tänään pääs oikeen kesän tunnelmaan
kun aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta
täähän tuntuu jo aivan mahtavalta
paitsi jos huomenna on paluu normi kesäkeliin
päivän päätteeksi laula luikautettiin kertomusten kera
täydelle salille kolmatta kertaa
tunnelma oli hiukan hikinen mutta
joltain osin liikuttavakin
huomisia helteitä odotellen
toivotan kaikille rauhallista ja rakkauden täyteistä yötä.
paistaako se huomennakin
48
<50
Vastaukset
Tiinuska ihana kuulla sinusta, tiesin olet kiiruinen kesäteatteri jutkoissani. Olin itsekin kiiruinen viimeviikon oli se työkeikka josta kerroin, se meni napiin.
Tänään on ollut upea päivä. Tulimme Petzen kanssa pirttiin vasta kymmenen tienoilla Laituriolohuone ei ole ollut suosittu satteiden takia tänä kesänä, mutta tänään oli ja eilen. Amme on käytössä, viikonlopulla joka päivä kuten profiilikuvastani näet, tänäänkin.Ps. Tunnistitko hattuni kuvasta, tietty se sama hattu jonka ostin vuosi sittan kesällä Korven kirpparikierroksellamme ; )
korppis kirjoitti:
Ps. Tunnistitko hattuni kuvasta, tietty se sama hattu jonka ostin vuosi sittan kesällä Korven kirpparikierroksellamme ; )
jep jep tunnistin
oon ihaillu niitä sun kuvias
olen nähnyt korppis neidin kylvyssä ihanaa...
lainataan äm aa nummisen sanoja :)
kiirettä pitää myllykirppiksen kanssa
ja kaikenmaailman kekkereitä pukkaa
viikonloppuna lähden pikkumiehen kanssa kaskisiin
siellä on tälle kirppishullulle pihakirppis tapahtuma
ja seuraavana viikonloppuna taas sinne 50 50 juhliin :)tiinaiseksi kirjoitti:
jep jep tunnistin
oon ihaillu niitä sun kuvias
olen nähnyt korppis neidin kylvyssä ihanaa...
lainataan äm aa nummisen sanoja :)
kiirettä pitää myllykirppiksen kanssa
ja kaikenmaailman kekkereitä pukkaa
viikonloppuna lähden pikkumiehen kanssa kaskisiin
siellä on tälle kirppishullulle pihakirppis tapahtuma
ja seuraavana viikonloppuna taas sinne 50 50 juhliin :)Jutusteltiin Petzen kaa, jotta nyt olisi aikaa lähteä vaikka kiertelemään Suomen nientä, kahotaan, ehkä aloitamme maakuntamatkat Paltamosta tai Tipasojalta ; ).
- ent.siivoojaparka
korppis kirjoitti:
Jutusteltiin Petzen kaa, jotta nyt olisi aikaa lähteä vaikka kiertelemään Suomen nientä, kahotaan, ehkä aloitamme maakuntamatkat Paltamosta tai Tipasojalta ; ).
Miksi ihmeessä sinä olet vaatteet päällä kylvyssä?
korppis kirjoitti:
Jutusteltiin Petzen kaa, jotta nyt olisi aikaa lähteä vaikka kiertelemään Suomen nientä, kahotaan, ehkä aloitamme maakuntamatkat Paltamosta tai Tipasojalta ; ).
muistakaa sit kans tulla käymään täällä meillä :)
- korppis1
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Miksi ihmeessä sinä olet vaatteet päällä kylvyssä?
Tämä ei ole seksipalsta; ) Eikä tapanani ole juoksennella alasti tontillani. Mökki lähellä rantaviivaa, järvi ja lahden poukamassa kaislikko. Seutu on suosittu kalastuspaikka. En myöskään ole itseni paljastelija ;)
On siinä hyvä puoli, kun laittaa pesuaineet, niin vaatteetkin puhdistuvat uimareissulla. Voi olla ettei mökillä ole pesukonetta. Ripustetaanko emäntä vaatteineen kuivumaan?
