Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7412
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
No, olemmekin eri ikäluokkaa, kyllä minäkin vielä kymmenen vuotta sitten.
07.07.2025 19:31
Pititihän minun, koska toi kirkastettu voikin oli ghee ; ))
07.07.2025 19:29
Eikö kukaan, eikö yhen yksikään, harmi ; D
07.07.2025 17:30
Vieläkö pääset omin avuin lypsyjakkaralta pystyyn ; )
07.07.2025 17:29
Milloin olen esittänyt, että minulla on asiat paremmin kuin esim. sinulla?
Kerro konkreettinen esimerkki.
07.07.2025 17:13
On hyvä, että ettet halua esim. minun asemaan, et olisi kestänyt elämääni.
Tänään jatkoin eilistä ruohikonleikkausta mökillä. kyynärsauvaan nojaten työnsin Stigaani. Kun olin about tyytyväinen istahdin rappusille ja kuinka ollakaan siinä nenän edessä oli neliapila.
Väsymys häipyi, olin onnellinen, neliapila tietää hyvää. Kotimatkalla könysin ojan pientareita ja keräsin vasullisen kesäkukkia.
Nyt kukkaset kaunistavat kaupungissa pihaamme.
Tänään ajattelin valmistaa Pasta bolognesea.
07.07.2025 15:59
"Teitä on kaksi omakehun kyllästämää, kai jollain kummallisella voiteella ikuisiksi sivullisten elämän kiusankappaleiksi kyllästetyt, jolla on aina kaikki paremmin kuin muilla, ja tiedätte kaiken, kun olette jopa matkustelleet.
Kerro miksi koet näin?
07.07.2025 15:43
No joo, ei minulla maailmalla kiertäessäni ole ollut aikaa tutkia ruokien tekotapoja ja paikallisia nimiä. Ghee'n löysin wikistä, kirkastettu voi oli terminä tuttu, mutta nyt tiedän sen maku ja terveysvaikutukset.
Kirjoitin aijemmin muiden ketjujen kuluista. Luin tässä välissä yhtä ketjua, silmiini pisti vaalimattomuuden lauserakenteet kuten, en kerro itsestäni, en ruuista joita syön, en matkoistani en tekemisistäni. Eli juuri tätä samaa ... Ghee, unohdit kuitenkin mainita, että kaikkihan sen tietää.
07.07.2025 10:32
No se siitä. Olin eilen mökillä ruohonleikkuussa, minulla on sievä kevyt stiga, joten kainalosauvaakin tarvittiin pystyssä pysymiseen.
Se oli vaivaloista hommaa eikä tullut vielä valmista, pitännee jatkaa tänään. Aurinkoa on luvattu tälle päiväsyömelle, illalla saattaa sataa.
07.07.2025 10:07
Huomenta Korvesta@
Ei ole riitoja muissa ketjuissa, niinpä, ei tietty kun siellä ollaan tuntemattomia.
Tämä ketju aiheuttaa kateutta koska tämän ketjun vakio kirjoittajat kirjoittavat omana itsenänsä, allekirjoittaen viestinsä ei surren mitä tuokin minusta ajattelee. Ajatelkoon mitä tahtoo.
Voikin kirkasta, eli voita, josta on poistettu vesi ja maidon proteiinit, jolloin jäljelle jää puhdas, laktoositon voiöljy.
07.07.2025 10:01
Kiitos Paloma ja mdk.mdk muistamisesta. Niin jotta vanhetaan arvokkaasti ; ))
04.07.2025 21:32
Myöhäisiltaa korvesta@
Tähän sinun jättämään ...pyh..happamia sanoi...
kysyn... tunnetko joka ilta tunteen, ,,, reissussa rahjääntyneenä on ihana pötkähtää ihtensä viereen omaan sänkyyn; ))
Hyvää yötä.
04.07.2025 21:28
Lehdistö rypi "hirmumyrskyn" vallassa, tietty se manipuloi minuakin pelkäämään yli sadan kilsan kotimatkaa tänä aamuna. Ajo kuitenkaan tuottanut ongelmia, hieman joissakin paikoin tuli vettä, mutta muutoin oli hyvä ajakeli.
Olimme viettämässä synttäreitäni Nurmeksessa, Kylpylä Hotelli Bombassa. Kylpyläosasto oli kiva ja monipuolinen, mutta minulle jalkavammaiselle haastava. Palvelut pelasi loistavasti ja ruuat olivat hyviä. Talo oli varmaan lähes täysi, turisteja näytti riittävän joka osastolle. Kahviaamiaisetkin oli jaettu kolmeen osaan, joista sai valita aikaisen tai mylhemmät. Valitsimme myöhimmän.
Kävimme myös vanhassa Bomba-talossa ja kiersimme aittamyymälöitä. Mukaan lähti käsityönä tehty sievä kassi.
Olette muistelleet menneitä, me yritämme vielä kerätä muistoja, niin kauan kuin hoksottimemme toimii. Tulee se aika kun alamme kertaamaan tekemisiämme; )) Jos muistamme.
04.07.2025 15:15
Lie hyvä tyynnyttää vai omaa ajatusmaailmaa, uskottelemalla, että me vakiorekatut Hillan ketjussa huuteleisimme puskista.
Voihan asia olla niinkin, että nämä puskasta lillukanvarsiin sotkeutuvat ovat entisiä rekattuja, peukutus sen kertoo.
24.06.2025 11:01
Huumori on vaikea laji.
Uskot, että Paloma sinua nokkosilla ruoskisi tai minä haravanvarren pituisen p
päälesi tunkisin.
;)))
Meitä on niin moneksi.
Kovin on harmaa aamu, toivottavasti heinäkuu toisi helteet. Minäkin kuten Eliaana synttäreitä heinäkuussa vietän. Arvon josko Bomballe vaiko Nallikariin lähtisimme ylimääräisiä tuhlaamaan.
24.06.2025 09:17
Aatella, sen yhden kerran kun paistinpannulla kajautin ystävätärtäni lähennellyttä väkivaltaista miestä, tapahtui 60-vuotta sitten. Olisiko pitänyt toimia toisin?
Sinä säälität minua, oikeesti.
21.06.2025 18:09
Istuin aamukahvilla parvekkeella, hiljaista oli liikenne, eikä puistossakaan ollut koirien ulkoiluttajia.Takana juhannusaatto, sekö lie syy hiljaiseloon.
Rauhallinen on meidänkin juhannus. Toin mökiltä vohveliraudan, joka sai uuden tehtävän parvekegrillinä. Grillimakkarat kahtia ja vohveliraudan väliin. Hyviä olivat, erilaisia salaatteja lisuina.
Illalla ajelimme tosi korpeen kauniin lammen rannalle kyläyhdistyksen organisoimalle juhannuskokolle. Siitä onkin aikaa kun viimeksi kokon polton näin. Komiasti kokko paloi romanttisessa kesäillassa.
Ajoimme takaisin kaupunkiin, mietimme josko syötäis jossain ravintolassa. Laput oli ravintoloiden luukuilla, joten ajelimme kotiin. Pistin grillin päälle ja nautiskelimme kananuketteja erilaisten lisujen kanssa.
Kiva rauhaisa juhannusaatto kuten tämä juhannuspäiväkin.
21.06.2025 17:08
Olet oikesssa. Olisi aika kirjoittaa, olet minulle tienviitta minne voisin suunnistaa, olisi varmaan terveellisempää kirjoittaa kuin raataa timpurin hommia kuten tänään. Oli hermot mennä pöydän jalan korjauksessa. ; ))
Huomenna olisi maalaushommia. Pitäisi päättää meneekö aika harakoille kirjoittaa vaiko tehdä tähellisiä töitä.
Tykkän toki kirjoittaa.
12.06.2025 21:32
Iltaa Korvests@
Olisiko kirjailijoita jos heiltä loppuisivat aiheet tavan elämää kuvaillessa. Kokemuksista kirjailijat aiheet ammentavat. Mutta esim. tutkimalla historiaa Sofi Oksanen on pystynyt kirjoittamaan bestsellertarinoita Virosta.
En ole kokenut sotaa, en puutetta, en pakolaisuutta. En pystyisi kirjoittamaan sodasta, vastarintaliikkeestä, etnisten ihmisten piilotteluista, riskeistä heidän avustamisesta.
Mutta sain kuulla tarinoita kuinka vihollisen kanssa piti toimia joutumatta vaikeuksiin.
Mieheni isää en kerennyt tavata, hän piti majataloa vaimonsa kanssa. Petze seurasi lapsen uteliaisuudella ihmisiä, joita talossa majoittui, jotkut majoittui ns. maan alla jatkaakseenn pakomatkaa.
Pieni näyte sodan erilaisista kokemuksista lapsen silmin. Majatalo oli suosittu sodan jälkeen mm. taiteilijoiden ja kirjailijoiden
ja kirkonmiesten kesken. Sodanjalkeisiä tarinoita riittäisi, kuten viinirypäleitten poimintaa Ranskassa ja perunankuokintaa Ruotsissa.
12.06.2025 20:44
Huomenta Nuaksen rannalta. Aurinkoa ei vielä näy, tuulee. Yö oli kylmä, heräsin neljän maissa ja lisäsin lämpöä pirttiin.
Olemme evakossa, koska asuntomme wc.t ovat korjausvuorossa, eivät siis ole käytössä, ja useampia vesikatkoja myös päivän aikaan.
Voi olla, että olemme vielä yhden yön täällä. Jos ei sada niin mikäpä ollessa.
Kyllähän naapurien seuranta, ikkunoista ja parvekkeilta saati pihalla
on yleistä, nìin mökkimaisemissa kuin kirkollakin. Ei kai se ole ihmetyksen aihe. Seurataanhan tälläkin kirjoitettujen tekstien päivittäisiä vaihteluja.
.
10.06.2025 11:01
42 / 371