Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7412
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Huomentapäivää Korvesta@
Vettä sataa, hyvä, saan levätä hetken fyysisistä ulkotöistä.
Sisähommia olisi, ostin eilen perustarpeita voileipäkakkuihin. Voisin niihin massoja tehdä.
No, katsotaan.
Sain mökin varaston sisäseinät maalattua. Pitää tänään käydä tarkistamassa pinnat.
Katto ja lattia vielä käsiteltävä, mutta ei kiirettä. Mökin sisätilat myös imuroitava. Viikonlopulla tulee vieraita ja mahdollisesti osa tarvitsee yösijaa.
Mieheni vanhin tytär tulee Hollannista poikansa kanssa, heidät majoitamme tänne kaupunkikotiin.
Säitä taivastelin, kun sataa tulevina päivinä, mutta sunnuntai eli juhlapäivämme sääennuste on aurinkoinen.
Pihapartyt onnistunee.
Saarimökkijen rakennuslupia ihmettelin. Suomen kaunein kesäpaikka, mökkini vastapäisellä saarella on rakennettu aivan rantakiville. Jokin erikoislupa. Minä en saanut rakennuslupaa uuden varaston rakentamiseen entisen paikalle koska se on liian lähellä rantaa eli noin 5 - 6 metriä vesirajasta. Siksi minun pitääkin korjata vanhat rakennukset jos mielin uutta.
Iloisesti yllätyin kun äänestämäni ensikertalainen meni europarlamenttiin hyvällä äänimäärällä. Ei mennyt ääneni pölyttymään arkistoon.
Pesukone linkoaa, joten saan pian puhdasta pyykkiä narulle.
Tiistaita ; ))
11.06.2024 11:59
Sunnuntairauhaa tuulisesta ja pilvisestä Korvesta@
Viiķoni on ollut fyysisesti raskas. Nukuin noin 10-tuntia viimeyönä.
Saimme serkkupojan kanssa varastonlattian valmiiksi. Urakan jälkeen nautimme MasterChef arvoista kuhaa ja uusia perunoita.
Leipomistakin kerkesin viikolla harrastaa.
Tänään ehkä käyn vielä maalaamassa varaston seinät, niin jos löydän sopivan värisävyn kaupasta.
Skillan olet turhautunut joutenoloon. Ymmärrän, nuoret osaavat levätä mökillä ollessaan ja tekevät tiloista helppohoitoisia, me vanhat olemme tottuneet yksinkertaisempaan ja touhuiluun. Niin sanottuun vapaaehtoiseen "pakkotyöhön".
Soitin kuopukselle josko tulisi kantoavuksi, tyhjentämään lasikuistia, poikain tavaroista takaisin uusittuun varastoon. Ei kiireiltään kerennyt. Esikoinen puolestaan lähtee Euroopan kiertoajelulle, joten hän ehtii apuun vasta kuun lopussa.
No, "pakkotyömaa" odottaa tänäänkin. Ei se niin paha juttu ole, rakastan ulkotöitä. Iltaisinkin ennen nukkumaan menoa istumme parvekkeella ilta-auringossa. Tv:tä emme näin kesäaikaan juurikaan aukaise.
Äänestämässä kävin ennakkoon, joten sekin kansalaisvelvollisuus on suoritettu. Vanhanaikaisena en antanut ääntäni äärioikeiston leiriin, en liioin vasempaan laitaan.
Tällaista tänne.
09.06.2024 12:59
Haaveita pitää olla ja tänä päivänä matkusteleminen on helppoa. Kysymys kuuluu haluammeko enää. Olemme kiertäneet maailmaa idästä länteen ja pohjoisesta etelään.
Suomalaiset miehet ovat ilmeisesti huonokuntoisia 90-vuotiaina. Mieheni ei käytä lääkkeitä.
07.06.2024 10:53
Lapseni rakastivat hyppiä saunankatolta lumihankeen. pelata jääkiekkoa järven jäällä ja kesäisin tehdä venematkoja lähisaariin. Kun ostin veneen, vanhempi poikani opetteli merimerkit ja veneilyn säännöt. Hän toimi aina kapteenina.
Pojat pysthttivät mm. teltan aitan katolle. Nostivat telkkarin telttaan, vetivät sähköt ja pelasivat ottopoikieni kanssa monipolia. Olen kertonutkin, että meidän mökki oli myös ottopoikieni kesän kivin paikka.
Muista kirjoittaa jatkossa yksikössä, huolestuin, että ....näet vieressäsi muita huolestuneita...
