Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
JarmoEklund
profiilit
JarmoEklund
JarmoEklund
Vapaa kuvaus
www.pelastussanoma.fi
Aloituksia
91
Kommenttia
2401
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Matt. 10:15 Totisesti minä sanon teille: Sodoman ja Gomorran maan on tuomiopäivänä oleva helpompi kuin sen kaupungin.
Mutta ennen sitä, mitä tapahtui kun Aabraham edusti silloista rukoilevaa vanhurskautta eli seurakuntaa:
1. Mooseksen kirja 18:
20 Niin Herra sanoi: "Valitushuuto Sodoman ja Gomorran tähden on suuri, ja heidän syntinsä ovat ylen raskaat.
21 Sentähden minä menen alas katsomaan, ovatko he todella tehneet kaiken sen, josta huuto on minun eteeni tullut, vai eivätkö; minä tahdon sen tietää."
22 Ja miehet kääntyivät sieltä ja kulkivat Sodomaan päin, mutta Aabraham jäi vielä seisomaan Herran eteen.
23 Ja Aabraham lähestyi häntä ja sanoi: "Aiotko siis hukuttaa vanhurskaan yhdessä jumalattoman kanssa?
24 Entä jos kaupungissa on viisikymmentä vanhurskasta; aiotko hukuttaa heidät etkä säästä paikkaa siellä olevain viidenkymmenen vanhurskaan tähden?
25 Pois se, että sinä näin tekisit: surmaisit vanhurskaan yhdessä jumalattoman kanssa, niin että vanhurskaan kävisi samoin kuin jumalattoman! Pois se sinusta! Eikö kaiken maan tuomari tekisi oikeutta?"
26 Ja Herra sanoi: "Jos löydän Sodoman kaupungista viisikymmentä vanhurskasta, niin minä heidän tähtensä säästän koko paikan".
27 Aabraham vastasi ja sanoi: "Katso, olen rohjennut puhua Herralleni, vaikka olen tomu ja tuhka.
28 Entä jos viidestäkymmenestä vanhurskaasta puuttuu viisi; hävitätkö viiden tähden koko kaupungin?" Hän sanoi: "En hävitä, jos löydän sieltä neljäkymmentä viisi".
29 Ja hän puhui vielä hänelle sanoen: "Entä jos siellä on neljäkymmentä?" Hän vastasi: "Niiden neljänkymmenen tähden jätän sen tekemättä".
30 Aabraham sanoi: "Älköön Herrani vihastuko, että vielä puhun. Entä jos siellä on kolmekymmentä?" Hän vastasi: "En tee sitä, jos löydän sieltä kolmekymmentä".
31 Mutta hän sanoi: "Katso, minä olen rohjennut puhua Herralleni. Entä jos siellä on kaksikymmentä?" Hän vastasi: "Niiden kahdenkymmenen tähden jätän hävittämättä".
32 Ja hän sanoi: "Älköön Herrani vihastuko, että puhun vielä tämän ainoan kerran. Entä jos siellä on kymmenen?" Hän vastasi: "Niiden kymmenen tähden jätän hävittämättä".
33 Ja Herra lähti pois, senjälkeen kuin hän oli lakannut puhumasta Aabrahamin kanssa, ja Aabraham palasi kotiinsa.
24.07.2015 16:18
Niin pelastui 53 vuotta sitten ja nyt on nyt... eikä kaikki suinkaan enää ole hyvin!
24.07.2015 16:12
Pidä toi... ;)
24.07.2015 16:09
Mutta sulle kun on turha puhua luvatusta maasta, koska haluat tarpoa korpea.
24.07.2015 16:08
En suinkaan ymmärrä väärin sitä mitä tarkoitat. Sen vaan sanon että on luonnollista että tyhmyys ei vaikuta lopulliseen pelastukseen, koska Jumala on armollinen tyhmille. Sen sijaan ne jotka tietoisesti haluavat minne haluavat, saavat sinne mennä. Jumala ei rankaise tyhmyydestä, vaan tyhmyydestä saa maksaa vihan ajassa elämisen ja sitten ikäänkuin tulen läpi pelastumisen, kuten Raamattu sen kertoo ihan suomeksi.
