Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2899

1. "Ei+missään+nimessä+yhtään+niistä+kolmesta+korskeasta,+jotka+saavat+näissä+vaaleissa+eniten+ääniä."??Keitä+mahtavat+olla,+koska+kaikki+sattui+sinun+vaali+piiriisi?+DDMikä+oli+vaalipuheissa+palstalaisten+mielestä+oudoin+puolustettava+asia?Minulla+oli+useitakin,+mutta+ehkä+eniten+huvitti+seuraavat+väittämät:Antti+Rinne;+puolustaessaan+ilmaista+varhaiskasvatusta+kertoi+omasta+lapsestaan,+joka+oli+tarhassa+oppinut+kirjoittamaan+korttiin+ISI,+(siis+toivotus+isälle???),+kun+taas+Soini+ei+halunnut+vuorineuvoksien+lapsille+ilmaista+varhaiskasvatusta??Kuinkahan+monta+vuorineuvoksen+lasta+on+varhaiskasvatukseen+oikeutettuja+ja+miksi+ei+lapsi+oppisi+kotonakin+kirjoittamaan+korttiin+isi?Itse+täytin+syyskuussa+6-v,+kun+menin+kouluun+ja+osasin+lukea+suoraan,...tosin+paljolti+siskoni+(2-v+vanhempi)+ansiosta,+koska+hän+"jankkasi+ja+tavasi"+ääneen+isäni+opastuksella.+Isäni+myös+"pakotti"+meitä+lapsia+lukemaan+ääneen+kirjoja,+läksyjä+ja+satuja,+mutta+kuinka´ollakkaan,+minulle+siirtyi+aina+pisimmät+lukuvuorot.Olemmeko+todellakin+niin+pois´pilattuja,+oppimattomia+ja+syrjäytyneitä,+koska+tuskin+meistä+kukaan+on+saanut+yhteiskunnalta+sitä+varhaiskasvatusta+ja+isän+nimi+on+opittu+silti+kirjoittamaan+ja+sanomaan+jo+aika+pieninä+"äiti"!+DD
  2. No,+mutta+Skillan,+tuohan+on+jo+maailmanlopun+enteitä,+koska+juuri+tulit+Virosta+ja+nyt+jo+sokkomatkalle!++DDSain+minäkin+muistutuksen+s-postiin+meidän+eläkeliiton+matkoille+ja+oli+sielläkin+tämä+sokkomatka,+mutta+tohdinko+lähteä+sinne?Olihan+siellä+jos´jonkinlaista+teatteri+matkaa,+mutta+olen+niin+saamaton+päättäjä,+että+vaali+äänestys+jäi+sunnuntaihin.+Silloin+on+pakko+mennä+ja+"pyhäpuku"+päälle!+Laittaisinko+kaikki+koruni+ja+korkokengät?Olen+minäkin+joitain+vaalikeskuteluja+kuunnellut+ja+muutan+mielipidettäni,+kuin+kameljontti,+vai+mikä+se+oli,+joka+väriä+vaihtaa?Asiasta+viidenteen.+Millaista+kangasta+ostit+Virosta?+Oliko+pellavaa?+Ehkä+ei+tyynyliinoihin+kuitenkaan?Pellava+on+kestävää,+jonka+olen+huomannut,+kun+lapseni+sai+isänsä+tädiltä+pellavapyyhkeitä,+niin+kestää+kovankin+käytön,+samoin´kuin+tältä+tädiltäni+perityt+lakanat+pitsikoristein.Ihmeteltävän+hyvin+minullakin+on+kestäneet+tädeiltäni+perityt+lakanat+ja+tyynyn-pääliset,+kun+taas+nämä+nykyiset+ostokset+hiipuu+parissa+vuodessa.Vaan,+apropoo+Skillan!+Sait+jotenkin+"siemenen+itämään"+minussakin!+Jospa+sittenkin+varaisin+matkan+johonkin+noista+tarjonoista,+joita++oli+runsaasti.Tosin+tuo+siementen+kasvatus+taisi+mennä+taas+pieleen,+koska+kurpitsat+ovat+liian+hontelovartisia!;)))Kiitos+muorin(77)++rinkelistä,+ja+joka+jaksaa+ylläpitää+tuota+savon`murretta,+vai+onko+se+peräti+Pohjois-Karjalaa,+koska+tutulta+tuntuu?Kuka+osaa+vielä+laittaa+kotona+ns.+vesirinkeleitä,+joita+muistaakseni+ensin+keitetään+vedessä+ja+sitten+laitetaan+uuniin+paistumaan???
