Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7412
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Korjaus Nuaksen vesi siis Nuasjärven.
17.07.2015 13:41
Nuksen vesikin on korkealla, ei silti en kalasta, mutta vesi hipoo laituri olohuonettani.
Mikä riittää sinulle ei ole ehkä minun intressini kasvaa ihmisenä.
Huvittavaa ovat nämä toistuvat ohjeet ihmisenä kasvamisesta. Kukin kasvaa jos on kasvaakseen, tai sitten ei.
17.07.2015 13:39
Sapson siikaako olit kalastelemassa?
Vastaukseni koski tätä mielipidettäsi jonka laitoit minulle.
16.7.2015 07:48
Sinun käsityksesi kunnioituksesta ei liene ainoa oikea.
17.07.2015 12:59
Kirjoitin muutaman muun ja heti kohta muistin sinut ja siivoojan, K/K:n, sekä Tiinan Tosin Tiina ei enää juurikaan osallistu kirjoitteluun. Olemme väleissä toistemme kanssa facen kautta. Niin, eikä välillämme tökkösuolattua Kunnioitussuhdetta sellaista Jorma ystävyyttä ; )
17.07.2015 12:56
Aloitus ja kysymyksesi:
"Tänään se kiinnostaa. Kunnioitatko muita? Kun tapaat jonkun, toimiiko kunnioitus heti vai pitääkö se ansaita jotenkin? Mikä siihen vaikuttaa saako sun kunnioitusta vai ei?"
Kun tapaan jonkun en tunne kunnioitusta vaan uteliaisuutta. Hei, kuka hän on, mitä tekee ja minkalainen ihminen hän on. En odota hänen herättävän minussa kunnioitusta enkä päinvastoin. Aika näyttää tuleeko meistä ehkä ystäviä.
Ainut mikä vaikuttaa on, että pelaako kemiamme.
Uskon aloituksesi liittyvän palstan riitaisiin ihmissuhteisiin.
Arvostan sinun mielipiteitäsi, kuten arvostan Demeterin, Bessien ja muutaman muut mielipiteitä. Kunnioitusta en tunne teitä ketään kohtaan ja miksi tuntisin. Eikä kenenkään tarvitse uskoa minun odottavan kunnioitustanne.
Toivon tämän vastaukseni kelpaavan myös siilimuorille, tää nyt ei ole totuus vaan mielipiteeni.
17.07.2015 12:33
Jos olisin elänyt miehieni osaamisten varassa olisi monta työtä jäänyt tekemättä.
Jos en itse olisi osannut tehnyt olisin teetättänyt muilla ja tekijöitä löytyy aina ihan sattumaltakin.
Esim. Seinänaaapurini oli muuttamassa pois. Hänen poikansa tuli hakemaan muuttokuormaa. Seinänaapuri pyysi minut sisälle asuntoonsa antaakseen jotain mitä tiesi minun ehkä arvostavan. (Kaksi Karhulanlasin isoa lasipurkkia kansilla.)
Hän halasi minua ja kiitti hyvästä naapuruudesta vuosien aikana. Sitten napuri tokaisi vaativasti pojalleen tee Mandin kesämökille katto.
Mies tuli seuraavana päivänä tarjouksen kanssa. Siinä jutellessa kävi ilmi, että mies arvosti minua koska tulin hänen äitinsä kanssa hyvin toimeen, koska tiesi, että äiti on hankala ihminen eikä välttämättä pidetty.
Teimme sopimuksen ja katto valmistui reippaassa viikossa.
17.07.2015 12:09
Energiaahan minulla riittää muille ikäisilleni jakaa, mutta ei riitä enää itselleni niin paljoa kuin haluaisin. Päiväunta sitä ikäisemme jo tarvitsevat kun väsymys yllättää.
17.07.2015 11:54
Ei minun tarvitse hyväksyä hallitsematonta maahanmuuttoa. En todellakaan omista Korpea, muutoinhan pistäisin rahoiksi ja perustaisin maahanmuuttokeskuksen.
16.07.2015 12:02
Hollantiin alkoi tulla marokkolaisia ja turkkilaisia maahanmuuttajia kuuskytluvulla. Jaa, hidasta jopa mahdotonta on näiden maahan muuttaneiden jälkipolvien integroituminen "valtakulttuuriin".
Suomessa maahanmuuttokoulutuksissa painotetaan oman kulttuurin ylläpitoa sopeutumisen kannalta. Olisiko hylättävä sana integroituminen ja siirryttävä sanaan sopeutuminen.
16.07.2015 11:58
Täällä on jo kaksi naista hyväksynyt burgan arkikäytön. Onhan siinä jotain hyvääkin esim. pihatöissä tai kantarellimetsässä. Ei itikka pistä. Eli sama tarkoitus on muslimimaissakin ei vieras mies tai voi se olla tuttukin... pistä.
16.07.2015 11:40
Papua Uudessa Guineassa, puskakansan keskuudessa kaikki yhteisön jäsenet ovat toisilleen isiä, äitejä, siskoja, veljiä, lapsia.
