Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Osallistu keskusteluihin kirjautumalla palveluun.
Kirjaudu sisään
Eikö sinulla ole vielä tunnuksia?
Rekisteröidy
Keskustelu24
profiilit
pertsa2012
pertsa2012
pertsa2012
Liittynyt 15v sitten
46
aloitusta ·
17691
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kolminaisuusopista+:
300+–luvulla+valmistui+uusi+määritelmä+Jumalasta:+”kolmiyhteinen+Jumala”.+Alkuseurakunta+ei+tuntenut+sellaista+oppia.+Sen+tähden+Raamatussa+ei+ole+siitä+mainintaa.+Kirkkoisä+Tertullianus+teki+käsitteestä+tunnetun+jo+200+–luvulla+jKr..+
Myöhemmin+kirkkoisä+Athanasius+Suuri+muotoili+kolminaisuusoppia+näin:+”…että+me+yhtä+Jumalaa+kolminaisuudessa+ja+kolminaisuutta+yhdessä+jumaluudessa+kunnioitamme…+Ja+tässä+kolminaisuudessa+ei+ole+yksikään+persoona+ollut+ennen+eikä+jälkeen+toistaan,+eikä+yksikään+ole+toistaan+suurempi+eikä+vähempi.”+
Tämä+on+vastoin+Raamatun+ilmoitusta.+
Raamattu+sanoo,+että+JUMALA+ON+YKSI.+Ja+Jeesus+sanoi:+”Isä+on+minua+suurempi!”+Joh.+14:28.
Kun+Jeesukselta+kysyttiin,+mikä+on+ensimmäinen+kaikista+käskyistä,+sanoi+Hän:+”Kuule,+Israel:+Herra,+meidän+Jumalamme,+Herra+on+yksi+ainoa…”+(Markus+12:29).+Kuitenkin+kolminaisuusopin+ajatusrakennelma+tukee+kauniisti+Raamatun+ilmoitusta,+että+on+Isä,+Poika+ja+Pyhä+Henki.+Mutta+Raamatun+kokonaisilmoitus+ei+tue+kolminaisuusopin+ajatusta+esim.,+että+Jeesus+on+suuruudessaan+yhdenvertainen+Isän+kanssa.+Jeesuksen+selkeä+opetus+on,+että+”Isä+on+minua+suurempi”+.+Edellinen+Jeesuksen+lausuma+selvenee+kun+ajattelen,+että+Isä+Jumala+on+enemmän+kuin+Jeesus.+”Sillä+Hän+(Jeesus)+sai+Isältä+Jumalalta+kunnian+ja+kirkkauden,+kun+tältä+YLHÄISIMMÄLTÄ+KIRKKAUDELTA+tuli+Hänelle+tämä+ääni:+Tämä+on+minun+rakas+Poikani,+johon+minä+olen+mielistynyt”+(2+Piet.+1:17).
Raamattu+opettaa+siis,+että+ISÄ+JUMALA+ON+ENEMMÄN+KUIN+JEESUS!
Kolminaisuusoppi+vietiin+läpi+koko+silloisessa+kristikunnassa+joka+oli+paljolti+luopunut+apostolisesta+uskosta+ja+opista.+Näin+Paavalin+ennustama+suuri+luopumus+edistyi+(2+Tes.2:3).
Ekumeeniset,+luopiokristillisyyden+kirkolliskokoukset+olivat+jo+Nikeassa+325+jKr.+ja+381+jKr.+Konstantinopolissa.
+Näissä+kokouksissa+mm.+kolminaisuusopista+kehiteltiin+autuuttava+oppi,+jota+ei+saanut+ARVOSTELLA.+–+”Harhaopille+on+yleensä+tunnusomaista,+ettei+sitä+saa+ARVOSTELLA”,+kuten+monet+ovat+todenneet.+–
12.11.2017 10:48
1.Korinttolaiskirje:
15:28 Ja+kun+kaikki+on+alistettu+Pojan+valtaan,+silloin+itse+Poikakin+alistetaan+sen+valtaan,+joka+on+alistanut+hänen+valtaansa+kaiken,+että+JUMALA+olisi+kaikki+kaikissa.
Vai+mitä?
12.11.2017 09:45
Minä+en+voi+sinua+enempää+auttaa.
11.11.2017 16:02
timoteus+:
1:15 Varma+on+se+sana+ja+kaikin+puolin+vastaanottamisen+arvoinen,+että+Kristus+Jeesus+on+tullut+maailmaan+syntisiä+pelastamaan,+joista+minä+olen+suurin.+
1:16 Mutta+sentähden+minä+sain+laupeuden,+että+Jeesus+Kristus+minussa+ennen+muita+osoittaisi+kaiken+pitkämielisyytensä,+esikuvaksi+niille,+jotka+tulevat+uskomaan+häneen,+itsellensä+iankaikkiseksi+elämäksi.
