Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7412
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Täällähän sinäkin; ))
26.06.2024 19:36
Omaksihan sitä saksalaisen kanssa solmittua avioliittoa mainostit.
Yleisellä tasolla voidaan puhua kielivalinnoista eri kansalaisuuksien solmimissa avioliitoissa. Jos olemme valinneet englanninkielen komminikointi kieleksemme, ei se ole harvinaista.
26.06.2024 18:48
Eikö sinustakin ole hauskaa lukea kun ihmiset ottaa tosissaan kaiken lukemansa. Huumorintaju on kateissa ja todelliseen elämään liittyvät kysymykseni on tulkittu jopa stakkkaukseksi.
Höpö höpö ja huomenna lisää, kuka nyt pitää mistäkin aiheesta ja onhan se omituista kun TV-sarjan mielikuvitushahmot aikaansaavat ns. vakavasti otettavaa keskustelua.
Seuraajista puheenollen, eräässä ryhmässä sain juhannuspostsukselleni lähes yhdeksänsataa peukutusta, sydämiä ja haleja.
Arvaa tuntuko mukavalta.
26.06.2024 18:39
Sel-la@
Ihmettelit hiljaisuutta ketjussa. Niinpä pistin ajankuluksi pienen provon, jo vain tuli mielipiteitä, tai siis kertomuksia meikäläisen tylsästä elämästä siten kuin ovat luettua tekstiäni ymmärtäneet. Vastapainoksi kertomuksia omista ihanista mielikuvitusavioliitoista, sekaan mahtui faktatietoa rakkauden asiantuntijoita. Mikä upeinta kaikki noin kahdeksankymppisiltä anoilta ;)) Ja jokaisen tekstin takana oli eri ano. ; D
26.06.2024 17:45
Esim. ano 14.50 levitteli fantasiaelämäänsä, minä pruukaan kertoa ihan aitoa omaa elämääni. Oikea elämäni kaiketi ärsyttää niin, että vakionikeillä kirjoittajat sukeltavat puskaan huutelemaan. Mikäpä hänessä, kivasti kuluu päivä paskaakin jauhamalla.
Kerro sinä seksielämästäsi jos tunnet tarvetta fantasiointiin.
26.06.2024 15:20
Rakkautta on tai ei, ei sitä ei ole.
26.06.2024 15:02
On se niin ihanaa, niin ihanaa ; ))
26.06.2024 14:56
Jos tyytyy opettelemaan osaamista rakkaudessa, niin mikäpä hänessä.
26.06.2024 14:36
Kielitaitoa on käyttää puheessaan sitä kieltä jolla tulee ymmärretyksi.
Juhannuksemme oli kolmikielinen, suomi, englanti ja hollanti. Jopa (autistinen) vieraani opetteli kommunikointia noilla kolmella eri kielellä. Hyvin pärjäsimme.
Kommentistasi päätellen hallitset vain suomen
26.06.2024 14:32
Ps. luin ketjua, Emme osanneet rakastaa, mietin miksi rakkaus vaatii osaamista, rakkautta joko on tai ei ole.
26.06.2024 13:25
Miksi ei kukkisi. En pilkaa, totesin vain, omalta osaltani.
Olemme olleet yhdessä 18-vuotta. Siihen on mahtunut yhtä sun toista.
Avioliitton onnellisuuden, suhteen ihanuuden tietää vai aviopuolisot, ei ulkopuoliset.
26.06.2024 13:22
Vietän lepopäivää vieraiden lähdettyä. Tykkäsin, jälki väsymyksestä huolimatta passata vieraitamme.
Mieheni vanhimman tyttären ja minun kemiat pelaavat hyvin.
Eilinen päivä kului kirpputoreja kiertäessämme, aivan kuten Hollannissakin pruukaamme tehdä.
Löytyihän sieltä yhtä sun toista. Paras oma löytöni oli Fredriksonin punainen huopahattu.
Nyt ajattelin ottaa muutaman päivän rennosti. Tänään vien pestyt astiat mökille ja kastelen kukat. Kuuman päivän kunniaksi ehkä pulahdan järveen. Sain uutta rohkeutta vedessä pulikoimiseen juhannuksena.
