis ole sen eksytyksen kanssa mitään tekemistä minkä Jeesus varoitti Matteuksen 24 luvussa, eikä sillä ole mitään tekemistä Jumalan lähettämän eksytyksenkään kanssa. Peto on aivan oma lukunsa, joka saa myöhemmin kaverin, jota Raamattu kutsuu vääräksi profeetaksi, joka tekee ne ihmeteot joka panee kumartamaan petoa. On siis kaksi lopunajan pahuuden merkkihenkilöä. Ei antikristusta. Vaikka mulle on ihan sama vaikka annatte sen nimeksi "Mustakaapu" tai "Darth Vader", koska kukaan ei sitä nimitä sanalla antikristus. Eikä se ole missään yhteydessä sen eksytyksen kanssa jonka Jumala lähettää saatanan omille.

        Matt. 24:4-
        Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.

        Matt. 24:5

        Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

        Matt. 24:11

        Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta

        Matt. 24:24

        Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

        Markus on samalla linjalla.
        Mark. 12:24

        Jeesus sanoi heille: "Ettekö te siitä syystä eksy, kun ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa?

        Mark. 12:27

        Ei hän ole kuolleitten Jumala, vaan elävien. Suuresti te eksytte."


      • Eikövain
        JarmoEklund kirjoitti:

        On joitain ihmisiä aina jotka poimii Raamatusta ns. nyanssit ja pukee sen aivan itse keksimään uuteen asuun. Esimerkiksi sanoma "Jumala on lähettävä väkevän eksytyksen". Tämä yhdistetään heti saatanaan. Ei Jumala saatnaa lähetä, se tekee sen ihan itse ja on eksyttänyt ihmisä aivan alusta asti. Ei sitä tarvitse pyyttää eksyttämään ketään, vaan kun Jumala lähettää väkevän eksytyksen, niin älkää poistako sitä asiakonteksista. Lukekaa kenelle Jumala lähettää sen väkevän eksytyksen: "niille jotka ovat syntiin mieltyneet".
        Sitten taas Matteus 24 puhutaan sanoin "älkää eksykö, jos joku sanoo että minä olen erämaassa, älkää uskoko, tai kammiossa, älkää menkö sinne". Tätä huutelee jokainen kirkko lahko vuoron perään, "Jeesus on täällä kanssamme" ja sitten siellä vapistaan, kaatuillaan ja syödään takapihalla ruohoa. Jeesus ei ole siellä, vaan siellä on toiset henget. Me siis elämme jo sitä aikaa, joka Matteus 24 luvussa varoittaa meitä ja sieltä tulee tämä ajatusassosiaatio yhdistää kaksi asiaa yhdeksi ja samaksi "peto ja kristus" jolloin saadaan se kuuluisa antikristus. Tämäkin vain siksi koska halutaan poimia meheviä paloja Raamatusta ja itse yhdistellä ne, lukematta asiakonteksia Raamatusta, mitä mikäkin alun perin tarkoittaa. Jeesus Kristus on Herra ja Jumalan poika, jonka antikristuksen hengessä vaikuttavat tahot kiistävät. Niitä on paljon ja ne ovat olleet aina alusta asti, eli paratiisista saakka. Niillä ei siis ole sen eksytyksen kanssa mitään tekemistä minkä Jeesus varoitti Matteuksen 24 luvussa, eikä sillä ole mitään tekemistä Jumalan lähettämän eksytyksenkään kanssa. Peto on aivan oma lukunsa, joka saa myöhemmin kaverin, jota Raamattu kutsuu vääräksi profeetaksi, joka tekee ne ihmeteot joka panee kumartamaan petoa. On siis kaksi lopunajan pahuuden merkkihenkilöä. Ei antikristusta. Vaikka mulle on ihan sama vaikka annatte sen nimeksi "Mustakaapu" tai "Darth Vader", koska kukaan ei sitä nimitä sanalla antikristus. Eikä se ole missään yhteydessä sen eksytyksen kanssa jonka Jumala lähettää saatanan omille.

        Etkö siis usko profeettojen varoituksiin,että saatana tulee ensin?
        Eikö se olisi kuitenkin syytä ottaa vakavasti tuo varoitus?


      • Varoitus
        omituinensaivarteljia kirjoitti:

        Noinkohan on, että Jeesukseen luottamalla eksyy?

        Kyllä voi mikäli joudut eksytetyksi,ja uskot vaikka jonkunväärän profeetan valheen.


      • Onneksemme ei ole mahdollista eksyttää valittuja. "Jos mahdollista" tarkoittaa ettei ole mahdollista eksyttää Jumalan lapsia:)
        Matt. 24:24
        Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.


      • Näkökulmaa
        yurki1000js kirjoitti:

        Onneksemme ei ole mahdollista eksyttää valittuja. "Jos mahdollista" tarkoittaa ettei ole mahdollista eksyttää Jumalan lapsia:)
        Matt. 24:24
        Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

        Niin tuo ei ole helpoimpia asioita ymmärtää.
        Äärikarismaattinen liike on eksyttänyt monia valittuja,tai miksei he olisi valittuja,mutta jouduttuaan vieraan hengen uhreiksi ovat jo jotakin muuta.
        Nämähän siellä tuomiollakin ollessaan huutavat:
        En itse ehkä kuulu näihin huutajiin,sillä en ole tehnyt yhtään mitään,saatan kuulua laiskoihinpalvelijoihin,ja lopputulos sama kuin heillä.
        Tai mitäpä minä tietäisin mistään mitään.

        "HERRA! HERRA! Emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?"!! Silloin Jeesus lausuu heille julki: "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon."!!


      • Puhuttaessa uskovista ja entisistä uskovista, on mielestäni hyvä kiinnittää huomio kylväjävertaukseen. Sen mukaan kylvetty sana osuu neljään erilaiseen maaperään. Niistä vain yksi maaperä tuottaa hedelmää.

        Matt 13:3-9 Ja hän puhui heille paljon vertauksilla ja sanoi: "Katso, kylväjä meni kylvämään. Ja hänen kylväessään putosivat muutamat siemenet tien oheen, ja linnut tulivat ja söivät ne. Toiset putosivat kallioperälle, jossa niillä ei ollut paljon maata, ja ne nousivat kohta oraalle, kun niillä ei ollut syvää maata.
        13:6 Mutta auringon noustua ne paahtuivat, ja kun niillä ei ollut juurta, niin ne kuivettuivat. Toiset taas putosivat orjantappuroihin, ja orjantappurat nousivat ja tukahuttivat ne. Ja toiset putosivat hyvään maahan ja antoivat sadon, mitkä sata, mitkä kuusikymmentä, mitkä kolmekymmentä jyvää. Jolla on korvat, se kuulkoon."

        http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=mat 13&kirjat=kr


    • Hoovee

      Veijonen itse tuon sanoiksi virkki, että katsokaas poijaat uusinta tietoa aina Veijosen sivuilta http://wwnet.fi/users/veijone/. Tempaus ei ole muuttanut mihinkään Jerusalemin valerauhan vahvistamisesta, mutta todennäköisesti se tulee tammikuussa eikä syyskuussa. Tapahtumista riippuen vuosi voi olla 2017.

      • Suosikkiteoriani perustuu Aben ikään. Hän oli 75v, kun hän lähti kohti luvattua maata.
        Genesis 12:1-4 Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan. Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi. Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä." Niin Abram lähti, niinkuin Herra oli hänelle puhunut, ja Loot meni hänen kanssansa. Abram oli Harranista lähtiessänsä seitsemänkymmenen viiden vuoden vanha.
        Vastaavasti Israel-valtio voisi olla 75v, kun Jeesus palaa pyhinensä maan päälle. Israel on 75-vuotias 14.5.2023 - 13.5.2024. Teorian mukaan tempaus tapahtuisi 7 vuotta aiemmin eli 14.5.2016 ja 13.5.2017 välisenä aikana.
        Mutta koska olemme jo siirtyneet ns. kolmanteen päivään, en näe tempaukselle ajallista estettä. Valvokaamme siis.
        Ps. Muistetaan siunata Jumalan silmäterää.
        http://weblessisrael.org/
        ISIEN MAA
        https://www.youtube.com/watch?v=09pmTh64vD8


      • Jyrkin kertoma profetia on kyllä sananmukainen ja pitää Raamatullisesti paikkansa. Tietenkin nämä ovat kaikki aina metaforaa oikealle tapahtumalle ja siinä välissä on Pyhän Hengen puhutteleva asioiden sovittaminen. Niinhän minä uskon että kaikki aikoja laskevat joutuu tekemään.
        Mulle on ihan sama kuka tietää tai profetoi oikein. Sillä ei ole mitään merkitystä koska profetoiminen ei ole kilpailua. Kilvoitelu Jeesuksessa on ja sellainen joka pelkästään profetoi ja kehuu itseään, ei kilvoittele.
        Lopullinen palkinto kenellekään ei ole kuin se yksi denari, eli ikuinen elämä. Siinä ei ole kakkossijoja, eikä siinä ole 1,2 denaarin palkkiota, koska ikuista elämää ei ole kuin yhdenlaista, yksi piste nolla denaaria.
        Sen sijaan tuhatvuotiskaudelle mentäessä Jeesus pistää arvojärjestyksen sen mukaan miten olemme olleet nöyriä hänen, Jumalan sanan edessää. Se joka itsensä ylennetään, se alennetaan ja siksi älkää kysykö kunniaa tästä maailmasta, vaan kerätkää aarteita sinne Taivastenvaltakuntaan.


      • yurki1000js kirjoitti:

        Suosikkiteoriani perustuu Aben ikään. Hän oli 75v, kun hän lähti kohti luvattua maata.
        Genesis 12:1-4 Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan. Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi. Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä." Niin Abram lähti, niinkuin Herra oli hänelle puhunut, ja Loot meni hänen kanssansa. Abram oli Harranista lähtiessänsä seitsemänkymmenen viiden vuoden vanha.
        Vastaavasti Israel-valtio voisi olla 75v, kun Jeesus palaa pyhinensä maan päälle. Israel on 75-vuotias 14.5.2023 - 13.5.2024. Teorian mukaan tempaus tapahtuisi 7 vuotta aiemmin eli 14.5.2016 ja 13.5.2017 välisenä aikana.
        Mutta koska olemme jo siirtyneet ns. kolmanteen päivään, en näe tempaukselle ajallista estettä. Valvokaamme siis.
        Ps. Muistetaan siunata Jumalan silmäterää.
        http://weblessisrael.org/
        ISIEN MAA
        https://www.youtube.com/watch?v=09pmTh64vD8

        Tuohon profetiaan olisi kiva saada lisätueksi Nooan iän yhtymäkohdat:
        1. Moos. 7:6 Nooa oli kuudensadan vuoden vanha, kun vedenpaisumus tuli maan päälle.
        Jumalahan oli sanonut muistaakseni että hurkaimmat olivat Nooa ja Abraham ja molempien iät merkitsivät valtavasti metforatapahtumaan. Abe lähti luvattuun maahan 75-vuotiaana ja Nooa meni arkkiin 600-vuotiaana.
        Onkohan jollain hyviä laskutoimituksia ja tapahtumia joista yhtälö saadaan?


      • Nääris

        Toivottavasti tulee keskikesällä.
        Mulla kun on sähkölämmitys,ja talvella tulisi kylmä,sillä pian olisi sähköt poikki.


      • Kastamatonuskova
        JarmoEklund kirjoitti:

        Jyrkin kertoma profetia on kyllä sananmukainen ja pitää Raamatullisesti paikkansa. Tietenkin nämä ovat kaikki aina metaforaa oikealle tapahtumalle ja siinä välissä on Pyhän Hengen puhutteleva asioiden sovittaminen. Niinhän minä uskon että kaikki aikoja laskevat joutuu tekemään.
        Mulle on ihan sama kuka tietää tai profetoi oikein. Sillä ei ole mitään merkitystä koska profetoiminen ei ole kilpailua. Kilvoitelu Jeesuksessa on ja sellainen joka pelkästään profetoi ja kehuu itseään, ei kilvoittele.
        Lopullinen palkinto kenellekään ei ole kuin se yksi denari, eli ikuinen elämä. Siinä ei ole kakkossijoja, eikä siinä ole 1,2 denaarin palkkiota, koska ikuista elämää ei ole kuin yhdenlaista, yksi piste nolla denaaria.
        Sen sijaan tuhatvuotiskaudelle mentäessä Jeesus pistää arvojärjestyksen sen mukaan miten olemme olleet nöyriä hänen, Jumalan sanan edessää. Se joka itsensä ylennetään, se alennetaan ja siksi älkää kysykö kunniaa tästä maailmasta, vaan kerätkää aarteita sinne Taivastenvaltakuntaan.

        Näin on kirjoitettu ! Se joka profetoi,eikä se tapahdu,puhuu omiaan,ja on
        saatanasta.Ei sitä selvemmin voi ilmoittaa. Jeesuksen ajan profeettojen kuoltua,ei ole uusia valtuutettu maan päällä. Raamatussa on vain muutamia
        esityksiä "Tempaus "aiheesta. Jeesuksen kuoltua kidutuspaaluun muutamia
        hautoja avautui,ja PYHÄT NOUSIVAT taivaan hallitukseen, jopa ennen
        Jeesusta, joka makasi hautakammiossaan kolme päivää.Myöskin eräs
        profeetta ( ELIA ? )temmattiin ylös pyörteellä.Meidän aikanamme ei ole
        ketään pyhällä hengellä voideltua,joka temmattaisiin ylös. Kaikki sellaiset
        lörpötykset ovat paholaisen harhaoppeja,pidä se mielessäsi.


      • Uskomatonta
        JarmoEklund kirjoitti:

        Jyrkin kertoma profetia on kyllä sananmukainen ja pitää Raamatullisesti paikkansa. Tietenkin nämä ovat kaikki aina metaforaa oikealle tapahtumalle ja siinä välissä on Pyhän Hengen puhutteleva asioiden sovittaminen. Niinhän minä uskon että kaikki aikoja laskevat joutuu tekemään.
        Mulle on ihan sama kuka tietää tai profetoi oikein. Sillä ei ole mitään merkitystä koska profetoiminen ei ole kilpailua. Kilvoitelu Jeesuksessa on ja sellainen joka pelkästään profetoi ja kehuu itseään, ei kilvoittele.
        Lopullinen palkinto kenellekään ei ole kuin se yksi denari, eli ikuinen elämä. Siinä ei ole kakkossijoja, eikä siinä ole 1,2 denaarin palkkiota, koska ikuista elämää ei ole kuin yhdenlaista, yksi piste nolla denaaria.
        Sen sijaan tuhatvuotiskaudelle mentäessä Jeesus pistää arvojärjestyksen sen mukaan miten olemme olleet nöyriä hänen, Jumalan sanan edessää. Se joka itsensä ylennetään, se alennetaan ja siksi älkää kysykö kunniaa tästä maailmasta, vaan kerätkää aarteita sinne Taivastenvaltakuntaan.

        J.Eklund, viittasitko jokaisen uskovaisen nousevan taivaaseen kuoltuaan ?


      • Tulikoselväksi
        yurki1000js kirjoitti:

        Suosikkiteoriani perustuu Aben ikään. Hän oli 75v, kun hän lähti kohti luvattua maata.
        Genesis 12:1-4 Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan. Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi. Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä." Niin Abram lähti, niinkuin Herra oli hänelle puhunut, ja Loot meni hänen kanssansa. Abram oli Harranista lähtiessänsä seitsemänkymmenen viiden vuoden vanha.
        Vastaavasti Israel-valtio voisi olla 75v, kun Jeesus palaa pyhinensä maan päälle. Israel on 75-vuotias 14.5.2023 - 13.5.2024. Teorian mukaan tempaus tapahtuisi 7 vuotta aiemmin eli 14.5.2016 ja 13.5.2017 välisenä aikana.
        Mutta koska olemme jo siirtyneet ns. kolmanteen päivään, en näe tempaukselle ajallista estettä. Valvokaamme siis.
        Ps. Muistetaan siunata Jumalan silmäterää.
        http://weblessisrael.org/
        ISIEN MAA
        https://www.youtube.com/watch?v=09pmTh64vD8

        Senkun rukoilet kaikessa rauhassa israelin ydinasevaltiolle oikeata
        ratkaisua kun Jeesus tulee ottamaan ohjakset käsiinsä maan päällä.
        Poliittisilla valtiolla ei ole mitään eroa tuomiopäivänä.Jos muistat mitenkä saatana tarjosi maapallon valtioiden herruutta Jeesukselle,joka kielsi sen. Kuka siis johtaa maapallon kansoja tänäkin päivänä ? Ei ole
        yksikään valtio kelvollinen jumalan silmissä, kaikki ne ovat murhaajia.
        Kristikunta uskoo pelastuvansa tuomioilta tukiessaan Israel-Jerusalem
        jälleenrakentamista, mikä on täysin epäraamatullinen harhautus.
        Jeesus puhui taivaallisen jerusalemin asettamista ennallistettuun
        alkuperäiseen asemaan saatanan ja hänen apulaistensa poiston takia.


      • Kastamatonuskova kirjoitti:

        Näin on kirjoitettu ! Se joka profetoi,eikä se tapahdu,puhuu omiaan,ja on
        saatanasta.Ei sitä selvemmin voi ilmoittaa. Jeesuksen ajan profeettojen kuoltua,ei ole uusia valtuutettu maan päällä. Raamatussa on vain muutamia
        esityksiä "Tempaus "aiheesta. Jeesuksen kuoltua kidutuspaaluun muutamia
        hautoja avautui,ja PYHÄT NOUSIVAT taivaan hallitukseen, jopa ennen
        Jeesusta, joka makasi hautakammiossaan kolme päivää.Myöskin eräs
        profeetta ( ELIA ? )temmattiin ylös pyörteellä.Meidän aikanamme ei ole
        ketään pyhällä hengellä voideltua,joka temmattaisiin ylös. Kaikki sellaiset
        lörpötykset ovat paholaisen harhaoppeja,pidä se mielessäsi.

        Tuo menee uskomattoman kauas Raamatusta. Jeesus itse on tuon sanan väärä profeetta ja siis saatanasta. Ei hänkään ole vielä tullut vaikka sanoi ja lupasi, vieläpä pian... joten älkää hyvät ihmiset puhuko tollasta skeidaa ja vielä saatanasta nämä sanat. Samoin Paavali on puhunut sanansa saatanasta koska tempausta ei ole tullut. Joona oli jo ensimmäinen "väärä profeetta".... tuho ei tullutkaan, vaikka hän niin profetoi ja sanoi ajankin vielä 40 päivää aikaa.
        Käsittäkää että jos joku sanoo että seuraan aikaa ja tutkin ajan merkkejä, odotan ja kerron löytämiäni mahdollisia päivämääriä ja ajankohtia, silloin minä vartioin ja hälyyttelen ihmisille. Minä pitelen ihmisiä hereillä ja valppaana. Tämä sana on profetoitu ja sanan mukainen. Jeesuksen odottaminen ei ole profetoimista, vaan ajan vartioimistyötä.
        Lisäksi sanoit että Jeesuksen kuoltua ristillä muutamia hautoja avautui jne. Mitä luulet mitä ne muutamat tarkoittaa Jumalalle, jos Galaxejakin on 250 miljardia, joissa kussakin 250 miljardia tähteä joissa kiertolaisensa planeetat. Sitten Jumala sanoo että ne muutama planeetta siellä avaruudessa. Montako se muutama tarkoitti? No huhhuh näitä kiihkoilijoita.


      • Lukeekotätäkukaan
        Uskomatonta kirjoitti:

        J.Eklund, viittasitko jokaisen uskovaisen nousevan taivaaseen kuoltuaan ?

        Maailmalla kulkee saarnaajia jotka antavat ihmiskunnalle kaksi mahdollisuutta, Nro 1, kaikki uskovat taivaaseen, taikka Nro 2, tuliseen
        helvettiin kärsimään ikuisiksi ajoiksi tulella piinattavaksi, vaikka eivät
        olleet edes vastuussa omasta syntymästään. Sekö olisi oikein Jumalalta
        joka on " rakkaus luomuksiaan kohtaan" ? Jotakin on mennyt pahasti
        vikaan raamattua selitellessään.Mitas sitten tarkoittaa lauseet, "NÖYRÄT
        PERIVÄT MAAN ??? Onko se joku toinen MAA-planeetta mistä on kysymys.
        Ne hourailut olisi syytä jo lopettaa, mitenkä helkkarin monella tavalla
        pyhiä kirjoituksia voidaankaan tulkita.Suoranaisin tahallisin väärennyksin !


      • Tulikoselväksi kirjoitti:

        Senkun rukoilet kaikessa rauhassa israelin ydinasevaltiolle oikeata
        ratkaisua kun Jeesus tulee ottamaan ohjakset käsiinsä maan päällä.
        Poliittisilla valtiolla ei ole mitään eroa tuomiopäivänä.Jos muistat mitenkä saatana tarjosi maapallon valtioiden herruutta Jeesukselle,joka kielsi sen. Kuka siis johtaa maapallon kansoja tänäkin päivänä ? Ei ole
        yksikään valtio kelvollinen jumalan silmissä, kaikki ne ovat murhaajia.
        Kristikunta uskoo pelastuvansa tuomioilta tukiessaan Israel-Jerusalem
        jälleenrakentamista, mikä on täysin epäraamatullinen harhautus.
        Jeesus puhui taivaallisen jerusalemin asettamista ennallistettuun
        alkuperäiseen asemaan saatanan ja hänen apulaistensa poiston takia.

        Vaikuttaa siltä että sinulla on vaikutteita uskossasi jostain vieraasta uskonnosta koska on muutama asia mistä uskova tunnistaa helposti toisen uskovan ja ne ovat mm. suhtautuminen Israeliin. Jos sinä suhtaudut Israeliin vihamielisesti, se on automaattinen ymmärrysviite meille hegestäsi jossa elät. Jos yksikin näistä perusasioista puuttuu, olet harhavesillä ja matkalla vielä jostain jonnekin. Toivottavasti käy hyvin.


      • Siunataan yhdessä Israelia ja sen kansaa.


      • AukaiseRaamattusi
        JarmoEklund kirjoitti:

        Tuo menee uskomattoman kauas Raamatusta. Jeesus itse on tuon sanan väärä profeetta ja siis saatanasta. Ei hänkään ole vielä tullut vaikka sanoi ja lupasi, vieläpä pian... joten älkää hyvät ihmiset puhuko tollasta skeidaa ja vielä saatanasta nämä sanat. Samoin Paavali on puhunut sanansa saatanasta koska tempausta ei ole tullut. Joona oli jo ensimmäinen "väärä profeetta".... tuho ei tullutkaan, vaikka hän niin profetoi ja sanoi ajankin vielä 40 päivää aikaa.
        Käsittäkää että jos joku sanoo että seuraan aikaa ja tutkin ajan merkkejä, odotan ja kerron löytämiäni mahdollisia päivämääriä ja ajankohtia, silloin minä vartioin ja hälyyttelen ihmisille. Minä pitelen ihmisiä hereillä ja valppaana. Tämä sana on profetoitu ja sanan mukainen. Jeesuksen odottaminen ei ole profetoimista, vaan ajan vartioimistyötä.
        Lisäksi sanoit että Jeesuksen kuoltua ristillä muutamia hautoja avautui jne. Mitä luulet mitä ne muutamat tarkoittaa Jumalalle, jos Galaxejakin on 250 miljardia, joissa kussakin 250 miljardia tähteä joissa kiertolaisensa planeetat. Sitten Jumala sanoo että ne muutama planeetta siellä avaruudessa. Montako se muutama tarkoitti? No huhhuh näitä kiihkoilijoita.

