Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7411
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olet tehnyt vuodesta toiseen työtä josta nautit. Sellainen lie sangen harvinaista. Olet hyvä esimerkki taiteen työn tekijästä, joka nauttii työstään ja saa siitä vielä palkkaa.
Moni kuvataiteilija tai kuvanveistäjä esittelee töitään näyttelyissä, myymättä yhtään. Hinnat ovat osalle näyttelyvieraista liian kalliita. Minulle näyttelyt ovat vain inspiraatioiden metsästämispaikkoja. Ei minulla henkilökohtaisesti ole rahaa ostaa arvotaidetta. Lahjaksi olen saanut muutaman taulun koska ystävistämme monet ovat taiteilioita.
Perjantai illan näyttelyssä oli useita keramiikkataiteilijoita töineen. Luonnollisesti talvella aloittamani kerammiikkakurssi vaikutti suuresti siihen mitä näyttelyltä sain. Kuvasin pieniä patsaita ja kulhoja, tykkäsin, sain ideoita. Ostin itsekuivuvaa savea ja alan työstämään erästä pientä työtä mieheni siskolle lahjaksi.
Tältä pohjalta lähti aloitukseni. Olin onnellinen, olen kokeillut monenlaista luovaa työtä. Aikoinaan otin jopa pianotunteja, opin yhden kappaleen, mutta tajusin pian, että se ei ole minun juttuni. Eräs ystäväni täällä, viulutaiteilija lupautui jos minua kiinnostaisi antamaan opetusta viulunsoitosta. (Okey, jotain opin sinä iltana, osaan pitää viulua oikeaoppisesti kädessäni ; )
Kunnianhimo johtaa menestyviä ihmisiä.
Minulla ei ole ollut riittävästi kunniahimoa tai ei ehkä haluakaan menestykseen jollakin alalla. Enkä en ole ollut tarpeeksi alistuva nöyryytyksille, jota myös kunnianhimon tiellä joutuu kohtaamaan. Miettiä suurella intohimolla tehtyjä töitä, jotka ei mene kaupaksi.
Perjantaina tunsin suurta iloa tehdä taidetta omaksi ja läheisteni iloksi.
Olenhan jo keramiikkakurssilla huomannut kuinka moni alan harrastaja tekevät samaa vuodesta toiseen. Minulla ei ole sellaiseen tarvetta. Kun opin tekemisen tekniikat ja saan tarpeekseni on hyvä vaihtaa alaa.
Vuokra emäntäni antoi ohjeet ensi kesää varten kuinka teen tupaani uuden terassin ja raappuset. Pistin ohjeet mieleeni ja odotan innolla urakkaa ; )
Moni suuri edesmennyt taiteilija on esimerkkejä siitä, että elinaikanaan he eivät ole saaneet aikalaisensa kunnioitusta. Jotkut heistä ovat ajautuneet itsetuhoon epäonnistumisien myötä. Asioiden pohtiminen ja oivaltaminen antaa pohjaa edetä uteliaana kurkistella sinne tänne ja olla avoin kaikelle uudelle.
Olla vapaa työstä (eläkkeellä) ei pois sulje olla utelias uusille asioille.
29.03.2015 11:59
Luin vastaukset ja moni ymmärsi pohtia tilannetta omalta kantilta ei minun kauttani. Laukaisin siis ajatuksen, jossa kukaan ei ole oikeassa tai väärässä vaan. Miksi halusit isona tulla tämä ei ollut ajatukseni sillä itse halusin pienena tulla ison lapsiparven äitiksi.
Minä en todellakaan haluaisi olla kirjailija. En haluaisi olla kuvataiteilija, en kuvanveistäjä siis ammattimaisesti. Harrastuksina nuo kaikki ovat aivan ihania koska niihin ei sisälly menestymisen pakkoa tai rahan siis elämisen kannalta tärkeää pakkoa.
28.03.2015 19:28
Tein juuri testin jossa olin 3 % epänormaali. 97 % normaali. Eli ylinormaali.
06.03.2015 20:55
Jokin kesätapahtuma jossa voi myydä niitä. Esimerkiksi meillä on kesäkatu heinäkuun alussa. Olen sitä mieltä, että jos laitat myyntipöydän laita sinne vain niitä liinoja. Olen varma, että ne ovat kauniita joten kysyntää varmaan löytyy. Nehän ovat kesämökeille haluttuja liinoja ja verhoja.
06.03.2015 20:52
Minulla on moottorisaha sille voi olla tarvetta tulevana suvena.
