Kolminaisuusopista+:300+–luvulla+valmistui+uusi+määritelmä+Jumalasta:+”kolmiyhteinen+Jumala”.+Alkuseurakunta+ei+tuntenut+sellaista+oppia.+Sen+tähden+Raamatussa+ei+ole+siitä+mainintaa.+Kirkkoisä+Tertullianus+teki+käsitteestä+tunnetun+jo+200+–luvulla+jKr..+Myöhemmin+kirkkoisä+Athanasius+Suuri+muotoili+kolminaisuusoppia+näin:+”…että+me+yhtä+Jumalaa+kolminaisuudessa+ja+kolminaisuutta+yhdessä+jumaluudessa+kunnioitamme…+Ja+tässä+kolminaisuudessa+ei+ole+yksikään+persoona+ollut+ennen+eikä+jälkeen+toistaan,+eikä+yksikään+ole+toistaan+suurempi+eikä+vähempi.”+Tämä+on+vastoin+Raamatun+ilmoitusta.+Raamattu+sanoo,+että+JUMALA+ON+YKSI.+Ja+Jeesus+sanoi:+”Isä+on+minua+suurempi!”+Joh.+14:28.Kun+Jeesukselta+kysyttiin,+mikä+on+ensimmäinen+kaikista+käskyistä,+sanoi+Hän:+”Kuule,+Israel:+Herra,+meidän+Jumalamme,+Herra+on+yksi+ainoa…”+(Markus+12:29).+Kuitenkin+kolminaisuusopin+ajatusrakennelma+tukee+kauniisti+Raamatun+ilmoitusta,+että+on+Isä,+Poika+ja+Pyhä+Henki.+Mutta+Raamatun+kokonaisilmoitus+ei+tue+kolminaisuusopin+ajatusta+esim.,+että+Jeesus+on+suuruudessaan+yhdenvertainen+Isän+kanssa.+Jeesuksen+selkeä+opetus+on,+että+”Isä+on+minua+suurempi”+.+Edellinen+Jeesuksen+lausuma+selvenee+kun+ajattelen,+että+Isä+Jumala+on+enemmän+kuin+Jeesus.+”Sillä+Hän+(Jeesus)+sai+Isältä+Jumalalta+kunnian+ja+kirkkauden,+kun+tältä+YLHÄISIMMÄLTÄ+KIRKKAUDELTA+tuli+Hänelle+tämä+ääni:+Tämä+on+minun+rakas+Poikani,+johon+minä+olen+mielistynyt”+(2+Piet.+1:17).Raamattu+opettaa+siis,+että+ISÄ+JUMALA+ON+ENEMMÄN+KUIN+JEESUS!Kolminaisuusoppi+vietiin+läpi+koko+silloisessa+kristikunnassa+joka+oli+paljolti+luopunut+apostolisesta+uskosta+ja+opista.+Näin+Paavalin+ennustama+suuri+luopumus+edistyi+(2+Tes.2:3).Ekumeeniset,+luopiokristillisyyden+kirkolliskokoukset+olivat+jo+Nikeassa+325+jKr.+ja+381+jKr.+Konstantinopolissa.+Näissä+kokouksissa+mm.+kolminaisuusopista+kehiteltiin+autuuttava+oppi,+jota+ei+saanut+ARVOSTELLA.+–+”Harhaopille+on+yleensä+tunnusomaista,+ettei+sitä+saa+ARVOSTELLA”,+kuten+monet+ovat+todenneet.+–
Olenko+siis+tehnyt+syntiä+kun+olen+kommentoinut+homoketjuihin.___________Olen+kyllä+tehnyt+enemmänkin+kuin+kommentoinut+kerran+tai+pari+:-)Satutko+muistamaan+tuon+uskonpuhdistusketjun+??+Jaa+viesti+Ilmoita+asiaton+viestipertsa201225.3.2012+15:09-6+SULJEVilppu+_______Sinä+et+ole+ymmärtänyt+sitä+,+että+kaikesta+saadusta+tiedosta+pitää+tehdäjohtopäätöksiä.Tuo+huijaus+on+vain+selvää+MATEMATIIKKAA+-+siihen+ei+oikeastaan+sisälly+mitään+riskejä.Riski+olisi+vain+se+,että+valtiot+päättäisivät+nostaa+pankkienvakavaraisuusprosenttia+vaikkapa+sataan+:-)Luminarsku+ymmärsi+ongelman+hallintarekisteristä+,mutta+tähän+asiaan+hänkään+ei+ole+vielä+ottanut+kantaa.Mummomuori+oli+tietoinen+pyramidihuijauksen+teoriasta+jo+pitemmänaikaa+ja+on+kinunnut+tämän+asian+esilleottoa+jo+kauan.Tuossa+alla+on+se+asia+matemaattisessa+pähkinänkuoressa+:Proseduuri+on+seuraava+:Pankki+antaa+aapolle+10+000+euron+shekin+moottoripyörän+ostoon+-+rahaa+onluotu+10+000+euroa+plus+omavaraisuusprosentin+edellyttämä+määrä(1000euroa)+pitää+olla+olemassa.Aapo+vie+shekin+kauppiaalle+ja+saa+pyöränsä.Kauppias+vie+tuon+10+000+euron+shekin+pankkiin+josta+pankki+voi+kirjoittaa+9000euron+uuden+lainashekin+ja+10%+omavaraisuuteen.Rahaa+on+tähän+mennessä+luotu+19+000+euroa.Kun+noita+lainakierroksia+on+koossa+16+on+rahaa+luotu+81469+euroa+ja+pankkiperii+joka+lantista+käyvän+koron.kun+alkuperäinen+lainashekki+oli+vain+10+000+euroa+niin+maksettava+korko+alkuperäiselle+pääomalle+on+hirvittävä.Tuo+kaikki+tarkoittaa+MATEMAATTISESTI+ottaen+sitä+,että+KAIKKI+varallisuus+"ajelehtii"+hitaasti+,mutta+varmasti+kohti+RAHALAITOKSIA+joista+nopsat+sormet+siirtävät+pennoset+parempiin+taskuihin._____________________________________________________Nyt+ei+puhuta+Vilppu+homoasioista+,mutta+nyt+tarvitaan+hiukan+asioihinpaneutumista.Kokeile+vaikka+tulitikuillla+tuo+homma+niin+huomaat+mistä+on+kyse.