Raamattupalstalla kukaan ei osannut vastata. Onko vastaajia täällä?
Vilpittömästi kysyn paljon puhutusta lopun ajan herätyksestä. Mielestäni Raamattu puhuu vain enenevästä jumalattomuudesta, maailman raaistumisesta ja jumalanpilkasta.
Eräs hyvin vanhaksi elänyt uskova puhui usein hänelle henkilökohtaisesti luvatusta Suomen herätyksestä, jonka hän tulisi näkemään, eikä eläessään ehtinyt nähdä. Tosin voi olla ns. hiljaista herätystä, jota ei toitoteta. Ihmiset näkevät mm. kristittyjen vainoja ja muita raakuuksia eivätkä voi hyväksyä sellaista kenenkään osaksi, ja kääntyvät mielessään kristityiksi. Siitähän meillä ei voikaan olla havaintoa.
Joka olet sitä mieltä, että herätys tulee, mihin Raamatun kohtiin perustat tuon odotuksen? Jos olet toista mieltä, selventäisitkö sitä puolta Raamatusta?
Kiinnostaa aihe oikeasti, en provosoi mihinkään suuntaan.
Lopun ajan herätys?
15
<50
Vastaukset
Tässä ensimmäinen konkreettinen:
Apostolien teot 2:17-21 'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat. Ja myös palvelijaini ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he ennustavat. Ja minä annan näkyä ihmeitä ylhäällä taivaalla ja merkkejä alhaalla maan päällä, verta ja tulta ja savupatsaita. Aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja julkinen. Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'- Tuomar
Jeesus sanoi Häneltä kysyttäessä: "Mikä on tulemuksesi merkki?" Hän vastasi: "Katsokaa ettei kukaan teitä eksytä, sillä vääriä profeettoja nousee ja he eksyttävät monta." -Ja moniaat luopuvat uskosta ja seuraavat riivaajien oppeja ... Jeesushan ei tule ennen kuin luopumus ensin tapahtuu ( ja se luopumus on suuri!) (kts. Matt. 24 ja "tess.2) mm.
Daniel 12 luvun lopussa on myös viitteitä jakeissa 8-13 Ja minä kuulin, mutta en ymmärtänyt, ja minä sanoin: "Herrani, mikä on oleva näitten päätös?" Niin hän sanoi: "Mene, Daniel, sillä ne sanat pysyvät lukittuina ja sinetöityinä lopun aikaan asti. Monet puhdistetaan, kirkastetaan ja koetellaan, mutta jumalattomat pysyvät jumalattomina, eikä yksikään jumalaton ymmärrä tätä, mutta taidolliset ymmärtävät. Ja siitä ajasta, jolloin jokapäiväinen uhri poistetaan ja hävityksen kauhistus asetetaan, on oleva tuhat kaksisataa yhdeksänkymmentä päivää. Autuas se, joka odottaa ja saavuttaa tuhat kolmesataa kolmekymmentä viisi päivää. Mutta sinä, mene, siksi kunnes loppu tulee; ja lepää, ja nouse osaasi päivien lopussa."
Sitten Matteus 25 luku neitsyistä on kokonaisuudessaan sellainen joka kertoo mitä lopuajassa tapahtuu. Jakeessa 6 ensin he ovat väsyneitä kun pimeys on tullut ja sitten he heräävät ja huutavat ylkä tulee ja virittävät lamppujaan:
1 "Silloin on taivasten valtakunta oleva kymmenen neitsyen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja lähtivät ylkää vastaan.
2 Mutta viisi heistä oli tyhmää ja viisi ymmärtäväistä.
3 Tyhmät ottivat lamppunsa, mutta eivät ottaneet öljyä mukaansa.
4 Mutta ymmärtäväiset ottivat öljyä astioihinsa ynnä lamppunsa.
5 Yljän viipyessä tuli heille kaikille uni, ja he nukkuivat.
6 Mutta yösydännä kuului huuto: 'Katso, ylkä tulee! Menkää häntä vastaan.'
7 Silloin kaikki nämä neitsyet nousivat ja laittoivat lamppunsa kuntoon.
8 Ja tyhmät sanoivat ymmärtäväisille: 'Antakaa meille öljyänne, sillä meidän lamppumme sammuvat'.
9 Mutta ymmärtäväiset vastasivat ja sanoivat: 'Emme voi, se ei riitä meille ja teille. Menkää ennemmin myyjäin luo ostamaan itsellenne.'
10 Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin.
11 Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!'
12 Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'.
13 Valvokaa siis, sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä.Kymmenen neitsyen vertauksessa vieläpä käytetään kuvausta nukkuvista, jotka heräävät huutoon YLKÄ TULEE ja nousevat häntä vastaan, laittavat lamppujaan kuntoon. Selvää sanomaa herätyksestä lopunaikana.
