Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2892

1. Tänä+aamuna+juttelin+kauan+tyttäreni+kanssa+muistoja+hänen+mummilasta,+siis+minun+lapsuus+kodistani+ja+nyt+on+siis+herkillä+muistot+sieltä.+Jouduin+siis+aamulla+itse+viemään+poikaa+(klo+6)+jääkiekko+harkkoihin,+onneksi+en+Poriin,+jonne+he+menivät,+mutta+tyttäreni+oli+juuri+eilen+tullut+Espoosta+iskänsä+luota+ja+oli+hieman,+...niin+ei+ajokunnossa.Kyllä+hän+taas+kiitteli,+kuinka+ihana+lapsuus+heillä+oli+siellä+mummilassa,+jossa+oppi+kaikenlaista,+jopa+lehmän+lypsyn+ja+karjalanpiirakoiden+tekemisen,+mutta+taidot+on+tainneet+ruostua!D+Sitävastoin+on+mieluista+onkiminen+ja+kalastus,+jota+papan+kanssa+ja+myöhemmin+veljieni+kanssa+harrastivat+ja+ne+retket+mummin+kanssa,+kun+aina+oli+eväät+mukana,+menivätpä+he+minne+hyvänsä.Pääskysiä+minäkin+kaipaan,+mutta+ei+niitä+täällä+näy,+koska+karjatilat+ovat+kauempana,+mutta+tyttäreni+pihassa+on+paljon+lintuja,+sillä+siinä+on+metsää+lähellä+ja+vävyni+esitteli+kaikki+uudet+linnun+pöntötkin,+jotka+lapset+olivat+koristelleet+maalauksin.Isäni+tavoin+minäkin+(aikuisena)+valvoin+öitä+kuulostellen+luonnon+ääniä+ja+katsellen+eläinten+liikehdintää.+Ihanin+tapahtuma+oli,+kun+hirviemo+teki++vasansa+meidän+pellolle,+jota+voi+seurata+vintin+ikkunasta,+mutta+pahin+oli+se,+kun+hirvet+tulivat+laumassa+viljapeltoon+ja+minun+coccerini+ei+saanut+niitä+karkuun,+mutta+ei+me+toisetkaan+saatu!Minä+pelkään+hirviä+ja+se+johtuu+siitä,+että+kerran+koulumatkalla+(8-10v)+oli+hirvilauma+tiellä+ja+jouduin+kiipeämään+puuhun+peloissani!.+Huusin,+mutta+eihän+ne,+kuin+töllisteli,+että+mitä+tuo+ipana+huutaa?+Olenhan+minä+sieltä+puusta+päässyt,+vaikka+en+muista+miten+selvisin+naapuriin+ja+siitä+kouluun.No,+just+joo.+Tätä+se+tekee,+kun+yksin+istuu+ja+"joku"+pistää+sellaisen+viestin,+josta+kaikki+lapsuusmuistot+tulee+mieleeni!DD
  2. Jopas´aiheen+keksit,+sillä+nykyisin+ja+näin+varsinkin+keväisin+muistan+lapsuuskotini+siellä+Saimaan+vesistön+rannalla,+kapeassa+niemessä+syväväylän+tuntumassa.Muuttolinnut+tuli+sinne+ensimmäisenä+joukolla,+koska+salmessa+oli+sellainen+virtapaikka,+joka+suli+hyvin+aikaisin.+Toisella+puolella+niemeä+oli+sellainen+luhta-alue,+jossa+vesilinnut+pesivät.+Vahinko+heille,+jotka+ei+sitä+virtapaikkaa+tienneet,+niin+minunkin+aikaan+sinne+ainakin+kolme+hukkui,+kun+ajoivat+sulaan.+Nyt+koko+tila+on+Luonnonsuojelualuetta.Pahin+moka+kävi+minulle/meille,+kun+meillä+oli+telttaperävaunu+ja+"viisaana"+kesälomalla+parkkeerasimme+sen+sinne+rannalle,+missä+linnut+pesi.+Voi+sitä+lintujen+rääkymistä+DD+jo+kolmelta+aamulla..+Pakko+sieltä+oli+muuttaa+takaisin+aitan+mukavaan+rauhaan,+mihin+ei+niin+selvästi+kuulunut+lintujen+konsertti.Espoossa+syötimme+lintuja+ja+oravia,+jotka+todellakin+tulivat+kädestä+syömään.+On+joku+valokuvakin,+kun+oravanpoikaset+kiipeilevät+syliini+ja+voin+kertoa,+että+ei+kivalle+tuntunut+niiden+kynnet+paljailla+säärilläni.Yhden+kevään+sain+myös+seurata+makkarin+ikkunasta+oravaperheen+touhuja,+koska+pesä+oli+puussa,+josta+näin+ulos.+Muuhun+en+nähnytkään,+koska+makoilin+kotona+kallovedosta+toipumassa.+Taisi+olla+se+sama+oravapoikue,+jota+syöttelin+sitten+ulkona.Olen+minä+nuorena+kiipeillyt+puihin+räkätin+pesiä+etsimässä+(tuhoamassa)ja+munia+keräilin+puhaltaen+ne+tyhjiksi,+mutta+muistan+sellaistakin,+että+jotain+sorsan/telkän+munia+meillä+syötiinkin,+koska+kanat+eivät+munineet+tarpeeksi.Minä,+jos´kuka+olen+ollut+aina+luontoa+lähellä+lapsuudesta+saakka,+jopa+karhun+jäljet+nähnyt+ja+läheltä+liippasi,+että+en+sitä+sutta+nähnyt,+joka+tällä+seudulla+jolkotteli+ja+Espoossakin+oli+vain+3+km+päässä+pellolla+ollut.Espoon+Rödskogin+koulun+uutta+opettajaakin+oli+tyttäreni+(aikuinen)+opastanut+luonnontieteen+tunneille,+että+tarvitsee+mennä+tuohon+lähimetsään,.+niin+voit+karhun+näyttää+luonnossa,+koska+silloinkin+siellä+karhu+liikkui.