§§§§§§§§§§§§§§
1:17 Mutta+iankaikkiselle+kuninkaalle,+katoamattomalle,+näkymättömälle,+ainoalle+Jumalalle,+kunnia+ja+kirkkaus+aina+ja+iankaikkisesti!+Amen
11.11.2017 15:57
Jesaja:
44:6 Näin+sanoo+Herra,+Israelin+kuningas,+ja+sen+lunastaja,+Herra+Sebaot:+Minä+olen+ensimmäinen,+ja+minä+olen+viimeinen,+ja+paitsi+minua+ei+ole+yhtäkään+Jumalaa.
11.11.2017 15:14
Matteus+:
16:16 Simon+Pietari+vastasi+ja+sanoi:+"Sinä+olet+Kristus,+elävän+Jumalan+Poika."
11.11.2017 15:11
evlut+sanoi+:
Tämä+ei+ole+sama+Jumalan+Poika+josta+Raamattu+puhuu.+
11.11.2017 15:07
Lopeta+evlut+valehtelu+olen+sanonut+Jeesusta+Jumalan+pojaksi+kas+enempää+ei+Raamattu+sano.
11.11.2017 15:00
Tuon+omistamisen+kyllä+tiesin+,+mutta+en+osaa+selittää+sitä.
Isän+ja+pojan+erillisyyttä+tuossakin.
1.Korinttolaiskirje:
15:27 Sillä:+"kaikki+hän+on+alistanut+hänen+jalkojensa+alle."+Mutta+kun+hän+sanoo:+"kaikki+on+alistettu",+niin+ei+tietenkään+ole+alistettu+se,+joka+on+alistanut+kaiken+hänen+allensa.
15:28 Ja+kun+kaikki+on+alistettu+Pojan+valtaan,+silloin+itse+Poikakin+alistetaan+sen+valtaan,+joka+on+alistanut+hänen+valtaansa+kaiken,+että+Jumala+olisi+kaikki+kaikissa.
11.11.2017 14:58
Sananlaskut+:
8:22+Herra+LOI+minut+töittensä+esikoiseksi,+ensimmäiseksi+teoistaan,+ennen+aikojen+alkua.+
Kenetkähän+tuossa+luotiin+evlut?
11.11.2017 14:05
"Kolminaisuus,+yksi+jakamaton+jumalalinen+olemus,+Pojalla+yhtä+suuri+kuin+Isällä+mitään+puuttumatta,+sama+jumaluus,+sama+kaikkivaltius,+sama+Herra."
14:28+Te+kuulitte+minun+sanovan+teille:+'Minä+menen+pois+ja+palajan+jälleen+teidän+tykönne.'+Jos+te+minua+rakastaisitte,+niin+te+iloitsisitte+siitä,+että+minä+menen+Isän+tykö,+sillä+ISÄ+ON+MINUA+SUUREMPI.
Minä+vastasin+Raamatulla+-+tee+sinä+samoin.
11.11.2017 13:49
Kyllähän+minä+Kristuksen+tunnustan+-+Hän+on+Jumalan+poika+ja+lihaan+tullut.
Kun+Jumala+kutsui+minut+ulos+tästä+maailmasta+niin+muistan+kuinka+jätin+syntisäkkini
Jeesuksen+Ristin+juurelle.
Niin+että+oli+kärhämöinnistäsi+hyötyäkin+sillä+taas+saivat+sivullisetkin+jotakin+tietoa.
Markus+:
12:28+Silloin+tuli+hänen+luoksensa+eräs+kirjanoppinut,+joka+oli+kuullut+heidän+keskustelunsa+ja+huomannut+hänen+hyvin+vastanneen+heille,+ja+kysyi+häneltä:+"Mikä+on+ensimmäinen+kaikista+käskyistä?"
12:29+Jeesus+vastasi:+"Ensimmäinen+on+tämä:+'Kuule,+Israel:+Herra,+meidän+
Jumalamme,+HERRA+ON+YKSI+AINOA;
http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=19&t=61
11.11.2017 13:37
Alkuseurakunta+ei+tuntenut+minkäänlaista+kolminaisuusoppia+ja+ensimmäisenä+käsitettä+käytti+Tertullianus+200+-+luvulla.+
Laajemmin+asiaa+käsiteltiin+Nikean+kirkolliskokouksessa+vuonna+325+jossa+pohdittiin+Jeesuksen+Kristuksen+olemusta+"syvällisemmin."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kolminaisuusoppi
375+jKr.+aloitettiin+enkelien+ja+kuolleitten+pyhimysten+palvonta.
Konstantinopolin+kirkolliskokouksessa+vuonna+381+taas+käsiteltiin+erityisesti+Pyhää+Henkeä.+Konstantinopolissa+kolminaisuusoppia+täsmennettiin+siten,+että+jumaluudessa+on+kolme+persoonaa,+jotka+ovat+yksi+ja+sama+entiteetti,+yksi+täydellisyys,+yksi+Jumala.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Toinen_eku+...+lliskokous
Luopumus+alkoi+jo+apostolien+aikana+ja+kirkollinen+lahottajasieni+on+vaikuttanut+aikoihin+ja+lakiin+näihin+päiviin+asti.
