Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2899

1. "Muistelen+pulaikaa,+miten+kaikki+mahdollinen+eläimestä+ruuaksi+laitettiin,+pötsit+ja+syltyt."Kaikkea+olen+minäkin+syönnyt,+mutta+tietääkseni+en+pässin+kiveksiä,+josta+enoni+usein+mainitsi.DSitä+"pötsi"+lihaa+minäkin+olen+metsästänyt+ja+joskus+sitä+Joensuun+kauppahallista+sainkin+ja+sitten+Hakaniemen+hallista+pakasteena+ne+tykötarpeet+ja+olihan+siinä+putsaaminen,+mutta+minä+pidän+siitä,+kun+taas+lapseni+inhoavat.+Nykyisin+ehkä+saisi+noista+etnisistä+kaupoista,+mutta+ei+ole+täällä+päin.Tosi+yllätys+oli+minulle,+kun+naapuri+lykkäsi/siis+antoi+muutama+viikko+sitten+Tyrni-vaniljajogurtin+ja+kotona+huomasin,+että+päiväys+oli+18.7.2017?+Eilen+avasin+sen+heittääkseni+muka+sisuksen+wessanpönttöön,+mutta+sisällys+oli+mitä+ihaninta+juotavaa.+Ei+siis+kitkerää,+ei+"käynnyttä".+Aika+hyvin+on+ilmeisesti+saatu+säilöntäaineet+"kohilleen"+ja+tässä+nuoriso+menee+ns.+lankaan,+että+päiväysvanhat+viilit+jougurtit+ovat+syömäkelvottomia.On+minulla+kyllä+ihania+naapureita,+joille+olen+joskus+paistanut+karjalanpiirakat+tai+pullat+ja+nyt+he+tietävät,+että+minulle+kelpaa+sellainen+ruoka,+joka+menisi+muutoin+biojätteisiin,+koska+heille+tulee+"ruokapalvelu"+ja+siellä+on+ollut+nyt+makkarakeittoa`?+Nyt+sitä+on+minulla+riittävästi+ja+onneksi+on+pakkasta,+joten+kyllä+se+säilyy.Skillanin+pohdintaan+laihtumisesta+sanoisin,+että+ei+enää+tällä+iällä,+koska+kudokset+ei+kiinteydy+ja+sitten+tulee+uusi+ongelma,+että+se+ylimääräinen+paino,+joka+katoaa+on+yleensä+niistä+"vatsamakkaroista"+ja+kun+ne+löysistyy,+niin+sitten+on+ongelma,+että+ne+tuottavat+visvaa,+jota+täytyisi+putsata+jokapäivä,+kuten+olen+huomannut+tuon+naapurini+kertomana,+joka+on+kyllä+alle+70-v,+mutta+laihtui+paljon.Minä+en+koskaan+käy+lukemaan+tuotteen+selostusta+ja+ostan,+mitä+haluan+ja+joskus+on+mieliteko+tullut+esim.+mustaanmakkaraan+ja+oli++pakko+ajaa+hakemaan+sitä,+puhumattakaan+noista+sini-sirkun+lohi+ruoista+ja+oliko+se+nyt+Skillanin+kermaperunoista?Neljän+asteen+pakkasella+mennään+täällä+ja+hienoista+lumenripettä+tulee,+mutta+ulos+en+mene!D
  2. "+Se+on+huomattu+ettei+osata+edes+hävetä.+Se+sisäfileitten+rohmuaja+oikein+mainosti+täällä+saaliitaan.Tosi+köyhä+ja+huono+osainen+ei+edes+jaksa+seisoa+noissa+jonoissa+eikä+välttämättä+tiedä+missä+parhaat+palat+jaetaan.+Joku+sisäpiiri+tietää+ja+rynnii+heti+paikalle+kun+saa+tiedon+fileitten+ja+muiden+herkkujen+saapumisesta.+On+varmaan+omat+autot+että+ehtivät+ensin."Ihanaa,+että+taas+muistit+minut+ja+voin+kertoa,+että+tottakai+auto+täytyy+minulla+olla+ja+on,+eihän+sitä+muuten+ehtisi+ensimmäiseksi+"rohmuamaan"+siisäfilettä,+koska+joskun+on+sitten+tyydyttävä+poronkäristykseen+tai+sian+niska+paloihin,+mikäli+sitten+vielä+lohikin+sattuisi+jakoon+kaiken+leivän,+pullan+ja+leivosten+lisäksi.!DDxxy.yxx+Sinulle+kiitos,+että+huomasit+tuon+kohdistuneen+juuri+minuun,+mutta+tottakai,+kerran+kirjoitin+saaneeni+sieltä+sisäfilettä,+jota+kukaan+toinen+ei+ollut+halunut+ja+sekös+kirpaisi+tätä,+joka+joka+käänteessä+muistuttaa,+kuinka+köyhien+ja+lasten+edestä+varastan+ruokaa?Olen+siitäkin+kirjoittanut,+että+täällä+ruokajakelussa+on+noin+10-20+henk.+ja+kaikille+riittää+jaettavaa,+sillä+loput+pakastetaan+edelleen+jakopaikan+pakastimiin,+josta+voi+hakea+jokapäivä.Mikäli+olen+oikein+ymmärtänyt,+niin+tuo+jakelupiste+toimii+kunnan+työllistämistuella,+jossa+on+myös+kierrätyskeskus,+(aivan+ihana+löytötori),mutta+myös+verstas,+jossa+voi+korjauttaa,+kuten+minä,+rikkimeneen,+siis+liimauksistaan+irroneen+kaapiston+ja+kitaran.+Sitä+minä+en+ymmärrä,+että+joku+jossainpäin+Suomea,+voi++olla+kateellinen,+jos+meidän+kunnassa+on+toimiva+jakelupiste+kauppojen+ylimääräiselle+ruoalle+ja+sitä+ei+muka+saisi+hakea,+jos+on+auto?Nostakaa+peukku+pystyyn,+kuka+hakisi+ilmaista+ruokaa+puolenkilsan+päästä,+jossa+sitä+on+tarjolla+kaikille+riittävästi.
