Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
JarmoEklund
profiilit
JarmoEklund
JarmoEklund
Vapaa kuvaus
www.pelastussanoma.fi
Aloituksia
91
Kommenttia
2401
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Eteistien runnoma ketju taas tuli... MIten kävi, saiko ateisti yhtään ainoaa saalista helvettiin? Ei saanut, vaan kiukuttelee vaan tuskissaan ennen tuomiota.
04.08.2015 01:22
Varohan kuule sanojasi... TODELLA! En edes viitsi argumentoida miksi.
04.08.2015 01:03
No sepäs olikin objektiivinen näkökulma... XD melkeen putosin penkiltä.
03.08.2015 16:34
Raamattu on alusta asti kehottanut vapaaseen tahtoon, riippumatta siitä mihin se johtaa. Se on myös minun tapani ajatella. Turha se on jossitella, koska jos jossittelemaan aletaan, niin onhan se varmaa jo että jos ateistit saisivat päättää samoista asioista, niin pää lähtis uskovilta, se on nähty. Neuvostoliitto, Kiina, Pohjois-Korea ja moni muu kommunistinen maa. Kaikki uskovat maan alla piilosssa kuin Keisarin aikaan Roomassa.
03.08.2015 16:33
Totta, jonkin sortin pakkomielle sillä ainakin on. Eihän kukaan järkevä ihminen roiku täällä inttämässä olemattomana pitämäänsä Jumalaa olemattomaksi. Sehän on täysin pöhköä hommaa! Jos minä olen sitä mieltä että jotain ei ole, jota joku luulee olevaksi, niin minä kyllä sanon että pitäkää tunkkinne, mulle on ihan sama.
03.08.2015 13:54
Olethan ottanut huomioon sen että kaikki eivät ole samaa mieltä kanssasi.
03.08.2015 13:34
Mutta tässä herää aina se ihmekysymys, joka pyörittää koko maailmaa, MOTIIVI. Miksi te ateistit roikutte uskovien aihepiiriä käsittelevällä palstalla. Olen tätäkin monesti ihmetellyt samoin argumentein. Jos tuolla on vaikkapa radioamatööreille oma sivusto, eikä minulla ole mitään minkä takia siellä roikkuisin, päin vastoin, en ymmärrä siitä mitään, niin miksi minä menisin sinne huutelemaan ettei noin eikä näin, "olette kaikki huru-ukkoja ja hulluja foliohattuja, menkää hoitoon ja ottakaa lääkkeet". Mikä ihme panee ihmisen tulemaan palstalle, jossa kaikki on vastenmielistä paskaa?
03.08.2015 13:32
Mielesi on niin sakeaa huuhaata ettei ole enää väliä itketkö vai nauratko. Katsos kun itku menee tarpeeksi syvälle, niin alkaa jo naurattaa. Hulluuden esiaste jossa ison pyörän liina hyppää pois akseliltaan.
Todistit vielä kaiken lisäksi väittämäni oikeaksi. "Etkö sitten haluaisi pysyä?" Miksi muuten olisit edes tarttunut lauseeseen.
03.08.2015 13:26
Dialogi on jopa suoraan stereotyyppi siitä miten asiaa on yritetty selittää. Ateisti kääntää kaiken solmuun, vaikka miten asiaa esität ja lopulta vetoaa oikeuksiinsa saada sanoa mitä tahtoo vain sanavapautensa takia. Uskovan on sen sijaan ateistin mielestä pysyttävä etiikassaan ja Jumalan sanan mukaisessa formussa, vaikka itse kirjaimellisesti suorastaan sylkee Raamatulle.
Olen monesti verrannut näitä ateisteja aseman somaleihin, jotka ryöstivät, pahoinpitelivät ja raiskasivat mm. Kaisaniemen puistossa ohikulkijoita. Sitten kun paha vartija otti niitä kiinni ja joutuivat vastuuseen, he syyttivät kiinniottajiaan rasismista ja ovat itse kulttuurimuurin uhreja, joten heillä on oikeus tehdä sitä mitä tekevät.
03.08.2015 12:44
Amen!
03.08.2015 10:56
Good for you, kamu. Sittenhän osaat antaa kaikkien uskontojen olla rauhassa.
03.08.2015 10:47
Hyvä puhe!
03.08.2015 10:45
No keksitpä hienon aasinsillan pois asiasta. Sinä olisit vastannut vastaavassa tilanteessa että tämä on yleinen keskustelupalsta ja minulla on oikeus osallistua jos minä haluan. En minä ole mikään ritari. Kyllä Mikuliina osaa varmaan itsekin vastailla yhden ateistin turhiin höpötyksiin ja ennen kaikkea, olla vastaamatta.
