Vapaa kuvaus

Hei!

Täältä Savon puolelta olen 83- vuotta täyttänyt naisihminen, kaksi lasta, mieheni menettänyt.

Yksin olen elellyt jo kohta kaksikymmentä vuotta. vuotta, ei valittamista olossani;)
Yksinäiseksi en eloani tunne, aina jotakin touhua päiviin riittää.

Kirjoittelen melkein joka päivä 80+ketjuun, Noja-tuoli otsikon alle , vuoden alusta tänne siirryin, päiväni näin aloitan.

Uskon että mieleni pysyy näin tehden vireänä ja uudet virkistävät ajatukset syntyy lukiessa toisten viestejä.

Eläkeläisyhdistykseen kuulun ja siellä lauluryhmässä laulelen, pientä piristystä hakien..

Terveyteni on hyvä, mitä nyt nuo polvet meinaa kenkkuilemaan ruveta ja se aika paljon jo rajoituksia asettaa, mutta hammasta purren nämä joka päiväiset rientoni suoritan.

Nyt on hiljentynyt harrastus toiminta, enää en jaksa, en tunne yhtä mielekkääksi, mutta mukana kuitenkin vielä olen.
Kesää jo kovasti odotan, nyt kauniista talvesta nautin, siinä se etenee lämpimän tulo, toivossa olen, että kaunis kesä tästä vielä tulee.
Elämässä kiinni, valoisin mielin uutta kohti.

Iloa ja voimia profiiliini kurkistaville;)