  3. No+nyt+kaikki+Tallinan+(Viro/Eesti)+kävijät+laittakaa+suosituin+ostoslista+Skillanin+mukaan,+mitä+sieltä+kannattaa+ostaa+(muuta+kuin+alkoholia),+koska+itse+en+muistanut+mitään+silloin,+kun+olin+siellä,+niin,+siellä,+missäs+minä+olinkaan?DTiger+balsamia+olen+saanut+jatkuvasti+ystäviltä+ja+se+auttaa,+kun+selkälihakset+jumittuu+liiallisesta+lukemisesta+sängyssä.+Hyi+minä.;)+Voi+ne+selkälihakset+jumittua+työnteostakin,+joka+on+minulle+jo+vieras+aihe+kuin+romaneille,+että+mitäs+se+olikaan?Hienosti+pelastuin+nytkin+aamulla,+kun+tyttäreni+soitti+viemään+poikaa+kouluun+ja+tietenkin+silittämään+ja+sitten+olisi+vielä+se+ompelu+tehtävä+pojan+paitaan+nimi,+koska+ottelu+on+sunnuntaina.+Wau,+ei+minun+autoni+käynnisty!+No,+se+oli+eilen,+mutta+kun+nyt+aamulla+kokeilin+kauppaan+mennessä,+niin+lähti+kuin+enkeli.!Paras+ostokseni+oli+Viron+reissulta,+jota+kaikki+ostivat;+PROPOLISE++TINKTUURSitä+saa+täältäkin,+mutta+se+hinta,...+se+hinta+on+siellä+puolta+halvempi.+Flunssalta+(mitä+näitä+yskä+nimityksiä+lieneenkin)+olen+säästynyt,+kun+otan+sitä+heti+muutaman+tipan+sokeripalan+kanssa,+jos+"kurkussa+karhentaa"+mikä+on+suositus,+siis+ei+lusikalla.+Varmuudeksi+vielä+(ei+mainosta)se+särkylääke.hurskaiselle,+joka+kirjoitti:Askaroin+uuteen+työkalukoppiin+hyllyjä.+Ei+pitäisi+ruikuttaa+mutta+keväällä+2016+vahingoittunut+olkapäävamma+ei+parane+elinikänäni.Kyllä+se+paranee,+mutta+vaatii+malttia+ja+sitä+pitkää+"elinikää",+mutta+itse+sain+tämän+leikkaushoitoa+vaativan+olkapäävamman+joskus,..10-vuotta+sitten..no+väliäkös+hällä,+mutta+jouduin+olosuhteiden+pakosta+siirtämään+leikkausta+ja+nyt+pärjään+aivan+kohtuullisesti.+En+usko,+että+se+leikkaus+olisi+mitenkään+saanut+olkapäätäni+sen+paremmin+kuntoon,+koska+nyt+molemmat+olkapäät+tuntevat+samanlaista+kipua,+siis+jos+nukun+"väärin".++No,+jopa+tuli+juttua.+Olisiko+sittenkin+ollut+viisainta+lähteä+sinne+toisia+auttamaan?
  4. Mielenkiintoinen+ohjelma+tuli+Teemalta+to+2.3.klo+21,55+Kainuu,+joka+kertoi+Juntusrannasta.+Sota+alkoi+sieltä+ja+Mainilakin+mainittiin.+Googlesta+löytyi+myös+sitä+historiaa.Nyt+kyllä+tulee+"tuutintäydeltä"+historiikkiä,+kun+vain+osaisi+seuloa+"jyvät+akanoista"+ja+muistaisi+itsekin+kuulemansa+ja+jopa+ymmärtäisi!++DD