  3. "Onko+se+väärin+vai+oikein,+en+voi+päättää,+mutta+virheitä+asioiden+hoitamisen+suhteen+on+tehty"+?Kuka+sen+tietää,+mutta+hieno/hyvä+kirjoitus+sinulta.+Onhan+nämä+nykyiset+leipäjonot+saaneet+suuren+paheksunnan,+mutta+ei+ollut+silloin+100-vuotta+sitten+leipäjonoja,+oli+vain+leivän+kerjääjiä+ja+toisten+nurkissa+asuvia+loisia,+mutta+oli+niitäkin+kiertäviä+suutareita+räätäleititä+pikipöksyn+paikkaajia,+jotka+kiertelivät+kylillä,+puhumattakaan+kuppareista.+Aina+oli+talollisilla+varaa+palkata+tällainen+auttaja,+mutta+nyt+ei+saa+mistään+tällaista+apua+siihen+"pikipöksyn"+paikkaukseen,+koska+onhan+se+aivan+turhaa+lähteä+kotisohvalta+mitään+yrittämään,+kun+vähemmälläkin+pärjää.Mihin+katosi+suutarit,+nuo+kenkien+korjaajat+ja+veitsen+teroittajat,+saati+edulliset+housunlahkeiden+lyhentäjät,+jotka+samalla+ompelee+vetoketjunkin,+tai+vaikka+ompelee+napit+paitaasi?Mielestäni+nyt+on+kaiki+hyvin,+kun+on+turvattu+kaikille+perustoimeentulo,+joka+ei+tarkoita,+että+se+pelataan+jossain+marketin+pelikoneella+ja+sitten+itketään+että+rahat+ei+riitä+niihin+"dipetes"+lääkkeisiin?
  4. Olet+lukenut+huonosti+palstaa,+jos+oletat,+että+täällä+vain+nisupullaa+syödään+ja+kahvia+juodaan,+tai+sitten+käsität+väärin+tuon+Kahvipirtti+ketjun+ja+oletat,+että+siellä+niin+tehdään?Toivottavasti+olet+huomannut,+että+meillä+Kahvipirtissäkin+on+se+nurkkakaappi+ja+sitä+täydennetään+säännöllisesti.+Kyllä+siellä+joku+käy,+koska+täydennystä+tulee+jatkuvasti.Sinulle+olisi+sopiva+paikka+tuo+Kahvipirtti,+jota+aina+mollataan,+että+siellä+vain+omia+töitä+kehutaan+ja+se+ei+ole+muka+keskustelua,+mutta+kuinka+sitä+toisten+tekemisiä,+tai+mielipiteitä+pitäisi+arvioida,++saadakseen+keskustelua,+sillä+riitaahan+siitä+vain+tulee.Minä+sain+ikuisen+luopion+maineen+joltain,+kun+kerroin,+että+haen+ilmaisjakelusta+ruokaa+ja+lapsenikin+tuo+minulle+heiltä+ylijäämiä.+Nyt+erehdyin+kirjoittamaan,+että+menin+varovasti+lapseni+luokse,+koska+en+ollut+heillä+kotimiehenä+heidän+lomalla+ollessa+ja+hän+oli+jo+soittanut,+että+nyt+täytyy+kaikki+heittää+roskiin?+Siis+minä+olinkin+joku+jätesäiliö,+vai+mikä+se+nimitys+olikaan,+joka+köyhiltä+lapsilta+varastan+ruoan,+kun+käyn+ilmaisjakelussa?Huvittavin+tässä+katkeran+viestissä+olikin,+kun+kerroin+kauppareissustani,+että+sain+ostettua+viini+tarvikkeet!D+Ihmetys+oli,+kuinka+minulla+on+varaa+tuollaiseen?+Tietty+on,+kun+ruokani+saan+ilamiseksi!!D+Viini+pakkaus+maksaa+about+24,-€+ja+siihen+sokerit+6,-€,+joten+25+litraa+hyvää+viiniä.Tervetuloa+mandips.+onhan+täällä+todettu+jo+nuo+kuudenkupin+kumaratkin!