Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7411
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Huomenta Korvesta
Huonoja vai hyviä uutisia.
Laitetaanpa hyvän uutisen viereen huono uutinen, kumpaa luetaan, huono uutinen on.todettu olevan kiinnostavampi.
Jos kirjoitamme itsestämme hyviä uutisia, onnellisia elämän kokemuksia se ei ainakaan täällä kerää juurikaan ihastusta. Jos kertoo itsestään huonoja uutisia, saa osakseen ohjeistuksien ryöpyn.
Sitä saa mitä tilaa, vaikka sehän pitää paikkansa myös hyvissä.uutisissa.
Negatiivinen alavire kuuluu elämään kirjoitettiin tuonne kilpirauhaskeskusteluun.
Kyllä olisin mieluummin positiivisessa vireessä. En ole ikinä mieltänyt pahan olon olevan normaalia. Toisaalta rahan todettiin ratnaisevan jopa terveysongelmia.
Tänäiltana on ohjelmassamme kulttuuripläjäys, lähdemme teatteriin. Musiikkinäytelmä kertoo Armi Aavikosta ja Dannystä. Muistan nuorena seuranneeni heidän ristiriitaista rakkaustarinaa.Teatterin jälkeen pistäydymme ravintolaan syömään jotain kevyttä iltapalaa. Tänään siis positiivisia kokemuksia kalastamaan.
Näin unta jollaisia näin usein vuosikymmeniä sitten, mutta en nyt pitkiin aikoihin. Sisustin isoa taloa kaunilla vanhanaikaisilla huonekaluilla, mikähän lie tarkoitus.
03.10.2025 10:18
Saat paperiversiot ilmaiseksi, mutta kun niitä ilmaisia lounaita ei ole.
02.10.2025 17:17
Jäin miettimään omakanmansovellusta, siellähän näkyy kaikkien terveyspalvelujen tuottajien rabortit, niiden joita on käyttänyt kuten minulla näkyy näöntarkastusrabortti yksityisliikkeestä.
Onko niin, että et ole käynyt omankannan sivustolla? Käytät sotuasi jokatapauksessa kun menet esim. verikokeisiin. Joten käytät yhteiskunnan tuottamia palveluita, muodossa, että tietosi siirretään omakantaan.
Labratuloksiani en sieltä löytänyt, mutta kun vierailen omassakannassa pääsen omasoteen samalla vierailulla.
En ole joutunut kerjäämään, elän hyvää elämää. Mieheni patistaa minua yksityisille terveysasemille ehkäpä joudunkin sinne turvautumaan jos pääsy kunnallisiin vaikeutuu.
02.10.2025 16:19
En voi auttaa jos et osaa lukea terveystietojasi hyvinvointialueesi sovellutuksissa.
Ei siinä tarvita lääkärin pätevyyttä. Lue kommenttini 10.51 ja ymmärrä lukemasi.
Kommentistani puuttuu nimimerkki, mutta minun se on ja se on ymmärretty.
02.10.2025 13:07
Arvojen seuranta ei ole yksinkertaista.
Seuranta vaatii muutakin kuin vakio viitearvoja. Viitearvoja seuratessa apuna on pitkäaikainen arvojen seuranta pylväsdiagrammin avulla.
Viitearvot, mikä on minulle hyvä taso voi olla sinulle eri. Seuraamalla oireita kehossa voi ymmärtää, että tarvitataanko lisää thyroksinia tai vähennetäänkö päivittäisiä annoksia. Hyvä esimerkki joka voi hälyttää on tyypilliset sairauden oireet ja mielialan heittelyt.
01.10.2025 23:36
Lisään vielä kilpirauhasen vajaa,- liikatoiminnasta, potilas voi itse seurata oireitaan. Voimme itse tehdä johtopäätöksiä kun tiedämme P-THS arvot pitkällä aikavälillä. Ainäkin minä osaan lukea verikokeiden tuloksia ja ryhtyä toimenpiteisiin, joko omatoimisiin tai ottamaan yhteyttä asiantuntijoihin.