Aloituksia

154

Kommenttia

2546

1. Huomenta, kauniiseen sunnuntaiaamuun, melkein pilvetön taivas ja hiljaisuus yllä maan, voiko paremmin päivä alkaa.
    Markkina sääkin oli kohtalainen, ja ihmisiä oli paljon torilla eilen.
    Kauppa ei kehuttavasti käynyt, mutta joukon mukana kuitenkin.
    Olipa hurskaisella tarkat laskut , ukkosesta kuin pisaroistakin, ei muuten ole kovia ukonilmoja sattunut minunkaan kohdalla, olisiko yksi ollut koko kesänä.
    Lauantai toivotut silloin nuorena oli aina kuunneltava, nykyään kuuntelen tätä Savossa kuuluvaa radio lähetystä jatkuvasti, tulipa sieltä mitä tahansa.
    Jos et olisi maininnut ynnämuu kirjoitus virheestäsi, en ollenkaan huomannut lukiessani viestiä, näitä virheitä sattuu ja kiva että niistä ei joka kerta edes mainita;)
    Urheilukisoja en ole katsonut, kuulemma saisin hävetä, mutta kun ei kiinnosta, niin ei.
    Tuosta pyykkipäivästä muori mainitsi, nykyään työteliäin homma siinä on kuivamaan laitto.
    Kun kone on kylppärissä, helppoa on pesu, jälkihommat sitten työllistävät.
    Aika hölmöä kyllä omaa konetta pitää, kun iso kone olisi pyykkituvassa, eurolla paljon sopisi pestä, no nyt näin.
    Late ei tässä kovin uutta ja tuoretta ole kertomiset, mutta totuttuun tapaan on vaan pirttiin kurkattava.
    Suosiosta en tiedä, mutta kiva kun olet sitä mieltä "hopeatoppo", se ennen ollut lukijamäärän laskuri ei nykyään näy, joten pimennossa sen suosion kanssa tässä ollaan;)
    Ehkä lukijoita vähän enemmän kuin kirjoittajia, siksi huhuilenkin uusien kirjoittajien perään, lukuhalut sen myötä kasvaisi.
    Hellyttävä tuo kuva Tero Pitkämäen kohtaamisesta poikansa kanssa, ei taida poika vielä osata ylpeä olla isästään, isä kyllä pojastaan on ja kannattaa ollakin.
    Tuo omena sato taitaa olla monessa paikassa kovasti tuhoutunut, syömistä ajatellen, mutta käyhän ne mehuksi toukkaisetkin;)
    Nyt alkaa tuntua siltä, että ruuan laittoon olisi alettava, jos meinaa ruoka aikaan saada ateria pöytään, uuniin aion kaalilaatikon laittaa, mitä muuta on vielä kysymysmerkki.
    Voisi jotakin pulla puolta myös tehdä, kun uuni lämpiää, vaikka sunnuntai onkin, samanlaisia nämä päivät meikäläiselle on;)
    Nyt ihastelua syksyisestä kuulaan kirkkaasta sunnuntaista, lämmintäkin on päivällä, tästä vaan nauttimaan;)
  2. Huomenta vesi sateiseen perjantai aamuun ja alkavaan viikonloppuun.
    Elokuu viimeisiään kuluttaa ja syksyn elkein loppuun taitaa mennä, toivottavasti kuitenkin huominen olisi sateeton, on ne maalaismarkkinat.
    Eilinen sokkomatka oli mitä onnistunein, sääkin juuri sopiva ei satanut, mutta ei liian hellettäkään, aurinko maiseman kaunisti.
    Kaunis olikin maisema silmien edessä, kun yllätyksenä laiva risteilyn teimme.
    Ajoimme Kuopion satamaan ja siellä odotti Ukko laiva miehistöineen ja siitä risteily alkoi Kallavedellä.
    Laivalla nautimme makoisan lounaan, jälkiruokineen, kahvineen ja sitten rantauduimme Alapihan viinitilalle, maisteltiin viinejä ja joku paikan tuote mukaan lähti.
    Tämä osio vei neljä tuntia ja ihasteltavaa riitti maisemissa, Kuopiosta ajoimme ABC :lle mihin oli tilattu makoisat kahvit, mansikka viinerin kanssa.
    Päivä kului nopsaan ja tyytyväinen porukka palasi kotiin kello 18, aika taulut piti minuutilleen, ai unohtui menomatkalla kävimme Kuopion torilla, omenia lähti sieltä mukaan, joillakin oli kalakukkokin.
    Tämä reissu maksoi kaikkineen 40 euroa, ei paha, seuraavalle sokkomatkalle taas mukaan.
    Matkailu avartaa, totta se on, kun vaan jaksaisi mukana kulkea.
    Nyt taas en tiedä mihin tämä viestini meneekään, on hankalaa, kun en osaa konetta kuntoon laittaa.
