Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7411
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tervetuloa takaisin Hilla, loma vietetty ja uusia juttuja koettu.
Olen tehnyt päiväohjelmia muutaman tunnin touhuilua ja loput lepoa.
Vieraita tulossa ja vieraskoreena jo mökki, jonka siivosin eilen. Tänään tein kaupunkiasunnon pihatöitä vaan turhan hikistä oli.
Tarjoilujakin olen miettinyt ja alustavasti ehkä turvaudun valmiisiin tuotteisiin vaan kun haluttais tehdä itsekin jotain. Ehkäpä teen savulohikääretortun.
Jospa porukka löytäisi ilman mainitsematta nimiä ketjuusi.
20.07.2025 14:23
Palasin kirkolle. Mökillä, aloin siivota, työstä se kävi. Hain rollaattoria apuna käyttäen kaksi sankollista vettä järvestä. Ei meillä luxusta ole, mutta työnteon onnistumisen ilo on hurjan palkitsevaa. Varsinkin tällaiselle toipilaaĺle joka ennen teki lyhemmässä ajassa monta työtä ja lämmitti saunan, istui lopuksi onnellisena laiturilla kylmä kalja seurana. Nyt makaan reporankana ja tunnustelen kehoni kapinaa.
Voishan se olla helpompaa elää Hesassa, vai mitä?
19.07.2025 19:30
Onhan Helsinki kaunis kaupunki. Tykkään piipahtaa, mutta asumaan en halua. Olen kiertänyt kaupunkia ja tehnyt laivaristeilyjä Helsingin lähivesillä. Onhan siellä erilaisia taide- ja musiikkitapahtumia, mutta on niitä täällä Korvessakin kun vain kehtais lähteä.
Olen laiskistunut ottamaan osaa kesätapahtumiin, eikä terassitkaan enää kiehdo.
Ajelin juuri niemelleni, viilea kesätuuli tervehti.
Täällä ei ole hyttyspöhelikköjä tietty niitäkin löytyy. Tämä kesä ei myöskään ole työleirikesä.
Työleiri kesäpaikka tahtoo olla, nytkin naapurin poika pilkkoo halkoja.
No, jaa ajattelin hiukka mökin sisällä ripsuta.
19.07.2025 14:33
Aloittajana et voi rajata kuka kirjoittaa ketjuusi.
Et kykene astumaan Hillan kenkiin joten unohda loko juttu, minäkin unohdan ja pian kaikki muutkin unohtaa.
Eilen en kommentoinut, oli muuta hommaa. Ei moni muukaan kommentoinut vaikka tilaa on.
Onko hygieniahaalarit liian kuumat näin helteellä?
18.07.2025 13:10
Otsikko on riippukeino/matto. Minä kirjoitan aloituksen aiheesta. Riippumatto on osa arkeani kuten myös ruoka. Pistelin juuri aamiaista.
Tänään leikkaan kaupunki asunnon ruohikon. Se lie isoin ponnistus tällä erää.
Sinulla ei ole mitään asiallista sanotavaa.
18.07.2025 12:01
Kaunis oli eilisen päivän ilta, vietin aikaani riippumatossani noin 3 tuntia. Mökillä isojen koivujen katveessa makoilin. Katselin ja kuuntelin lokkien kalastelua kun ne liitelivät lähellä vesirajaa ja kirkuivat. Pääskyset puolestaan lensivät korkealla järven yllä.
Valklopilat houkuttelivat kimalaisia. Itikoita ei nimeksikään.
Ihana tuulenväre vilvoitti.
Päivälliseksi söimme grilliterassilla uusiaperunoita ja eilistä lihapataa, johon lisäsin tomaatteja, sipulia ja herkkusieniä. Ilta-aurinko oli pyörähtanyt grilliterassin puolelle.
Palasimme kotiin, parvekkeen ovi oli jäänyt auki ja kuumailma tervehti meitä vilpoisasta järvimaisemista palanneita.
Helteet jatkuvat, laskimme eilen puustoa mökin ympärillä. Isoja kuusia, komeita mäntyjä, koivuja, pihlajoita ja leppiä. Pitävät mökin sopivan viileänä.
Ensiviikoksi pitäisi hiukka siivota mökin sisätiloja kun kesävieraat saapuvat. En ole juurikaa paikkaa pakkotyömaana tätä kesänä kokenut. Pojille jää pihatyöt.
Kuulin uutisissa minulle uuden sanan.. Heitteillepano, olen kuullut sanottavan .Heitteillejätöstä
Kumpi parempi?
18.07.2025 10:57
"Mieluummin omistan asunnon kuin mökin. Ok talo voi olla järven tai meren rannalla."
Et vastannut kysymykseeni.
16.07.2025 21:02
Sìinäpä sinulle mietittävää ; ))
16.07.2025 17:04
3. tuoliako? Väärin laskettu ; ))
16.07.2025 14:24
Omistatko, kirjoitit, mieluummin omistan?
Olen lukenut ketjuja. Yksi niistä käsitteli helteitten kuumuutta kaupunkiasunnoissa.
Kaupunkiasunnot jotka ovat kerrostaloalueilla ovat usein tukalan kuumia helteillä.
Täällä järvenrannalla kelpaa; ))
16.07.2025 12:57
Koira kuuluu perheenjäseniin ja häntä pidetään mielellään sylissä ; )
16.07.2025 12:36
Kymmenkunta yhteensä, Sain 60--vuotislahjaksi rottinkikalusteet, vain yksi tuoli on käytökelpoinen.
Pitäähän sitä välillä uusia vanhaa.
Niin ja on minulla kiva serkusrinki, tulevat mielellään mökilleni.
16.07.2025 12:34
Ostin tämän riippumaton matkamuistona Curacaosta. Matto on intiaanien käyttämä lepomatto.
Olen laittanut maton sisään kapean jämäkän patjan, joten makuuasento on miellyttävä.
16.07.2025 12:29
Huomenta Korvesta@
Riippumatto, parasta mielelle ja keholle, maata siinä rentona ja ihastella kesän kauneutta ympärillä. Katsella sinistä taivasta ja kumpupilviä, kuunnellen veden ääniä kalojen polskiessa kaislikossa tai moottoriveneneiden jättämien laineiden lyödessä rantakiviin.
Katsella koivujen latvuksien liikehdintää tuulen niitä heijatessa.
Olen ollut yön mökillä, illalla loikoilin riippumatossa pari tuntia auringonlaskua ihaillen. Kuumuus ei ole koskaan ollut ongelma mökilläni siitä pitää huolen komeat isot koivut ja lepät rannan tuntumassa.
Ostin eilen lepotuolin riippumaton viereen. Se oli niin hyvännäköinen siinä keinun kyljessä joten päätin ostaa vielä yhden samanlaisen tuolin lisää.
Vanhat rottinkikalusteeni alkavat olla tiensä päässä. Istuimia tarvitaan sillä kuun lopulla saapuvat lapseni perheineen lomille ja Hollannista mieheni vanhin tytär.
Nyt aamukahvin keittoon ja pihalle sitä nauttimaan.
16.07.2025 11:01
Ei kuittaa...
15.07.2025 14:07
Kaikilla täällä ei ole mahdollisuutta kirjoittaa mökkikokekemuksista, minulle mökkeily on jokapäiväistä, matkaa mökille lyhintä tietä vajaa 7 km. Eli tuossa kaupunkialueen sisällä.
Nytkin olemme lähdössä mökille. Riippukeinu odottaa.
Eikä kaikilla ole kaikkia, jos kertoisit jotain positiivista. Kuuntelin juuri facesta HS.n toimittajan yhteenvedon helteen vaikutuksesta. Helle voi tehdä agressiiviseksi ja suvaitsemattomaksi.
Aloitus kutsuu keskustelemaan eli keskustellaan, ei olla agressiivisia erilaisia kohtaan.
15.07.2025 12:54
Vastasin tähän kommenttiisi ja kerroin mökkikuulumisia sekä kerroin, että älykänny on turvallisuussyistä aina mukanani.
Viesti on poistettu. Oliko vastoin Suomi24 sääntöjä
14.07.2025 17:36
Terkut mökiltä ja riippumatosta.
Kysyin mitä pahaa olen sinulle kirjoittanut/tehnyt
Et vastaa, joten yritykseni todistaa, että et ole kykenevä vastaamaan sanoistasi.
Olet syyntakeeton.
14.07.2025 14:33
Kertomasi mukaan olen myrkyttänyt elämääsi viimeiset "30" -vuotta. En voi kuvitellakaan miten paljon olet kärsinyt, mutta koska en tiedä mikä on laukaissut kärsimyksesi, en voi pyytää anteeksikaan. Kerro mikä on syy pahaan oloosi jonka olen aiheuttanut?
Riippumatto odottaa koivun katveessa.
Korvessa kaikki hyvin.
14.07.2025 12:02
Oletko sisätiloissa? Onko sinulla ilmastointia?
Ulkoa voisit löytää varjoisan paikan. On ikävä jos ei voi avata ikkunaa, ummehtuuhan ilma silloin.
13.07.2025 17:01
40 / 371