  3. Kyllä+täälläkin+hereillä+ollaan+ja+oikein+suututtaa,+kun+"kelloni"+vie+unet+jo+4-5+aikoihin+aamulla+(Iihmekö,+kun+ilta+10,+siis+22,+uutisia+en+jaksa+katsoa)+ja+sitten,+kun+yritän+vielä+nukkua,+niin+kahvia+tekee+mieli,+en+sano,+että+myös+tupakkaa!;)Koska+yritän+sulkea+koneeni+viimeistään+klo+16-17,+niin+on+kiva;((!!+aamulla+lukea,+mitä+illalla+ja+yöllä+on+porukoiden+päässä+liikkunut+ja+olihan+niissä+ja+varsinkin+nyt+oli,+kun+joillakin+oli+avautunut+se+"perjantaipullo"+vanhasta+muistista+työviikon+jälkeen,+ehkä....no+eieläketulo,+koska+se+on+ainakin+minulla+vasta+3.pv,+Mutta+saivatko+he+ennakkoa+naapurilta?+Ei+minulta,+vaikka+joskus+saivatkin.Minulla+ei+sanat+riitä+tuon+sini-sirkun+rohkeudelle,+koska+muistan+sen+ahdistuksen,+kun+olin+mieheni+kanssa+Meilahden+sairaalassa+saamassa+hänelle+ensin+"tuomiota"+eturauhas+syövästä+ja+sen+jälkeisistä+hoidoista,+mutta+nyt+kun+ajattelen,+siitä+on+jo+10-vuotta+ja+mieheni+elää.Vaan+meillä+ei+ole+sirkkusen+kanssa+sitä+eturauhasvaivaa,+vaan+minulla+tupakanpoltto+ja+sirkkunenkin+muistaakseni+kirjoitti,+että+on+lopettanut+vasta+äsken,+siis+mikä+oli+se+"äsken?+Ainakin+olet+rohkea+ja+avoin+kaikissa+kirjoituksisasi.+Kiitos+siitä.Jaa,+vai+paltoota+päälle+ja+markkinoille?+Niin+minäkin+eilen+ajattelin,+mutta+kun+vesiräntää+alkoi+satamaan+aamulla,+niin+ajattelin,+että+ei+ne+"puoluemakkarat"+niin+makoisia+olekaan,+joten+otan+kirjani+esiin,+koska+nyt+on+jo+loppuhuipennus,+...niin,+vaikka+olenkin+jo+lukenut+lopun+aluksi!DDDD
  4. Suomi24New+feedback+from+our+lovely+customers+considering+subject:Keskustelu+-+discussion+serviceMessage70++palstan+Kahvipirtti,+jossa+on+paljon+asiattomia+viestejä.+Se+pitäisi+siivota+pian,+koska+se+on+ainoa+ketju,+joka+on+pysynyt+tähänsaakka+hyvänä.UsernameKristiina23+Tässä+minun+panokseni+Kahvipirtin+siivoukseen.+Ilmoitin+siis+ylläpidolle+ja+sain+jopa+vastauksen+siihen.----------------Vaan+ei+kaikki+mene+kuin+Strömsöössä,+sillä+iloitsin+jo+tuon+maksun(josta+kirjoitin+aiemmin)+onnistumisesta+ja+mitä+turhia,+maksu+oli+palautunut+tililleni+takaisin+merkinnällä,+ei+tiliä!+Ehdin+jo+eilen+kiitellä+(sairasta)+lapsukaista,+kun+"korjasi"+puhelimeni,+että+tilillesi+on+tullut+rahaa,+mutta+ei+saanut+rahaa+ja+ei+tullut+puhelinkaan+loppujen+lopuksi+kuntoon,+sillä+edelleen+on+joku+lukko+päällä,+kun+saapuu+puhelu.Kynnet+verillä+kaivelin+vanhoista+puhelimista+kansia+ja+akkuja+ulos,+kokeilin+latauksia+ja+sain+jonkun+toimimaan,+mutta+on+siinäkin+onneton+soittoääni,+joka+nyt+toimii.MdK-MdK30.3.2017+12:05+kirjoitti,+kuinka+Ruotsissa+jo+toimitaan+pankkimaksujen+kanssa+ja+Suomi+tulee+hyvänä+kakkosena,+kuten+yleensä+urheilukilpailuissakin!DDDEn+tiedä,+koska+minusta+on+tullut+kaiken+uuden+omaksuminen+vastenmieliseltä,+sillä+en+halua+edes+katsoa+noita+uusia+"härpäkkeitä"+lapsilla+ja+lapsenlapsilla+ja+ainakaan+en+itselleni+niitä+halua,+...tai,+no,+joo!!