Tulevaisuuden ammatit

Tulipa tehtyä YLE-testi.
Aihe kun tuntuu minusta erittäin tärkeältä.
Siksi en tuntenut tekemisestä itse-häpeää.
Varsinkin, kun kysymykset olivat järkeviä, eivät osoittelevia kuten hömpässä.
En enää itseni vuoksi, vaan lasteni.
Vastailin sellaisena kun olen.
Valehtelin ainoastaan ikäni 40V.
Kakarat lähestyvät tuota ikää.
Nyt pitää vaivihkaa houkutella kakarat testaamaan itseään.
Kiva tapa vertailla, kuinka kaus Omenat ovat pudonneet :)
Myöskin ahtaa kalloihinsa vielä yksi ajattelemisen aihe.

"Esimerkkejä tyypillesi yleisistä ammateista tai ammattialoista, joilla on hyvät
työllisyysnäkymät keväällä 2015

Henkilöstöjohtaminen
IT-asiantuntija tai -johtaja
Lakimies
Rakennusalan tehtävät
Taide- ja viihdeammatit"

H.

47

524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eppu2

      En kyllä ole moista testiä nähnyt, ajattelin vaan ,että nuo tyyppiammattisi varmaan kuvastaa aika hyvin Sinua.

    • Korppis1

      Eivätkö lapsesi vielä tiedä miksi haluaisivat isona tulla?

      • "Korppis1"

        Mistä minä sen tiedän.

        "Kiva tapa vertailla, kuinka kauas Omenat ovat pudonneet :)
        Myöskin ahtaa kalloihinsa vielä yksi ajattelemisen aihe."

        Kun/jos/ehkä saan tietääkin.
        Kammottava ajatus sinänsä :)

        Tee testi itse, ja ajattele itseäsi, älä minua.
        Se on aloitukseni tarkoitus.

        Onhan tuolla toisia aloituksia, joissa minua voit ajatella:)

        H.


      • Korppis1
        hunksz kirjoitti:

        "Korppis1"

        Mistä minä sen tiedän.

        "Kiva tapa vertailla, kuinka kauas Omenat ovat pudonneet :)
        Myöskin ahtaa kalloihinsa vielä yksi ajattelemisen aihe."

        Kun/jos/ehkä saan tietääkin.
        Kammottava ajatus sinänsä :)

        Tee testi itse, ja ajattele itseäsi, älä minua.
        Se on aloitukseni tarkoitus.

        Onhan tuolla toisia aloituksia, joissa minua voit ajatella:)

        H.

        Otin jo osaa heinänkorsi ketjuusi, et ole reakoinut.


      • "Korppis1"

        Kyllä siellä alempana on kommenttini.

        H.


      • Korppis1
        hunksz kirjoitti:

        "Korppis1"

        Kyllä siellä alempana on kommenttini.

        H.

        Aloitus heinänkorresta, taisit mokata.


      • "Korppis1"

        Pah! Se on samanlainen kuin aikaisemmatkin.
        Ainoastaan tunnelma muuttui.
        Ja niin on hyvä.
        Kirjoittajat päättävät.

        H.


      • Korppis1
        hunksz kirjoitti:

        "Korppis1"

        Pah! Se on samanlainen kuin aikaisemmatkin.
        Ainoastaan tunnelma muuttui.
        Ja niin on hyvä.
        Kirjoittajat päättävät.

        H.

        Niin olikin, samanlainen neinänkorsijuttu kuin aijemmin. Heinä vain viilsi alapäätä edellisessä tarinassasi.


      • "Korppis1"

        Outoa, mikä niissä aina kiinnostaa?
        Vaikka ne satuttavat vähemmän kuin muut palstan sairaudet?

        H.


    • mimmimum-mi

      Mielenkiinnosta tein myös testin....nelikymppisenä..Tulos oli ihan tyydyttävä...