Paistaa huomenna - tänään. Eilen siivottiin mansikoita ja maisteltiin aurinkoisella terassilla. Oli ihanaa lukea mukavia tapahtumia.
joo paistoi
ja oli tosi ihanaa taas nauttia kesäisestä tunnelmasta
noitten mansikoiden pakastamista oon miettiny
ja oikeestaan tullu siihen tulokseen että tänä kesänä meillä ei niitä siivota
mustikatkin on siinä ja tässä
viimekesäisiä vieläkin syömättä.tiinaiseksi kirjoitti:
joo paistoi
viimekesäisiä vieläkin syömättä.Petze toi eilen rovollisen suomalaisia isoja mansikoita. Ne olivat hyviä vain kuohuviini puuttui ; )
korpikirjailija kirjoitti:
Petze toi eilen rovollisen suomalaisia isoja mansikoita. Ne olivat hyviä vain kuohuviini puuttui ; )
mää ostin lauantaina markkinoilta
litran mansikoita makso viis ekee
ihan sairaan kallista mutta tautisen hyviä :)
eikä ollu sitä viiniä
ja vaikka olis ollukkin niin piti jättää ottamatta
kun tuli käytyä lavatansseissa
ja oltua ihan itelleen kuskina :)tiinaiseksi kirjoitti:
joo paistoi
viimekesäisiä vieläkin syömättä.Saa pakastemarjoja kaupasta pitkin vuotta. Tänä kesänä nauttii aurinkoisesta säästä, kun sitä sattuu muutama päivä kohdalle.
korpikirjailija kirjoitti:
Petze toi eilen rovollisen suomalaisia isoja mansikoita. Ne olivat hyviä vain kuohuviini puuttui ; )
Todella hyvä laatuisia mansikoita. Siivotessa otin kahvin. Viinille pitäisi olla seuraa - laatu viinille laadukasta juttuseuraa.
arvo.e kirjoitti:
Saa pakastemarjoja kaupasta pitkin vuotta. Tänä kesänä nauttii aurinkoisesta säästä, kun sitä sattuu muutama päivä kohdalle.
mulla on nytkin kaupasta ostettuja puolukoita
pakasteessa muutama pussi
itse viimekesän kerätyt punaiset viinimarjat
odottaa mehun keittoo tai hillon tekoo
siellä ne on ollu koko talven pakkasessa
niin ja nyt ei paista kerkee istuskeleen täällä läppärin kanssa :)tiinaiseksi kirjoitti:
mulla on nytkin kaupasta ostettuja puolukoita
pakasteessa muutama pussi
itse viimekesän kerätyt punaiset viinimarjat
odottaa mehun keittoo tai hillon tekoo
siellä ne on ollu koko talven pakkasessa
niin ja nyt ei paista kerkee istuskeleen täällä läppärin kanssa :)Minullakin on arkkupakastin, johon kertyy kaikenlaista. Nyt on kontrollin aika, kun alkaa satoa pakastaa. Punaherukoista saa kirpeää mehua, paitsi minun punaherukat menevät laulu linnuille. En laittanut verkkoja. Mustaherukoita eivät linnut syö. Helsingissä satoi aamulla reippaasti. Nyt aurinkoista, joten mukava pyöräretki kauppaan.
arvo.e kirjoitti:
Minullakin on arkkupakastin, johon kertyy kaikenlaista. Nyt on kontrollin aika, kun alkaa satoa pakastaa. Punaherukoista saa kirpeää mehua, paitsi minun punaherukat menevät laulu linnuille. En laittanut verkkoja. Mustaherukoita eivät linnut syö. Helsingissä satoi aamulla reippaasti. Nyt aurinkoista, joten mukava pyöräretki kauppaan.
tänne keskeiseen suomeen sade tuli vasta tossa neljän tietämillä
ei kauaa kuuro kestäny mutta taivaan täydeltä tuli
hyvä tieto toi ettei mustia linnut syö
meillä on vaan niitä täällä pihassa
onks tietoo kuinka kauan pensaat tekee marjoja
kun noi meidän pensaat on ruvennu hyytymään
ne on laitettu joskus kakskytviis vuotta sitten
oliskohan syytä uusia.- niinpäjoopa
"Mustaherukoita eivät linnut syö. "
Kyllä syövät. Muutaman syksynä olin vapaapäivänä aikeissa kerätä mustaherukoita pakastimeeni. Kuitenkin satoi kaatamalla, joten jätin odottamaan keruun sateen loputtua. Kaupunkireissun aikana olivat marjat hävinneet rastaiden suihin.
Harmitti kovasti, sillä marjoja notkuvista herukkapensaan oksista olisin saanut ainakin ämpärillisen säilöön. niinpäjoopa kirjoitti:
"Mustaherukoita eivät linnut syö. "
Kyllä syövät. Muutaman syksynä olin vapaapäivänä aikeissa kerätä mustaherukoita pakastimeeni. Kuitenkin satoi kaatamalla, joten jätin odottamaan keruun sateen loputtua. Kaupunkireissun aikana olivat marjat hävinneet rastaiden suihin.