        Ota raamattu käteesi ja katso sieltä Jeesuksen viimeiset minuutit, ja heti
        hänen kuolemansa jälkeiset sekunnit.Kertomus on selvästi esillä.
        Kuitenkin valtaosa täällä pauhaavista osaanottajista ovat aivan tietämättömiä mitä Raamattu sisältää. Kirkollisten kuulopuheilla täällä
        monet koreilevat.Itse on opittava ilman valtion-kirkon oppeja.


      • AukaiseRaamattusi kirjoitti:

        Ota raamattu käteesi ja katso sieltä Jeesuksen viimeiset minuutit, ja heti
        hänen kuolemansa jälkeiset sekunnit.Kertomus on selvästi esillä.
        Kuitenkin valtaosa täällä pauhaavista osaanottajista ovat aivan tietämättömiä mitä Raamattu sisältää. Kirkollisten kuulopuheilla täällä
        monet koreilevat.Itse on opittava ilman valtion-kirkon oppeja.

        JEP! Matteus 27:50-53 Niin Jeesus taas huusi suurella äänellä ja antoi henkensä. Ja katso, temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti, ja maa järisi, ja kalliot halkesivat, ja haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös. Ja he lähtivät haudoistaan ja tulivat hänen ylösnousemisensa jälkeen pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monelle.
        Mitä sitte?


      • PuhdasTotuus
        JarmoEklund kirjoitti:

        Siunataan yhdessä Israelia ja sen kansaa.

        Lännen siionisteilla (juutalaisilla) on tuhoisammat aseet israelin ydinkärkien lisäksi. Näille murhajoukoillekko meidän olisi rukoiltava
        menestystä. Venäjän valtio kuuluu samaan Jumalan kiroamaan
        joukkoon,joiden aika lähestyy Armagedonin viimeisessä taistelussa.
        Se taistelu on saatanaa ja hänen johtamiaan valtioita vastaan, niissä
        ei ole mitään kristitylle ARVOLLISTA missään muodossa. Puhdas totuus.


      • JarmoEklund kirjoitti:

        JEP! Matteus 27:50-53 Niin Jeesus taas huusi suurella äänellä ja antoi henkensä. Ja katso, temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti, ja maa järisi, ja kalliot halkesivat, ja haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös. Ja he lähtivät haudoistaan ja tulivat hänen ylösnousemisensa jälkeen pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monelle.
        Mitä sitte?

        Tarvitsetko Biblian 1776 jakeen 52 "haudat aukenivat, ja monta pyhäin ruumista, jotka maanneet olivat, nousi ylös,"


      • JokoSelviää
        JarmoEklund kirjoitti:

        JEP! Matteus 27:50-53 Niin Jeesus taas huusi suurella äänellä ja antoi henkensä. Ja katso, temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti, ja maa järisi, ja kalliot halkesivat, ja haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös. Ja he lähtivät haudoistaan ja tulivat hänen ylösnousemisensa jälkeen pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monelle.
        Mitä sitte?

        Juuri niin, se TEMPAUS koski ainoastaan Jeesuksen OMIA, pyhänhengen
        vuodatuksen saaneita henkilöitä, EIKÄ KETÄÄN MEIDÄN AIKAMME teko-
        pyhiä nimikristittyjä. Ainoa viestintuoja on Raamattu, koska meidän aikanamme ei ole PROFEETTOJA,APOSTOLEITA,eikä ketään uskonsa
        takia tapettua marttyyria, jotka juuri ovat niitä joilla on luvassa
        liittyminen taivaalliseen-hallitukseen jäseniksi, ja myöhemmin maan-
        päällisen elämän ansainneille oppaiksi.Muut perivät MAAN.


      • JokoSelviää kirjoitti:

        Juuri niin, se TEMPAUS koski ainoastaan Jeesuksen OMIA, pyhänhengen
        vuodatuksen saaneita henkilöitä, EIKÄ KETÄÄN MEIDÄN AIKAMME teko-
        pyhiä nimikristittyjä. Ainoa viestintuoja on Raamattu, koska meidän aikanamme ei ole PROFEETTOJA,APOSTOLEITA,eikä ketään uskonsa
        takia tapettua marttyyria, jotka juuri ovat niitä joilla on luvassa
        liittyminen taivaalliseen-hallitukseen jäseniksi, ja myöhemmin maan-
        päällisen elämän ansainneille oppaiksi.Muut perivät MAAN.

        Et taida olla sosiaalisesti kovin taitava. Asiasi pomppii eikä siitä saa otetta. Lisäksi jokaisessa lauseessa on kiihkoilun makua. Yritin katsella mihin oikein haluat viitata Matteus 27 luvun Jeesuksen kuollessa "muutamilla" ylösnouseilla, vaan eipä tuo oikeen nyt selvinnyt.


      • Valitsetotuus
        JarmoEklund kirjoitti:

        Tarvitsetko Biblian 1776 jakeen 52 "haudat aukenivat, ja monta pyhäin ruumista, jotka maanneet olivat, nousi ylös,"

        Opiskelen suomenkielistä (1938 pipliaseurakunnan painos )sekä muutamia
        erillaisten järjestöjen käännöksiä.King James versio etusijalla, koska sieltä on helpompi löytää väärennykset. "Kuningas Jaakon käännöksessä "Jeesus sanoi miehelle,? OTA RISTISI JA SEURAA MINUA. Suomalaisessa varhais-käännöksessä se on ilmaistu, " ota viittasi (takkisi), GARMENT, ja seuraa minua.Aikamoisen helvetillinen tahallinen harhautus ihmiskunnille, eikös
        olekkin, vai mitä mieltä olet siitä.Nämä ovat vakavia asioita, koska niiden
        yhteistuloksena saattaa olla yksilön mahdollisuudet saada oikeudet
        ikuiseen elämään maan päällä teokraattisen hallituksen alaisena.


      • JarmoEklund kirjoitti:

        Et taida olla sosiaalisesti kovin taitava. Asiasi pomppii eikä siitä saa otetta. Lisäksi jokaisessa lauseessa on kiihkoilun makua. Yritin katsella mihin oikein haluat viitata Matteus 27 luvun Jeesuksen kuollessa "muutamilla" ylösnouseilla, vaan eipä tuo oikeen nyt selvinnyt.

        Nii, lisään oman käsitykseni Raamatun kautta ymmärryksestäni että Hanok oli ensimmäinen temmattu, joka lähti "VARKAIN" juuri ennen Nooaa, joka rakensi arkin jne.
        Sitten Elia temmattiin siten että hänellä oli toinen vieressä (kuin Matteus 25. luvun neitsyt, toinen otetaan ja toinen jätetään)
        Sitten Jeesuksen tullessa kolmas (käänteisellä tavalla, koska Jeesus tuli aasilla ja kuoli, jonka jälkeen haudat avautuivat ja monien kuolleiden ruumiit nosivat. Aivan samoin kuin sitten kun Jeesus tulee näkyvällä tavalla kahden valtakunnan kuninkaana, silloin monien haudat avautuivat ja monien ruumiit nousivat.
        Vaan ilmestyksirja lopussa kerrotaan ns. ensimmäisestä ylösnousemuksesta, jota ensin edusti Hanok, sitten Elia ja sitten Jeesuksen aikana kuolleet jne. mutta kaikkien ruumiita ei herätetty tuhatvuotiskaudelle, vaan vasta kun ne olivat loppuun kuluneet. jne. joka on varmaan jo monille tuttua kauraa.
        Kyse on siis ensimmäisestä ylösnousemuksesta, eikä sillä ole aikarajaa, koska ne tapahtuu, eikä mitään sen ihmeellisempää. Jopa minä voin sano että jos nyt lähtisin, ketä se liikuttaisi?


      • Tyhjänpuheita
        JarmoEklund kirjoitti:

        Et taida olla sosiaalisesti kovin taitava. Asiasi pomppii eikä siitä saa otetta. Lisäksi jokaisessa lauseessa on kiihkoilun makua. Yritin katsella mihin oikein haluat viitata Matteus 27 luvun Jeesuksen kuollessa "muutamilla" ylösnouseilla, vaan eipä tuo oikeen nyt selvinnyt.

        Kysymys oli TEMPAUS, mikä näyttää olevan hyvin suosittua tarinaa suomessa sekä varsinkin USAssa. Asia on alunpitäen opetettu koskevan
        kaikkia kansoja, mutta niin ei kuitenkaan ole totuus.Raamattu osoittaa myöskin ajan joka on kuin kuollutta aikaa, jolloin ei ole oikeata opetusta
        missään ? Koska ei ole opettajiakaan. Jokainen saarnaaja puhuu omiaan
        sillä ymmärryksellä mikä heille on annettu, ja se ei riitä totuuden
        julistamiseen, siihen tarvitaan suora yhteys taivaalliseen johtoon. ja sitä
        ei ole kenelläkään meistä.PISTE.


      • Valitsetotuus kirjoitti:

        Opiskelen suomenkielistä (1938 pipliaseurakunnan painos )sekä muutamia
        erillaisten järjestöjen käännöksiä.King James versio etusijalla, koska sieltä on helpompi löytää väärennykset. "Kuningas Jaakon käännöksessä "Jeesus sanoi miehelle,? OTA RISTISI JA SEURAA MINUA. Suomalaisessa varhais-käännöksessä se on ilmaistu, " ota viittasi (takkisi), GARMENT, ja seuraa minua.Aikamoisen helvetillinen tahallinen harhautus ihmiskunnille, eikös
        olekkin, vai mitä mieltä olet siitä.Nämä ovat vakavia asioita, koska niiden
        yhteistuloksena saattaa olla yksilön mahdollisuudet saada oikeudet
        ikuiseen elämään maan päällä teokraattisen hallituksen alaisena.

        No nyt kuulostaa mielenkiintoisemmalta. Olen silti siinä uskontilassa, etten paljon hämäänny käännösvirheistä, koska jos Jumalalla on täysi valta, joka on siirretty Jeesukselle, niin kuka voisi Raamattua sillä tavalla vääntää solmuun että joku sen takia eksyisi lopullisesti. Huomaa terminkäyttö "lopullinen eksyminen"... Jeesus, hyvä paimen on luvannut hakea kaikki lampaansa, viimeistä myöden, joten jos katsotaan Raamattua 1992 niin voidaan suoraan sanoa että se ei ole enää edes Raamattu, vaan Pipliaseran taideteos Raamatusta. Ei se minua hämää, jos olen uskossa.


      • Tyhjänpuheita kirjoitti:

        Kysymys oli TEMPAUS, mikä näyttää olevan hyvin suosittua tarinaa suomessa sekä varsinkin USAssa. Asia on alunpitäen opetettu koskevan
        kaikkia kansoja, mutta niin ei kuitenkaan ole totuus.Raamattu osoittaa myöskin ajan joka on kuin kuollutta aikaa, jolloin ei ole oikeata opetusta
        missään ? Koska ei ole opettajiakaan. Jokainen saarnaaja puhuu omiaan
        sillä ymmärryksellä mikä heille on annettu, ja se ei riitä totuuden
        julistamiseen, siihen tarvitaan suora yhteys taivaalliseen johtoon. ja sitä
        ei ole kenelläkään meistä.PISTE.

        Tuo on pelkkiä samoja olettamuksia joista tällä palstalla on väännetty nyt mun aikana jo pian kymmenen vuotta, sen tulematta loppuunkäsitelllyksi. Voit olla just tota mieltä, se ei muuta miksikään mitään.
        Minulla on vain yksi kysymys, johon en ole suoraa vastausta posttribulationisteilta saanut kuin kerran ja se oli "EI ESTÄ". Eli kysmys kuuluu: Estääkö mikään Raamatun paikka Jumalaa sanansa mukaan tempaamasta juuri nyt pois vaikkapa vain minut?


      • IrtiUskonnoista
        JarmoEklund kirjoitti:

        Nii, lisään oman käsitykseni Raamatun kautta ymmärryksestäni että Hanok oli ensimmäinen temmattu, joka lähti "VARKAIN" juuri ennen Nooaa, joka rakensi arkin jne.
        Sitten Elia temmattiin siten että hänellä oli toinen vieressä (kuin Matteus 25. luvun neitsyt, toinen otetaan ja toinen jätetään)
        Sitten Jeesuksen tullessa kolmas (käänteisellä tavalla, koska Jeesus tuli aasilla ja kuoli, jonka jälkeen haudat avautuivat ja monien kuolleiden ruumiit nosivat. Aivan samoin kuin sitten kun Jeesus tulee näkyvällä tavalla kahden valtakunnan kuninkaana, silloin monien haudat avautuivat ja monien ruumiit nousivat.
        Vaan ilmestyksirja lopussa kerrotaan ns. ensimmäisestä ylösnousemuksesta, jota ensin edusti Hanok, sitten Elia ja sitten Jeesuksen aikana kuolleet jne. mutta kaikkien ruumiita ei herätetty tuhatvuotiskaudelle, vaan vasta kun ne olivat loppuun kuluneet. jne. joka on varmaan jo monille tuttua kauraa.
        Kyse on siis ensimmäisestä ylösnousemuksesta, eikä sillä ole aikarajaa, koska ne tapahtuu, eikä mitään sen ihmeellisempää. Jopa minä voin sano että jos nyt lähtisin, ketä se liikuttaisi?

        Tuohon olen aivan samaa mieltä, vaikka opiskeluni on vieläkin vajavaista.
        Ei raamatun ymmärtämiseen vaadita uskonnillisia seminaareja, joissa
        opetetaan kolmipäisestä Jumalasta. Adam oli myöskin JUMALN POIKA ?
        Siis jumalan pojat riemuitsivat luomistyön tuloksista. Kuuluvatko kaikki
        Jeesuksen veljetkin " kolminaisuuteen" ? Hullu kysymys älykkäälle.
        Kirkon-opit eivät pidä vettä, se tuhoaa monen alämän.


      • Tyhjänpuheita kirjoitti:

        Kysymys oli TEMPAUS, mikä näyttää olevan hyvin suosittua tarinaa suomessa sekä varsinkin USAssa. Asia on alunpitäen opetettu koskevan
        kaikkia kansoja, mutta niin ei kuitenkaan ole totuus.Raamattu osoittaa myöskin ajan joka on kuin kuollutta aikaa, jolloin ei ole oikeata opetusta
        missään ? Koska ei ole opettajiakaan. Jokainen saarnaaja puhuu omiaan
        sillä ymmärryksellä mikä heille on annettu, ja se ei riitä totuuden
        julistamiseen, siihen tarvitaan suora yhteys taivaalliseen johtoon. ja sitä
        ei ole kenelläkään meistä.PISTE.

        Jos meillä ei kenelläkään ole yhteyttä Tiavaan johtoon, niin Raamattu kokonaan valuu hiekkaan, koko sen evankeliumi ja profetiat valuvat tyhjyyteen.
        Minulla on henkien tunnistamisen armolahja ja voin sanoa että tässä puhuu koko ajan joku vahvasti teologinen kiihkoilija joka lyttää ovelasti Jeesuksen pelastustyön. Sen nyt jokainen saatoi tunnstaa Israel vihastaan.


      • IrtiUskonnoista kirjoitti:

        Tuohon olen aivan samaa mieltä, vaikka opiskeluni on vieläkin vajavaista.
        Ei raamatun ymmärtämiseen vaadita uskonnillisia seminaareja, joissa
        opetetaan kolmipäisestä Jumalasta. Adam oli myöskin JUMALN POIKA ?
        Siis jumalan pojat riemuitsivat luomistyön tuloksista. Kuuluvatko kaikki
        Jeesuksen veljetkin " kolminaisuuteen" ? Hullu kysymys älykkäälle.
        Kirkon-opit eivät pidä vettä, se tuhoaa monen alämän.

        No huhhuh... tunnut olevan naisihminen...? Mutta nyt tuli jo tuota vierasta uskontoa tuutin täydeltä. Uskonnolliset raamit mutta kieltää uskon voiman. Pyhän Hengen ja asettaa Jeesuksen alas itsemme tasolle. Se on siellä Timoteuksen kirjeessä, en muista missä niissä, enkä tasan jaksa nyt kaivaa.


      • Yksioikeatapa

        Mielestäni se riippuu hengellisestä asenteestasi luojaa kohtaan. Mehän emme tiedä tarkalleen mitä ISÄ päättää,ja MILLOIN ?.Ei edes Jeesus sitä
        tiennyt, mutta varoitti "olemaan valveilla, hengellisesti",koska se saattaa
        tulla kuin varas yöllä, ilmoittamatta mitään. Ajan merkit ovat kuitenkin
        vihjeenä ymmärtäväisille. Itselläni ei ole koskaan ollut taivas-toiveita.
        Ihmettelen miten monet rukoilevat,jättämällä pois Jeesuksen antamat
        ohjeet mitenkä rukoilla,jaarittelevat vain omiaan.


      • Shalomagein
        JarmoEklund kirjoitti:

        Jos meillä ei kenelläkään ole yhteyttä Tiavaan johtoon, niin Raamattu kokonaan valuu hiekkaan, koko sen evankeliumi ja profetiat valuvat tyhjyyteen.
        Minulla on henkien tunnistamisen armolahja ja voin sanoa että tässä puhuu koko ajan joku vahvasti teologinen kiihkoilija joka lyttää ovelasti Jeesuksen pelastustyön. Sen nyt jokainen saatoi tunnstaa Israel vihastaan.

        "Väärin sammutettu" ? En vihaa ketään, en juutalaisia enkä saksalaisia.
        Olen ollut monen sadan juutalaisen kanssa kosketuksissa 50 vuoden aikana
        joista monet ovat olleet hyviä ystäviäni. Heissäkin on paljon eroa keskenään
        tuomiten siionistien, sekä ääri-uskovaisten kesken. Juuri katsoin aamulehdestä kirjoituksen miten israelissa on paljon raivoisaa eroittelua
        eri ryhmien kesken.Israelin kansa on aina ollut "uppiniskainen kansa",ja
        saaneet monet rangaistukset Jumalaltaan YAHWElta. Siis heillä on eri
        JUMALA kuin muilla kansoilla, heh.SHALOM.


      • Yksioikeatapa kirjoitti:

        Mielestäni se riippuu hengellisestä asenteestasi luojaa kohtaan. Mehän emme tiedä tarkalleen mitä ISÄ päättää,ja MILLOIN ?.Ei edes Jeesus sitä
        tiennyt, mutta varoitti "olemaan valveilla, hengellisesti",koska se saattaa
        tulla kuin varas yöllä, ilmoittamatta mitään. Ajan merkit ovat kuitenkin
        vihjeenä ymmärtäväisille. Itselläni ei ole koskaan ollut taivas-toiveita.
        Ihmettelen miten monet rukoilevat,jättämällä pois Jeesuksen antamat
        ohjeet mitenkä rukoilla,jaarittelevat vain omiaan.

        Eipä niin... Aamos 3:7 Sillä ei Herra, Herra, tee mitään ilmoittamatta salaisuuttaan palvelijoillensa profeetoille.
        Sitten viittaat vielä siihen vanhaan "yksin isä, ei edes poika" näin lyttäät jälleen Jeeuksen Herrauden. Mutta selitys tällekin on vanha ja todistaa vain monien lukuymmärrystä Raamatun suhteen, joka ei ole pulla, jossa on rusinoita. Sinun on syötävä pullan mukana ne rusinat:
        Matteus 24:35-36 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa. Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.
        Huomaatko mistä päivästä on kyse, josta ei tiedä kuin yksin isä. Se päivä jolloin tuhatvuotiskausi päättyy, taivaat ja maa tuhotaan ja luodaan uusi. Sitä kutsutaan Herran päiväksi, oikeammin Jumalan päivä. Jeeuksen päivä on se kun hän tulee kaikkine Pyhinensä ja ne pyhät ovat temmatut.


      • MyydäänUskontoa
        JarmoEklund kirjoitti:

        No huhhuh... tunnut olevan naisihminen...? Mutta nyt tuli jo tuota vierasta uskontoa tuutin täydeltä. Uskonnolliset raamit mutta kieltää uskon voiman. Pyhän Hengen ja asettaa Jeesuksen alas itsemme tasolle. Se on siellä Timoteuksen kirjeessä, en muista missä niissä, enkä tasan jaksa nyt kaivaa.

        Mahdatko kuulua helluntalais-seurakuntaan ? Muistan hyvin kuinka
        USAn "uudestisyntyneet" julistajat veivät suomesta valuuttaa suuria
        summia rikastaen itseään.Graham ja Roberts, mainitakseni vain kahta.


      • Shalomagein kirjoitti:

        "Väärin sammutettu" ? En vihaa ketään, en juutalaisia enkä saksalaisia.
        Olen ollut monen sadan juutalaisen kanssa kosketuksissa 50 vuoden aikana
        joista monet ovat olleet hyviä ystäviäni. Heissäkin on paljon eroa keskenään
        tuomiten siionistien, sekä ääri-uskovaisten kesken. Juuri katsoin aamulehdestä kirjoituksen miten israelissa on paljon raivoisaa eroittelua
        eri ryhmien kesken.Israelin kansa on aina ollut "uppiniskainen kansa",ja
        saaneet monet rangaistukset Jumalaltaan YAHWElta. Siis heillä on eri
        JUMALA kuin muilla kansoilla, heh.SHALOM.

        Kovasti aaltoilet välillä kiihkolet sitten taas laannut ja puhut kauniisti. Käyttäydyt kovasti ristiriitaisesti Israelia kohtaan ja se kyllä häiritsee minua ja monia muita myös. Juristimaisesti siirrät painopistettä keskutelussa.
        Uudestisyntyneellä Jumalan lapsella on selvät yhteiset säkeet, eikä niissä ole piiruakaan heittoa mutta sitten jostain lillukanvarresta saatetaan tiukasti vääntää asiaa. Vaikkapa siitä että onko apokalyptisen valkean hevosen ratsastaja kenen lähettämä, vaikka se lukee jopa ilmestyksirjassa kuka ja mikä käski sanoin TULE. Minulla on täällä pitkä historia omista kärkevistä keskuteluista, puhumattakaan ateitsien, teistien ja skeptikkojen kanssa ja sinä tunnut olevan uusi. Suosittelen että käytät yhtä nimimerkkiä. Se on reiluutta muita kohtaan ja vältyt ainakin trollin maineelta.