      Asiakaspalvelutyö (erikoistunut)
      Opettaja peruskoulussa tai lukiossa
      Lääkäri
      Sairaanhoitaja, lähihoitaja
      Sosiaalipalvelun työt

    • Mä testin tein, yli nelikymppisenä.
      Olen omistautunut tieteilijä.
      Lakimies
      Lääkäri
      Psykologi
      Insinööri

      Ystäväni sanoo, että kun on kyse jostain ongelmasta, vaikkapa terveyden suhteen,
      hän soittaa minulle.
      Jospa sitten opiskelen lääkäriksi ja siinä sivussa lakimieheksi/naiseksi, perustan lakitoimiston, jos diagnoosi meneekin päin jotain.
      Psykologin hommat nyt hoituu vanhasta muistista ja insinöörin taidot omaavana askartelen ja asennan hyllyn kuin hyllyn.

    • Jaahas...täytyy alkaa miettiä uutta aloitusta jostain.
      Ettei mene ihan runoiluksi.
      Mummin kesä-renkaiksi.

      H.

      • tänäpänä

        Vetasit jo toisen kerran herneen nenään.


      • "tänäpänä"

        Voi minua, miten minä nyt noin...:)
        Olisihan minun pitänyt osata piilottaa tunteeni.
        Kaikkien näiden vuosien jälkeen...

        H.


      • mimmimum-mi

      • hunksz

        Minäkö se nyt taas pilasin hienon asiallisen aloitukseni?
        Kuvittelemalla olevani nelikymppinen, viisas ja fiksu ihminen, uutta ammattia opiskelemassa.
        No joo, hiukan lipsahti, mutta antakaatten anteheksi.
        Ei ole eka eikä toka kerta, kun huomaan olevani väärässä paikassa, väärään aikaa, vääriä sanoja kirjoittaen.
        Teepä uusi, vielä asiallisempi aloitus, voit olla varma etten sinne työntäydy.
        :)

        YP.


      • Siis sinun aloituksesi!!!
        Lipsahtelee..


      • naurajamummo
        Anceli kirjoitti:

        Siis sinun aloituksesi!!!
        Lipsahtelee..

        Hehheh, hauska lapsuslipsus.


      • naurajamummo kirjoitti:

        Hehheh, hauska lapsuslipsus.

        Sanos muuta, ei ikinä ennen ole noin käynyt ja nyt taas.
        Tein muuten tuon testin ihan huvikseni uudelleen ja kappas, tulos oli täysin sama kuin eilenkin.


    • Poikkeuksellisesti olen valmis vastaamaan tämän aloituksen saamiin kysymyksiin.
      Pitempään kuin yleensä.
      Tällä aloituksellani kun on syvempi tarkoitus.
      Ancelille huomautan:
      Et ole niin syyllinen kuin oletat. :)

      H.

      • hunksz

        Nöyrä kiitos, taakastani putosi puolet pois :)

        YP.


    • kukasiivoaa

      Eivät kaikki voi olla lääkäreitä eivätkä taiteilijoita.

      • Korppis1

        Plussaa sinulle, siivoojille löytyy töitä ilman Ylen testejä samoin kuin lähihoitajille. Mutta kun ne ei ole "hienoja" töitä. Pitäisikö testata pääsisinkö ihan omalla iälläni. Pääsisinköhän vapaan taiteilijan hommiin.


      • eläkevaari
        Korppis1 kirjoitti:

        Plussaa sinulle, siivoojille löytyy töitä ilman Ylen testejä samoin kuin lähihoitajille. Mutta kun ne ei ole "hienoja" töitä. Pitäisikö testata pääsisinkö ihan omalla iälläni. Pääsisinköhän vapaan taiteilijan hommiin.

        Ei siellä ole näin vanhoille töitä, neljäkymmentä on yläikäraja.


      • ent.siivoojaparka
        eläkevaari kirjoitti:

        Ei siellä ole näin vanhoille töitä, neljäkymmentä on yläikäraja.

        Ei siivoustyöhön ole mitään yläikärajaa, kunhan on (fyysisesti) terve, osaa lukea ja kirjoittaa kyseisen maan kieltä, ymmärtää lukemansa. Olisi hyvä, jos osaisi siivotakin.
        Minä olin 49 kun aloin siivoajaksi.