07.06.2024 10:44
Huoment Korvesta@
Istuin alakerran patiolla aamukahvia nauttien. Kovin oli viileää, verrattuna eiliseen ja hyvä niin. Helle-aallot ovat ihania, mutta samalla väsyttäviä.
Tutkailin kukkapenkkejäni. Olen hoitanut suoyrttikukkamaata huolella, nyt näyttää kasvusto terveeltä. Viereisen humaman alut olen kukkapenkin sisältä kitkenyt ja uloimmat ohjannut väliritilikölle, etteivät häiritse suoyrttien hyvinvointia. Olen kalkinnut kiviä ja humalan juuria, kotiloiden karkoittamiseksi. Toistaiseksi olen onnistunut. Humalan lehdet ovat terveitä.
Pihatarkastus tehty, kohta suuntaan mökille. Serkkupoika lie jo työntouhussa.
Viikonloppu koittaa, toivon, että saamme varaston lattian valmiiksi. Pitänee piipahtaa rautakaupassa. Tarkoitus ostaa valmishyllyt ja seinämaalia. Tästä se lähtee.
Urputtajalle parempaa tätä päivää; ))
07.06.2024 10:33
Oli lapsillani ja minulla kaupunkikotikin, mutta viihdyimme hyvin kesät mökillä. Omistin kaksituhatluvun vaihteessa ison rivarin, kolme kilsaa mökiltä. Potkurillakin joskus talvella kodin ja mökin väliä potkuteltiin.
Mietin juuri mieheni kanssa vieläkö jaksaisimme viettää kuukauden etelässä, no katsotaan. Portugali olisi seuraava pidemmän loman suunta, mutta vain jos luoja suo terveyttä.
Hyvää yötä😴
06.06.2024 22:57
Meidän koti on tilava, hyvällä paikalla, kaunis puisto vastapäätä. Pieni oma piha, patio ja parveke koko huoneiston leveät.
Hyvä täällä on asua munavuuksien keskellä.
Minulla on kesämökki, jossa lapseni kasvoivat aikuisuuteen, rakas paikka kaikille meille kolmelle.
Sinä viihdyt kotonasi, ihan hyvä. Minä en ole yhden paikan ihminen ollut koskaan. Siitä kertonee matkailuharrastukseni. Niin kauan kuin vielä jaksan elän omanlaistani elämää.
Tiskit tulee kunnolla pestyä pesukoneessa.
06.06.2024 21:04
Iltaa Korvesta@
Jokunen vuosi sitten suunnittelin portaita rantasaunasta laiturille. Aikani mietittyä en halunnutkaan, koska ajattelin portaiden olevan riski kaatumiselle jos ne kastuvat tai talvella jäätyvät.
Mökkitonttini on routiva ja muhkurainen, mutta kun olen tottunut kuoppiin ja kumpareisiin, liikkuminen ei tuota ongelmia, varovainen pitää kuitenkin olla, varsinkin nyt kun tasapaino voi pettää. Vieraalle pihapiirini voi olla haastavaa.
Sella kertoi uudistuksista, mutta sisävessa taitaa puuttua, näin päättelin noista kaatumisista. Ohjeita tulikin ja yöastiat ovat nykyisin tosi käytännöllisiä.
Tänään hoitelin fyysisesti helpompia hommia ja leivoin gluteenittoman kakunpohjan. Siitä teen juustokakun, troppisella hedelmäsoseella.
Olen suunnitellut tavanomaisesta poikkeavat voileipäkakut. Yksi vaihtoehto voisi olla saaristolaisleivästä ja savulohitäytteestä tehty kakku.
Toinen voisi olla kääretortunmuotoon tehty katkarapukakku.
Lisäksi kinkku- ja kasvispiirakkaa. Sekä josko kehtaan teen herrasväenpikkuleipiä tai ostan Macaroneja.
Kävin toki mökillä koska lupasivat nyt illalla tai yöllä sateita. Peittelin puupinot.
Minä olen onnekas kuin kesämökkini on tässä kaupungin lähellä. Voin ajaa kotiin kymmenessä minuutissa munavuuksien keskelle, muistista, sen verran, että muistin juuri että unohdin tiskit auton takakonttiin. Joten tällaisia mietteitä tänään.
06.06.2024 20:01
Et taida tietää, että kirurgit eivät stalkkaa.
Et tietenkään tiedä. Eikä kirurgit peru leikkauksia...; )))
Ei kun oikeesti, kirurgit muistaa kaikki potilaansa vastaanotoilta ja kyykkivät mökkin lähimetsissä heitä kyttäämässä.