01.10.2025 21:12
Näin olen ymmärtänyt ja paljonhan painotetaan vertaistukea, miten muuten vertaistukea voisi jakaa kuin kertomalla omia kokemuksiaan ja olla rehellinen itselleen ja toisille.
01.10.2025 20:59
Rauhaisaa Iltaa Korvesta@
Kävin aamulla KAKS.n labrassa kilpirauhaskokeissa. Arvot olivat ns. viitearvoissa, mutta laskeneet jyrkästi keväästä. Itsetohtori muuttaa nyt annostusta ylöspäin.
Samalla reissulla hoidin muitakin asioita. Osan apuvälinevarastosta lainaamistani tavaroista pyysin hakemaan pois. Huvitti, säännöt ovat tiukentuneet, sanoivat, että ne on palautettava itse.
No, neuvottelun tuloksena hakevat pois.
Keskustelin myös potilasasiamiehen kanssa, mielenkiintoinen keskustelu, odotan ortopedin vastaanottoa ja sen jälkeen teemme päätöksen jatkosta.
No, tällainen terveydenhoitoon liittyvä aamupäivä.
Nyt iltaohjelma jo pitkällä. Taidepiirissä kiva ilta. Teemme syksyn aikana Kajaani aiheisen työn. Hienoja töitä kaikilla.
Minulla valmistumassa kalkkisillan venetsialaiset maalaus.
l
01.10.2025 20:26
Sekoilkaa keskenänne ; D.Hyvää päivän jatkoa.
01.10.2025 11:49
Elä sekoile enempää...
:En ole kristiina, olen vihaamasi ano, Luulotauti , kateus ja katkeruus mädättää ihmisen sisältä päin, bakteerit ulkoapäin. .
Viimein myönsit peruskateutesi, nuori ja terve et ole ollut vuosikymmeniin."
01.10.2025 11:29
Huomenta Kristiina, et ole kateuteni kohde.
Olen katkera pieleen menneestä lonkkaleikkauksesta ja kateellinen terveille nuorille, mutta opettelen hyväksymään tosiasiat.
01.10.2025 08:45
Poikani varoitti, että onhan googletilini alasana vahva, sillä jos joku pääsee googletilille pääsee hän muihinkin googlen kautta oleviin tileihin, mm. faceen, instaan, sähköpostiin, blogiin jne.
Facetililläni olevat henkilöt tunnen, en ota kaveriksi tuntemattomia. Eikä minulla ole tällä hetkellä kuin noin 70-facetuttua.
On todella oltava varovainen. En enää osta netistä tuotteita. Yksi ostos on ollut matkalla jo puolitoista kuukautta ;)
29.09.2025 12:43
Huomenta aurinkoisesta Korvesta@
Kiitos, rakkaus kantaa, Lapset ovat lahjoja niin isälle kuin äidille. Lapsilani on lämpimät välit minuun, että isäänsä. Tapaavat meitä molempia säännöllisesti. Esikoinen on perinyt organisointi kykynsä minulta, auttaa isäänsä erilaisissa laki-ja paperihommissa minua myös fyysisissä että paperihommissa.
Nytkin päivitimme rantatonttini asiat. Jos minusta aika jättää hänellä on kokonaiskäsitys omaisuudestani jota pystyy vaivatta käsittelemään.
Elän toivossa ja rukoilen, että toiveemme toteutuu, saan mummotettavan, poikain leluvaraston oven avaajan tai nukkekoteihini leikkijän.
Toivon saavani tulevaisuuteen enempi positiivisuutta nyt kun alan olla mieheni asiain pääsääntöinen hoitaja, eikä ne välttämättä ole helppoja tehtaviä.
29.09.2025 11:04
Viikonloppu takana, mieluisia tapahtumia ja tietty kaiken hyvän keskellä myös yksi ikävä.