      • eläkevaari
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Ei siivoustyöhön ole mitään yläikärajaa, kunhan on (fyysisesti) terve, osaa lukea ja kirjoittaa kyseisen maan kieltä, ymmärtää lukemansa. Olisi hyvä, jos osaisi siivotakin.
        Minä olin 49 kun aloin siivoajaksi.

        Tarkotin tuota testiä, sen ikäraja päätty neljäänkymppiin.


    • nuorruin

      En löytänyt testiä, tein testin "Mikä on henkinen ikäsi". Ikäni on 24v

      • korppis1

      • Korppis1
        korppis1 kirjoitti:

        Testejä löytyy pilvin pimein facebookissa.

        http://fi.what-character-are-you.com/d/fi/index.html

        Ei kun testaamaan.

        Minä olen tyypillinen brasilialainen. Joo

        Nyt kun työstä oli kyse tein minulle sopivan työtestin.

        Minulle täydellinen työ on
        sisustussuunnittelija!

        Olet todella tyylikäs ja sinulla on silmää yksityiskohdille. Sinun pitäisi ehdottomasti sisustaa rakennuksia ja huoneita! Poikkeuksellisen harmoniantajusi vuoksi osaat luoda tunnelmia värejä käyttäen, ja luovuutesi ja rohkeutesi antavat jokaiselle huoneelle viimeisen silauksen ja vielä jotakin epätavallista ylimääräistä. Ihmisluonteen tuntemuksesi auttaa sinua vastaamaan kaikkiin asiakkaiden tarpeisiin, ja silti osaat suunnitella yhtenäisiä kokonaisuuksia. Sinusta pitäisi ehdottomasti tulla sisustussuunnittelija!

        Mikäpä hänessä.


      • 29merkkiä

        INHOTTAVIN juontaja Juhani Seppälä pitäisi

        erottaa tuon epämiellyttävän olemuksensa takia, mutta ennen kaikkea sen takia, että vääntää historiaa aina suomalaisia demonisoiden.

        Ruotsalaiset ovat muka antaneet sitä ja tätä, venäläiset ovat antaneet sitä ja tätä!!!

        Ja katin kontit!

        Molemmat naapurimme ovat alistaneet, verottaneet, vieneet miehet sotiin, kurjistaneet ja heikentäneet kansaamme melkein koko viime vuosituhannen ajan.

        Kansa köyhtyi raskaan verotuksen alla, miehet vietiin sotiin, sairaudet tulivat kansa kurjistui, kehitys miltei pysähtyi...

        Ja siltikin Suomi sai itsenäisyytensä, sai sen vielä säilytettyäkin.


      • uskomatonta
        29merkkiä kirjoitti:

        INHOTTAVIN juontaja Juhani Seppälä pitäisi

        erottaa tuon epämiellyttävän olemuksensa takia, mutta ennen kaikkea sen takia, että vääntää historiaa aina suomalaisia demonisoiden.

        Ruotsalaiset ovat muka antaneet sitä ja tätä, venäläiset ovat antaneet sitä ja tätä!!!

        Ja katin kontit!

        Molemmat naapurimme ovat alistaneet, verottaneet, vieneet miehet sotiin, kurjistaneet ja heikentäneet kansaamme melkein koko viime vuosituhannen ajan.

        Kansa köyhtyi raskaan verotuksen alla, miehet vietiin sotiin, sairaudet tulivat kansa kurjistui, kehitys miltei pysähtyi...

        Ja siltikin Suomi sai itsenäisyytensä, sai sen vielä säilytettyäkin.