    Kaikki eilen tulleet viestit ovat näkymättömissä, omia viestejä vain näköpiirissä, kai sitä olisi pyydettävä apua viisaammilta.
    Itse en osaa tilaa korjata, vaikka kuinka yritän ymmärtää näitä selityksiä, ei löydy keinoa millä saisin tuon pitkän komentorivin pois, mikä estää kunnolla sivulle pääsyn, mistä ihmeestä tuollainen komentorivi onkaan tielleni tullut?
    Jätän nyt tähän, kun en tiedä tuleeko mihin, vai jääkö bitti taivaalle, hyvää viikonlopun alkua kuitenkin kaikille.
  3. Taas uusi aamu, pilvipoutaiseen säähän heräillään, saapa nähdä sataako tänään?
    Nyt luonto jo kaipaisi virkistävän sateen, mutta kesä voisi sen jälkeen jatkua;)
    Ei auta tuota kuumuutta valittaa, vaikka voimat veisikin, on sitä niin odoteltu.
    Pertun päivähän se oli eilen ja ennen puhelin langat notkuivat pääskysten tehdessä niillä matka suunnitelmiaan, nykysin harvoin tätä enää näkee.
    Onkohan eläintenkin maailmassa uudistuksia tapahtunut?
    Tuo Marja-Liisan kaipaama uiminen on jäänyt minulta jo vuosia sitten, ennen mökki maisemissa sitä tuli harrastettua.
    Junamatkalla katselin joskus pensaiden takaa näkyviä tyyniä järven selkiä, kyllä ajatus uimaan menosta oli houkuttava.
    Yhden paarman olen listinyt, yksi hirvikärpänen jo hiuksiini löysi ja pääsi hengestään, itikoita vähän enemmän, mutta vähällä olen minäkin päässyt näiden kiusan henkien kanssa.
    Marjat on pakkasessa, enää kurkkujen laitto suolaan, loppusuoralla on tämän syksyn säilöntä.
    Perunoita vielä vähäsen parvekkeelle kylmälaukkuun laitan, lanttuja ja porkkanoita raasteina ja lohkoina, niitäkin muutaman rasian, siinä se sitten on.
    Sitten alkaa se ikkunoiden pesu, verhojen ja mattojen vaihto, ym. siivoukseen liittyvää, aina jotakin suurempaakin puuhaa löytyy.
    Räntäsateiden ja pimeyden tultua, sitten lämpimässä istun ja pakkasesta marjoja nautin;)
    Meinasin unohtaa puolukat, kyllä niitäkin uutta satoa olisi saatava, vaikka entistäkin vielä on.
    Minä joka kerta kirjaudun, jos yritän ilman omaa nikkiä, ei mikään kelpaa, tällä omalla sujuu hyvin.
    Eilen tehtiin pussukoita, joihin laitettiin neljä kuitukankaasta tehtyä pussia, kuivia koivun lehtiä täytteenä, niistä sitten saunaan kesän tuoksuja tarjoamme pientä korvausta vastaan.
    Pellavapusseja, arvokkaita jo sellaisenaan, niistä jo joulua varten suunnitelmia teimme, jotain kivaa yllättävää sisään ja pukin konttiin;)
    Jopas lipsahti tuo joulu näin syksyn aatoksiin;)
    Nyt toivottelen virkistävää sadekuuroa kaikkialle ja sitten taas lämmintä, intoa vaikka maton pesuun, minulla ei pestävää ole, kaikki reilassa.
    En läheskään joka kesä mattoja pese, lumihangessa hakkaan, eihän se pölyä kummempaa se lika ole näin yksin eläjällä, sukkasillani kotona tepastelen.
    Tälläisin miettein tänään, huomenissa lisää, heippa!
  4. Huomenta uuteen elokuun viimeiseen viikkoon, kauniina alkaa tämäkin päivä, ehkä ei ihan niin kuumaa päivää tule kuin eilen.
    Matkustaminen kuumalla ilmalla vie voimat, palautumiseen menee kauan.
    Junan ikkunasta katselin yksitoikkoisen vihreää näkymää, enää ei taloja, järviä ja peltoja juurikaan näy, pensastuminen vie kaikki näkymät.
    Siinä olisikin työmaata työttömille, kun kaikki ratojen ja maanteiden pensaat pois leikattaisiin.
    Minun lisäksi myös turistit siitä työstä hyötyisi, onhan runsaat järvet näkemisen arvoiset.
    Kurkia oli jo laumoissa jollakin pellolla, minkä onnistuin näkemään, kohta taivaalle aurat ilmestyvät.
    Kovin on hiljaista tämä pirtin oven auki saaminen nykyään, mutta onhan ymmärrettävää, että kauniit ilmat, säilöminen talven varalle veloittaa koneella istumista.