- vel-vel
JarmoEklund kirjoitti:
Kymmenen neitsyen vertauksessa vieläpä käytetään kuvausta nukkuvista, jotka heräävät huutoon YLKÄ TULEE ja nousevat häntä vastaan, laittavat lamppujaan kuntoon. Selvää sanomaa herätyksestä lopunaikana.
Viisi viisasta ja viisi tyhmää ylkäänsä odotti. Ylkä saapui ja viisaat menivät häihin. Tyhmät alkoivat ryskyttämään häätalon ovea ja huusivat sanoen. Herra avaa ovi, Ylkä vastaa: Menkää pois te vääryyden tekijät, sillä minä en tunne teitä.
Herra. Herra sinun nimessäsihän me profetoimme HERÄTYSTÄ , rukoilimme sairaiden puolesta, yritimme ajaa jopa riivaajia ulos. Mutta harva sairas parantui, eikä riivaajatkaan totelleet vaikka kuinka yritimme. Kyllähän sinä nyt meidät tunnet, avaisit nyt oven.
Kaikki jotka rukoilevat ja profetoivat herätystä ovay vääriä profeettoja kuin tuo aolituksessa mainittu Hilja Aaltonenkin. vel-vel kirjoitti:
Viisi viisasta ja viisi tyhmää ylkäänsä odotti. Ylkä saapui ja viisaat menivät häihin. Tyhmät alkoivat ryskyttämään häätalon ovea ja huusivat sanoen. Herra avaa ovi, Ylkä vastaa: Menkää pois te vääryyden tekijät, sillä minä en tunne teitä.
Herra. Herra sinun nimessäsihän me profetoimme HERÄTYSTÄ , rukoilimme sairaiden puolesta, yritimme ajaa jopa riivaajia ulos. Mutta harva sairas parantui, eikä riivaajatkaan totelleet vaikka kuinka yritimme. Kyllähän sinä nyt meidät tunnet, avaisit nyt oven.
Kaikki jotka rukoilevat ja profetoivat herätystä ovay vääriä profeettoja kuin tuo aolituksessa mainittu Hilja Aaltonenkin.Varohan kuule sanojasi... TODELLA! En edes viitsi argumentoida miksi.
- helluntailainen
Olen kyllä sitä mieltä, että perinteiset kristityt alueet maapallolla, Amerikka, Eurooppa, johon Britannia ja Pohoismaatkin kuuluvat ovat herätyksensä saaneet jo moneen kertaan. Kyllä se paatumus ja luopumus kohtaa ja päinvastoin uuspakanuus valtaa alaa.
Nyt evankeliumi tulee saarnatuksi ja valtaa alkaa kolmannessa maailmassa ja kansoille, joille ei ole aikaisemmin julistettu. Tietenkin yksittäisiä ihmisiä tulee uskoon kaikkialla ja rukoilla ja julistaa pitää.
Kyllä minä jo silloin kun iäkäs tämä profeetta sitä julisti että hänkin sen näkee, niin ajattelin, että se on vain vanhuksen horinoita.
Enemmän uskoin kun aikoinaan eräs mies (Olvai Mäkelä) reilut kymmenen vuotta sitten sanoi, että Suomen kansa ja myös muissa Pohjoismaissa paatuvat, luopuvat kristinuskosta ja tulee vallalle iljettäviä lakeja. Saarnasi myös, että kun jotain järkyttävää tapahtuu väliaikaisesti ihmiset käyvät itkemässä kirjoissa, mutta palaavat arkeen ja suruttomuus jatkuu. Tämä oli ennen tsunamia ja perhesurmia.
Tätä ei Mäkelä sanonut, mutta sama tulee mieleen, kun katselee "huippujulistajien" kokouksia: antaudutaan Herran käyttöön, julistetaan terveyttä, mutta mitään ei jää käteen. Ja eipä noita tilaisuuksia uskomattomat täytä.
Elämme nyt lopunaikaa. En ole profeetta, mutta paljon on tullut seurattua kristillistä rintamaa yli 40 vuoden aikana.Herätyshän aaltoilee maasta toiseen ja kansakunnista toiseen. Luopumus tapahtuu aina siunausten tultua ja maa vaipuu taas jumalattomuuteen, joten Jumalan on pudotettava maa toisensa jälkeen kaaokseen ja sotaan, jotta herätystä olisi. Ihminen on niin taipuvainen uskomaan omiin kykyihinsä, että se luopuu heti Jumalasta kun se saa itselleen onnea ja vaurautta. Ihminen ottaa Jumalan teot siunauksina oman onnensa sepäntyöksi.
- JeesusElää
En minäkään jaksa uskoa mihinkään suurempaan herätykseen mutta Herralle kaikki on mahdollista.
Juuri kuitenkin luin :
Malakia4:5 Katso, minä lähetän teille profeetta Elian, ennenkuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä.
4:6 Ja hän on kääntävä jälleen isien sydämet lasten puoleen ja lasten sydämet heidän isiensä puoleen, etten minä tulisi ja löisi maata, vihkisi sitä tuhon omaksi.
