Vapaa kuvaus

🫠

Aloituksia

105

Kommenttia

7412

  1. Nyt se soitto tuli. Sain kesän parhaat uutiset.
    Olen vapaa bakteeriasta ja muutkin veriarvot viitearvoissa. Nyt vaan rauhallisesti kohti kesää.

    Lähden nyt ostamaan uuden pikku pöydän ja maton mökin pirttin. ; ))
  2. Tein työteliään viikonvaihteen ohjelman, mikä parasta sää suosi ja homma eteni suunnitelmien mukaan.
    Perjantaina asensimme vesipumpun, tai serkkupoika sen asensi, minä olin apumiehenä.

    Nyt on tiistai, sateinen harmaa päivä. Kävin aamulla labrakokeissa, ne menevät Ouluun. Huomenna lääkäri soittaa tuloksista. Mitähän on tulossa.

    Aamulla huoletti jalka, mutta en ihmetellyt, on se saanut käytännön fysiöterapiaa. Maanantaina oli aikainen herätys, kuvittelin remppamiesten tulevan. Kiikuttelin roskapusseja ulos roskakatokseen, ei miehiä näkynyt. Kiiruhdin autonhuoltoon siellä kului kolme tuntia, autotalon kahvinurkkauksessa. Aika meni mukavasti koska katsoin tv.stä La Promesaa. En ole ikinä ennen katsonut ja pitää sanoa kuten tekin olette todenneet, pitkäveteinen oli ja raaka murhajakso.

    No, sitten ajoin mökille siivoamaan. Minä istuin äitini lempituolissa ja pyyhin keittiön kaappeja. Iina, siivoojani hoiti muut tilat ja ihanan raikasta tuli. Kovin panostukseni taisi olla ison pressun raahaus rollaattorilla, kevät tuulissa kaatuneen koivuhalkopinon suojaksi.

    Olin onnellinen vihdoin mökki on kesävalmis. Ulkohommia tosin on, mutta ne aikanaan. Ylisillä en nuku tänä kesänä, nìinpä petasimme muhkean vuoteen pirttin sohvalle.

    Olin onnellinen, mutta kuin piesty rätti.
    Kävin aamulla apteekissa, onneksi oli resepti pitkävaikutteiseen jalkakipuun, joten vaihdoin panadolin siihen.

    Tämä loppupäivä on ollut leppoisaa makoilua ja lukemista. On aika palauttaa voimia jatkoon.
  3. Joopati joo...
  4. Talvi on tullut Korpeen, lunta, räntää ja kylmää. Onneksi on lämmin tupa, parvekeolohuoneen on vallannut valkea lumi. Orvokit ryhdikkäinä lumen keskellä.

    Eilen illalla katsellessamme ikkunasta sakeana lunta pyryttävää säätä, serkkuni soitti ja kysyi joska lähtisimme Ev.lut. Kansanlähetystyön entoollis-iltamiin. Naureskelin serkulleni, että olimme edellisenä iltana hulumuttelemassa kapakissa, niin taidamme pitää välipäivän.

    No, ensi kerralla ehtoolliselle päätimme.

    Näin pidän ovet auki, en pysty arvioimaan mitä minkin oven takana tapahtuu jos en availe niitä.



    Kansanlähetysseuran tilaloihin aijon tutustua uudestaan, kävinhän nuorena tyttönä kristillisesä tyttökerhossa tuossa samaisessa kauniissa rakennuksessa.

    Nyt on kyllä vitsit vähissä, hirviää lähteä ruokaostoksille. Onneksi en ole vielä vaihdattanut kesärenkaita autoon, tarkoitus on huoltaa auto, vaihdattaa renkaat ja katsastuttaa se samalla kertaa.

    Tästä uuteen viikkoon.