Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2890

1. Luin+aloituksen+useaan+kertaan+ja+en+ymmärrä,+miksi+yhden+otsikon+alla+olevat+kirjoitukset+voikin+häiritä+jotain+noin+paljon?Jokainen+voi+tehdä+mieluisan+aloituksen,+johon+sitten+te+"keskustelijat"+voitte+osallistua++k+e+s+k+u+s+t+e+l+e+m+a+a+n,+mutta+itse+olen+huomannut,+että+useimmiten+se+riidaksi+menee+ja+juuri+toisten+kirjoittajien+mollaamiseksi.Sitäpaitsi+Kahvipirtti+ei+ole+mitenkään+sisäsiittoinen,+vaan+kaikki+sovinnolla+kirjoittajat+ovat+sinne+tervetulleita,+koska+minäkin+sinne+pääsin+ihan+hyvin+ja+pois+ei+ole+häädetty.Olen+huomannut+myös,+että+on+toisiakin,+jotka+elävät+hyvin+seesteistä+elämää,+siis+vain+näitä+tavanomaisia+päivän+askareita,+joita+on+mukava+jutustella+toisten+kanssa+ja+kuka+saa+siitä+mitäkin,+esim.+siivousta+tai+ruoka+vinkkejä,+sillä+minullakin+on+välillä+ongelma,+että+mitähän+sitä+tänään+söisi.+Tosin+en+katsele+sitä+telkkarista+koskaan.No,+mitä+nyt+joku+on+takertunut+"liiveihini",+kun+kerroin,+että+haen+ruokaa+ilmaisjakelusta+ja+itse+uskoin+pelastavani+maailmaa+turhalta+ruoan+pois+heittämiseltä,+sillä+täällä+kyllä+jää+sitä+ruokajakelun+ilmaistakin+ruokaa+jakamatta.+Tosin+rohkeimmat+juopot+hakevat+sitä+ja+vaihtavat+sen+heti+muutamaan+euroon+niiltä,+jotka+ei+tohdi+moiseen+jakeluun+osallistua.+Jaa,+niin+se+sää.+Aamulla+oli+pilvistä+ja+viileää,+jopa+vettäkin+satoi,+mutta+nyt+on+taas+aurinko+esillä,+joka+tietää+kuumia+hetkiä+asuntooni,+koska+juuri+ilta-aurinko+sitten+paistaa+suoraan+ikkunastani.+Onneksi+pääsee+suihkuun+tarvittaessa+ja+sitten+vain+märkä+ohut+"nuttu"+päälle,+kuten+myös+puhallin,+joka+ei+nyt+paljon+auta,+jos+ulkonakin+on+kuumaa..
  2. Punkit+ja+puutiaiset+eivät+onneksi+ole+lähikaupassani,+eikä+paikallisessa+Alkossakaan+ole+koskaan+mukaani+tarttunut!+Vitsi,+vitsi.Aikaisemmin+(lapsena)+en+ole+niitä+edes+älynnyt+pelätä,+koska+niitä+joka+kesä+sai+nipsiä+pois,+mutta+onneksi+silloin+ei+tullut+mitään+tartuntoja,+vaan+tiedä+häntä,+mitä+tuli?+Nyt+en+vaan+lähde+metsään+enää,+vaikka+hyvin+tiedänkin+tuon+suojauksen+tärkeyden,+joka+ei+estä+hirvikärpäsiä+mitenkään,+jotka+ovat+mielestäni+tosi+inhottavia.Ilon+aiheeni+oli+aamulla,+kun+luin+Iltistä+ja+siellä+oli+"maailman+paras"+varhaiskaalin+resepti+ja+muistin,+että+ostinhan+minäkin+sellaisen.+Sitä+se+on,+kun+on+pieni+kämppä,+eikä+jääkaapiin+mahdu,+mutta+löytyihän+se+sieltä,+mihin+sen+pistin.Sitäpaitsi+olin+tehnyt+onnistuneen+ostoksen,+pakaste+kuhafilettä+ja+porkkanoita,+jotka+(porkkanat)+olin+keittänyt+ja+sitten+voissa+paistellut+niitä+hunajan+kanssa,+josta+oli+jäänyt+"lientä",+kuten+paistetusta+kuhastakin+voita.+Siispä+aamulla+pilkoin+kaalia+siihen+voi/hunaja+liemeen+ja+voi,voi,+kun+oli+makoisaa.Minullahan+on+ainainen+ongelma,"+mitä+tänään+syötäisiin"+ja+usein+olenkin++seuraillut+sini-sirkun+ruokailua,+jossa+on+se+lohi.