Sellainen eläkeläinen, joka käy kaupungissa pikipäin ehkä kerran pari vuodessa, on nyt entista huonommassa asemassa. Ratikoissa ei myydä enää kertalippuja, vaan ne on ostettava etukäteen.
Sepä onkin yksinkertainen asia sille malta tulevalle ikäihmiselle, joka on tähän asti voinut siirtyä linjapiilistä raitiovaunupysäkille ja jatkaa matkaa. Nyt on keksittävä, mistä lippu hankitaan.
"Kaikille ratikkapysäkeille ei kuitenkaan tule automaatteja.
– Mobiililippu ja kesällä lanseerattu kertalippu, jonka saa ostaa kioskeista, ovat jo erittäin hyvin käytössä. Lisäksi jatkossa lipun voi ostaa myös parkkiautomaatista, joita Helsingistä löytyy miltei neljäsataa, Flink iloitsee." - Katkelma HSL:n tiedotuksesta.
Onneksi edes Flinkillä on hauskaa.
Ratikkaliput
6
186
Vastaukset
Täällä olisi kanssa yksi "tumpero", joka ei enää osaisi liikkua Hesassa, koska olen jo miettinyt sitäkin, että saako sen lipun tilattua muuta, kuin älykänyyn? Saa kai, mutta kunnes mummi selvittää, että mistä, niin taxi on paras, mikäli senkään saa mistään ja mitä huijareita niissäkin on nykyisin?
Minulla oli aina näyttökortti Espoo-Helsinki, joiden väliä kuljin ja Kauniainen oli sitten se, jonka läpi pääsi "livahtamaan", jos oli sellainen bussivuoro.
Tyttäreni oli äskettäin käymässä Hesassa sellaisella halpa Bussilla, mikä lie ollut "Onnimanni"ja tulostanut lipun netistä, mutta ei ollut älynnyt tilata paluu lippua, vaikka oli maksanut. Asia oli kyllä selvinnyt bussissa suotuisasti, mutta sitten tulikin ongelma, koska hänellä oli matkaevästä, ei siis alkoholia, vaan jotain syötävää ja niitä ei saanut bussiin tuoda ja samalla oli huomattu, että sinullahan on kassi täynä juustoa!
Ei kelvannut, että pistetään "ruumaan", siis sinne auton alaosaan, koska ehdottomasti ei saa kuljettaa mitään elintarvikkeita busseissa! Onneksi sai juustonsa tuoda kotiin, mutta tuli mieleeni ne entiset hyvät ajat, kun sai viedä eväänsä (voi, ne junat ja kot.maiset elokuvat) mukana ja itsekkin bussilla Hesassa kävin ja matkalla tarjottiin kahvit ja minulla oli onneksi ostettu munkitkin. Mutta pois on jo nekin ajat mukamas.- 435543
Kännykkälippu toimii vielä kuten ennenkin.
HSL haluaa piilottaa sen tiedon. En tiedä syytä, mutta luulen sen olevan operaattorin kallis veloitus HSL:ltä. Sitä onkin väläytelty poitettavaksi.
Tuossa puhutaan kertalipusta, mutta ei vihjettäkään kännykästä
https://www.hsl.fi/liput-ja-hinnat/kertalippu
Piilotettu tuonne tekstiviestilipun alle
https://www.hsl.fi/liput-ja-hinnat/tekstiviestilippu - 435543
Ei näköjään kestä kiittää.
Kiitos.
- lippujajalappujasaa
Kun avaat alla olevan linkin, löydät siitä karttakuvan lippujen myyntipisteistä ja lippuautomaateista.
MM. rautatieasemalla ja Kampissa on lippuautomaatti josta voit lippusi ostaa.
Minä kävelen Helsingissä jos en esikaupunkialueille aio ja metroonhan saa liput ostaa automaateista.
Satamiin pääsee maasudulta laivaan tuleva ostamalla lipun ko. satamaan, ei Helsinkiin. L.a. yrittäjät ajavat määrättyjä v uoroja satamiin asti.
Ei olisi tullut mieleeni mokomasta asiasta valittaa, jos kerran vuodessa menee kaupunkiin.
https://www.hsl.fi/myyntipaikkahaku - senpuutteessa
Nyt ei taida olla yhtään ketjua jonne voisi tulla motkottamaan , miten huonosti matuja kohtelemme ja miten pahoja me suomalaiset ollaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asiakkaalle ei myyty energiajuomaa - tuomio tuli syrjinnästä
Vaikka oli ilmeisesti täysi-ikäinen. Tosin ei lapsiakaan saisi syrjiä, koska oppivat helposti itsekin syrjimään, jos koh683997Miksi aina pitää kilpailla parhaudesta?
Mua ärsyttää se, että kaikki kilpailut ja visailut keskittyvöt aina siihen, kuka on paras missäkin. Tänäkin aamuna tuli833296Pakkoruotsista luopumalla kymmenien miljoonien säästöt
Pakkoruotsin opiskelun kustannuksista ei ole juurikaan tehty kustannusselvityksiä, mutta joidenkin arvioiden mukaan siit873077- 962903
Luterilaisen kirkon koko kastekaava on väärä
Uudessa testamentissa on kaksi täysin ristiriidassa olevaa kastekäskyä Matt 28:19 ja Ap. t. 2:38. Matteuksen evankeluimi412614Seksuaalinen ahdistelu, naisten vähättely ja törkeä käytös naisia kohtaan kukkii rakennustyömailla
Tällainen lienee ihan tavallisista kaikilla "äijävaltaisilla" työpaikoilla. Kaikki miesvaltaiset alat eivät ole toksise2232432Miten Yxäri iskettiin?
Voisin tässä unta odotellessani kertoa, miten mieheni lähestyi minua. Tunsimme entuudestaan. Hän kyseli minulta aina j2102335Kerro minulle
Miksi teit niinkuin teit? Miksi kielsit tunteesi minua kohtaan. Miksi et halunnut että tiedän oikeasti mitä tunnet. Etkö672282Rakkaalle J miehelle.
Hitto mulla on sua ikävä. Haluisin heti nyt tulla sun syliin ja suudella sua.ja, ja ja... Hirveä ikävä.912211Kristinuskossa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä
Jeesuksen kehoitus kastamiseksi Isän ja Pojan ja PH:n nimeen. Matt 28:19: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun4022158