Nyt istuntoni loppuu tältä erin. Käräjillä tavataan ; )
06.03.2015 17:34
Niinkö? Silloin se en ollut minä ; ))
06.03.2015 17:30
Ymmärrän korotetun wc:n pöntön. Minulla on mökillä somat leveät tikasrappuut ylisille sieltä on komiat näkymät järvelle vaan rappuhissiä ei voi asentaa kun se ei sovi kokonaisuuteen. Olen ajatellut osta paksun jenkkisänkypatjan tuon parisängyn päälle tänne kotiin se nostaisi sängyn sopivaan korkeuteen polvien hyvinvointia ajatellen. Entä jos virta loppuu siitä moottorista ja jäät suppuun?
06.03.2015 17:25
Moottorisänky ei ole sinun näköinen vaan päästäverettävä itulootapa on.
06.03.2015 17:15
K/K@ Yksi esine ei sopinut joukkoon, arvaa mikä?
06.03.2015 17:05
Minä en tunne sinua ja sinunkin minä tuntemukseni taitaa jäädä ulkonäköön tai kirjoitustyyliin, mutta mikäpä hänessä.
06.03.2015 16:51
En minäkään sinusta, mutta yritän sietää.
06.03.2015 16:27
Olet 40 % maahanmuuttaja
Olet suomalainen mamu-mausteilla.
Sinulla on aavistus siitä, että Suomen lisäksi on olemassa muutakin maailmaa. Saunot ja syöt suomi-lenkkiä mutta olet rohkeasti puristanut sen päälle ranskalaista sinappia. Saunan terassilla istuessasi ihailet suomalaista järvimaisemaa – mutta mielessäsi kenties haaveilet Thaimaan lomasta, lämmöstä ilman hyttysiä?
Mamutentti ; ))
06.03.2015 16:26
Koska aikoinaan jouduin yksin puhdistamaan synnyinkotini, päätin, että sitä ei saa tapahtua lapsilleni. Kun anoppi joutui hoivakotiin ja sen puolen suku oli avuttomia hoitamaan asunnon tyhentämisen järkevästi, otin ohjat käsiin. Kirjoitin siitä ja se oli kauhistelun aihe kun myin tarpeetomat tavarat joille oli ottajia kirpparilla pois. Samalla möin omianikin ja joskus vielä funtsin miksi möin sen ja sen, mutta onneksi järki voittaa aina. Tienasin hyvin ja tein Amerikan matkan. Työtä se teetti mutta kannatti. Nyt laitan silloin tällöin Korven nettikirppikselle jotain kiehtovaa ja olen onnistunut aika hyvin myymään tavarat heti samana päivänä. En toki mitään rättejä myy vaan tavaraa joka kiertää varmasti. Viimeksi 5 l ja 2 l karhulanlasin säilöntäpurkkia jotka naapurin rouva toi minulle kun muutti pois.
Tavaralle löytyy aina uusi koti samoin kaunille käsintehdyille liinoille.
06.03.2015 16:17
Minä selitän. Olet antanut minulle kuvan itsestäsi älykkäänä, mutta vaatimattomana takarivin Tyynenä. Pyysin esimerkkiä egon paisumisesta, kirjoitit "Onhan minulla kokemuksia egon paisumisesta, niiltä vuosilta kun olin tehtävissä, jotka vaativat vahvuutta ja karismaa."
Nyt kirjoitat: Jos luit tekstin tarkasti nuo voimasanat eivät kuvanneet minua vaan ominaisuuksia, joita vaaditaan tietyissä tehtävissä, silloin kun "myydään" jotakin."
Lisäksi kirjoitit:
"Pidin omaa sukuani aika taantumuksellisena ja keskiluokkaiset arvot olivat minulle sietämättömiä silloin."
Takarivin Tyynen ominaisuuksiako? Niin, toisaalta jos on käynyt läpi ylivertaisen elämän vaiheen se kaiketi opettaa nöyrtymään. Eläkeläisenä ei pääse enää loistamaan samassa määrin kuin silloin nuorena ja egokeskeisenä..
Niin se egokeskeisyys on tämän päivän ilmiö siinä missä se oli myös meidän aikamme ilmiö. Egokeskeinen ajattelu on itseasiassa jokaisen ajan ilmiö. Joillakin se ilmenee näkyvänä ja joillakin piiloteltuna.
Esim. Mamujen aiheuttamia negatiivisiä tunteita ei korosteta eduskuntatalon rappukäytävillä vaan siitä puhutaan piilossa lähiympyröissä.
Persielle potkuja tarvitsi moni silloinkin kun uhosimme vielä voimissamme. Persielle potkiminen ojennuksen ohjeena on ollutta, se ei ole mennyttä ja sitä tulee aina olemaan.
Miksi egon paisuttaminen ja tilan ottaminen jäi kuin räkä käsiini, siksi kun en tiedosta egoni koskaan paisuneen enkä usko ottaneeni tilaa muilta, vaan olen tehnyt oman tilani.
Kun olin kiireinen yrittäjänainen lapseni pitivät egoni maanläheisenä ja tilan, jonka tein jaoin papsieni ja lähisukuni kanssa.
