Vapaa kuvaus

🫠

Aloituksia

105

Kommenttia

7412

1. Omaksihan sitä saksalaisen kanssa solmittua avioliittoa mainostit.

Yleisellä tasolla voidaan puhua kielivalinnoista eri kansalaisuuksien solmimissa avioliitoissa. Jos olemme valinneet englanninkielen komminikointi kieleksemme, ei se ole harvinaista.
  2. Juhlat juhlittu.

Sää helli puistojuhliamme. Värikkäillä ilmapalloilla koristeltu pihan tuomipihlajapensas loi iloisen ilmeen juhlatilaan. Värikkäitä kukkalaitteita pöydillä ja kukkapenkeissä. Iso punainen ämpäri täynnä tummansinisiä ja valkeita lupiineja.

Suolaiset ja makeat tarjottavat katoimme alakertaan, sieltä on kulku pihalle. Juomapöytä oli pihan patiolla.

Alkumaljaksi nautimme
    Lambrusco Emilia Biancoa, se sai vierailta kehuja.

Mieheni tyttären vanhimman pojan ja hänen morsiammensa sekä mieheni vanhimman pojan saapuminen Hollannista oli pidetty meiltä salassa ja se oli ihana yllätys.
    Mieheni kaikki neljä lasta ja kaksi lastenlasta olivat juhlistamassa papan synttäreitä.
    Minun sukuani ja yhteisiä ystäviämme oli juhlimassa kanssamme.

Nuoret tarjosivat heti juhlan alussa apuaan tarjoilussa. Se vapautti minut seurustelemaan vieraitten kanssa.

Päivä onnistui hyvi, tarjottavat keräsivät kiitosta. Ei niistä jäänyt juuri mitään jäljelle, tänään aamupalalla söin viimeiset palat lihavoileipäkakusta.

No, ihanuudella on hintansa, olen ollut koko päivän väsynyt ja päikkäritkin kesti kolmatta tuntia.

Huomenna vielä otan kevyesti. Kuopus tulee keskiviikkona siirtämään "lelulaatikot" uusittuun ulkovajaan. Saan lasikuistin vihdoin järjesteltyä kesää varten.

Esikoinen soitti Etelä Ruotsista matkaltaa perheineen Tanskaan. Hän lupasi saapua korpeen juhlimaan minun synttäreitä parin viikon päästä.

Ei käy aika pitkäksi, mutta voimia kerääviä vapaa päiviä aijon nyt jatkossa pitää useampia.
  3. Torstaita@

Eilen mökiltä palatessani olin poikki. Liekö varastourakan valmiiksi saaminen laukaissut väsymystilan. Pötkähdin sänkyyn, puhelin soi, siihen loppu huilaus, oli vieraita tulossa. No, siitäkin selvittiin.

Tänään olen valmistanut voileipäkakkujen täytteitä. Kävin ostoksilla, löysin kotimaisia mansikoita. Vain suomalaista mansikkaa miehelleni.

Kaiken tuon tarjottavien esityön jälkeen, leikkasin juhlatilan ruohikon. Ruoho oli niin pitkä, että mökiltä tuomani akkuleikkuri yski välillä. Taloyhtiön ruohonleikkuri seisoo varastossa, siitä on akku sökö.

Kuten seisoo villintynyt talon pääty, jonka innokkaat puuiden- ja pensaiden kaatajat kaiketi halusivat.
    Meidän piha on kaunis, olenhan sen itse hoitanut.

Työnteosta keskustelitte, se on kai geeneissä meille puuhastelijoille periytynyt, ne hyvät geenit, joista joku mainitsi ; ))

Nyt vedän henkeä parvekkeella, mieheni siivoaa keittiötä, se on hänen työnsä päivällisen jälkeen.

Linnut laulaa, aurinko piilottui juuri pilvien taakse tullakseen taas takaisin.