Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7412
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
siis ei käy tää on jne...
22.07.2015 19:07
Siis mitä juttuja? Äläs nyt mene asioiden edelle. tuntemattoman kanssa lapset usein avautuvat kertomaan sellaistakin mistä vanhemmat eivät uskoisi.
Kuulin isommalta tytöltä hyvän pissa/kakka ja pieruvitsin. Iso veli oli kertonut.
Kaksi kakkapökälettä hengailivat keskenään, ripuli halusi päästä porukkaan. Ei, ei käytää on kovisten porukkaa.
22.07.2015 19:06
Unohdin tärkeimmän, tytöt olivat taittaneet paperista tuliaisiksi kauniit nimelläni ja suomen lipulla koristetut postikortit ja kun avasin kortit, sisällä oli isot piirrokset mökkimaisemistani. Upeita ja aijon ripustaa piirokset seinälle.
22.07.2015 17:31
Elämä on antoisa ja luovuutta riittää, uskokaa pois.
Ymmärrän toki teitä isoäitejä ja isoisiä kuinka kivaa on kun lapsenlapset tulevat vieraisille.
Sain iltapäivällä kivoja vieraita, Emilian 7-vuotta ja Hilman 8-vuotta. Aluksi tutustuimme mökkiin ja puutarhaan sekä mökin varastoihin, jotka sisälsivät tyttöjen mielestä mitä kiehtovimpia leluja (tosin poikien). Kerroin tytöille mökillä olevista vanhoista esineistä ja huonekaluista, (he olivat hyvin kiinnostuneita) sanoivat "Kotona kun ei ole mitään vanhaa ja kivaa." Kerroin myös kierrätyksestä sekä varoitin tarpeettoman tavaran haalimisesta.
Sitten istuimme ruokahuoneen pöytään söimme suklaakakkua ja joimme mehua. Samalla keskustelimme elämästä, rakkaudesta, vanhemmista, kuolemasta ja kuoleman jälkeisestä elämästä jne.
Vakavan juttutuokion jälkeen vaihdoimme vapaalle, aloitimme piiloleikin, puhelinsoittoleikin sekä tytöt esittivät minulle airopik-taitojaan . Kivaa oli ja pikku "ladyt" lähtivät hurstuukihameet heiluen muoviämpärin kahvasta kiinni pitäen kotimatkalle mäen päälle. Tyttöjen halinallet olivat saaneet pitsiset virkatut kaulaliinat ja ämpärissä oli kaksi vanhaa puhelinta leikkeihin.
Tosi kivaa, mutta kieltämättä, jaksaisinko yhteen menoon kahta tuntia kauenpaa ; ).
22.07.2015 17:25
Googletin parodian sillä termistöt ei ole vahvin puoleni vaikka olen joskus vuosia sitten osallistunut kirjoittajapiiriin.
Nyt ymmärrän myös nimimerkkiä Kiitos-hyvä-yritys mielipahan. Hän lie googlettanut parodian as well as I ja lukenut ensimmäisen lauseen.
"Parodia on ivallinen, piikittelevä, liioitteleva tai koominen toisen (yleensä tunnetun ja vakavan) teoksen jäljitelmä."
Parodiaksi kirjoitukseni tehnee palstalaisten kirjoitusten liioitteleva, koominen ja hieman ivallinen jäljitelmäni. Vai kuinka Demeter?
22.07.2015 13:24
Asiavirhe, niinkö?
Puhtaana näppäimistö pysyy toimintavalmiina kun sen käyttäjä saa oivalluksen.
22.07.2015 13:16
Petze toi eilen rovollisen suomalaisia isoja mansikoita. Ne olivat hyviä vain kuohuviini puuttui ; )
21.07.2015 21:56
Ihana kuulla, että kirjoitan kuten Aleksis Kivi, pitää googlettaa hänen tuotantoaan.
21.07.2015 21:38
Jatkuu....; ) Heta ihaili taivaalla haapojen latvuksien yläpuolelta kulkevia poutapilviä. Hän ei huomannut, että oli saanut ihailijan. Aidan raosta tuijotti silmäpari. Se silmäpari kuului naapurin Henrylle, jonka katse oli nauliintuneena Hetan pitkiin, komeisiin sääriin.
21.07.2015 21:10
Minä kirjoitan tosiasioita. Satua kirjoittaa he, jotka käyttävät mielikuvitusta väärin; )
Kun aloitin tarinan sinä ja polkupyöräsi olitte ideani kärkikaksikko, siitä tarinani alkoi. Sormeni juoksivat näppäimistöllä kuten matkasikin talosta taloon, talolta talolle. Posittiviset ajatukseni ohjasivat pyörääsi.
Kuopus pyöräili mökille töitten jälkeen, leikkasi nurmikon, ei pääse piha umpeen kasvamaan ; ) Hoivasin pienimmäistäni ( 189 cm) kuten pienenä ikään, syötin hyvin. Hän kävi saunassa ja uimassa. Kertoi järvessä kelluessaan, tunteen olonsa onnelliseksi kuten lapsena ikään.
Nyt lähden saunaan ja jatkan myöhemmin.
21.07.2015 20:26
Korpeni kirja
Korpi on kuin satumaa jossa tarinat pilvillä ratsastaa.
Tuuli auttaa, vauhtia antaa, tuulenpesästä tarinat pilville kantaa.
Aurinko kirjaan värejä mättää, taivaan jälkeensä värimereksi jättää.
Yön pimeän kätköissä kartanolla kuu-ukko päivän tarinat lukee,
kannon nokalla istuu, koivun kylkeen tukee.
