Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Liittynyt 11v sitten
105
aloitusta ·
7425
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Onkohan+koulutukseni+mennyt+hukkaan.
Vein+yhden+paskakuskin+keikan.+Siivosin+mökin+ulkohuusin.+Tuottavaa+työtä+minulle,+säästin+60+ekua.
Eihän+se+tietty+siistiä+hommaa+ollut,+mutta+nyt+tuntuu+hyvältä.
Huomenna+sisustan+seinät+sellaiseksi,+jotta+siellä+on+nautinto+istua.
Kukkiakin+laitan+koristeeksi.
30.05.2017 16:50
Iän+myötä+syntyy+luopumisen+paineita.
29.05.2017 22:54
Nyt+menen+unimaan,+kerään+voimia+huomiseen+mökin+ulkohuusin+siivousjuttuun.+Ajattelin+vaihtaa+huusin+seinän+julisteet+ja+poikain+piirustukset+kuvataiteen+helmiin.+Kirpputorin+kautta+ajattelin+ajaa,+enhän+toki+omia+maalauksia+sinne,+vaikka+siellähän+niitä+kävijät+kerkiäisivät+enempi+ihastella+kuin+pirtin+seinillä.
Yötä+🤗
29.05.2017 22:52
Olen+toki+tietoinen+ikääntymisestäni,+mutta+kun+unohdan+olevani+kohta+70-vuotias.+Henkinen+minä+ei+ole+kehon+kanssa+samanikäisiä.+Eri+paria+ovat+🤔
Olenhan+toki+huomannut+ennenkin+kiireisen+päivän+jälkeen,+jolloin+syöminen+ja+juominen+jää+vähäiseksi+että+ilta+ruokailun+jälkeen+tapahtuu+totaalinen+uupuminen.
29.05.2017 22:41
Iltaa+ystävät.
Tänä+aamuna+siskoni+soitti+oli+tulossa+kylään.+Emme+ole+nähneet+vuosiin.+Suhteemme+on+ollut+viileällä+katkolla.+Hyppäsin+sängystä,+tarkistin+jääkaapin,+ei+kehumista.+Juoksin+lähikauppaan,+ostin+puutteita+ja+valmiin+kakunpohjan.+Minulla+oli+tuorehedelmäsalaattia+jonka+olin+tehnyt+illalla.+Värkkäsin+komian+hedelmäkermakakun+ja+tein+pieniä+savulohileipiä.+Katoin+pöydän.+Juuri+kun+sain+kaikki+valmiiksi+sisko+ja+hänen+miehensä+olivat+oven+takana.+Seuraamme+liittyi++kuopus+ja+P.
Kolme+ja+puolituntia+iloista+rupattelua,+kuulumisien+vaihtoa+ja+kuvien+katselua.+Sitten+vieraat+jatkoivat+matkaa.
Lähdin+mökille+en+saanut+otetta+mistään+joten+palasin+kotiin+olin+nälkäinen,+tein+itselleni+ruokaa.+Syötyäni+väsyin.+Koko+keho+ja+mieli+lysähtivät+kasaan.
Onkohan+verensokeriarvoissa+jotain+häikkää+vai+enkö+juo+vettä+riittävästi+vai+loppuiko+sekä+fyysisen,+että+psyykkisen+energiani+kuin+seinään?
Lepäsin+tunnin,+nousin,+olin+janoinen,+join+varmaan+litran+vettä.+Nyt+helpottaa.
Onko+teillä+tällaisia+loppuun+lysähtämisiä+sen+jälkeen+kun+olette+keskittäneet+energianne+johonkin+päivän+keskeiseen+tapahtumaan.
Pitäisikö+minun+olla+huolissani+terveydestäni.+Vai+onko+tällaiset+sovinto+kahvitukset+voimia+vieviä?
29.05.2017 22:05
Tänä+vuonna+tulee+10-vuotta+kihlajaisistamme.+Häitä+ei+tule+ja+kuopus+muuttanee+pian+toiseen+kaupunkiin,+joten+saa+nähdä+onko+laseille+käyttöä.+Voisihan+niitä+alkaa+tuhoamaan+venäläisittäin,+silleen+yliolan+heitolla+takaseinään.
29.05.2017 00:11
Täällä+oppii+urbaania+nykykieltä.
28.05.2017 23:03
Vammaista+tekstiä++😄
28.05.2017 22:41
Kirjoitit:
"Sanan+käyttäminen+tuolla+tavalla+ei+mahda+olla+kovin+tavallista.+Yritän+mielikuvitella+tuntemieni+aikuisten+suuhun,+ihan+mahdoton+ajatus,+eivät+taatusti+käyttäisi.
Yritän+mielikuvitella+tuntemieni+lasten+ja+nuorten+suuhun,+sama+juttu,+eivät+varmasti+käyttäisi."
Sukua+tai+tuttuja,+mutta+anna+olla,+väärinkäsitykset+pyörittävät++viattomat+viestit+isoksi+lumipalloksi+ja+kohta+me+"koodaillaan"+kovasanaisesti+😄
28.05.2017 22:38
Niin,+miksi+ostaa+uutta+kun+voi+hyödyntää+muiden+pois+antamia.+
Käytän+pääsääntöisesti+yhdistysten+kirppareita.+Kajaanissa+on+yksi+ostosparatiisi+Endrinki.+Yhdistys+työllistää+pitkäaikaistyöttömiä+ja+myyntituotteet+huolletaan+ennen+esille+laittoa.+Lisäksi+sieltä+ei+myydä+ulos+hygineasyistä+epäkuranttia.+Esim.+leikkuulautoja+ei+kierrätetä+niissä+piilevien+terveyshaittojen+vuoksi.+
Somistin+mökin+pirtin+yhden+seinän+hattuseinäksi.+Siellä+komeilee+sininen+lomamatkahattuni,+jonka+kiersi+mukanani+Karibiaa.+Hatun+ostin+kotikylämme+kirpparilta+Hollannista.+Puhdistin+sen+ja+somistin+sievällä+kirpparilta+löytämälläni+kaulahuivilla.
