Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7412
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Luinpa taas uskomattomia viestejä menneisyydestä.
1. Nimimerkkini...
Korpikirjailija, Korppis ja Korppikotka ovat rekisteröity minulle. Korppikotkaa en ole juurikaan käyttänyt. Nimi on lähellä valonikkejäni, joten rekisteröin sen pois, ettei sitä väärin käytettäisi.
Loreena-nimimerkin, muistan vain, että sellainen nikki kirjoitti joskus jossain.
Olen kahden pojan biologinen äiti, joten mieheksi ei minua voi sanoa.
Pankaa mieleenne, että en ole aikeissa lopettaa kirjoittelua vaikka kuinka kitisette ja vääriä tietoja levitätte. Joskus te joudutte niistä vastaamaan, ette minulle vaan itsellenne.
18.08.2024 22:35
Tulin marjapehkosavotasta. Kävin suihkussa ja pötkähdin makkuuasentoon. Luin sinun viestiäsi kun huomasin ison hämähäkin kävelevän jalallani. Hui, hyvä, ettei kännykkä lentänyt hämähäkin mukana.
No, musafestarit ovat tälle päivälle avattu, onneksi tänne kierreportaitten alle ei kuulu niin kovaa kuin yläkertaan. Saan hiukan levähtää ennen ruuanlaittoa.
Katselin raivaussahoja. Nyt kun marjapensaat on karsittu, pitäisi pihlajan ja haavan alut leikata, no se ei oikein trimmerillä onnistu ja moottorisahalla pitää kyykistellä. Raivaussaha olisi kaiketi tehokkain.
Tällaisia mietiskelen.
17.08.2024 16:51
En puhu kainuunmurretta, mutta pystyn sitä kirjoittamaan, en tosin hyvin, mutta kuitenkin.
Wikistä lainattu
Kaenuulaesuus
Kainuu on alue Suomen puolivälissä itäsellä puolella. Historiallisista syistä sitä pidetään osana Pohjois-Suomea. Kainuussa puhutaan Kainuun murretta, joka jakautuu kolmeen alimurteeseen. Kainuun murre itsessään kuuluu savolaismurteisiin, jotka ovat itäsuomalaisia murteita. Kainuuta asuttavat kainuulaiset, tai kuten kainuuksi sanotaan, kaenⁿuulaeset. Kainuulaisia on reilut 70 000. Kainuulla on useita eri symboleja, joista tunnetuin on vaakunan ja lipun vihreä kuusirivi kultaisella pohjalla. Kanerva on Kainuun maakuntakukka. Kainuulaisen identiteetin "herääminen" alkoi 1800-luvun lopulla.
Kae nuulae nen, eli e-kirjain korvaa i-kirjaimen.
17.08.2024 12:23
Huomenta päivää;))
Niinpä, minä pruukaan kirjoittaa omasta en toisten arjesta.
Päivä on noussut Korven taivaalle. Eilinen ilta oli mielenkiintoinen meille vanhuksille istua parvekkeella ja seurata festarikansaa. Sadetakkeja, läpinäkyviä ja vihreitä kahluutakkeja. Napa- sekä yhdenolkainen T-paitoja, kukkahameita jne.
Autot kadun varrella olivat osalle tankkauspisteitä ja loppuillasta nuoret arpoivat uskaltavatko lähteä autolla kotiin. Useampi auto jäi odottamaan aamua.
Musiikki kuului välillä hyvin ja välillä yleisöä lennättänyt helikopteri jyräsi musiikin edelle.
Kieltämättä meidän partsi on kaunis ja suojaisa linnunpesä. Valopallo toisessa päässä jakkaralle loi tunnelmavalaistuksen.
Pikkupurtavat pöydällä ja lasissa valkkis, sopivan kylmänä ja kun pimeys poisti pilviverhon, tähdet valloittivat taivaan.
Tänään festarit jatkuvat, joten iltaohjelmaa riittää.
Nyt päivällä taidan käydä mökillä rästihommia hoitamassa.
17.08.2024 09:57
Ois se vuan lohvaketta jos Paloma tae Makriina voes olla mukana, meitä ois kolome/neljä muskettisoturie oekeuven puolustajana.