Tästä etiäpäinkin, jatkamme ulkoilmaelämää. Ilman Tv. tä ja saippuaoopperoiden juonen käänteitä. Liekö tv.n sarjojen tuijotus seurausta romantiikan nälästä ;))
26.06.2024 12:29
Kirjoitin. "Lauantaina kun palasimme uintireissulta, mieheni tytär totesi, että ei ollut itikoita, silloin itsekin tajusin, että ei yhenyhtään." Tytär oli viikon Posiolla, siellä kuulemma oli.
Kyllä vesiklosettiin on helppo kakkia, bidee suihlulla voi paikat huuhdella.
Mutta jos tykkää kakkia ulkohuoneessa, mikäpä hänessä.
En saunan jälkeen tee ruokaa, enkä tiskaa.
Ruuat voi tehdä etukateen. Van jos tykkää mikäpä hänessä.
Ihan aikuisten oikeesti, en kaipaa enää hotellihuoneita. Kotona omassa sängyssä nukkuu levollisesti.
Mutta mikäpä.hänessä jos tykkää.
24.06.2024 15:11
Itikat tuntuvat olevan monen mökkiläisen kiusana. Niemelläni ei onneksi ole sitä ongelmaa. Lauantaina kun palasimme uintireissulta, mieheni tytär totesi, että ei ollut itikoita, silloin itsekin tajusin, että ei yhenyhtään.
Parin vuoden tauon jalkeen ampiaiset ovat palanneet pesilleen saunamökin ylisille.
Ne ovat tottuneet meihin saunankuistilla vilvoittelijoihin, emme häiritse niitä eikä ne meitä.
Se ihanaa, että on kukkia ja mehiläisiä. Olen jättänyt puolet piha-alueesta luonnonkukille.
Juhannuksena sain rypeä vedessä mielin määrin. Oli kiva kun oli samahenkinen kaveri vesileikeissä pystyin rentoutumaan ja nautin.
Säät suosivat ja saunan ja uinnin jälkeen ruoka grilliterassilla teki kauppansa.
Tiskit pakattiin auton perälle ja pistettiin kotona astianpesukoneeseen.
Päivät kuluivat mökillä ja yöksi palasimme kaupunkiin.
Nyt on viileää ja sateista, joten kaupunkipäivä, ehkäpä piipahdamme Pizzalla.
24.06.2024 10:44
Kokeillaan@
Juhannusaatto 2024.
Ajoin mökille siivosin lasikuistin, kävin ostoksilla, ostoslista oli pitkä sillä saimme yllätysvieraita. Mieheni tytär ja hänen kaksi poikaansa sekä miniä saapuivat Posiontilalta luoksemme. Söimme lohilaatikkoa ja joimme korvapuusti kahvit. Pullaa, pulla tarkoitti korvapuusteja.
Tyttärenpoika ja hänen morsiammensa jatkoivat myöhemmin matkaa kohti Vaasaa. Morsiammelle Suomen matka oli ensimmäinen. Hän hämmästeli öitten valoisuutta, mutta samalla rakasti kokemaansa.
Tytär ja nuorempi poika jäivät iloksemme. Maanantaina vietämme tyttären 64-vuotisjuhlaa.
Illalla ajelimme tyttären kanssa mökille ja teimme kiertoajelun kaupungilla.
Kaikilla meillä oli takana pitkä päivä. Unimatti kutsui tytärtä ja poikaa. Me mieheni kanssa istuttiin vielä tovi parvekkeella.
Juhlia siis riittää, pitänee kestää. Omat synttärit heinäkuun alussa. No, kai selviän.
22.06.2024 13:32
Juhlat juhlittu.
Sää helli puistojuhliamme. Värikkäillä ilmapalloilla koristeltu pihan tuomipihlajapensas loi iloisen ilmeen juhlatilaan. Värikkäitä kukkalaitteita pöydillä ja kukkapenkeissä. Iso punainen ämpäri täynnä tummansinisiä ja valkeita lupiineja.
Suolaiset ja makeat tarjottavat katoimme alakertaan, sieltä on kulku pihalle. Juomapöytä oli pihan patiolla.
Alkumaljaksi nautimme
Lambrusco Emilia Biancoa, se sai vierailta kehuja.
