Vapaa kuvaus

🫠

Aloituksia

105

Kommenttia

7411

  1. Huomenta tähään aamuun@

    Niin, tykkään nukkua pitkään.

    Luulin samoin kuin sinä, että marjapihlajanpensaan marjat ovat lintujen ruokaa. Kutsuinkin pensasta lintujen lounasravintolaksi.

    Suopayrttikukkapenkki täällä kirkolla on juuri nyt kauneimmillaan. Mökillekin siirsin niitä, alkoivat hyvin menestyä, mutta nyt kun en kykene kivikkopuutarhaani mökillä huoltamaan en usko niiden menestyvän. Pitääkin tänää tarkistaa siirtokukkien tila.

    Onko teillä puutarhaihmisillä kasvientunnistusohjelma kännykässänne. Ajattelin ladata, mutta olen tullut hyvin varovaiseksi kun kysyvät henkilökohtaisia tietoja yrittäessäni ladata ohjelmaa, siis lopetan kun kysyvät osoitetta jne.

    Tänään testaan marjatuomipensaan marjojen makua. Mitä miistä tekisin on vielä auki.
  2. Sekoile lisää ; ))
  3. Viileähköt terkut Korvesta @

    Kun keväällä selätin sairaalabakteerin kovien myrkkykuurien avulla olin toiveikas kesän odottaja. Lääkehumala poistui hiljaa kehostani eikä paluu arkeen ollutkaan helppoa. Mieliala oli ja on vieläkin vuoristoradalla, yritän epätoivoisesti pitää kaiteista kiinni.

    Nään unia kuinka juoksen, kuinka tanssin ja hypin esteiden yli. Ne ovat olleet vain toiveunia, ei ne ole toteutuneet.

    Kun pääsin kotiin sairaalasta ovet avautuivat vapauteen, olin täynnä suunnitelmia, mutta suunnitelmat kariutuivat toinen toisensa jälkeen.
    En pystynyt tekemään töitä, joita olin aikonut, se masensi.

    Suuri helpotus oli auton rattiin tarttuminen ei se ollutkaan vaikeaa kuten pelkäsin, pääsin liikkumaan vapaasti, olin suunnattoman onnellinen. Teimme mieheni kanssa kummankin syntymäpäivän aikoihin kylpylämatkat.

    Heinäkuu toi lapsen omaista iloa, pääsin järveen pulikoimaan mieheni vanhimman tyttären kanssa. Yksin en veteenkään uskaltanut mennä.

    Esikoiseni ilahdutti tekemällä niitä mökkitöitä, joita en itse pystynyt tekemään. Päivällisillat mökin terassilla olivat ihania. Valmistin hyviä ruokia, se vahvisti onnistumisen tunteita. Pöydän kattamiseen ja ruokien ulos tuontiin sain apua.

    Hollannin sukulaiset jatkoivat Lappiin ja esikoinen Helsinkiin.

    Vielä on kesää jäljellä, yritän löytää ilon jyväsiä, mutta on tosiasia, että voimat vähenevät.

    Syyskuussa aloitan maalaamaan tauluja Kaukametsänopistolla. Se on kiva harrastus, se tuo hyvää mieltä, vaikka näitä vaivoja ei kun lisääntyy.
  4. Illan paras ; ))