Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2899

1. yksihassu"17.12.2017+10:14juu+paremman+puutteessa+hän+yrittää+saada+politikoinnin+alkuun."?"Ei+tottavie+tajua+ettei+tuo+viesti+ollut+politikointia,+mutta+anti+olla,+tyhmyyskin+voidaan+kapseloida+koreaan+kääreeseen.Hyvää+Joulua+Mielipiteenäni."++Kiitos.Onhan+täällä+usein+esitetty,+että+mielipiteensä+voi+tarkemmin+yksilöidä+ja+nyt+minäkin+toivon,+että+kirjoittajat+voisivat+todellakin+valaista+minulle,+kuinka+on+minun+kirjoitukset+häirinneet+palstan+rauhaa?Tuo+"polikitointi"+pisti+silmäääni,+koska+en+tunne,+että+olisin+siihen+osallistunut+puolesta,+enkä+vastaan,+koska+en+ole+mitää+puoluetta+täällä+edustamana.
  2. "+mut+näkyy+olevan+harkitsematonta+varsinkin+puskien+kesken.""Ahdistua+jonkun+puskan+mielipiteestä,+sehän+voi+olla+joku+teini!??Kuka+tekikään+aloituksen?+Puska?+Vuosia+palstalla+olijat+yrittävät+arvailla+tätä+"puskaa"++ja+sinä+tulet+ounastelemaan,+että+se+on+joku+teini?Ei+ole.+Kyllä+me++iäkkäätkin+osaamme+olla+tosi+ilkeitä+ja+kärkeviä+toisillemme.+koska+Ruuneman+kaipaa+keskustelua,+tosin+ei+ilkeyksiään,+eikä+mitään+kotiaskareiden+kertomista,+mutta+"avaruudesta"+tai+luonto-ohjelmista+TV;stä+ei+ole+kaikki+kiinnostueet+juuri+sillä+hetkelläPetrikki.+Mitä+sinä+kaipaat+keskusteluun?+Jos+kuvittelen+itseni,+että+menisin+vaikka+johonkin+"ompelukerhoon"+uutena,+niin+esittelisin+itseni.+Pian+saisin+huomata,+että+olen+"ulkopuolinen",+koska+kaiki+toiset+tuntevat+jo+entuudestaan.Vaan,+abroboo,+on+toinen+kokous,+johon+ei+joku+jäsen+osallistu,+niin+jopa+alkaa+olla+"sipinä+ja+säpinä'",+kuten+täällä,+koska+kirjoittajat+eivät+halua+tietoistaa+sitä+totuutta,+että+nyt+he+eivät+puhu+salaa,+vaan+kaikikien+kuullen?Näin+alkaa+kirjoittajan+todellinen+mielipide+avautua,+jota+hän+on+joskus+pitänyt+salassa,+esim.+kateutta+toisia+kohtaan,+joka+tääl!lä+on+tullut+ilmi+useista+kirjoituksista+ja+ainakin+sini-sirkun+rikkauksien+kohtaan,+kuten+minun+"leipäjonoistani",+joista+aina+riittää+irvailuja.++"Käsi+sydämellä'"+tunustan,+että+en+tule+koskaan+myötäilemän+kirjoituksia,+jotka+ovat+minun+"aatemaailmaani"+vastaan,+enkä+"lipomaan"+jonkun+toisen+(mieheni-ikäisen)+ukkelin+ohjeita?
  3. "Sinä+tuot+kivaa+vaihtelua+leipäjonosta"Oliko+tämä+sinun+leivistäsi+pois,+jos+ei+5-kertaa+päivässä+jaeta+ruokaa+meille,++vaan+viikossa+jaetaan+vain++tiistaina+ja+perjantaina+niitä+sinulta+ylimääräisiä+ruokia?Sinä+ja+sinun+homeiset+leipäsi+voit+unohtaa,+sillä+jos+yksin+asuva+ostaa+kaupasta++yhden+sämpylän,+joita+ei+myy+kuin+Lidl,+niin+tämä+iso+leipä+pakkaus+kestää+viikon.+Onko+sitten+homeesa,+tai+ei,+riippuen+säilytyksestä.Harmi,+että+nyt+satoi+lunta+ninpaljon,+että+autokin+pitäisi+kaivaa+tuolta+lumipenkasta+aurausauton+jälkeen,+joten+nyt+jää+"herkut"+hakematta+tuolta+ilmaisjaosta.Tiedä+sitten,+mitä+"fileitä"+siellä+on+nyt+tarjola,+mutta+eiköhän+tässä+nyt+pärjätä+noilla+entisillä+eväillä+mitä+lapsenikin+antoi+"kaupan+päälle",+kun+olin+heillä+silittämässä?+"Kivaa+vaihtelua"+kirjoitat+ivalla+minulle,+joten+voisin+päätellä+että+olet+itse+se+ruikuttaja+jonka+eläke+on+pienennetty,+kuten+"diepets"+lääkkeiden+korvaus?+Mamut+saa+kaiken+ja+sinä+et+mitään,+koska+Orpo,+Sipilä+junailee+kaiken+tuen+sinulta+pois??Aivan+vapaasti+voit+irvailla+minulle+noista+leipäjonoista,+mutta+voisit+miettiä+mistä+se+rikkaus+alkaa?+Säästämisestä+kaikista+asioista,+ja+joskus+vuosisatoja+sitten+oli+kai+köyhien+riistostakin+mainittu?+Valitse+puolueesi,+joka+kannustaa+sinuakin+pärjäämään+omillaan,+eikä+hokemaan,+että+"rosvot+kiini",+koska+tämänkin+hokeman+sanoja+käytti+aika+rohkeasti+yhteiskunnan+varoja,+jos+muistellaan+niitä+aikoja,+kun+oli+vain+Minä,+Sirkka+ja+Pekka!+Oli+Vennamolla+aikaa+luoda+hyvää+köyhille,+mutta+kun+Sirkka+ja+Pekkakin+tarvitsi+rahaa,+niin+köyhät+unohtui+omanedun+hyvinvointiin.