16.08.2024 19:21
Perjantain festari-iltaa sadepisaroiden tipeksimästä Korvesta.
Urheiluhallin pihapiiri tuossa lähellä on täyttynyt festari kansasta, me vanhukset asetumme kohta istumaan bambuverhojen suojaan musiikkia kuuntelemaan.
Olen pitänyt lepopäivää, se on ollut tarpeen sillä marjapuskien harvennushommat ovat olleet voimia vieviä.
Projekti on vielä kesken, mutta lepopäivän jälkeen auringon on luvattu palaavan.
Päätin, että säilömiseen en ala, sillä täällä meillä on Reko-ryhmä, johon kuuluu maatalous-kalastus- ja marjayrittäjiä, jotka tuovat kerran viikossa tuotteitaan Reko-torille.
Tuotteet ovat tuoreita hyvin pakattu, osa pakastettuja, eli suoraa pannulle tai pakastimeen.
Mieleisin tuote on tuore kuha-file ja tietty marjat.
Lämpimät terveiseni Makriinalle, rintamalinjan lahjomattomalle erotuomarille.
16.08.2024 18:59
Käsitin, että siellä keskusteltiin säilönnästä. Olen kerännyt musta-ja punaherukoita, pakastanut niitä. Punaherukoita poimin huomenna ja karsin ja lannoitan herukkapensaat.
Oletko sinä säilöjä- vai marttyyrityyppi.
No, oletpa mikä hyvänsä, EVVK
Yötä.
14.08.2024 23:44
No, ymmärsin, että ketju on tarkoitettu anoille, anteeksi, mutta en osaa anoilla.
Tämän päiväiset kukkaistutukseni onnistuivat, valkoapilaa kylvin ranta törmälle.
Huomenna on herukkapensaiden huolto. Punaherukoita poimin vielä yhdestä puskasta sitten karsin rönsyt ja lannoitan juuret.
Onneksi vielä on kesää jäljellä joten saan pihatyöt tehtyä.
14.08.2024 22:34
Hyvää yötä; )
https://www.instagram.com/reels/audio/760837892521058/
13.08.2024 23:48
Kùlin eka kertaa olmi nimisestä oliosta 1982 Uuden Vuiden iltana hääjuhlieni sanaleikistä.
Silloin serkkuni valisti minua, se on silmätön mato. No, kaiketi sillä on jokin muukin nimi. Se voi olla paikoillaan liikkumatta kahdeksankin vuotta. Arvaa mikä saa sen likkumaan;)
13.08.2024 22:23
Muistini pätkii sopivasti, kuten anoilla ; D
13.08.2024 22:05
Makriinalla ei ole osaa ei arpaa Olmi-sanasta se on minut ikioma nimitys sokeasti ajatteleville.
13.08.2024 21:16
Nojatuolin kaatumien on Sellan itsensä auiheuttama, muistakaa tosiasiat kun syyllistä etsitte.
13.08.2024 21:12
Sellalta lipsahti epäasiallinen komentti ja nojatuoli kaatui.
13.08.2024 20:22
Niin mikä on hänen koulutustaso?
Niinhän se Sellakin oli ymmärtänyt ja varoitti Kylmäätotuutta puskailustani,; ))
13.08.2024 11:25
Kehoituksesi ei ole vertailuun sopiva. Jos tulisit saman peilin eteen kuin minä, voisin tehdä vertailua.
13.08.2024 10:26
Kaikki asialliset tekstit ovat sinulle teeskentelyä, leuhkimista jne.
13.08.2024 10:22
Sinähän kertaat asioita joka päivä, jankutat yhtä ja samaa.
Minä muistelen aikaa ennen perskärpäsiä ; )
13.08.2024 10:20
Miksi kirjoitat Demen nimissä?
No, tietenkin siksi ;))
13.08.2024 10:09
Menneet on menneitä, ei kun eteen päin.
https://music.youtube.com/watch?v=A18UN5Cp1Xk&si=6UBgMQrkX_xt894c
13.08.2024 08:53
52 / 371