Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7411
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Löysin ryhmän, kelasin sivustoa ja löysin hakemani. Valkoinen myskivalma. Sitä on alkanut kasvamaan takapihalla. Siirsin mökille sen kukinnan jo lopettameita varsia.
Ensi kesänä näen onnistuikl siirto.
Kirjoitin kiitokseni sinulle vihjeestä löytää kasvien nimiä, se viesti on poistettu.
12.08.2025 13:03
Huomenta tähään aamuun@
Niin, tykkään nukkua pitkään.
Luulin samoin kuin sinä, että marjapihlajanpensaan marjat ovat lintujen ruokaa. Kutsuinkin pensasta lintujen lounasravintolaksi.
Suopayrttikukkapenkki täällä kirkolla on juuri nyt kauneimmillaan. Mökillekin siirsin niitä, alkoivat hyvin menestyä, mutta nyt kun en kykene kivikkopuutarhaani mökillä huoltamaan en usko niiden menestyvän. Pitääkin tänää tarkistaa siirtokukkien tila.
Onko teillä puutarhaihmisillä kasvientunnistusohjelma kännykässänne. Ajattelin ladata, mutta olen tullut hyvin varovaiseksi kun kysyvät henkilökohtaisia tietoja yrittäessäni ladata ohjelmaa, siis lopetan kun kysyvät osoitetta jne.
Tänään testaan marjatuomipensaan marjojen makua. Mitä miistä tekisin on vielä auki.
12.08.2025 11:25
Tämäkin kaunis päivä keskiyötä lähenee.
Poimin 2 dl valelmia takapihan aidan vierestä. Samalla otin maasta luonnonkukkiea juurineen, siirsin niitä mökille. En ole hortonoomi, mutta tykkään kukista, nimiä en ikinä muista. Kukkien siirtoa olen harrastanut, tosin en osaa kai hoitaa joten muutaman vuoden jälkeen niitä ei enää löydy ne häviävät.
Kolusin rollaattorin avulla villiintyneessä taloyhtiön pusikossa. Siinä, josta kaadettiin kaikki kauniit pihlajat ja pensaat.
Otin mökiltä strimmerin josko huomenna tekisin tilaa esim. vadelmapensaille joita löysin villiintyneen kasvillisuuden alta.
Katselin komeaa marjapihlajapuutamme, joka on puoliksi meidän tontilla ja puoliksi taloyhtiön tontilla. Se puu oli täynnä marjoja, komeita sinisiä isoja marjoja. Luin netistä niiden olevan suberwoodia. Siispä linnut saavat yläoksien marjat, itse poimin alaoksat.
Yötä, vielä sitä vanha ja raihnainen jottain.
11.08.2025 23:22
Mikä saa sinut ajattelemaan, että Paloma satuilee. Sinä itse sotket ja hämmennät jänen tekstejään.
10.08.2025 13:51
Sinä kun kopioit tekstejäni väärin ja kirjoitat mitä sattuu. Hilla sekoili viestissään kun luuli että ilkeilin hänelle. Sekoiluketju tästä aikanaan kivasta ketjusta on tullut enkä voi muuta kuin taivastella.
10.08.2025 13:48
Minulla on turvalliset tikkaat, olen siis fiksu ihminen. Tosin en nouse edes niille tikkaille enää ilman vierellä kulkijaa.
10.08.2025 13:31
Sekoile lisää ; ))
10.08.2025 13:26
Sinäkö tämän viestin kirjoitit, vastasinko siis sinulle?
"Tuo lastenlapsien saaminenkin ja vanhemmuus nuorena taitaa herättää korppiksessa myötähäpeää."
10.08.2025 13:04
Tapaturmat tapahtuvat tutuissa ympäristöissä eivät ilmoita etukäteen.
10.08.2025 12:59
Ehkäpä ei häpeä, mutta ylettömiä kehujia uskoessaan hän on menettänyt silmissäni asemansa tasavertaisena vetäjänä.