Harmitti kovasti, sillä marjoja notkuvista herukkapensaan oksista olisin saanut ainakin ämpärillisen säilöön.Jos marjat olivat kovin (yli) kypsiä voi sade tiputtaa niitä . Linnut eivät yleensä erota mustia marjoja ja jättävät ne rauhaan. Ostin pari uutta herukka pensasta, joihin tulee kypsinäkin vain vihreitä marjoja. Ovat ensimmäistä kesää. Mielenkiintoista, miten linnut niihin suhtautuvat.
- eppu2
Mulla on n.3 metriä korkea Aronia, missä on mustat marjat.
Yks vuosi, kun ei ollut paljon muita marjoja, yläoksilta söivät, laitoin harsoa.
Lauantaina on kuulemma kaunis päivä, ainakin täällä, mutta sunnuntaina ei. Punaherukat suojasin viime kesänä hallaharsolla ja sain muutaman litran marjoja. Nyt jätin suojaamatta. Harson hinnalla saa marjat. Musta herukoista tulee marjoja ämpärillinen pensaastaan suojaamatta.
- kesivä
Nyt paistaa lähes pilvettömältä taivaalta. Pitäisi hilata itsensä auringon säteistä imemään D-vitamiinia ja uimaan. Viimeyönä jalkani sätkivät väsyneinä ja pitivät hereillä. Liian paljon ylämäkiä tullut kai poljettua viime päivinä. Otan Tuomas Kyrön ja ruskeaakastiketta mukaan rantaan, hetken päästä.
määkin makoilin pihassa neljättä tuntia
lämpimän auringon alla
uimaan en menny ei niin kuuma tullu
mutta jos vielä huomenna jatkuu paiste
niin varmaan sit tulee jo pulahdettua päijänteeseen.- henrjii
Amerikkalaisetkaan ei ole käynyt kuin kuussa, sää sentään olet makoillut auringossa
henrjii kirjoitti:
Amerikkalaisetkaan ei ole käynyt kuin kuussa, sää sentään olet makoillut auringossa
se mulla ja amerikkalaisilla onkin erona
että mää oon paljon edellä niitä :)
tykkään tyylistäs...- kesivä
tiinaiseksi kirjoitti:
määkin makoilin pihassa neljättä tuntia
lämpimän auringon alla
uimaan en menny ei niin kuuma tullu
mutta jos vielä huomenna jatkuu paiste
niin varmaan sit tulee jo pulahdettua päijänteeseen.Kova tuuli ja paksut pilvet välillä auringon edessä eivät nostaneet hikea pintaan, mutta uin kuin uinkin.
kesivä kirjoitti:
Kova tuuli ja paksut pilvet välillä auringon edessä eivät nostaneet hikea pintaan, mutta uin kuin uinkin.
kyllä kai sitä munkin on mentävä huomenna järveen
satoi tai paistoi.
"tiinaiseksi"
Voisitko ajatella koti-teatterin ammetta?
Nähdäkseni sinä mahdut jo.
Etkä olisi enää niin kauheeta kattoo.
Saisit näytelläkin.
Toivotan sinullekin täyteistä kesää.
Öidenkin mittaan.
Ettet ihan tyhjän panttina :)
YH.on mulla amme mutta sisätiloissa
ja oikeessa oot että hyvin mahdun
mutta ainakaan omaan silmään
en oo vielä oikeen kaunista katseltavaa
mutta kauneushan on aina katsojan silmissä
meinaan niinkun ihan ilman mitään
vaikka arskaa otankin täällä maan äärissä
niin ettei tuu rusketusraitoja :)
ei tartte näyttää kellekkään
missä mulla on rusketusraidat.
yt
Paistaa vielä tänään, ainakin, vähintään tänään. Osa perennoista vielä kukkimatta. Osa vasta avannut nuppunsa.
täällä on taaskin taivas pilvessä
ei tuu helteitä ei
onhan se kiva täällä maaseudulla
järven rannalla asua on on ja on
pitkät talvet kestää kun odottaa kesää
mutta vähän toisenlaista kesää odottelin
kun tämmöstä mikä tuli :(Siilimuori, hauska ruuhka sulla :)) Ei se aina helppoa tuollakaan, muistelen nähneeni jonkun ruuhkaklipin.
https://www.youtube.com/watch?v=YH63N0GyvxM
Mites teidän hauvalle kuuluu?- kesivä
Pilvistä on. Eilen sentään aamusateen jälkeen paisteli silloin tällöin.
Kävin uimassa eilenkin kauppareissulla.
Kotiin tullessa polkimet piti laittaa klapajamaan, kilpamenoa sadekuuron kanssa.