      • GetReal

        Enhän minä lyttää Jeesuksen HERRUUTTA, välimiehenä.Mutta ISÄ on silti
        kaiken johtajana vaikka hän seuraisi vain taka-alalla.Jeesus tuli KIRKASTAMAAN ISÄNSÄ NIMEN, mitä ? Onko Jumalalla persoonallinen
        nimi ? Eipä sitä nimeä kuule missään, on vain paljon HERROJA.Jos et osaa lausua isän nimeä,niin ehkäpä hän sanoo, mene pois minusta, en tunne sinua.Saatana on tehnyt hienon homman piilottaessaan isän nimen,jopa
        raamatusta, joka nimi on ollut siellä yli 7000 kertaa mainittuna, nyt vain
        muutamina "alaviiteinä", hirvittävä rikos luomakunnan ylimmälle persoonalle.


      • MyydäänUskontoa kirjoitti:

        Mahdatko kuulua helluntalais-seurakuntaan ? Muistan hyvin kuinka
        USAn "uudestisyntyneet" julistajat veivät suomesta valuuttaa suuria
        summia rikastaen itseään.Graham ja Roberts, mainitakseni vain kahta.

        Olen syntyperäinen adventisti, syntynyt suureen adventistisukuun. Isoisäni isä perusti Tampereen adventtiseurakunnan yhdessä Murdecbachin kanssa, vai mikä sen vaikea sukunimi oli, vuonna 1912-1913. Mutta en enää ole pariinkymmeneen vuoteen ollut sydämeltäni sitä. Paperit ovat edelleen siellä ja kuljen kaikissa vapaissa suunnissa, kuten hellareissa tai vapiksien luona, ei välii.


      • Nyt lähen kolemn vartin lenkille!!! :D


      • MeneeULALLE

        Keskustelu menee raiteilta. Ilmoitatkos mikä ero on kahdella nimellä.
        ADONI ja ADONAI ? Tämä kysymys on miljoonien Ns.uskovien kompastus-
        kivi. Kukaan ei enää lausu, "tulkoon sinun valtakuntasi niin maan päällä
        kuin taivaissa". Siis maanpäälistäkin elämää Luoja aikoo jatkaa kaikesta
        taivas-höpötyksestä huolimatta.Asiajärjestys on uskonnollisilla aivan
        sekaisin, mutta sehän onkin saatanan tarkoitus, harhauttaa miljoonat.


      • K.T.USA

        Lisään vielä,itselläni ei ole USKONTOA,pelkästään luottamus pyhiin
        kirjoituksiin. Pyhäkköni on tammen kanto hienoilla vuorimaisemilla,
        siionistien hallitsemassa maassa. Kutsun sitä "suoraksi yhteydeksi ilman
        hapattavia välimiehiä".


      • OlkoonmikäOn
        JarmoEklund kirjoitti:

        Olen syntyperäinen adventisti, syntynyt suureen adventistisukuun. Isoisäni isä perusti Tampereen adventtiseurakunnan yhdessä Murdecbachin kanssa, vai mikä sen vaikea sukunimi oli, vuonna 1912-1913. Mutta en enää ole pariinkymmeneen vuoteen ollut sydämeltäni sitä. Paperit ovat edelleen siellä ja kuljen kaikissa vapaissa suunnissa, kuten hellareissa tai vapiksien luona, ei välii.

        Tuota minä jo kerkesin ajattelemaan. Toisistaan eroavien järjestöjen
        lopputulos on aina sama. Mikään niistä ei tunnusta YAHWEa JUMALAKSEEN,vaikka Jeesus teki niin.Jos jätät käännöksistä HERRA
        sanan pois,joka kerta kun on Jumalasta kyse ,niin jäljelle jää YAHWE-
        JUMALA.7000 tuhatta kertaa on isän nimi pyyhitty raamatusta.Eikö
        se jo ratkaise mihinkä porukoihin kuulut ? Säälittävää.Minun lenkki-
        aikani on vasta 13,54 paikallista aikaa.


      • OlkoonmikäOn kirjoitti:

        Tuota minä jo kerkesin ajattelemaan. Toisistaan eroavien järjestöjen
        lopputulos on aina sama. Mikään niistä ei tunnusta YAHWEa JUMALAKSEEN,vaikka Jeesus teki niin.Jos jätät käännöksistä HERRA
        sanan pois,joka kerta kun on Jumalasta kyse ,niin jäljelle jää YAHWE-
        JUMALA.7000 tuhatta kertaa on isän nimi pyyhitty raamatusta.Eikö
        se jo ratkaise mihinkä porukoihin kuulut ? Säälittävää.Minun lenkki-
        aikani on vasta 13,54 paikallista aikaa.

        Jep. Isä on pyhitetty ja poika ohitettu... hienosti menee.


      • Viikatehommat

        Ei kukaan ole ohittanut Jeesusta, mutta korkein ylistys kuuluu YAHWElle
        josta laulavat ylistyslaulun ne jotka ainoastaan tietävät laulun sanat.
        He ovat niitä jotka saivat osakseen Jeesuksen kaltaisen kuoleman uskonsa
        takia marttyyreina. Eikö se jo ala mahtua ,ettei meillä maan matosilla ole
        mitään osaa taivaissa, muussa muodossa kuin elää maan päällä kuuliaisina
        iankaikkisesti, jos läpäisemme vaatimukset.Laijona syö ruohoa kuin raavas.
        Taivaassa ei ole nurmikoita ajettavana,heh.


      • Komeitaollaan
        JarmoEklund kirjoitti:

        No huhhuh... tunnut olevan naisihminen...? Mutta nyt tuli jo tuota vierasta uskontoa tuutin täydeltä. Uskonnolliset raamit mutta kieltää uskon voiman. Pyhän Hengen ja asettaa Jeesuksen alas itsemme tasolle. Se on siellä Timoteuksen kirjeessä, en muista missä niissä, enkä tasan jaksa nyt kaivaa.

        En ole saanut lahjaksi nais-geenejä, testosteronia vain vaikka muillekkin jakaa. Tyttäreni on siitä todisteena.Ja onkin KOMEA.


      • GetRocking
        MeneeULALLE kirjoitti:

        Keskustelu menee raiteilta. Ilmoitatkos mikä ero on kahdella nimellä.
        ADONI ja ADONAI ? Tämä kysymys on miljoonien Ns.uskovien kompastus-
        kivi. Kukaan ei enää lausu, "tulkoon sinun valtakuntasi niin maan päällä
        kuin taivaissa". Siis maanpäälistäkin elämää Luoja aikoo jatkaa kaikesta
        taivas-höpötyksestä huolimatta.Asiajärjestys on uskonnollisilla aivan
        sekaisin, mutta sehän onkin saatanan tarkoitus, harhauttaa miljoonat.

        Pidätän täällä hengitystäni milloin vastaat ADONI-ADONAI eroavaisuuteen.


      • Jossitteluavaan
        JarmoEklund kirjoitti:

        Kovasti aaltoilet välillä kiihkolet sitten taas laannut ja puhut kauniisti. Käyttäydyt kovasti ristiriitaisesti Israelia kohtaan ja se kyllä häiritsee minua ja monia muita myös. Juristimaisesti siirrät painopistettä keskutelussa.
        Uudestisyntyneellä Jumalan lapsella on selvät yhteiset säkeet, eikä niissä ole piiruakaan heittoa mutta sitten jostain lillukanvarresta saatetaan tiukasti vääntää asiaa. Vaikkapa siitä että onko apokalyptisen valkean hevosen ratsastaja kenen lähettämä, vaikka se lukee jopa ilmestyksirjassa kuka ja mikä käski sanoin TULE. Minulla on täällä pitkä historia omista kärkevistä keskuteluista, puhumattakaan ateitsien, teistien ja skeptikkojen kanssa ja sinä tunnut olevan uusi. Suosittelen että käytät yhtä nimimerkkiä. Se on reiluutta muita kohtaan ja vältyt ainakin trollin maineelta.

        Israelista on lupa puhua ainoastaan ylistäen sitä, minkä ovat saaneet
        aikaan usan juutalaiset eurooppaa myöten.Holokaustin uhrien lukumäärää
        ei pidä arvostella vankeustuomion uhalla. Monet historioitsijat ovat eri
        mieltä tarinoiden uskottavuudesta.Kenellä on muka absoluuttinen totuus
        historiasta.Asiaa jauhetaan seuraavat sata vuotta ! Voittajat kirjoittavat
        aina historian vääristelemällä sen. Niin on suomen arkistoissakin siitä
        todisteet.Miksi suomelle annettiin itsenäisyys,ja miksi se otettiin pois
        EU-liittymällä ?


      • Henkeäpidellen
        JarmoEklund kirjoitti:

        Kovasti aaltoilet välillä kiihkolet sitten taas laannut ja puhut kauniisti. Käyttäydyt kovasti ristiriitaisesti Israelia kohtaan ja se kyllä häiritsee minua ja monia muita myös. Juristimaisesti siirrät painopistettä keskutelussa.
        Uudestisyntyneellä Jumalan lapsella on selvät yhteiset säkeet, eikä niissä ole piiruakaan heittoa mutta sitten jostain lillukanvarresta saatetaan tiukasti vääntää asiaa. Vaikkapa siitä että onko apokalyptisen valkean hevosen ratsastaja kenen lähettämä, vaikka se lukee jopa ilmestyksirjassa kuka ja mikä käski sanoin TULE. Minulla on täällä pitkä historia omista kärkevistä keskuteluista, puhumattakaan ateitsien, teistien ja skeptikkojen kanssa ja sinä tunnut olevan uusi. Suosittelen että käytät yhtä nimimerkkiä. Se on reiluutta muita kohtaan ja vältyt ainakin trollin maineelta.

        Niinhän Jeesuskin aaltoili, potkimalla juutalaiset rahanvaihtajat ulos
        synagoogasta, vihaisena kuin ampiainen. Kaikki mitä olen tänne kirjoittanut.
        Jos se on totta, niin miksi et usko sitä, jos se on valhetta,niin todista se
        Raamatulla.


      • JHVHulkoseinällä
        JarmoEklund kirjoitti:

        Jep. Isä on pyhitetty ja poika ohitettu... hienosti menee.

        Jarmo kultaseni,mene katsomaan helsingin tuomiokirkon seinässä
        olevaa "Tetragrammaton" kirjaimia Jumalan nimestä. Sen ajan kirkon rakentajat tiesivät sen ja mahdollisesti lausuivat sen useasti, mutta
        meidän valtion-kirkkomme määräyksestä sitä ei ole enää lupa mainita.
        Siinä teille kaikille harhaoppisille jotakin purtavaa.


      • Mikätahansa
        JarmoEklund kirjoitti:

        Eipä niin... Aamos 3:7 Sillä ei Herra, Herra, tee mitään ilmoittamatta salaisuuttaan palvelijoillensa profeetoille.
        Sitten viittaat vielä siihen vanhaan "yksin isä, ei edes poika" näin lyttäät jälleen Jeeuksen Herrauden. Mutta selitys tällekin on vanha ja todistaa vain monien lukuymmärrystä Raamatun suhteen, joka ei ole pulla, jossa on rusinoita. Sinun on syötävä pullan mukana ne rusinat:
        Matteus 24:35-36 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa. Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.
        Huomaatko mistä päivästä on kyse, josta ei tiedä kuin yksin isä. Se päivä jolloin tuhatvuotiskausi päättyy, taivaat ja maa tuhotaan ja luodaan uusi. Sitä kutsutaan Herran päiväksi, oikeammin Jumalan päivä. Jeeuksen päivä on se kun hän tulee kaikkine Pyhinensä ja ne pyhät ovat temmatut.

        Maan päältä tuhotaan kaikki saasteet,joten maa voidaan jälleen asuttaa.
        "Jokainen istuu oman viikunapuunsa juurella", eikä minun pyhällä
        vuorellani aiheuteta pahaa.Eivätkä he enää opettele sotimaan ?
        Maan päällä opeteltiin sotimaan, mutta ei enää uudessa maailmassa.


      • Myöhäistäteille
        JarmoEklund kirjoitti:

        Tuo on pelkkiä samoja olettamuksia joista tällä palstalla on väännetty nyt mun aikana jo pian kymmenen vuotta, sen tulematta loppuunkäsitelllyksi. Voit olla just tota mieltä, se ei muuta miksikään mitään.
        Minulla on vain yksi kysymys, johon en ole suoraa vastausta posttribulationisteilta saanut kuin kerran ja se oli "EI ESTÄ". Eli kysmys kuuluu: Estääkö mikään Raamatun paikka Jumalaa sanansa mukaan tempaamasta juuri nyt pois vaikkapa vain minut?

        Miksi sellaista henkilöä pitäisi mihinkään "riuhtaista"joka ei edes tiedä
        ylimmän persoonan henkilökohtaista nimeä. Isän tykö tullaan vain Jeesuksen kautta, joka istuu isänsä oikealla puolella, mitä se selittää ?
        Vastaan siihen itse,ettei tule lisä-sekoomisia. Kysymys on kahdesta eri
        persoonasta joiden yhteinen tunnuste on heidän pyhyytensä henki.
        Pyhää henkeä voidaan "vuodattaa", mutta ei se tee ihmisestä Jumalaa.


      • Näkökulmaa
        Lukeekotätäkukaan kirjoitti:

        Maailmalla kulkee saarnaajia jotka antavat ihmiskunnalle kaksi mahdollisuutta, Nro 1, kaikki uskovat taivaaseen, taikka Nro 2, tuliseen
        helvettiin kärsimään ikuisiksi ajoiksi tulella piinattavaksi, vaikka eivät
        olleet edes vastuussa omasta syntymästään. Sekö olisi oikein Jumalalta
        joka on " rakkaus luomuksiaan kohtaan" ? Jotakin on mennyt pahasti
        vikaan raamattua selitellessään.Mitas sitten tarkoittaa lauseet, "NÖYRÄT
        PERIVÄT MAAN ??? Onko se joku toinen MAA-planeetta mistä on kysymys.
        Ne hourailut olisi syytä jo lopettaa, mitenkä helkkarin monella tavalla
        pyhiä kirjoituksia voidaankaan tulkita.Suoranaisin tahallisin väärennyksin !

        Ilmeisesti ei ole maaplaneetta,sillä Jumala luo uudet taivaat,ja uuden maan.
        Voihan sitä sitten maaksikin sanoa,mutta ei se ole silloin sama maaplaneetta jonka me tunnemme,se on jotakin uutta.

        Johanneksen ilmestys 21:

        Uusi taivas ja uusi maa

        Jo Vanha testamentti lupaa samaa (Jes 65,17)

        1 Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. Ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta ollut enää. 2 Näin, kuinka pyhä kaupunki, uusi Jerusalem, laskeutui taivaasta Jumalan luota juhla- asuisena, niin kuin morsian, joka on kaunistettu sulhasta varten. 3 Ja minä kuulin valtaistuimen luota voimakkaan äänen, joka sanoi: "Katso, Jumalan asuinsija ihmisten keskellä! Hän asuu heidän luonaan, ja heistä tulee hänen kansansa. Jumala itse on heidän luonaan, 4 ja hän pyyhkii heidän silmistään joka ainoan kyyneleen. Kuolemaa ei enää ole, ei murhetta, valitusta eikä vaivaa, sillä kaikki entinen on kadonnut."

        5 Valtaistuimella istuva lausui: "Uudeksi minä teen kaiken." Hän sanoi: "Kirjoita nämä sanat muistiin. Ne ovat luotettavat ja todet." 6 Vielä hän sanoi minulle: "Nyt ne ovat käyneet toteen. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Sille, jolla on jano, minä annan lahjaksi vettä elämän veden lähteestä. 7 Tämä on voittajan palkinto. Minä olen hänen Jumalansa, ja hän on minun poikani. 8 Mutta pelkurit, luopiot ja iljetysten kumartajat, murhamiehet ja irstailijat, noidat, epäjumalien palvelijat ja kaikki valheen orjat saavat tämän palkan: he joutuvat tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle. Tämä on toinen kuolema."


      • JarmoEklund kirjoitti:

        Siunataan yhdessä Israelia ja sen kansaa.

        Siunataan.
        http://weblessisrael.org/
        Epäilijöille sanottakoon, ettei sattumaa ole. Jumala päätti ja sääti, että Israel-valtio perustetaan. Älkäämme kirotko.
        > The day before Anders Behring Breivik opened fire on youths at a Labor Party camp, organizers welcomed the country’s foreign minister. Now, the foreign minister’s message from that day has been revealed: it was an anti-Israel speech in which he came out in strong support of a Palestinian state. That message was something being supported by the camp’s attendees, who were part of the ruling Labor Party’s socialist youth movement called AUF. <
        https://radiopatriot.wordpress.com/2011/07/23/norwegian-campsite-utoya-was-socialist-and-anti-israel/


      • Tuomar
        JarmoEklund kirjoitti:

        Olen syntyperäinen adventisti, syntynyt suureen adventistisukuun. Isoisäni isä perusti Tampereen adventtiseurakunnan yhdessä Murdecbachin kanssa, vai mikä sen vaikea sukunimi oli, vuonna 1912-1913. Mutta en enää ole pariinkymmeneen vuoteen ollut sydämeltäni sitä. Paperit ovat edelleen siellä ja kuljen kaikissa vapaissa suunnissa, kuten hellareissa tai vapiksien luona, ei välii.

        Uskovatko advarit vain yhteen profeettaansa, Ellen Whiteen ? Siis voiko heidän uskonsa mukaan olla em. armolahjan omaavia tavallisia uskovia? ( lauantai pyhäpäivä, sunnuntai pedon merkki...) Mutta mikä suhde heillä on Jumalan valittuun kansaan, Israeliin?


      • Näkökulmaa
        JokoSelviää kirjoitti:

        Juuri niin, se TEMPAUS koski ainoastaan Jeesuksen OMIA, pyhänhengen
        vuodatuksen saaneita henkilöitä, EIKÄ KETÄÄN MEIDÄN AIKAMME teko-
        pyhiä nimikristittyjä. Ainoa viestintuoja on Raamattu, koska meidän aikanamme ei ole PROFEETTOJA,APOSTOLEITA,eikä ketään uskonsa
        takia tapettua marttyyria, jotka juuri ovat niitä joilla on luvassa
        liittyminen taivaalliseen-hallitukseen jäseniksi, ja myöhemmin maan-
        päällisen elämän ansainneille oppaiksi.Muut perivät MAAN.

        Kyllä meidänkin aikanamme on pyhiä kristittyjä.
        Jo lapsena tiesin kuka on kristuksen pyhä vaikken ollut ennen tavannut,enkä ollut juttusilla ollut.
        Jumalan pyhistä säteilee outoa voimaa,ja on kuin kristus kulkisi ohitse kun sellaisen kohtaan.
        Näin on käynyt jopa kirjastossa,mutta harvemmin missään kirkoissa tai seurakunnissa.
        Todelliset Herran palvelijat suorittavat tehtäviään siellä minne Herra heitä johdattaa.
        Voi heita seurakuntakokouksissakin käydä ylistämässä tai rukoilemassa,,mutta tuskin on tarkoitus että kristitty pyhä istuisi kolmesti viikossa kirkossa tekemättä mitään muuta.
        Jumala kun ei asu ihmiskäsin rakennetuissa temppeleissä.
        Jumalan temppeli on ihminen itse,joka kulkee Hänen (Pyhän Hengen)johdatuksessa.
        Näitä Herran pyhiä nimikristityt seurakunnissaan eniten vainoavatkin eniten.
        Viimeisen suuren vainon ajan pyhät eivät istu kokouksissa pilkkaajien ja juorukellojen ym muiden pahojen joukossa,vaan kulkevat hengen johdossa pelastamassa sieluja Jumalalle.

        Nimikristityt ovat paenneet vainoja heistä on tullut luopioita ja veljiensä vihamiehiä,joita jo olivat olleetkin,vaikka salassa.

        Jumala tulee puhdistamaan seurakunnat ja valtion kirkot,ja erottamaan omansa ulos niistä rakennuksista.!


      • MikäPalkka
        Viikatehommat kirjoitti:

        Ei kukaan ole ohittanut Jeesusta, mutta korkein ylistys kuuluu YAHWElle
        josta laulavat ylistyslaulun ne jotka ainoastaan tietävät laulun sanat.
        He ovat niitä jotka saivat osakseen Jeesuksen kaltaisen kuoleman uskonsa
        takia marttyyreina. Eikö se jo ala mahtua ,ettei meillä maan matosilla ole
        mitään osaa taivaissa, muussa muodossa kuin elää maan päällä kuuliaisina
        iankaikkisesti, jos läpäisemme vaatimukset.Laijona syö ruohoa kuin raavas.
        Taivaassa ei ole nurmikoita ajettavana,heh.

        Jumalan tahto herjailuunne - mikä?


    • LäskiLilli

      ooon nyt päättäny vieä mun kissat turvaan,ja meen ittekkin kellariin suojaan syyskuussa.
      Varaan sinne paljon kissanruokaa,ja muuta ruokaa.ruokapurkkeja,ja vaatetta ainakin kuukaueksi,ja vettä,ja limsaa
      Oon sitten siellä turvassa jos jotain sattuu.Ooon ihan hirvee läski.
      hirveetä jos ruoka loppuukin kesken!
      Laihuin muutes kilon kun olin tehodieetillä,mut nyt oon lihonu sen jälkee 5 kiloo,mut ei se näy päälle!
      Hirveen vaikee toi laskutehtävä tossa alla.

    • Näkökulmaa

      Tässä muutamia Veijosen pieleenmenneitä tempauspäiviä.Miten kummassa kukaan voi ottaa vakavasti tätä miestä.Tuossa linkissähän on vain osa pieleen menneistä profetioista.
      Näiden takia mahdolliset oikeat ja aidot Jumalan lähettämät profetiatkin joutuvat naurunalaisiksi,tai epäillyiksi,mutta se kai lienee väärien profeettojen tarkoituskin.

      http://www.ilmatar.net/~np/misc/maailmanloppu.php

      • SekinEnnustettu

        Kiitän näkökulmastasi.On vaikeaa löytää enää totuudenmukaisia
        liittolaisia mistään, tässä valheiden maailmassa. Petosta kaikkialla
        koulun penkiltä valtioiden hallituksiin asti, puhumattakaan tuomareista.


      • ELÄhuoletta

        Onpas hyvä kuva itsestään vasemmassa yläkulmassa. Näitä mielipuolia
        riittää joka lähtöön, sekoavat omaan näppäryyteensä. Harhaopeilla ei ole
        mitään rajoja. He kulkevat paholaisen johtamina koko elämänsä ajan.
        Ei maailma mihinkään LOPU. Maapallo on perustalleen asetettu,ja pysyy
        iankaikkisesti. Näin on sanonut LUOJA itse.Pinnalla saattaa tapahtua
        mullistavia muutoksia, siinä kaikki.


      • Tiedetään_tiedetään

        "Tässä muutamia Veijosen pieleenmenneitä tempauspäiviä.Miten kummassa kukaan voi ottaa vakavasti tätä miestä.Tuossa linkissähän on vain osa pieleen menneistä profetioista."