Kiikkutuoliin on istunut vanhaa noin 20-vuotta kirjoittanutta riidanhaastajaa kuten sinä, ikävä kyllä osaatte manipuloida häntä.
10.08.2025 12:52
Nämä tai tämä sinun perskärpänen herää, joka aamu väärällä jalalla.
10.08.2025 12:19
"Myötähäpeä tarkoittaa tunnetta, jossa ihminen kokee häpeää toisen ihmisen puolesta, vaikka ei itse ole tehnyt mitään hävettävää. Se on empaattinen reaktio, jossa toisen nolo tai kiusallinen tilanne saa katsojan tuntemaan häpeää."
Kun kirjoitetaan rumasti kuten sinä se voi aiheuttaa myötähäpeää lukijassa.
Oletko ajatellut että isoisoisoäitistä pahnan pohjimmaisella ei jää mitään muuta muistoa kuin neljänpolven valokuva.
10.08.2025 12:14
Millä alalla teit työvuotesi ja kauanko työurasi kesti?
Minulla on urheilijan tausta. Pitkäkoipi juoksija ja luistelija. No, ne ajat oli ennen 17. ikävuotta. Sitten alkoi työura jalkojen päällä. Se kesti noin 40-vuotta.
Vuonna 2016-putosin verhoa oikoessani noin metristä tapakuolelleni lattialle ja sain L2 nikamamurtuman.
Siitä alkoi kuntoni alamäki. Ei auttanut enää muu kuin hieroja, jonka käsittelyn jälkeen pystyin jonkin aikaa kävelemään suorassa.
Vuonna 2022 autoimmuuni-sairauteni jälkeen opettelin uudestaan kävelyn ja nyt jälleen opettelen.
Tapaturmat eivät tule kello kaulassa vaan hiipivät hiljaa kuin varas yöllä.
10.08.2025 12:01
Onhan teilla vakuutukset kunnossa?
Olin yhteydessä vakuutusyhtiöön sillä matkavakuutuksessani luki terveysvakuutus.
Sain tietää, että se terveysvakuutus kattaa matkalla sattuneet sairaudet ja tapaturmat yms.
Pyysin tarjousta sairaus-ja tapaturmavakuutuksesta.
Sain tarjouksen tänään. Se on myös nimellä terveysvakuutus.
Vakuutus kattaa sairaus-tapaturmakuluja arjessa.
Matkavakuutuksen terveysvakuutus sisältyy myös tähän uuteen tarjoukseen.
Vakuutusvirkailija soitti ja selvensi, että kattava matkavakuutukseni säilyy entisenään ja siihen lisätään uusi terveysvakuutus.
Otin lisävakuutuksen, vakuutusten kustannukset kasvavat, mutta huteran liikkumisen avuksi saan turvallisuuden tunnetta.
On hyvin tavallista, että mitään ongelmia ei tule kun on hoitanut vakuutukset ajantasalle.
Kuitenkin varuiksi.
08.08.2025 14:46
Nyt kun pahikset on aloituksessa nimimerkeillä mainittu, kylmätotuus ja korpikirjailija uskon, että se auttaa ketjua pysymään asiassa eli päivän puuhasteluissa.
07.08.2025 13:39
Viileähköt terkut Korvesta @
Kun keväällä selätin sairaalabakteerin kovien myrkkykuurien avulla olin toiveikas kesän odottaja. Lääkehumala poistui hiljaa kehostani eikä paluu arkeen ollutkaan helppoa. Mieliala oli ja on vieläkin vuoristoradalla, yritän epätoivoisesti pitää kaiteista kiinni.
Nään unia kuinka juoksen, kuinka tanssin ja hypin esteiden yli. Ne ovat olleet vain toiveunia, ei ne ole toteutuneet.
Kun pääsin kotiin sairaalasta ovet avautuivat vapauteen, olin täynnä suunnitelmia, mutta suunnitelmat kariutuivat toinen toisensa jälkeen.
En pystynyt tekemään töitä, joita olin aikonut, se masensi.
