Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2899

1. Ihanaa+on+korppiksen+pihalla+nauttia+aamukahvia+ja+nauttia+kesäisistä+aamuista,+vaikka+sinulla+se+taitaa+mennä+jo+brunssin+puolelle,+koska+itse+herään+aina+4-5+välillä!DApropoo!.Kuinka+sinä+vedät+veneen+vesille+ja+sitten+sen+työnnät+rantaan,+koska+minä+olen+aina+työntänyt,+siis+rannasta+poispäin+veneen+vesille+ja+sitten+kotirannassa+vetänyt+sen+kuiville+teleille.+No,+vitsi,+vitsi,+ehkä+Kainuussa+tehdään+se+toisin+päin.Sitäpaitsi,+muista+laittaa+se/ne+katiskat+aina+veden+peittoon,+siis+ei+se+yläosa+veden+pinnalla,+sillä+muuten+saat+koko+sinun+sorsapoikueen+sinne+pyydykseesi+ja+jos+rannalle+nostat,+niin+kaikki+rastaat+ja+harakat+on+siellä+siivottavana.On+nimittäin+kokemattoman+vävypoikani+kokemuksia+ja+isäni+oppejakin.Mansikoita+en+ole+vielä+ostanut+ja+luulen,+oletan,+että+menemme+johonkin+mansikkatilalle+niitä+itse+poimimaan,+koska+täällä+niitä+on+paljon+ja+olen+silloin+"vuorenvarma,+että+kotimaisa+ovat.+Ei+tarvitse+sitä+Makriina++"sormitunnistetta"josta+itsekkin+luin.Uimaan+tuskin+uskallan,+koska+on+tuota+ikää+ja+peloiteena+on,+että+siellä+voi+tulla+joku+"kohtaus",+mutta+koskaan+ei+kerrota,+että+kaatuiko+uimari+kännissä,+eikä+pääsyt+ylös,+koska+se+on+jo+iäkkäillä+aika+vaikeaa!DDOlenhan+minä+uinut+paljon+nuoruudessa+ja+vesisuksilakin+olen+tehnyt+aika+monta+kiemuraa,+mutta+koskaan+en+onneksi+kaatunut,+kuten+kavereiden+kanssa+Buster+veneellä+.+No,+tämänhän+olen+jo+ilmeisesti+moneen+kertan+kertonut,+joten+olkoon+nyt.
  2. Luin+aloituksen+useaan+kertaan+ja+en+ymmärrä,+miksi+yhden+otsikon+alla+olevat+kirjoitukset+voikin+häiritä+jotain+noin+paljon?Jokainen+voi+tehdä+mieluisan+aloituksen,+johon+sitten+te+"keskustelijat"+voitte+osallistua++k+e+s+k+u+s+t+e+l+e+m+a+a+n,+mutta+itse+olen+huomannut,+että+useimmiten+se+riidaksi+menee+ja+juuri+toisten+kirjoittajien+mollaamiseksi.Sitäpaitsi+Kahvipirtti+ei+ole+mitenkään+sisäsiittoinen,+vaan+kaikki+sovinnolla+kirjoittajat+ovat+sinne+tervetulleita,+koska+minäkin+sinne+pääsin+ihan+hyvin+ja+pois+ei+ole+häädetty.Olen+huomannut+myös,+että+on+toisiakin,+jotka+elävät+hyvin+seesteistä+elämää,+siis+vain+näitä+tavanomaisia+päivän+askareita,+joita+on+mukava+jutustella+toisten+kanssa+ja+kuka+saa+siitä+mitäkin,+esim.+siivousta+tai+ruoka+vinkkejä,+sillä+minullakin+on+välillä+ongelma,+että+mitähän+sitä+tänään+söisi.+Tosin+en+katsele+sitä+telkkarista+koskaan.No,+mitä+nyt+joku+on+takertunut+"liiveihini",+kun+kerroin,+että+haen+ruokaa+ilmaisjakelusta+ja+itse+uskoin+pelastavani+maailmaa+turhalta+ruoan+pois+heittämiseltä,+sillä+täällä+kyllä+jää+sitä+ruokajakelun+ilmaistakin+ruokaa+jakamatta.+Tosin+rohkeimmat+juopot+hakevat+sitä+ja+vaihtavat+sen+heti+muutamaan+euroon+niiltä,+jotka+ei+tohdi+moiseen+jakeluun+osallistua.+Jaa,+niin+se+sää.+Aamulla+oli+pilvistä+ja+viileää,+jopa+vettäkin+satoi,+mutta+nyt+on+taas+aurinko+esillä,+joka+tietää+kuumia+hetkiä+asuntooni,+koska+juuri+ilta-aurinko+sitten+paistaa+suoraan+ikkunastani.+Onneksi+pääsee+suihkuun+tarvittaessa+ja+sitten+vain+märkä+ohut+"nuttu"+päälle,+kuten+myös+puhallin,+joka+ei+nyt+paljon+auta,+jos+ulkonakin+on+kuumaa..