Kuulun+Roskis+Kainuu+netti-ryhmään,+jossa+annetaan+ilmaiseksi+ja+tarvittavia+tavaroita+tai+ylijäämäjuttuja.+Viime+viikolla+hain+rappurallin+mökille+sen+kautta.
28.05.2017 22:29
Tiettyjä+tuotteita+en+osta+käytettynä+ja+yksi+ryhmä+on+kengät.
Yleensä+ostan+tavaroita+tai++astioita+tarpeeseen.+Nyt+kun+edessä+on+syntymäpäiväjuhlani+ja+imoittautuneita+runsaasti,+aloin+miettimään,+että+pitäisikö+tervetulomalja+tarjota+oikeista+laseista+ja+kun+tällainen+mahdollisuus+nyt+tuli,+ostin.+En+ehkä+enää+myöhemmin+laseja+tarvitse+joten+katsotaan+mitä+teen+niillä+jatkossa.+Kuuskymppisillä+minulla+oli+vielä+omat+yrityksessäni+käytössä+olleet+lasit+ja+posliinit.+Niistä+jäljellä+on+enää+tusinan+verran.+Aijon+kuitenkin+tarjota+kaffeet+ja+muut+kertakäyttöastioista.
Ostamani+turkki+on+hyvännäköinen.+P.+alkoi+jo+sitä+omimaan.+Tosiaankin+se+on+tuiki+tarpeellinen+mökillä+vielä+jos+aikoo+istua+laiturilla.+Meillä+on+tosi+kylmää+täällä,+kesästä+ei+tietoakaan.+
Oransseja+katseen+vangitsijoita+mökin+pihapiirissä+on+useampiä+ja+nyt+ostin+yhden+lisää.
Hollannista+ostan+vaatteita.+Sieltä+löytyy+laatukamaa,+lähes+kaikki+hameeni+kymmenen+vuoden+ajalta+on+ostettu+Hollannista.
28.05.2017 22:02
Iltaa@
Aloit+miettimään+sukuasi+ja+tuttaviasi+siitä+tuli+mieleen.+Ei+me,+mutta+muut.
Sanasto+muuttuu,+nuoret+omaksuvat+uusia+sanoja+nopeammin+kuin+vanhat+tai+sanoisinko+minä.+Plus+60-vuotiaat+uudistukselliset+samaistavat++nykykielen+kirjakieleksi.
Tästähän+tässä+loppuosiossa+on+ollut+kysymys.
Koodataan+niin+vimmatusti,+että+sanan+alkuperäinen+tarkoitus+on+kateissa.
28.05.2017 21:42
Mistä+päätellen+olen+asettanut+itseni+liian+korkealle?+
Olen+sillä+tasolla+johon+kyvyiltäni+kykenen.+En+ole+koodattu,+mutta+käytän+pukukoodia+jos+sitä+juhlakutsussa+vaaditaan.+Koodaus+on+nykyajan++muotisanastoa.+Kuten+sairaan+kivaa+tai+tautista+menoa.+Koodaus+ei+kuulunut+oppikirjojen+sanastoon+kun+yhdeksänkytluvulla+opiskelin+aikuiskasvatustiedettä.
28.05.2017 19:18
Samoin+kuulee,+että+oli++tautisen+kivaa.
28.05.2017 18:52
Eipä+tullut+mieleenikään,+että+ottaisit+sanomani+henkilökohtaisesti,+🤔
28.05.2017 18:19
Osta+tietokonekynä,+se+on+apu+jos+et+osaa+kirjoittaa+oikein+jorriininjuuri+sommeleillasi.
Hävettääkö+sinua,+kun+et+osaa+kirjoittaa+oikein+kaikkea?+Onko+noloa+pyytää+anteeksi+niiltä+jotka+eivät+ymmärrä+tekstejäsi?
28.05.2017 14:27
Vammainen+sanaa+käytetään+väärin,+se+ehkä+on+syy+negatiiviseen+asenteeseeni+sanaa+kohtaan.
On+se+niin+vammaista+jne.
28.05.2017 14:21
Demeter,+tässä+ajatuksiani+jotka+sopivat+myös+sinun+kommenttiisi+vastineeksi.
Ei+aktiivinen+vanhus+jää+yksin.
28.05.2017 14:16
Jos+vanhus+eristäytyy,+sulkeutuu+yksinäisyyteen+on+perustelemattakin+selvää,+että+vanhat+muistot+jäävät+seuraksi,+alkaa+taantuminen,+joka+johtaa+siirtymiseen+omiin++maailmoihin.+En+tarkoita+sinua+enkä+muitakaan+joilla+on+nykyaikaiset+eväät+kuten+tietokoneet,+joilla+pitää+yhteyttä+pirtistä+maailmalle+vaan+oikeita+yksinäisiä+siis+yksinäisyyteen+eristäytyneitä.
28.05.2017 14:14
Ole+huoleti,++itsestäni+minä+kirjoitan.
28.05.2017 13:48
293 / 372