    Tämä minun aamu varhainen koneella käynti, jättää päivän muille hommille.
    Kovasti vaarallisia on nuo ynnämuun kuvailemat utjutukkit, voi joskus huonostikin käydä jos selliseen törmää.
    Tuollaisia irrallaan lautasta olevia olemme itsekukin, virta vaan kuljettaa, kysymättä kaikin ajoin mitä itse haluamme.
    Onnekseni kaikki kohtalaisen hyvin on tähän asti mennyt, onko onnen kantamoinen sattunut mukaan?
    Mihinkään suureen ja mahtavaan ei ole tottunut, ei sitä osaa kaivatakaan, tyytyväinen olen olotilaani, kun vaan näin jatkuisi loppuun asti.
    Minulla tuo sisään kirjautuminen onnistuu kohtalaisen hyvin, vaikka tämän Widsow10 jälkeen hankaluuksia olikin.
    Mitä tuohon Venlastiinan kirjoittelun aiheiden puuttumiseen tulee, ei tässä asiaa tule kerrottua, arkipäivää vaan kertoilen ja aina siitä puhumista riittää;)
    Uskon että elämästä kertominenkin on joillekin ihan mukavaa luettavaa, minä ainakin mielelläni lueskelen toisten elämän kulkua.
    Noita maailman tapahtumia tulee yltäkyllin mediasta ja mitäpä niihin asioihin osaisikaan mitään rakentavaa sanoa, mielipiteitä kylläkin, vaikka eihän ne mihinkään kuulu, saatikka vaikuttaisi.
    Tänään menemme tekemään tuoksupusseja koivun kuivatuista lehdistä, sen pussin kun löylyveteen laittaa tulee kesän tuoksu saunaan.
    Maalaismarkkinoilla sitten niitä kauppaamme, vastalla saisi saman tuoksun, mutta harvemmalla niitä vastoja on varastossa.
    Talkoisiin siis kohtapuoliin, sitä ennen on kotia kohennettava ja kukat parvekkeella juotettava.
    Keräsin muuten tänä aamuna pieniä kirsikka tomaatteja omasta kasvustosta ja muutama kurkkukin siellä on, kokeilu onnistui siltä osin.
    Jatkossa en tiedä tuleeko laitettua, mutta ihan mielekäs kokeilu ja nyt päivän jatkoa hyvissä merkein kaikille;)
  5. Huomenta, edelleen niin kauniiseen aamuun.
    Eilinen päivä hujahti pienissä puuhissa, marjojakin tuli kerättyä, toista litraa vattuja ja sama määrä mustikoita, tänään aion vielä mennä katselemaan.
    Ei mustikoita näissä maisemissa liioin ole, mutta vattuja kyllä, vähäiset sienet kuivaneet.
    Täällä maalla on niin rauhaisaa, ei kuulu kuin autojen hurina silloin tällöin, piha on vähän villiintynyt, huomaa ettei jatkuvasti täällä oleskelua ole.
    Maisemat muuttuu, kun pensaiden kasvu on ollut valtavaa, joka paikka on tuuhentunut, ei viime kesäiseksi tuntisi.
    No ne sateet saaneet luonnon terveenä lisääntymään.
    Kukkaketo, viime kesäinen kasvinmaa on nyt heinän ja kukkien täyttämä, no kaunis on katsella, huomaa vaan miten tärkeä ihmisten liikkuminen ja jäljen jättäminen on asumuksille.
    Onhan se autonkatsastus yksi jännitys momentti sekin, mutta useimmin tämän ikäryhmän autot kunnossa ovat.
    Nyt sitä on ajeltava, kun kunto vielä sen sallii.
    Koeta nyt vaan tietokoneella käydä hurskainen, lyhyt viestikin kertoo, että hengissä ollaan;)
    Uutisia ei paljon viitsi kuunnella, samaa jauhamista, nyt sitten ammattiliitot syy viitan saa harteilleen tuon yhteiskuntasopimuksen hylkäämisestä, olihan se lähtö hetkelläkin melkoin uhka vaatimus.
    Paras on hiljaa siitä olla, kun ei asioiden rehellistä laitaa tiedä, tuntuu kuin aina olisi joillakin ketunhäntä kainalossa, no rahan mahti tiedetään.
    Kunpa nyt saisivat jotakin hyvää sovittua, jos ei niin ollaan koko kansa pakosti talkoissa.
    Nyt tuonne metsään, toivottavasti ei karhua eteen tule.
    Vaikeaa on liikkuminen, mutta juuri luin lehdestä, että vaikka kontaten on mentävä, jospa kuitenkin seisten onnistuisin, iloista päivää,kunnon mukaan sitten liikkumaan.
  6. Huomenet jälleen, perjantai päivä ja viikonloppu edessä.
