boxerblock sanoi :
että sinulla ei ole pätevää raamatun ulkopuolista syytä uskoa jeesuksen jumaluuteen?
__
Mielestäni paras asema mitä kukaan kristitty voi omata on se että he uskovat ilman ulkoisia todisteita yhteen maailman uskonnoliseen tekstin sisältöön lukemattomien muiden joukosta.

Jokaisen on kuitenkin itse määriteltävä suhteensa erilaisiin todellisuuksiin.

Minulla on myös omat subjektiiviset syyni uskoa Jeesuksen jumaluuteen - hän on ilmoittanut itsensä minulle.

Johanneksen evankeliumi:
14:21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa, mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle.

Raamatun luotettavuudesta.

http://www.nic.fi/~shn/tekstit/onkorluo.htm
http://www.nic.fi/~shn/tekstit/luotettavaut.htm#2.3.1
Sanna Husso sanoi :
Yksinkertaisesti ajattelen tuon olevan silloisen juutalaisen kulttuurin ja ihmisten ajatus asiasta.
Noita sääntöjähän Mooseksen kirjoissa riittää, jotka eivät sovi millään tavalla nykyiseen tietämykseemme asioista ja moraalikäsitykseemme.
_________
Nuo pykälät löytyvät myös uuden testamentin puolelta vahvistettuna.
Jeesushan ei tullut kumoamaan lakia vaan täyttämään joten Hän on hyväksynyt koko lain.
Rakkauden kaksoiskäskyn vääntäminen irstautta tukemaan ei myöskään
ole loogista - eihän Jumala puhu omia lakejaan vastaan - vai kuinka?
Sinä "tulkitset" minä tuon Sanaa sellaisenaan näkyville.
Eikö yhtään pelota vaikka tiedät mikä on rangaistus väärän evankeliumin
levittämisestä.

HOMOUDESTA UUDESSA TESTAMENTISSA :

Roomalaiskirje:
1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
1:27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
m3h.. sanoi :
ne eivät todista YHTÄÄN MITÄÄN,
_________
Saisiko nähdä perusteet kanssa - vai menetkö jo suosiolla nurkkaan häpeämään?
Esitä vasta-argumenttejä tai ole sitten vaiti.

Tuossa on sitten vähän laajempi valikoima Jeesuksesta
kertovia historioitsijoiden kirjoituksia.
http://p1.foorumi.info/kultaomeniahopeamaljassa/viewtopic.php?t=742