+Hän+se+osaa+tehdä+sopivasti+ruoat+itselleen+ja+isomallekin+porukalle,+kun+taas+minä+laitan+liikaa,+jota+sitten+saa+mutustella+useamman+päivän+ja+kaikkihan+sen+tiettä,+että+sitten+ei+vain+maistu,+mutta+roskiinkaan+ei+voi+hettää+tällainen+puuteessa+elänyt.Nyt+ainakin+on+lohi+"pannassa",+siis+pois+ruokalistaltani+ja+samoin+makkarat.+Kala-valikoima+on+kaupassamme+aika+huono,+siis+vain+lohta+ja+torille+en+jaksa+raahautua,+joten+hieno+löytö+tuo+kuha+ja+myös+silakatkin+pakastimesta.Mitähän+tänään+tekisi?+Voi,+kun+olisi+paljonkin+tehtävää,+mutta+minulla+taitaa+sittenkin+olla+joku+puutiaisen+pistoksen+jälkitauti,+koska+en+jaksa+ryhtyä+mihinkään+puuhaan,+vaan+painun+tuonne+kirjani+kanssa+sänkyyn.
  3. Minä+en+ole+tunnistanut,+sillä+kovasti+on+jutut+muuttuneet,+kun+selailin+tämän+"kapun"+edellisiä+kirjoitukisa+vuosien+takaa.Mutta+niinhän+minule+aina+käy,+kun+luen+jotain++dekkaria+ja+yritän+arvailla,+kuinka+lopussa+käy,+niin+aina+on+pielessä,+koska+se+loppu+huipennus+tuo+sen+jännityksen,+joka+on+aivan+muuta,+joten++nykyisin+alankin+lukemaan+kirjani+lopusta+alkuun+ja+sitten+mietin,+missä+vaiheessa+aletaan+paljastaa+sitä+todella+rikollista,+tai+murhaajaa!Ukkosta+ole+odotellut,+jota+tännekkin+luvattiin,+mutta+ei+kuulu+edes+kuminaa+ja+asuntoni+on+kuuma,+kuin+sauna,+vaikka+tuuletin+siinä+pörrääkin,+mutta+mistä+se+saisi+viielää+ilmaa,+koska+sitä+ei+ole.
  4. No,++et+keksinyt+mitään+vilpoisempaa+puuhaa+tällaisella+helteellä,+kuin+kukkien+vaihtaminen+uuteen+ruukuun,+joka+pitäisi+tehdä+mielestäni+jo+kevällä.+Onneksi+sinulla+ei+ollut+"makin"+tyhjennys,+jota+korppis+kertoi+tehneensä+ja+jo+ensiviikoksi+on+sinnekkin+luvattu+lunta+ja+räntää.+Ja+mikähän+minäkin+olen+kritisoimaan+toisten+touhuja,+koska+itselläni+on+aina+liian+kuuma-+tai+kylmä,+tietenkin+vettä+sataa+silloin,+kun+haluaisin+tehdä+jotain,+kun+taas+aurinko+paistaa+liian+kuumasti!+Vitsi,+vitsi,+nämä+on+minun+tekosyitä,+kun+mitään+en+saa+aikaiseksi+tekemään.Seurailen+noita+Kalasääksen+poikasia+ja+aina+heillä+on+herkut,+kuten+sinulla,+vaikka+lohta+en+ole+huomannut.+Taitaa+olla+tähän+aikaan+se+lahna+kutemassa,+jota+ruokaillussa+on+tarjolla.Tänään+on+muuten+sellainen+merkkipäivä+minulla,+että+vanhin+tyttäreni+on+viennyt+isänsä+tuhkat+Kiteelle+ja+pitävät+siellä+muistotilaisuuden+Juhanan+hovissa.En+todellakaan+häpeä+sitä,+että+itse+en+ole+tässä+muisto+tilaisuudessa,+vaikka+suku-+ja+tavat+edellyttäisivät+sitä,+mutta+ei+ole+minun+toinenkaan+lapseni.Tänne+on+ounasteltu+rajuja+ukkosia,+mutta+aurinko+porottaa+aivan+liikaa,+joten+pidän+ulko-ovenkin+auki+läpi+yön,+koska+tämä+on+rivitalo.Hassu+yllätys+oli+kuitenkin,+kun+tyttäreni+soitti,+että+oletko+huomannut+"aamiaisleivät"+jääkaapissasi?+Olen+aina+uskonut,+että+herään,+jos+joku+tulee+asuntooni,+mutta+niin´vain+oli+tyttäreni+tulut+ja+laittanut+tuomisensa+jääkaapiin+saakka.