Ensin sanotaan että tulee Herran suuri päivä eli tuho ja sitten kuitenkin sanotaan lopussa "etten vihkisi tuhon omaksi".
Tätä en ole vuosikymmeniin oikein sisäistänyt???
Itse odotan kärsimättömästi että Jeesus jo tulisi takaisin ja kuitenkin joudun toteamaan että sitä on odotettu lähes 2000 vuotta :( - Westsider-
Lopunajan herätys ja luopumus näyttää voimistuvan omalla tahollaan.
Vääryyden tekijät tekee enemmän vääryyttä. ja saastaiset tekee enemmän ja inhottavampaa saastaisuutta ja saastuu yhä enemmän ja joka on vanhurskas, tekee edelleen vanhurskautta ja joka on pyhä pyhittyy edelleen.
Katso, palkan maksaja saapuu pian, ja Hänellä on hänen palkkansa mukanaan ja jokaiselle maksetaan kullekin hänen ansionsa mukaan. - SuojissaOlen
Tehtävämme ja tarkiotuksemme maanpäällä on olla lähellä Jeesusta. Kuka voi olla meidän pulustajamme kun kaikki Valtiaan Jumalan eteen aikanamme tulemme kaikki menemään polvet notkistuen.
..Nyt jos Jeesus saapuisi maanpäälle. Mistä Jeesus olisi huolissaan täällä merten kaaoksessa.. Siitä mistä edellä kirjoitn. Uskovien ja varsinkin kristittyjen sydämmen tilasta Häneen Isäämme Jeesekseen.. käy kuin raamatussa kerrotaan, sodomasta ja komoran ja sen ympäröivistä pikku kaupungeista ei löydy pelastettavia,kuin ne jotka sieltä kutsuttiin kiiruusti pois alkavalta tuholta.. vain.
Maailman laajuisia herätyksiä ei tule, vain paikallisia alueellisia heätyksen voittoja tulee, sillä ne ovat tärkeitä myös meille kuin iloiteville enkeleille tapahtuneesta.
sillä herätys on jo nyt täällä tällä hetellä, siis tehkäämme tämä työmme omilla annetuila moninaisilla armo lahjoillamme väärää evakeliumin tehtävää tuskin onkaan, kun se lähte rukouksesta josta kaikki työ aloitetaan ja alkaa.
Terve toimiva uskovien ja kristittyjen yhteys luodaan keskenään ja se alkaa rukouksesta ja Pyhän Hengen tuntevasta ja koskettavasta läsnäolosta se on aitoa rakkautta keskenämme toinen toisillemme.
Herätys.. - vel-vel
Itseasiassa Tarja Halosen ja ruumisarkkupiispan vaikutuksesta tullut paljon rukoilemanne, profetoimanne ja saarnaamanne synnin himot hesäsi Rm 7:8 Mutta kun synti otti käskysanasta aiheen, herätti se minussa kaikkinaisia himoja; sillä ilman lakia on synti kuollut.
Ainoastaan puhdasta mieltä voidaan herätellä kuten 2Piet. 3:1
Tämä on jo toinen kirje, jonka minä kirjoitan teille, rakkaani, ja näissä molemmissa minä muistuttamalla herätän teidän puhdasta mieltänne,
Muille ihmisille on saarnattava tehkää parannus ja kääntykää. että syntinne pyyhittäisiin pois ja sen jälkeen virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista jne.
Seurakuntalaiset herätyshöpisijöille ei tarvitse palkkaa maksaa, - hoovee
Herran tulolle näen nyt vain kaksi mahdollisuutta: Ylösotto vasta lähempänä 2030 kun kuluisi 2000 vuotta seurakunnan aikaa. Toinen vaihtoehto on, että seurakunnan ylösotto on hyvin lähellä ja asia ratkeaakin pian. Nimittäin siinä tapauksessa Gorba todella olisi Antikristus ja tulisi hyvinkin 28. 9. 2015. Pudottaisi jo ennen tulemustaan Putinin vallasta.
Tässä lähemmässä näkemyksessä ensimmäisen maailmansodan näkeneitäkin olisi vielä elossa Messiaan näkyvän paluun tullessa syksyllä 2020. Pitkään mainostamani tammikuu 2017 olisi todella todennäköisin rauhaan ilmestymisen ajankohta. Ja suuri lyhyt herätys alkaisi heti Putinin pudottua ja Gorban palattua valtaan. Samalla alkaa näennäisrauhan kehitys maailmaan, joka huipentuu Jerusalemin rauhaan ilmestymisellä. Kun he sanovat: rauha ja turvallisuus, silloin meidät pelastetaan tulevasta vihasta! Harri Veijonen http://wwnet.fi/users/veijone/
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 901999
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee141691- 971643
Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen931326Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole31146Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol1731073- 64906
- 76880
- 53855
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi123848