Me+Jumalan+omat+yritämme+olla+teille+vain+valona+pimeydessänne.
Oliko+väärä+väri??
http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=17&t=46http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewforum.php?f=17&sid=c282b58f71886f05eb0c0a333a59b1931971+Professori+Schlomo+Pines+Jerusalemin+Heprealaisesta+Yliopistosta+julkaisi+tutkimuksen+arabiankielisestä+käsikirjoituksesta,+johon+sisältyi+myös+tämä+Josefuksen+maininta+Jeesuksesta.Kyseisen+käsikirjoituksen+on+tehnyt+1000-luvulla+vaikuttanut+Hieropoliin+piispa+Agapius.Noin+kirjoittaa+Josefus+:Tähän+aikaan+eli+viisas+mies+nimeltä+Jeesus.+Hänen+käytöksensä+oli+hyvä+ja+hänen+tiedettiin+olevan+hyveellinen.+Monet+ihmiset+juutalaisista+ja+muista+kansoista+tulivat+hänen+opetuslapsikseen.+Pilatus+tuomitsi+hänet+kuolemaan+ristiinnaulitsemalla.+Mutta+ne,+joista+oli+tullut+hänen+opetuslapsiaan+eivät+hylänneet+opetuslapseuttaan.+He+kertoivat+hänen+ilmestyneen+heille+kolme+päivää+ristiinnaulitsemisen+jälkeen+ja+olevan+elossa,+minkä+mukaan+hän+ehkä+oli+Messias,+jota+koskien+profeetat+ovat+ennustaneet+ihmeitä.Professori+David+Flusserin+mukaan+tämän+arabiankielisen+version+luotettavuuden+puolesta+puhuu+se,+että+siitä+on+ilmeisesti+poistettu+kohta,+jonka+mukaan+juutalaiset+ovat+syypäitä+Jeesuksen+kuolemaan.+Kristityt+tuskin+olisivat+poistaneet+kyseistä+kohtaa.+Useat+sekä+kristityt+että+juutalaiset+tutkijat+ovat+päätyneet+siihen+johtopäätökseen,+että+tämä+Josefuksen+maininta+Jeesuksesta+tästä+on+pääsääntöisesti+aito,+joskin+siihen+kuuluu+myös+muutamia+interpolaatioita,+eli+myöhempiä+lisäyksiä.16+Ilmeisesti+arabiankielisessä+versiossa+ei+ole+näitä+kristittyjen+tekemiä+lisäyksiä+ja+sitä+voidaan+pitää+siltä+osin+luotettavana.
Tuossa+on+pala+kirkkosi+historiaa+:Alkuseurakunta+ei+tuntenut+minkäänlaista+kolminaisuusoppia+ja+ensimmäisenä+käsitettä+käytti+Tertullianus200+-+luvulla.+Laajemmin+asiaa+käsiteltiin+Nikean+kirkolliskokouksessa+vuonna+325+jossa+pohdittiin+Jeesuksen+Kristuksenolemusta+"syvällisemmin."http://fi.wikipedia.org/wiki/Kolminaisuusoppi375+jKr.+aloitettiin+enkelien+ja+kuolleitten+pyhimysten+palvonta.________________Vuonna+451+pidetyssä+Khalkedonin+yleisessä+kirkolliskokouksessa+kolminaisuusoppi+hyväksyttiin+lopullisesti.378+jKr.+roomalainen+piispa+Damascus+peri+keisarilta+uskonnollisena+johtajana+Pontifex+Maximum+ja+Vicarius+Christi+arvonimet.+Näin+Rooman+paavin+istuimesta+tuli+Baabelista+alkaneen+ylipappi+kultin+perillinen.+Tästä+lähtien+kaikilla+Rooman+piispoilla(paaveilla)+on+ollut+nämä+arvonimet.+Heti+kun+Damascuksesta+oli+tullut+Pontifex+Maximum+tulivat+Rooman+katoliseen+kirkkoon+babylonialaiset+seremoniat+hallitsevaan+asemaan+ja+myös+muiden+pakanauskontojen+oppikäsityksiä+alkoi+tulla+sisälle+Rooman+kirkkoon.381+jKr.+alkoivat+epäviralliset+rukoukset+neitsyt+Marialle+Jumalan+äidille+ja+taivaan+kuningattarelle.Raamattu+sanoo+,+että+JUMALA+ON+YKSI+ja+AINOA+siksi+se+ei+myöskään+tunne+kolminaisuusoppia+joka+onkirkkoisien+keksintöä+rauha+heidän+sieluilleen!!Johanneksen+evankeliumi:14:28+Te+kuulitte+minun+sanovan+teille:+'Minä+menen+pois+ja+palajan+jälleen+teidän+tykönne.'+Jos+te+minua+rakastaisitte,+niin+te+iloitsisitte+siitä,+että+minä+menen+Isän+tykö,+sillä+ISÄ+ON+MINUA+SUUREMPI.Kolminaisuuden+teoria+taas+sanoo+kaikkien+sen+osatekijöiden+olevan+tasavahvoja.
Hyvä+stoori+eerika.