  4. "hyvää+Annan+päivää,+sanonta,+onhan+yötä+yökytellä+Annan+päivän+aikaan+ja+näin+se+melkein+on."Vaikka+nimeni+ei++ole+Anna+,+koska+harvoin+"annan",+niin+onnittelut+otan+vastaan,+sillä+myös+vanhin+lapseni+täyttää+tänään+52-vuotta!+Uskomatonta!Odotinkin+jo+viestiäsi,+koska+tuo+"aamun+anti"+oli+taas+siitä+surkeimmasta+päästä+ja+uutisissakaan+ei+ollut+muuta+kuin+surkeutta.+Jos+ei+ole+aamulla+viestiä,+että+palsta+loppuu+pian,++koska+me+vain+"pirtteillään",+niin+jo+on+toinen+"teretulema"+apinoineen+ja+aatuineen,+nollia+lisäteen,+mutta+onneksi+ei+tullut+nyt+pirttiin+kurkkailemaan.Tuosta+lasten+kasvatuksesta+kirjoitelit+Skillan+ja+olen+samaa+mieltä,+että+joillain+menee+nyt+nykyisin+"yli+hilseen",+mutta+muistetaan+ikämme.+Itse+en+voi+hävetä+lapsieni+käytöstä,+kuten+en+lapsen+lapsienkaan,+koska+onhan+he+minun+kasvattamien+lasteni+jälkeläisiä.DJotenkin+oli+joskus+huvitaavaakin,+kun+lapseni+kutsuivat+aina+vieraita,+että+se+setä+tai+täti,+jos+tuntemattomista+puhuivat,+mutta+kerran+oli+loukkaus+minulle,+kun+kuvailivat,+että+sellainen+vanhempi+täti,+kuten+sinäkin!+Ja,+minäkö+muka+"vanhempi+täti"?+Verevä,+energinen++40-v,+muta+onneksi+sekin+on+muuttunut.+Nyt+voivat+kutsua+halutessaan,+että+sellainen+laiskanlötkeä+mummi,+joka+ei+viitsi+lähteä+mihinkään.No,+kauppareissuista+(en+edes+niistä+leipäjonoista,+joka+sai+täällä+oikein+kansan+nousun+ahneudestani)+ja+roska+pussin+viennistä+en+voi+kirjoitta,+koska+säästelen+roskani+ja+vien+ne+sitten+autolla+tuonne+200+m+päähän+roskikseen.+Silitys+hommanikin+sain+nippanappa+tehtyä,+mutta+ompelu+urakka+on+odottamassa.Aika+naurettava,+siis+"tyhjän+naurajat"oli+silloin,+kun+oli+silitettävänä+joku+"harsosilkkihörhelö"+verho+ja+olin+juuri+kehumassa,+kuinka+hyvin+höyryrauta+toimiin,+niin+eikös`vain,+verhossa+oli+reiät+ja+oli+sitten+sadattelua,+mutta+onneksi+ei+ollut+paljon,+koska+tyttäreni,+joka+tuli+jatkamaan+liimauksiaan+lastensa+tekeleisiin+Joululahjoiksi+ja+siinä+oli+sellainen+kangas"rätti"ristipistoineen,+niin+hän+oli+levittänyt+Erikeepperin+väärälle+puolelle,+joten+sitäkös`sitten+sitten+sitä+pesemään+ja+minä+naureskelin,+että+jos+minäkin+pesen+vain+tämän+verhon?+Siitä+taas+tuli+mieleeni+siskoni+kertomus,+kun+hän+oli+jossain+vaate+firmassa+töissä+ja+siellä+oli+tultu+valittamaan,+että+tasku+on+ommeltu+väärälle+puolelle,+joten+ompelija+oli+todennut,+että+(rumia+sanoja)+eihän+tätä+ole+viellä+silitettykään?+Silittäjä+siellä+mukamas+huomasi+ja+palautti+väärin+ommellut.+Samoin+hän+kertoi+jostain+(hänen+työpaikasta)+muovitehtaasta,+kuinka+sieltä+henkilökunta+varasti+tavaraa+ja+sitten+olikin+syytös,+kun+jonkun+jemmatut+tavarat+oli+viety,+niin+pian+levisi+vitsi,+että+se+vasta+varas+on,+joka+varkaan+varastaa!"Onneksi+tuli+minullekin+uusia+ajatuksia+noiden+aamuyön+juttujen+lisäksi.+Voihan+se+olla,+että+joillekin+ei+katkeruus+koskaan+lopu,+jotka+pelkäävät+palstan+loppumista,+mutta+Pirtin+me+pidämme+pystyssä+niin+kauan,+kuin+yksikään+täällä+elossa+taivaltaa.