Vapaa kuvaus

www.pelastussanoma.fi

Aloituksia

91

Kommenttia

2401

1. Matt. 10:15 Totisesti minä sanon teille: Sodoman ja Gomorran maan on tuomiopäivänä oleva helpompi kuin sen kaupungin.
    Mutta ennen sitä, mitä tapahtui kun Aabraham edusti silloista rukoilevaa vanhurskautta eli seurakuntaa:
    1. Mooseksen kirja 18:
    20 Niin Herra sanoi: "Valitushuuto Sodoman ja Gomorran tähden on suuri, ja heidän syntinsä ovat ylen raskaat.
    21 Sentähden minä menen alas katsomaan, ovatko he todella tehneet kaiken sen, josta huuto on minun eteeni tullut, vai eivätkö; minä tahdon sen tietää."
    22 Ja miehet kääntyivät sieltä ja kulkivat Sodomaan päin, mutta Aabraham jäi vielä seisomaan Herran eteen.
    23 Ja Aabraham lähestyi häntä ja sanoi: "Aiotko siis hukuttaa vanhurskaan yhdessä jumalattoman kanssa?
    24 Entä jos kaupungissa on viisikymmentä vanhurskasta; aiotko hukuttaa heidät etkä säästä paikkaa siellä olevain viidenkymmenen vanhurskaan tähden?
    25 Pois se, että sinä näin tekisit: surmaisit vanhurskaan yhdessä jumalattoman kanssa, niin että vanhurskaan kävisi samoin kuin jumalattoman! Pois se sinusta! Eikö kaiken maan tuomari tekisi oikeutta?"
    26 Ja Herra sanoi: "Jos löydän Sodoman kaupungista viisikymmentä vanhurskasta, niin minä heidän tähtensä säästän koko paikan".
    27 Aabraham vastasi ja sanoi: "Katso, olen rohjennut puhua Herralleni, vaikka olen tomu ja tuhka.
    28 Entä jos viidestäkymmenestä vanhurskaasta puuttuu viisi; hävitätkö viiden tähden koko kaupungin?" Hän sanoi: "En hävitä, jos löydän sieltä neljäkymmentä viisi".
    29 Ja hän puhui vielä hänelle sanoen: "Entä jos siellä on neljäkymmentä?" Hän vastasi: "Niiden neljänkymmenen tähden jätän sen tekemättä".
    30 Aabraham sanoi: "Älköön Herrani vihastuko, että vielä puhun. Entä jos siellä on kolmekymmentä?" Hän vastasi: "En tee sitä, jos löydän sieltä kolmekymmentä".
    31 Mutta hän sanoi: "Katso, minä olen rohjennut puhua Herralleni. Entä jos siellä on kaksikymmentä?" Hän vastasi: "Niiden kahdenkymmenen tähden jätän hävittämättä".
    32 Ja hän sanoi: "Älköön Herrani vihastuko, että puhun vielä tämän ainoan kerran. Entä jos siellä on kymmenen?" Hän vastasi: "Niiden kymmenen tähden jätän hävittämättä".
    33 Ja Herra lähti pois, senjälkeen kuin hän oli lakannut puhumasta Aabrahamin kanssa, ja Aabraham palasi kotiinsa.
  2. Pidä toi... ;)
  3. Se on siksi koska et ymmärrä anteeksiantoa. Synti on kuin pyramidihuijaus, syntisimmät ovat ne jotka maksavat lopulta kaiken. Kuitenkin suurin syypää pyramidiin on sen rakentaja ja sen alullepanija. Pyramidihuijaus on siis kaadettava, eikä monikaan tajua olevansa pyramidissa, koska toinen käsi menestyy ja toinen tajuaa millä hinnalla menestys tulee. Filosofiaa ehkä mutta totta, koska vasta loppupäässä ovat ne jotka tajuavat että koko homma oli kusetus.
    Synnin on tultava niiden kohdalla suureksi, jotta he tajuaisivat mistä synti oikein tulee. He saavat eniten myös anteeksi, koska jos he viimein tajuaa, mistä elämässä oikein oli kysymys, niin heistä tulee elämässä parhaita. Ei sellainen joka aina vaan menestyy, ymmärrä mistä menestys tulee. Sellainen vain koko ajan luulee olevansa vain kertakaikkiaan niin hyvä, vaikka yhtä hyvin voisi elämä mennä samalla tavalla kuin epäonnistujallakin.
    Muistan kun olin hälytysportsarina hälykeikalla Kalliossa Tauko-Baarissa ja siellä oli lauma skinejä joiden seurassa Valjakkala, joka oli just päässy linnasta. Käskin herrojen häipyä ja etsimään sellainen paikka missä saavat tanssia pöydillä ja säikytellä muita asiakkaita. No siinä sitte yks nuori kolli tuli mulle aukoon päätään kalssilliseen tyyliin että "hei eks tiä kuka toi on, se on kolmoismurhaaja Valjakkala". Mä katoin Valjakkalaa ja sit sitä junnuskiniä ja sanoin että ei mun mielestä ole mikään hieno juttu et on tappanu jonkun, vaan mun mielestä on hieno juttu jos ei oo tappanu ketään. No Valjakkala jostain syystä tajus mitä tarkoitan ja nousi seisomaan ja sanoi että hän on kyl poken kans ihan samaa mieltä ja et lähetään veks niinku poke sanoi. Niinpä ne sitte lähti mutta en tiedä menikö asia junnulla pähkinämurskaamoon saakka.
  4. Eiköhän Johannastakin jokainen voi nähdä missä tämän herra on. Ei kaikki jotka huutavat Herra, Herra, suinkaan pääse Taivas iloon. Kaikki sovitus pitää olla kohdallaan, eikä sekoilla laidasta laitaan anteeksipyydellen muka katuvaisena, kunnes taas tulee sekoiltua. Tukiainen on vielä matkalla, vaan perilletulosta ei ole vielä tietoa, mutta jos sinne pääsi Lauri Johansson, niin miks ei yks "tuksu".