++Olenhan+minä+kuvitellut+jotain+"härpäkettä",+jolla+voisin+sängyssä+makoillen+katsella+Areenan+tai+Katsomon+ohjelmia!D+Mahtaisinko+sitten+noustakaan+sieltä+muuta+kuin+vessaan+ja+syömään.+Tuntuu+vaaralliselta+yhdistelmältä.Kaukana+on+se+aika,+kun+olin+aina+nuorin+kaikessa+ja+jotenkin+ärsytti+minua+ja+etenkin+silloin,+kun+"ylenin"+kirjanpidon+päälliköksi+nuorimpana+osastollamme.+Voi+sitä+kateutta+ja+minulle+vastoinkäymisiä.Nyt+ei+ole+sitä+pelkoa,+että+olisin+ahkerampi,+yritteliäämpi+tai+mitenkään+enää+edes+osaavaa,+kuten+silloin+olin+ja+palkassa+se+korvattiin.ps.++pistin+hieman+jutun+aiheita,+vaikka+"vanhat+Pirttiläiset"+on+jo+kertoneet+omansa,+mutta+eikös+meille+kuulukkin+asioiden+kertaus,+koska+jo+eilinen+tahtoo+unohtua!DDDD
  5. Olen+todellakin+heti+aamulla+yrittänyt+siistiä+pirttiä,+mutta+aina+ei+näköjään+onnistu+ja+itse+en+oikein+osaa+tehdä+aamunavausta.Kova+oli+tuuli+eilen+ja+viime+yönä,+mutta+myös+hailakat+revontuletkin+näkyivät.+Kävin+jo+aamulla+"leipäjonossa",+koska+täällä+jaetaan+sitä+ilmaiseksi+tuossa+lähellä+ja+osaankohan+enää+itse+paistaakkaan+edes+sämpylöitä?+Tosin+pullaa+jouduin+paistamaan,+koska+sitä+ei+ollut+viimeksi,+mutta+nyt+olisi+ollut+jos´jonkinlaista+kakkua,+joita+en+sitten+ottanutkaan,+kun+tuo+paino+ja+sokeritauti+ei+oikein+pidä+niistä.Vaan+nyt+tuli+mummille+uusi+ongelma,+kun+ei+onnistu+millään+maksu+uudelle+tilille,+koska+siellä+kysytään+IBAN-numeroa+ja+mikään+ei+kelpaa.+Ohjeetkin+luin+ja+kysyin+pankista,+sain+ohjeet,+mutta+ei+silti+onnistu.+Olen+kuullut+ja+lukenut+myös+pankin+sivuilta+näistä+mobili+sovellutuksista,+mutta+mites+sitten,+kun+on+vanha+Nokialainen?+Mitään+älykännykkää+en+aio+hankkia.+Käsitinkö+oikein,+että+kaikki+muuttuu+sellaisiksi,+että+tietsikalla+ei+pysty+enää+toimimaan?Kyllä+meni+hankalaksi,+kun+on+tuo+olematon;)+ylpeys,+että+tyttäreltäni+en+kysy,+sillä+olen+jo+saanut+valmiiksi+fossiilin+maineen+ja+nyt+pitäisi+lapsenlapsen+tilille+saada+maksu+lähtemään.+Hitsi,+kun+ennen+osasin+ja+nyt+taas+en,+koska+ei+ole+laskua,+vaan+suullinen+puhe.Miksi+hiivatissa+kaikki+tehdään+niin+vaikeaksi?+Vai,+onkohan?+silti+itseni+ymmärrys+heikentynyt,+kun+en+valmista+pankin+antamaa+numeroyhdistelmää+saa+menemään+läpi.Eipä+hätiä+mitään.+Nostin+juuri+käteistä+pankista+ja+se+ainakin+toimii,+kun+pistän+rahat+kädestä+käteen,+mutta+hyvä+on+lapsenkin+12-v+oppia+käyttämään+pankkia,+jota+mummi+ei+enää+osaakaan!D
