Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7411
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Huomatuksi tulemista en etsi, tulen huomatuksi.
01.08.2025 10:50
Oikeesti, mikä siinä minun elämässä on niin omituista, että kirjoituksiini aina hyökätään ja kirjoitellaan rumia, samoja turhautuneita lauseita loukauksia yhtenään lauvotaan. Tietty vastaan kun ei ymmärretä mitä kirjoituksillani yritän sanoa tai halutaan tahallisesti ymmärtää väärin. Ole huoleti, en saappaisiisi halua, mutta olen tottunut aloituksiisi kirjoittamaan. Ei minua muut aloitukset kiinnosta. Eikä näy anojakaan muut kuin sinun aloituksesi kiinnostavan. Ota myös huomioon, että nimimerkit joita kaipailet ovat joka kuolleet tai pujahtaneet puskiin.
01.08.2025 10:46
En ole ikinä ollut tekemisissä mainitsemasi Susmorsian nimimerkin kanssa.
Enkä juo kaljaa kun helteellä janoon. oOlen valkkisfanilainen.
En minä ketään johda, mutta perässäni sinä vingut ja haluat huomiota ilkeilemällä.
01.08.2025 10:35
Hilla, näin ikävästi se menee, elämästäni kirjoittaminen laukaisee anojen rumat kommentit. Nythän kirjoitin eron ikävästä ja siitä, että tein lapseni iäkkäämpänä kuin aikakauteni nuoret.
En tunnistanut kirjoitustasi koska se tuli anona.
En tunne anoja, tiedän kirjoitelleeni palstoilla heidän kanssaan jo kauan, mutta en tiedä ketä he ovat.
01.08.2025 10:29
Kävin mökillä ja ostoksilla. Hellerajat paukkuu, mökillä järven rannalla oli + 29.5. C
Kaupungissa +32 C.
Kylmä olut maistuu; )
31.07.2025 16:45
Oliko tuo hillan kommentti, hyvä kun kerroit, en tiennyt hillan kirjoittavan puskasta.
31.07.2025 12:06
Miten sinä pärjäät yksin siellä koneellasi?
31.07.2025 11:59
Näin ne kirjoitukseni hovissa muuttuu ; ))
31.07.2025 11:58
Eikös ollutkin vilkasta kun mielipiteeni ulos annoin. Saan vipinää se on todistettu.
Minulle tämä oli ikävän purkua, ikävää jälkikasumme lomien loppuminen aiheutti, pääsin purkamaan itseäni.
Meillä oli huikea viikko mieheni hollannin lasten ja minun esikoiseni ja heidän perheensä kanssa.
Uitiin, syötikn ja löhöiltiin auringossa.
Pihapiiri jäi hienoon kuntoon kun poikani hoiti vielä eilen nurmikon leikkuun ja muuta ulkostailausta.
Siirryin tänne kaupunkiin, mutta kaipuu jäi rantamaisemiin. Joskopa tänään asetun riippumattoon ja tasapaino palaa.
31.07.2025 10:32
Olen aina pitänyt itseäni hyväosaisena.
31.07.2025 10:19
Kivasti kerroit, tykkäsin.
31.07.2025 10:11
Vastasin jo. Hän jäi leskeksi, koska leskeksi jää vai avioliitossa olevat.
Jos olisin mennyt naimisiin 70-luvulla seurustelemani miehen kanssa olisin nyt ollut leskenä 11- vuotta.
En ole leski, enkä omaishoitaja. Näille sanoille löytynee selitys wikistä jos haluaa ne sisäistää.
31.07.2025 09:49
Joopati joo, sano seliseli ; )
31.07.2025 09:30
Tästä tuli taas tätä. Tosin tiesin jo kun vastasin kommentteihin nuorena lasten tehneiden äitien paremmuudesta ja kestävyydestä äitinä/vanhemenpana synnyttäneet.
Esimerkkini ystävätär solmi pakkoavioliiton eikä liitto ollut tasapainoinen. Tuohon aikaan kun olin nuori lapsia syntyi avioliitoissa ns. etuajassa.
Mielestäni lukijan pitää tehdä kokonaiskuva miksi otin kantaa ja mitä en kirjoittanut vaan lukija teki yhteenvedon omilla asenteillaan.
En osaa olla kateellinen. Se kateuskortti lyödään kun ei ole enää asiaan mitään sanottavaa. Lukekaa kommenttini ajatuksella.
Maailman tilanne on paha ja pelkään en haluaisi lasten joutuvan kärsimään sodista ja luonnonkatastrofeista. Meidän ikäluokka on saanut elää hyvän elämän.
31.07.2025 09:01
Korvesta iltaa@
Viikkoni on mennyt mökillä, tuulenvire järveltä ja suojaavat isot puut ovat tehneet helteestä siedettäviä ilmoja. Vieraani Hollannista lähtivät aamulla jatkamaan Lappin.
Iltapäivällä ylikaton Hermanni osoitti kuka säistä määrää.
Esikoinen oli järvessä ruokoja viikatoimassa ja minä makoilin riippumatossa. Poika sai työnsä tehtyä ja meni saunaan ja uimaan. Minä lähes nukahdin kun salama välähti hyvin lähellä rantaa ja meteli pisti meidän kinttuihin vauhtia. Poika komensi minut pirttiin ja keräsi huutarhakalusteiden tyynyt suojaan. Kun hän tuli sisään alkoi valtava tuuli joka teki metrisiä aaltoja järvelle, vettä satoi kaatamalla.
Mutamassa minuutissa myräkkä oli ohi.
Poika lähti katsomaan vahinkoja. Iso koivu oli katkennut naapurin puolelta mökkitielle. Aita meidän ja naapurin välillä oli myös saanut osuman ja kaatunut.
Esikoinen ja naapurin poika pilkkoivat moottorisahoilla tielle romantaneen koivun ja siirsivät sen tien sivuun.
En ole ikään nähnyt vastaavaa.
Tällaista lie odotettavissa tällaisten helteiden jälkeen jatkossakin.
29.07.2025 20:20
Otin ettoset, en ole vielä aloittanut lohikakun tekoa, mutta ostin tarpeet, ajattelin tehdä sen valmiiksi pakkaseen ja koristella lauantaina. Joskus minua huvittaa nämä neuvot, olen entinen pitopalveluyrittäjöä; ))
Saan vieraita jo tänään ja perjantaina tulevat hollannin sukulaiset ja valmistelut pitää osata organisoida siten, että aikaa jää seurusteluun.
23.07.2025 17:32
Otin muutama vuosi sitten osaa ..Nuku yö ulkoma kampanjaan.
Nukuin lasiverannalla ovi auki järvelle. Hyvin nukutti.
Mietin maatessani riippumatossa, onnistuisko siinä sama.
No, en taida. Korvessa tosi kuumaa, oli aukaistava kylmä olut kun sain päivän työni tehtyä.
Pitäis vielä esivalmistella llohikakku. Täytekakun tilaskn lauantaille.
23.07.2025 16:24
Anteeksi, erehdyin ekana kommentoimaan tosin huomasin sinut kutsuvieraiden joukossa, joten poistun. Me ei sovita samaan ketjuun.
20.07.2025 22:55
Yhtenä juhannusaatton aamuna palasimme ulkoailta Suomeen, meillä oli päivä aikaa seikkailla Hesassa, vasta illalla oli jatkolento Korpeen. Vietimme siis päivän Hesassa, oli helppo liikkua kaupungilla koska liikennettä ei juurikaan ollut, ei ihmisiä liikkunut maaseutu oli kutsunut hesalaiset yöttömän yön juliin pöndelle.
Semmoinen kokemus Hesasta.
20.07.2025 15:32
Itse teen leipäsiivusta. Reseptejä löytyy monin eri tavoin toteutettun. On muuten hyvää.
20.07.2025 15:22
39 / 371