Otan kaksi tai kolme burana 600 mg päivässä.
05.06.2024 19:39
Kuuma päivä Korvessa@
Saimme jotain aikaseksi serkkupojan kanssa. Ensin nostimme yhtä varaston kulmaa isolla rautakangilla.
Saimme kuin saimmenin sen nousemaan muutaman sentin.
Serkkuni on tarkka poika, vatupassilla lattian pohjan perustuksia tuon tuosta syynäsi. Välillä huilattiin ja syötiin pizzaa. Pidämme huomenna eläkeläisten vapaapäivän remonttihommista, perjantaina jatkamme. Meillä on hyvä työnjako, minä olen rakennussiivooja ja serkku on timpuri.
Koulupojat saapuivat pilkkomaan loput puut juuri kun olimme lähdössä.
Kyllä kelpaa kun asiat etenevät.
Kävin suihkussa, nyt ramasee.
05.06.2024 17:58
Iltaa kauniista Korvesta@
Ei kannata kiukkuaan purkaa touhukkaisiin kirjoittajiin. Voisihan sitä notkua netissä ja valittaa, mutta se ei onnellisuutta lisää, päin vastoin.
Tänään olimme serkkupojan kanssa liikenteessä. Kävimme vahvistamassa puutavaratilauksen ja ostimme ruuveja yms. tarpeellista.
Olen nyt purkanut yksin monta päivää vanhaa lattiaa, hirmu hikistä ja likasta hommaa. Kotiin palatessa on mentävä heti suihkuun. Uupumus ja saanut jotain aikaseksi se on palkitseva tunne.
Huomenna alkaa uuden lattian teko, mutta siitä huolehtii serkkupoika.
Katiska oli tyhjä, minkä jo arvasin, ei ne kalat laiturin vierestä katiskaan ui. Nostin sen laiturille ja jahka saan veneen veteen vien sen kaislikkoon. Se katiska on muuten itse kokoamani. Ilmankos ei ole tehokas; ))
04.06.2024 20:04
Jyrisee ja salamoi, kuuma hiostava päivä Korvessa.
Palasin "pakkotyöstä" mökiltä, kävin suihkussa ja avasin keskustelut.
Nauroin ääneen kun luin Terve järki ketjusta anon 11.58 hyvin tutunoloisen viestin ; ))
Luin 102-vuotiaasta naisesta, jolla on samat elämänasenteet kuin minulla.
Ote hänen haastattelusta.
"En todellakaan huolehdi asioista, joille en voi tehdä mitään. Muuten olisin vanha nainen! Mutta niille asioille joille voin tehdä jotain, myös teen jotain.
- En salli negatiivisia ajatuksia. Me hallitsemme itseämme, ja voimme sanoa itsellemme: "En halua tehdä jotain asiaa. Et vain tee niin.", Deborah sanoi viitaten negatiivisuuteen ja märehtimiseen.
- Ymmärrän, että maailma on kauhea paikka ja siellä tapahtuu kauheita asioita koko ajan, mutta yritän auttaa niin monia ihmisiä kuin voin, jotta he voisivat elää terveempää elämää".
No, asiaan Purin lisää varaston lattiaa, oli pakko lopettaa ei se ole suuri ala vain noin 2x2 m2. En anna kuitenkaan periksi jatkan taas huomenna. Tuskin tällä menolla elän 100-vuotiaaksi, mutta elän tavallani.
01.06.2024 17:38
🤣😅🫠🙃🙂
31.05.2024 13:35
Helteet helpottuivat.
Eilinen ilta kului Kilpi-vertautuki ryhmässä. Käytiin syömässä, ennen kesälomaa. Tosin tein alustavan varrauksen, että osallistun kesäteatterivierailuun erään toisen vertaistukiryhmän kanssa.
Aamulla hullaannuin vesisateesta, seisoin kaupunkikodin puutarhassa nauttien raikkaasta suihkusta.
Lähdin ajelemaa mökille, autokin puhdistui rankkasateessa.
Perillä mökillä paistoi aurinko, joten aloittelin vajan lattian purkua. Kerkesin purkaa suurimman osan kun ukkonen alkoi metelöimään niemen yllä.
Pahimmin salamoidessa tulin tänne pirttiin. Vieläkin jyrisee järvellä.
Odotan serkkipoikaani, joka on luvannut tulla tarkistamaan varaston rempan laajuuden, jotta voin hakea puutavaraa. Hän lupautui timpuriksi jahka juhlii ensin lapselapsensa yo-juhlat.