03.08.2015 09:26
Herätyshän aaltoilee maasta toiseen ja kansakunnista toiseen. Luopumus tapahtuu aina siunausten tultua ja maa vaipuu taas jumalattomuuteen, joten Jumalan on pudotettava maa toisensa jälkeen kaaokseen ja sotaan, jotta herätystä olisi. Ihminen on niin taipuvainen uskomaan omiin kykyihinsä, että se luopuu heti Jumalasta kun se saa itselleen onnea ja vaurautta. Ihminen ottaa Jumalan teot siunauksina oman onnensa sepäntyöksi.
03.08.2015 09:16
Kymmenen neitsyen vertauksessa vieläpä käytetään kuvausta nukkuvista, jotka heräävät huutoon YLKÄ TULEE ja nousevat häntä vastaan, laittavat lamppujaan kuntoon. Selvää sanomaa herätyksestä lopunaikana.
03.08.2015 09:12
Sitten Matteus 25 luku neitsyistä on kokonaisuudessaan sellainen joka kertoo mitä lopuajassa tapahtuu. Jakeessa 6 ensin he ovat väsyneitä kun pimeys on tullut ja sitten he heräävät ja huutavat ylkä tulee ja virittävät lamppujaan:
1 "Silloin on taivasten valtakunta oleva kymmenen neitsyen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja lähtivät ylkää vastaan.
2 Mutta viisi heistä oli tyhmää ja viisi ymmärtäväistä.
3 Tyhmät ottivat lamppunsa, mutta eivät ottaneet öljyä mukaansa.
4 Mutta ymmärtäväiset ottivat öljyä astioihinsa ynnä lamppunsa.
5 Yljän viipyessä tuli heille kaikille uni, ja he nukkuivat.
6 Mutta yösydännä kuului huuto: 'Katso, ylkä tulee! Menkää häntä vastaan.'
7 Silloin kaikki nämä neitsyet nousivat ja laittoivat lamppunsa kuntoon.
8 Ja tyhmät sanoivat ymmärtäväisille: 'Antakaa meille öljyänne, sillä meidän lamppumme sammuvat'.
9 Mutta ymmärtäväiset vastasivat ja sanoivat: 'Emme voi, se ei riitä meille ja teille. Menkää ennemmin myyjäin luo ostamaan itsellenne.'
10 Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin.
11 Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!'
12 Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'.
13 Valvokaa siis, sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä.
03.08.2015 09:09
Daniel 12 luvun lopussa on myös viitteitä jakeissa 8-13 Ja minä kuulin, mutta en ymmärtänyt, ja minä sanoin: "Herrani, mikä on oleva näitten päätös?" Niin hän sanoi: "Mene, Daniel, sillä ne sanat pysyvät lukittuina ja sinetöityinä lopun aikaan asti. Monet puhdistetaan, kirkastetaan ja koetellaan, mutta jumalattomat pysyvät jumalattomina, eikä yksikään jumalaton ymmärrä tätä, mutta taidolliset ymmärtävät. Ja siitä ajasta, jolloin jokapäiväinen uhri poistetaan ja hävityksen kauhistus asetetaan, on oleva tuhat kaksisataa yhdeksänkymmentä päivää. Autuas se, joka odottaa ja saavuttaa tuhat kolmesataa kolmekymmentä viisi päivää. Mutta sinä, mene, siksi kunnes loppu tulee; ja lepää, ja nouse osaasi päivien lopussa."
03.08.2015 09:01
Aktiivinen ateistivähemmmistö täällä korottaa ääntään kuin sylikoira joka luulee olevansa doobermanni. Ateismia on kuitenkin vain korkeintaan joku max. 3-5% väestöstämme. Ei saisi Suomessa edes puoluetta aikaan kun taas KD on vanha ja vakaa puoluekannatus.
03.08.2015 08:57
Tässä ensimmäinen konkreettinen:
Apostolien teot 2:17-21 'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat. Ja myös palvelijaini ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he ennustavat. Ja minä annan näkyä ihmeitä ylhäällä taivaalla ja merkkejä alhaalla maan päällä, verta ja tulta ja savupatsaita. Aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja julkinen. Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'
03.08.2015 08:46
Sen voin taata Jumalan sanana ettei Jumalan valittu koskaan eksy lopullisesti. Saatana saattaa saada jotain välierävoittoja, muttei koskaan tee valitusta lopullista kadotettua sielua. Raamattu sanoo kuvaavasti, "eksyttää jos voi, valitutkin" vaan ei voi lopullisesti. Sen takaa Jeesuksen sana hyvästä paimenesta joka hakee viimeisenkin eksyneen lampaansa takaisin laumaan ja juhlii kun on sen löytänyt. Jopa se kuuluisa "Jumalan väkevä eksytys" on tarkoitettu viimeiseksi mahdollisuudeksi jo eksyneille, jotta nämä eksyisivät vieläkin syvemmälle vain huomatakseen olevansa eksyksissä. Ei Jumala lähetä kiusallaan tai huvikseen, tai rangaistakseen eksytystä, vaan sillä on tarkoituksensa.
02.08.2015 13:34
40 / 121