  3. Punkit+ja+puutiaiset+eivät+onneksi+ole+lähikaupassani,+eikä+paikallisessa+Alkossakaan+ole+koskaan+mukaani+tarttunut!+Vitsi,+vitsi.Aikaisemmin+(lapsena)+en+ole+niitä+edes+älynnyt+pelätä,+koska+niitä+joka+kesä+sai+nipsiä+pois,+mutta+onneksi+silloin+ei+tullut+mitään+tartuntoja,+vaan+tiedä+häntä,+mitä+tuli?+Nyt+en+vaan+lähde+metsään+enää,+vaikka+hyvin+tiedänkin+tuon+suojauksen+tärkeyden,+joka+ei+estä+hirvikärpäsiä+mitenkään,+jotka+ovat+mielestäni+tosi+inhottavia.Ilon+aiheeni+oli+aamulla,+kun+luin+Iltistä+ja+siellä+oli+"maailman+paras"+varhaiskaalin+resepti+ja+muistin,+että+ostinhan+minäkin+sellaisen.+Sitä+se+on,+kun+on+pieni+kämppä,+eikä+jääkaapiin+mahdu,+mutta+löytyihän+se+sieltä,+mihin+sen+pistin.Sitäpaitsi+olin+tehnyt+onnistuneen+ostoksen,+pakaste+kuhafilettä+ja+porkkanoita,+jotka+(porkkanat)+olin+keittänyt+ja+sitten+voissa+paistellut+niitä+hunajan+kanssa,+josta+oli+jäänyt+"lientä",+kuten+paistetusta+kuhastakin+voita.+Siispä+aamulla+pilkoin+kaalia+siihen+voi/hunaja+liemeen+ja+voi,voi,+kun+oli+makoisaa.Minullahan+on+ainainen+ongelma,"+mitä+tänään+syötäisiin"+ja+usein+olenkin++seuraillut+sini-sirkun+ruokailua,+jossa+on+se+lohi.+Hän+se+osaa+tehdä+sopivasti+ruoat+itselleen+ja+isomallekin+porukalle,+kun+taas+minä+laitan+liikaa,+jota+sitten+saa+mutustella+useamman+päivän+ja+kaikkihan+sen+tiettä,+että+sitten+ei+vain+maistu,+mutta+roskiinkaan+ei+voi+hettää+tällainen+puuteessa+elänyt.Nyt+ainakin+on+lohi+"pannassa",+siis+pois+ruokalistaltani+ja+samoin+makkarat.+Kala-valikoima+on+kaupassamme+aika+huono,+siis+vain+lohta+ja+torille+en+jaksa+raahautua,+joten+hieno+löytö+tuo+kuha+ja+myös+silakatkin+pakastimesta.Mitähän+tänään+tekisi?+Voi,+kun+olisi+paljonkin+tehtävää,+mutta+minulla+taitaa+sittenkin+olla+joku+puutiaisen+pistoksen+jälkitauti,+koska+en+jaksa+ryhtyä+mihinkään+puuhaan,+vaan+painun+tuonne+kirjani+kanssa+sänkyyn.