24.07.2015 16:07
Morsiamen ylösotto perustuu haluun lähteä ja tahtoon päästä pois. Eli siinä täytyy tänään illalla alkava Tisha be Av 9. päivän tapahtuma, jossa tuo sama luku 2/10 täytyy kuin Omerin laseknnan ruokauhri "kaksi kakkua" synnissä leivottu parhaista jauhoista. Eli kun Mooses oli kansan kanssa ylittänyt Punaisen meren ja tullut luvatun maan eteen, hän lähetti jokaisesta sukukunnasta yhden vakoilijan tutustumaan luvattuun maahan ja tuomaan sitten uutisen miltä se näyttää. Nuo 12 vakoilijaa kävi ja palasi, joista vain KAKSI tahtoi mennä sinne. Muut KYMMENEN lähtivät tarpomaan erämaahan uhmamielellä, eikä Jumalan luvattu maa heille kelvannut. Sen seurauksena Jumala teki tuosta päivästä juutalaisille onnettomuuden päivän. Siitä tuli temppelinhävityksen päivä, joka myöhemmin oli kaikissa juutalaisia kohdanneissa päivissä "SE H-HETKI" eli molemmat temppelit tuhottiin tuona päivänä ja mm. holokausti alkoi tuona päivänä ja moni muu onnettomuus.
Tämä sama pätee nyt kun puhutaan ylösotosta. Tälläkin on valtava määrä porukkaa jotka lähtevät suu mutrulla erämaahan, eikä luvattu maa edes kelpaa. He kieltävät morsiamen ylösoton ja lähtevät erämaahan.
24.07.2015 14:47
Onko tyhmyys ja viisaus adventtikirkon virallinen mieleipide pelastumisen kriteerinä? Entäpä ne tyhmät jotka Jeesus lähetti ostamaan kultaa tulessa puhdistettua, eli hakemaan öljyä myyjäin luota ja kun he palasivat öljyä lamput täynnä, heidät heitettäisiin laput ja tulessa puhdistettu kulta mukanaan helvettiin. Tämä on se kylmän kovan "viisaan" adventistin armoton ja verenhimooinen ajatusrakennelma. Tekee Jumalasta juuri sellaisen, miksi ateisti sen kuvittelee. Annatte loistavan syyn ateisteille pysyä ateistina, koska en minäkään tuollaisen Jumalan luo halua ikuisesti asumaan, joka rakastaa vain viisaita.
24.07.2015 13:17
Mun mielestä 666 on lukuarvo eikä viikonpäivä.
24.07.2015 13:09
Et edes tiedä mistä puhut. Tuosta on erinomaisen hyvä raamatunpaikkakin.
24.07.2015 12:49
No katso ainakin tämä: http://www.tv7.fi/vod/player/?program=42682
Sori et on subjektiivisesti tv7 juttu mutta suosittelen ihan mielenkiinnon vuoksi.
23.07.2015 22:29
Osuit täysin naulan kantaan. Tämä on suoraa totuutta evankliumin perimmäisestä merkityksestä. Vaikka syntisi olisivat veriruskeat mutta ne tulevat lumivalkeiksi Jeesuksessa Kristuksessa. Ja vaikka sinulla olisi kaikki maailman tieto ja jakaisit kaiken omaiuutesi köyhille jne. jos sinulla ei ole Jeesusta (Rakkaus) olisit vain kilisevä kulkunen, eikä sinulla mitään olisi.
Hyvät ateistit, me puhumme siitä uskosta jollaisena se tuli alussa, eikä sellasesta uskosta jota tänä päivänä levitetään. Siinä ei ole Kristusta, koska Jumala on niin rakastava että se antaa kaiken kaikille anteeksi. Kaikki saavat siis katumatta syntejään jatkaa synnin tekemistä mutta läpäisevät kuitenkin lopuksi taivaan portilla kaikki ongelmat ja esteet. Tämähän olisi luonnotonta. Miksi edes olemme olemassa, jos näin olisi. Miksi maailma on sallittu langeta syntiin, jos ei ole mitään väliä.
Pointti on siinä, kenen sydän haluaa alistua Jumalan sanan alle ja kenen sydän haluaa itse olla johtaja maailmassa. Pointti on siinä että yksikin ajatuksen tasolla tehty pienikin rikos on yhtä suuri synti kuin Laten murhat. Olemme ystävät kaikki samassa veneessä, kyse on vain siitä haluatko tunnustaa sen ja saada anteeksi, vai luuletko edelleen selviäväsi elämästäsi meni miten meni.
23.07.2015 21:31
Se on siksi koska et ymmärrä anteeksiantoa. Synti on kuin pyramidihuijaus, syntisimmät ovat ne jotka maksavat lopulta kaiken. Kuitenkin suurin syypää pyramidiin on sen rakentaja ja sen alullepanija. Pyramidihuijaus on siis kaadettava, eikä monikaan tajua olevansa pyramidissa, koska toinen käsi menestyy ja toinen tajuaa millä hinnalla menestys tulee. Filosofiaa ehkä mutta totta, koska vasta loppupäässä ovat ne jotka tajuavat että koko homma oli kusetus.