01.03.2015 12:56
Siis voimaa ja karismaa vaativa asema paisuttaa egoa ja vie tilaa muilta. Mutta nyt kun kerroit esimerkillä yritän sisäistää asiaa.
Olenkohan sittenkin ollut elämässäni enempi takarivin Tyyne kuin eturivin Elisabet..
Johdin ravintolaa, jossa oli useita kymmeniä työntekijöitä. Siinä työssä piti ottaa muut huomioon, pelata tiimipeliä mikäli halusi onnistua ja tehdä tulosta. Minulla oli tuolloin kiivaina ruuhkavuosina hyvinkin lämpimät suhteet sisaruksiini ja läheisiini. En ole ikinä osannut pullistella, en ole tykännyt johtaja tittelistä, vaikka omaa yritystä vetäessäni sain liikekirjeet toimitusjohtaja nimikkeellä, tapanani oli nauraa moiselle turhuudelle.
Niin synnyinkin sodan jälkeen ja hyvin liberaaliin tasapainoiseen perheeseen, liekö se antanut esikuvan olla liikaa elvistelemättä.
Opettajana ja kouluttajana olin enempi oppilaille vierellä kulkija kuin pomo.
Huh...no, eli nyt kun olet eläkkeellä on sukusi tasavertainen kanssasi.
Toisaalta pidät tätä nykyista aikaa joutavien ongelmien aikana. Hoitokeinoina suosittelet potkua persauksille. joo...silleen..niin
Eiköhän tämä riitä. Lähen saunomaan.
28.02.2015 18:38
Onhan lapsenlapsettomuus monelle ihmiselle ongelma, samoin kuin lapsettomuus. En kokenut artikkelia tekemällä tehdyksi, saattoi siitä joku lapsenlapseton löytää lohtuakin. En nähnyt myöskään kansakunnan tulevaisuuden kannalta yhteyttä lapsenlapsettomiin. Luin artikkelin pienen ihmisen näkökulmasta enkä yhteiskunnan. Lapsia tulee syntymään ja jos eivät omat lapsemme lisäänny niin lisääntymisestä pitää huolen tänne hiilijalanjälkiä kulkien lentokoneella tuodut.
Muuten tänään sattunutta. Keramisesta siiliäitistä oli tullut poltossa neekerisiiliäiti kun maalasin maanantaina sen naaman vahingossa mustaksi, naamasta kun piti tulla vaalea ruskea. No, sille ei voinut enää mitään. Tänään maalasin siiliäidin siililapsen aikaisemman suunnitelman mukaan kasvot vaalean ruskeaksi, joten siitä tulee nyt luonnollisesti mulaattisiililapsi.
Suomessa perheyhteisöjä ja niiden suojaa ei enää ole on vain yksilöitä ja heidän valintojaan.
26.02.2015 23:03
Kirjoituksesi ilmaisi sitä välinpitämättömyyttä lähimmäisistämme mitä esim. tapaus Eerika osoitti. Eihän Erikan äitiä otettu tosissaan. Ilmeisesti äidillä oli jotain omia ongelmia, koska hän oli luovuttanut lapsen huoltajuuden eks-miehelleen. Hän yritti kuitenkin sekaantua lapsensa hyvinvointiin omilla mielipiteillään, jotka kuitenkin lalkaistiin roskakoriin.
26.02.2015 22:29
Katsos entisenä pienyrittäjänä en voinut laittaa luutaa ovelle kun sairaus iski. Tilaukset piti hoitaa. En ollut ainoa köhijä vaan vuoti siellä parin muunkin nokka. Opettajalle sanoin, että älä tule lähelleni, että et sairastu koska hän lähtee Helsinkiin katsomaan vastasyntynyttä tyttärensä poikavauvaa. Vaikka köhi hänkin.
Kun kirjoitin tuon viestin ennen kurssille lähtöä, arvasin, että varmasti löytyy joku, joka on ulkona kuin lumiukko aloituksen aiheesta ja alkaa moralisoimaan minua ; )
Hyvä minä etiäiseni pitävät paikkansa.
26.02.2015 22:16
Ymmärrän, en minäkään hingu lapsenlapsia. Miehelläni on lapsenlapsia ja yksi lapsenlapselapsi. Ei hänelläkään ole juuri mitään tekemistä jälkipolvensa kanssa liekö kun hänellä itsellään on toisesta avioliitostaan samanikäisiä vielä kun lapsenlapset.
Tämä mieheni ensimmäinen lapsenlapsenlapsi on kyllä valloittanut koko suvun ja minutkin mukaanlukien. Ihana mustasilmäinen hymysuu.
26.02.2015 22:10
Tämä lauseesi kuvaa miesnäkökulmaa kasvattajana,
Lapset kasvaa ikäistensä seurassa aikuiseksi.....
26.02.2015 22:04
369 / 371