        Vai niin, hallintomuodot, koko järjestelmä ja kaupankäynti ja koululaitoskin tais unohtua oravannahkojen kerääjältä?
        Noo, sellaistahan se on ykssilmäisillä. Erinomainen juontaja ja mielenkiintoinen ohjelma muuten, josta vois "29 merkkiä" oppiakin jotakin


      • Laaja-alainen
        uskomatonta kirjoitti:

        Vai niin, hallintomuodot, koko järjestelmä ja kaupankäynti ja koululaitoskin tais unohtua oravannahkojen kerääjältä?
        Noo, sellaistahan se on ykssilmäisillä. Erinomainen juontaja ja mielenkiintoinen ohjelma muuten, josta vois "29 merkkiä" oppiakin jotakin

        Tyyppi kirjoittaa samaa kommenttia kaikille palstoilla.


    • Kekseliäs visionääri
      Suosit joustavaa, spontaania ja muuttuvaa ympäristöä. Ihanneorganisaatiosi antaa todella paljon itsenäisyyttä ja korostaa uusia asioita, luovaa kokeilua, suoraa keskustelua ja ajatusten vaihtamista. Olet ehkä hyvä havaitsemaan trendejä ja ennustavaan tulevaisuutta, näkemään asioita eri laidoilta ja reagoimaan kulloinkin vallitsevaan tilanteeseen. Olet kekseliäs, luova muutoksen analyyttinen suunnittelija ja hyvä ja inspiroimaan muita. Itsensä toteuttamisen tarpeesi on erittäin korkea, ja olet hyvin suorituskeskeinen arvostaen muita aseman sijasta älykkyyden ja kyvykkyyden perusteella. Sinulla on vahva itseohjautuvuuden tarve, ja koska luotat luoviin kykyihisi, et kunnioita auktoriteetteja etkä sääntöjä ja osaat hyvin kiertää järjettömiltä tuntuvat määräykset. Organisaation ja työn pitää antaa mahdollisuus tarkastella asioita luovasti ja analyyttisesti. Työ pitkästyttää, jollei se tarjoa jatkuvana virtana uusia haasteita. Sinua saattaa kiinnostaa tiede ja teknologia, ja saatat toimia missä tahansa tehtävässä, joka kiinnostaa, vaikkapa professorina, yrittäjänä, johtajana, valokuvaajana jne.


      H.

    • Nuo testit on tehty hivelemään itsetuntoa, koska ihminen hakee aina vaan hyväksyntää. Jotta nuo koukuttaisi, niiden pitää tarjota jonkun tripin. En ole koskaan vielä törmännyt luonneanalyysiin tai -testiin joka sanoisi että hitto mikä paska olet :) niin että m.o.t. Jos löydätte sellaisen, tuokaa tähän, niin saan kyynelkanavat taas putsattua.

      • pieleenmeni

        Eihän tuossa ole kyse itsensä hyväksynnästä vaan ammateista joissa työtä riittää.


    • PalomaPahallaPäällä

      http://oppiminen.yle.fi/munsuomi/maahanmuuttajatesti

      Mä tein maahanmuuttajatestin. Olen maahnmuuttaja vain kerran vuodessa, kun olen lomalla etelässä . :))
      Sitä testiä mistä aloitus kertoo....voi että mä vihaan sitä että hehkutetaan jotain testiä ja sitten ei laiteta linkkiä.

    • Hehehehehehehheheehehheheeheheehheeehhehee. Pieleen meni. Musta olis ton testin perusteella pitänyt tulla reviisori. Kahjo testi. Mun kaikkein huonoin kouluineeni oli just...matikka, jossa olen täysin toivoton tapaus.

      • Korppis1

        Olen Huolellinen reviisori ;)))
        Pidät suunnitellusta ja järjestetystä työympäristöstä. Haluat, että toimenkuvasi on selkeä, ja johto antaa selvät tavoitteet ja raamit työllesi. Pidät vakiintuneista työtavoista ja hyväksi koetuista työmenetelmistä. ”Miksi muuttaa sitä, mikä toimii.” Työskentelet ahkerasti tehden työn kerrallaan huolellisesti loppuun. Et kaipaa liikaa seuraa työskennellessäsi vaan haluat keskittyä työhösi rauhassa. Viihdyt aloilla, joilla tarvitaan konkreettisen tiedon ja käytännön hallintaa, esimerkiksi kaupan, tuotannon, lain, pankkitoiminnan, insinööri- ja laskentatoimen aloilla, ylipäätään aloilta, joissa tarvitaan faktat hallitsevia ihmisiä. Johtotehtäviinkään tarttuminen ei sinua pelota, vaikka ihmisten johtaminen ei olekaan mielipuuhiasi. Keskityt mieluummin asiaan kuin ihmisiin ympärilläsi. Pidät aloista, joilla voi ottaa vastuuta, suunnitella työt ja toteuttaa suunnitelmiaan tehtäväsuuntautuneessa, käytännöllisessä työssä nähden työnsä tulokset sekä työskennellä omassa rauhassaan.

