Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7411
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Aurinkoista päivää Korvesta@
Esikoinen siivosi eilen kännykkääni, valokuvia joita oli useammassa paikassa poistettiin, loppui gmailin valitus, että pian en olisi pystynyt maileja lähettämään.
Valokuvia selatessani tuli eteen vanhoja kuvia kesämökiltä. Hyvin mökin vanha ulkonäkö saati sisätilat kelpasivat toistakymmentä vuotta sitten, jolloin isoja remppoja ei vielä oltu tehty. Nyt mökki näyttää kivalta, kiitos ikkuna-ovi, -sisätila ja kattorempasta.
Laskeskelin kuluja, paljon on rahaa palanut, mutta kyllä mökkipuuhastelu antaa paljon fyysisiä ja henkisiä voimia. On sanottu, että Suomi on onnellinen maa, sillä suomalaiset ovat mökkiläiskansaa.
Poika lähti jo mökille yhden varaston remppasuunnitelmaa tekemään. Lähdemme sinne kohta pullapussin kanssa kahvittelemaan.
Tänään otan rennosti, kastelen kukkaset ja lepään. Eilinen uurastus herätteli yöllä muutaman kerran, jalkoja veti suonella.
Nyt mökille, tyytyväisyyttä ammentamaan.
27.09.2025 12:28
Illan korvaa@
Ihana päivä Nuaksen rannalla. Olen hyvin tyytyväinen tämän päivän antiin.
Teimme esikoisen kanssa syystöitä. Poika siivosi kattoja ja rännejä minä touhuilin laiturilla vesipumpun ja -tikkaiden nostossa. Pihakin saatiin kertaalleen haravoitua ja lehtisäkit vietyä puutarhajätteiden keräyspaikalle.
Välillä kahviteltiin kinuskipullien kera.
Nyt poskia polttaa ja selkää särkee, vaan sehän on merkki, että on vielä elossa.
26.09.2025 19:53
Metropolien kentät oheispalveluineen ovat mahtavia, lennot kaukomatkojen ensimmäisessä luokassa ja lounge palvelut ovat kertomisen arvoisia jokaiselle joilla on mahdollisuus ne kokea. Vaikka happamia olisivatkin kuin pihlajanmarjat.
25.09.2025 13:55
Olette hehkutelleet netin hyvistä puolista.
Tilasin 13.8.25 hyvin uskottavalta näyttävän nettifirmalta tuotteen, jota en ole saanut.
Maksoin visalla. Visalta maksettuja ostoja voi hakea takaisin reklamaation jälkeen.
Sen reklamaation teko on tehty vaikeaksi.
Olen nyt pari päivää taivastellut reklamaation kanssa, en kyennyt. Esikoinen tulee onneksi tänään joten saan apua.
Kysymyksessä on vain 29 € ostos, mutta periaatteessa pyydän maksun palautusta.
Nettikaupan teko on helppoa, mutta rikollisten saaminen vastuuseen on tehty lähes mahdottomaksi.
No, katsotaan, olen ennenkin saanut rahani takaisin, joku voisi sanoa, että mitätön summa, mutta niista pienistä summista kertyy joillekin hyvä elanta. En ole valmis sitä maksamaan.
25.09.2025 13:45
Olen saanut olla Facen kautta, serkkuni ja hänen veljentytären matkalla Papua Uudessa Guineassa. Olen tutkaillut jokaisen ruoka-annoksen mielenkiinnolla, samoin kuin viidakossa elämisestä, meidän oloihin verrattuna.
Matkakertomukset ovat avartavia jos haluaa ne jakaa, mutta jos ei niin mikäpä hänesdä.
25.09.2025 13:31
Olen hyvin kiitollinen kivasta siivoojastamme, imuri surisee yläkerrassa. Alakerta on siivottu ja saunan sekä kylpyhuoneen lattiakaivot puhdistettu.
Palveluita voi ostaakin.
24.09.2025 13:36
Hilla kertoi lastensa avusta, minkin saan huomenna esikoisen luokseni. Teemme syystöitä mökillä, ehkä piipahdamme perjantai iltana oktoberfestareilla.
Aloitin maanantaina alakerran siivoamisen imiroimalla tilat ja tarkoitukseni oli jatkaa tiistaina, onneksi siivooja soitti, että pääsee tänään tulemaan. Tein muita rästitöitä eilen.
Mdk, kertoi säästyneensä ajoissa turvaan tsumanita.
Mekin lensimme Hong Kongista Hollantiin ja korona seurasi perässä.
Tänään jatkuu Kalkkisillan venetsialaisten maalausprojekti.
Sattumia ja suojelua.
Suojelua päiväänne.
24.09.2025 11:52
Aprill does what he wants.
