Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2891

1. "Vai+oli+sun+isovanhemmilla+jo+vessa+kartanossaan+?"Jaa,+taas+tänne+tuli+saivartelija,+koska+kirjoitin+viestini+huonosti,+mutta+isovanhempien+tilaa+voin+kyllä+kutsua+kartano+miljööksi,+olihan+maita+yli+100+ha+ja+se+oli+silloista+aikaa+suuri+tila,+mutta+tosin+ei+kuitenkaan+kartano+nykyisellä+merkityksellä,+mutta+Itä-Suomessa+oli+kartano+jokaisen+oma+piha.+Kartanolle+siellä+aina+tultiin,+kun+jonkun+pihaan+saavuttiin,+joten+suu+poikki+ja+siihen+jengat.DVaikka+siihen+aikaan+oli+tietenkin+se+ulkovessa,+mihin+nämä+kulkurit+heittivät+palavan+savukkeen,+niin+mietis,+kuinka+he+olisivat+sinne+"kartanon"+rakennuksen+sisävessaan+päässeet+ja+heittäneet+sen+savukkeen,+että+koko+kartano+tuhoutuisi?Suvun+hallussa+on+edelleen+nämä+tilat.
  2. Täälläkin+oli+aamuaurinko+upea,+siis+herätessäni+klo+4-jälkeen,+mutta+jo+kuudelta+oli+valtava+sumu,+joka+tosin+nyt+hälvenee,+mutta+kovin+pilviseltä+silti+ilma+vaikuttaa.+Sadesään+jälkeen+siis+lämpö+nostattaa+tuon+usvasumun.Vai+ole+tehnyt++s-s++ompeluksia,+tai+ainakin+aikonut,+kun+minä++tomerrauduin+toissapäivänä+moiseen+possakkaan.+Menin+siis+lapseni+luokse+silittämään,+mutta+hän+oli+lähtenytkin+Espooseen+ja+minulla+oli+onneksi+ompelukseni+mukana,+joten+ei`kun+tuumasta+toimeen.+Harmikseni+oli+mukana+vain+onnettomat++lukulasit,+kun+olisin+tarvinnut+ne+paremmat+lasini,+sillä+mustat+ompelukset,+langan+pujottaminen+neulansilmään+ja+tarkat+ratkomiset+tuotti+vaikeuksia.+Langan+"apurikin"+löytyi+vasta+lähtiessäni.Olihan+noita+ommeltavia/paikattavia+kertynyt+iso+kassillinen+ja+yksiin+housuihin+tein+pikaratkaisun,+joista+oli+vetoketju+rikki,+niin+ratkoin+sen+pois+ja+ompelin+yhteen.+Olen+siis+laihtunut+8+kg+vuodenalusta,+joten+hyvin+mahtuvat+jalkaan,+koska+en+ole+mikään+päärynä+vartalo!D+Voi+sirkkunen,+sinä+ja+sinun+lohesi+taas,+kun+minulla+ei+ole+nyt+kuin+muutama+sillinpala.++Tyttäreni+luota+olin+jo+varannut+kalakeittoon+sipulin,+tilliä,+3-+porkkanaa+ja+perunoita+oli+itsellänikin,+mutta+muutinkin+ostokseni+kaupassa+tuohon+toiseen+vaihtoehtoon.On+minulla+kuitenkin+kuohukermaa+ja+jauhelihaa,+kun+ohjeista+luin,+että+lihapullista+saa+parempia+lisäämällä+taikinaan+kuohukermaa,+ei+siis+mitään+kerman+korvikkeita+ja+tosi+se+on.+Sitäpaitsi+rabarperi+kiisselikin+oli+ihanan+"pehmoista"+kerman+kanssa+ja+nyt+on+vara+mässäillä,+etten+liikaa+laihdu.Mutta+ulos+en+lähde+edes+roskia+viemään,+koska+on+muutama+hyvä+kirja+odottamassa+ja+ne++pyykit+ei+tullut+vielä+kaikki+silitettyä,+joten+sinnekin+täytyisi+mennä+pikapuolin,+ettei+urakka+kasva+liian+suureksi.Näin+taas+aika+kuluu+aatellessa,+päivä+päätä+käännelessä.