Mieheni tyttären vanhimman pojan ja hänen morsiammensa sekä mieheni vanhimman pojan saapuminen Hollannista oli pidetty meiltä salassa ja se oli ihana yllätys.
Mieheni kaikki neljä lasta ja kaksi lastenlasta olivat juhlistamassa papan synttäreitä.
Minun sukuani ja yhteisiä ystäviämme oli juhlimassa kanssamme.
Nuoret tarjosivat heti juhlan alussa apuaan tarjoilussa. Se vapautti minut seurustelemaan vieraitten kanssa.
Päivä onnistui hyvi, tarjottavat keräsivät kiitosta. Ei niistä jäänyt juuri mitään jäljelle, tänään aamupalalla söin viimeiset palat lihavoileipäkakusta.
No, ihanuudella on hintansa, olen ollut koko päivän väsynyt ja päikkäritkin kesti kolmatta tuntia.
Huomenna vielä otan kevyesti. Kuopus tulee keskiviikkona siirtämään "lelulaatikot" uusittuun ulkovajaan. Saan lasikuistin vihdoin järjesteltyä kesää varten.
Esikoinen soitti Etelä Ruotsista matkaltaa perheineen Tanskaan. Hän lupasi saapua korpeen juhlimaan minun synttäreitä parin viikon päästä.
Ei käy aika pitkäksi, mutta voimia kerääviä vapaa päiviä aijon nyt jatkossa pitää useampia.
17.06.2024 20:24
Ovatko viestit aitoja ja oikeita kun puska kehuu empatialla, ymmärtäväisyydellä, vaatimattomuudella sekä nöyryydellä toista kirjoittajaa?
15.06.2024 10:51
Olen sanaton, luin vuoden 22- ketjua. Uskomatonta vihaa. Yhden kommentin kirjoitin ja sillä halusin kertoa olleeni vakavasti sairas. Diagnoosi oli GFAP -autoimmuunienkefaliitti. Erittäin harvinainen viruksen aiheuttama aivosairaus.
En ollut koko keväänä edes kykenevä kirjoittamaan.
Lukiessani tajusin, että ihminen, joka oli nuiden viestien takana oli myös sairas.
Jos minä olin fyysisesti sairas hän oli psyykkisesti sairas.
14.06.2024 14:26
Torstaita@
Eilen mökiltä palatessani olin poikki. Liekö varastourakan valmiiksi saaminen laukaissut väsymystilan. Pötkähdin sänkyyn, puhelin soi, siihen loppu huilaus, oli vieraita tulossa. No, siitäkin selvittiin.
Tänään olen valmistanut voileipäkakkujen täytteitä. Kävin ostoksilla, löysin kotimaisia mansikoita. Vain suomalaista mansikkaa miehelleni.
Kaiken tuon tarjottavien esityön jälkeen, leikkasin juhlatilan ruohikon. Ruoho oli niin pitkä, että mökiltä tuomani akkuleikkuri yski välillä. Taloyhtiön ruohonleikkuri seisoo varastossa, siitä on akku sökö.
Kuten seisoo villintynyt talon pääty, jonka innokkaat puuiden- ja pensaiden kaatajat kaiketi halusivat.
Meidän piha on kaunis, olenhan sen itse hoitanut.
Työnteosta keskustelitte, se on kai geeneissä meille puuhastelijoille periytynyt, ne hyvät geenit, joista joku mainitsi ; ))
Nyt vedän henkeä parvekkeella, mieheni siivoaa keittiötä, se on hänen työnsä päivällisen jälkeen.
Linnut laulaa, aurinko piilottui juuri pilvien taakse tullakseen taas takaisin.
13.06.2024 18:27
Mökkini on valmistunut joskus kolkyt-nelkytluvun vaihteessa. Lasikuistilta on järveen noin neljä metriä. Taloa on laajentaneet minua edeltäneet omistajat. Saunamökki on edellisen omistajan v. 1986 erikoisluvalla rakentama ja noin neljän metrin päässä vesirajasta.
Muiden maiden rakennuslainsäädäntöä en tunne, mutta Hollannissa yksityisten talot ovat kanavien rannoilla ja asuntolaivat kanavien kanavissa.
Ei kesämökkirannat ole yleisia ja kaikkien virkistyskäytössä. Mietipäs vähän.
11.06.2024 17:24
56 / 371