  6. Iltarusko,+ihana+päivä,+aamurusko+"päivän+paska"!+Noin+se+meni+meillä,+muistaakseni.?Yritetään+nyt+pitää+pirtti+puhtaana,+joten+jokainen,+joka+huomaa+tuntemattomia+vieraita,+niin+ilmoittaa+siitä+"napilla"+ilmianna.+Hienosti+poistuu+ainakin+osa.Nyt+tännekkin+Hämeeseen+tuli+tuuli+ja+kattopellit+ovat+kovilla.+Aina+ovat+kestäneet+tähän+saakka+ja+toivottavasti+kestävät+edelleen.Toivon+kaikille+Pirttiläisille+uskollisuutta+meidän+Pirtin+pysyvyyteen,+kuten+terroristien+runtelemat+tahot+myös+todistavat.+Me+emme+luovuta.Häpeä+olisi+luovuttaa+Kahvipirtti+taas+Skillanille+hänen+lomansa+jälkeen,+jos+antaisimme+kaiken+saastan+täällä+jyllätä,+joten+jokainen,+antakaa+"ilmianna"+painiketta,+niin+ylläpito+hoitaa+homman.
  7. Mitäs+se+nyt+Venlastiina+haastelee,+että+teidät+eroitaisi+enää+(paitsi+kuolema)+mikään+ja+pahempi+pula+täällä+Kahvipirtissä+olisi,+jos+te+jättäisitte+meidät!;))Hurskaisen+murkku+ongelmasta+olen+lukenut+ja+minulla+oli+ratkaisu+siihen+Espoossa.+Karkeaa+merisuolaa+runsaasti+joka+paikkaan,+siis+ripottelin/kylvin+sitä+talon+ympäri+ja+sisälle+mistä+huomasin+niiden+tulevan.+Ne+oli+niitä+sokerimurkkuja.Täällä+nykyisessä+rivitalossa+oli+myös+ongelmana+ne+sokerimurkut+keväisin+ja+minun+asunnon+edessä+oli+suuri+koivu,+jonka+juurella+oli+niiden+"koti",+mutta+kaikki+niistä+kärsivät+kunnes+tuli+piharemppa+ja+puut-/pensaat+kaadettiin,+salaojat+kaivettiin+ja+murkut+katosi.Tosin+maalla+niitä+oli+aitan+rappusilla,+jossa+söivät+niitä+hirsiä+ja+se+olikin+hankalampi+homma+ja+ne+oli+niitä+isoja,+joita+oletan+olevan+Hurskaisellakin.+Oli+siellä+maalla+joskus+keväisin+kamarissa+"lentomuurahaisia"+ja+ilmeisesti+söivät+aluksi+talon+perustuksia,+josta+kapusivat+ylös.+Johonkin+ne+hävisi,+koska+koskaan+en+lomillani+niitä+tavannut,+vaikka+vietin+lomani+ns.+vanhalla+tuvalla,+vai+lensikö+ne+johonkin+ennen+minun+lomaani?Vaalikahinoihin+en+osallistu,+joskin+äänestämässä+käyn.+Oikeastaan+pitäisi+tilata+aika+labraan,+koska+tuota+sokeriarvoa+haluaisivat+seurata+tarkemmin,+mutta+en+viitsi,+koska+ei+ole+oireita+ja+lääkitys+on.+Tuskin+ainakaan+lääkäriltä+saa+apua+tähän+saamattomuuteeni,+siis+laiskuudeksi+sitä+on+aina+kutsuttu,+mutta+onhan+sillekin+keksitty+uusia+nimikkeitä,+kuten+masennus+ja+mitä+niitä+nyt+onkaan?Hitsi+kun+tulee+huono+omatunto,+kun+lukee+teidän+toisten+menoista+ja+tekemisistä.+Taidankin+masentua!DD