    Sää suosii, minun makuuni ja kuntooni ei ihan helle sää sovi, mutta en valita, kyllä tätä on kaivattu.
    Vattumetsään jouduttiin vasta puolenpäivän aikoihin ja oli se melkoinen kestäminen, kun aukolla oltiin, sitten illalla käytiin uudelleen ja jopa oli kiva kerätä.
    Marjoja riitti ja jäi vielä tähteellekin, ei sitä ihan maailmoita jaksa haalia.
    Punajuuret keitettiin ja purkitettiin, ihania olivat syödä ja varmaan talvellakin maistuvat.
    Seuraava urakointi lanttujen ja perunoiden kanssa, sitten syyskuun alussa.
    Ikävää tuo selkävaivasi Paulamaria, en kadehdi, kestämistä ja parempaa oloa toivotan.
    Eipä tainnut uni heti Latelle tulla, kun noin pitkät torkut otit, minulta jää pieneksi nuo päivälevot, joskus torkahdan tuoliin.
    Eikös ole aikaista talven tuloa ennustettu, tuleeko pakkasta ja lunta se jää nähtäväksi.
    Veroja kirkolle maksan minäkin, kesäisin haudan hoidon, ihan halpaa sekään, mutta kun ei pääse aina itse hoitamaan.
    Onhan kirkon tilat nykyään jo monenlaisessa käytössä, meilläkin eläke kerhomme toimii kirkon yhteydessä.
    Omenia taitaa tulla todella vähän, mutta eipä joka kesä tarvitsekaan, säästyypä siltä urakalta, entistä on pakkasessa, aina niitä syömisiin riittää.
    Voi käydä niin, että alkuunsa jää sienisato, jos näin kuumaa on, kuivuvat alkuunsa, kyllä vatuissakin kuivumista huomasi.
    Juomista sitä pitääkin paljon nauttia, ihan paikallaan ynnämuun "herkuttelu".
    Nyt pitää katsella mihin tänään päivä kuljettaa, kai jotakin puuhaa aina löytyy.
    Hyvin olette pirttiä näkösällä pitäneet, tähän olen oppinut luottamaankin, uskollisia kirjoittajia olette, kiitos siitä omasta ja pirtin olemassa olon puolesta;)
    Koittakaa jaksaa hellettä, kyllä se pian loppuu, moi, moi.
  7. Huomenta, kaunis päivä tulossa ja minä matkaan pariksi päiväksi maalle, niitä vattuja keräämään.
    Yhdyn Puskasuleiman kertomaan tuossa mopoilijoiden äänekkäästä ajelusta, meillä on tässä kaksi pitkää suoraa katuosuutta, päättyvät poliisilaitoksen kulmille, melu ajettaessa mahtava.
    Olen ihmetellyt, ettei se poliisi setien korvaan käy ja niinhän se on kuin kaikessa muutama saa koko ryhmän maineen pilalle.
    Takinkääntäjistäkin on ollut puhetta, en oikein jaksa enää edes seurata tuota hommaa, puhetta paljon ja selityksiä, mutta eipä niitä tekoja parempaan suuntaan vaan tapahdu.
    Viides asunto tämä missä nyt asun, sitten kotoa lähdön jälkeen ja tämä varmaan jää viimeiseksi, kaikin puolin olenkin tyytyväinen.
    Vuokralla kaksi ensimäistä ja sitten pankin avustuksella omaan päästiin, kalliiksi tuli niihin aikoihin, korko hipoi taivaita, nyt velat maksettu.
    No johan ne mieheni eläessä maksettiin ja uutta en ole tarvinnut tehdä, onnekseni.
    Veden lämpötila on nyt uimarannoilla kesän tasossa, kesähän se sitten kuitenkin meitä hellii, vaikkakin yöt jo viileitä.
    Kelpaisi sitä pyörällä suihkia, mutta eipä enää onnistu, hyvä kuitenkin, että vielä jalkaisin ilman apuvälineitä pääsen liikkumaan.
    Kamalan paljon on nuo muorin mainitsemat "rollikat" lisääntyneet ja hyvä kulkuneuvo onkin, helpotta liikkumista ja myös kauppatavarat mukana kulkee.
    Todella mukavampi on, kun kahviseuraa on, vaikka tämä aamukahvi tulee kyllä sujuvasti nautittua yksinkin ja siitä se päivä sitten alkaakin.
    Nyt jätän pirtin pariksi päiväksi ja uskon että hyvissä käsissä on, kirjoittelua tulee, ei nurkan taakse sujahda, onko koskaan niin käynyt?
    Kesän jatkumoa kaikille, kuka nyt mitäkin aikoo tehdä, metsään tai torille, tai vaikkapa vaan parvekkeella oleillen, aika se kaikella tapaa kuluu, heippa!
  8. Maanantai ja viikko aivan koskematon, mitäpä tuokaan tullessaan.