16.07.2015 11:33
En ole käynyt Saudi Arabiassa, enkä ilmeisesti tule käymäänkään. Olen usein aikaisemmin kirjoittanut, että minua ei häiritse mikään kun ylitän Suomen rajan. Maassa minne matkustan pyrin käyttäytymään maan tavat huomioon ottaen.
Korvessa harmaan ja nöyrän korpikansan keskellä afrikkalaiset riikinkukkokuvioiset kokopitkät leningit näkyvät ikään kuin patteina (kuten itikan pistokset) valkoihoisen naisen kasvoilla.
16.07.2015 11:18
Niin, mitähän vikaa niissä yh-miesäideissä on. Naisethan tuntuvat olevan viallisia jos elättävät lapsensa yksin.
16.07.2015 11:08
Pitäiskö palata takaisin menneeseen? Kirjoitinhan tuonne alemmaksi jo, että elämme 2015 vuotta.
Haluatko, että eläisimme tasa-arvossa maahanmuuttaja naisten kanssa?
Olen tehnyt elämäntyöni raintola-alalla eikä minun aikanani ole ollut naiskieltoja ravintoloihin.
Miksi puolustat naisten alistamista?
Vai johtuuko paluusi menneeseen jostakin muusta syystä?
16.07.2015 11:05
Niinpä, sinulle sopiva huoneentaulu, olethan jättänyt Suomen.
16.07.2015 10:52
Kun olet nainen ja matkustan esim. konferensseihin vanhoillisiin muslimimaihin, sinun on peitettävä hiuksesi, oltava tarkka pukeutumisessasi, voit liikkua ulkona ja ravintoloissa, mutta vain naisporukassa, et mieskolleekojesi kanssa.
Yleensä kun olet nainen ja matkustat ulkomailla sinun on tiedettävä miten on turvallista liikkua ulkona ja mihin aikaan. Sinun on kunnioittava maiden tapoja ja pukeuduttava maan vaatimusten mukaisesti.
Ei koske Suomea.
Täällä Korvessa, keskellä ei mitään asustaa ainakin yksi täysmustaan burgaan (ainoastaan silmille on reijät) pukeutunut nainen.
Burgahan suojaa muslimimaissa naisia, miesten kiimalta. Olisikohan korvessa joku peräkamaripoika, jota alkaisi kiinnostamaan mitä siellä burgan alla on. Meidän kulttuurihan on uteliasta ei käsittääkseni päällekäypää.
16.07.2015 10:46
Onko Jormasi turvoksissa?
15.07.2015 17:58
En huomannut, että artikkelissa oli kysymys yh-äidistä?
15.07.2015 17:56
Niin todellakin, tyttöjen on lähdettävä mukana kun miehet pakenevat vastuitaan sotien keskeltä.
Kaksi tyttöä pakeni, paljon on vielä tyttöjä kotiensa vankeina,
15.07.2015 17:40
On tärkeää tuntea naisen historiaa, jotta voi ymmärtää nykyistä tilannetta.
Kymmeniätuhansia vuosia sitten naisen asema on ollut aika hyvä. Nainen on ollut äiti maa, jumalatar, synnyttäjä, elämää antava voima, hyvin voimakas ja arvostettu hahmo.
Tämä synnyttämisen voima on kenties pelottanut miehiä ja johtanut siihen, että nainen on pikkuhiljaa joutunut alistettuun asemaan.
Muutama tuhat vuotta eKr. naisen asema alkoi heiketä ja miehen valta kasvaa.
Naisen toimia alettiin kontrolloida yhä voimakkaammin.
Kristinuskon ja muiden uskontojen synnyn jälkeen miesten ylivalta on perusteltu jumalallisella lailla ja nainen on joutunut yhä alistetumpaan asemaan.
Pahimmillaan naisviha ilmeni 1000-luvulla noitavainojen aikaan. Kirkon toimesta kaikki osaavat naiset; yrttimummot, kätilöt, kansanparantajat poltettiin roviolla, noitina.
Viime vuosisadalle saakka voi sanoa, että ensin naista ovat hallinneet isät, sen jälkeen aviomiehet ja jos nainen ei mennyt naimisiin, niin veljet.
Jopa nykyään näemme tilanteita, jotka juontavat juurensa tästä naisen kontrolloinnista.
Vaikka välillä tuntuu, että voimme täysin itsenäisesti vaikuttaa omiin asioihimme, niin historia vaikuttaa edelleen.
Synkän kuuloisesta historiasta huolimatta, naisilla on kuitenkin aina ollut oma vahva alakulttuuriinsa, oma historiansa ja tarinat, jotka ovat pitäneet naisia hengissä - koska kuitenkin tässä on kaiken keskellä hyvin selvitty!
Tiina Ramsay
Otin tämän otteen naisen historiasta. Voimme aina parustella kantaamme naisen historialla ja vaikka mennä kivikauteen asti, mutta HUOM! elämme vuotta 2015.
15.07.2015 17:35
362 / 371