Näin ne asiat etenevät, ollaan vasta toukokuun lopulla piha- sekä remppahommat kohta tehty.
No, leipomiset seuraavaksi, joten tekemistä riittää. Edessä on mieheni synttärit ja meidän häiden rääppijäiset.
Nyt alkoi taas satamaan, sehän tietää myrskyn loppua ja on aikaa istahtaa sohvalle odottamaan serkkupoikaa ja näpyttelemään kännyä.
31.05.2024 12:56
Kyllä hoidot ovat pelanneet, kuten hoitoni vaikeassa autoimmunisairaudessani. Todella upeeta palvelua, enkä ollut kykenevä edes vaatimaan.
Nyt on kuitenkin hoitojonot valtavat.
30.05.2024 14:04
Olen toki tietoinen mieheni kaikki sairaskulut Suomessa menee suoraan hänen maksamastaan sairasvakuutuksesta. Nyt kuitenkin kirjoitin hoidon saamisen nopeudesta.
30.05.2024 14:00
Pistä mulle 15000 € niin olen hyvin kiitollinen.
30.05.2024 13:35
Korvesta@
Ikä ja vaivat vai helteet ehkäpä kaikki yhdessä tekevät välillä vetämättömäksi. Sängynpohjalta kirjoittelen.
Heräsin poikkeuksellisen aikaisin taas tänä aamuna. Olin vihdoin kirurgin vastaanotolla. Ajatella miten tehoton korven terveydenhuolto on, vuosi odotusta ja kymmenen minuuttia lääkärin kanssa, lääkäri väänteli jalkaani ja kysyi olenko valmis leikkaukseen.
Puolituntia ystävällisen sairaanhoitajan kanssa pelasti pettymykseni. Hän totesi sen mitä jo tiesinkin. Ei ole tarpeeksi kirurgeja ei muitakaan erikoislääkäreitä. Asutaan niin syrjässä.
Hollantilaiseen terveydenhuoltoon tutustuneena pistää miettimään. Hollannissa on omalääkärisysteemi ja erikoislääkärille pääsee heti. Leikkauksetkin tapahtuvat nopeasti.
No, onhan Hollanti pieni maa, paljon ihmisiä ja asutus tiheää, palvelut pelaa. Suomi laaja ja
vähän ihmisiä, asutus hajautunut.
No, kyllä tämä tästä.
No, olen nyt leikkausjonossa.
Kuuma päivä, pitänee nousta, vaikka mitäpä hyvejää.
30.05.2024 12:38
Myöhäisiltaa Nälkämaasta. Tosin se nälkä on siirtymässä menestyksen nälkään. Eli talousnäkymät korvessa hyvin iltauutisten mukaan.
Eliina ja Liekko ajakortin uusinnassa, minulle tulee papereiden uusimissuma. Passìn uudistus tänä kesänä, ajattelin myös samalla hakea henkilökorttia. Ajokortin uusinta ensikeväänä. Se myönnettiin sairauteni jälkeen vuonna 2022 kolmevuotiseksi. No, sopivaan aikaan uusinnat kun sukunimeneni muuttui kaksiosaiseksi.
Huomenaamuna vihdoin kirurgin vastaanotto, kieltämättä hiukka hermostuttaa. No, huomenillalla rennommin, kilpi-ryhmän kevään päätöskokoontuminen päivällisen merkeissä.
Yötä
V
29.05.2024 22:19
Kaunis ja lämmin on aamu Nuasjärven rannalla.
Kirjoitan tässä mökin terassilta. Linnut laulaa, iso hauki polski kaislikossa. Aurinko paistaa, yli käy pieni tuulen vire.
Tulin tänne kahdeksan jälkeen. Koulupojat olivat aloittaneet koivupölkkyjen pilkkomisen jo seitsemältä, lähtivät urakan jälkeen kouluun.
Aikoivat tulla pilkkomaan ylivuotiset pölkyt myöhemmin. Palkan lisäksi lupasin pojille peräkärryni. En ole sitä käyttänyt enää ja se tarvitsee kunnostusta. Pojat olivat kiinnostuneita. He jatkavat kesäyrittäjinä ja tarvitsevat peräkärryä ruohonleikkurin yms. työvälineiden kuljettamiseen.
Istutin salaatin, tillin ja ruohosipulin siemeniä, yrttilaatikkoon.
Tästä uuteen päivään.
29.05.2024 10:48
57 / 371