    Elämä kumminkin vilkkaana sykkii tuolla ikkunan takana, koulukkaat oppiin rientävät ja työhön menevät myös päiväänsä alkavat.
    Minkälainen onkaan viikonloppu perheissä ollut, iloa ja lepoa, ehkä riitaa ja ankeutta, kaikkea mahtuu elämään.
    Ihmettelen usein, miten vanhemmat selviävät noiden nuorten kanssa, kun jokaisella melkein on mopo millä kouluun matkaa, mitä kaikkea kuuluukaan nuorten elämän sykkeeseen, varmaan euroja kuluu.
    Kuulosta tosi mukavalta tuo säilömisen into, jokainen jotakin talven varalle laittaa, mikä onkaan terveellisempää, kun oma laittamat mehut ja hillot, tietenkin mahdollisimman vähällä sokerilla.
    Pakkasessa säilyvätkin hyvin, mutta lettukestejä varten on makeaa hilloa oltava, nam, nam)
    Minä sain mehumaijallisesta liki viisi litraa mehua, olivat kyllä isoja ne punaviinimarjat.
    En ole kokeillut tuota marjapuuroa mistä Ramoona kerroit, taas uusi kokeiltava, näin sitä aina oppii;)
    Joskus olen kuullut, että elokuun aurinko ei rusketa, mutta taitaa olla tarua, kun sinäkin Neeassa selkäsi poltit.
    Nyt pitää mennä vattuja keräämään aurinkoiseen paikkaan, rusketustakin saa lisää, vähälle on tänä kesänä jäänytkin.
    Tuo Tuohivirsu onkin soma nikki Latevaan, käytä sitä useammin;)
    Noista ikkunoihin tuijotteluihin vielä, minä en näe sisälle vaikka kuinka tirkistäisin tuonne naapuri taloon ja vain tie on välissä, jos ikkunan edessä jotain tekevät sen huomaa, no valojen aikaan näkeekin, jos katsoa haluaa.
    Sini-sirkku kertoili pistäytymisestä lähikauppaan, minustakin on mukava piipahtaa tuohon lähellä olevaan pieneen, mutta kaikkea tarvittavaan kauppaan.
    Inhoan pitkiä käytäviä noissa hehtaarihalleissa ja harvemmin siellä edes tuttuja vastaan tulee.
    Nyt on muori töpinöissään, kun eilen kyläpaikassa kissaa sai helliä, kyllä ne suloisia ovatkin.
    Tuo rappujen alas meno onkin vaikeampaa kuin ylös kiipeäminen, kyllä mielellään askeltaa kuten pienet lapset ja jos mahdollista kaiteesta kiinni pitäen.
    Taivas on edelleen sinisen kuulas ja kirkas, lupailivat koko viikoksi tälläistä säätä, kyllä kelpaa eläkeläisten vattuun ja sienien etsintään lähteä, toista on työssä käypien, voi ikävältä nähdä ikkunasta vaan tämä luonnon ihanuus.
    Kaikille se kuitenkin paistaa, tämä vitamiini lähde ja siitä terveyttä otamme me vanhatkin.
    Eipä suuria suunnitelmia ole täksi päiväksi, maalle ehkä huomenissa taas pariksi päiväksi lähden.
    Nautittavaa päivää teille toivotan, ihoa rasvalla suojatkaa ja juomista matkassa pitäkää, kyllä se siitä;)
  9. Sunnuntai aamun rauhaa, hiljaista on tuolla kaduillakin ja taivas kirkas, oikein se mummolaan pyöräily päivä olisi;)
    Kuollut on tämä kaupunkini näin sunnuntai aamuna, katurit ei kulje ja muukin liikenne olematon, ei marjaan menijöitäkään tänään ole.
    Luulisi tälläisen sään metsään houkuttelevan.
    Tuo polvien kipuilu se vauhtia hiljentää, mutta liikkeellä vain olisi oltava.
    Vielähän sitä tasaista katua askeltaakin, kun ei vaan mitään kiveä tai muuta pientäkään jalan alle satu.
    Joka askeleella kipu tuntuu ja kai sitä sen vuoksi varoen liikkuu ja vielä pieni jännitys pahentaa asiaa.
    Mennään nyt sitten varoen.
    Eipä noita ilmoituksen jättäjiä liioin ole ollut, kiire nyky eläkeläisillä;)
    Onkohan suljetun paikan kammoa minulle, tai sitten tämä yksin asuminen vaatii seurantaa kadun liikkeestä, siksi verhoni on aina ylhäällä, no sitten valojen aikaan joskus lasken alas.
    Katujen liikenne tuntuu kuin olisin ihmisten seassa, en kyllä ihmisiä tunnista, mutta vilskeen kyllä, silloin kun sitä on.