20.09.2025 19:15
Olen joskus kertonut äitini lapsuuden kokemuksista. Äitini isä ja äiti sekä vastasyntynyt lapsi haudattiin kahden viikon välein. Orpolapsiauma jäi vanhan isoisän kontolle ja lopuksi "rakkaat" sukulaiset keplottelivat maat ja mannut itselleen ja lapset leviteltiin kylän taloihin, joista yksi kerrallaan lähtivät kaupunkiin, kuka piiaksi, vanhin avioitu naapurikylään.
Ei äiti kertonut meille menneisyydestään, sain tietää joku vuosi sitten serkkuni selvitellessä sukuhistoriaa.
Äitini ja isäni elivät hyvän elämän yhdessä. Minulla on nyt koti, täältä en lähde, pruukasi äiti sanoa.
20.09.2025 19:07
Normal-kauppaketju on innostanut nuoret, heräteostoksille ehkäpä meidät vanhatkin.
Kävin siis ostoksilla, minulla oli selkeä kuva mitä etsin. Hiusten leikkuu välineitä ja löytyihän niitä. Purkkia ja purnukkaa riitti hiplailla mutkittelevillä käytävillä. Parfyymi tuoksui, näytepullot olivat osin tyhjiä. Nuorten tyttöjen kirkaisuja, ihanaa, eikö....
Hinnat olivat halpoja joten lankeaminen heräteostoihin vaanii. Pidin kiinni ostoslistastani ja onnistuin välttämään kiusaukset. Vertailin hintoja, huomasin, että esim. astianpesutabletit olivat ehkä jopa kalliinpia kuin vastapäisessa marketissa.
Eli halpojen heräteostosten seassa oli myös katteellista tavaraakin.
No, nyt on hiustenleikkaussakset, kammat ja hoitoaineet kasassa. Mieheni pitkähköksi kasvaneiden hiuksien leikkuu on iltaohjelmassa.
Miten sitä teillä lauantai-iltaa vietetään. Tietty Elämäni Biisi kuulunnee illan ohjelmaan?
20.09.2025 18:44
No, virheitä teemme kaikki ja niistä olisi itsekunkin opittava. Hymiöt ja kehut lie mieleisiä, nostaen mielialaa, kritiikki ei ole kivaa, koska en minä mutta muut.
20.09.2025 12:14
Huomenta Korvesta@
Ohjeistukset luettu.
"Olisi suotavaa, että korpikirjailija oman ketjun laittaisi."
Älä unta nää.
"Vaikeaksi menee, jos sisältö pitäisi vaan arkea koskettaa"
Miten olisi katse kohti maailman tapahtumia. Onko Ranskan presitentin vaimo mies? Gaasan kurjuuteen, köyhiltä leikkauksiin ja päättäjien palkkoihin. Katri Helenan fanipaitaan ja Melanian iltapukuun.
"Itse en pitkistä ketjuista välitä, on iin hankala etsiä vastauksia, mihin pitäisi vastata."
Ethän sinä vastaa kuin kylmätotuuden ja minun sinulle esittämiin kysymyksiin.
Noin ne asiat hovissa muuttuu.
No, tästä uuteen päivään vettä sataa.
20.09.2025 11:58
Pakko myöntää en ymmärtänyt tekstistäsi juuri mitään.
19.09.2025 16:38
Nyt lopetan, makoilen tässä ja jos kauan makoilen jalat ei ota toimiakseen. Aivot toimii, kroppa tottelee hitaasti.
Moiks, kiitti kivasta irtiotosta. Ei tämä ole totisten touhua ; )
19.09.2025 16:37
En kirjoita aina, en nytkään kun on niin hektistä
kommentointia, mutta esseisiin käytän muistion kautta kirjoitettua tekstiä.
19.09.2025 16:23
Älä siirrä, lainaa vaikka Matti Ahtisaarta.
19.09.2025 16:19
Näpyttelen näillä jorriininjuurilla tätä älykännyn näppäimistöä joten ohi menee aina silloin tällöin, mutta jos et saa kirjoituksestani selvää niin pistä omaan kännyysi oikolukuohjelma ; ).
19.09.2025 16:17
Ostin eilen ison kokonaisen lohen Prisman tarkouksesta jotain 5€ kilo. Graavasin yhden fileen toisesta fileestä tein kuusi annospalaa, jotka laitoin pakkaseen. Tänään neitin roippeet, puhdistin ruodot ja tein ihanaa lohisoppaa.
Söimme, nyt huilaan, aurinko paistaa ja vuodevaatteet jotka pesin tässä välillä ovat ulkona kuivumassa.
Olen myös hoidellut tärkeitä asiapapereita paikasta A paikkaan B. Kyllä se onkin helppoa näin älykänny aikaan.
19.09.2025 16:12
Mahdollisesti, peukutus toimii hyvin.
19.09.2025 16:02
En ole ikinä kuvitellut olevani älykkö. En pysty keskustelemaan aiheista joista en ymmärrä.
Sivistyssanat eivät sovi minulle koska joutuisin joka välissä googlaamaan. Tavan arjesta thkkään keskustella.
19.09.2025 15:55
32 / 371