Piirtää järvelle keltaisen kuunsillan, rannalta rannalle tullessa illan.
Kuljen toiselle puolen sillan yli, siellä on koppa ja kopasssa satujen syli.
Aurinko nousee koivujen takaa, uudet satujen aiheet pilville jakaa.
Mandi ; )
21.07.2015 12:15
https://www.youtube.com/watch?v=SMA-tb_d9rg
21.07.2015 11:53
Oletko heikku ottanut huomioon erään asian.
Tämä aloitus on poikinut useita kopiointiyrityksiä. Uusissa aloituksissa on kylpyamme, amme, jonka olin aikeissa heittää raudankeräykseen, mutta kannustuksestasi innostuneena annoin sille uuden elämän kuten se minulle. Tiedät kuinka nautin kylpemisestä rannalla ulkoilmassa ilta-auringossa sillä sinullakin on amme saaressasi.
Et kuitenkaan ole sanallakaan maininnut mitään ammeestani sen jälkeen kun laitoin kuvia siitä, miksi?
21.07.2015 11:39
Kiitos, olet ymmärtänyt oikein.
21.07.2015 11:26
En ymmärtänyt lausettasi:
"Ehkä te korppis ootte ansainneet toisianne."
Oletko sitä mieltä, että korpikirjailija ja Korppis ovat kaksi eri henkilöä, jotka ovat ansainneet toisensa sekä lisäksi minä, joka seison noiden nimimerkkien takana?
21.07.2015 11:25
Et sinä kirjoita aloituksen mukaista huonoa suomen kieltä, ei tyyliisi kuulu ja sanan viljely eikä ylipitkät lauseet. Yksi seikka, mistä aloittajalla ei ole kokemusta on asua korvessa. Umpeen kasvanut lampi, synkkä kuusimetsä, vinossa olevat rakennukset.
Ei taida kaikua kauas heleästi laulu kinttupolulla selkeällä säälläkään ; )
21.07.2015 11:20
Kirjoittaja ei kestäisi itseensä kohdistuvaa kirjoittelua halventavaan sävyyn.
Mietin tuota samaa olisiko kirjoittaja nainen. Ainoa tie saada asiasta selvää, on pistää "viisaat" päät yhteen ja antaa vihjeitä.
Kirjoittaja on sama henkilö, joka kirjoittaa itsestään myös mummona ja hänellä on lapsenlapsia. Eräs hänen tarinansa kertoi siitä kun lapsenlapsi joutui suden raatelemaksi ja hän pesi veret toppahaalarista, että lapsen vanhemmat eivät saisi tietää suden hyökkäyksestä. Minusta teksti oli sairasta. Samoin kuin
toisessa tarinassaan, jossa hän luuli saaneensa kuppataudin Kotkan satamassa kun kyykistyi pissalle ja maassa ollut teräväreunainen kasvi viilsi hänen häpyhuultansa aiheuttaen kipua.
Mielestäni hän on yksinäinen, eikä saa huomiota omana itsenään, ei livessä saati täällä. Hän hakee huomiota itseensä ihailemansa Korppiksen kautta. Hän kirjoittaa Korppiksesta ilkeitä tarinoita, jolla saa lukijoiden huomion käännettyä itseensä. Hän pullistelee poskilihaksiaanonnesta soikeana kun saa positiivista palautetta varsinkin heiltä, jotka nauttivat Korppiksen halveksunnasta.
Tarinan ideahan on puolustaa Palomaa minun ja siivoojan antamasta palautteesta pysyä sanojensa takana.
Olen miettinyt alentuisiko eräs Paloman facebook-kaveri, entinen nikillä kirjoittaja, nykyinen puskalainen tällaiseen kirjoitteluun. Onhan Korppis lainannut profiiliinsa tekstin kyseisen henkilön lastenkirjan käännöksestä.
No, tiedä häntä, mutta kunhan menen iltapäivällä kirkolle pyykkiä pesemään voi olla, että alennun tekemään kuvaelman palstalaisista kyläyhteisönä ohi kulkevan joen mutkassa ; )
21.07.2015 10:48
Käsittääkseni lastenhoitajia työskentelee sairaaloissa synnytysosastoilla ja lastenosastoilla.
Olen itse suorittanut aikuiskasvatuksen appron, se on yliopiston alin tutkinto. Joten ihan kuin olisin opiskellut yliopistossa kuten muutkin hienot ihmiset ; ) Tarkoituksenani oli jatkaa ammattiopettaja koulutukseen, mutta kuopuksen ilmoitus tulla maailmaan lopetti nuo haaveet.
Muuten Pulu kun Korppi rääkäisee sinulle kyssärin provoavasti, alat pulputtamaan yksitystietojasi palstalle. Älä syytä minua muusta kuin provoamisesta, muutkin tietävät yhtä paljon kuin minä sinun elämästäsi.
Oli työntäyteinen viikonloppu. Eilen illalla kotiin päästyäni makoilin rannalla ammeessani ja nautin kesäyöstä. Luin nyt ketjua. Oi ja voi, että tuli taas kevyt olo.
20.07.2015 10:20
En puhu korven murretta, osaan vain muutaman sanan Korveksi.
18.07.2015 09:30
Aamukahvia ja Korven Sanomia.
Iloinen uutinen Kajaani ottaa vuosittain 50 pakolaista lisää. Aikaisemmin saimme 200 tyhjin käsin kävelijää vuodessa nyt elokuusta alkaen 250.
Hitaasti sikiävä Korven kansa alkaa lisääntymään vauhdilla.
18.07.2015 09:23
361 / 371