Mökki laitettu talvikuntoon. Jätimme vielä pihalle puutarhakalusteita kauniiden päivien toivossa.
Mökin varaston lattiapuut poistettu. Keväällä uuden lattian teko. Luulin, että sieltä löytyisi muutakin poisheitettävää kuin lattian lahot puut, mutta ei, hyödyllisiä tarvikkeita suurin osa. Autoni täyttyi siellä olleista vanhoista suksista, jotka vien huomenna kierrätykseen. Sekäjätettä kertyi vain yksi säkki.
Illalla lähdimme kuuntelemaan irkkumusaa, mahtava musiikkipläjäys, tykättiin. Miehelläni on korvakuulokkeet jotka hän poisti koska istuttiin lähellä orkesteria. No, toinen kuuloke oli pudonnut pubin lattialle. Haimme sen tänään, mutta ikävä kyllä se oli mennyt rikki. Onneksi toimi, mutta pitää löytää varaosa.
Näin ne iloiset ja vähemmän iloiset asiat nostavat ja laskevat mielialojamme.
Esikoiseni lähti kotimatkalle, aikoi piipahtaa veljensä luona Kuopiossa. Lähetin kuopukselle terveiseni, että josko kävisi lataamassa äitiin positiivista energiaa kuten isoveljensä.
28.09.2025 16:05
Iltaa@
En ole lähdössä Firenzeen, vaan poikani ja hänen vaimonsa.
Olen matkustaessani bongaillut eri taideaarteita. Louvressa ihmettelin mikä tekee Mona Lisan maalauksen arvokkaaksi.
Amsterdamin Rijksmuseum oli mykistyttävä.
Etenkin Rembrandt teokset tekivät minuun vaikituksen.
No, näistä voisi kertoa pitkäänkin, mutta koska olen lukihäiriöinen taiteen ja taiteilijoiden nimien kirjoitus on vaikeaa ja vie aikaa. Muistoissa kaikki pysyy selkeänä.
27.09.2025 18:47
Olet kiva keskustelukumppani, eikös sinunkin suupielet ole hymyn virneessä, minun on.
Nyt kuitenkin otan ettoset, lähdemme illalla porukalla ulos; ))
27.09.2025 15:53
Maantietoa ala wiki ; )
Firenze on Keski-Italian Toscanan alueen pääkaupunki. Se sijaitsee Arnojoen varrella vajaat 300 kilometriä Roomasta pohjoiseen.
27.09.2025 15:47
Otin lohipaloja pakkasesta. Laitoin maustumaan. Kuorin perunoita ja porkkanoita, teen perunaporkkanamuusia. Lohen lypsennän uunissa. Kaprista ja voisulaa pöytään ja syömään ; ))
27.09.2025 15:43
Ehtoo päivää@
Noinko huolestunut olet puheväleistämme, älä me ollaan tuon tuosta turpakäräjillä. Torstaina kun tuli keskustelimme yömyöhään. Kahvipöydässä tänään teimme jatkosuunitelmia varaston lattian korjauksesta. Minä entisöijänä lupasin hioa ja maalata varastohyllyn.
Lapin ja Euroopan cityt kuuluvat esikoisen ja hänen vaimonsa jokavuotiseen ohjelmaan. Kohta suuntaavat Firenzeneen.
27.09.2025 15:38
Istun mökin terassilla, keitin juuri kahvia. Poika purkaa vanhan varaston lattiaa, minulla ole asiaa noihin hommiin. Ei sitä nyt valmiiksi saada, menee ensi kesään. Poika tyķkää työnsä vastapainoksi tehdä näitä raskaampia töitä.
Suomalaiset ovat remppakansaa sanopa anot mitä hyvänsä, puuhastelusta saamme voimia. vastoinkäymisistä huolimatta.
27.09.2025 14:04
31 / 371