  5. Minäkin+menin+nyt+oikeana+päivänä+sinne+hampilääkäriin+ja+tapanimukaan+olin+miettinyt+jo+kauppareissut+valmiiksi,+että+missä+järjestyksessä+ne+teen.Hampilääkäri+oli+nopea+ja+paikkasi+kaikki+neljä+reikääni+(siis++hampaissa)+jo+tänään,+joten+huommisesta+ei+huolta+nyt.+Sitä+nyt+mietin,+koska+hän+sanoi+laittaneensa+jotkut+silikoni+paikat,+joka+oli+sellaista+punaista+tahnaa.+Sanoi+kestävän+joillain+jopa+vuoden?En+viitsinyt+palata+istumaan+takaisin+hoitotuoliin+ja+pyytää+kurkkaamaan+minun+yhtä+takahammasta,+jossa+on+samat+paikat,+jotka+on+laitettu+joskus+50-luvun+alussa.Olisi+varmasti+vielläkin+kaikissa+hampaissani,+mikäli+en+olisi+kirkunut+tuskasta+sen+kamalan+poran+äärellä+ja+vannonut+silloiselle+h-lääkärille,+että+isä+on+sanonut,+että+mitään+ei+saa+paikata,+vaan+ne+on+pois+otettava!Seuraavaksi+olikin+kirjasto+ja+siellä+seuraava+moka,+koska+olin+ottanut+yhden+"oman"+kirjan,+jota+he+eivät+huolineet...tietenkään,+jotan+naureskelin,+että+olen+jo+parikertaa+yrittänyt+yhtä+Remeksen+kirjaa+palauttaa+kirjasto-autoon+ja+aina+se+palaa+minulle+takaisin.+Siellä+oli+myös+paljon+poistokirjoja+alennuksella,+mutta+enhän+minä+voi+mitään+ostaa+pysyvästi+kotiini,+koska+eihän+minulla+oli+niille+mitään+säilytys+tilaa.Ajattelin+jo,+että+nyt+on+mokailut+tehty,+mutta+eikös+vain+S-marketin+ostokset+tehtyäni,+niin+kassa+huuleli+jotain+"maksusta",+joka+olikin+unohtamani+maksamakkara+pötky,+joka+oli+vierinyt+siihen+näkymättömiin+ja+sekään+ei+ole+eka+kerran+ja+usein+koukkaan+viellä+sen+laidan,+mutta+nyt+oli+jonoa,+joten+en+jäänyt+siihen+tupeksimaan.+Apteekki+reissu+sitten+jo+unohtuikin,+koska+oli+kiire+Isoon+Prismaan,+kunnes+kaupunki+juoksut+alkaa+ja+siellä+olikin+yllätys.+Koko+parkkipaikan+täytti+iso+Sirkusteltta+huvipuistoineen+minun+tulo+suunnasta,+joten+ajelin++"pokkana"+melkein+kaupan+ovelle,+koska+vieressä+on+iso+puutarha+myymälä.+Olisi+sieltäkin+ollut+ostettavaa,+mutta+oli+niin+tuskastuttavan+kuuma,+joten+kipinkapin+kotiin,+koska+hetken+katseltuani+sitä+ihme+kieputinta+ja+"sirkusmusiikkia",+niin+aloin+voimaan+pahoin.