        Esimerkkejä tyypillesi yleisistä ammateista tai ammattialoista, joilla on hyvät työllisyysnäkymät keväällä 2015

        Insinööri (esim. rakennus-, kone-, metalli- ja sähköteollisuudessa)
        Hammaslääkäri/hoitaja
        IT-alan tehtävät (sisältö)
        Myyntitehtävät
        Laskentatoimi, kirjanpito, tilintarkastaja (asiantuntijat)


      • Olet 40 % maahanmuuttaja
        Olet suomalainen mamu-mausteilla.

        Sinulla on aavistus siitä, että Suomen lisäksi on olemassa muutakin maailmaa. Saunot ja syöt suomi-lenkkiä mutta olet rohkeasti puristanut sen päälle ranskalaista sinappia. Saunan terassilla istuessasi ihailet suomalaista järvimaisemaa – mutta mielessäsi kenties haaveilet Thaimaan lomasta, lämmöstä ilman hyttysiä?

        Mamutentti ; ))


    • testattu

      Minustapa olisi tullut lääkäri.

      Toivottavasti ei käytökseltään Doc Martinin kaltaista, vaikka muuten taitaa aika pätevä lääkäri ollakin.

    • 1eero

      Ei tässä testiä enään tarvii muuta kun saa seurata jälkeläisen uraa, tiedä vaikka lapsenlapsen kehittymistä se riittäneet.
      Harrastuksen kehittely siten miten varat riittää.

    • ent.siivoojaparka

      Olen ollut nähtävästi luonteelleni sopivalla alalla. Paljon tuossa on sellaista, mistä tunnistan itseni, mutta tuon vaativan urheilun (ellei takaperin rappuja kävelemistä katsota vaativaksi urheiluksi) ja tekniset taidot voisin radeerata heti ensi silmäyksellä. Heh! Sähkötekniikka...? No, osaan minä laittaa puhelimen lataukseen ja vaihtaa taskulamppuun patterit.

      Tuottelias ammatinharjoittaja
      Olet itsenäinen etkä kaipaa sääntöjä ja valvontaa työssäsi. Suosit joustavaa, spontaania ja muuttuvaa ympäristöä, jossa on vähän sääntöjä ja rutiineja, mutta olet kuitenkin käytännöllinen analysoija, joka arvostaa tarkkuutta. Olet hyvä pääsemään käytännöllisten ongelmien ytimeen ja löytämään ratkaisuja. Vaikka olet ulkoisesti rento, olet myös sisäisesti kriittinen ja loogisesti ajatteleva. Olet myös valmis ottamaa riskejä ja viihdytkin haasteellisissa niin ulko- kuin sisätöissäkin, jossa voit toteuttaa itsenäistä, joskus itsepäistäkin, elämäntyyliäsi. Ruumiillinen työ ja vaativa urheilu eivät ole sinulle vieraita. Käytännölliset kädentaidot kiinnostavat enemmän kuin teoriat. Toteutat mielelläsi teknisiä taitojasi teknisillä tai rakennusalalla, usein itsenäisenä ammatinharjoittajana tai käsityöläisenä omana herranasi. Keskityt mieluummin asioihin kuin ihmisiin ympärilläsi.