Ei anneta alakulon vallata, pitkä talvi on edessä, nyt ei tarvii sentään lumitöitä tehdä. tiinaiseksi kirjoitti:
täällä on taaskin taivas pilvessä
ei tuu helteitä ei
onhan se kiva täällä maaseudulla
järven rannalla asua on on ja on
pitkät talvet kestää kun odottaa kesää
mutta vähän toisenlaista kesää odottelin
kun tämmöstä mikä tuli :(No e tämmöistä kesää arvellut tulevan kukaan. Mutta onneksi lämpöasteet kuitenkin ovat olleet pää-asiassa nollan yläpuolella. Sää on mikä on, otetaan vihreydestä kuitenkin kaikki irti, märkänä tai kuivana :).
- kesivä
hmp.f kirjoitti:
Siilimuori, hauska ruuhka sulla :)) Ei se aina helppoa tuollakaan, muistelen nähneeni jonkun ruuhkaklipin.
Mites teidän hauvalle kuuluu?:D Daddyllä vähän hermot kireellä :)
hmp.f kirjoitti:
Siilimuori, hauska ruuhka sulla :)) Ei se aina helppoa tuollakaan, muistelen nähneeni jonkun ruuhkaklipin.
Mites teidän hauvalle kuuluu?Juu, tiet on hyvät puotella menemään vähintään 100km tunnissa. Mutkaista ja mäkistä kuitenkin ja joka mutkan takana "ruuhkahuippu" :D. Mutta kun ollaan lomalla ja ei kiire minnekkään, voipi varautua ja hidastella.
Hauvalla tällä hetkellä kaikki hyvin. Antibioottikuuri vielä menossa. Näin sen ihan itse livenä, pulskistunut oli mokoma, nelisen kiloa paino noussut. Kuudenkymmenen kilon urkki kohta. Liikkuneeko vähemmän kun lonkat alkaa pikkasen vaivata vanhusta. Tyttö oli vienyt sen lääkäriin niin lääkäri oli tuumannut et hän odotti voipunutta ja vaisua, mutta sieltä tulikin iloinen ja utelias hännänheiluttaja :D. Ripuloinnista huolimatta.kesivä kirjoitti:
Pilvistä on. Eilen sentään aamusateen jälkeen paisteli silloin tällöin.
Kävin uimassa eilenkin kauppareissulla.
Kotiin tullessa polkimet piti laittaa klapajamaan, kilpamenoa sadekuuron kanssa.
Ei anneta alakulon vallata, pitkä talvi on edessä, nyt ei tarvii sentään lumitöitä tehdä.Minä taidan mennä huomenna kummitytön kanssa perinteeksi muodostuneelle ranta/kylpylä reissulle. Ollaan joko ulkouimalassa tai sisäkylpylässä säiden mukaan. Meitä ei tässä reissulla säät hodasta. Sitten syömään johonkin kivaan paikkaan. Nautitaan kesästä.
siilimuori kirjoitti:
Minä taidan mennä huomenna kummitytön kanssa perinteeksi muodostuneelle ranta/kylpylä reissulle. Ollaan joko ulkouimalassa tai sisäkylpylässä säiden mukaan. Meitä ei tässä reissulla säät hodasta. Sitten syömään johonkin kivaan paikkaan. Nautitaan kesästä.
tai ainakaan hidasta
kesivä kirjoitti:
:D Daddyllä vähän hermot kireellä :)
Etelän poijjaaaat krapuloissaan tien päällä , kannattaisiko pysyä kulmakuppiloissa :D
- kesivä
siilimuori kirjoitti:
Minä taidan mennä huomenna kummitytön kanssa perinteeksi muodostuneelle ranta/kylpylä reissulle. Ollaan joko ulkouimalassa tai sisäkylpylässä säiden mukaan. Meitä ei tässä reissulla säät hodasta. Sitten syömään johonkin kivaan paikkaan. Nautitaan kesästä.
Joo, näin minäkin on päättänyt, kesä se on kuitenkin. Pitäis lähteä hakemaan työkaluja, mokoma kirjahylly rojahti illalla. Arvatkaas säikähdinkö?
siilimuori kirjoitti:
Juu, tiet on hyvät puotella menemään vähintään 100km tunnissa. Mutkaista ja mäkistä kuitenkin ja joka mutkan takana "ruuhkahuippu" :D. Mutta kun ollaan lomalla ja ei kiire minnekkään, voipi varautua ja hidastella.
Hauvalla tällä hetkellä kaikki hyvin. Antibioottikuuri vielä menossa. Näin sen ihan itse livenä, pulskistunut oli mokoma, nelisen kiloa paino noussut. Kuudenkymmenen kilon urkki kohta. Liikkuneeko vähemmän kun lonkat alkaa pikkasen vaivata vanhusta. Tyttö oli vienyt sen lääkäriin niin lääkäri oli tuumannut et hän odotti voipunutta ja vaisua, mutta sieltä tulikin iloinen ja utelias hännänheiluttaja :D. Ripuloinnista huolimatta.Aikamoinen poika! Hyvä se pieno ylipaino tekee noille vanhemmiten, on sitten vähän jotain mistä ottaa kun sairaudet tulee :/ Ei nyt mitään hirveetä läskiä, mutta ei tarvi vanhuksella enää mun mielestä kylkiluut paistaa. Silleen hyvä, jos kaivamalla tuntee ne :))
kesivä kirjoitti:
Joo, näin minäkin on päättänyt, kesä se on kuitenkin. Pitäis lähteä hakemaan työkaluja, mokoma kirjahylly rojahti illalla. Arvatkaas säikähdinkö?
Kiesus! Varmaan on ollut sydän kurkussa. Älä sano että ikeaa :) Lööpeissä tänään amerikkalaiset tuomitsee jotain ikean kaappi tappokoneeksi.
Niin että pitää kysyä - ei tullut sun päälle kuitenkaan?kesivä kirjoitti:
No varppina. Laitoit vissiin uuden kirjan painoksi nii hylly päätti sanoa yya-sopparin irti.
Minäkin säikähdin muutaman kerran lomareissulla kun vänkärin paikalla istuja alkoi kiljumaan kun näki poroja. Jouduin komentamaan sitä et kyllä minä näen ne porot, mutta säikähdän enemmän tuota sun huutamistas, joten pidähän pienempää ääntä :D.hmp.f kirjoitti:
Aikamoinen poika! Hyvä se pieno ylipaino tekee noille vanhemmiten, on sitten vähän jotain mistä ottaa kun sairaudet tulee :/ Ei nyt mitään hirveetä läskiä, mutta ei tarvi vanhuksella enää mun mielestä kylkiluut paistaa. Silleen hyvä, jos kaivamalla tuntee ne :))
Se on hieno poika. Meil on semmonen yhteinen kieli. Minä kun halaan sitä kaulasta, se pitää sellaista matalaa urina, ei murise vaan muuten hyrisee :). Ei hän lihava ole, mutta huomasi että leveän rintakehän alapuolelle oli tullut hieman lisiä.
siilimuori kirjoitti:
Etelän poijjaaaat krapuloissaan tien päällä , kannattaisiko pysyä kulmakuppiloissa :D
Ja isään vielä että ei edes kieltä ollut koodattu :)
- kesivä
hmp.f kirjoitti:
Kiesus! Varmaan on ollut sydän kurkussa. Älä sano että ikeaa :) Lööpeissä tänään amerikkalaiset tuomitsee jotain ikean kaappi tappokoneeksi.
Niin että pitää kysyä - ei tullut sun päälle kuitenkaan?Ei ollut Ikeaa, taitaa olla jotain ikuikuikuvanhaa Lundiaa tai jotain semmosta mäntyä kuitenkiin. Olin mä sen yhden kannattimen huonouden huomannut, mutta tollo kun olen, en ollut sitä siirtänyt esim. alimman hyllyn kannattimeksi, vaan se oli tietysti ylin hylly. Ja kun ylähylly prakas, niin dadam, dominona koko pa*ka. Onneksi tää mun kämppä on pieni ettei ollut semmottista koko seinän täyttävää kirjastohyllyä. Onneksi makoilin sohvalla, enkä sängyllä, olisin voinut saada jonkun hepposen Harlekinin ;) ohimolleni.
- kesivä
siilimuori kirjoitti:
No varppina. Laitoit vissiin uuden kirjan painoksi nii hylly päätti sanoa yya-sopparin irti.
Minäkin säikähdin muutaman kerran lomareissulla kun vänkärin paikalla istuja alkoi kiljumaan kun näki poroja. Jouduin komentamaan sitä et kyllä minä näen ne porot, mutta säikähdän enemmän tuota sun huutamistas, joten pidähän pienempää ääntä :D.Joo, mun tytär aina komentaa mua ennenko ottaa kyytiisä, että "äiti oot sitten hiljaa, mä ajan".
- kesivä
siilimuori kirjoitti:
Ja isään vielä että ei edes kieltä ollut koodattu :)
Joo, ei ollut kieltä koodattu ;DDD
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv252416- 1132041
- 1131667
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?421523Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91457Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901065Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161201006Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87965Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15949Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35947