Synnin on tultava niiden kohdalla suureksi, jotta he tajuaisivat mistä synti oikein tulee. He saavat eniten myös anteeksi, koska jos he viimein tajuaa, mistä elämässä oikein oli kysymys, niin heistä tulee elämässä parhaita. Ei sellainen joka aina vaan menestyy, ymmärrä mistä menestys tulee. Sellainen vain koko ajan luulee olevansa vain kertakaikkiaan niin hyvä, vaikka yhtä hyvin voisi elämä mennä samalla tavalla kuin epäonnistujallakin.
Muistan kun olin hälytysportsarina hälykeikalla Kalliossa Tauko-Baarissa ja siellä oli lauma skinejä joiden seurassa Valjakkala, joka oli just päässy linnasta. Käskin herrojen häipyä ja etsimään sellainen paikka missä saavat tanssia pöydillä ja säikytellä muita asiakkaita. No siinä sitte yks nuori kolli tuli mulle aukoon päätään kalssilliseen tyyliin että "hei eks tiä kuka toi on, se on kolmoismurhaaja Valjakkala". Mä katoin Valjakkalaa ja sit sitä junnuskiniä ja sanoin että ei mun mielestä ole mikään hieno juttu et on tappanu jonkun, vaan mun mielestä on hieno juttu jos ei oo tappanu ketään. No Valjakkala jostain syystä tajus mitä tarkoitan ja nousi seisomaan ja sanoi että hän on kyl poken kans ihan samaa mieltä ja et lähetään veks niinku poke sanoi. Niinpä ne sitte lähti mutta en tiedä menikö asia junnulla pähkinämurskaamoon saakka.
23.07.2015 21:11
No toi ei ollu ylläri et kotari löysi heti sielunsiskon Raakel Liekistä.
23.07.2015 20:43
Ainahan sinulta on nuo selitykset löytyny. Kuin korkkiruuvi, ei yhtään suoraa pintaa. Pysyisit edes asiassa, kerran haluat keskustella. Tapasi vaan on niin uskomaton, asenneongelma. Jos joku haiskahtaaki kristilliseltä, sanomattakaan vielä sanaakaan, niin sä oot löytäny siitä jo kaikki pahat ja väännelly kaikki jo solmuun. Se tässä on ongelma. Ethän sä oo keskustelija, vaan asioiden sekottaja ja oma napa tietenkinn ensin ja omat oikeudet vaikka kuka kärsisi siitä.
Viittasin asiasta Lateen ja sitten lähti lapasesta taas! Eikö se ole hienoa että joku löytää pois kovien huumeiden käytöstä, kovien rikosten kierteestä uskon kautta. Tämä hieno asia on tapahtunut monille ja tein siitä kerran jo aloituksenkin, joka oli mielestäni suhteellisen hyvää sisällöltään. Kävikö sitten niin, ettet ehtiny tulla sinne sotkemaan.
23.07.2015 20:40
Älä viitti saivarrella, vaan jos sulla on oikeeta asiaa niin puhu asioista. Me puhumme sinun näkökulmastasi hypoteettisella tasolla ja minulle se on konkreettista. Tässä syntyy se ero, joka sinun pitää ymmärtää, joten jos et kykene kunnioittamaan näkemystäni ja elämäkatsomustasi, niin netissä on varmasti paljon sinulle sopivia sivustoja. Ole hyvä!
23.07.2015 20:07
Eiköhän Johannastakin jokainen voi nähdä missä tämän herra on. Ei kaikki jotka huutavat Herra, Herra, suinkaan pääse Taivas iloon. Kaikki sovitus pitää olla kohdallaan, eikä sekoilla laidasta laitaan anteeksipyydellen muka katuvaisena, kunnes taas tulee sekoiltua. Tukiainen on vielä matkalla, vaan perilletulosta ei ole vielä tietoa, mutta jos sinne pääsi Lauri Johansson, niin miks ei yks "tuksu".
23.07.2015 19:51
Tulee aika jolloin synti ja saastaisuus ajetaan Jaakobista!
23.07.2015 18:46
No sä nyt olet se toisiks viimenen joka sen ymmärtäisi. Tuhis on viimenen.
23.07.2015 18:02
Joo ja kaikki länsimaat ovat saaneet siunauksia, suurimmat Kristinuskon puolustajat ovat olleet Saksa ja Ruotsi. No vaurautta on kummassakin maassa ollut yllin kyllin, jos vertaa täysiin pakanamaihin, joihin IR viittasi.
23.07.2015 17:55
Hyvin puhuttu. Kuitenkin sinä itse sen sanot lopuksi. Jeesus suojelee onneksi pahalta, joten meidän tehtävämme on ilmoittaa harhaopista muttei lähteä mässäilemään sillä, kuten jotkut selvästi antautuvat hakemaan harhaoppeja kuin joku palkkionmetsästäjä, korottaen siten itsensä Jumalan salapoliisiksi. Ei niin!
23.07.2015 15:08
43 / 121