11.11.2017 13:21
Sinä+toit+kolminaisuusopin+perusteiksi+vain+porttokirkkosi+perinnäislauselmia+ja+minä+taas
tukeuduin+Raamattuun.
http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=19&t=61
Johanneksen+evankeliumi:
14:28+Te+kuulitte+minun+sanovan+teille:+'Minä+menen+pois+ja+palajan+jälleen+teidän+tykönne.'+Jos+te+minua+rakastaisitte,+niin+te+iloitsisitte+siitä,+että+minä+menen+Isän+tykö,+sillä+ISÄ+ON+MINUA+SUUREMPI.
Matteus+:
16:16 Simon+Pietari+vastasi+ja+sanoi:+"Sinä+olet+Kristus,+elävän+Jumalan+Poika."
11.11.2017 12:55
"Ei+ole.+Uskon,+että+viimeistään+silloin+jos/kun+kirkko+hyväksyy+homoliittojen+vihkimiset+kirkossa+tai+vaikka+ainoastaan+siunaa+heitä,+lähtee+iso+osa+ihmisiä+pois+kirkosta."
________
Ei+todellisia+uskovia+ole+niin+kamalan+paljon+,+että+meidät+huomattaisiin.
11.11.2017 12:18
Suomen+evankelisluterilaisen+kirkon+kohtalo+on+jo+sinetöity+tuhon+omaksi,+näin+uskon.
11.11.2017 12:15
"Mummo+tarkoittaa+sitä+että+jos+en+luettele+aina+kaikkia+muitakin+syntejä+niin+olen
valkaissut+ne+:-)+"
En+tarkoita.+Et+vain+koskaan+niistä+puhu+mitään.+Et+edes+kommentoi+sellaisiin+ketjuihin,+joissa+käsitellään+muuta.
_________
Sinähän+voit+mummo+ottaa+itsellesi+vaikka+ikioman+alueen+jota+alat+kommentoimaan+eli
jonkin+niistä+joihin+minä+en+ole+koskenut.
11.11.2017 11:11
Olenko+siis+tehnyt+syntiä+kun+olen+kommentoinut+homoketjuihin.
pertsa201225.3.2012+15:09-6+SULJE
Vilppu+
_______
Sinä+et+ole+ymmärtänyt+sitä+,+että+kaikesta+saadusta+tiedosta+pitää+tehdä
johtopäätöksiä.
Tuo+huijaus+on+vain+selvää+MATEMATIIKKAA+-+siihen+ei+oikeastaan+sisälly+
mitään+riskejä.Riski+olisi+vain+se+,että+valtiot+päättäisivät+nostaa+pankkien
vakavaraisuusprosenttia+vaikkapa+sataan+:-)
Luminarsku+ymmärsi+ongelman+hallintarekisteristä+,mutta+tähän+asiaan+
hänkään+ei+ole+vielä+ottanut+kantaa.
Mummomuori+oli+tietoinen+pyramidihuijauksen+teoriasta+jo+pitemmän
aikaa+ja+on+kinunnut+tämän+asian+esilleottoa+jo+kauan.
Tuossa+alla+on+se+asia+matemaattisessa+pähkinänkuoressa+:
Proseduuri+on+seuraava+:
Pankki+antaa+aapolle+10+000+euron+shekin+moottoripyörän+ostoon+-+rahaa+on
luotu+10+000+euroa+plus+omavaraisuusprosentin+edellyttämä+määrä(1000
euroa)+pitää+olla+olemassa.
Aapo+vie+shekin+kauppiaalle+ja+saa+pyöränsä.
Kauppias+vie+tuon+10+000+euron+shekin+pankkiin+josta+pankki+voi+kirjoittaa+9000
euron+uuden+lainashekin+ja+10%+omavaraisuuteen.
Rahaa+on+tähän+mennessä+luotu+19+000+euroa.
Kun+noita+lainakierroksia+on+koossa+16+on+rahaa+luotu+81469+euroa+ja+pankki
perii+joka+lantista+käyvän+koron.
kun+alkuperäinen+lainashekki+oli+vain+10+000+euroa+niin+maksettava+korko+alkuperäiselle+pääomalle+on+hirvittävä.
Tuo+kaikki+tarkoittaa+MATEMAATTISESTI+ottaen+sitä+,että+KAIKKI+varallisuus+
"ajelehtii"+hitaasti+,mutta+varmasti+kohti+RAHALAITOKSIA+joista+nopsat+sormet+
siirtävät+pennoset+parempiin+taskuihin.
10.11.2017 10:21
Ilmestyskirja+:
1:4 Johannes+seitsemälle+Aasian+seurakunnalle:+Armo+teille+ja+rauha+häneltä,+joka+on+ja+joka+oli+ja+joka+tuleva+on,+ja+niiltä+seitsemältä+hengeltä,+jotka+ovat+hänen+valtaistuimensa+edessä,+
09.11.2017 12:47
Homoilut+ja+lesboilut+ovat+niin+niin+selvä+tapaus+,+että+niitä+puolustelevat+ovat+kyllä
taivasosaansa+kauppaamassa.
Tehkää+parannus+niin+kauan+kuin+se+on+mahdollista!
09.11.2017 09:58
12 / 885