Suuri helpotus oli auton rattiin tarttuminen ei se ollutkaan vaikeaa kuten pelkäsin, pääsin liikkumaan vapaasti, olin suunnattoman onnellinen. Teimme mieheni kanssa kummankin syntymäpäivän aikoihin kylpylämatkat.
Heinäkuu toi lapsen omaista iloa, pääsin järveen pulikoimaan mieheni vanhimman tyttären kanssa. Yksin en veteenkään uskaltanut mennä.
Esikoiseni ilahdutti tekemällä niitä mökkitöitä, joita en itse pystynyt tekemään. Päivällisillat mökin terassilla olivat ihania. Valmistin hyviä ruokia, se vahvisti onnistumisen tunteita. Pöydän kattamiseen ja ruokien ulos tuontiin sain apua.
Hollannin sukulaiset jatkoivat Lappiin ja esikoinen Helsinkiin.
Vielä on kesää jäljellä, yritän löytää ilon jyväsiä, mutta on tosiasia, että voimat vähenevät.
Syyskuussa aloitan maalaamaan tauluja Kaukametsänopistolla. Se on kiva harrastus, se tuo hyvää mieltä, vaikka näitä vaivoja ei kun lisääntyy.
07.08.2025 13:02
Lueskelin P ja D nimimerkkien paheksuvia viestejä. Mieleeni tuli vanhanpìan suru...muita naidaan, mutta minua ei milloinkaan.
06.08.2025 20:11
Kävin tässä välillä mökillä tiskejä viemässä.
Toin mökiltä kauniin karjalanneitoamppelin tänne kirkolle, korvasin ovenpielessä olevat orvokit ne kun alkavat olla nuhraantuneen näköisiä.
Kommentteja on tullut runsaasti ja pelkoakin on herännyt, että alkaisin jokaiselle erikseen seliselittämään.
1. Jos aloittaisin uuden ketjun se olisi sama kuin pistäisin kärpäspaperin navetan kattoon, se olisi pian täynnä perskärpasiä.
2. Olen kirjoittajaurani aikana kertonut elämästäni rehellisesti kuten useimmat rekatut. Ihan samoja asioita, avioliitot, erot, kuolemat, lapset, asumiset, harrastukset jne.
Ette ole kysyneet Hillalta, mitä kieltä hänen lapselapsensa puhuu miehensä kanssa tai mihin se demen mies katosi kun putosi katolta.
3. Totuuskomitea on anojen lanseeraama, koska he valehtelevat ja kertovat mitä sylki suuhun tuo.
4. Anoista he jotka ovat seuranneet rekattuja vuosia on iso osa rekisteröityneitä, he heittävät herjoja puskista. Yksi on ylitse muiden.
Esikoiseni on toimittaja, hän hallitsee kaikki median alat kysyy usein harmistuneena, vieläkö äiti kirjoitat sinne roskakoriin. Ikävä kyllä vielä.
06.08.2025 16:11
Hilla@
En usko, että kylmätotuudella on kaunaa sinua kohtaan siinä määrin kuin sinulla on nimimerkkiäni kohtaan.
Miksi otat ketjunvetäjänpestin jos annat ketjun jatkuvasti liukua sivuraiteille. Nytkin anot pohtivat D ja P suhdetta sotkien nimimerkkini mukaan. Se mitä kylmätotuus kirjoitti oli totta. Nimimerkkini ja perheeni on tosi rumasti ja monesti mainittu negatiivisesti.
Olen ymmärtänyt, että niputat puolustajani hyökkääjiksi sinua kohtaan. Se johtunee vain siitä, että he puoltavat nimimerkkiäni.
Mitä tulee Suomi 24 ongelmiin, yritin kerran antaa yksinkertaisen neuvon kirjoita viesti muistioosi, kopio ja liitä kommenttikenttään.
Viestin perille meno olisi ollut tänäkin aamuna helppo tarkistaa.
06.08.2025 13:32
Illan paras ; ))
04.08.2025 21:59
37 / 371