        Yksikään henkisesti terve , henkisesti aikuinen ja vähintäin ns.normaalin älykkyysosamäärän omaava henkilö ei ota Veijosen houreita vakavissaan.
        Vaikuttaa ettei kyseinen persoona ole elänyt reaalimaailmassa vuosikymmeniin, eikä ole selvillä myöskään omasta itsestään. Tunnettu tosiasia on myöskin että Veijosen paikkansapitämättömistä povauksista suuri osa on "jostain syystä" kadonnut tai ne on muutettu myöhemmin toiseen muotoon vastaamaan tapahtumia.
        Sopii myös kiinnittää huomiota kuinka Veijonen kuvittelee olevansa hyvinkin ovela jättäessään takaportin auki ja käyttäen houreissa monia ehdollistavia sanoja joilla jälkee päin voi selittää asian täysin toiseen muotoon kuin minkä käsityksen niistä saa äkkiä lukiessaan.
        Tosin samaa kieroilua käyttää kaikki muutkin povarit, joten mitenkään uutta se ei ole.


      • Tuomar

        Totta.Ja kun oikeaakin olisi tarjolla, niin ei sitten kelpaa. Mutta syyskuussahan se taas nähdään, jolloin harhaiset taas erottuvat. Mm. Juutalaisten Riemuvuosi alkaa. Mistähän he riemuitsevat? Niin ja sitten ilmestyy ajan merkkinä se Biltzin lanseeraama neljäs, tetran superverikuu. Tapahtuu siis lasketun juutalaisen ajanlaskukalenterin mukaa kauheuksia. Mutta sitten myös siunauksia, Israelin saadessa perintömaansa takaisin. Ydinaseilla tai ilman ? laskuria en tähän laittaisi, se on heresiaa.


      • Tempaustulee
        ELÄhuoletta kirjoitti:

        Onpas hyvä kuva itsestään vasemmassa yläkulmassa. Näitä mielipuolia
        riittää joka lähtöön, sekoavat omaan näppäryyteensä. Harhaopeilla ei ole
        mitään rajoja. He kulkevat paholaisen johtamina koko elämänsä ajan.
        Ei maailma mihinkään LOPU. Maapallo on perustalleen asetettu,ja pysyy
        iankaikkisesti. Näin on sanonut LUOJA itse.Pinnalla saattaa tapahtua
        mullistavia muutoksia, siinä kaikki.

        Tuoko kuva, jossa Saaatana raivoaa voimattomana kun profetiat toteutuvat ja valtava herätys lähtee Inarista ja leviää kaikkialle maailmaan?


    • helluntailainen

      Olisi se meille Jeesuksen omille ihana asia, jos tempaus olisi noin lähellä, mutta ei sitä kukaan voi edeltä tietää. Valmis ja valvova pitää olla ja voihan kuolema tulla.
      Lopettakaa tarkat aikaennustelut. Kyllä taas jumalattomilla on hauskaa, kun syyskuut menee ja me törötämme edelleen täällä.

      • MakeitaOvat

        Hellu, mitä ihanuutta siinä olisi,jäis kaikki maalliset nautinnot taakse.
        Parhaat aikuisen iän kokemukset, herkutteluineen oman puutarhansa
        tuloksista.Mansikat ja vadelmat sekä muut kiisselit.Ilman syntiä tietenkin.
        Maahan on ihminen luotu, eikä siihen ole muutosta ilmoitettu. Vain pieni joukko siirtyy "aineettomuuteen",eivätkä enää koskaan palaa lihaksi.


      • VippaaPahasti

        Miten joku voi edes arvioida mitä merkitsee olla henkiolentona ilman
        alkuperäistä "ihmis-kehoa" ? Sehän on aivan vieras käsite meille.
        Telttalaisten hurmosten tulosta aivotoiminnan heittäessä volttia.


      • Näkökulmaa
        VippaaPahasti kirjoitti:

        Miten joku voi edes arvioida mitä merkitsee olla henkiolentona ilman
        alkuperäistä "ihmis-kehoa" ? Sehän on aivan vieras käsite meille.
        Telttalaisten hurmosten tulosta aivotoiminnan heittäessä volttia.

        Aika vaikeaa edes kuvitella millaista olisi henkiolentona.
        En kykene edes taivasta kuvittelemaan,mutta sehän onkin jo jotakin ylen ihmeellistä.
        Ihminen kun elää nykypäivinä vaikka 30 vuotiaaksi,se on nähnyt jo niin paljon ilkeyttä ja pahuutta,sekä myös kokenut,ettei sodassa olleita lukuunottamartta sata vuotta sitten edes vanhukset voineet sellaista edes kuvitella tapahtuvan.
        Tai tietysti se kokeminen on enemmänkin vähempivaraisten harteilla,kuten kaikki muukin.


    • Eikövain

      Veijosta voisikin nimittää "Automaattiprofeetaksi",hänen laskurin nimen mukaan.

    • Hoovee

      YLÖSOTTOA EI TULE SYYSKUUSSA 2015

      Sami Ketonen ennustaa: Syyskuussa 2015 todennäköisesti tulee tapahtumaan mm. kristittyjen uskovien ylöstempaus. Todennäköisiä muita tapahtumia ovat mm. suuret katastrofit & antikristuksen esittäytyminen.
      http://www.iltalehti.fi/keskustelu/showthread.php?t=1230077

      Ennustus on saanut paljon huomiota Profetiat palstalla. Tämäkin profetia on väärä. Moneenko otteeseen olenkaan sanonut, että ensin Antikristus tulee ja sitten ilmestyy Jerusalemin valerauhaan. Vasta sitten vuorossa on ylösotto.

      Keskusteluissa näkyy myös eräs minua mollaava henkilö. Maailmanloppusivulla muka on lukuisia vääriä profetioitani. Ei siellä ole kuin oikeita tapahtumia, joita on odotettu jo aiemmin. HV http://wwnet.fi/users/veijone/

      • Omapäätelmäni

        Jokainen lukutaitoinen tehköön omat päätelmänsä profetioidesi paikkansapitävyydestä.Melkoinen profetiautomaatti kylläkin.
        Kun ennustelee 1000 profetiaa,ja eria ajoille tapahtuvaksi,voi hyvässä lykyssä onnistua pääsemään jopa lähelle,vaikka epätodennäköistä sekin on.


      • Omapäätelmäni
        Omapäätelmäni kirjoitti:

        Jokainen lukutaitoinen tehköön omat päätelmänsä profetioidesi paikkansapitävyydestä.Melkoinen profetiautomaatti kylläkin.
        Kun ennustelee 1000 profetiaa,ja eria ajoille tapahtuvaksi,voi hyvässä lykyssä onnistua pääsemään jopa lähelle,vaikka epätodennäköistä sekin on.

        Anteeksi pyydän Veijoselta.
        Ei ole minun asiani arvostella muiden profetioita.
        Olen samoilla linjoilla siinä,että antikristus tulee ensin,niin olen raamattua ymmärtänyt.


      • Näkökulmaa

        Liekö siellä maailmanloppusivulla ainuttakaan oikeaa profeettaa?


      • Aamos 3:7-9 Sillä ei Herra, Herra, tee mitään ilmoittamatta salaisuuttaan palvelijoillensa profeetoille. Leijona ärjyy: kuka ei pelkäisi? Herra, Herra puhuu: kuka ei ennustaisi? Julistakaa Asdodin palatseille ja Egyptin maan palatseille ja sanokaa: Kokoontukaa Samarian vuorille ja katsokaa, mikä suuri meteli on sen keskellä ja mikä sorto sen sisällä.

        Nykyajan Asdodin Rabbi.

        > Rabbi Vaknin, a 76 year-old mystic who lives in striking poverty in the port city of Ashdod, comes from a family of mystics. His mother and his grandmother had the same gift of receiving revelations from Heaven.

        Through these messages, Rabbi Vaknin accurately predicted the “Gaza Freedom Flotilla” in May, 2010, the deadly fire in the Carmel forest in December of 2010 as well as Operation Pillar of Defense in 2012 and Operation Protective Edge in 2014.

        In the coming days, Rabbi Vaknin is expect to announce a large prayer gathering in Israel. Although a video of the revelation was posted to Facebook, it is difficult to understand. Nachman told Breaking Israel News that some Hebrew subtitles have been added..

        The location where this message was received by Rabbi Vaknin is significant. The cave is the very place where God spoke to Elijah when he was hiding from King Ahab and Queen Jezebel.

        Further, in Jewish tradition, it will be Elijah the Prophet who announces the ultimate redemption of the Jewish people. <

        http://www.breakingisraelnews.com/43075/rabbi-receives-heavenly-message-in-the-cave-of-elijah-the-prophet-inspiration/#8RIdLqkz77CK0kjZ.97

        Lisää aiheesta.

        > Hebrew Numerology Suggests Messiah in 2016

        In gematria, all Hebrew letters have a numerical value. The numerical value of a word, phrase or sentence is derived from the simple addition of the numerical value of each letter. In the video interview, beginning at the 2:07 mark, Glazerson reads and translates eight Hebrew phrases and sentences which all have the numerical value of 776. The English translations of the eight Hebrew phrases that Glazerson mentions are:

        The God of Abraham, the God of Isaac, the God of Jacob = 776
        The kingdom of David will be eternal = 776 (The Messiah will be a descent of King David.)
        Come back to Me and I will come back to you = 776
        God says, “I will do for Myself. For Myself I will do.” = 776
        Come back to Me like naughty children. = 776
        Your kingdom will be forever = 776
        The last kingdom = 776 <

        http://www.breakingisraelnews.com/47206/bible-codes-expert-hints-that-2016-is-ripe-for-messiah-jewish-world/#VEIi60CMWZejW5TD.97


      • Eivitsit
        yurki1000js kirjoitti:

        Aamos 3:7-9 Sillä ei Herra, Herra, tee mitään ilmoittamatta salaisuuttaan palvelijoillensa profeetoille. Leijona ärjyy: kuka ei pelkäisi? Herra, Herra puhuu: kuka ei ennustaisi? Julistakaa Asdodin palatseille ja Egyptin maan palatseille ja sanokaa: Kokoontukaa Samarian vuorille ja katsokaa, mikä suuri meteli on sen keskellä ja mikä sorto sen sisällä.

        Nykyajan Asdodin Rabbi.

        > Rabbi Vaknin, a 76 year-old mystic who lives in striking poverty in the port city of Ashdod, comes from a family of mystics. His mother and his grandmother had the same gift of receiving revelations from Heaven.

        Through these messages, Rabbi Vaknin accurately predicted the “Gaza Freedom Flotilla” in May, 2010, the deadly fire in the Carmel forest in December of 2010 as well as Operation Pillar of Defense in 2012 and Operation Protective Edge in 2014.

        In the coming days, Rabbi Vaknin is expect to announce a large prayer gathering in Israel. Although a video of the revelation was posted to Facebook, it is difficult to understand. Nachman told Breaking Israel News that some Hebrew subtitles have been added..

        The location where this message was received by Rabbi Vaknin is significant. The cave is the very place where God spoke to Elijah when he was hiding from King Ahab and Queen Jezebel.

        Further, in Jewish tradition, it will be Elijah the Prophet who announces the ultimate redemption of the Jewish people. <

        http://www.breakingisraelnews.com/43075/rabbi-receives-heavenly-message-in-the-cave-of-elijah-the-prophet-inspiration/#8RIdLqkz77CK0kjZ.97

        Lisää aiheesta.

        > Hebrew Numerology Suggests Messiah in 2016

        In gematria, all Hebrew letters have a numerical value. The numerical value of a word, phrase or sentence is derived from the simple addition of the numerical value of each letter. In the video interview, beginning at the 2:07 mark, Glazerson reads and translates eight Hebrew phrases and sentences which all have the numerical value of 776. The English translations of the eight Hebrew phrases that Glazerson mentions are:

        The God of Abraham, the God of Isaac, the God of Jacob = 776
        The kingdom of David will be eternal = 776 (The Messiah will be a descent of King David.)
        Come back to Me and I will come back to you = 776
        God says, “I will do for Myself. For Myself I will do.” = 776
        Come back to Me like naughty children. = 776
        Your kingdom will be forever = 776
        The last kingdom = 776 <

        http://www.breakingisraelnews.com/47206/bible-codes-expert-hints-that-2016-is-ripe-for-messiah-jewish-world/#VEIi60CMWZejW5TD.97

        Ajatteletteko, että Jumala olisi jotenkin paikkasidonnainen tai siis paikkaan sidottu? 😂


      • Eivitsit kirjoitti:

        Ajatteletteko, että Jumala olisi jotenkin paikkasidonnainen tai siis paikkaan sidottu? 😂

        Kyllä. Jeesus tulee pian, hyvin pian, tiettyyn maapallon kolkkaan. Miksi asia yleensä kiinnostaa SINUA?


    • Vastaan tässä ketjussa ilmenneeseen kritiikkiin. En ole profeetta. Oloni on kevyt. En kadehdi Jumalan profeettoja. He eivät saa osakseen suosiota. Kiviä kylläkin. Kehitän teorioita ja/tai komppaan muiden teorioita. Jokaisella on oikeus sellaiseen toimintaan. En kuule ääniä enkä koe tarvetta määrätä päivämääriä Jeesuksen paluulle. Luotan raamatullisiin viitteisiin, joiden perusteella voidaan tempauksen takarajaksi asettaa vuosi 2021. Kaava: 1948 (Israel-valtio) 80 ( ihmisen ikä max) - 7 (vaivanaika).
      Biblia (1776)
      Hän (Israel) pani maata niinkuin tarkka jalopeura, ja niinkuin syömäri jalopeura: kuka tohtii herättää häntä? Siunattu olkoon se, joka sinua siunaa, kirottu olkoon se, joka sinua kiroo.
      Maailmassa olisi rauha, jos kaikki siunaisivat Jumalan silmäterää eli Jaakobin poikia ja tyttäriä, joita sattuu olemaan Suomessakin. Jumala tuntee heistä jokaisen. Me voimme erotta juutalaisemme vain virallisten paperien avulla. Loput pitäisi selvittää muilla konsteilla. Toki ns. kadonneita heimoja jäljitetään ja tutkimusmenetelmät kehittyvät ja tietoa karttuu.
      Biblia (1776)
      Kuin kaikkein korkein jakoi pakanat ja hajoitti ihmisten lapset, silloin hän laski kansain maan rajat, Israelin lasten luvun jälkeen.
      Suomi on äärimaa/loppumaa (Fin-land)
      http://www.britam.org/HebrewOverview.html
      Jotain juttua

      > Topelius kirjoitti Maamme kirjassa säälivästi juutalaisista ja mustalaisista, todetessaan heidän kohdallaan sen, kuinka suuri onnettomuus on olla isänmaata vailla. "Silloin on ihminen juurikuin aavalla merellä: hän ei näe rantaa, hänellä ei ole satama. Hän elää ja kuolee juurikuin vieras maan päällä."

      Juutalaisten asettuminen Suomeen oli jo Ruotsin vallan aikana ollut erittäin rajoitettua, eikä heidän asemansa ollut sanottavasti parempi autonomian ajallakaan. Sotaväessä palvelleiden juutalaisten osalta kuitenkin joustettiin: heillä oli oikeus harjoittaa elinkeinojaan myös Suomessa.

      Ensimmäiset Suomeen asettuneet juutalaiset tulivat kuitenkin Ruotsin kautta, mutta kristityiksi kääntyneinä: Lyypekin juutalainen Kristoffer Zebulonsson (k. 1697) tuli Suomeen vuonna 1658, kastettiin Turussa samana vuonna ja hyväksyttiin Oulun porvarissäätyyn vuonna 1672.

      Tämä kristityksi kääntyminen oli varmasti tärkeä seikka myös Sakari Topeliukselle, joka muutoin kirjoitti juutalaisista verraten arvostelevia näkemyksiä - Topelius oli nimittäin edellä mainitun Zebulossonin jälkeläisiä.

      Juutalaisten liikkumista ja määriä kontrolloitiin jatkuvasti. Vuonna 1889 annettiin määräys siitä, että senaatille tuli lähettää luettelo niistä läänissä oleskelevista juutalaisista, jotka olivat seuraavana vuonna keisarikunnassa asevelvolliset. - Kuopion kaupungista ja ylipäätään koko läänistä ei juutalaisia löytynyt v. 1900. <

      http://vesta.narc.fi/maamme/venalaiset.html

      "Kieli ja kansa"

      http://vesta.narc.fi/maamme/suomenkielesta.html

      Heprean ja suomenkielen yhtäläisyyksiä

      http://www.seemi.julkaisee.fi/

      Suomen verisuku

      http://israelinhuone.com/Suomen_verisuku.pdf

      Suomea verrataan tuhlaajapoikaan.

      http://fkf.net/Kadonneet/index.html#profeetallinen

      Mielestäni on erikoista, että valtiomiehemme Rafael Paasio vieraii Israelissa juuri ennen kuuden päivän sotaa. Valtioidemme liput liehuivat saloissaan ikään kuin taistelun merkiksi ja voiton kunniaksi.

      http://jarmo10.org/sinilie.jpg

      Kuva löytyy ao. linkistä.

      http://jarmo10.org/kartat.htm

      Aiheesta

      > Suomalaisittain on merkittävää, että Israelin kaduilla liehui koko kuuden päivän sodan ajan Suomen ja Israelin sinivalkoiset liput. Mielestäni tällä on profeetallinen sanoma. Rafael Paasion vierailu Israelissa oli juuri ollut ennen sodan syttymistä eikä kukaan ehtinyt ottaa lippuja alas.

      Papit puettiin muinoin Israelissa kokovalkoiseen ja kasukka oli sininen. Sininen ja valkoinen ovat Jumalan papin värit. Kun katselet alkuperäistä rukousviittaa, sekin on väriltään valkoinen ja sininen. <

      http://www.reinosav.net/Jom_Jerushalaim.html

      Uskon, että pian koittaa yhdistymisen aika. Israel-valtio on perustettu. Paluu "isien maahan" on käynnissä. Rautaesiripun poistuminen mahdollistaa Venäjän juutalaisten paluun isiensä maahan.

      http://int.icej.org/news/special-reports/aliyah-through-finland

      Jumala on luvannut palauttaa Efraimin heimon isiensä maahan.

      http://jarmo10.org/sakuva.jpg

      Hes. 37:19 niin puhu heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan Joosefin sauvan, joka on Efraimin kädessä, ja häneen liittyneet Israelin sukukunnat, ja minä asetan ne yhteen Juudan sauvan kanssa ja teen niistä yhden sauvan, niin että ne tulevat yhdeksi minun kädessäni.

      https://evotuhat.files.wordpress.com/2013/02/savior.jpg

      • Näkökulmaa

        Tuleeko meille suomalaisille sitten lähtö israeliin?
        Ehkä se on pian edessä koska rikkaat ulkomaalaiset ostavat suomen pala palalta,näin on tapahtunut pahuuden lähettilään P.lipposen ajoilta asti.
        Varmaankin suomea tulevat asuttamaan värilliset sillä he lisääntyvät hurjaa vauhtia,ja lisää pommittajia otetaan.
        Melkoisella varmuudella kaikki pohjoismaat siirtyvät ajanmyötä muslimien haltuun,ja kantaasukkaiden on turvallisuutensa takia siirryttävä jonnekin muualle.


      • Mulla ei ole tilastoa, mutta kaiketi Suomestakin on valunut jengiä Israeliin kuluneiden vuosikymmenten aikana. Kaikenkaikkiaan maailmalta on palannut ja palaa alati "kadonneita heimolaisia" Israeliin. Muun muassa Etiopian falashmurat taisivat jo päästä perille.
        http://www.jewishagency.org/aliyah/program/301
        Karitsan häiden läheisyyden merkiksi soitan Etiopian paluumuuttajan Hagit Yason esittämän häälaulun:)
        https://www.youtube.com/watch?v=MGBKcU-4dNo


      • Jarmo:
        Tuohon profetiaan olisi kiva saada lisätueksi Nooan iän yhtymäkohdat: 1. Moos. 7:6 Nooa oli kuudensadan vuoden vanha, kun vedenpaisumus tuli maan päälle.
        Jumalahan oli sanonut muistaakseni että hurkaimmat olivat Nooa ja Abraham ja molempien iät merkitsivät valtavasti metaforatapahtumaan. Abe lähti luvattuun maahan 75-vuotiaana ja Nooa meni arkkiin 600-vuotiaana. Onkohan jollain hyviä laskutoimituksia ja tapahtumia joista yhtälö saadaan?
        Jyrki:
        Heitän lonkalta (oion mutkat). Adam oli 1. mies ja Nooa oli 10. mies. Lasku: 10 x 600v = 6000v. Selvä homma. Siinä missä luominen kesti 6 1 päivää, on vastaavasti luomakunnalle varattu aikaa 6000 1000 vuotta. 7000. vuosi olkoon Nooan vuosi. Nooa = lohtu/lohdutus ja lepo/rauha.
        10 miehen nimet muodostavat lauseen. Chuck Missler kertoo.
        https://www.youtube.com/watch?v=axKvIAHgwpE&feature=youtu.be&t=9m20s



      • KTSEiKirj

        Tällä jyrkilläkin on joku itsetuhoinen israelfixaatio, jota Uuden Testamentin huippujätkillä ei kyllä taatusti ollut!
        He saivat suunsa auki kun oli kyse Israelin synneistä!



    • PasiToivonen

      Kun minä palaan Israeliin, minulla on ylläni paita Jossa lukee MAGNEETTIMEDIA. Saa nähdä käännytetäänkö minut rajalla.

      On ihanaa olla juutalainen, toivonkin että minulla olisi kaikki juutalaisten geneettiset sairaudet ja olisin kuolaava idiootti.

      • Olisin.olisin

        Minä olisin ylpeä, jos olisin juutalainen. Jeesus oli juutalainen, maallisesta näkökulmasta katsoen.


      • Tapahtukoon

        Toiveeseesi on tullut vastaus:"Toiveesi tullaan täyttämään,ja tulet saamaan geneettisiä sairauksia,ja sinusta tulee kuolaava idiootti."
        Voit odottaa lähivuosina sairauksiesi ilmaantumista,myös taloudellinen tilanteesi tulee huononemaan.


      • Samoin
        Olisin.olisin kirjoitti:

        Minä olisin ylpeä, jos olisin juutalainen. Jeesus oli juutalainen, maallisesta näkökulmasta katsoen.

        Samoin minä:)


      • Niinhän ne. Kuolaavia idiootteja:
        Miksi juutalaiset saavat niin paljon Nobelin palkintoja?
        Yli 20 % Nobelin palkinnoista on annettu juutalaisille. Jos lasketaan vain ns. kovat tieteet, niin osuus on jopa suurempi. Huomattakoon, että palkintolautakunnassa ei ole koskaan ollut yhtään juutalaista, että ei tässä mistään nepotismista puhuta.
        Tänä vuonnakin niille juutalaisille tuli kaksi palkintoa, fysiikassa ja kemiassa. Ja noitahan juutalaisia on vain 14 miljoonaa. Tähän saakka kaikki juutalaisnobelistit ovat olleet askenaasteja, mutta nyt näyttää siltä että yksi ainakin osittain sefardikin on saanut palkinnon. Niin se maailma muuttuu.

        http://en.wikipedia.org/wiki/Serge_Haroche


    • JHVH: "Jarmo kultaseni,mene katsomaan helsingin tuomiokirkon seinässä olevaa "Tetragrammaton" kirjaimia Jumalan nimestä. Sen ajan kirkon rakentajat tiesivät sen ja mahdollisesti lausuivat sen useasti, mutta meidän valtion-kirkkomme määräyksestä sitä ei ole enää lupa mainita. Siinä teille kaikille harhaoppisille jotakin purtavaa."

      Oletko lukenut VOICE-Raamattua? Voisitko tutustua sen terminologiaan ja antaa arviosi?

      > We follow the standard conventions used in most translations regarding textual evidence. The Voice is based on the earliest and best manuscripts from the original languages (Greek, Hebrew, and Aramaic). <

      https://www.biblegateway.com/versions/The-Voice-Bible/

    • PasiToivonen

      >>Yli 20 % Nobelin palkinnoista on annettu juutalaisille. >>

      Se loppuu kyllä aikanaan. Sisäsiittoisuus tunnetusti vähentää älykkyyttä. Tai sitten he abortoivat lapsiaan niin ahkerasti että vain paras geneettinen aines jää jäljelle.

      "And Jews have one of the highest abortion rates of any group of people in the United States..."

      https://www.ewtn.com/library/PROLENC/ENCYC044.HTM

      Muistaakseni yksi suomalainen saanut Nobelin palkinnon, A.I. Virtanen.

      Eikä suomalaisten älykkyydessä ole muutenkaan hurraamista, PISA-tutkimuskin varmaan feikkiä:

      https://fi.wikipedia.org/wiki/IQ_and_the_Wealth_of_Nations

      • Mahtilaardi

        Suomalaisten muistissakin tuntuu olevan vikaa. Ei esimerkiksi muisteta Martti Ahtisaaren saamaa Nobelin rauhanpalkintoa.


      • adam-and-eve

      • Pakkouskoo
        adam-and-eve kirjoitti:

        Niin ja tämän miehen :-(
        http://commieblaster.com/obamacrimes/index.html

        OHO! Luulin, että Barack Obama on kenialainen eikä suomalainen. No, paljastuihan Mannerheimkin elokuvan mukaan kenialaiseksi, joten pakko uskoo.


      • KTSEiKirj

        Lössi unohtaa aina lahjakkaasti myös Jasser Arafatin Nobelin ja painuu puhaltelemaan muniaan.


      • yurki1000js
        Pakkouskoo kirjoitti:

        OHO! Luulin, että Barack Obama on kenialainen eikä suomalainen. No, paljastuihan Mannerheimkin elokuvan mukaan kenialaiseksi, joten pakko uskoo.

        Sitä vaan, etteivät Nobel-jutut ole niin jaloja kuin luulisi. Obama kädet ovat VERISET.


      • luulin
        yurki1000js kirjoitti:

        Sitä vaan, etteivät Nobel-jutut ole niin jaloja kuin luulisi. Obama kädet ovat VERISET.

        Luulin kyllä obamaa suomalaiseksi koska se on yhtä jumalaton kuin suomalaiset.



      • a---a

        Neljä suomalaista on saanut Nobelin palkinnon, kuten meistä ne, joiden yleisteotous ei rajoitu raamattuun, voisivat tietää.


    • Näkökulmaa
      • enkatso

        Emme katso amightywindin harhaoppeja.

        Ei ole myöskään netiketin mukaista laitella pelkkää linkkiä kertomatta ensin mitä siinä on!!


      • Näkökulmaa
        enkatso kirjoitti:

        Emme katso amightywindin harhaoppeja.

        Ei ole myöskään netiketin mukaista laitella pelkkää linkkiä kertomatta ensin mitä siinä on!!

        Video on lyhyt ja jokainen arvioikoon sen itse.
        Ei ole myös etiketin mukaista olla perustelematta,kun kyse on kuitenkin melko suuresta liikkeestä.

        En ota kantaa onko se harhaoppi,mutta kummastelin tämän "sormusneidon"?
        Hänen kielilläpuhumistaan ,sillä hän hoki vain muutamaa sanaa,ja selitti kuitenkin kokonaisia lauseita.
        Sekä tämän naisen vihaista äänensävyä,kuin raivoaisi,mutta saatan erehtyä,ehkä se on "pyhää vihaa" syntiä kohtaan.

        Myös joissakin seurakunnissa,jossa joku hokee yhtä tai kahta sanaa,ja selittää niitä,sehän on mahdotonta ilman lauserakennetta,vai eikö?


      • TETETETE
        enkatso kirjoitti:

        Emme katso amightywindin harhaoppeja.

        Ei ole myöskään netiketin mukaista laitella pelkkää linkkiä kertomatta ensin mitä siinä on!!

        Ketkä te?!


      • noohhh
        TETETETE kirjoitti:

        Ketkä te?!

        Toivottavasti ei kukaan katso.


      • Näkökulmaa

        Kiitos tuosta linkistä.Tätä juuri tahdoinkin,keskustelua ja perustelut miksi Elisabeth Sherrie Elijah Nikomia on valheenhengen vaikutuksessa oleva.

        itseäni on häirinnyt joitain P.Paavolan sivuillakin mainitutkin asiat harhaopeistakuten tuo että heidän morsiusneidot tai miksi hän niitä kutsuikaan tietäisivät jeesuksen tuloajan.,mutta sieltä luin monia asioita lisääkin joita en ole huomannut tai tiennyt Elisabeth Sherrie Elijah Nikomia:n opettavan.
        En tiennyt että hän opettaa Pyhän Hengen olevan feministinen,sekin oli uutta tietoa.

        Kiitos kun vastasit asiallisesti,ystävälliseen sävyyn,toisin kuin tuo töykeä ja ylpeä vastaus,vailla mitään selitystä nikiltä "enkatso"jossa vastaus oli Emme katso amightywindin harhaoppeja"

        Siitä tuli mieleeni suomen töykein seurakunta kouvolassa vapaakirkossa jossa kun kysyin kerran myytävänä ollleesta hengellisen musiikin kuorosta,vastasi vihaisesti"me emme kuuntele tuommoisia",muuta ei sanonut,mitä nyt mulkoili minua.Miksi se sitten oli myynnissä heillä?
        Siksi tuon "enkatso" töykeä ja ylimielinen vastaus ärsyttikin vietävästi,sekä hänen asiaton etiketistä paasaamisensa.
        Olen käyttänyt nettiä alusta asti,ja taatusti enemmän kuin joku tuommoinen "amatööri" enkatso"Pitääkin tutkia onko tämä kouvolan vapaaseurakunnan piruja.


      • Tarkkanakuinporkkana
        Näkökulmaa kirjoitti:

        Kiitos tuosta linkistä.Tätä juuri tahdoinkin,keskustelua ja perustelut miksi Elisabeth Sherrie Elijah Nikomia on valheenhengen vaikutuksessa oleva.

        itseäni on häirinnyt joitain P.Paavolan sivuillakin mainitutkin asiat harhaopeistakuten tuo että heidän morsiusneidot tai miksi hän niitä kutsuikaan tietäisivät jeesuksen tuloajan.,mutta sieltä luin monia asioita lisääkin joita en ole huomannut tai tiennyt Elisabeth Sherrie Elijah Nikomia:n opettavan.
        En tiennyt että hän opettaa Pyhän Hengen olevan feministinen,sekin oli uutta tietoa.

        Kiitos kun vastasit asiallisesti,ystävälliseen sävyyn,toisin kuin tuo töykeä ja ylpeä vastaus,vailla mitään selitystä nikiltä "enkatso"jossa vastaus oli Emme katso amightywindin harhaoppeja"

        Siitä tuli mieleeni suomen töykein seurakunta kouvolassa vapaakirkossa jossa kun kysyin kerran myytävänä ollleesta hengellisen musiikin kuorosta,vastasi vihaisesti"me emme kuuntele tuommoisia",muuta ei sanonut,mitä nyt mulkoili minua.Miksi se sitten oli myynnissä heillä?
        Siksi tuon "enkatso" töykeä ja ylimielinen vastaus ärsyttikin vietävästi,sekä hänen asiaton etiketistä paasaamisensa.
        Olen käyttänyt nettiä alusta asti,ja taatusti enemmän kuin joku tuommoinen "amatööri" enkatso"Pitääkin tutkia onko tämä kouvolan vapaaseurakunnan piruja.

        On aivan oikein tutkia asiat ovatko ne Jumalasta.
        Sokeasti ei pidäkään omaksua oppeja,ne on tutkittava.Maailma on täynnään eksytystä ja tarkkana onkin syytä olla.


      • enkatso
        Näkökulmaa kirjoitti:

        Kiitos tuosta linkistä.Tätä juuri tahdoinkin,keskustelua ja perustelut miksi Elisabeth Sherrie Elijah Nikomia on valheenhengen vaikutuksessa oleva.

        itseäni on häirinnyt joitain P.Paavolan sivuillakin mainitutkin asiat harhaopeistakuten tuo että heidän morsiusneidot tai miksi hän niitä kutsuikaan tietäisivät jeesuksen tuloajan.,mutta sieltä luin monia asioita lisääkin joita en ole huomannut tai tiennyt Elisabeth Sherrie Elijah Nikomia:n opettavan.
        En tiennyt että hän opettaa Pyhän Hengen olevan feministinen,sekin oli uutta tietoa.

        Kiitos kun vastasit asiallisesti,ystävälliseen sävyyn,toisin kuin tuo töykeä ja ylpeä vastaus,vailla mitään selitystä nikiltä "enkatso"jossa vastaus oli Emme katso amightywindin harhaoppeja"

        Siitä tuli mieleeni suomen töykein seurakunta kouvolassa vapaakirkossa jossa kun kysyin kerran myytävänä ollleesta hengellisen musiikin kuorosta,vastasi vihaisesti"me emme kuuntele tuommoisia",muuta ei sanonut,mitä nyt mulkoili minua.Miksi se sitten oli myynnissä heillä?
        Siksi tuon "enkatso" töykeä ja ylimielinen vastaus ärsyttikin vietävästi,sekä hänen asiaton etiketistä paasaamisensa.
        Olen käyttänyt nettiä alusta asti,ja taatusti enemmän kuin joku tuommoinen "amatööri" enkatso"Pitääkin tutkia onko tämä kouvolan vapaaseurakunnan piruja.

        Sorry jos vastaus kuulosti töykeältä, ei ollut tarkoitus. Napakka sen kyllä piti ollakin, koska luulin että olet se sama henkilö joka tänne säännöllisin väliajoin postailee näitä tämän em. lahkon videoita. Siksi ajattelin että taasko se alkaa...

        Oikeasti kuitenkin fiksua laittaa vähän mistä video kertoo, kun sehän voi periaatteessa olla ihan mitä vaan. Ja kyllä tuon lahkon videot suorastaan aika pelottavia ovat osa ainakin. Jo se musiikki on kammottavaa. Miksihän sekin pitää olla sellaista?

        Heillä myös joku lista vihamiehistään tms. niin ei kauheasti täällä viitsi tuosta jutella. Googlettamalla löytyy tietoa heistä.


      • Näkökulmaa
        enkatso kirjoitti:

        Sorry jos vastaus kuulosti töykeältä, ei ollut tarkoitus. Napakka sen kyllä piti ollakin, koska luulin että olet se sama henkilö joka tänne säännöllisin väliajoin postailee näitä tämän em. lahkon videoita. Siksi ajattelin että taasko se alkaa...

        Oikeasti kuitenkin fiksua laittaa vähän mistä video kertoo, kun sehän voi periaatteessa olla ihan mitä vaan. Ja kyllä tuon lahkon videot suorastaan aika pelottavia ovat osa ainakin. Jo se musiikki on kammottavaa. Miksihän sekin pitää olla sellaista?

        Heillä myös joku lista vihamiehistään tms. niin ei kauheasti täällä viitsi tuosta jutella. Googlettamalla löytyy tietoa heistä.

        Ok.Kiitos neuvosta.

        Yritän muistaa laittaa myös sen mistä video kertoo,jotakin sisällöstä .
        Kiitos myös selvennyksestä vastaukseesi aiemmin.
        Minäkin luulin,että joku vihamieheni oli asialla,mutta niinhän ei ollutkaan.
        Ihminen on erehtyväinen.
        Rauhaa,ja siunausta sinulle,ja myös muille.
        Pahoittelen kovaa tai kiukkuista vastaustani.


    • Valhetta

      Kyllä tuommoiset päivämäärien laitot tai siis profetoinnit että ylöstempaus tapahtuu jonakin tiettynä päivänä on helvetistä tullutta eksytystä ja harhaoppia.
      Ehkä sen ovat laittaneetkin eksyttäjät,jotka järjestävät tuolle päivälle jotakin silmänlumetta niille jotka uskovat valheen.

      • Aaamen

        Hyvin kirjoitettu.


      • Mielipide_a

        Ei minustakaan elämää ole tarkoitettu maailmanlopun odottamiseen. Jotenkin itse asiassa tosi jumalattoman oloista toimintaa, mielestäni. Dissaatte maapalloa ja elämää noilla helkkarin päivämäärillä ja kiihkoisalla "kaikille muille tuomio paitsi minulle/meille" -fantasioilla. Yäk.


    • sami24562

      Täällä se on kerrottu miksi syyskuussa:

      http://ylostempaus2015.wix.com/syyskuu

      • Näkökulmaa

        Tietoturvaohjelmani esti pääsyn limkkeihin.Olisiko vakoiluohjelmia niissä?


      • sami24562
        Näkökulmaa kirjoitti:

        Tietoturvaohjelmani esti pääsyn limkkeihin.Olisiko vakoiluohjelmia niissä?

        ei pitäisi olla mitään vakoiluohjelmia, linkit menee youtubeen normaalisti, mutta avaa uuden ikkunan/välilehden selaimeen


      • Pariainakinsekäpiilot
        Näkökulmaa kirjoitti:

        Tietoturvaohjelmani esti pääsyn limkkeihin.Olisiko vakoiluohjelmia niissä?

        Paha facebookin vakoiluohjelma löytyi,sekä twitterin.


      • Näkökulmaa
        sami24562 kirjoitti:

        ei pitäisi olla mitään vakoiluohjelmia, linkit menee youtubeen normaalisti, mutta avaa uuden ikkunan/välilehden selaimeen

        Ok,kiitos.
        Pitäisi olla suora linkki,jotta avaisin,joskus nuo on ansoja,kiitos kuitenkin ,yritän etsiä sinne suoran linkin.
        En pääsisi eds tuosta,sillä olen totaalisesti estänyt facebookin sekä monia muita pahoja sivustoja,ja ohjelmia suorittamasta mitään koneellani.


    • varoitus

      Renata Gogola-Tolvasen uni 16.7.2015

      Näin joitakin pahannäköisiä olioita, jotka olivat menneet viljapeltoon. Vilja oli vielä vihreä ja oliot tallasivat sitä kulkiessaan eteenpäin. Niiden perässä meni joitakin eläimiä, käärmeitä ja niiden perässä aika isoja kaloja. Kaikki ne tallasivat sitä peltoa samalla tavalla.

      Ja sitten toisen unen pätkä.

      Näin yhden rakennuksen katolla Jeesuksen näköisen henkilön. Kävelin häntä kohti. Hänen ympärillään oli joitakin muita, mutta en kiinnittänyt heihin mitään huomiota, vaan katsoin ainoastaan Jeesukseen. Kun tulin lähelle, hän avasi kätensä sivuille ja valkoinen viitta aukesi ja sen alta paljastui musta puku. Huudahdin: "Sinä et ole Jeesus!" ja läksin pakoon. "Olen", se vastasi ja yritti ottaa minut kiinni. Huomasin silloin, että sen ympärillä oli valtavasti demoneja, ja ne kaikki läksivät minun perääni.

      Koen, että Herra puhuu voimakkaista eksytyksistä. Molemmat unet tarkoittavat samaa aihetta eli eksytystä. Tulivat sanat Matt 24:24: "...jos mahdollista valitutkin eksyvät".

      Kalat ovat kristittyjen vertauskuva. Isot kalat ovat pitkään uskossa olleet, jopa seurakuntien johtajat, vanhimmisto ja opettajat tallaamassa Jumalan viljapeltoa, sillä he eivät pysty erottamaan oikeaa väärästä epäpuhtaan sydämen takia.

      Maailman menot ja elatuksen huolet ovat sokaisseet heidät eivätkä he enää turvaudu Jumalaan eivätkä pidä lyhyitä tilivälejä Jumalan kanssa.

      Toisessa unessa vihollinen matkii niin petollisesti Jeesusta, että jopa valitutkin voivat eksyä. Tullessani hänen lähelleen hän paljastui.

      Ääni ei ollut Jeesuksen ja käsissä ei ollut haavoja. Mustat vaatteet valkean viitan alla saivat minut säpsähtämään ja silloin huomasin ne erot Jeesukseen. Muistan, että lähestyin häntä epäillen, vaikka toisaalta kaipasin Jeesuksen syliin.

      Henkeni ei tuntenut sen olevan sama Jeesus ja lopulta mikään ei enää muistuttanut Jeesusta, kun olin tarpeeksi lähellä häntä.

      Koen noiden unien olevan varoituksia tälle pimenevälle ajalle, ennen Herran Jeesuksen tuloa.

      • Näkökulmaa

        Toisin kuin yurki1000js uskoo, jopa valittuja tulee eksymään.
        On sitten kokonaan toinen asia oksastaako Jumala heidät uudelleen.
        Päivää ennen Jeesuksen Kristuksen tuloa on ihmisiä jotka ovat täynnään pelastuksen iloa,kuitenkaan olematta mukana pyhityselämässä.

        Lähes 40 vuotta sitten kesäkuun 15. päivänä vuonna 1976 Ron Whitelle näytettiin näky sodasta Euroopassa, jossa osa Pohjoismaista ja Euroopasta miehitettäisiin. Hän oli tuolloin paastonnut ja rukoillut itsensä väsyyksiin mennäkseen nukkumaan, mutta hän ei ollut saanut unta ja sen sijaan hän saikin yliluonnollisen näyn universmin Luojan tulevista tapahtumista Euroopasta.

        http://ennustuksia.com/tag/norja/


      • Näkökulmaa. Lainaus linkkisi artikkelista: "Yliluonnollinen tuli laskeutuu maan päälle, joka kuvaa erittäin väkevää universumin Luojan Hengen liikehdintää ja tapahtuu suuria ihmeitä. Aivan kuten monet muutkin ovat ennustaneet tästä, niin tämä herätys tulee olemaan suurempi kuin koskaan aikaisemmin, mutta samalla myös erittäin lyhyt – ehkäpä vain joitakin viikkoja. Oletko sinä jo valmis heräämään?"
        Luotan tempaukseen ennen 7-vuotista vaivanaikaa. Pidän mahdollisena, että herätys tulee jopa tympeään jälkikristilliseen maailmaan ennen tempausta, mutten hämmästyisi, vaikkei (suurta) herätystä tulisikaan. "Löytyneekö uskoa?"
        Luuk 18:1-8 Ja hän puhui heille vertauksen siitä, että heidän tuli aina rukoilla eikä väsyä. Hän sanoi: "Eräässä kaupungissa oli tuomari, joka ei peljännyt Jumalaa eikä hävennyt ihmisiä. Ja siinä kaupungissa oli leskivaimo, joka vähän väliä tuli hänen luoksensa ja sanoi: 'Auta minut oikeuteeni riitapuoltani vastaan.' Mutta pitkään aikaan hän ei tahtonut. Vaan sitten hän sanoi mielessään: 'Vaikka en pelkää Jumalaa enkä häpeä ihmisiä, niin kuitenkin, koska tämä leski tuottaa minulle vaivaa, minä autan hänet oikeuteensa, ettei hän lopulta tulisi ja kävisi minun silmilleni.'" Niin Herra sanoi: "Kuulkaa, mitä tuo väärä tuomari sanoo! Eikö sitten Jumala toimittaisi oikeutta valituillensa, jotka häntä yötä päivää avuksi huutavat, ja viivyttäisikö hän heiltä apuansa? Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"
        Miksi Raamattu sanoisi "jos mahdollista", ellei sanapariin liittyisi tietty sanoma tai merkitys? Tulkintani: Jumalattomat eksyvät, mutta valitut eivät eksy. Kuka huolehtii valituista? Jeesus itse. Lipsuuko Jeesuksen ote? Ei lipsu.
        Käsitykseni mukaan Jumalan lapseus on armolahja. Jumala ei lahjojansa kadu. Ihminen ei voi menettää lapseuttaan. Ei, vaikka rypisi sikolätissä.
        Luuk 15:17-20 Niin hän meni itseensä ja sanoi: 'Kuinka monella minun isäni palkkalaisella on yltäkyllin leipää, mutta minä kuolen täällä nälkään! Minä nousen ja menen isäni tykö ja sanon hänelle: Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan; tee minut yhdeksi palkkalaisistasi.' Ja hän nousi ja meni isänsä tykö. Mutta kun hän vielä oli kaukana, näki hänen isänsä hänet ja armahti häntä, juoksi häntä vastaan ja lankesi hänen kaulaansa ja suuteli häntä hellästi.
        Käsittääkseni tempauksen jälkeen alkaa maailmassa sekasorto, jonka seurauksena monet nimikristityt, muutkin, kääntyvät Jumalan puoleen ja heidän sielunsa pelastuvat. Monet, kenties useimmat, heistä kokevat marttyyrikuoleman. Jumalan valtakunnan alkaessa vaivanajan marttyyrit virkoavat eloon ja hallitsevat Jeesuksen kanssa tuhannen vuotta.
        Biblia (1776) Ja minä näin istuimet, ja he istuivat niiden päällä, ja heille annettiin tuomio; ja niiden sielut, jotka Jesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden mestatut olivat, ja jotka ei petoa kumartaneet eikä hänen kuvaansa, ja ei ottaneet hänen merkkiänsä otsiinsa taikka käsiinsä; ja he elivät ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
        Mutta. Kuten tiedämme. Tärkeintä on olla ja elää Kristuksen uskossa:)
        Maranatha!
        https://www.youtube.com/watch?v=03vhhbdwH6E


      • Näkökulmaa
        yurki1000js kirjoitti:

        Näkökulmaa. Lainaus linkkisi artikkelista: "Yliluonnollinen tuli laskeutuu maan päälle, joka kuvaa erittäin väkevää universumin Luojan Hengen liikehdintää ja tapahtuu suuria ihmeitä. Aivan kuten monet muutkin ovat ennustaneet tästä, niin tämä herätys tulee olemaan suurempi kuin koskaan aikaisemmin, mutta samalla myös erittäin lyhyt – ehkäpä vain joitakin viikkoja. Oletko sinä jo valmis heräämään?"
        Luotan tempaukseen ennen 7-vuotista vaivanaikaa. Pidän mahdollisena, että herätys tulee jopa tympeään jälkikristilliseen maailmaan ennen tempausta, mutten hämmästyisi, vaikkei (suurta) herätystä tulisikaan. "Löytyneekö uskoa?"
        Luuk 18:1-8 Ja hän puhui heille vertauksen siitä, että heidän tuli aina rukoilla eikä väsyä. Hän sanoi: "Eräässä kaupungissa oli tuomari, joka ei peljännyt Jumalaa eikä hävennyt ihmisiä. Ja siinä kaupungissa oli leskivaimo, joka vähän väliä tuli hänen luoksensa ja sanoi: 'Auta minut oikeuteeni riitapuoltani vastaan.' Mutta pitkään aikaan hän ei tahtonut. Vaan sitten hän sanoi mielessään: 'Vaikka en pelkää Jumalaa enkä häpeä ihmisiä, niin kuitenkin, koska tämä leski tuottaa minulle vaivaa, minä autan hänet oikeuteensa, ettei hän lopulta tulisi ja kävisi minun silmilleni.'" Niin Herra sanoi: "Kuulkaa, mitä tuo väärä tuomari sanoo! Eikö sitten Jumala toimittaisi oikeutta valituillensa, jotka häntä yötä päivää avuksi huutavat, ja viivyttäisikö hän heiltä apuansa? Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"
        Miksi Raamattu sanoisi "jos mahdollista", ellei sanapariin liittyisi tietty sanoma tai merkitys? Tulkintani: Jumalattomat eksyvät, mutta valitut eivät eksy. Kuka huolehtii valituista? Jeesus itse. Lipsuuko Jeesuksen ote? Ei lipsu.
        Käsitykseni mukaan Jumalan lapseus on armolahja. Jumala ei lahjojansa kadu. Ihminen ei voi menettää lapseuttaan. Ei, vaikka rypisi sikolätissä.
        Luuk 15:17-20 Niin hän meni itseensä ja sanoi: 'Kuinka monella minun isäni palkkalaisella on yltäkyllin leipää, mutta minä kuolen täällä nälkään! Minä nousen ja menen isäni tykö ja sanon hänelle: Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan; tee minut yhdeksi palkkalaisistasi.' Ja hän nousi ja meni isänsä tykö. Mutta kun hän vielä oli kaukana, näki hänen isänsä hänet ja armahti häntä, juoksi häntä vastaan ja lankesi hänen kaulaansa ja suuteli häntä hellästi.
        Käsittääkseni tempauksen jälkeen alkaa maailmassa sekasorto, jonka seurauksena monet nimikristityt, muutkin, kääntyvät Jumalan puoleen ja heidän sielunsa pelastuvat. Monet, kenties useimmat, heistä kokevat marttyyrikuoleman. Jumalan valtakunnan alkaessa vaivanajan marttyyrit virkoavat eloon ja hallitsevat Jeesuksen kanssa tuhannen vuotta.
        Biblia (1776) Ja minä näin istuimet, ja he istuivat niiden päällä, ja heille annettiin tuomio; ja niiden sielut, jotka Jesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden mestatut olivat, ja jotka ei petoa kumartaneet eikä hänen kuvaansa, ja ei ottaneet hänen merkkiänsä otsiinsa taikka käsiinsä; ja he elivät ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
        Mutta. Kuten tiedämme. Tärkeintä on olla ja elää Kristuksen uskossa:)
        Maranatha!
        https://www.youtube.com/watch?v=03vhhbdwH6E

        Sama käsitys minullakin on raamatusta.
        Jumala voi halutessaan,oksastaa luopuneetkin uudelleen,kun luopiot sitä pyytävät.
        En tosin pidä itseäni luopiona,en ole kieltänyt uskoani.

        Pidin erityisesti tuosta mitä kirjoitit"Käsitykseni mukaan Jumalan lapseus on armolahja. Jumala ei lahjojansa kadu. Ihminen ei voi menettää lapseuttaan. Ei, vaikka rypisi sikolätissä."


      • Kiitos Näkökulmaa:)
        Voisitko vielä avata näkemystäsi luopumisesta?


      • Näkökulmaa
        yurki1000js kirjoitti:

        Kiitos Näkökulmaa:)
        Voisitko vielä avata näkemystäsi luopumisesta?

        Laitan mieluummin raamatuskohdan,joka on toivoa herättävä.
        Puhukoon siis Jumala asiasta,ja paljon muutakin on raamatussa,mutta laitan vain tämän kohdan,sillä tässä on luopuneilla toivoa,ja lupaus armosta,sekä jostakin uudesta .

        Luopuneet palaavat Siioniin
        14 "Palatkaa takaisin, te luopuneet lapset!" sanoo Herra. "Minä otan teidät jälleen omikseni. Minä kokoan teidät kaikki ja tuon Siioniin -- vaikka teitä olisi vain yksi joka kaupungissa ja kaksi joka kansan keskellä.
        15 Minä annan teille mieleni mukaiset paimenet, ja he johtavat teitä viisaasti ja taitavasti. [Jer. 23:4; Hes. 34:23]
        16 "Kun te tämän jälkeen lisäännytte ja täytätte maan, ei kukaan kysy: 'Missä on Herran liitonarkku?' Se ei tule enää kenenkään mieleen, sitä ei muisteta eikä kaivata eikä uutta enää tehdä. [Jer. 31:33]
        17 Silloin Jerusalemia kutsutaan Herran valtaistuimeksi. Kaikki kansat kokoontuvat Jerusalemiin palvelemaan Herraa eivätkä kulje enää pahan ja paatuneen sydämensä mukaan. [Jes. 2:2; Miika 4:1; Sak. 8:20-23]
        18 Niinä päivinä Juudan heimo liittyy Israelin heimoon, ja yhdessä ne tulevat pohjoisesta maasta siihen maahan, jonka minä annoin omaksi teidän isillenne."


      • raamatusta

        toisesta pietarin kirjeestä luku 2:20

        20.

        Jos he herramme ja Vapahtajamme jeesuksen Kristuksenkautta ovat päässeetkin maailman saastutuksia pakoon, mutta taas niihin kiettoutuvat ja tulevat voitetuksi, NIIN VIIMEINEN ON TULLUT HEILLE ENSIMMÄISTÄ PAHEMMAKSI.


      • raamatusta

        paavalin kirjeestä roomalaisille luku 9:15,16,18 ja luvusta 11:20-23

        9.

        15. Hän sanoo moosekselle: Minä armahdan, kenet armahdan, ja osoitan laupeutta kenelle osoitan.

        16. Asia ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka armahtaa.

        18. Hän on siis armollinen kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenet tahtoo.

        11.

        20. Totta! Epäuskonsa tähden ne taitettiin pois, sinä taas pysyt uskosi kautta. Älä ole ylpeä vaan pelkää.

        21. Jos Jumala ei ole säästänyt luonnollisia oksia, ei hän ole säästävä sinuakaan.

        22. Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langeinneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttään sinua kohtaan, jos pysyt hänen hyvyydessään. Muuten sinutkin hakataan pois.

        23. Nuo toisetkin kyllä tulevat oksastettaviksi, jos eivät jää epäuskoonsa, Sillä JUMALA KYKENEE OKSASTAMAAN NE JÄLLEEN.



      • Kaipaan täsmennystä. Mitä tarkoitetaan ostamisella tässä yhteydessä?
        2Pt2:1. Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon.
        http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=2. piet 2&kirjat=kr
        Ovatko kaikki ostetut automaattisesti Kristuksen uskossa eli uudestisyntyneitä Jumalan lapsia?
        Muistuttaisin jälleen neljästä erilaisesta maaperästä.
        Mark 4:14 Kylväjä kylvää sanan.
        4:15-20 Mitkä tien oheen putosivat, ovat ne, joihin sana kylvetään, mutta kun he sen kuulevat, niin saatana heti tulee ja ottaa pois heihin kylvetyn sanan. Ja mitkä kallioperälle kylvettiin, ovat niinikään ne, jotka, kun kuulevat sanan, heti ottavat sen ilolla vastaan, mutta heillä ei ole juurta itsessään, vaan he kestävät ainoastaan jonkun aikaa; kun sitten tulee ahdistus tai vaino sanan tähden, niin he kohta lankeavat pois. Ja toisia ovat orjantappuroihin kylvetyt; nämä ovat ne, jotka kuulevat sanan, mutta maailman huolet ja rikkauden viettelys ja muut himot pääsevät valtaan ja tukahuttavat sanan, ja se jää hedelmättömäksi. Ja mitkä hyvään maahan kylvettiin, ovat ne, jotka kuulevat sanan ja ottavat sen vastaan ja kantavat hedelmän, mikä kolmikymmen-, mikä kuusikymmen-, mikä satakertaisen."


      • Raamatusta: "paavalin kirjeestä roomalaisille luku 9:15. Hän sanoo moosekselle: Minä armahdan, kenet armahdan, ja osoitan laupeutta kenelle osoitan. 16. Asia ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka armahtaa. 18. Hän on siis armollinen kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenet tahtoo."
        http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=roo 9&kirjat=kr
        Minusta yo. tieto on varsin vapauttava. Tämäkin:
        Biblia (1776) Jos siis Poika teidät vapaiksi tekee, niin te totisesti olette vapaat.
        Would You Be Free From Your Burden Of Sin
        http://www.godtube.com/watch/?v=7L7PDGNX


      • raamatusta

        "Kaipaan täsmennystä. Mitä tarkoitetaan ostamisella tässä yhteydessä?

        2Pt2:1. Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon."

        lähdetään ihan alusta...

        1 mooseksen kirja luku 4:6 ja 7

        6. Herra sanoi Kainille: Miksi olet vihastunut, miksi hahmosi synkistyy?

        7. Eikö niin: JOS TEET HYVIN, sinä voit kohottaa katseesi. Jos taas ET TEE HYVIN, SYNTI väijyy ovella, ja sen halu on sinuun. MUTTA HALLITSE sinä sitä.

        5 mooseksen kirja luku 13:1-6 ja 8

        1. jos teidän keskuuteen ilmestyy profeetta tai unennäkijä ja lupaa sinulle jonkin tunnus teon tai ihmeen,

        2. ja sitten todellakin tapahtuu se tunnusteko tai ihme, josta hän on puhunut sinulle sanoen. LÄHTEKÄÄMME SEURAAMAAN MITA JUMALIA, JOITA TE ETTE TUNNE, JA PALVELKAAMME NIITÄ,

        3. niin älä kuuntele sen profeetan puhetta tai sitä unennäkijää, sillä Herra, teidän Jumalanne, vain KOETTELEE teitä tietääkseen, rakastatteko Herraa, teidän Jumalaanne, kaikesta sydämestänne ja kaikesta sielustanne.

        4. Seuratkaa Herraa, teidän Jumalaanne, häntä peljätkää ja pitäkää hänen käskynsä, häntä kuulkaa, häntä palvelkaa ja hänessä kiinni riippukaa.

        5. Mutta se profeetta tai unennäkijä surmattakoon, sillä hän on julistanut LUOPUMUSTA Herrasta, teidän Jumalastanne, joa vei teidät pois Egyptin maasta ja VAPAHTI sinut orjuuden pesästä. Hän on tahtonut vietellä sinut siltä tieltä, jota Herra, sinun Jumalasi, KÄSKI SINUN VAELTTAA. POISTA PAHA KESKUUDESTASI.

        6. jos sinun veljesi, äitisi poika, tai sinun poikasi tai tyttäresi tai vaimo, joka on sylissäsi, tai ystäväsi, joka on sinulle kuin oma sielusi, salaa HOUKUTTELEE sinua ja sanoo: Käykäämme palvelemaan muita jumalia, joita sinä et tunne eivätkä isäsi tunteneet,

        8. älä noudata hänen mieltään äläkä kuuntele häntä. Älä sääli äläkä armahda häntä äläkä salaa hänen rikostaan.

        Paavalin kirjeestä roomalaisille luku 6:11-14

        11. Niin pitäkää tekin itseänne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.

        12. Älköön siis SYNTI hallitko teidän kuolevaista ruumistanne, niin että NOUDATATTE SEN HIMOJA.

        13. Älkää antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan kuolleista eläviksi tulleina antakaa itsenne Jumalalle ja jäsenenne VANHURSKAUDEN aseiksi Jumalalle.

        14. Synti ei ole enää HALLITSEVA teitä, koska ette ole lain alla, vaan armon alla

        Paavalin 1 kirjeestä korinttolaisille luku 6:18-20

        18. PAETKAA HAUREUTTA. Kaikki muu ihmisen tekemä synti on ruumiin ulkopuolella, mutta haureuden harjottaja tekee syntiä OMAA ruumista vastaan.

        19. Ettekö tiedä että teidän ruumiinne on teissä olevan Pyhän Hengen temppeli?
        Tämän Hengen olette saaneet Jumalalta. ETTEKÄ OLE ITSENNE OMAT.

        20. Te olette kalliisti OSTETUT. Tuottakaa siis ruumiissanne Jumalalle kunniaa.


      • Kiitos Raamatusta. Väkevää julistusta. Tunnen itseni täysin kykenemättömäksi täydelliseen elämään. Tulisinpa heikoksi, että tulisin vahvaksi.
        2Kor 12:
        1. Minun täytyy kerskata; se tosin ei ole hyödyllistä, mutta minä siirryn nyt näkyihin ja Herran ilmestyksiin.
        2. Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen - oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää.
        3. Ja minä tiedän, että tämä mies - oliko hän ruumiissaan vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää -
        4. temmattiin paratiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua.
        5. Tästä miehestä minä kerskaan, mutta itsestäni en kerskaa, paitsi heikkoudestani.
        6. Sillä jos tahtoisinkin kerskata, en olisi mieletön, sillä minä puhuisin totta; mutta minä pidättäydyn siitä, ettei kukaan ajattelisi minusta enempää, kuin mitä näkee minun olevan tai mitä hän minusta kuulee.
        7. Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8. Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
        9. Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
        10. Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.
        11. Olen joutunut mielettömyyksiin; te olette minut siihen pakottaneet. Minunhan olisi pitänyt saada suositusta teiltä, sillä en ole missään ollut noita isoisia apostoleja huonompi, vaikka en olekaan mitään.

        > Mooses oli kerran sanonut Jumalalle: ”He eivät usko minua.” Eivät he uskoneetkaan Moosesta, mutta he uskoivat Jumalaa. Herran työssä me olemme Herran lähettiläitä ja saamme olla täysin levollisella mielellä. Sanat, jota me sanomme, ja tiet, joita me kuljemme, eivät ole meidän vaan Jumalan. <
        http://www.onewaymission.fi/index.php/opetusta/luettavaa/478-heikoissa-jumala-on-voimakas
        Jumalan lapset on ostettu kalliisti. He eivät ole itsensä omia. He kuuluvat Jumalalle. Jumala vastaa omaisuudestaan. Totuus vapauttaa:)
        Hänen nimensä on...
        https://www.youtube.com/watch?v=OyP_vf6oHho


      • 1234567---
        yurki1000js kirjoitti:

        Näkökulmaa. Lainaus linkkisi artikkelista: "Yliluonnollinen tuli laskeutuu maan päälle, joka kuvaa erittäin väkevää universumin Luojan Hengen liikehdintää ja tapahtuu suuria ihmeitä. Aivan kuten monet muutkin ovat ennustaneet tästä, niin tämä herätys tulee olemaan suurempi kuin koskaan aikaisemmin, mutta samalla myös erittäin lyhyt – ehkäpä vain joitakin viikkoja. Oletko sinä jo valmis heräämään?"
        Luotan tempaukseen ennen 7-vuotista vaivanaikaa. Pidän mahdollisena, että herätys tulee jopa tympeään jälkikristilliseen maailmaan ennen tempausta, mutten hämmästyisi, vaikkei (suurta) herätystä tulisikaan. "Löytyneekö uskoa?"
        Luuk 18:1-8 Ja hän puhui heille vertauksen siitä, että heidän tuli aina rukoilla eikä väsyä. Hän sanoi: "Eräässä kaupungissa oli tuomari, joka ei peljännyt Jumalaa eikä hävennyt ihmisiä. Ja siinä kaupungissa oli leskivaimo, joka vähän väliä tuli hänen luoksensa ja sanoi: 'Auta minut oikeuteeni riitapuoltani vastaan.' Mutta pitkään aikaan hän ei tahtonut. Vaan sitten hän sanoi mielessään: 'Vaikka en pelkää Jumalaa enkä häpeä ihmisiä, niin kuitenkin, koska tämä leski tuottaa minulle vaivaa, minä autan hänet oikeuteensa, ettei hän lopulta tulisi ja kävisi minun silmilleni.'" Niin Herra sanoi: "Kuulkaa, mitä tuo väärä tuomari sanoo! Eikö sitten Jumala toimittaisi oikeutta valituillensa, jotka häntä yötä päivää avuksi huutavat, ja viivyttäisikö hän heiltä apuansa? Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"
        Miksi Raamattu sanoisi "jos mahdollista", ellei sanapariin liittyisi tietty sanoma tai merkitys? Tulkintani: Jumalattomat eksyvät, mutta valitut eivät eksy. Kuka huolehtii valituista? Jeesus itse. Lipsuuko Jeesuksen ote? Ei lipsu.
        Käsitykseni mukaan Jumalan lapseus on armolahja. Jumala ei lahjojansa kadu. Ihminen ei voi menettää lapseuttaan. Ei, vaikka rypisi sikolätissä.
        Luuk 15:17-20 Niin hän meni itseensä ja sanoi: 'Kuinka monella minun isäni palkkalaisella on yltäkyllin leipää, mutta minä kuolen täällä nälkään! Minä nousen ja menen isäni tykö ja sanon hänelle: Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan; tee minut yhdeksi palkkalaisistasi.' Ja hän nousi ja meni isänsä tykö. Mutta kun hän vielä oli kaukana, näki hänen isänsä hänet ja armahti häntä, juoksi häntä vastaan ja lankesi hänen kaulaansa ja suuteli häntä hellästi.
        Käsittääkseni tempauksen jälkeen alkaa maailmassa sekasorto, jonka seurauksena monet nimikristityt, muutkin, kääntyvät Jumalan puoleen ja heidän sielunsa pelastuvat. Monet, kenties useimmat, heistä kokevat marttyyrikuoleman. Jumalan valtakunnan alkaessa vaivanajan marttyyrit virkoavat eloon ja hallitsevat Jeesuksen kanssa tuhannen vuotta.
        Biblia (1776) Ja minä näin istuimet, ja he istuivat niiden päällä, ja heille annettiin tuomio; ja niiden sielut, jotka Jesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden mestatut olivat, ja jotka ei petoa kumartaneet eikä hänen kuvaansa, ja ei ottaneet hänen merkkiänsä otsiinsa taikka käsiinsä; ja he elivät ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
        Mutta. Kuten tiedämme. Tärkeintä on olla ja elää Kristuksen uskossa:)
        Maranatha!
        https://www.youtube.com/watch?v=03vhhbdwH6E

        Raamattu ei tunne seitsenvuotista vaivanaikaa. Seitsenvuotinen vaivanaika on yhtä kestävää kuin viime talvinen lumi.


    • adam-and-eve

      Tulikoselväksi: "Kristikunta uskoo pelastuvansa tuomioilta tukiessaan Israel-Jerusalem jälleenrakentamista, mikä on täysin epäraamatullinen harhautus. Jeesus puhui taivaallisen jerusalemin asettamista ennallistettuun alkuperäiseen asemaan saatanan ja hänen apulaistensa poiston takia."
      Miksi yleistät? Miksi vihaat koko kristikuntaa? Mikset hyväksy maanpäällistä Jumalan valtakuntaa? Mikset siteeraa Raamattua?

      • Jarmo: "Jumalahan oli sanonut muistaakseni että hurskaimmat olivat Nooa ja Abraham ja molempien iät merkitsivät valtavasti metaforatapahtumaan. Abe lähti luvattuun maahan 75-vuotiaana ja Nooa meni arkkiin 600-vuotiaana.
        Onkohan jollain hyviä laskutoimituksia ja tapahtumia joista yhtälö saadaan?"
        Jyrkin teoria
        8 x 75 vuotta = 600 vuotta. Kahdeksan (8) on tärkeä raamatullinen luku, koska poikalapset ympärileikataan 8 päivän ikäisinä. Ymmärrän ympärileikkauksen tarkoittavan Jumalan ja Hänen valittujensa välistä iankaikkista liittoa. Äärettömyyttä ja iankaikkisuutta kuvataan kyljellään olevalla kasilla.
        https://31.media.tumblr.com/tumblr_m9moduJNI31rsdfy7o1_400.gif
        Ilm 21:1-7 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu. Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa; ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt." Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki." Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet." Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi. Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.


    • PasiToivonen

      >>Tulkintani: Jumalattomat eksyvät, mutta valitut eivät eksy. Kuka huolehtii valituista? Jeesus itse. Lipsuuko Jeesuksen ote? Ei lipsu.>>

      Itse asiassa tämä kuvaaja todistaa aivan jotakin muuta. 1981-1989 syntyneistä oli 26 prosenttia "unaffiliated" vuonna 2007, ja vuonna 2012 luku oli 30 %. Tietenkään kaikki 4 prosenttia eivät menettäneet uskoaan, mutta osa varmasti menetti.

      http://www.pewforum.org/files/2013/01/nones-exec-8.png

      Vanhimmasta ikäluokasta "unaffiliated" (kirkkokuntiin kuulumattomien) määrä väheni.

      http://www.pewforum.org/2012/10/09/nones-on-the-rise/

      • Taas kompastutaan siihen ettei ymmärrä luettua täysin. Tosin Jyrki ei huomannut laittaa sitä lisäystä, että vaikka eksyvätr, eivät lopullisesti, sillä koettelmuksetja veittelykset tulevat, niihin langetaan ja palataan. Sen sijaan PasiToivonen ei tajua yhtä juttua, hän näkee kaikki uskovat valittuina uskovina. Tästä on Jeesuksen omia vertauksia kaksi erilaista eksyneille:
        1. Menkää pois, sillä minä en tunne teitä (ostamaan kultaa tulessa puhdistettua)
        2. Menkää pois, sillä minä en koskaan ole tuntenut teitä (eivät ole valittuja)
        Usko tulee ylhäältä, valittakaa sinne ongelmistanne, älkää muille kristityille.


      • Kiitos Jarmo tärkeästä täsmennyksestä:)
        Radio Dei: "Suomalaisilta kysyttiin ovatko he uudestisyntyneitä Jumalan lapsia. Yhdeksän prossaa (9%) vastanneista vastasi myöntävästi."
        Verrattuna muihin kansoihin, käsittääkseni Suomessa on paljon Jumalan lapsia.
        Selvitän omaa ymmärrystäni:
        Puhuttaessa uskovista ja entisistä uskovista (eksyneet/luopuneet?), on mielestäni hyvä kiinnittää huomio kylväjävertaukseen. Sen mukaan kylvetty sana osuu neljään erilaiseen maaperään. Niistä vain yksi maaperä tuottaa hedelmää.

        Matt 13:3-9 Ja hän puhui heille paljon vertauksilla ja sanoi: "Katso, kylväjä meni kylvämään. Ja hänen kylväessään putosivat muutamat siemenet tien oheen, ja linnut tulivat ja söivät ne. Toiset putosivat kallioperälle, jossa niillä ei ollut paljon maata, ja ne nousivat kohta oraalle, kun niillä ei ollut syvää maata. Mutta auringon noustua ne paahtuivat, ja kun niillä ei ollut juurta, niin ne kuivettuivat. Toiset taas putosivat orjantappuroihin, ja orjantappurat nousivat ja tukahuttivat ne. Ja toiset putosivat hyvään maahan ja antoivat sadon, mitkä sata, mitkä kuusikymmentä, mitkä kolmekymmentä jyvää. Jolla on korvat, se kuulkoon."
        Mitä mieltä olette? Mihin ryhmään asettaisitte tuhlaajapojat?
        - eksyneet
        - luopuneet
        - syntiin langenneet


      • Pyrin täsmällisyyteen. Mielestäni Jumalan lapset eivät voi olla luopioita. Käsittääkseni luopumuksella tarkoitetaan kansojen luopumusta. Näen, että jälkikristillinen maailma on ajautunut luopumuksen tilaan mm. siksi, että ateismi on syrjäyttänyt uskon/luottamuksen luomiseen. Ilmiö toteutuu sukupolvien saatossa.
        Edelleenkään en usko, että Jeesuksen omia (valittuja) voi eksyttää.
        Ymmärrykseni mukaan Jeesuksen omat voivat langeta syntiin (vrt. tuhlaajapoika), mutta Pyhän Hengen muistutuksesta he tekevät parannuksen. Tai Jumala heittää kapuloita langenneen lapsensa elämän rattaisiin, jonka johdosta Hänen lapsensa havahtuvat ja "palaavat ruotuun". Mitä itse tuumitte?


      • Näkökulmaa

        Langennut Jumalan lapsi voi joutua tekemään tiliä Jumalalle luopumuksestaan jo tässä elämässä.
        Pyhä Henki voi ja tiedän tapauksia puhua aivan kuultavalla äänellä pahasti langenneelle,ja ilmoittaa tuomionsa.
        Erään miehen kertomus oli:"Olin saunomassa,ja kesken löylyttelyn kuulin kuin sisäisen äänen sanovan"Nyt joudut vastaamaan tekemistäsi pahoista teoista"
        Mies ei nähnyt saunastaan ulos,mutta ei mennyt kuin pari minuuttia kun rikospoliisit olivat käskemässä mukaansa.

        Tuomionsa kärsittyään ja parannuksen tehtyään,voi pyrkiä takaisin Jumalan yhteyteen.?

        "Koska kuritus on ollut ankara,on tuhlaajapojan kysymys"voiko enään palata,ja ottaako Jumala vastaan,vai onko kaikki menetetty?"
        Monissa tapauksissa,lankeamisen oltua vakava,voi olla vaikeaa langenneen uskoa Jumalan armoon itseään kohtaan.
        Ihmisen voi olla vaikea antaa itse itselleen anteeksi,ja moni on alkanut vihata itseään ja elämäänsä.Äärimmäisissä tapauksissa on tehnyt itsemurhan.

        Monissa seurakunnissa pahat ihmiset syyllistävät,syrjivät ja pilkkaavat langennutta,vaikka olivat juuri itse edesauttamassa tämän lankeamista,juoruillaan,vihallaan ja panetteluillaan,sekä syrjisimellään tämän etsiessä Kristusta,ja pyrkiessä pääsemään eteenpäin pyhityselämässään.

        Voiko siis vakavankin lankeemuksen tehnyt saada uuden armon,ja palata Jumalan yhteyteen?


      • Säälin Pasia. Pyydän lukijoitani rukoilemaan Pasille Jumalan rauhaa.
        Fil:
        4:1 Sentähden, rakkaat ja ikävöidyt veljeni, te minun iloni ja kruununi, seisokaa näin Herrassa lujina, rakkaat!
        4:2 Euodiaa minä kehoitan ja Syntykeä minä kehoitan olemaan yksimielisiä Herrassa.
        4:3 Myös sinua, sinä minun oikea Synsygukseni, minä pyydän: ole näille vaimoille avullinen, sillä he ovat taistelleet minun kanssani evankeliumin hyväksi, yhdessä sekä Klemensin että muiden työtoverieni kanssa, joiden nimet ovat elämän kirjassa.
        4:4 Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!
        4:5 Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä.
        4:6 Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
        4:7 ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.
        https://www.youtube.com/watch?v=CJX43l9-Qx0


      • Näkökulmaa: "Voiko siis vakavankin lankeemuksen tehnyt saada uuden armon,ja palata Jumalan yhteyteen?"
        Uskoni mukaan Jumalan lapseus on peruuttamaton ylhäältä annettu armolahja. Luotu ei voi mitätöidä Jumalan tekoa/tekoja. Tämä on Hyvä Sanoma. Ellemme voisi luottaa muuttumattomaan Luojaan ja Hänen muuttumattomaan sanaansa, niin mihin sitten?
        Joh. 3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."
        Biblia (1776)
        Niin tulee siis usko kuulosta, mutta kuulo Jumalan sanan kautta.
        Ja Jesus tuli ja puhutteli heitä, sanoen: minulle on annettu kaikki voima taivaassa ja maan päällä.
        https://www.youtube.com/watch?v=LAplJ0_jDFc


      • Näkökulmaa
        JarmoEklund kirjoitti:

        Taas kompastutaan siihen ettei ymmärrä luettua täysin. Tosin Jyrki ei huomannut laittaa sitä lisäystä, että vaikka eksyvätr, eivät lopullisesti, sillä koettelmuksetja veittelykset tulevat, niihin langetaan ja palataan. Sen sijaan PasiToivonen ei tajua yhtä juttua, hän näkee kaikki uskovat valittuina uskovina. Tästä on Jeesuksen omia vertauksia kaksi erilaista eksyneille:
        1. Menkää pois, sillä minä en tunne teitä (ostamaan kultaa tulessa puhdistettua)
        2. Menkää pois, sillä minä en koskaan ole tuntenut teitä (eivät ole valittuja)
        Usko tulee ylhäältä, valittakaa sinne ongelmistanne, älkää muille kristityille.

        Monia askarruttaa tuo asia joka on "valitut".
        Jumala on siis ennalta jo ennen maan luomista valinnut ne jotka pelastuvat,ja voisi olettaa että on valinnut myös ne jotka joutuvat häviöön.

        Silloinhan ne jotka eivät ole valittuja jo aikojen alusta eivät pelastuisi vaikka tekisivät mitä tahansa.
        Tämä onkin saanut miljoonat ihmiset luopumaan etsimästä Kristusta,sillä maailma on monelle kova paikka elää,ja rukouksistaan huolimatta eivät ole tulleet kuulluiksi.

        Asiaa sotkee vielä se,että Jumala on hyvä niin pahoille kuin hyvillekin.
        Monia kuitenkin askarruttaa se,että missä vietän iäisyyteni kun kuolo korjaa ja tulee tilinteon aika.

        Miten näet tämän asian,onko ennaltavalitut jotka pelastuvat,vai voiko jokainen pelastua joka tekee parannuksen,ja uskoo Kristukseen?
        Tiedät varmaan että usassa tästä on omat lahkonsakin,ja nimikin taisi olla valitut.
        Se,ettei milloinkaan saa rukousvastausta voisi selittää sen sillä ettei kuulu valittuihin,ja Jumala ei välitä rukouksiin vastata.

        Myös he jotka syyllistävät sairauksien runtelemaa rukoilijaa tuskin ovat valittuja,mutta se on järkeistettävissäkin,valitut eivät sitä ole,eikä se kuulosta reilulta eikä oikeudenmukaiselta.
        Jumala tosin tekee kuten tahtoo.


    • tuskintulee

      Jos sieltä joku tempaus on tulossa ensi kuussa, sen täytyy olla se feikkitempaus.



      • tuskintulee

        Katsonut yhden englanninkielisen videon, kuinka valmistautua rapturelle. "Parasta" oli kun siinä kerrottiin, että nostaa kädet ylös, ja kun alkaa kohoamaan ylöspäin, antaa vaan mennä rennosti, eikä katsoa taaksepäin ym.

        Kun Jeesus omansa noutaa, ei meidän tarvitse miettiä missä kädet on, ja minne katsotaan, ja veikkaan että ei kerkeä miettiä onko rento fiilis. :D Se käy kyllä niin äkkiä ja ihan luonnostaan sitten. Taisi olla valmistautumista tälle väärälle lähdölle. :o


      • omituinensvrt

        Niinpä, feikkitempausta odotetaan jalat ja kädet tutisten, jos se onkin oikea, tulee itku ja hammasten kiristys.


      • adam-and-eve

      • tuskintulee
        adam-and-eve kirjoitti:

        Kuvaus tempauksen jälkeisestä sekasorrosta.
        https://www.youtube.com/watch?v=LGWDHKimYj8

        Sekasorto varmasti on luvassa vaikka kyseessä olisi valetempauskin.

        Sekasortohan sitä täytyy saada aikaan ensin, että saadaan uusi maailmanjärjestys maailmaan hivutettua.

        Siihen kyllä uskon että jotain mullistavaa voi tapahtua ensi kuussa, mutta Jeesus tuskin vielä tulee omiaan noutamaan. Paljon tapahtuu ennen sitä vielä.


      • Näkökulmaa
        tuskintulee kirjoitti:

        Katsonut yhden englanninkielisen videon, kuinka valmistautua rapturelle. "Parasta" oli kun siinä kerrottiin, että nostaa kädet ylös, ja kun alkaa kohoamaan ylöspäin, antaa vaan mennä rennosti, eikä katsoa taaksepäin ym.

        Kun Jeesus omansa noutaa, ei meidän tarvitse miettiä missä kädet on, ja minne katsotaan, ja veikkaan että ei kerkeä miettiä onko rento fiilis. :D Se käy kyllä niin äkkiä ja ihan luonnostaan sitten. Taisi olla valmistautumista tälle väärälle lähdölle. :o

        Se että olisi toimittava jotenkin erityisellä tavalla,kuten nostaa kädet ylös,jotta tempaus onnistuisi,on samaa pahaa neuvoa mitä on seurakuntien perinnäissäännöt,jotka kuitenkin estävät totaalisesti ihmisen pyhittymisen.
        Jos Jumala tahtoisi jotakin uutta armoaan seurakunnille jakaa,perinnäissäännöt tekevät sen tyhjäksi.
        On tehty kaikenlaisia sääntöjä jottei vaan vahigossakaan kukaan löytäisi kristusta.
        Kirotut seurakunnat ja kirkot!


      • ontapana

        Vähän samoin kuin kouvolan vapaakirkossa,jossa on /oli mottona "Meidän seurakunnassa on tapana"


      • Näkökulmaa
        omituinensvrt kirjoitti:

        Niinpä, feikkitempausta odotetaan jalat ja kädet tutisten, jos se onkin oikea, tulee itku ja hammasten kiristys.

        Odotat sitten feikkitempausta tai oikeaa aitoa tempausta,itku tulee sen jälkeen monille jokatapauksessa.
        Ateistit saavat sitä mitä tahtoivat,kuten maailman ilman kristusta,tilalle tulee islam.
        Kristuksen viholliset myös saavat islamin,ja herransa saatana maksaa heille palkan,ja pyrkii heidät murhaamaan,sillä saatana on ollut valehtelija ja murhaaja alusta asti.
        Kaikissa maissa missä kristinuskoa on syrjäytettyä on saatu tilalle islam.
        Maailma on siis saanut sitä mitä on itse tahtonut,ja eläkööt nyt sen kanssa..

        Toistan varoitukseni-Pian aloitetaan uusi propagandaohjelma,jolla pyritään taas aivopesemään ihmisiä suvaitsevaisemmiksi valtaapitävien saatanallisille suunnitelmille.


    • tuskintulee

      Tämä aloituksen henkilö joka povaa tätä tempausta nyt syyskuulle, on tehnyt myös blogin asiasta. Sinne pääsee tuosta Iltalehden linkistä, siellä keskustelun toisella sivulla ylhäällä linkki sinne. En viitsi tänne laittaa suoraa linkkiä jos tämä kenties ei halua sitä? Käykää lukasemassa jos kiinnostaa.

      Mulla vain vahvistui mielikuva siitä valetempauksesta joka voisi olla tulossa, kun tuon blogin jutun luin. Jeesus tuskin leffoissa ja uutisissa mainostaa tempauspäivää piiloviesteillä, taitaa olla eliitin juonia ne.

      • ststhsnn

        Jeesus ei ehkä niinkään mainosta leffoissa, mutta demonihenkien inspiroimat ihmiset kylläkin. Tämä nettisivu sisältää tuon saman tekstin ja lisää viime päivien uutisista ja luvuista:

        http://ylostempaus2015.wix.com/syyskuu


    • Näkökulmaa

      Eliitti juonii aina.
      Oikeasti he ovat roskaväkeä ,ja aito eliitti on Jumalan lapset,ei nuo maailman ihmisiä sortavat ahneet huijarit.
      Voitte olla varma ettei syyskuussa tule tempausta.

    • KTSEiKirj

      Syyskuussa tulee takuulla tempaus!
      Turhislössi tempaa itseään turpiin jälleen kerran!

      • Niin_tai_ennemminkin

        "Turhislössi tempaa itseään turpiin jälleen kerran"

        lahkouskovaiset tempaisee käteensä joka ainoa kerta kun puhuvat ylöstempauksesta. On se niin kiihottavaa.


    • Näkökulmaa

      Juutalainen Talmud (ei Raamattu) sanoo verikuiden olevan merkki sodasta Israelissa. Useita suuria aikakauden lopun sotia mainitaan Raamatussa ja jotkut profetiaopettajat uskovat että jotkut näistä tai kaikki voisivat toteutua pian.

      Tämä tapahtumien yhtyminen syyskuussa 2015 on se, miksi monet ihmiset ajattelevat, että jotakin suurta on tapahtumassa.

      http://nokialainen.blogspot.fi/2015/08/syyskuun-2015-tapahtumakalenteri.html

      • KTSEiKirj

        Me kristityt emme usko Talmudiin emmekä muihinkaan vippaskirjoihin.

        JÄMPTI NIIN!


      • Näkökulmaa
        KTSEiKirj kirjoitti:

        Me kristityt emme usko Talmudiin emmekä muihinkaan vippaskirjoihin.

        JÄMPTI NIIN!

        OK.Jämpti on niin ettet ole kristitty.!


      • KTSEiKirj

        SINÄ et sitä TASAN tarkkaan määrittele etkä vikise!


    • sovituskristuksessa

      Ihmisillä on selvästi hätä, koska tempaus puhuttaa niin paljon. Jos kaikki olisivat innoissaan että vihdoin Jeesus tulee ja voi kun se olisi jo huomenna, niin silloin kaikilla olisi sydämessä rauha ja synnit sovitettu sekä pelastusvarmuus saatu. Nyt kun jengi hihkuu milloin mitäkin temapusta vastaan ja kiertää asiaa kuin kuumaa puuroa, niin huomaa ettei sydämessä ole varmuutta pelastuksesta, joten syntejä ei ole soviettu.

      • Näkökulmaa

        Odotan ensin,että Jumala lupauksensa mukaan puhdistaa omansa.Ehkäpä se puhdistus alkaa syyskuussa tai ensivuonna.
        Myös sinä joudut valitsemaan.Pää pois nyt pilvistä,! sillä niinkauan kuin elät ruumiissasi tässä ajassa,joudut tekemään valintoja,loppuun asti.


      • lihapadatodottaa
        Näkökulmaa kirjoitti:

        Odotan ensin,että Jumala lupauksensa mukaan puhdistaa omansa.Ehkäpä se puhdistus alkaa syyskuussa tai ensivuonna.
        Myös sinä joudut valitsemaan.Pää pois nyt pilvistä,! sillä niinkauan kuin elät ruumiissasi tässä ajassa,joudut tekemään valintoja,loppuun asti.

        Näin on. Ei meille ole luvattu että 'lihapatojen' äärestä mennään taivallisiin pitoihin suoraan. Kyllä lopun aikoja eletään, mutta paljon tulee tapahtumaan ennen Jeesuksen takaisin tuloa ja sitä ennen tapahtuvaa tempausta. Tosin nämä tapahtuvat varmasti etenevät vauhdilla tässä.

        Ja kuten sanottua aina pitää olla taivasasiat kunnossa, koska voidaan menehtyä millon vain. Ei tämä elämä voi olla kuitenkaan yhtä tempaukseen tuijottamista kuten joillain tuntuu olevan.


    • Jesus_love_you_

      vuonna 2017 todennäköisesti tulee tapahtumaan jotakin suurta! Jumala näyttää meille jotakin!? Lukekaa Jumalan Sanaa! valvokaa ja rukoilkaa! Tule Herra Jeesus aamen!

    • IlmariKarhapää

      Tules juntti tänne niimmie tempasen ja kunnolla.

      • Jaketä

        Olipa outoa.Kenelle tuon tarkoitit,kysyn vain uteliaisuuttani?
        Uhkasitko jotakuta väkivallalla?


      • Näkökulmaa

        Ken miekkaan tarttuu,se miekkaan hukkuu.

        Matt 26:
        52. Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Pistä miekkasi tuppeen; sillä kaikki, jotka miekkaan tarttuvat, ne miekkaan hukkuvat.
        53. Vai luuletko, etten voisi rukoilla Isääni, niin että hän lähettäisi heti minulle enemmän kuin kaksitoista legionaa enkeleitä?


    • PasiToivonen

      >>Tules juntti tänne niimmie tempasen ja kunnolla.>>

      Hän viittaa ylöstempaukseen.

      • Näkökulmaa

        Ai niinpä onkin,tajusin nyt tuon:)


    • komeettaukko

      Venäläiset,ja amerikkalaiset varoittavat meteoriitista,tai asteroidista tuolle syyskuulle tulevaksi.
      En ole varma,mutta 24.9 taisi olla ajoitettu tuo tapahtuma.

      • Tuklossaseon

        He sanovat sen putoavan pohjoisatlantiin mereen.


      • Tämmöistä

        Asteroidi osumassa Yhdysvaltoihin syyskuussa 2015
        Jade Helm-sotaharjoitus USA:ssa (loppuu syyskuussa), on valmistautumista Asteroidin tms. aiheuttamiin seurauksiin. Homeland Securityn työntekijä on nähnyt dokumentit, missä puhutaan valmistautumisesta katastrofiin. Mötikkä tulee auringon suunnasta, joten sitä on vaikea nähdä. Se iskee joko veteen lähelle rannikkoa aiheuttaen tsunamin tai suoraan maalle. Tästä ei puhutu julkisesti, koska aiheuttaisi hysteriaa. Kiintoisaa, että Federal Reserve on siirretty New Yorkista Chicagoon turvaan jotain ilmastokatastrofia. Tuo on ihan sanottu suoraan viranomaisten suusta. NORAD-ilmapuolustuskomentokeskus on myös siirretty turvaan Cheyenne-vuoren sisään EMP-uhkan takia. Ranskan ulkoministeri sanoi viime vuonna, että on 500 päivää ilmastokaaokseen. Ne päivät täyttyy 24.9. Kiintoisaa...Alla on videolla siitä asteroidista heti alussa. Nuo muut on ihan virallista tietoa.
        https://www.youtube.com/watch?v=ubu1TGg1GA4
        Vastaa lainauksen kanssa


      • Poistettuvideo

        Näyttää video olleen poistettu,se kyllä herättää epäilyjä että tapahtumaa pyritään salaamaan.



      • KTSEiKirj

      • Kotarin hjuumoria: "Vippaslössi panikoi."
        Ei me panikoida. Me pakinoidaan:)
        Tule joukkoon. Olemme rauhan asialla. Jeesus poistaa ihmispelon ja antaa rohkeuden tunnustaa väriä. Vaikka henki lähtisi.
        Biblia (1776) Ja Jumalan rauha, joka ylitse kaiken ymmärryksen käy, varjelkoon teidän sydämenne ja teidän taitonne Kristuksessa Jesuksessa.
        Joh. 15:18 Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä.
        https://www.google.fi/#q=christian persecution&tbm=vid
        http://marttyyrienaani.fi/
        > Suurin osa kristillisistä seurakunnista, jopa 70 prosenttia, elää ja toimii länsimaiden ulkopuolella. Miljoonat uskonveljemme ja -sisaremme elävät maissa, joissa ihmisoikeutta ei kunnioiteta ja uskonnonvapautta rajoitetaan tai sitä ei ole ollenkaan. Onkin laskettu, että maailmassa on 200 miljoonaa kristittyä, joilta puuttuu uskonnonvapaus siten kuin YK sen määrittelee. <
        http://www.tv7.fi/vod/series/?series=501
        > 200 miljoonaa kristittyä vainotaan uskonsa vuoksi. Tiedosta. Siitä apu alkaa. Näiden kanavien kautta pysyt ajan tasalla. <
        http://www.martyredchurch.net/fi


      • Näkökulmaa
        yurki1000js kirjoitti:

        Kotarin hjuumoria: "Vippaslössi panikoi."
        Ei me panikoida. Me pakinoidaan:)
        Tule joukkoon. Olemme rauhan asialla. Jeesus poistaa ihmispelon ja antaa rohkeuden tunnustaa väriä. Vaikka henki lähtisi.
        Biblia (1776) Ja Jumalan rauha, joka ylitse kaiken ymmärryksen käy, varjelkoon teidän sydämenne ja teidän taitonne Kristuksessa Jesuksessa.
        Joh. 15:18 Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä.
        https://www.google.fi/#q=christian persecution&tbm=vid
        http://marttyyrienaani.fi/
        > Suurin osa kristillisistä seurakunnista, jopa 70 prosenttia, elää ja toimii länsimaiden ulkopuolella. Miljoonat uskonveljemme ja -sisaremme elävät maissa, joissa ihmisoikeutta ei kunnioiteta ja uskonnonvapautta rajoitetaan tai sitä ei ole ollenkaan. Onkin laskettu, että maailmassa on 200 miljoonaa kristittyä, joilta puuttuu uskonnonvapaus siten kuin YK sen määrittelee. <
        http://www.tv7.fi/vod/series/?series=501
        > 200 miljoonaa kristittyä vainotaan uskonsa vuoksi. Tiedosta. Siitä apu alkaa. Näiden kanavien kautta pysyt ajan tasalla. <
        http://www.martyredchurch.net/fi

        Kiitos lahjoituslinkeistä.
        Mihin kohteeseen suosittelet lahjoitusta,vaikka taitaa ne olla jokainen tärkeä.

        Onko muuten mitään tietoa siitä,varastaako suomen pankki taas 50% lahjoituksestani.?
        Joissain seurakunnissa juuri siitä syystä,että pankki varastaa,avustukset viedään jotakin muuta kanavaa pitkin,en tiedä tarkalleen miten.
        Mikä olisi sinusta tärkein kohde,minusta ruoka/vaateapu sillä nämä ovat eliehtoja.Ei suomessakaan monella ole varaa opiskella,monilla ei ole edes asuntoa.eikä turvapaikkaa.
        Ei ole tarkoitukseni jaaritella tästä,en vaan tahtoisi lahjoittaa rahaa rikollisjärjestöille,kuten pankeille.


      • Lisäys

        ps,Lahjoittakaa jokatapauksessa,sillä pian me olemme itse tilanteessa,jossa mahdollisesti jossain päin maailmaa joku tahtoo auttaa ruoka,ja vaateavulla.
        Vaikka todennäköistä onkin että suomeen tulevat avustukset varastaisi rikas omistajaluokka sillä elämme maassa,joka on totaalisesti rikollisten hallussa.


      • Kiitos kysymästä Näkökulmaa. Koen sydämessäni, että apu menee oikeaan osoitteeseen Stefanus-Lähetys ry:n kautta. Vainottu seurakunta olkoon jokaisen hyvinvoinnista nauttivan ihmisen mielessä ja sydämessä.
        http://marttyyrienaani.fi/lahjoita-stefanus-saatiolle/
        En muista kuulleeni, että joku instanssi voisi verottaa avustukseen tarkoitettuja varoja. Eri asia on kuinka raskaita organisaatioita itse avustusjärjestöt ovat. Suositan, että tenttaat juuri sitä järjestöä, joka parhaiten voisi toteuttaa sinun toiveesi.
        Jumalan siunausta sinulle ja perheellesi.
        https://www.youtube.com/watch?v=LAplJ0_jDFc


      • Näkökulmaa
        yurki1000js kirjoitti:

        Kiitos kysymästä Näkökulmaa. Koen sydämessäni, että apu menee oikeaan osoitteeseen Stefanus-Lähetys ry:n kautta. Vainottu seurakunta olkoon jokaisen hyvinvoinnista nauttivan ihmisen mielessä ja sydämessä.
        http://marttyyrienaani.fi/lahjoita-stefanus-saatiolle/
        En muista kuulleeni, että joku instanssi voisi verottaa avustukseen tarkoitettuja varoja. Eri asia on kuinka raskaita organisaatioita itse avustusjärjestöt ovat. Suositan, että tenttaat juuri sitä järjestöä, joka parhaiten voisi toteuttaa sinun toiveesi.
        Jumalan siunausta sinulle ja perheellesi.
        https://www.youtube.com/watch?v=LAplJ0_jDFc

        Luin sen jokunen vuosi sitten netistä,että suomen pankki varastaa esimerkiksi jokaisesta euron lahjoituksesta 50 centtiä.
        Yritän ottaa tästä selvää.Aion kysyä asiaa vaikka sähköpostilla oman pankkini maksupalvelulta.


      • ketäautamme

        Pirkko Jalovaara rikastui huomattavasti lahjoitusvaroilla.Näin jonkinmoisen listan hänen omaisuudestaan joka oli kaikki hankittu varoilla joiden kohde oli aivan muu,kuin Pirkon omaisuuden kartuttaminen.
        Lopulliseen kohteeseen jonne raha oli tarkoitettu,se ei mennyt,vaan palkkoihin,ja järjestön tileille.
        Siksi voin hyvin ymmärtää,että ihmiset tahtovat tietää meneekö heidän lahjoituksensa perille,ja miten suuri osa.
        Lahjoittaja ei ole sitoutunut maksamaan lahjoitusjärjestön työntekijän palkkaa,eikä pankkien osinkoja,vaan auttamaan hätää kärsiviä.


      • a---a
        ketäautamme kirjoitti:

        Pirkko Jalovaara rikastui huomattavasti lahjoitusvaroilla.Näin jonkinmoisen listan hänen omaisuudestaan joka oli kaikki hankittu varoilla joiden kohde oli aivan muu,kuin Pirkon omaisuuden kartuttaminen.
        Lopulliseen kohteeseen jonne raha oli tarkoitettu,se ei mennyt,vaan palkkoihin,ja järjestön tileille.
        Siksi voin hyvin ymmärtää,että ihmiset tahtovat tietää meneekö heidän lahjoituksensa perille,ja miten suuri osa.
        Lahjoittaja ei ole sitoutunut maksamaan lahjoitusjärjestön työntekijän palkkaa,eikä pankkien osinkoja,vaan auttamaan hätää kärsiviä.

        Jalovaaran motiivien ja rahavirtojen laillisuuden kyseenalaistaminen ei kuulu kunnon kristityn harrastuksiin. Maksa vain kiltisti.


      • Näkökulmaa

      • KTSEiKirj

        Vippaslössi lähtee siitä että NASA on mukana salaliitossa ja kun tuo päivä menee ohi lähtee lössi siitä että Maitreija on hypnotisoinut kaikki uskomaan ettei meteoriitti tullutkaan vaikka tuli.-


    • kuinkakummassa

      Kun ja jos tahdot lahjoittaa avustusta ja kohteesi on esimerkiksi ruoka-apu,niin tarkista ennen maksamistasi meneekö rahasi ruoka-apuun vai tänne.
      Tuossa on jo kolme kohdetta,ja yksi on toiminnan kulut,MITÄIHMETTÄ?

      Pankkitili: IBAN FI82 5242 5220 0028 99 BIC OKOYFIHH Toiminnan kulut viitenumero 87133 TV- ja Radiotyö viitenumero 871048 Lähi-itä viitenumero 871080

      • a---a

        Antakaa vain rahanne pois. Eikä kannata tai edes saa kyseenalaistaa sitä minne ne lopulta menevät. Saarnaajanne nyt vain sattuvat tykkäämään rahasta.


      • Näkökulmaa

        Laitoin mailia Stefanus-säätiölle infolle,ja kysyin tätä asiaa,että mihin lahjoittamani raha menee,ja kuinka suuri osa saapuu perille lahjoituskohteeseen.
        Odottelen vastausta sieltä.


      • Kiitos Näkökulmaa. Hyvä homma:)


      • adam-and-eve

        Näkökulmaa. Mielestäni Stefanuksen kulut ovat kohtuulliset. Kuulin taannoin, että SPR:n kulut ovat noin 80%.


      • Näkökulmaa

        Siis nuo viitenumerot on eri kohteet,jotka lahjoittaja saa itse valita,ja lahjoitus kyllä menee oikein sinne kohteeseen,viitenumeron mukaan,johon lahjoittaja sen on tahtonut menevän.


    • Sinullekin
      • KTSEiKirj

        Helena Konttinen = horrossaarnaajameedio


      • muistutukseksi

        KAIKKI pitää koetella, eikä sokeasti uskoa vaan kaikkea. On myös Susia lammasten vaatteissa jotka opettavat harhaoppeja. Henkilöthän eivät sitä välttämättä itse tiedosta, mutta ovat joutuneet harhaan kuitenkin jossain vaiheessa.

        Raamatussa on totuus.


      • Naissaarnaaja

        1. Kor. 14:33-35: olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo. Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.


      • adam-and-eve

      • Paitsipoikkeus
        muistutukseksi kirjoitti:

        KAIKKI pitää koetella, eikä sokeasti uskoa vaan kaikkea. On myös Susia lammasten vaatteissa jotka opettavat harhaoppeja. Henkilöthän eivät sitä välttämättä itse tiedosta, mutta ovat joutuneet harhaan kuitenkin jossain vaiheessa.

        Raamatussa on totuus.

        Paitsi jarmon ennustuksien koettelu on Pyhän hengen pilkkaa. Jarmon juttuja ei saa arvostella koska ne tulevat suoraan hänen Herraltaan.


    • dght
      • Eksytetytyille

        Nyt kaikki karismaattiset kristityt iloitsemaan,hyppimään ja pomppimaan,sekä päästelemään eläimellisiä äännähdyksiä välillä tanssahdellen,sillä pian koittaa vihan ja vainon aika.


    • PasiToivonen
    • FBKNLD

      Milläköhän aikavyöhykkeellä nuo päivämäärät sitten on määritelty?????

    • Niin kuin todeta voidaan nyt 2017 mitään tempausta ei ole tapahtunut. Te eksytte koska ette tunne kirjoituksia. Raamattu vakuuttaa ettei sitä hetkeä tiedä edes Poika vaan Isä yksin. Raamattu ei lupaa että tieto lopullisesta vapautuksen päivästä olisi uskottu jollekin "peräkorven profeetalle" kun ei edes Jeesukselle!
      Aikain merkkejä meillä kuitenkin on lupa seurata ja niitä tulkita Raamatun valossa

    • tempaustuleee

      15.6.2017

      Omer on taipuva mutta onko Laulujen laulu?

      Kun ylösottoa ei tunnu tapahtuvan omerina, eikä se tunnu tapahtuvan vielä sen vanhan kaavan, 10 päivän jälkeenkään, niin aina syntyy mietintä siitä että onko omer 3. Mooses 23:15-17 taipuvainen irtoamaan aikajänteestä? Mutta vielä hurjempaa on ymmrtää se että Laulujen laulu 2:10-13 olisi taipuvainen menemään syvemmälle kesään kuin se antaa ymmärtää.

      Laulujen laulu sanoo varsin selkeästi että talvi on väistynyt, mennyt menojaan, kesä on tullut, nouse sinä kaunokaiseni ja tule! Eikö?

      Tämä on erittäin selvää tarinaa… vai…? Onko sittenkään?

      Kesä on tullut… nouse sinä kaunokaiseni ja tule! Ei se kuitenkaan määrää mitään tarkkaa aikaa, muuta kuin ettei ennen kesää. Omer puolestaan antaa ymmärtää jopa sen että ensin lasketaan 7 viikkoa pääsiäissapatin jälkeisestä päivästä, vai mitä? Ja sitten lasketaan 50 päivää. No sehän tarkoittaa 99 päivää omerin lähtölaskennasta.

      Sitten siellä on vielä häiritsemässä pakanakansojen pääsiäinen, joka on kuukauden päästä oikeasta ja se onkin jännä koska me olemme ns. pakanoita.

      Nyt ei tästä päivästä lähtien taaskaan tarvitse ihmetellä muuta kuin maailman menoa ja katsoa nyt ensimmäisenä että mikä oli se 99. päivä?

      No se on 23.7.2017 sitten!

      ---------------

      23.6.2017

      Yksi odottamisen arvoinen päivä Markulta

      Markku mailaa:

      Ulkolaisella palstalla puhuttiin kuinka nyt oli 70. helluntai Israelin perustamisesta asti. Luku 70. viittaa Danielin vuosiviikkoihin. Sieltä löytyi yksi mielenkiintoinen kohta PERSIAN ENKELIRUHTINAS seisoo estämässä asioiden etenemistä 21. päivää.
      Daniel 10
      13 Persian valtakunnan enkeliruhtinas seisoi vastustamassa minua kaksikymmentäyksi päivää, mutta katso, Miikael, yksi ensimmäisistä enkeliruhtinaista, tuli minun avukseni, sillä minä olin jäänyt yksin sinne, Persian kuningasten tykö.
      14 Ja minä tulin opettamaan sinulle, mitä on tapahtuva sinun kansallesi päivien lopulla; sillä vielä tämäkin näky koskee niitä päiviä.”

      5.6 21 pv = 26.6

      Mä uskon hyvin loogisella tavalla että koska tempauksia täytyy olla 2 kappaletta, että on myös kaksi profetiaa molemmille erikseen. Siksi näiden tempauksien ero on hämärä ja vaikea ymmärtää. Toinen kertoo varkaasta, joka tulee ilman kelloja ja toinen tulee kello kaulassa. Näissä on iso ero!
      Niinpä, näiden täytyy olla kaksi eri tapahtumaa, kuten olen sen selittänyt moneen kertaan.


      --------------------

      100% VARMAKSI TARKENTUNUT LOPULLINEN YLÖSTEMPAUSPÄIVÄ!!! MONEEN KERTAAAN!!!!

      (28.1.2018 23:59:59)

      http://www.ilmatar.net/~np/misc/maailmanloppu.php

    • armon.alla

      Tämä vuosi on juutalaisten "riemuvuosi", vapautuksen vuosi, vuosi 5777 heidän allakassaan. Tämä vuosi, ja vuodenvaihde syyskuussa, on todennäköisempi Tempaukselle kuin kaksi vuotta sitten! Juutalaisten Rosh hashana juhla on silloin kun vuosi vaihtuu heillä, ja Jumala on usein ilmestynyt omiensa juhlapyhien aikoihin, on itse ANTANUT ne juhlat, huom!

      Jeesuksen syntymäajaksikin on laskettu Lehtimajanjuhla-aika syksyllä. Ja hän kuoli ja sovitti meidät Pääsiäisen aikaan. Pyhä Henki annettiin Savuot-juhlan aikaan, joka oli heillä lain-antamisen juhla, myös viikkojuhlaksi kutsuttu ja sadonkorjuunjuhla, tuli meidän Helluntai siitä.
      Mikään ei estä Tempausta tapahtumasta milloin tahansa, Jeesus käskee omiensa olla valmiina sitä hetkeä varten.
      Mutta itselläni jonkinlainen "aavistus" Rosh hashana juhlasta, se on juhla juutalaisilla, jolloin odottavat Messiastaan myös. Hm.

    • signaalii
    • harriveijonen

      ILMESTYNYT: DANIEL 9:27 JA YLÖSOTTOA EDELTÄVÄT TAPAHTUMAT
      Maailman tarkin esitys Daniel 9:27:stä (joka "muodostaa Ilmestyskirjan kronologiset puitteet", Novum)
      ja ylösottoa edeltävät tapahtumat Harri Veijosen mukaan. 54 A 5 sivua, paljon netissä julkaisematonta aineistoa.
      7 euroa kuluineen. 5 kpl 20,00 kuluineen. TARJOUSHINTA jakajille 20 kpl 60,00 kuluineen. [email protected]


      DANIEL 9:27 JA YLÖSOTTOA EDELTÄVÄT TAPAHTUMAT. Suomalaisen internetin tunnetuin profeetta tai profeetallisen Sanan selittäjä, Harri Veijonen, on tutkinut Danielin kirjaa jo pitkälti yli 30 vuotta. Tämä on jo kolmas hänen Danielin kirjan selityksensä. Uusi testamentti selityksin, Novum sanoo, että Daniel 9:27 "muodostaa Ilmestyskirjan kronologiset puitteet". Vihan ajalle löytyy siis sekä alkutapahtuma että lopputapahtuma.

      Daniel 9:27:ssä tekijä on Antikristus, ja Uuden testamentin mukaan hän ilmestyy ennen seurakunnan ylösottoa. Ilmestyminen on mukana olo Jerusalemin valerauhaa vahvistamassa. Näistä asioista Veijonen kertoo perusteellisesti ja esittää muitakin tulkintoja niitä kritisoiden. Tapahtumatkin osoittavat, että Veijosen esittämä tulkinta on oikea. Se on myös helluntailaisten ja vapaakirkollisten tulkinta, mutta nämä eivät sitä Veijosen tavoin ole uskaltaneet julistaa.

      Kirjaan on lisätty myös selitys siitä, mitkä tapahtumat edeltävät seurakunnan ylösottoa yläilmoihin. Raamattu oikeasti sanoo, että nämä tapahtumat eivät yllätä seurakuntalaisia, joten tapahtumat myös tiedetään varsin tarkasti. Yhtä päivämäärää ylösotolle ei voida tietää, mutta parhaiden selittäjien avulla tapahtumat tiedetään varsin hyvin. Veijonen on suosittu myös internetsivullaan http://wwnet.fi/users/veijone/.

      PARAS Veijosen jaettava kirja sukulaisille, ystäville, tuttaville, ym. Esim. 5 kpl 20 euroa kuluineen.

      • Zoom1000x

        Kertookos tämä kirja nyt sitten mitä silloin syyskuussa 2015 olisi pitänyt tapahtua? Meni vähän ohi kun oli silloin muita kiireitä, ja tuo kommenttiketju on sellaista tajunnanvirtaa että heikompia hirvittää.


      • Varma_on_varmaa
        Zoom1000x kirjoitti:

        Kertookos tämä kirja nyt sitten mitä silloin syyskuussa 2015 olisi pitänyt tapahtua? Meni vähän ohi kun oli silloin muita kiireitä, ja tuo kommenttiketju on sellaista tajunnanvirtaa että heikompia hirvittää.

        Veijonen on milloinkaan erehtymätön profeetta jopa omienkin sanojensa mukaan,(!)
        joten vamaakin varmemmin kaikki kerrottu on tapahtunut.


    • Kysyn_vaan
    • katsojeesukseennn

      KatsoJeesukseen 14.9.2015 20:45

      Kannattaa varata työvaatteet sängyn viereen, jotta pääsee aamulla reippaasti työhönsä. Tulevatkin sukupolvet joutuvat valmistautumaan töihin lähtöön.

      Hyvä on varata myös aikaa hetki lukea Raamattua, mutta jos olet aamu-uninen, jätä se iltahetkeen.

      Rukoukseen on hyvä varata aikaa ja pyytää ennenkaikkea siunausta alkavalle päivälle, jotta voi rohkeasti kohdata päivän haasteet, mitä ikinä päivä tuokin tullessaan.

      Sitten kun tulet eläkeikään esim. viidenkymmenen vuoden päästä, huolehdi siitä, että sinulla on mielekästä tekemistä, jotta eläkeaikasi on mielekästä ja innostavaa.

      Tee tarvittaessa testamenttisi ja järjestä asiasi valmiiksi, kun tiedät, että terveytesi alkaa heiketä ja elinaikasi ei ole enää kovin pitkä.

      Sinä joka nyt elät, olit nuori tai vanhempi, saat elää koko elämäsi ja siirtyä sitten aikanaan kuoleman kautta Jeesuksen tykö. Opiskele, tee työtä, perusta perhe ja aikanaan sinusta voi tulla isoisoisä ja voit ilota lastesi lasten lapsista. Kiitä Jeesusta, että hän on sinun pelastajasi ja johdattajasi.

      Tällä tavalla voit siis valmistautua tuleviin päiviin, vuosiin ja vuosikymmeniin.

      Jumalan aikataulut ovat erilaisia kuin ihmisten aikataulut. Raamatussa on paljon profeetallisia tapahtumia, joiden pitää ensin tapahtua, ennenkuin ollaan siellä vaiheessa, kun pakkosiirtolaisuudesta palaava Israelin kansa rakentaa uudelleen Jumalan temppelin ja aloittaa uhritoimitukset. Israelin luopumuksessa elävä kansa karkoitetaan vielä kerran ja vasta sitten aikanaan Jumala kokoaa heistä takaisin kansan, joka on halukas palvelemaan Jumalaa.

      Jumalan silmissä aika on lyhyt, mutta ihmisen ajassa aika on pitkä, sukupolvet tulevat ja sukupolvet menevät ennenkuin tullaan niihin tapahtumiin, joista Ilmestyskirja 6 luvusta alkaen kertoo.

      Kun sinä tutustut kaikkiin Raamatun profetioihin uskollisesti ja alat rakentaa niistä tuota Jumalan suurta suunnitelmaa, sinäkin ymmärrät, että monet puhujat ja kirjoittajat ovat puhuneet ja kirjoittaneet omiaan, vaikka ovat ehkä sen tehneet parhaan ymmärryksensä mukaan. Raamatun profeetallisen sanan tutkiminen kestää vuosikymmeniä, sitten sinä käsität, mitä kaikkea Jumalan tulevien aikojen salaisuutta sinne onkaan kätketty.

      Siunausta sinun työhösi, elämääsi, vapaa-aikaasi, etsi oma Jumalan tehtäväsi ja kutsusi ja toimi sen mukaan, odota kärsivällisesti Jumalan edessä, kyllä hän sinulle kertoo aikanaan, mitä hän sinulta odottaa. Sinä saat palvella Jeesusta - Jeesukseen katso, hän sinua johdattaa ja saat kokea sisäistä rauhaa ja iloa ja erottaa valheet totuudesta ja saat palvella Jeesusta koko elämäsi ajan ja siirtyä kuoleman kautta aikanaan hänen luokseen.

      Ole turvallisella mielellä, hän sinua tukee, kantaa ja rohkaisee, hän on sinun kanssasi.

      • ottaapois

        Ilm. 22:

        18 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;

        19 ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.


    • huutakaahuutaakaaa

      1. Kun. 18:21-29

      21 Ja Elia astui kaiken kansan eteen ja sanoi: "Kuinka kauan te onnutte molemmille puolille? Jos Herra on Jumala, seuratkaa häntä; mutta jos Baal on Jumala, seuratkaa häntä." Eikä kansa vastannut hänelle mitään.

      22 Niin Elia sanoi kansalle: "Minä olen ainoa jäljelle jäänyt Herran profeetta, mutta Baalin profeettoja on neljäsataa viisikymmentä.

      23 Antakaa meille kaksi mullikkaa, ja valitkoot he itselleen toisen mullikan, paloitelkoot sen ja pankoot kappaleet puiden päälle, mutta älkööt panko tulta; ja minä valmistan toisen mullikan ja asetan sen puiden päälle, mutta en pane tulta.

      24 Sitten huutakaa te jumalanne nimeä, ja minä huudan Herran nimeä. Se jumala, joka vastaa tulella, on Jumala." Kaikki kansa vastasi ja sanoi: "Niin on hyvä".

      25 Ja Elia sanoi Baalin profeetoille: "Valitkaa itsellenne toinen mullikka ja valmistakaa se ensin, sillä teitä on enemmän. Huutakaa sitten jumalanne nimeä, mutta älkää panko tulta".

      26 Niin he ottivat sen mullikan, jonka hän antoi heille, ja valmistivat sen. Sitten he huusivat Baalin nimeä aamusta puolipäivään asti, sanoen: "Baal, vastaa meille!" Mutta ei ääntä, ei vastausta! Ja he hyppelivät alttarin ääressä, joka oli tehty.

      27 Puolipäivän aikana Elia pilkkasi heitä ja sanoi: "Huutakaa kovemmin; hän on tosin jumala, mutta hänellä voi olla jotakin toimittamista, tahi hän on poistunut johonkin, tahi on matkalla; kenties hän nukkuu, mutta kyllä hän herää".

      28 Niin he huusivat vielä kovemmin ja viileksivät itseään tapansa mukaan miekoilla ja keihäillä, niin että heistä vuoti verta.

      29 Kun puolipäivä oli kulunut, joutuivat he hurmoksiin, aina siihen hetkeen asti, jolloin ruokauhri uhrataan. Mutta ei ääntä, ei vastausta, ei vaarinottoa!

      -----------------------------

      HUOM!

      1. Kun. 18:27

      Puolipäivän aikana Elia pilkkasi heitä ja sanoi: "Huutakaa kovemmin; hän on tosin jumala, mutta hänellä voi olla jotakin toimittamista, tahi hän on poistunut johonkin, tahi on matkalla; kenties hän nukkuu, mutta kyllä hän herää".

      ---------

      Matt. 7:21

      Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      72
      1394
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      74
      1099
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      967
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      374
      717
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe