Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7412
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sain juuri kasattua eilen ostamani pienet sohvapöydät. Helpompi oli Sotkan tuotteet
kasata kuin Ikean.
Mökin pirtti muuttuu nukkumatilakseni, joten tilaan sopii parhaiten pienet sievät pöydät.
Ylpeänä esittelen profiilikuvassani työni tuloksia ; ))
22.05.2025 11:56
Nyt se soitto tuli. Sain kesän parhaat uutiset.
Olen vapaa bakteeriasta ja muutkin veriarvot viitearvoissa. Nyt vaan rauhallisesti kohti kesää.
Lähden nyt ostamaan uuden pikku pöydän ja maton mökin pirttin. ; ))
21.05.2025 15:39
Onko osakkeesi vain sinun nimissä?
Et siis ole parisuhteessa, eikä sinulla ole lapsia?
21.05.2025 11:46
Miksi sinua vaivaa ajatus, kenen omistamassa huoneistoissa ihminen asuu?
21.05.2025 11:07
Tärkeä elämää kantava voima on positiivisuus. Kunpa jaksaisikin olla positiivinen. Sairaalassa ollessani olin rajoituksista huolimatta jopa onnellinen. Ei ollut ulkoapäin tulevia pahan mielen uhkia. Ei tarvinnut huolehtia edes itsestään sen teki hoitohenkilökunta. Keho taisteli bakteeria vastaan.
Nyt tympii esim. remppa, näyttää, että mitään edistystä ei huoneistossa tapahdu. Yhtenä päivänä tehty lattioiden suojausta pahvilevyin ja alakerran kylpyhuoneessa revitty katto auki. Saunaakaan ei voi käyttää.
Onneksi on rantasauna, kun nuo säät lämpenisi. Olen miettinyt miten saan talviturkin heitettyä. Miten laskeudun laiturilta veteen. Pitänee odottaa poikia "varjoiksi".
Hiukka jännittää, iltapäivällä odotan soittoa Oulusta. Onko veriarvoni kunnossa ja tulehdukset voitettu.
Juuri nyt tuli pari remppamiestä ja alkoivat valmistella jatkotoimia. Jospa tämä tästä.
21.05.2025 10:26
Se tuo kaatuminen voi tapahtua maton laitaan kirkolla vesiklosetin edessä.
Kävin toki ulkohuusissa, se on sopivan kapea kun nousee voi pitää seinistä kiinni ja vain kaksi porrasta nousta pytylle.; ))
20.05.2025 19:21
Tein työteliään viikonvaihteen ohjelman, mikä parasta sää suosi ja homma eteni suunnitelmien mukaan.
Perjantaina asensimme vesipumpun, tai serkkupoika sen asensi, minä olin apumiehenä.
Nyt on tiistai, sateinen harmaa päivä. Kävin aamulla labrakokeissa, ne menevät Ouluun. Huomenna lääkäri soittaa tuloksista. Mitähän on tulossa.
Aamulla huoletti jalka, mutta en ihmetellyt, on se saanut käytännön fysiöterapiaa. Maanantaina oli aikainen herätys, kuvittelin remppamiesten tulevan. Kiikuttelin roskapusseja ulos roskakatokseen, ei miehiä näkynyt. Kiiruhdin autonhuoltoon siellä kului kolme tuntia, autotalon kahvinurkkauksessa. Aika meni mukavasti koska katsoin tv.stä La Promesaa. En ole ikinä ennen katsonut ja pitää sanoa kuten tekin olette todenneet, pitkäveteinen oli ja raaka murhajakso.
No, sitten ajoin mökille siivoamaan. Minä istuin äitini lempituolissa ja pyyhin keittiön kaappeja. Iina, siivoojani hoiti muut tilat ja ihanan raikasta tuli. Kovin panostukseni taisi olla ison pressun raahaus rollaattorilla, kevät tuulissa kaatuneen koivuhalkopinon suojaksi.
Olin onnellinen vihdoin mökki on kesävalmis. Ulkohommia tosin on, mutta ne aikanaan. Ylisillä en nuku tänä kesänä, nìinpä petasimme muhkean vuoteen pirttin sohvalle.
Olin onnellinen, mutta kuin piesty rätti.
Kävin aamulla apteekissa, onneksi oli resepti pitkävaikutteiseen jalkakipuun, joten vaihdoin panadolin siihen.
Tämä loppupäivä on ollut leppoisaa makoilua ja lukemista. On aika palauttaa voimia jatkoon.
20.05.2025 17:15
Myöhäis-ehtoota@
Aurinko laskee ilta on lempeä, tosin kuin päivä. Käyttövesiputkiremppa on alkanut maltillisesti meidän osalta, mutta seinänaapuri, pisti huoneistonsa kylpyhuoneen ja saunan uusiksi samoilla tulin.
Eli porakone on laulanut ja hermoni on ollut koetuksella.
Tänä aamuna tuli kolme miestä ja alkoivat peitellä lattioita ja portaita likaantumiselta, sitten häipyivät.
Jotenkin sekavaa söhellystä. Menen huomenna mökille laittamaan paikkoja kuntoon. Näyttää, että evakkossa säästän hermoja.
No, kävin aamupäivällä fysioterapeutin vastaanotolla, taidan edistyä. Niin toki, veinhän eilen 10-litraa juomavettä mökille rollaattoria apuna käyttäen.
Joku on kaivellut Kainuusta nälkämaan mielikuvaa, no, sehän ei pidä enää paikkaansa. Kainuulla menee taloudellisesti hyvin, kalliita taloja järvien rannoille nousee kuin sieniä sateella.
On ylvästä olla kotoisin Korvesta. Täällä tulee toimeen ihan hyvin ja puhdasta luontoa ympärillä riittää.
13.05.2025 21:31
Huomenta@
Taas vanha laitosrytmi herätti puoli kuudelta. Olen tässä makoillut ja tehnyt suunnitelmia kodin tavaroiden siirtelystä rempan edestä syrjään.
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty näin olen kokenut.
Niin ei ne lapset aina ehdi, nuorempi kiireinen työssä, opiskelijoiden työvuoden lähestyessä loppuaan. Vanhempi täystyöllistetty töissä ja kotona koiran kamuna vaimon työ-ja opintomatkan ajan.
Mieheni Suomen lapsia on en odotta apuun.
Kävin mökillä ja iski into mökkihommiin, mutta minkä teet kun et pysty.
Raihnaisuus taitaa tulla itse kullekin arvaamattoman kavalasti. Tapasimme ystäväpariskunnan rouvan. Ihmeteltyämme, että eipä ole heitä kävelylenkillä näkynyt.
Vaimon työ tänään on olla omaishoitaja miehelleen, ikää molemmilla alle 70.
Liitän linkin raihnaisuudesta, sitä kun ei voi vain ulkonäöllä selittää.
https://www.duodecimlehti.fi/duo95803
10.05.2025 10:56
Illan korvaa@
Mietin sanaa hauras. Kerro minulle hauraan ihmisen tuntomerkit.
Mitä tulee minun kompurointiin, niin uskon oppineeni, enhän toki eka kertaa kompuroinut.
Kävin tiluksillani, vähälumisen talven jäljiltä maa vielä routii. Kävelin varovasti pirttiin. Laitoin lämmöt päälle, Ensi viikolla pyydän jos siivoojalla olisi aikaa tulla mökin pesuun.
Järvi oli sula ja rannasta pystyy nostamaan vettä. Kohtapuolin saunankin vois lämmittää, mutta sitä ennen pitää kuopuksen tulla asentamaan vesipumppu.
Koivuhalkopinon oli ta.lvituulet kaataneet saunan takaa. Nekin pitää nostaa jahka apua tulee.
Oletko saamut korjattua sen vierasmökkisi kivirappusen, se on muuten vaarallinen.
Hyvää yötä.
09.05.2025 21:38
Joopati joo...
09.05.2025 14:08
No, tietty, mutta 12000 € hissistä, ei lämmetty.
09.05.2025 13:34
Huomenta Korvesta@
Nukuin hyvin jopa puoli yhdeksään, se oli jotain kuuden heräätysten jälkeen. Se tuo työnteko pitää huolta, että uni tulee.
Johan tuon tiedät Eliaana. Olen aina tykännyt kun kerrot näistä meille tekeville naisille onnistuneista miesten hommista.
Nyt voi olla, että alan jo luovuttamaan raskaammat ja teetän työt palkollisilla.
Meidän hissisuunnitelmat kariutuivat. Olimme suunnitelleet kahden kerroksen kotiimme, kerrosten väliin tuolihissiä. Olin anomassa vanhuksille suunnattua avustusta itsenäisen asumisen helpotukseen.
Tyssäsi tulorajoihin. Näin valtio valvoo avustusmenoja. Kahden eläkeläisen kk/tulot pitäisi jäädä alle 3400 euron.
No, olen opetellut liikkumaan portaissa, en hötkyile.
Jahka saamme nämä remppajärjestelyt toteutettua, pitänee keskittyä kesäpaikan haltuun ottoon. Siivoojani lupasi tulla ripsuamaan mökin. Yläkertaan nukkumaan ei minulla ole asiaa , joten pirtti on tulevan kesän makuuhuoneeni.
Tällaista tänä perjantaiaamuna.
09.05.2025 10:30
Putkirempan hoitaa ammattilaiset. Ehkäpä piiloudumme mökkille jos kovin äänekkäästi porailevat. Tai hotellilomaakaan emme ole sulkeneet pois rempan ajalta.
08.05.2025 18:32
Keskiviikkona tapasin fysioterapeutin.
Viehättävän asiansa tuntevan nuoren naisen. Ymmärsi huoleni, menimme läpi uuden harjoitusohjelman ja opettelin oikeaoppista kävelemistä. Olin ollut liia varovainen leikatun jalan kestävyyttä arvioidessa. Hän antoi uskoa, että se kestää. Kun lähdin kävin kaupassa toteuttaen hänen kävelyohjeita, jopa tuntui helpommalta kuin edellisenä päivänä.
Nyt tapaamme terapeutin kanssa viikottain.
Tänään suoriuduin kiitettävästi koipineni pyykkiurakasta. Viisi koneellista lakanoita, pyyheliinoja ja vaatteita. Kolme isoa lakanaa on vielä ulkona narulla.
Itsevarmuuteni kasvoi, en pelkää enää joka askelta tai kyykistymistä.
Huomenna toki taas touhua riittää, emme saaneet nuorisoa apuun putkiremppan huonekalujen siirtelyyn. Päätimme kerätä pöydiltä ja hyllyiltä pikkuesineet laatikoihin, remppamienet voivat sitten tehdä huonekalusiirrot mielensä mukaan.
Tänään on ollut puolipilvinen päivä, aurinkokin pilkistänyt, antaen hyvää mieltä. Istuin hetken parvekkeella, mutta oli liian vilpoisaa.
Äskeen tein onnistuneen tuunauksen pakasteesta nostetusta lohikeitosta.
Lisäsin tomaattiyrttisosetta ja valkosipulin kynsiä. Että tuli hyvää.
08.05.2025 17:37
Huomenta@
Oli mielenkiintoinen koeyö. Sairaalasta sain uniapnea-testi-laitteet.
No, ei ne pahemmin untani haitanneet, vien laitteet tapaisin sairaalaan tänään kun menen fysioterapeuttia tapaamaan. Pitää kysyä häneltä neuvoja ylävartalon hallintaan kävelyapuvälineitä käytettäessä.
Lähetteen uniapneatestiin sain sairaalassa ollessani. Saa nähdä oliko yölliset korinani aikoinaan lääkkeiden aikaansaamaa vai oikeaa ongelmaa.
Nämä aamut eivät ole parasta aikaani, ylösnousu vaivaloista ja pukeutuminen työlästä. Joka paikkaa kolottaa. Kahvimukin ja perunarieskasten jälkeen alkaa mieli kohentumaan ja jäsenet tottelemaan.
Aamun töitäni, jotka ei myöskään mieltä ylennä ovat paperihommat, ne ärsyttää, minusta ei olisi ikään tullut paperien pyörittäjää.
Taloyhtiössä alkaa ensiviikolla putkiremppa. Meidän asunto on ekana, taitaa mennä tämä ilta ja huominenkin pyykin pesussa. No, mikäpä hänessä, joska sauna piristäisi.
Ehtoollisellä käynti on myös puhuttanut, mm. siten, että se koetaan seurakunnan edessä "näyttäytymisenä." Mutta...
Ehtoollinen on tarkoitettu kaikille niille, jotka ovat keskeneräisiä ja rikkinäisiä, kaikille, jotka kaipaavat Jumalan armoa.
07.05.2025 11:11
Talvi on tullut Korpeen, lunta, räntää ja kylmää. Onneksi on lämmin tupa, parvekeolohuoneen on vallannut valkea lumi. Orvokit ryhdikkäinä lumen keskellä.
Eilen illalla katsellessamme ikkunasta sakeana lunta pyryttävää säätä, serkkuni soitti ja kysyi joska lähtisimme Ev.lut. Kansanlähetystyön entoollis-iltamiin. Naureskelin serkulleni, että olimme edellisenä iltana hulumuttelemassa kapakissa, niin taidamme pitää välipäivän.
No, ensi kerralla ehtoolliselle päätimme.
Näin pidän ovet auki, en pysty arvioimaan mitä minkin oven takana tapahtuu jos en availe niitä.
Kansanlähetysseuran tilaloihin aijon tutustua uudestaan, kävinhän nuorena tyttönä kristillisesä tyttökerhossa tuossa samaisessa kauniissa rakennuksessa.
Nyt on kyllä vitsit vähissä, hirviää lähteä ruokaostoksille. Onneksi en ole vielä vaihdattanut kesärenkaita autoon, tarkoitus on huoltaa auto, vaihdattaa renkaat ja katsastuttaa se samalla kertaa.
Tästä uuteen viikkoon.
05.05.2025 11:29
Anon huomio on pääsääntöisesti negatiivistä tai yliammuttua ylistystä
04.05.2025 14:24
Teillä on kumma kiireiden vittuilun tarve Palomalle. Ei kai nyt kukaan enempääsä tee kuin on tarpeen.
Sinäkin kiireiltäsikö ehdit?
04.05.2025 13:51
Olen toistaiseksi huonokuntoinen ja kontrollien alla. Tiistaina taas lonkkakuvaukset.
Tuo yksinäisyyden kliseet yksin eläminen jne. on monelta kantilta kommentoitu. kukin tavallaan.
04.05.2025 13:47
43 / 371