    Minulla on kukkia parvekkeella paljon ja ihan itseäni varten ne olen laittanut, töitä kyllä teettää, kun aina janoisia ovat.
    Päivän kun porottaa, kuumaa on parvekkeella, miljoona kellot roskaavat kovasti, pitää ensi keväänä miettiä tilalle jotakin muuta, jos nyt olen laittamassakaan, koskaan ei tiedä.
    Minulla myös muuttui hitaaksi tämä kone, kun sen uuden latasin, päivityksiä joka koneen avaamisen jälkeen ja sinuksi en vielä tämän Windsow 10 :n kanssa ole päässyt.
    Hitaasti hyvä tulee, näin toivon.
    Talossani on paljon vuokralaisia ja heidän kanssaan on ollut ongelmia noissa toisissa rapuissa, tämä minun käytäväni on onnistunut vuokralaisten suhteen, rauhaisaa on.
    Enimmäkseen nuoria on vuokralaisina ja heidän elin tapansa poikkeaa tavanomaisista ja säännöt ei meinaa tarttua, muutama nuori pari on häätää pitänyt.
    Poliisi ei hyvää mainetta talolle anna.
    Tuossa puistossa mikä on olohuoneeni ikkunan edessä, naakat ja pulut meinaa kiusaa tehdä ja piiput katoilla on pesimisen aikaan vahdittavia.
    Olen ihmetellyt, että ei niin sanotut laitapuolen ihmiset( puliukot ) ole puiston penkkejä omineet.
    Nyt vaahterat hyvin lehteviä, saattaa syksyllä olla värikäs maisema.
    Nyt sitten olen taas höpötellyt, ei mitään asiallista, mutta jutustelusta kaiketi käy;)
    Tulkaa samaa harrastamaan toisetkin, ihanaa sunnuntaipäivää.
  10. Huomenta kauniiseen lauantai päivään, taivas aivan pilvetön ja aurinko paistaa.
    Kuitenkin, vaikka kauniilta näyttää, ilmassa on syksyinen koleus.
    Olisi sellainen sää, että marjametsä kutsuisi, jos lähistöllä sellainen olisi, onneksi tuo tori on lähellä ja siellä voi näitä metsän ja peltojen tuotteita ihastella, nautittavaksi ostaa.
    Latasin tämän Windows 10 ja kyllä se teettää hommia, kaikki tärkeä pitäisi uudistaa ja kun osaamaton on, vaikeutta aiheuttaa, hitaasti avautuukin.
    Kyllä se niin on, että kaikki uusi on hyvin hitaasti opittavaa, joskus tuntuu että jopa taitajat meinaa huuli pyöreänä olla.
    Varmasti ihan yksinkertaista on, mutta kun ei ymmärrys riitä minkä mahtaa, jatkuvasti jotakin uutta vaan ilmaantuu.
    Tässä kadun kulmassa asun, mutta liikenne ei häiritse, ei mikään muukaan.
    Joskus hymyilyttää, kun kuuntelee noita valituksia mitä naapuri talostakin kuulee, miksihän pitääkään olemattomiin tarttua.
    Lehdessä oli, että miksi ihmiset pitävät säleverhot tiivisti ummessa ja sekös poikikin jos jonkinlaista vastaista.
    Harvalla kai lattiasta kattoon tämä ikkuna on, että näkisi sisällä olevien toiminnat, kun kuulemma ihmiset niin uteliaita, että tuijottavat ikkunasta sisään.
    Minulla on säleiköt ylhäällä, aurinkoa pimennän ja kun valojen aika tulee saatan verhot alas yön ajaksi laskea.
    Ketähän tuo minunkin elämä kiinnostaisi, että jaksaisi ikkunan takana tuijotella, itse en ainakaan kiinnostu ikkunoita katselemaan, korkeintaan verhot ja kukat saattavat saada huomion kiintymään.
    Eikö hillo ole vaikeasti pullosta ulos saada?
    Kyllähän tuo jalan nousu vaikeaksi on muodostunut ja tasapaino heiluttaa, yllättävän korkea voi joskus myös maton reuna olla.
    Metsässä roikun puun oksissa, sillä tavoin risukoistakin selviää, onnekseni käsivoimat melko hyvät.
    Portaiden alas kulku on vaikeaa, vaikka ei leikkauksia ole vielä tehtykään, polviin ottaa.
    Louhikkoon ei juurikaan mieli tee mennä, siellä voisi käydä huonosti.
    Taisi mennä eilinen täälläkin ilman sadetta ja mukavaa säätä on luvassa.
    Täksi päiväksi ei suurempia suunnitelmia, kuluu kai se jollakin tapaa, vaikka ei tekemisiä olekaan varannut, ilta se vastaan tulee ilman suunnitelmiakin;)
    Toivottelen kaunista ja onnellista päivää joka ikiselle.