      Esimerkkejä tyypillesi yleisistä ammateista tai ammattialoista, joilla on hyvät työllisyysnäkymät keväällä 2015

      Teollisuuden ammattiosaaja
      Insinööri
      Lakiala
      Rakennusalan tehtävät
      Sähkötekniikka

    • siilimuori

      Ohos....................
      Asiakaspalvelutyö (erikoistunut)
      Opettaja peruskoulussa tai lukiossa
      Lääkäri
      Sairaanhoitaja, lähihoitaja
      Sosiaalipalvelun työt

      • siilimuori

        siis tarkempi analysointi :
        Huolehtiva konttorinhoitaja
        Huolellisena ja käytännöllisenä ihmisenä arvostat selkeää organisaatiota, jatkuvuutta ja turvallisuutta. Olet sympaattinen, vakaa, luotettava ja tunnollinen tosiasioiden ja yksityiskohtien hallitsija, joka ei yleensä ole kiinnostunut teknisistä asioista. Haluat tietää tarkkaan oman vastuualueesi ja tehtäväsi. Arvostat hyväksi koettuja käytäntöjä. "Miksi muuttaa sitä, mikä toimii?" Turhaudut jatkuvista muutoksista työpaikallasi, mutta et vastusta hyvin perusteltuja muutoksia. Vaikka teoreettiset asiat eivät sinua kiinnosta, olet kuitenkin nopea oppimaan uusia tietoja ja käytäntöjä. Vaikka et välitä toimia ihmisten keskellä pidät kuitenkin toiminnasta muiden kanssa ja heidän asioistaan huolehtimisesta. Työelämässä hakeudut usein ammatteihin, joissa voi konkreettisesti olla auttamassa muita ihmisiä. Viihdyt mm. terveydenhuollon, lastenhoidon ja -opetuksen tehtävissä sekä tehtävissä, joissa voit toteuttaa käytännöllisyyttäsi, järjestelykykyäsi ja tarvettasi ottaa huomioon muiden ihmisten tarpeet, voit ottaa vastuuta, työskennellä ahkerasti yksityiskohtaisten tehtävien parissa harmonisessa, ihmisläheisessä ympäristössä huolehtien asioiden järjestyksestä ja sujumisesta.


    • sinnepäin

      Sopuisa hoitaja
      Ystävällisyyttä säteilevänä tyyppinä pyrit keittämään harmoniaa työyhteisössäsi, koska harmonia ja hyvät yhteistyösuhteet ovat tärkeitä myös omalle viihtymisellesi työssä. Työskentelet mielelläsi ihmisten parissa, olet seurallinen, tunnollinen ja virittynyt nykyhetkeen. Vältät negatiivisten asioiden esilletuontia, niistä keskustelua ja konflikteja. Siten hyvät ihmissuhteet sekä konkreettinen käytännöllinen työ luovat sinulle mahdollisuuden toimia vastuuntuntoisesti ja luotettavasti niin muista huolehtien kuin työstäänkin vakavasti vastaten. Ihanneorganisaatiollasi on pysyvä rakenne ja se arvostaa henkilöstöä ja asiakkaita yhtä paljon, palkitsee järkevästi, ja organisaatiolla on järkevät rutiinit ja selvät säännöt. Sinulle on tärkeää, että työlle on asetettu selkeät tavoitteet ja siinä etenemisestä saa välittömän palautteen. Sinua viehättävät työympäristöt, joissa voi organisoida asioita tiimin jäsenenä, työskennellä ahkerasti käytännöllisissä projekteissa, huolehtia asioiden sujumisesta ihmisläheisessä työympäristössä muita tukein ja auttaen. Sinulle on tärkeää saada työskennellä ihmiskeskeisillä aloilla käytännöllisissä tehtävissä esimerkiksi terveydenhuollossa, palvelu- ja opetusaloilla (erityisesti ala-aste) ja vaikkapa seurakunnassa tai lentokoneessa.

      Esimerkkejä tyypillesi yleisistä ammateista tai ammattialoista, joilla on hyvät työllisyysnäkymät keväällä 2015

      Hammashoitaja
      Lastentarhanopettaja, lastenhoitaja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      117
      1279
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1153
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      47
      1050
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe